eitaa logo
کانون دعا پژوهی صادقین
466 دنبال‌کننده
873 عکس
540 ویدیو
62 فایل
کانون دعاپژوهی صادقین تلاش میکند از طریق نشر معارف صحف نورانی ادعیه ائمه اطهار (ع) ، عموم جامعه بخصوص قشر جوان را با آموزه های دعایی ائمه اطهار (ع) بویژه صحیفه ی سجادیه آشنا سازد
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 دفاع امام علی(ع) از حضرت زهرا(س) ⁉️ یکی از مهمترین شبهاتی که وهابیت با تحریک احساسات مردم، به منظور انکار قضیه هجوم عمر بن خطاب و کتک زدن فاطمه زهرا (س) مطرح می‌کنند، این است که امیرمؤمنان (ع) از همسرش دفاع نکرد. مگر نه این‌که او اسد‌الله‌الغالب و شجاع‌ترین فرد زمان خود بود و... 🔻 عالمان شیعه در طول تاریخ از این شبهه پاسخ‌های گوناگونی داده‌اند که به اختصار به روایت سلیم بن قیس بسنده می‌کنیم. ✍️ سلیم بن قیس هلالی که از یاران مخلص امیرمؤمنان (ع) است، در این‌باره می‌نویسد: ▪️عمر آتش طلبید و آن را بر در خانه شعله‌ور ساخت و سپس در را فشار داد و باز کرد و داخل شد! ▫️حضرت زهرا (ع) به طرف عمر آمد و فریاد زد: یا ابتاه، یا رسول‌اللَّه! ▪️عمر شمشیر را در حالی‌که در غلافش بود بلند کرد و بر پهلوی فاطمه زد. ▫️آن حضرت ناله کرد: یا ابتاه! عمر تازیانه را بلند کرد و بر بازوی حضرت زد. ▪️آن حضرت صدا زد: یا رسول اللَّه، ابوبکر و عمر با بازماندگانت چه بد رفتار می‌کنند! ▫️علی (ع) ناگهان از جا برخاست و گریبان عمر را گرفت و او را به شدت کشید و بر زمین زد و بر بینی و گردنش کوبید و خواست او را بکشد؛ ولی به یاد سخن پیامبر (ص) و وصیتی که به او کرده بود افتاد، فرمود: ‌ "ای پسر صُهاک! قسم به آنکه محمّد را به پیامبری مبعوث نمود، اگر مقدرّات الهی و عهدی که پیامبر با من بسته است، نبود، می‌دانستی که تو نمی‌توانی به خانه من داخل شوی." 📚منبع: کتاب سلیم بن قیس الهلالی، ص۱۵۰. جهت مطالعه‌ی بیشتر👇👇👇 📲 wikifeqh.ir/دفاع_امام_علی_از_حضرت_زهرا @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸توسل به حضرت زهرا(س) 💠 آیت‌الله بهاءالدینی می فرمودند: در اوائل طلبگی، هنگامی که در مدرسه فیضیه زندگی می‌کردم به بیماری... مبتلا شدم که نیاز به عمل جرّاحی داشت، اما با توسّل به حضرت زهرا سلام‌الله علیها شفا یافتم. 💠 آیت الله ری شهری می فرمودند: در عالم رؤیا آیت‌الله بهاءالدینی را دیدم که مرا توصیه به توسّل به حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌فرمایند. 💠 این رؤیا را با ایشان در میان گذاشتم. ایشان ضمن تصدیق موضوع، گفتند:«توصیه‌ای که ما به همه داریم، توسّل به آن حضرت است». 📚 خاطره‌های آموزنده، ص ۳۱۷ @dua_sadeqin
