هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨📽ماجرای دستور رهبر انقلاب درباره بازداشت شدگان عاشورای ۸۸ از زبان دبیر وقت شورایعالی امنیت ملی
🔸مدیریت بحران یا هدایت در فتنه؟!
✅ @saeedjalily
✨ دولت سیزدهم و خسارات خلاء گفتمانی
🔹معمولا دولت ها به گفتمانشان شناخته میشوند. اما رواج عبارت «دولت سیزدهم» در ارجاعات به دولت در رسانهها، نشان میدهد دولت نتوانسته خود را پرچمدار یک گفتمان به جامعه معرفی کند.
🔸یکی از دلایل اینکه این دولت از همین آغاز کار زیر ضرب رفته، همین خلا گفتمانی است. گفتمان، قدرت نرم ایجاد میکند. دولت فاقد گفتمان، از قدرت نرم محروم است و لذا در عرصه جنگ نرم، اولا توان حمله ندارد، ثانیا در برابر حملات نرم بی سلاح و سپر است.
🔹گفتمان است که در قول و فعل کارگزاران، در رویکرد و عملکرد آنان، انسجام ایجاد میکند. گفتمان، عینک آسیبشناسانهای است که دولت به چشم میزند، مشکلات را از زاویه این گفتمان میبیند و از همین زاویه راهکارش را ارائه میدهد و اجرا میکند.
🔸دولت فاقد گفتمان به شهرداری تقلیل پیدا می کند و این یکی از جدی ترین خطراتی است که دولت سیزدهم را تهدید میکند.
🔹دولتی که ناکارآمدی گفتمانش عیان شود، گرفتار رکود می شود، اما دولت فاقد گفتمان، گرفتار روزمرگی میشود و خسارت این روزمرگی از رکود بیشتر است؛ چه، رکود با یک موفقیت گفتمانی -ولو کوچک- شکسته میشود، اما بدون گفتمان از روزمرگی نمیتوان خلاص شد.
گفتمان یک شاخص برای انتخاب و ارزیابی مدیران نیز هست. در خلاء گفتمان، تیم دولت با بازیکنان قرضی از تیمهای دیگر شکل میگیرد و روشن نیست این تیم، به کدام اصول باید متعهد باشد و بر اساس کدام معیارها ارزیابی میشود. دولت حتی وقتی پیامی به کشور خارجی میدهید باید محور آن، گفتمانش باشد.
🔸باید این خلا گفتمانی برطرف شود. اگر تلقی این است که «مردمی بودن» گفتمان دولت است، این سوال مطرح است که آیا اساسا مردمی بودن میتواند گفتمان باشد؟ گفتمان، یک دال مرکزی دارد که در حوزه ها و عرصه های مختلف تجلی و امتداد پیدا می کند. بر مبنای گفتمان می شود یک کلان پروژه تعریف کرد و پیش برد و پیشرفتش را سنجید.
🔹 بر مبنای این کلان پروژه است که در سطوح میانی، پروژههای خردتر تعریف میشود. آیا «مردمی بودن» این ظرفیت را دارد که برای مثال در حوزه مالیات، در سیاست خارجی، در آموزش و پرورش، در بهداشت و درمان، در کشاورزی و... تجلی و امتداد پیدا کند؟ آیا میتوان مسائل این حوزهها را از زاویه «مردمی نبودن» آسیبشناسی کرد و از زاویه «مردمی شدن» برایشان راهکار ارائه داد؟ پاسخ بلاتردید خیر است، چون این مفهوم اساسا چنان عمقی ندارد؛ هرچند میتواند یکی از اجزاء و امتدادهای یک گفتمان باشد.
🔹اما راهکار، تمرکز و تکیه بر روی عدالت به عنوان گفتمان دولت سیزدهم است که هم واجد مشخصات فوق است و هم با شخصیت آیتالله رئیسی تناسب و همخوانی دارد.
