هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
32.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وضعیت مدیریت فرهنگی در صداوسیما
🛑گفتگوی امیرحسین ثابتی با وحید جلیلی
حکومت که جمهوری اسلامیه یعنی شما هر سال پول میدین علیه خودتون فیلم بسازن!؟
وحید جلیلی:
انگار بالای صداوسیما زدن بدون سوپیشنیه و فحاشی به انقلاب اسلامی وارد نشید
مثال میزنم
آقای کارگردانی (کیانوش عیاری) یه فیلمی میسازه تحت عنوان خانه پدری، نیرو انتظامی پولشو داده، فیلم مشخصه چیه، کاملا ضد دینی و ضد ایرانی و ضد فرهنگ، بسیار هم از نظر فنی قوی، یه روز اکران ابعاد فاجعه بارش مشخص میشه توقیف میشه... بعد از این یه فیلم دیگه میسازه به نام کاناپه که در اون فیلم خانم ها بدون روسری هستن خودش اعلام میکنه اونم توقیف میشه...
صداوسیما دعوت میکنه ازش، میگه بیا چند میلیارد بگیر خاطر مبارکتان مکدر نشه بیا برای ما سریال بساز... اسمش هم 87 متر
طرف یه فیلم ساخته به نام صد سال به این سالها(سامان مقدم)
کل فیلم فحش به انقلاب اسلامیه
وقتی تو جشنواره نشون داد اومدیم از سالن گفتم ببینید پرچم(ایران) هست هنوز!؟
باز صداوسیما این آدمی خودش فریاد زده ضد انقلابه دعوت میکنه
میگن فعلا هفت میلیارد و بگیر برو سریال بساز(دیوار به دیوار) سریال آبکی و کم مخاطبی هم میشه... اعتراضاتی ام برمی انگیزه
بعد دوباره دعوتش میکنن بیا فصل دومش و بساز!
پشت صحنه این سریال سفیر انگلیس میره و با هم به ریش جمهوری اسلامی می خندن!
طرف رو به اتهام ر توهین به امام زمان زندان کرده بودن بعد اووردنش در صداوسیما گذاشتنش در گلوگاه سیمافیلم صدها میلیارد تومان در اختیارش قرار میگیره و بهش میگن هرکاری میخوان بکن هر چی میخوای بده رفقات بسازن..
💥 بصیر 💥
❇️ @basire_basir ❇️
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔴 مگر میشود با عمقی صرفاً در حد یک جمله مسیر روند یک کشور را تعیین کرد؟
برای کار فرهنگی تمیز باید صحنه و میدان را خوب شناخت. اگر میخواهید افسر این جنگ نرم باشید باید میدان را بشناسید. کسی در این میدان پیروز است که صحنه را او تعریف کند وگرنه حرکت او منفعلانه خواهد بود. کسی موفق خواهد بود که میدان را بشناسد. هم میدان را باید شناخت، هم باید دانست طرف مقابل چگونه میخواهد صحنه را تعریف کند. برای این که در میدان بتوانید حرکت درست داشته باشید باید بتوانید از آن چه میخواهد پیش بیاید پیشی بگیرید وگرنه عقب خواهید ماند، وگرنه او خواهد آمد و صحنه را تعریف خواهد کرد. اما چه کنیم تا وقتی وارد میدان شدیم منفعل نشویم؟ چگونه میتوان میدان را شناخت؟
بعد از فتنۀ هشتاد و هشت، زیاد پرسیده میشد که فتنۀ بعد چیست؟ در جاهلیت که شریعتی نبود، حقیقتی نبود، استدلالی نبود، منطقی نبود، مبنای حکم دادن این بود که چه کسی زودتر میتوانست هجو کند، یک شعر خوب بگوید، دیگری را منکوب کند. این شکل جاهلی بود، شکل مدرن آن میشود این که در جامعۀ شما استدلال جایگاه نداشته باشد، منطق جایگاه نداشته باشد، حقیقت جایگاهی نداشته باشد، بلکه اگر کسی زودتر توانست یک توییت بزند، طرف مقابلش را هجو کند، یا توانست زودتر فالوئر جمع کند، یا اگر کسی بر این مبنا توانست بیشتر به اصطلاح لایک بگیرد، بتواند غلبه پیدا کند؛ یعنی مناسبات درون جامعۀ شما به جای آن که بر مبنای حق تعریف شود، بشود چه کسی فالوورش بیشتر شد. اگر این مناسبات غلبه پیدا کرد، میشود همان میدانی که باید شناخت.
