بسم الله الرحمن الرحیم
محضر محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی ـ دام تاییداتهم
با اهداء سلام، موفقیت همگان را از خداوند متعال خواهانم.
تصدیق میدهد؛ تعطیلی روزشنبه که در مجلس به تصویب رسید از لحاظ داخلی و خارجی قابل ملاحظه است.
از لحاظ خارجی:
در چنین روزهایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود. دنیای خارج که چشمانشان به ایران اسلامی باز است در این مورد چگونه داوری میکنند و آیا این نشانه غلبه فرهنگ غربی نیست؟
از نظر داخلی:
1. استدلال آقایان بر تعطیلی روز شنبه با منطق آنان همخوان نیست میگویند: «اقتصاد ایران با اقتصاد جهان پیوند ناگسستنی دارد باید کاری کرد که بیشترین روزهای هفته، این پیوند بر قرار باشد» این سخن بسیار منطقی است ولی دلیل بر تعطیلی روز شنبه نمیشود، چون در چنین روزی دنیای خارج نیز تعطیل است. این منطق ایجاب میکند که روزهای پنجشنبه که روز کاری بوده، بیشترین فعالیت را داشته باشد که دنیای خارج نیز فعال است؛ آقایان به جای اصلاح علت سراغ معلول رفتهاند و سبب آن این است که میخواهند تعطیلی هفته از یک روز به دو روز افزایش یابد. و مسئله ارتباط با خارج در درجه دوم است.
2. در خمیره هر ایرانی روز شنبه روز کاری است، مصوبه مجلس بر تعطیلی شنبه، شنا بر خلاف مسیر آب است و اگر هم اقلیتی تعطیل کنند اکثریت از آن پیروی نمیکنند و این سبب میشود که در جامعه دو دستگی پدید آید که ضرر آن کمتر نیست.
3. سالهاست که بر اثر یک رشته تبلیغات، روز پنجشنبه حالت تعطیلی به خود گرفته و با تصویب تعطیلی روز شنبه، شمار تعطیلی هفته به سه روز خواهد رسید و با بحران تولید که کشور با آن روبروست کاملاً در تضاد است.
4. در دراصل 17 قانون اساسی، تکلیفِ تعطیلی هفته روشن شده است : «تعطیلی رسمی هفتگی روز جمعه است».
باز در این مورد ملاحظاتی است، به همین مقدار بسنده شد امید است تجدید نظر شود.
▫️ فرود سخت ▫️
فرود بالگرد رییس جمهور احتمالا در جایی است که ارتباط رادیویی برقرار نمی شود.
دعا کنیم تا قبل از تاریکی هوا گروههای امدادی بتوانند بالگرد را پیدا کنند.
▫️ پیشرفت پر شتاب انقلاب اسلامی ▫️
انقلاب اسلامی ایران متکی بر مردمی شجاع با یک سابقه تاریخی تمدن ساز که پایه های اصلی تمدن آن ظلم ستیزی و صلح طلبی از یک طرف و مبتنی بر شریعت و عقلانیت انقلابی است.
بنابراین به یقین شهادت یک یا چند خدمتگذار نه تنها تاثیری در شتاب انقلاب اسلامی به سوی تمدن ایرانی_اسلامی ندارد، بلکه حتما پرشتاب تر پیش خواهد رفت.
#شهید_رئیسی
▫️خدمات اجتماعی▫️
در بیان خدمات و دستاوردهای دولت شهید #رئیسی عزیز از تشکیل جلسات شورای عالی اجتماعی کشور به منظور مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی کمتر گفتند و نوشتند.
بدانیم اهتمام و جدیت ایشان در همین دوره کوتاه دولت، اثر گذار بود.
#مسائل_اجتماعی
▫️ فیلم سینمایی ابراهیم ▫️
نمی دانم ؛ ولی دوست دارم یک نفر مثل ابراهیم حاتمی کیا فیلم سینمایی #ابراهیم را بسازد.
پرواز، بالگرد، برف، باران، سوژه گمشده، نگرانی امت اسلام، تحلیل ها، حادثه، سانحه ، وزیر امورخارجه ، آتش ، گلستان و جنگل و کوه، حماسه خدمت، مه ، دیدار با یک رییس جمهور ، امنیت ملی ، و ...
▫️ روایت تشییع شهید جمهور ▫️
من از خیابان خسروی ( باب الجواد ع ) حدود ساعت ۱۴ و سی رسیدم فلکه آب ( میدان بیت المقدس ).
زیر پل هوایی جمعیت زیادی ایستاده بودند. با چند بار تلاش بالاخره وارد خیابان امام رضا علیه السلام شدم. خیابان امام رضا خلوت تر بود. مردم دو طرف خیابان نشسته و منتظر بودند. وسط خیابان راحتتر تا حدود هتل مدائن رفتم جلوتر. ماشین صوت جلوتر بود. از اینجا به بعد نمی شد جلوتر رفت.