🔸گفتمان عدالت نباید به لفظ عدالت محدود شده و تقلیل یابد. با صرف تکرار کلمه عدالت، گفتمان ایجاد نمی شود.
🔹مراکز فکری و دانشگاهی کشور و مشخصا مراکز فکری در دولت باید بسیج شوند و درباره عدالت ادبیات تولید کنند. رئیس جمهور درباره هر موضوعی و در هر زمان و مکانی صحبت و سخنرانی دارد، باید بتواند اولا بیعدالتیهای منجر به وضع موجود را بیان کند، ثانیا وضع مطلوب را از منظر عدالت توصیف کند، ثالثا اقدامات عادلانهای که دولت میخواهد برای گذار از وضع موجود به وضع مطلوب انجام دهد را شرح دهد. این اقدامات، همان پروژههای خُرد هستند که ذیل کلان پروژه عدالت، تعریف میشوند و باید نظام رصد و پایش و ارزیابی و گزارشدهی برایشان ایجاد شود.
🔸هرچقدر ادبیات رئیس جمهور در این سه مرحله، اختصاصی و بدیع و دارای کلیدواژههای منحصر بفرد باشد، موفقتر خواهد بود؛ و البته بزرگترین تهدید برای گفتمان، این است که به ادبیاتهای وام گرفته شده از منابع دیگر، یا به اقدامات معمول و رایج، بخواهیم رنگ گفتمان خودمان را بزنیم.
🔹دولت زمانی توانسته پرچم گفتمان عدالت را بلند کند که مخالفان اقدامات دولت را بتوان مخالفان عدالت توصیف کرد. باید در پایان چهار سال اول دولت، کتاب عدالت آیتالله رئیسی برگرفته از مجموعه سخنرانیهای این چهار سال منتشر شود. همچنین دولت در پایان چهار سال باید بتواند گزارش دهد که چگونه با برقراری عدالت مشکلات را برطرف کرده است.
سید یاسر جبرائیلی
@janjali10
⭕️ خبرهای جنجالی⭕️
🔴 ولایت سیدعلی خامنهای یا باقر قالیباف؟
🔹دوقطبیسازی #عدالت_ولایت یا از حماقت است یا خیانت! اینهایی که عدالتخواهی را مقابل ولایتمداری قرار میدهند بزرگترین ضربه را به ولایت میزنند و مردم را مقابل ولایت قرار میدهند. جناب مطیعی؛ میشه شما یکبار هم مقابل انقلابیگری جعلی، شفافیتخواهی جعلی و فساد #هولدینگ_یاس قالیباف حرفی بزنی؟ میشه بفرمائید عدالتخواهان کجا علیه ولایت فقیه ایستادند یا ولایت کجا علیه عدالتخواهان ایستاده؟!
🔸این کلیپ استاد رحیمپور درباره دوقطبیسازی عدالت_ولایت را ببینید و نشر بدید. مشخص است آقای مطیعی و سایر حامیان #قاليباف بدنبال پوشش قرار دادنِ عناوین مقدس و ارزشمند برای عدم پاسخگویی به فساد گروه اقتصادی یاس هستند! بجای اینکه با فساد خودیها محکمتر برخورد کنند اما لاپوشانی میکنند! مدام در حال بازتولید دوقطبیهای غلط #عدالت_ولایت، #عدالت_امنیت و #عدالت_مصلحت هستید و ندیدیم برای اعتلای گفتمان عدالت تلاش کنید.
🔹به آقای مطیعی و سایر حامیان قالیباف توصیه میکنم که آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنید! فسادی که روشن است و حفاظت سپاه و سایر فرماندهان عزیز آن را تایید کرده و برایش پرونده تشکیل دادند، دفاع از عناصر این فساد قابل توجیه نیست! من بعید میدانم نشر اون #فایل_صوتی مشهور به نوعی اعتراض به محرمانگی پرونده نباشد!