اگر شما اینجا میدان را خوب تشخیص ندهید، آن موقع خود شما هم میگویید «او توییت زد، یکی هم من میزنم»، «او هجو کرد، یک هجو هم من میکنم»، مقهور بازی او میشوید، در حالی که تمایز شما این نیست، امتیاز شما این نیست. امتیاز شما آن حقیقت است، امتیاز شما دفاع از حق است. اینکه میگوییم میدان را باید شناخت، یکی از جنبههایش همین است. اگر شما فعال باشید، اما در یک مسیر و میدانی فعال باشید که او تعریف می کند، یعنی صبح تا شب در گوشی بنشینیم بگوییم این و آن چه گفتند، آن وقت میبینید فضای کشور میرود به سمت مسائل به اصطلاح زرد. فتنۀ زرد این است؛ یعنی در یک جامعه بهجای آن که مبنا استدلال و حقیقت باشد و عمق در مسائل خریدار داشته باشد، یک سطحی از ابتذال رونق داشته باشد؛ یک سطحی از حرفهایی که شاید ظاهر خوبی داشته باشند، اما عمق ندارند. اینجاست این اردوها اهمیت پیدا میکند تا شما آن عمق را پیدا کنید، آن مبنا را پیدا کنید تا بعد بر این مبنا بتوانید به میان میدان بیایید و امتیازتان را به رخ بکشید.
باید دید حق چیست؛ هر چقدر این مفاهیم عالی را بتوانید با جاذبههای هنری به رخ بکشید، موضع قویتری خواهید داشت. اعجاز قرآن همین بود که مفاهیم عمیق را به بهترین بلاغت، به بهترین فصاحت بیان می کرد. امروز هم اگر ما میخواهیم از اندیشۀ دینی دفاع کنیم باید مفاهیم آن را با قدرت به میان میدان بیاوریم و برای آن با بهترین شکل از ابزارهای هنری، از زبان شعر، از زبان سینما، از زبان هنر استفاده کنیم. این میشود همان حضور در میدان، ولی میدانی که به آن عمق بخشیدهاید و در سطح نماندهاید، اینجاست که تازه امتیازات خود را باید به رخ بکشید.
یکی از امتیازهای دانشجوی جوان حزباللهی متدین این است که باید مسلط باشد به حرفهای دقیق و عمیق در موضوعات مختلف. نه این که اگر کل حرفش را در مورد یک موضوع جمع کنند در حد یک توییت بماند و نتواند یک جمله بیشتر حرف داشته باشد. اخیراً فردی صحبت میکرد، تا یک جمله بیشتر از او سوال میکردند میگفت «آن را دیگر من نمیدانم، دیگر بلد نیستم!». مگر میشود با عمقی صرفاً در حد یک جمله مسیر روند یک کشور را تعیین کرد؟ این اردو یک آمادگی است برای عمق بخشیدن به موضوعات تا موقع حضور در صحنۀ دانشگاه و جامعه معلوم شود این دانشجو در اینگونه مباحث حرف جدی دارد، برنامه دارد، هدفمند کار میکند، امتیازات خودش را میشناسد، تمایزات خودش را میشناسد.
🚩 «بخش ۱ از ۳» سخنرانی سعید جلیلی در طرح ولایت دانشگاه شهید بهشتی ۲۳مرداد۱۴۰۲
بیشتر بخوانید/ فتنۀ زرد و انزوای اصلحها
#فتنه_زرد
@saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔴 ثبات و آزادی امتیاز مردمسالاری دینی است که طراحی طرف مقابل را به چالش کشیده است
یکی از آن صحنهها همین عرصۀ انتخابات است. برای درک این موضوع یک مثال تاریخی را باز میکنم.
از زمان مشروطه هر موقع حرکت آزادیخواهانهای شکل گرفت، ناملایمتهایی را بر کشور تحمیل کردند و به دنبالش استبدادی روی کار آمد. مثلاً زمان استبداد قاجار که آدمهای ضعیف و سستعنصری حاکم بودند امتیازهایی که خواستند را، امتیاز تنباکو، امتیاز رویتر، گرفتند؛ سپس که مشروطه رخ میدهد و این نظم بهم میخورد، از این هرج و مرج استفاده میکنند و در این فاصلهٔ مشروطه شروع میکنند امتیازات دیگر را هم میگیرند؛ ۱۹۰۷ شمال و جنوب ایران را تقسیم میکنند و قرار داد ۱۹۱۹ را تحمیل میکنند تا اینکه دوباره استبداد رضاخانی سر کار میآید و بیست سالی باز به شکلی دیگر منافع خودشان را میبرند. بعد از رضاخان تا ۱۳۳۲ مقداری آزادی است دوباره به شکلی منافع خودش را دنبال میکند، با کودتای ۲۸ مرداد برای آن که طور دیگر منافع خود را ببرند دوباره استبداد را حاکم میکنند تا سال ۱۳۵۷. خواستند یک فرمولی تعریف کنند بین ثبات سیاسی و آزادی که بگویند اگر آزادی میخواهی دیگر ثبات نیست و بههم ریختگی است و اگر ثبات میخواهی دیگر آزادی نیست. همین امروز هم میبینید برخی متحدین اینها مستبدترینها هستند چون طرف مقابل منافعش را این طور میخواهد دنبال کند.
