taaseman13950320.mp3
726.9K
آیه 7 سوره آل عمران استاد مهرجردیhttps://eitaa.com/enghelabybemanym
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
🌹🌹مرز بندی مواضع مومنان انقلابی در مقابل کفار باید صریح و روشن باشد
قُلْ يَأَيهُّا الْكَفِرُونَ(1)
لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ(2)
وَ لَا أَنتُمْ عَبِدُونَ مَا أَعْبُدُ(3)
وَ لَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتمُْ(4)
وَ لَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ(5)
لَكمُْ دِينُكُمْ وَ لىَِ دِينِ(6)
🌷🌺پيام ها
1⃣ مسلمانان باید در برابر پیشنهادات غیر منطقى، صریح و قاطع پاسخ بگویند و دشمنان را از خود مأیوس نمایند. «لا اعبد ما تعبدون»
2⃣ به نام تقیه ، نباید از اصول و ارزشها سرپیچى كرد. «لا اعبد ما تعبدون» «ٍ إِلاَّ أَنْ تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقاةً وَ يُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَه»33⃣ دنیاى كفر باید از تسلیم شدن مسلمانان مأیوس باشد. «لا اعبد... و لا انا عابد»
4⃣- اعلام برائت از كفار باید مكرّر و مؤكّد و علنى باشد. «قل یا ایّها الكافرون لا اعبد ما تعبدون»
5⃣ در دین معامله نكنید، با دشمن سازش و مداهنه نكنید و در برابر تكرار پیشنهادهاى نابجا، شما نیز موضع خود را قاطعانه تكرار كنید. «لا اعبد... لا انتم عابدون... و لا انا عابد...»
6⃣ پایدارى و قاطعیّت، شرط رهبرى است. «و لا انا عابد...»
7⃣ باید صفها از هم جدا شود، حق از باطل و كفر از ایمان متمایز شود. «لكم دینكم ولى دین»
🌹🌹🌹بیانات امام خامنه ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری۱۳۹۲/۱۲/۱۵
من گمان میکنم سورهی مبارکهی "قل یا ایها الکافرون" همین مرزبندی را بیان میکند: لا اَعبُدُ ماتَعبُدون، و لا اَنتُم عابِدُونَ مااَعبُد؛ یعنی مرز مشخص باشد، مرز مخلوط نشود. کسانی که سعی میکنند این مرز را کمرنگ کنند یا محو کنند یا از بین ببرند، اینها خدمت نمیکنند به مردم، اینها خدمت نمیکنند به کشور؛ چه مرزهای دینی و عقیدتی، چه مرزهای سیاسی. استقلال، مرزی است برای کشور؛ این کسانی که سعی میکنند اهمیت استقلال یک ملت را - بهعنوان جهانی شدن و حل شدن و منطبق شدن با جامعهی جهانی - از بین ببرند و کمرنگ کنند، مقاله مینویسند، حرف میزنند، اینها هیچ خدمتی نمیکنند به این کشور. شما میگویید ارتباط داشته باشیم با دنیا، خیلی خب، ارتباط داشته باشید، منتها معلوم باشد با چه کسی ارتباط دارید، چرا ارتباط دارید، چه جور ارتباطی دارید، اینها مشخص باشد؛ مرزبندی یعنی این. در جبههبندیهای داخلی هم همینجور است. این هم به نظر ما یکی از چیزهایی است که بایستی به آن توجه کنیم؛ جزو وظایف ما است که مرزبندیها را [مشخص کنیم].
https://eitaa.com/enghelabybemanym
🔴مهم/چرا حزب الله پیروز شد؟
حزب الله لبنان و یارانش بیش از 50 درصد صندلی های پارلمان لبنان را بردند. یک پیروزی تاریخی برای کشوری هفتاد و دو ملت که از قضا شیعیان تنها بخشی از آنها هستند.
پیروزی حزب الله نشان داد که می توان حتی در یک کشور مسیحی آرمان های پاک اسلام را بر دست گرفت و پیروز شد. می توان به نام پاک حزب اللهی، به نام گروه و دسته خدا در انتخاباتی شرکت کرد و سی هیچ نباخت. می توان بسیجی بود و بسیجی وار از یک « چوب خشک» شکست نخورد.