@janjali10
⭕️ خبرهای جنجالی⭕️
هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
22.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣📣📣📣#رمزریال چیست؟؟؟؟
♦️حتما ببینید
❗️❗️نشر دهید
🗳🇮🇷و با نمایندگان مجلس شهرتان این موضوع را مطرح کنید
تا با تصویب قوانینی به موقع، در مجلس
مانع از جایگزینی اسکناس با رمز ریال شوند🤬
#سند2030
💥 بصیر 💥
♻️ @basire_basir ♻️
هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
🌀محل نزاع
🔹خط درگیری در رسانهها،
میان دوستداران انقلاب اسلامی،
بر سر یک اختلافنظر متمرکز است؛ اختلاف میان دو دیدگاه.
🔸حامیان دیدگاه اول معتقدند که هرگونه نقدی به دستگاههای حاکم سبب تضعیف پایههای نظام اسلامی و ناامیدشدن مردم و شادشدن دشمنان میشود.
خود را مخالف نقد نمیدانند اما در عمل آنقدر معنا و مصادیقِ درستِ نقد و مطالبهگری را #لاغر و ضیق میکنند که چیزی از این مفاهیم باقی نمیماند.
این دسته افراد، منتقدین را پیادهنظام دشمن دانسته و آنان را با خوارج دوران امام علی(علیهالسلام) مقایسه میکنند
🔹اما حامیان دیدگاه مقابل معتقدند که گروه اول، خواسته یا ناخواسته،
فساد و ناکارآمدی و عدم پاسخگویی را برای مسؤولین راحت میکنند.
سبب #نهادینهشدن رانتخواری و انحرافات گوناگون در میان مسؤولین میشوند و به تدریج زمینهی #استحاله_انقلاب_اسلامی و نظام اسلامی را فراهم میکنند
🔶 این نزاع که از دو دهه قبل آغاز شده و به تدریج شدت یافته،
گاهی از تخاطب منطقی و مستدل به سمت جدالهای پایانناپذیر و لجاجت پیش رفته است.
🔹 قطعاً بخشی از انرژیای که به این نزاع بیپایان اختصاص یافته میتوانست صَرف بیحیثیتکردن رسانههای صهیونیستی در دنیا شود، اما.....
💥 بصیر 💥
♻️ @basire_basir ♻️
پایان تلخی بر لولوهراسی
امام خمینی : همان طور که بارها گفته ام، مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیم ندارند، و هیچ فرد و یا گروه و دسته ایى حق تحمیل فرد و یا افرادى را به مردم ندارند. .......
ولى هیچ کس نباید توقع داشته باشد که دیگران اظهار نظر و اظهار وجود نکنند.
در هر حال، مردم با بصیرت و درایت و تحقیقْ کاندیداها را شناسایى کرده، و به سوابق و روحیات و خصوصیات دینى- سیاسى نامزدهاى انتخاباتى توجه نمایند.
صحیفه امام، ج ۲۱، ص: ۹_۱۱
الحمدلله بر این احساس تکلیف و وظیفه شما مومنین گرامی برای تلاشتان برای حضور حداکثری تمام آحاد کشور در انتخابات .
نتایج انتخابات اما بسیار تأمل برانگیز است. رای شخصی که خیلی از نیروهای انقلابی (خیلی انقلابی) مردم را از او میترسانند حتی از آرای باطله هم کمتر شد!
این یعنی تمام تحلیل هایی که ارائه میدادند بر مبنای غلطی شکل گرفته بود ( البته این سوال مطرح است که آیا آن تحلیلها صرفا فقط بخاطر اشتباه در این زمینه بود یا...).
