eitaa logo
🌹امام علی (ع)🌹
138 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
11.2هزار ویدیو
126 فایل
ارتباط با ادمین @banooymordad110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
🌹قال امام هادی علیه السلام: مَن أطاعَ اللّه َ يُطاعُ ؛ ♦️ امام هادی (ع) می فرماید: هر كس از خدا فرمان ببرد ، از او فرمان برند . 📚تحف العقول ، ص 482 ..، 💠🍃🌸🐇🍃🌸🍃💠،،
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔴"بسم‌الله الرحمن الرحیم، الیوم استعمال تنباکو و توتون بِأَیِ نحوٍ کان در حکم محاربه باامام زمان علیه ‌السلام است." ♦️زمانى همين حكم يك خطى ميرزاى شيرازى كافى بودتا تمام قليانها شكسته شود 🔴٢٤ اردیبهشت سالروز حکم تاریخی میرزای شیرازی درباره تحریم تنباکو ولغو قرار داد استعماری گرامیباد ..، 💠🍃🌸🐇🍃🌸🍃💠،،
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
🇮🇷 🔻من ۱۴ روز بی‌حجاب بودم/ ماجرای دختری که دوباره حجاب را انتخاب کرد 🍃🌹🍃 🔻بعضی‌ها با نگاهشان تحسین و تشویقم می‌کردند. انگار که من با بی‌حجابی‌ از آن‌ها طرفداری و حمایت کردم. درمقابل بعضی‌ با نگاه و زبان سرزنشم می‌کردند و با حالت بدی می‌گفتند: این چه وضعی است؟ خجالت نمی‌کشی؟ 🔸از یک جایی به بعد اتفاقاتی افتاد که باعث شد احساس ناخوشایندی در من ایجاد شود و آن سرخوشی اولیه به‌کلی از بین برود. 🔹یکی از روزهایی که موهایم را باز گذاشته بودم یک خانم چادری من و دوستم را به غرفه‌شان در ایستگاه مترو دعوت کرد. برایمان چای ریخت و گفت: «به نظرتان بهتر نیست یک مقدار از نظر ظاهری بهتر در جامعه حضور پیدا کنید که خودتان امنیت بیش‌تری داشته باشید». به نظرم این خیلی قشنگ بود. از ما سؤال کرد؛ امر نکرد. نگفت باید آن کار را می‌کردی یا چرا این کار را کردی؟ 🔺این ماجرای دختر ۲۲ ساله‌ای است که خبرنگار فارس در زمان خواندن کامنت یکی از اخبار او را شناخت. بیتا که در زمان اغتشاشات تحت تاثیر خواهر کوچک‌ترش حجاب را کم‌کم کنار گذاشت از خاطرات تلخ آن دو هفته می‌گوید. اینجا قدم به قدم با بیتا همراه شوید. ..، 💠🍃🌸🐇🍃🌸🍃💠،،
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 | شهیدی که نماز اول وقت را با قهرمانی و مدال طلای مسابقات کشتی عوض نکرد! ..، 💠🍃🌸🐇🍃🌸🍃💠،،
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
💥 از شخصـے پرسیدند : تا بهشت چقدر راه است ؟ گفت : یڪ قدم گفتند : چطور ؟! گفت : مثل یڪ پایتان را ڪہ روے نفس شیطانـے بگذارید پاے دیگرتان در بهشت است . ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌..، 💠🍃🌸🐇🍃🌸🍃💠،،
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻زن زندگی آزادی به سبک غرب این دقیقا اتفاقی هست که قراره جنبش زن زندگی آزادی بر سر زنان مومن جامعه ما بیاره.... ⭕️ ابلیس تا ما رو به چاه بدبختی و حقارت نندازه دست از سر ما بر نخواهد داشت... ..، 💠🍃🌸🐇🍃🌸🍃💠،،
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ رابطه درست با خدا میتونه رابطه تو رو با همه مردم دنیا درست کنه... با خدا روراست باش! ..، 💠🍃🌸🐇🍃🌸🍃💠،،
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
🌸 بِسم‌ِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم 🍃🕊 بر بال حکمت ۱۲۰ نهج‌البلاغه 🍃🕊 ۱- وسئل (عليه‌السلام) عن قريش فقال: أَمَّا بَنُو مَخْزُوم فَرَيْحَانَةُ قُرَيْش، نُحِبُّ حَدِيثَ رِجَالِهِمْ، وَالنِّكَاحَ فِي نِسَائِهِمْ. وَأَمَّا بَنُو عَبْدِ شَمْس فَأَبْعَدُهَا رَأْياً، وَأَمْنَعُهَا لِمَا وَرَاءَ ظُهُورِهَا. وَأَمَّا نَحْنُ فَأَبْذَلُ لِمَا فِي أَيْدِينَا، ۲- وَأَسْمَحُ عِنْدَ الْمَوْتِ بِنُـفُوسِنَا، هُـمْ أَكْثـَرُ وَأَمْكَرُ وَأَنْكَرُ، وَنَحْنُ أَفْصَحُ وَأَنْصَحُ وَأَصْبَحُ. (از قريش پرسیدند،) و امام