پیروزی حزب الله نشان داد که می توان با نام و اسم خدا و با نام ارزش ها دل های مردم را فتح کرد. پیروزی حزب الله نشان داد که اگر فرزندانت، اگر آقازادگانت به جای صف اول مهاجرت به کانادا و انگلیس و پیمودن راه آقازادگی، صفوف نبرد علیه دشمن متجاوز را برگزینند و در نبردی دلاورانه خون پاک خویش را در عنفوان جوانی و نوجوانی تقدیم ملت کنند؛ دل های مردم به سوی تو خواهد آمد.
پیروزی حزب الله نشان داد که فتح قلوب از راه شاهزادگی و عمامه گذاری در مجالس خصوصی و نشست و برخاست با خوانندگان و هنرپیشگان و میان مایگان اینستاگرامی و کج و کوله های به اصطلاح بازیگر و فوتبالیست و عکس گرفتن با دخترکان و دلبری و عشوه گری نمی گذرد.
پیروزی حزب الله نشان داد که مردم هنوز پاکدستان ساده زیست را بر نجومی خوران ظاهر الصلاح پینه پیشانی ترجیح می دهند.https://eitaa.com/enghelabybemanym
💢روزنامه آمریکایی يو.اس.ای تودی:
🔸به ادعاهای #نتانیاهو راجع به برنامه هسته ای #ایران اعتماد نكنيد. هیچ چیز در گزارش او وجود ندارد که با ارزیابی جامعه اطلاعاتی #آمریکا مبنی بر این که ایران شرایط مندرج در #برجام را برآورده نمی کند، مطابقت داشته باشد.http://eitaa.com/enghelabybemanym
💢 وزیر خارجه انگلیس با انتشار مقالهای در نیویورک تایمز از #برجام به عنوان کم ضررترین گزینه برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هستهای نام برد.
🔸بوریس جانسون: انگلیس به همراه فرانسه و آلمان تمام تلاش خود را به کار بردند تا با ارائه راهکارهایی نگرانی #ترامپ در خصوص برجام را رفع کنند. نابودی برجام اشتباهی خواهد بود که محدودیتهای #ایران برای فعالیتهای هستهای را از بین می برد.http://eitaa.com/enghelabybemanym
💢توییتر/ گزارشگر بی بی سی: #سعد_حريرى در مجلس آينده با كسى همكار مى شود كه به اتهام قتل پدرش زندانى بود: سرلشگر جميل سيد به عنوان نماينده شيعه بعلبك و هرمل به مجلس راه يافت.
🔸در منطقه سنى نشين طرابلس، جناح نجيب ميقاتى (نزديك به #حزب_الله) از جناح سعد حريرى آراى بيشترى كسب كرده.
🔸در شرق بيروت مخالفان حزب الله چهار كرسى از دست دادند كه سه كرسى به متحدان مسيحى حزب الله رسيده و يكى به نامزد مستقل.http://eitaa.com/enghelabybemanym
حرف روز پیروزی در جبهه مردم سالاری ▼
پیشتازی نامزدهای حز ب الله در انتخابات مجلس لبنان و
انتخاب 71 نفر از آنان از سوی مردم، پیروزی بزرگ مقاومت
در صحنه سیاسی این کشور و حتی منطقه است که برخلاف
توطئه های پیچیده و سرمایه گذاری سنگین جبهه ضد مقاومت
و تبلیغات سنگین امپراتوری رسانه ای حامی صهیونیسم و
تروریسم تکفیری انجام شد. این پیروزی بزرگ انتخاباتی در
شرایطی که حزب الله به جرم مبارزه با تروریسم تکفیری تحت
فشار قرار گرفته بود، پیام های روشن و آشکاری برای دوستان
و دشمنان جبهه دارد؛
8 حزب الله و مقاومت که افتخار مبارزه با تروریسم
تکفیری و ایستادگی در برابر ستمگری صهیونیست ها را دارد،
از حمایت گسترده مردمی برخوردار است و هیچ گاه، توطئه ها
و تبلیغات جبهه عبری عربی و حامیان اروپایی و آمریکایی
آنها نتوانسته به این پایگاه مردمی خللی وارد کند، بلکه موجب
تقویت آن هم شده است.