اما نقش مردم چه بود؟ آیا اگر مردم به این لولوسازی کاذب توجه نمیکردند و فقط دنبال شناخت اصلح بودند شاهد انتخابات بسیار پاکتری نبودیم؟؟
این انتخابات گذشت اما مردم عزیز کشورم بدانید هر تحلیلی که به مذاق شما خوش آمد لزوما درست نیست، اگر شما هم از افرادی بودید که آن صوت کذایی ۱۵ دقیقه ای را منتشر کردید نتایج انتخابات را ببینید و دیگر اسیر قدرت رسانه ای اصولگرایان و اصلاحطلبان نشوید( اصولگرایان توانستند با استفاده از ترس شما کسی را که نمیخواستند کنار بزنند) کاش نمیگذاشتید بر ترس شما سوار شوند!
💥 بصیر 💥
🇮🇷 @basire_basir
🚨چرا مسؤولین کشور حاضر به فعالیت در شبکههای داخلی نیستند؟!
🔹️برای اطلاع از مواضع و اقدامات مسؤولین جمهوری اسلامی یا میبایست در شبکههایی عضو شد که برای استفاده نیاز به نصب فیلترشکن دارند(توئیتر، تلگرام)
یا شبکهای که حجم بسیار زیادی از محتوای مستهجن را در خود جای دادهاند(اینستاگرام)
* البته این مورد، تنها مصداقِ لگدزدن به قانون توسط قانونگذاران نیست *
#اینجا_سرزمین_تناقضهاست
✅صدای مستضعفان عالم✌️
🆔 @adalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #غدیر؛ برای چراغانی و مداحی، یا اقامه عدل؟
🎙 #امام_خمینی:
💬 زنده نگه داشتن این عید، نه برای این است که چراغانی و قصیدهخوانی و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسئله این نیست.
💬 ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای حکومت است، نه به معنای مقام معنوی.
💬 اینکه از غدیر آن قدر تجلیل کردهاند، نه از باب این است که حکومت یک مسئلهای است، آنکه هست #اقامه_عدل است.
#عدالت
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
15.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ برخی از اصولگرایان خود را مساوی نظام می دانند!
مهدی جمشیدی:
🔸بسیاری از سخنان رهبری دستاویز کج روایتهای جریان اصولگرا قرار میگیرد و به چماق برای بازدارندگی نسبت به جریان انقلابی اصیل تبدیل میشود.
🔸 رهبری فرمودن نظام انقلابی، مشکل ما با برخی از اصولگرایان این است که آنان غلظت نظامشان نسبت به انقلابشان خیلی بیشتر است.
🔸نمیشود هر کدام از این کنشگران سیاسی خودشان را ستون نظام بدانند و نقد به خودشان را نقد به اصل ساختار تلقی کنند.
🔸نظریه نظام انقلابی یعنی نظام یک بستر و محملی است برای تحقق غایات انقلاب اسلامی.
🔸جریان اصولگرا هم بیشتر از آنکه به انقلاب وفادار باشند به نظام وفادار هستند یعنی یک حالت ثابت، یکنواخت، کلیشهای، تکراری و محافظهکارانه که هر نوع فریاد و اعتراض را تنش و ناملایمت و شورش علیه نظام میدانند چون خودشان و سیاستهایشان و اقداماتشان را مساوی نظام تلقی میکنند.
🔸رهبری فرمودند بین ساختارهای دیوانسالاری و آرمانهای نظام تفکیک کنید اگر این تفکیک اتفاق نیفتد عملکرد ضعیف فلان مدیر پای اصل نظام نوشته میشود.
✅صدای مستضعفان عالم✌️
🆔 @adalatkhane
هدایت شده از 🙃😉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️بیبندباری اجتماعی نتیجهی بیعدالتی
🔸ورزش مختلط در ایرانمال یا مفاسد و تخلفات اقتصادی در ساخت ایرانمال؟
@janjali10
⭕️ خبرهای جنجالی⭕️
هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گفتگوی رهبر معظم انقلاب با همسر شهید همدانی
🔸️ رهبر معظم انقلاب: من گاهی میگویم، سهم همسران شهدا از خود شهدا بیشتر است
🔸️ از اجر و پاداشی که به عنوان محبت الهی به شما داده شده است مراقبت کنید.