موج جمعیت رسید. به سمت حرم حرکت کردم. ماشینی که پیکرها را حمل می کرد رسید. موجِ دوم جمعیت فشرده تر از راه رسید.
همه اصرار و التماس می کردند حرکت کنین. خیلی شلوغ است. از صورت های عرق کرده و لباس تقریبا به هم ریخته معلوم بود خودشان را از فشار جمعیت رهانده اند.
پرچم ۵۰ متری فلسطین از کنارمان گذشت. دیشب جمعی از فعالان دغدغه داشتند که نشانه شناسی تشییع، فلسطین باشد. الحمدلله پرچم رسید.
صوت مراسم تکرار می کرد که مردم به سمت حرم حرکت کنند.
لحظاتی پیکرها را تماشا کردم.
خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می رود!
اسماعیل سقاب اصفهانی روی تریلی از مردم چفیه می گرفت و به تابوت شهدا متبرک می کرد را شناختم. هم چنین آقای مومن.
چون تجربه تلخی از فشار جمعیت در تشییع شهید سلیمانی داشتم، به سرعت اما این بار از لا به لای جمعیت به سمت میدان بیت المقدس حرکت کردم. جمعیت بیشتر شده بود.
چهره ها اشک آلود بود. زن ها عکس رییسی را درست داشتند. مردها از زن ها خواهش می کردند به کناره خیابان بروند.
کوچه باز می کردند تا زن ها راحت تر به کنار خیابان بروند.
به سمت حرم حرکت کردم. باب الجواد علیه السلام که رسیدم، خادمان حرم مردم را به ورودی صحن حضرت امام هادی علیه السلام هدایت می کردند.
وارد حرم شدم. سلام دادم. تصویر تلویزیون ها پخش مستقیم خیابان امام رضا علیه السلام بود. صحن غدیر که خلوت تر بود نشستم. جمعیت زیادی وارد حرم شدند. آسمان دلتنگ و ابرها بارانی بودند.
مردم با صلوات شهدا را بدرقه می کردند.
مسافر اتوبوس از مردم خواست صلواتی ختم کنند.
بعد ساعاتی اعلام کردند، ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهور ایران از آخرین سفر استانی از میانه مه، سبزه، باران و برف به خانه برگشت و در آغوش هشتمین امام، امام رضا علیه السلام آرام گرفت.
مردم نه از طبقه خاصی بودند نه از قشر خاصی. نه از قومیتی خاص و نه از مذهب خاصی.
من به تمام لهجه ها، از تمام طبقات اجتماعی، از پوشش های متنوع مردم را دیدم. ایران، خیابان امام رضا علیه السلام بود.
با عباسعلی نظافت تا حرم باهم بودیم.
برای ثبت در تاریخ:
مهدی ابراهیمی ۳.۳.۳
▫ 8 شهید ▫
این که شهدای کادر پرواز در برخی تبلیغات ها، بنرها و پوسترها در شهرها و روستاها دیده نمی شود؛ نمی دانم اسمش را چی بگذاریم؟! ولی هر چه هست کج سلیقگی است.
شهدا 8 نفر بودند. روز ولادت امام هشتم علیه السلام به شهادت رسیدند، هشتیمن رئیس جمهور ایران نیز هم!
▫️ تصمیم عاقلانه ▫️
قبل انتخابات، طیفی محدودی با بداخلاقی سیاسی آقای قالیباف را تخریب کردند.
انتخاب ایشان با ۱۹۸ رأی نشان می دهد ترکیب مجلس دوازدهم عاقلانه تصمیم می گیرند.
▫ شهر اسلامی ▫
روز شنبه پنجم خردادماه ۰۳ ساعت 20 مهمان تشکل سیاسی و اجتماعی پیشران کاشمر بودم. برای مساله «شهر» ذغدغه مند هستند. خلاصه ی نکاتی که به ذهنم رسید ارایه کردم. موضوع را مولفه های «شهراسلامی » توافق کردیم.
🔻شهر با اصالت انسان
اول: شهر را از دو منظر می شود نگاه کرد. اول ساخت و ساختار شهر است. کوی، بزرن، کوچه ، منظر ، معماری ، مسکن و ... و منظر دوم موضوع انسان و حیات اجتماعی در شهرهاست.
مطالبی کوتاه خواهم نوشت؛ منظر انسان، زندگی اجتماعی، سبک زندگی و مولفه های فرهنگی و اجتماعی شهراسلامی است.