عليه‌السلام فرمودند: اما بنی مخزوم، گل خوشبوی قریشند، که شنیدن سخن مردانشان، و ازدواج با زنانشان را دوست داریم، اما بنی عبدشمس دوراندیش تر، و در حمایت مال و فرزند توانمندترند که به همین دلیل بدانديش تر و بخيل تر می‌باشند، و اما ما (بنی هاشم) آنچه در دست داريم بخشنده تر، و برای جانبازی در راه دین سخاوتمند تریم، آنها شمارشان بیشتر اما فريبکارتر و زشت روی ترند، و ما گویاتر و خیرخواه تر و خوش روی تریم. ✍ شرح حکمت: اين كلام در پاسخ كسى بيان شد كه از امام عليه السلام درباره ويژگی‌های قبايل قريش سؤال كرد. امام (ع) ويژگی‌های روحى و جسمی سه قبيله معروف آنها را برشمردند و در واقع به‌عنوان يك روان‌شناس ماهر در عبارات كوتاهى سجاياى آنها را بررسى كردند. 👈 نخست از قبيله بنی مخزوم سخن می‌گويند و می‌فرمايند: بنی مخزوم گل‌های قبيله قريش اند كه ما دوست داريم با مردانشان هم سخن شويم و با زنانشان ازدواج كنیم. "اين طايفه به پاكيزگى و برخورد خوب و حسن معاشرت معروف بودند." امام (ع) نيز همين اوصافشان را ستود، نه اوصاف معنوى و اخلاقى ديگر را❗️و می‌دانيم كه «ابوجهل» معروف، «وليد» و دودمان «مغيره» از دشمنان سرسخت اسلام از اين قبيله بودند... 👈 سپس از طايفه بنی عبدشمس می‌گويند كه (ابوسفيان، معاويه و بنی‌امیه) از اين قبيله اند، می‌فرمايند: طائفه بنى عبدشمس از همه بدانديش تر و بخيل ترند. 👈 آن‌گاه امام (ع) از بنی‌هاشم ياد كرده، می‌فرمايند: ما (بنی‌هاشم) از همه آنها به آنچه در دست داريم بخشنده تر و به هنگام بذل جان از همه سخاوتمندتريم، جمعيت آنها بيشتر و مكرشان فزون تر و زشت‌ترند و ما فصيح تر و دلسوزتر و زيباتريم. ✅ زيبايى صورت آنها در تواريخ كاملاً منعكس است. سؤال: چگونه امام (ع) قبيله اى را بطور عموم زير سؤال می‌برند و آنها را آشكارا مذمت و نكوهش می‌كنند درحالیکه از نظر شرع اسلام چنين كارى درست نیست. 💡پاسخ اين سؤال روشن است. 🔸اولاً اين‌گونه حکم‌های عام ناظر به عموم نيست، بلكه ناظر به غالب افراد است. 🔸ثانياً ابراز صفات مخفى و پنهان اشكال دارد، اما صفات آشكار كه افراد نمونه‌های آن را در اين قبايل آشكارا ديده بودند، بيان آن بی‌اشکال است. @eamamali110
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
🌸 بِسم‌ِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم 🍃🕊 بر بال حکمت ۱۲۱ نهج‌البلاغه 🍃🕊 شَتَّانَ مَا بَيْنَ عَمَلَيْنِ: عَمَل تَذْهَبُ لَذَّتُهُ وَتَبْقَى تَبِعَتُهُ، وَعَمَل تَذْهَبُ مَؤُونَتُهُ وَيَبْقَى أَجْرُهُ. چقدر فاصله‌ی بین دو عمل دور است: ❎ عملی که لذتش می‌رود و کیفر آن می‌ماند، ✅ عملی که رنج آن می‌گذرد و پاداش آن ماندگار است!شرح حکمت: اين كلام نورانى اشاره به تفاوت اعمال خيرى كه مورد رضاى خداست و لذات و هوسرانی هاى ناپايدار دارد..‌. اعمال گناه آلود داراى لذتى موقت است كه به زودى زايل می‌گردد و عواقب بد آن، هم در دنيا و هم در آخرت دامان انسان را می‌گيرد. مثلاً انسانى براى برخوردارى از لذتى آنى به شراب روی می‌آورد... اما در آخرت نيز از شراب طهور بهشتى و نوشيدن آب كوثر محروم می‌گردد. اما به عكس، انسانى كه به سراغ بندگى خدا می‌رود و در ميدان جهاد با نفس و جهاد با دشمن حاضر می‌شود، هرچند با مشكلاتى روبرو می‌گردد، اما اين مشكلات تدريجا از بين می‌رود و اجر و پاداش دنيوى و اخروى آن باقى می‌ماند. پيغمبر اكرم(صلی‏الله‏علیه‏و‏آله): 🔸بهشت در ميان ناراحتی‌ها احاطه شده 🔹و دوزخ در ميان شهوات... @eamamali110
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
هدایت شده از Z Mohagheghian
سلام سروران گرامی جلسه نهج البلاغه حاج اقاجوادی امشب بلافاصله بعدازنمازعشادرپایگاه تشکیل می شود ویژه خواهران
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