💥 بصیر 💥
♻️ @basire_basir ♻️
13.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ این مرد را افشاگریهایش ترور کرد!
🔻 از افشاگری علیه جریان لیبرال و میرحسین موسوی، جبهه ملی و نهضت آزادی تا تصویب اصل ولایتفقیه و واگذری فرماندهی کل قوا به ولیفقیه در قانون اساسی
👤دکتر جواد منصوری در گفتوگو با پایگاه مرکز اسنادانقلاب اسلامی:
شهید آیت که میرحسین موسوی را گزینه مناسبی برای تصدی وزارت امور خارجه نمیدانست، در یکی از جلسات مجلس، به انتقاد از کابینه معرفی شده پرداخت و اعلام کرد که اسنادی از ارتباط موسوی با فراماسونری در اختیار دارد و در جلسه بعدی مجلس آنها را در اختیار نمایندگان خواهد گذاشت.
منصوری درباره ترور شهید آیت گفت: دکتر حسن آیت در 14 مرداد 60 در مسیرِ مجلس ترور شد و به شهادت رسید. متأسفانه اسنادی که قرار بود شهید آیت در مجلس ارائه کند بعد از شهادت ایشان مفقود شد.
🔻 حداقلِ مجازات برای میرحسین موسوی، "اعدام" است
(بخشهایی از آخرین گفتگوی شهید همدانی)
📌 سپاه، تحت فرمان "فرماندهی کل قوا" عمل کرد. حضرت آقا فرمودند: "در درگیریهای خیابانی، کشته نمیپذیرم!" هیچکس حق "حمل اسلحه" در تهران را نداشت؛ به این قیمت که حتی ممکن بود ما مورد حمله قرار بگیریم. در طول مدت این اتفاقات، از حدود چهلوپنج هزار بسیجی که در صحنه بودند، حتی یک فشنگ هم شلیک نشد.
📌 در مورد ورود سپاه هم باید بگویم كه وزارت اطلاعات، "واحد عملیاتی" ندارد و عملیات در این وزارتخانه، محدود به خانههای تیمی است و برای اتفاقات بزرگی مثل فتنۀ هشتادوهشت که در کف خیابان است، طراحی نشده است. وزارت اطلاعات، مأموریت اصلیاش جلوگیری از ورود جاسوسان به کشور است. وزارت اطلاعات در فتنۀ هفتادوهشت آسیب جدی دید. در "قتلهای زنجیرهای"، انگشت اتهام را به سمت وزارت برده شد و در نهایت به حادثۀ "سعید امامی" کشیده شد که بنده معتقدم ایشان از آن اتهام، مبراست. من ایشان میشناسم؛ ایشان فردی مؤمن بود. اینچنین یک انشقاق در وزارت رخ داد و "یکپارچگی وزارت اطلاعات" خدشهدار شد و دستگاه اطلاعاتی ما را تضعیف کرد. در فتنۀ هشتادوهشت آن بخش از بچههای وزارت که حتی در ماجراهای هشتادوهشت بهتر از ما عمل کردند حقشان محفوظ است. برخی هم شک و تردید داشتند و بعدها پشیمان شدند. وزارت اطلاعات به دلیل این "انشقاق"، نتوانست نقش خود را در فتنه به خوبی ایفا نماید.