9.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🎥 کربلایِ غزّه؛ 🌷🎙 اثرِ تازهٔ حاج صادق آهنگران در حمایت از مردم غزّه @dua_sadeqin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢هم‌سان دیدن سلامتی و بیماری در لزوم شکر و سپاس 📜فمَا أَدْرِي ، يَا إِلَهِي ، أَيُّ الْحَالَيْنِ أَحَقُّ بِالشُّكْرِ لَكَ ، وَ أَيُّ الْوَقْتَيْنِ أَوْلَى بِالْحَمْدِ لَكَ أَ وَقْتُ الصِّحَّةِ الَّتِي هَنَّأْتَنِي فِيهَا طَيِّبَاتِ رِزْقِكَ ، وَ نَشَّطْتَنِي بِهَا لِابْتِغَاءِ مَرْضَاتِكَ وَ فَضْلِكَ، وَ قَوَّيْتَنِي مَعَهَا عَلَى مَا وَفَّقْتَنِي لَهُ مِنْ طَاعَتِكَ 💬ای خدای من! کدام یک از این دو حال(بیماری یا سلامتی)، برای سپاس‌گزاری به درگاهت سزاوارتر و کدام یک از این دو وقت، برای سپاس و ثنا به پیشگاهت شایسته‌تر است؟ آیا زمان سلامت که روزی‌های پاکیزه‌ات را در آن برایم گوارا فرمودی و به سبب آن برای به دست آوردن خشنودی و احسانت به من نشاط دادی؛ و مرا همراه آن، بر آنچه که از اطاعتت توفیق دادی، نیرو بخشیدی؟ 📚{دیار عاشقان،دعای۱۶، فراز۲و۳} @dua_sadeqin
🟢 صحیفه سجادیه در کلام بزرگان با کلمات ائمّه، با دعاهای صحیفه‌ی سجادیّه، با این داروهای شفابخشی که میتواند بیماریهای اخلاقی ما را شفا بخشد و زخمهای وجود ما را درمان کند، خودمان را آشنا کنیم. قدر بدانید این دعا و توسّل و تضرّع و توجه و نورانیّتی که از این راه حاصل میشود. این همه چیز است. ۱۳۷۹/۷/۱۴ @dua_sadeqin
✅ دانشگاه بوعلی‌سینا با همکاری کانون دعاپژوهی صادقین به مناسبت هفته پژوهش برگزار می‌کند: 🔷 کارگاه آموزشی نرم‌افزار استناددهی پژوهیار 🔻 زمان: چهارشنبه ۱۵ آذر، ساعت ۱۰ 🏢 مکان: سالن اجتماعات شهید ایزدی سازمان مرکزی دانشگاه بوعلی‌سینا 🌐 برای ثبت‌نام به آدرس research-week.basu.ac.ir/workshops-1402 مراجعه کنید.
😢 عوامل کم توفیقی در دعای ابو حمزه ثمالی ✍خیلی از مواقع برای خودمان برنامه ریزی می‌کنیم که برنامه اخلاقی یا عملی یا دعایی خاصی داشته باشیم و با هزار شور و شوق شروع می‌کنیم ولی بعد از چند روز متاسفانه این برنامه ابتر می‌ماند دلیل این کم توفیقی‌ها چیست؟ اگر دعاهای ماثوره را فقط برای خواندن و ✅ گریه کردن نخوانیم و قدری در این معارف تامل کنیم علت این کم توفیقی را متوجه می‌شویم. امام سجاد(علیه السلام) در مناجات ابو حمزه ثمالی این چنین می‌فرماید: «اللَّهُمَّ إِنِّی کُلَّمَا قُلْتُ قَدْ تَهَیَّأْتُ وَتَعَبَّأْتُ وَقُمْتُ لِلصَّلاَةِ بَیْنَ یَدَیْکَ‏ وَنَاجَیْتُکَ أَلْقَیْتَ عَلَیَّ نُعَاساً إِذَا أَنَا صَلَّیْتُ وَسَلَبْتَنِی مُنَاجَاتَکَ إِذَا أَنَا نَاجَیْتُ‏ مَا لِی کُلَّمَا قُلْتُ قَدْ صَلَحَتْ سَرِیرَتِی وَقَرُبَ مِنْ مَجَالِسِ التَّوَّابِینَ مَجْلِسِی‏ عرَضَتْ لِی بَلِیَّةٌ أَزَالَتْ قَدَمِی وَحَالَتْ بَیْنِی وَبَیْنَ خِدْمَتِکَ‏ سَیِّدِی لَعَلَّکَ عَنْ بَابِکَ طَرَدْتَنِی وَعَنْ خِدْمَتِکَ نَحَّیْتَنِی أَوْ لَعَلَّکَ رَأَیْتَنِی مُسْتَخِفّاً بِحَقِّکَ فَأَقْصَیْتَنِی‏ أَوْ لَعَلَّکَ رَأَیْتَنِی مُعْرِضاً عَنْکَ فَقَلَیْتَنِی أَوْ لَعَلَّکَ وَجَدْتَنِی فِی مَقَامِ الْکَاذِبِینَ فَرَفَضْتَنِی‏ أَوْ لَعَلَّکَ رَأَیْتَنِی غَیْرَ شَاکِرٍ لِنَعْمَائِکَ فَحَرَمْتَنِی أَوْ لَعَلَّکَ فَقَدْتَنِی مِنْ مَجَالِسِ الْعُلَمَاءِ فَخَذَلْتَنِی‏ أَوْ لَعَلَّکَ رَأَیْتَنِی فِی الْغَافِلِینَ فَمِنْ رَحْمَتِکَ آیَسْتَنِی‏ أَوْ لَعَلَّکَ رَأَیْتَنِی آلِفَ مَجَالِسِ الْبَطَّالِینَ فَبَیْنِی وَبَیْنَهُمْ خَلَّیْتَنِی أَوْ لَعَلَّکَ لَمْ تُحِبَّ أَنْ تَسْمَعَ دُعَائِی فَبَاعَدْتَنِی‏ أَوْ لَعَلَّکَ بِجُرْمِی وَجَرِیرَتِی کَافَیْتَنِی أَوْ لَعَلَّکَ بِقِلَّةِ حَیَائِی مِنْکَ جَازَیْتَنِی‏ فَإِنْ عَفَوْتَ یَا رَبِّ فَطَالَمَا عَفَوْتَ عَنِ الْمُذْنِبِینَ قَبْلِی لِأَنَّ کَرَمَکَ أَیْ رَبِّ یَجِلُّ عَنْ مُکَافَاةِ الْمُقَصِّرِینَ ‏وَأَنَا عَائِذٌ بِفَضْلِکَ هَارِبٌ مِنْکَ إِلَیْکَ مُتَنَجِّزٌ مَا وَعَدْتَ مِنَ الصَّفْحِ عَمَّنْ أَحْسَنَ بِکَ ظَنّاً» «اى خدا من چندان که به عزم و جزم با خود گفتم و خویش را مهیا و آماده طاعتت ساختم و در پیشگاه تو به نماز ایستادم  آن هنگام مرا به خواب انداختى‏ و حال راز و نیاز از من گاه مناجات باز گرفتى  اى خدا! چه شد که هر چه با خود عهد کرده و گفتم که از این پس سریرتم نیکو خواهد شد و به مجامع اهل توبه و مقام توابین نزدیک مى‏شوم بلیه و حادثه‏اى پیش آمد که به عهد ثابت قدم نماندم و آن بلیه میان من و خدمتت حایل گردید  اى سید من ۱- شاید تو از درگاه لطفت مرا رانده‏اى و از خدمت بندگیت دورم ساخته‏اى ۲- یا شاید دیدى من حق بندگیت را خفیف شمردم بدین جهت از درت مرا دور کردى ۳- یا آنکه دیدى من از تو روى گردانم بدین سبب بر من غضب فرمودى ۴- یا آنکه در مقام دروغگویانم یافتى لذا از نظر عنایتت دور افکندى   ۵- یا شاید دیدى که من شکرگزارى از نعمت‌هایت نمى‏کنم مرا محروم ساختى ۶- یا شاید مرا در مجالس اهل علم نیافتى به خوارى و خذلانم انداختى   ۷- یا شاید مرا در میان اهل غفلت یافتى بدین جرم از رحمتت نومیدم کردى ۸- یا شاید دیدى در مجالس اهل باطل الفت گرفته‏ام مرا میان آنها وا گذاشتى ۹- یا شاید دوست نداشتى دعایم را بشنوى از درگاهت دورم کردى  ۱۰- یا شاید بجرم و گناهم مکافات کردى ۱۱- یا شاید به بى‏شرم و حیایى با حضرتت مجازاتم نمودى» @dua_sadeqin