eitaa logo
مطالب تحلیلی و مبنایی بصیر
83 دنبال‌کننده
679 عکس
350 ویدیو
11 فایل
این کانال توسط گروه تحلیلی سیاسی بصیر اداره میشود. @sarbaz_emam_khameneii ادمین 💥کانال سیاسی بصیر 💥 به ما بپیوندید 👇👇👇 ♻️ @basire_basir ♻️
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔴 ثبات و آزادی امتیاز مردم‌سالاری دینی است که طراحی طرف مقابل را به چالش کشیده است یکی از آن صحنه‌ها همین عرصۀ انتخابات است. برای درک این موضوع یک مثال تاریخی را باز می‌کنم. از زمان مشروطه هر موقع حرکت آزادی‌خواهانه‌ای شکل گرفت، ناملایمت‌هایی را بر کشور تحمیل کردند و به دنبالش استبدادی روی کار آمد. مثلاً زمان استبداد قاجار که آدم‌های ضعیف و سست‌عنصری حاکم بودند امتیازهایی که خواستند را، امتیاز تنباکو، امتیاز رویتر، گرفتند؛ سپس که مشروطه رخ می‌دهد و این نظم بهم می‌خورد، از این هرج و مرج استفاده می‌کنند و در این فاصلهٔ مشروطه شروع می‌کنند امتیازات دیگر را هم می‌گیرند؛ ۱۹۰۷ شمال و جنوب ایران را تقسیم می‌کنند و قرار داد ۱۹۱۹ را تحمیل می‌کنند تا اینکه دوباره استبداد رضاخانی سر کار می‌آید و بیست سالی باز به شکلی دیگر منافع خودشان را می‌برند. بعد از رضاخان تا ۱۳۳۲ مقداری آزادی است دوباره به شکلی منافع خودش را دنبال می‌کند، با کودتای ۲۸ مرداد برای آن که طور دیگر منافع خود را ببرند دوباره استبداد را حاکم می‌کنند تا سال ۱۳۵۷. خواستند یک فرمولی تعریف کنند بین ثبات سیاسی و آزادی که بگویند اگر آزادی میخواهی دیگر ثبات نیست و به‌هم ریختگی است و اگر ثبات می‌خواهی دیگر آزادی نیست. همین امروز هم می‌بینید برخی متحدین اینها مستبدترین‌ها هستند چون طرف مقابل منافعش را این طور می‌خواهد دنبال کند. یکی از امتیازات این است که یک اندیشۀ دینی در شکل این نظام ظهور یافته و با مردم سالاری دینی یک الگوی جدید ارائه می‌دهد که این الگو می‌تواند تمام الگوهای طرف مقابل را به چالش بکشاند. یک اندیشه‌ای پیدا شده است که در عین اینکه شعار آزادی می‌دهد و رفتار آزادی‌خواهانه دارد و یک الگویی از مردم‌سالاری دینی نشان می‌دهد، اما نظمش را هم دارد، ثباتش را هم دارد، اجازه نمی دهد یک وجب از خاک کشور گرفته بشود، اجازه نمی دهد حتی یک نفر در موضوع استقلال او بخواهد حرف بزند، در عین حال ظرف چهل و چند سال، چهل انتخابات برگزار می‌کند. این می‌شود یکی از آن تمایزات و امتیازات که برخلاف آن فرمول دو طرفه‌ای که طرف مقابل برای کشور شما و برای منطقۀ شما همیشه تعریف می‌کرد تا در هر دو صورت بتواند منافع خودش را ببرد، اکنون می‌بیند الگویی پیدا شده است که در عین رقابت، مشارکت دارد. خود آن‌ها اذعان دارند در انتخابات‌های ایران مشارکت و رقابت با هم هست. سال ۱۳۷۶ همهٔ این‌ها می‌گفتند انتظار داشتیم فرد دیگری انتخاب شود ولی دیگری انتخاب شد. سال ۱۳۸۴ هم دوباره همین طور؛ بعد از آن انتخابات، من معاون اروپا آمریکا بودم، با تقریباً اکثر سفرای اروپایی که ملاقات می‌کردم، اولین سوالم این بود می‌پرسیدم شما روز جمعه که انتخابات بود، تا روز چهارشنبه‌اش می‌توانستید پیش‌بینی کنید برنده انتخابات کیست؟ همهٔ آن‌ها می‌گفتند نه؛ پس نشان می‌دهد یک مشارکت و رقابت واقعی وجود دارد. سال ۱۳۸۸ بالاترین مشارکت شکل می‌گیرد و خود آن‌ها اذعان کردند که رقابت در این انتخابات بی‌نظیر است. طرف مقابل می‌فهمد یک الگو دارد شکل می‌گیرد برای همین است که فتنه برپا می‌کند چون می‌بیند یک الگویی دارد خودش را نشان می‌دهد. انتخابات سال ۱۳۹۲ نیز دوباره می‌بیند کسی با یک نگاه دیگر رأی می‌آورد و سال ۱۴۰۰ هم دوباره همین طور. این امتیازات و تمایزات را باید شناخت چون نقاط قوت شماست که او میخواهد این را به نقطۀ ضعف تبدیل کند. اینجاست که این میدان تعریف می‌شود، اینجاست که برای شما صحنه تعریف می‌شود که نقطۀ قوت خودتان را بشناسید و از آن دفاع کنید و روی آن کار کنید، هنر دانشگاه به ویژه دانشجوی ما و همینطور اساتید محترم ما باید این باشد. فرمایشی که شهید بزرگوار شهید بهشتی داشت که دانشجو موذن جامعه است، اینجا باید نقش ایفا کند، یکی از موارد آن همین صحنۀ انتخابات است. 🚩 «بخش ۲ از ۳» از سخنرانی سعید جلیلی در طرح ولایت دانشگاه شهید بهشتی ۲۳مرداد۱۴۰۲‌‌‌‌‌ ‌‌‌ بیشتر بخوانید/ فتنۀ زرد و انزوای اصلح‌‌ها‌ @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔴 مشارکت زیر سایۀ رقابت سالم بالا می‌رود، اما رقابت سالم با مباحث زرد شکل نمی‌گیرد انتخابات وقتی طبق الگوی اندیشۀ دینی است که رقابت و مشارکت خوب باشد اما در یک فضای واقعی، در یک فضایی که بحث ها، بحث های حقیقی باشد، فضایی که دنبال این است که در هر موضوعی ببیند حقیقت چیست؟ نه در فضایی که هر کسی که بهتر بتواند هجو کند یا بهتر بتواند هو کند بگوید من موفق شدم. دانشجو اینجا می‌تواند شاخص باشد، داور باشد، حرکت موثر داشته باشد تا به جامعه معرفی کند چه چیزی حق است، چه چیزی غلط است؟ با این عرصه هاست که می‌شود میدان را تعریف کرد و در آن برای خودمان عملیات تعریف کرد، عملیات فرهنگی تمیز، کار صحیح. کار جهادی، کار تبیینی و کار موثر این است هر کسی باید وظیفۀ خود را به بهترین شکل انجام دهد. مجلس وقتی نقش خود را می‌تواند ایفا کند که افراد اصلح وارد آن شوند. یعنی اگر ده نفر در عرصه ای وارد می شوند، انصافاً آن کسی انتخاب شود که نسبت به دیگران اصلح است. نقش دانشگاه و دانشجو اینجا خیلی مهم است که این اصلح را بشناسد، این اصلح را معرفی کند و نگذارد این اصلح منزوی شود؛ دانشگاه اینجا باید در سطح محیط و شهر و استان، در هر سطحی که وسع شماست، خیلی نقش ایفا کند. در عرصه انتخابات بعضی اوقات موضوعات را خلط می‌کنند، می‌گویند رقابت و تکثر باشد یا نه؟ رقابت و تکثر حتماً باید باشد، اما رقابت با چه؟ دو نگاه وجود دارد. یکی می‌گوید به نظر من اینطوری بهتر و سریع‌تر میشود رسید، دیگری نگاه دیگری دارد، این می‌شود یک رقابت. مثلاً خانه می‌سازید، یکی می‌گوید اتاقش اینور باشد، دیگری می‌گوید آن ور باشد، یکی می‌گوید دکورش را اینطوری بچینیم، دیگری می‌گوید طور دیگر بچینیم. ایراد اما آن جاست که یکی بیاید بگوید بزنیم همۀ این خانه را خراب کنیم؛ تو این را تازه ساختی، می‌خواهی دکورش را بچینی، باز دوباره همۀ این‌ها را می‌خواهی بریزی به هم؟ یکی از اشکالات این است که در این عرصه کسی بخواهد آن چه ساخته شده را خراب کند! برخی به‌جای یک رقابت مثبت سازندۀ رو‌به‌جلو برای سرعت دادن به پیشرفت و موفقیت، تلاش در جهت تخریب این موفقیت ها دارند. حتماً مشارکت در انتخابات باید بالا باشد چون قدرت نظام ما حضور مردم است. این مشارکت طبیعتاً در سایۀ رقابت بالا می‌رود. اما رقابت سالم نیز وقتی شکل می‌گیرد که از سطح مباحث زرد برویم به سمت نیازهای واقعی جامعه. دانشگاه اینجا می‌تواند نقش ایفا کند که بیاید داوری کند این کسانی که به‌عنوان رقابت وارد شده‌اند و دارند بحث می کنند، کدام یک حرف دقیق‌تری دارد؟ کدام حرف عمیق‌تری دارد؟ کدام حرف مفیدتری دارد؟ کدام یک نمی‌آید یک حرف سست بزند فقط برای این که چند صباحی یکی خوشش بیاد؟ اتفاقا اینجاست که به نظر من دانشگاه، به ویژه دانشجو، می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند. 🚩 «بخش ۳ از ۳» از سخنرانی سعید جلیلی در طرح ولایت دانشگاه شهید بهشتی ۲۳مرداد۱۴۰۲‌‌‌‌‌‌ ‌ بیشتر بخوانید/ فتنۀ زرد و انزوای اصلح‌ها‌‌‌‌‌‌ ‌ @saeedjalily
🔻 دیروز حضرت آقا یک حرف دیگه هم زدند که نباید به سادگی از کنارش عبور کنیم. ایشون فرمودند: "خب، سؤال بعدی این است که حاکمیّت سیاسی اسلام مگر چه خصوصیّتی دارد که آنها را حسّاس میکند، آنها را وادار به عکس‌العمل و واکنش میکند؛ این چیست؟ این مهم است؛ باید روی این تعمّق کنیم؛ اینجا است که هر چه فهم ما از انقلاب اسلامی عمیق‌تر باشد، دقیق‌تر باشد، روشن‌تر باشد، همّتمان برای پاسداری بیشتر خواهد شد." 1️⃣ حاکمیّت سیاسی اسلام مگر چه خصوصیّتی دارد که آنها را حسّاس میکند 2️⃣هر چه فهم ما از انقلاب اسلامی عمیق‌تر باشد، دقیق‌تر باشد، روشن‌تر باشد، همّتمان برای پاسداری بیشتر خواهد شد. 🔹فهم عمیق تر از انقلاب مساوی با پاسداری بیشتر از انقلاب👌 یعنی هر کسی انقلاب اسلامی رو عمیق تر، دقیق تر، روشن تر بشناسه، همتش در پاسداری از انقلاب بیشتره... 👈 سعی کنیم انقلاب اسلامی رو عمیق تر، دقیق تر و روشن تر بشناسیم 🔻 به نظرتون راه رسیدن به فهم عمیق از انقلاب اسلامی چیه؟؟!!! 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 محمد صادق شهبازی : 🔹 وقتی مردم در صحنه نباشند مجلس قوی شکل نمی گیرد، نتیجه چنین امری می شود تصمیم عجیب و غریب گران کردن بنزین و خندیدن به روی مردم که ما خودمان هم صبح جمعه فهمیدیم. وقتی مجلس قوی شکل بگیرد که از حق خود استفاده کند ما شاهد این تصمیمات نخواهیم بود. 💯 💯 @entekhab_basir
24.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 یک نماینده مجلس در دوره های مجلس پنجم و ششم و هفتم ایستاده بود تا قانون برنامه توسعه را اصلاح کند. در مجلس ششم به دروغ به او گفتند که رییس مجلس در بیرون از صحن با تو کار دارد و از فرصت کوتاه نبودن او استفاده کردند تا ٢٠ ماده قانون برنامه توسعه را به دلخواه خودشان تصویب کنند. 🔸 محمد صادق شهبازی : 🔹در همین مجلس، چهار-پنج نماینده ایستادند و ده ها قانون مهم را در کشور تصویب کردند، ببینید اگر به جای این تعداد کم، دویست نماینده این شکلی داشته باشیم چه تحولی در کشور بوجود می آید. 💯 💯 @entekhab_basir