📌 همۀ اقدامات ما طبق "مجوزهای قانونی" بوده است و هیچ حکمی را خارج از احکام دادگستری انجام ندادیم. در اجرای حکم هم برایمان فرقی نمیکرد که کسی آقازاده است یا از خانواده کیست. بنده دهها نفر، از افرادی را که از اصلاحات یا از کارگزاران بودند را از زندان "آزاد" کردم؛ چون حرف آنها در حد "اعتراض" بود، اما آنهایی که در کف خیابان، مدیریت میکردند و آسیب میزدند و خسارت وارد میکردند، فرق داشتند. پاسدار ما الآن با دو بچه، هفتاد درصد جانباز است و مغزش هفت بار عمل شده است؛ ما نمیتوانیم از اینها بگذریم. رهبران فتنه مثل آقای "کروبی" و "میرحسین"، اگر تبرئه بشوند، حتماً خدای متعال و اینهایی که شهید، جانباز و مجروح شدهاند هرگز رضایت نخواهند داد. ما همۀ اینها را جمع کردیم و اینها امضا کردند که ابداً رضایت نمیدهند. بنابراین، موسوی و کروبی، "متهمان اصلی" این ماجرا هستند و حداقل مجازات برای اینها "اعدام" است. مردم ما و ما رزمندهها نباید اجازۀ کمتر از این حکم را بدهیم، منتها "مصلحت نظام" این است. پس هر شدتی که در این جریانات وارد شد، عین "حکم قضایی" بود. زمانی که برخی از اینها در حصر بودند همۀ امکانات برای آنها مهیا بود و به صورت انسانی و اسلامی با آنها رفتار میشد.
📌 با کار اطلاعاتی، اقدامی انجام دادیم که در تهران صدا کرد. پنج هزار نفر از کسانیکه در آشوبها حضور داشتند ولی در "احزاب و جریانات سیاسی" حضور نداشتند، بلکه از "اشرار و اراذل" بودند را شناسایی کردیم و در منزلشان، کنترلشان میکردیم. روزی که فراخوان میزدند اینها کنترل میشدند و اجازه نداشتند از خانه بیرون بیایند. بعد اینها را عضو "گردان" کردم. بعداً این "سه گردان" نشان دادند که اگر بخواهیم "مجاهد" تربیت کنیم باید چنین افرادی که با تیغ و قمه سروکار دارند را پای کار بیاوریم. یکی از اینها فردی بود به نام ستاری. این ستاری وقتی به جمعیت زد، جانباز هفتاد درصد شد و سال گذشته هم به شهادت رسید. وقتیکه جلسۀ شورای تأمین استان تهران در شب عاشورا برگزار شد، همۀ برآوردها این بود که فردا تهران، آرام خواهد بود، اما برآورد من این بود که روز عاشورا، اتفاقاتی در پیش خواهد بود. در روز عاشورا، همین "سه گردان" غائله را جمع کردند.
📌 در این اتفاقات، هشتصدوسی نفر جانباز دادیم. "فتنۀ هشتادوهشت" از "سوریه" و "جنگ هشت ساله" مهمتر است. حضرت آقا در این مورد فرمودند: "عمق این فتنه، زمانی روشن خواهد شد که من دیگر نیستم!" ما به ابعاد فتنه نپرداختهایم. چهلوپنج هزار بسیجی در این صحنه بودند و نهتنها پولی دریافت نمیکردند که پول بنزین موتور و بقیۀ مخارج خود را هم میپرداختند.
https://www.mizan.news/?p=85605
🌹⁉️🌹⁉️🌹⁉️ چرا رهبر انقلاب به آینده "خوشبین و امیدوار است".
✅ رهبر معظم انقلاب از زاویه دید خودشان چه میبینند که ما از زاویه دید خودمان نمیبینیم؟!
✦- ما آقازادههای با «ژنتیک خوب» را میبینیم و او خمینیزادههای با «ایدئولوژی خوب» را !
✧- ما «بیخیالی» برخی مسئولین را میبینیم و او «بیخوابی» قاسم سلیمانیها را !
✦- ما«اختلاسِ مالیِ خاوریها» را میبینیم و او «اهتمامِ کاریِ حججیها» را !
✧- ما«لاکچری بازی» آقازادهها را میبینیم و او «جانبازی» آزادهها را !
✦- ما «سوء مدیریت برخیها» را میبینیم و او «حُسن مدیریت جهادیها» را !
✧- ما «طلبکاری برخی نسل اولیهای» انقلاب را میبینیم و او «مطالبهگری نسل جدید» انقلاب را !
✦- ما «احتکار بعضی اقتصادیون» را میبینیم و او «اجتهاد فاطمیون» را !
✧- ما «کمیت دشمنان» را میبینیم و او «کیفیت یاران» را !
✧- ما «های و هویها» را میبینم و او «سر به تو ها» را !
✦- ما هنوز «زمان پهلوی» را میبینیم و او «جامعه مهدوی» را !
✅ بیایید زاویهی دیدمان را عوض کنیم
#محرم
#امام_زمان
#امام_حسین
💥 بصیر 💥
♻️ @basire_basir ♻️
هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
🍂 آیت الله شهید بهشتی:
دین یعنی عدل، عدل یعنی دین، هر کجا دیدید که میگویند اسلام و دینی هست اما عدالت نیست، شک نکنید، دین و اسلامشان قلابی است.
#عدالت
#امام_حسین
💥 بصیر 💥
♻️ @basire_basir ♻️
هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
▫️چالش عدالت، عامل فتنه
🔅 یکی از اصلی ترین علت های نارضایتی مردم و لجبازی عده ای با حاکمیت، ضعف عدالت در جامعه است.
✅ عدالت مفهوم بسیار دقیق و وسیعی دارد
✅ نازل ترین حد عدالت، برای عامه مردم برخورداری همتراز از امکانات و موقعیت های اجتماعی، آموزشی، درمانی و بهره مندی از زیرساختهای مرتبط با این موضوعات است.
✅ نیاز اقشار جامعه از دهکهای متوسط و پایین جامعه، باید بدون عسر و حرج تامین شود
به طور مثال چنانچه گذرش به دستگاه قضا افتاد، باید طعم شیرین انصاف و عدالت را بچشد...
❎ متاسفانه، در شرایط موجود امکانات و سرمایه های عمومی، به صورت همتراز در اختیار عموم مردم قرار نگرفته و برخلاف وعده های مسئولین، اصلاحات عدالت محور در زمینه بهبود رفاه اجتماعی برای اقشار مختلف مردم قابل لمس و مشاهده نبوده است.
✅ در قیاس تعداد کمی از مشاغل، که برخورداری حداکثری از امکانات و رفاهیات اجتماعی را دارا هستند، با طیف وسیعی که کار و تلاش طاقت فرسای روزانه حتی امکان یک زندگی متوسط و تشکیل بهنگام خانواده و نگهداری از فرزندان را نمی کند،
چالش عدالت، نمودار می شود.
مردم اختلاف و شکاف حداکثری را می بینند و می فهمند و
از مسئولین، مطالبه ی ساماندهی دارند!
چالش عدالت، چالش عدم توازن رتبه بندی معلمان با درآمدهای دلال های بین المللی و داخلی ست
چالش عدالت، چالش مسکن اولی ها و مستأجرین، با جامعه بساز و بفروش ها و مالکین ده ها واحدهای مسکونی بدون ساکن ست.
چالش عدالت، چالش بین بیماران کم بضاعت و محروم با تعرفه های نجومی پزشکان و جراحان بخش درمان ست.
چالش عدالت، چالش درآمد اقشار ضعیف با سلبریتی ها، فوتبالیست ست.
چالش عدالت، چالش بین امکانات مردم با امکانات مدیران و مسئولین اجرایی و حکومتی ست.
✅ تا روزی که از سوی مسئولین، پاسخ در خور و مناسبی در قبال چالش های عدالت محور، به اقشار مردم ارائه نشود،
چالش عدالت، به عنوان یک تهدید، عاملی برای ایجاد فتنه در جامعه خواهد بود.
ادامه دارد...
#مدافعان_انقلاب_اسلامی
💥 بصیر 💥
♻️ @basire_basir ♻️
هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
بسم الله الرحمن الرحیم
مدتی است که مسأله فوت مرحومه مهسا امینی بهانه ای شده برای زیر سوال بردن حجاب.