1 حزب الله و مقاومت که با خلق پیروزی های بزرگ در
عرصه نظامی برتری خود را به اثبات رسانده، با اتخاذ تدابیر
عقلانی و حکیمانه در عرصه سیاسی و انتخابات به مزیت ها و
ظرفیت هایی دست یافته که امکان رقابت را در عرصه های
قدرت نرم نیز فراهم آورده است.
9 نقش برجسته حزب الله و مقاومت در مبارزه بی امان با
تروریسم تکفیری و تجاوزات ظالمانه صهیونیست ها، همراه با
خردورزی در برابر فتنه جویی آل سعود ترغیب کننده جامعه
لبنانی به انتخاب نامزدهای حز ب الله برای استمرار امنیت و ثبات
و استحکام پایگاه مردمی حزب الله مقاومت به شمار می آید.
4 ثبت عملکرد مداخله جویانه و متکبرانه آل سعود در
حافظه تاریخی مردم لبنان به واگرایی و حتی نفرت آنان و
شکل گیری درک و شناخت عمیقی نسبت به واقعیت های
سیاسی انجامیده که عدم اقبال به چهره های وابسته به
عربستان، پیامد این شناخت واقع بینانه محسوب می شود.
مردم لبنان با رأی خود ثابت کردند که به آن درجه از
رشادت و بلوغ سیاسی نائل آمده اند که عزت و امنیت ملی
خود را با هیچ یک از وعده ها و وعید ها و حتی تهدیدهای
صاحبان زر و زور و تزویر معاوضه نمی کنند.
بدیهی است، چنانچه فتنه جویان بخواهند مقابل رأی مردم
ایستاده و این شکست را با فتنه های طایفه ای جبران کنند، نه
تنها در نتایج انتخابات تغییری اتفاق نخواهد افتاد؛ بلکه
شناخت مردم نسبت به دوستان و دشمنان دقیق تر شده و
مقاومت استحکام بیشتری خواهد یافت.http://eitaa.com/enghelabybemanym
مظلومنمایی به جای پاسخگویی
ابتکار : این روزنامه در گزارشی با عنوان «سنگر خالی روحانی» به نقل از رحیم ابوالحسنی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی مدعی شد:«آقای روحانی باید شفاف کند که بخش اصلی قدرت در دست او نیست و نقش جدی در اداره حاکمیت ندارد. ما نیز باید بدانیم که ایشان برای حفظ نظام و جلوگیری از بدتر شدن وضعیت وارد صحنه شد.»این روزنامه در ادامه از قول این فرد که از قضا استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران هم هست ادعا کرد:«از رئیسجمهور چه توقعی دارید؟ روحانی چه کار میتواند بکند؟ در کشوری که نظام انتخاباتیاش اقتدارگراست و انتخابات به معنی واقعی وجود ندارد و شورای نگهبان از انتخاب نمایندههای اصلی مردم جلوگیری میکند چطور از دولت انتظار اقتدار داریم؟ وقتی که انتخابات دموکراتیک و آزادانه نباشد مجلس ضعیفی شکل میگیرد و همین مجلس ناکارآمد نمیتواند نظارت دقیقی داشته باشد».گفتنی است طرح موضوع عدم اختیارات رئیسجمهور سیاست نخ نما شده جریان مدعی اصلاحطلبی جهت سر پوش گذاشتن بر نا کارآمدی و سوء مدیریت و بیکفایتی دولت در حل مشکلات کشور و عمل به وعدههای پر طمطراق انتخاباتی است. این در حالی است که اگر یک فرد معتقد بوده که رئیسجمهور دارای اختیاراتی نیست که بتواند به وعدههای خود عمل کند حضور او در انتخابات نیز از اساساشتباه بود چرا که او با اتکا به همین قانون اساسی و اختیارات پا به میانه میدان گذاشته و برای پیروزی هر کاری کرده و هر سخنی گفته است، از سوی دیگر اگر بنا به ادعاهای فوق که ریاست جمهوری را در حد یک تدارکاتچی تنزل میدهند که اختیاراتی ندارد طبیعی است که وعدههای بیشمار نزدیک به 5 سال گذشته برای فریب مردم صورت گرفته است چرا که این وعدهها با قدرت اجرایی رئیسجمهور آن چنانکه مدعی هستند سازگار نیست!