💛یا مقلّب القلوب و الابصار...💛 ❗️این روزها که بار دیگر به یک امر ملّی مهم نزدیک می شویم و حضور حداکثری آحاد مردم اهمیت فوق العاده ای دارد، برای دلسوزان کشور و انقلاب این نگرانی وجود دارد که آن مشارکت حداکثری که حرکت پرقدرت و رو به جلوی انقلاب اسلامی را تضمین می کند، رقم نخورد. 🔻علت ها متعدد است بعضی به خاطر وجود تبعیض و بعضی به خاطر تورم، گروهی در اثر حواشی فتنه ها و عده کمی هم از روی عناد و عداوت علاقه ای به مشارکت ندارند. 🔻در میان ریشه یابی های بیرونی، خوب است هر فرد و گروهی نگاهی به گذشته خود بیندازد و در عملکرد قبلی خود بازنگری کند. پدرخوانده ها و لیست بندها و مزد بگیرهای رسانه ای احزاب، اگر علاقه ای به کشور و انقلاب دارند، عملکرد خودشان و نتایج آن را بازخوانی کنند و رای دهنده ها هم عملکرد انتخاباتی خودشان در تبلیغ و دفاع و حمله و اتهام زنی و البته انتخاب. 🔻از اولین انتخاب هایمان بین بد و بدتر! آن موقع که بد را برگزیدیم و به بصیرت خود بالیدیم، افسدها را دفع کردیم و خار در چشم و استخوان در گلو به فاسدها راضی شدیم! در بعضی مواقف، انتخاب عموم همان بدتر بود و ما به بی بصیرتی آنها تاسف خوردیم! 🔻جا دارد به گذشته نگاهی بیندازیم و ببینیم این فاسدها، بدها و افراد کوچک یا متوسطی که برای اداره کشور روانه مناصب مختلف کردیم، چقدر امروز در سرد شدن تنور انتخابات موثر بوده اند؟! 🔻آیا در تشخیص بد و بدتر درست عمل کردیم یا گرفتار جو سازی های دستهای پشت پرده زرسالاران و قدرت دوستان شدیم؟! 🔻یعنی نمی شد فارغ از پیش بینی نتیجه و صعود احتمالی حریف، به گزینه کارآمدتری رای بدهیم؟! 🔻شاید گزینه سومی هم وجود داشته یا می توانستیم از چنین گزینه ای دعوت کنیم، و چون رای نمی آورده، چون خطر بالا آمدن افسد برایمان جدی بوده و شایدهای دیگر... از انتخابش صرفنظر کرده ایم! 🔻ما با انتخاب کوچکها و بدها و فاسدها چقدر در شرایط امروز موثر هستیم؟! چقدر از ترک فعل ها و بد عملی های مسئولین ، نتیجه هیجانات شب انتخابات ماست؟! چقدر در کند شدن چرخ اصلاحات داخلی و اقتصادی و مبارزه با انواع فساد و بی عدالتی موثر هستیم و چقدر از تاخیر ظهور آن ذخیره الهی، بر عهده ماست؟! ‼️به خود بیاییم! اگر ما بازی احزاب و پدرخوانده ها را نخوریم، و به جای آدمهای ضعیف و متوسط حرف گوش کن و دنباله رو،افراد حرّ و توانا را حمایت کنیم ، بدون شک قلوب مردم بیشتری با انقلاب و اسلام نرم خواهد شد. بدون شک حرکت این انقلاب به سمت ظهور با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت. 🔻با ورود انسان های مستقل و آزاده، وضع عدالت و فرهنگ و اقتصاد و تولید و فضای مجازی و آموزش و تربیت و ... مسلما غیراز این خواهد بود. 