تصور غلطی که درباره حجاب وجود دارد این است که حجاب یک موضوع دینی و شرعی است، در حالی که با اندکی مطالعه تاریخ زندگی بشر در می یابیم که در جوامع پیش از اسلام و حتی در جوامع غیر دینی حجاب یک سبک زندگی مرسوم بین مردم بوده.
البته اسلام با واجب کردن این مسأله بر آن صحّه نهاد.
حجاب پیش از آنکه یک مساله شرعی در شرایع گوناگون باشد یک موضوع کاملاً عقلی و اجتماعی بوده.
استدلال؛
انسان ذاتاً موجودی اجتماعیست که حیات او در زندگی جمعی امکان پذیر است.
اساس زندگی اجتماعی انسان بر خانواده استوار است. نقش اجتماعی افراد ابتدا در خانواده شکل گرفته و بدون خانواده اجتماع از معنا و انتفاء ساقط می شود.
بر کسی پوشیده نیست که بقای جامعه متوقف بر بقای خانواده است و جامعه بدون روابط خانوادگی به گلّه حیواناتی شبیه می شود که در کنار یکدیگر زندگی می کنند بدون پذیرفتن مسئولیت های خاصی که وجه تمایز انسان با حیوانات است.
از سوی دیگر بنای خانواده، مبتنی بر زوجیت است و آغاز زندگی خانوادگی (اجتماعی) انسان با زوجیت آدم (علی نبینا و آله و علیه السلام) و حوا بوده. لذا استحکام زوجیت علت تامه بقای خانواده است و هرچیزی که زوجیت انسان را تضعیف کند بقای جامعه بشری را به خطر انداخته. و هرچه که این پیوند را تقویت کند به استحکام اجتماع انسانی کمک کرده.
حجاب اصلی ترین عامل تقویت رابطه زوجیت در جامعه است و بد حجابی و بی حجابی عامل مخرّب آن.
زنی که با بد حجابی یا بی حجابی خود را در معرض نمایش دیگران قرار می دهد دیگر نمی تواند یک سوی زوجیت واقعی قرار گیرد چرا که دیگر او برای دیگران است از جمله همسر خود.
و مردی که همواره با زنان متعددی در جامعه مواجه است و بهره های جنسی می برد دیگر نمی تواند سوی دیگر یک زوجیت واقعی باشد.
و تخریب زوجیت یعنی تخریب بنای خانواده که ستون اجتماع است و با فرو ریزی آن اجتماع بشر متلاشی خواهد شد و از بین رفتن نظام اجتماعی بشر یعنی ورود به جنگلی که حیواناتی گلّه وار در کنار یکدیگر زندگی می کنند و عامل بقای خود را دریدن حیوانات دیگر می دانند.
مردی که محبت و مسئولیت فرزندی، برادری، همسری و پدری نداشته باشد چگونه می تواند به انسانهای دیگر رحم داشته باشد یا زنی که دختری، خواهری، همسری و مادری نداند قطعاً به وسیله ای برای ارضای حیواناتی در ظاهر مرد تبدیل خواهد شد.
نتیجه : حجاب یک ضرورت عقلی، انسانی و اجتماعی است نه یک واجب شرعی یا قانون حکومتی.
یعنی بعد اخلاقی و اجتماعی و تاریخی و فلسفی آن مقدم بر وجوب شرعی بوده و هست ۰
وجوب شرعی حجاب تایید یک حکم عقلی و اجتماعی بوده نه وجوب ابتدایی۰
فاعتبروا یا اولی الألباب.
صاحبان خرد و عقل می فهمند؛
چه گفتیم و چه شنیدند.
والسلام.
التماس دعای فرج..
#مدافعان_انقلاب_اسلامی
#گشت_ارشاد
#حجاب
💥 بصیر 💥
♻️ @basire_basir ♻️