همچنین تبلیغات وسیع و تلاش بیوقفه و دست یازیدن به هر حربهای از سوی جریان مدعی اصلاحطلبی در جریان انتخابات ریاست جمهوری و تلاش شدید برای پیروزی نشان میدهد که قوه مجریه دارای اختیارات بسیار بالایی است که استفاده از این اختیارات افراد را برای رسیدن به این مقام تشویق و تحریک میکند. ناصادقی با مردم و تلاش برای فریب افکار عمومی چه برای رسیدن به قدرت و چه برای سرپوش گذاشتن بر ناکارامدیها پس از رسیدن به قدرت ،ظاهرا به اصل لاینفک سیاست ورزی جریان مدعی اصلاحات تبدیل شده است.http://eitaa.com/enghelabybemanym
روحانی یکی به نعل و دیگری را به میخ میزند
آرمان: قاسم میرزایی نکو درباره اظهارنظر اخیر رئیسجمهور مبنی بر اینکه فیلترینگ تلگرام مورد تأیید دولت نیست، گفت: معتقدم چون ابزار اجرایی فیلترینگ دست دولت و رئیسجمهور است میتوانست مانع شود. ابزار اجرایی دست وزیر و مجموعه مخابراتی است، مگر با انواع ورد و ذکر میشود از راه دور این ابزارها را بست؟ آنها که نمیتوانند از غیب چنین عملیاتی را اجرایی و یا نرمافزارها را تغییر دهند. وی ادامه داد: معتقدم مواردی وجود داشته و دارد که دولت کوتاه آمده و حال برای اینکه بتواند جواب مردم را بدهد چنین اظهارنظرهایی را مطرح میکند. در واقع این کارها یکی به نعل زدن و دیگری به میخ زدن است.http://eitaa.com/enghelabybemanym
روزنامه قانون: مردم ايران اين زندگي كجا روحاني ميكنيد روزها دوراني مانند اواخر دولت دهم را پشت سر ميگذارند؛ زماني كه آشفتگي خاصي در كشور حس ميشد و همه منتظر ناجي براي بهبود وضعيت بودند. در آن زمان همه اميدوار بودند دولت احمدينژاد برود تا يك دولتي برآمده از اميد ملت و برخلاف سياستهاي حاكم روي كار بيايد كه بعد از 92 نيز آقاي همين اتفاق افتاد ولي ماه عسل مردم تا خرداد 96 بيشتر دوام نياورد و بعد ؟!
از راحت شدن خيال دولت ازآراي مردمي، فراموشيها آغاز شد و نتيجه اين نوع رويه و عملكرد وضعيت نامبارك امروز كشور است؛ وضعيتي كه به نظر ميرسد مسئولان اطلاع دقيقي از آن ندارند يا آنكه خود را به ناآگاهي زدهاند. بيشك مردم اگر از مشكلات دولت و مسائل پشت پرده اطلاع داشته باشند از دولت حمايت كرده و به مسئولان ياري ميرسانند ولي اگر احساس كنند كه مسئولان نه تنها تلاشي براي بازكردن گره مشكلات ندارند بلكه درك و شعور آنها را نيز زير سوال ميبرند، واكنش نشان خواهند داد.http://eitaa.com/enghelabybemanym
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
❎مرزبندی صحیح و صریح با جبههی دشمن از شاخصه های جبهه مومنان انقلابی است
[سوره آلعمران (3): آيه 146]
وَ كَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ ما ضَعُفُوا وَ مَا اسْتَكانُوا وَ اللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ (146)
و چه بسيار پيامبرانى كه همراه آنان خداپرستان بسيارى جنگيدند، پس براى آنچه در راه خدا به آنان رسيد، نه سستى كردند و نه ناتوان شدند و تن به ذلّت ندادند و خداوند صابران را دوست دارد.
🌷🌷نكتهها:
«رِبِّيُّونَ» جمع «ربى» بر وزن «ملّى» به كسى گفته مىشود كه ارتباط و پيوند او با خدا محكم و در دين، دانشمند و مقاوم و با اخلاص باشد
🌺🌺پيامها:
1- تاريخ انبيا همراه با مبارزه است. «وَ كَأَيِّنْ ...»