🔻به نظر می رسد که اکنون و در آستانه این لیله القدر انقلاب، جا دارد ابتدا از سلوک انتخاباتی گذشته خود استغفار کنیم و هر آنچه به رشد و بالندگی ملی و عبرت از گذشته مربوط می شود را سرلوحه خود قرار دهیم. ✍ مهاجر لطفاً منتشر بفرمایید . 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز هم تقطیع سخنان آقا و بریدن قسمتی از سخنان ایشون و حذف قسمت اول در جهت منفعت لیست بندان!!! ببینید فیلم بالا رو چطوری بریدن تا بتونن این رو زیرش بزنن👇👇 ((♨️اگه این روزها کسی بهتون گفت لیستی رأی ندهید ، این نظریه رهبری رو درباره لیستی رأی دادن بهش نشون بدین ... 🚨قطعا لیستی رأی ندادن موجب شکست خواهد شد ...)) حالا متن کامل رو بخونید تا ببینید رهبر عزیز مثل همیشه ابتدا میگن افرادی که خودتون شناخت دارید بعد اگر همه رو نتونستین بشناسید به لیست‌ها مراجعه کنید👇👇 «شما میخواهید رأی بدهید، فلان شهر یک نماینده دارد، فلان شهر -مثلاً فرض کنید فلان استان- ده نماینده دارد؛ خب هرکدام از اینها نقشی دارند، فعّالیّتی دارند؛ انسان باید به شکل اطمینان‌بخشی به نتیجه برسد. به نظر بنده این‌جور میرسد که چون یکایک افراد را ممکن است نشناسیم -خود بنده هم وقتی این فهرستها را می‌آورند که بیایم رأی بدهم، بعضی از آدمهای این فهرستها را نمی‌شناسم امّا اعتماد میکنم به آن کسانی که [اینها را] معرّفی کرده‌اند، و نگاه میکنم ببینم آن کسانی که این فهرست را معرّفی کرده‌اند چه کسانی هستند؛ اگر دیدم اینها آدمهای متدیّن و مؤمن و انقلابی‌ای هستند، به حرفشان اعتماد میکنم و به [فهرست‌] آنها رأی میدهم» اینم همین چند روز پیش باز مجددا فرمودند:«برای شناخت اصلح، مردم تا جایی که توان بررسی دارند تحقیق کنند و اگر نمی‌توانند، به نظر افراد مورد اعتماد، توجه و عمل کنند. (29 بهمن 1402)» 💥 بصیر 💥 ❇️ @basire_basir ❇️
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
37.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امیرحسین ثابتی کیست؟ اگر شک دارید که میخواهید به امیرحسین ثابتی رای دهید یا درباره او اطلاعات کمی دارید، حتما این ویدئو را ببینید. با دیدن این فیلم مشخص میشود که چرا از بین هزاران نامزد انتخابات در تهران، تمرکز رسانه های اصلاح طلب و حسن روحانی بر تخریب ثابتی متمرکز شده. مختصر و مفید؛ از زندگی شخصی و سوابق و عملکرد و شغل تا دیدگاه هایش برای مجلس دوازدهم. مشاهده با کیفیت اصلی ♦️عضو کانال امیرحسین ثابتی شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b
هدایت شده از رضا حیدری
❌ خوارج، عدالت‌خواه نبودند! ❓ پرسش: در فضای مجازی، ویدئویی منتشر شده و در آن گوینده ادعا می کند که؛ انتهای بدون دانستن احکام شرعی آن، است. لطفا میزان صحت را بفرمایید و بطور کلی نظرتان در این باره چیست؟ ✍پاسخ: این سخن به چهار بخش قابل تجزیه است؛ ۱- اینکه انسان برای ورود به هر کاری باید آداب آن را و احکام شرعی آن را بداند درست است و عقل و شرع به آن حکم می کند و مطالبه عدالت نیز از آن مستثنا نیست و باید مبتنی بر عقلانیت، فقاهت و واقعیت باشد. ۲- اینکه خوارج گروه منحرفی بودند و باید برحذر باشیم که مبادا به ویژگی های آنها مبتلا شویم هم درست است. ۳- اینکه خوارج علم کافی نداشتند و خشک مغز بودند هم قابل قبول است. ۴- اما اینکه خوارج به دنبال عدالت‌خواهی بودند صرف ادعا و نیازمند اقامه دلیل از سوی مدعی است! زیرا؛《البینة علی المدعی》. در هیچیک از متون تاریخی یا دینی، تقابل خوارج با امام علی ع برای مطالبه عدالت معرفی نشده است و تاریخ دانان نیز چنین برداشتی از رفتار و مواضع آنها نداشته اند. ما سندی سراغ نداریم که خوارج مثلا به علی ع خرده گرفته باشند که چرا عدالت را در جامعه اجرا نمی کنی! یا داعیه عدالت و شعار مبارزه با فساد و اشرافیت داشته باشند! بلکه شعارشان 《لا حکم الا لله》 بود...آنها در صفین پس از نیرنگ قرآن بر نیزه کردن، فریب خوردند و پذیرش حکمیت را بر علی ع تحمیل کردند ولی پس از چندی پشیمان شدند و از امام خواستند تا از خطایی که در پذیرش حکمیت پیش آمده توبه کند! آنها با شعارِ «لا حُکمَ إلاّ للهِ» بندگان را فاقد صلاحیت داوری دانستند! و گفتند که علی (ع)، افراد را داور در دین خدا قرار داد، در حالی که داوری مخصوص خداست و او چنین حقی نداشت! و در ادامه این کار را گناه کبیره و ارتکاب کبیره را موجب خروج از دین دانستند! و در نهروان با امام جنگیدند و شد آنچه شد... با مراجعه به برخی کتب مانند تاریخ یعقوبی و تاریخ طبری و شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید و متن خطبه های نهج البلاغه (خطبه های ۳۶، ۴۰، ۵۸، ۵۹، ۶۰، ۶۱، ۹۱، ۱۲۱، ۱۲۲، ۱۸۱، ۱۸۲ و...) می توان به شاخصه های رفتاری و پنداری این جماعت پی برد که مهمترین آن؛ فقدان بصیرت، فقدان قدرت تحلیل سیاسی، ساده لوحی و ظاهرگرایی، تکفیر دیگران، تعصب در فهم دینی و تحجر و جمود بوده است. رضا حیدری ۱۴۰۳/۰۱/۰۷_ اهواز 🌐 کانال حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری @Heydari_org
حجت الاسلام پناهیان ما برای «سعی» آفریده شده‌ایم، نه برای برخورداری از چند صفت خوب! اینکه یک انسان، سعه وجودی پیدا می‌کند یعنی چه؟ در قرآن کریم، فرمود: «لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى» (نجم، ۳۹) یعنی سعی تو است که تو را به خدا می‌رساند. ما برای سعی آفریده شده‌ایم نه برای برخورداری از چند صفت خوب!
مثلاً شما انسان سخاوتمند، باحیا، متواضع و مهربانی هستی، حالا خدا از شما سعی می‌خواهد. اگر بخواهیم اخلاقی نگاه کنیم، شما می‌گویی «خدایا من همه این صفات خوب را دارم، دیگر با من چه‌کار داری؟» مثلاً می‌فرماید: من تو را در موقعیتی قرار می‌دهم که نباید سخاوتمندانه رفتار کنی، یعنی دین از تو این را می‌خواهد. یا تو را در موقعیتی قرار می‌دهم که نباید مهربانانه رفتار کنی، مانند امیرالمؤمنین(ع) که با خوارج رفتار کرد. یا تو را در موقعیتی قرار می‌دهم که سعی تو اتفاقاً خلاف آن تواضع تو قرار می‌گیرد، و باید فریاد بزنی و ممکن است حتی شبیه متکبرین جلوه بکنی، البته در اصل این تکبر نیست ولی آنهایی که ظاهربین هستند، تو را به تکبر متهم می‌کنند، کمااینکه معاویه امیرالمؤمنین(ع) را متهم می‌کرد.