دوم: بزرگی شهر به بزرگی ساختمان ها نیست.قبلا سازه های بزرگ مظهر عینی تمدن ها بوده، الان هم کم وبیش همین دیدگاه هست. اما از منظر فرهنگی و اجتماعی، بزرگی به وسعت شهر نیست بلکه به انسان های بزرگی است که در شهرها زندگی می کنند. از این منظر شهر بستر رشد و تعالی انسان است. شهر در خدمت مردم است.
🔻محله محوری
سوم: شهر ایرانی_اسلامی « محله محور» تعریف می شود. محله ارتباطات و تعاملات اجتماعی را عمیق تر و دقیق تر می کند. در الگوی محله محور درخواست ها و نیازها به خواست مردم نزدیکتر و دقیق تر است. الگوی برنامه ریزی پائین به بالا در مسائل شهری با تحقق محله محوری امکان پذیر می شود. در الگوی محله محوری ، مسجد مرکز محله تعریف می شود.
هنوز که شهر گسترده و ارتباطات اجتماعی گسسته نشده است، تقسیم بندی شهر به محله دقیق تر خواهد بود. شهرها تخت و یکسان نیستند. بافت اجتماعی در شهر متنوع است. در یک نگاه کلی شاید کاشمر را بتوان در تقسیم بندی اجتماعی حداقل حدود 20 محله مرزبندی کرد. «محله» نظارت اجتماعی، امنیت اجتماعی را ارتقا می دهد. فضای گفت و گو برای مردم در موضوعات مختلف شهری، ملی و ... فراهم می شود.
🔻هویت مندی
چهارم: مساله مهم امروز شهرها و حتی روستاها، مساله هویت است. هویت وجه تمایز شهرها با همدیگر است.
🌱هویت تاریخی:
ترشیز با سابقه کهن تاریخی از قدمت چند صد ساله برخوردار است. وجود بنای آتشگاه، قلعه ها، بناهای مختلف در دوره های مختلف تاریخی نشانه های پیشینه قوی و موثر ترشیز در رگه های فرهنگی و تاریخی مشهود است.
🌱هویت انقلابی:
وجود مزار شهید مدرس در کاشمر به عنوان شخصیت و مظهر عینیت یافته سیاست و دیانت و اندیشه های الهام بخش ایشان مهم ترین وجه تمایز و تفاوت هویتی ترشیز از همه شهرهای ایران است. فعالان انقلابی و حضور شخصت هایی هم چون آیت الله مشکینی و به واسطه حضور ایشان در کاشمر شاهد رفت وآمد شخصیت های انقلابی بوده ایم. حضور ایشان در کاشمر و ارتباط فعالان انقلابی با ایشان پایه گذاری هویت انقلابی کاشمر بعد انقلاب اسلامی است.
بعد پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز دفاع مقدس تاریخ دفاع مقدس نشان می دهد چهره های ملی مانند شهید عاصمی، طاهری، سبیلیان و ... در دفاع مقدس نقش تاثیر گذار داشته و دارند.
🌱هویت فرهنگی:
زبان فارسی، گویش کاشمری، تعزیه، خوشنویسی، محافل قرآنی، رسانه ، تولیدات هنری ، تئاتر و پویانمایی ... هر کدامشان ریشه در همین فرهنگ غنی و هویت تاریخی ترشیز دارد و این هویت و قدمت است که هنر ترشیز هم چنان در استان و کشور مطرح است. تقویت هویت فرهنگی ترشیز نیاز امروز است. سازه ها و تمدن نیز از همین سرمایه های فرهنگی ساخته می شود.
🌱هویت دینی:
مهم ترین و اولویت دارترین هویت این خطه، هویت دینی و زیارتی است. باغمزار و سید مرتضی س و البته به نوعی مزار شهید مدرس نقش موثری در ایجاد و تکوین هویت زیارتی دارند. این دو امامزاده س زمینه جذب هزاران زائر از اطراف ترشیز به شهر است. مراقبت از این پیشینه و هویت زیارتی بسیار جدی است.
حفظ اصالت زیارت و البته توسعه زمینه سیاحت شهر را باید در نظر گرفت. طبیعت سید مرتضی و کوهسرخ یک مزیت و فرصت بسیار مغتنم برای پیشرفت ترشیز است. مراقبت از اصالت زیارت مهم است. سیاحت مقابل زیارت نیست.
ادامه دارد...
▫️نظر سنجی ▫️
لطفا در نظر سنجی ( لینک ) زیر شرکت فرمائید.
http://yun.ir/8kvcce
http://yun.ir/8kvcce
اگر هم در گروه های مختلف منتشر کنین که خیلی خوبه.
نتایج را در همین کانال منتشر می کنم.
https://eitaa.com/ebrahimimahdi