2- هنگام احساس ضعف، از زندگى راد مردان تاريخ و مقاومت آنان درس بگيريد. «وَ كَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ»
3- جنگ و جهادى حقّ است كه زير نظر رهبر الهى باشد. «قاتَلَ مَعَهُ»
4- تعداد مجاهدان عالم و عارف در تاريخ بسيار است. «كَأَيِّنْ»، «رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ»
5- گرچه همهى مجاهدان عزيزند، ولى رزمندگان عارف و عالم حساب ديگرى دارند. «رِبِّيُّونَ»
6- ايمان به خدا، سرچشمهى مقاومت است. «رِبِّيُّونَ»، «فَما وَهَنُوا»
7- مشكلات نبايد عامل سستى و ضعف شود، بلكه بايد عامل حركت و تلاش جديدى گردد. «فَما وَهَنُوا لِما أَصابَهُمْ»
8- آنچه به انسان روحيّه مىدهد و تحمّل مشكلات را آسان مىكند، در راه خدا بودن آنهاست. «فِي سَبِيلِ اللَّهِ»
9- فشارها، مردان خدا را وادار به تسليم نمىكند. «وَ مَا اسْتَكانُوا»
10- هر چند در بدر پيروز شديد، ولى راه آيندهى شما مسلمانان، راه جهاد و مبارزه است، پس بايد صبور و مقاوم باشيد
11- رزمندگانِ بصير، نه از درون روحيّه خود را مىبازند «فَما وَهَنُوا» و نه توان رزمى خود را از دست مىدهند «وَ ما ضَعُفُوا» و نه در اثر فشارها تسليم مىشوند. «وَ مَا اسْتَكانُوا»
12- انجام وظيفه و پايدارى بر حقّ مهم است، پيروز بشويم يا نشويم. آيه مىفرمايد: «وَ اللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ» و نفرمود: «يحب الفاتحين»
🌹🌹بیانات امام خامنه ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری۱۳۹۲/۱۲/۱۵
یک وظیفهی دیگری که من اینجا یادداشت کردهام که همیشه باید مورد نظرمان باشد بخصوص امروز، وظیفهی مرزبندی صحیح و صریح با جبههی دشمن است؛ مرزبندی. آیهی شریفه میفرماید: قَد کانَت لَکُم اُسوَةٌ حَسَنَةٌ فی اِبراهیمَ وَ الَّذینَ مَعَهُ اِذ قالوا لِقَومِهِم اِنّا بُرَءآؤُا مِنکُم وَ مِمّا تَعبُدونَ مِن دونِ الله کَفَرنا بِکُم وَ بَدا بَینَنا وَ بَینَکُمُ العَداوَةُ وَالبَغضآءُ [ابداً] حَتّی تُؤمِنوا بِاللهِ وَحدَه. قرآن فقط تاریخ نگفته، تصریح میکند که این اسوهی حسنهای است برای شما - قَد کانَت لَکُم اُسوَةٌ حَسَنَةٌ فی اِبراهیم - یعنی باید اینجوری باشید، مرزبندی باید بکنید. مرزبندی به معنای این نیست که ما رابطهمان را قطع بکنیم؛ توجه بکنید، مغالطه نکنند که شما میگویید ما با همهی دنیا دشمنیم؛ نه، مرزبندی کنید، مرزها مخلوط [نشود]. مثل مرز جغرافیایی؛ در مرز جغرافیایی شما بین کشور خودتان و کشورهای اطرافتان مرز معین میکنید؛ معنای این مرز این نیست که شما نمیروید آنجا، آنها نمیآیند اینجا؛ معنای این مرز این است که هر رفتوآمدی منضبط خواهد بود. معلوم باشد کِی میرویم، چه کسی میرود، چهجور میرود؛ چه کسی میآید، کِی میآید، چهجور میآید، چرا میآید؛ مرزبندی در مرزهای جغرافیایی اینجور است؛ در مرزهای عقیدتی هم همینجور است. در همین آیهی شریفه، بعد از آنکه خدای متعال این اسوهی حسنه را و عمل ابراهیم را بیان میفرماید، بعد میفرماید: اِلّا قَولَ ابراهیمَ لِاَبیهِ لَاَستَغفِرَنَّ لَک؛یعنی این مرزبندی، مانع این نیست که ابراهیم به پدرش بگوید که من به تو ترحم میکنم، برای تو استغفار میکنم؛ اینها همه هست. بنابراین معنای مرزبندی این است که مشخص باشد ما چه کسی هستیم، شما چه کسی هستید.
🌹تدوین: رجبعلی بازیاد
https://eitaa.com/enghelabybemanym