یکی از امتیازات این است که یک اندیشۀ دینی در شکل این نظام ظهور یافته و با مردم سالاری دینی یک الگوی جدید ارائه میدهد که این الگو میتواند تمام الگوهای طرف مقابل را به چالش بکشاند. یک اندیشهای پیدا شده است که در عین اینکه شعار آزادی میدهد و رفتار آزادیخواهانه دارد و یک الگویی از مردمسالاری دینی نشان میدهد، اما نظمش را هم دارد، ثباتش را هم دارد، اجازه نمی دهد یک وجب از خاک کشور گرفته بشود، اجازه نمی دهد حتی یک نفر در موضوع استقلال او بخواهد حرف بزند، در عین حال ظرف چهل و چند سال، چهل انتخابات برگزار میکند. این میشود یکی از آن تمایزات و امتیازات که برخلاف آن فرمول دو طرفهای که طرف مقابل برای کشور شما و برای منطقۀ شما همیشه تعریف میکرد تا در هر دو صورت بتواند منافع خودش را ببرد، اکنون میبیند الگویی پیدا شده است که در عین رقابت، مشارکت دارد.
خود آنها اذعان دارند در انتخاباتهای ایران مشارکت و رقابت با هم هست. سال ۱۳۷۶ همهٔ اینها میگفتند انتظار داشتیم فرد دیگری انتخاب شود ولی دیگری انتخاب شد. سال ۱۳۸۴ هم دوباره همین طور؛ بعد از آن انتخابات، من معاون اروپا آمریکا بودم، با تقریباً اکثر سفرای اروپایی که ملاقات میکردم، اولین سوالم این بود میپرسیدم شما روز جمعه که انتخابات بود، تا روز چهارشنبهاش میتوانستید پیشبینی کنید برنده انتخابات کیست؟ همهٔ آنها میگفتند نه؛ پس نشان میدهد یک مشارکت و رقابت واقعی وجود دارد. سال ۱۳۸۸ بالاترین مشارکت شکل میگیرد و خود آنها اذعان کردند که رقابت در این انتخابات بینظیر است. طرف مقابل میفهمد یک الگو دارد شکل میگیرد برای همین است که فتنه برپا میکند چون میبیند یک الگویی دارد خودش را نشان میدهد. انتخابات سال ۱۳۹۲ نیز دوباره میبیند کسی با یک نگاه دیگر رأی میآورد و سال ۱۴۰۰ هم دوباره همین طور.
این امتیازات و تمایزات را باید شناخت چون نقاط قوت شماست که او میخواهد این را به نقطۀ ضعف تبدیل کند. اینجاست که این میدان تعریف میشود، اینجاست که برای شما صحنه تعریف میشود که نقطۀ قوت خودتان را بشناسید و از آن دفاع کنید و روی آن کار کنید، هنر دانشگاه به ویژه دانشجوی ما و همینطور اساتید محترم ما باید این باشد. فرمایشی که شهید بزرگوار شهید بهشتی داشت که دانشجو موذن جامعه است، اینجا باید نقش ایفا کند، یکی از موارد آن همین صحنۀ انتخابات است.
🚩 «بخش ۲ از ۳» از سخنرانی سعید جلیلی در طرح ولایت دانشگاه شهید بهشتی ۲۳مرداد۱۴۰۲
بیشتر بخوانید/ فتنۀ زرد و انزوای اصلحها
#تمایز_پرامتیاز
@saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔴 مشارکت زیر سایۀ رقابت سالم بالا میرود، اما رقابت سالم با مباحث زرد شکل نمیگیرد
انتخابات وقتی طبق الگوی اندیشۀ دینی است که رقابت و مشارکت خوب باشد اما در یک فضای واقعی، در یک فضایی که بحث ها، بحث های حقیقی باشد، فضایی که دنبال این است که در هر موضوعی ببیند حقیقت چیست؟ نه در فضایی که هر کسی که بهتر بتواند هجو کند یا بهتر بتواند هو کند بگوید من موفق شدم. دانشجو اینجا میتواند شاخص باشد، داور باشد، حرکت موثر داشته باشد تا به جامعه معرفی کند چه چیزی حق است، چه چیزی غلط است؟ با این عرصه هاست که میشود میدان را تعریف کرد و در آن برای خودمان عملیات تعریف کرد، عملیات فرهنگی تمیز، کار صحیح. کار جهادی، کار تبیینی و کار موثر این است هر کسی باید وظیفۀ خود را به بهترین شکل انجام دهد.
مجلس وقتی نقش خود را میتواند ایفا کند که افراد اصلح وارد آن شوند. یعنی اگر ده نفر در عرصه ای وارد می شوند، انصافاً آن کسی انتخاب شود که نسبت به دیگران اصلح است. نقش دانشگاه و دانشجو اینجا خیلی مهم است که این اصلح را بشناسد، این اصلح را معرفی کند و نگذارد این اصلح منزوی شود؛ دانشگاه اینجا باید در سطح محیط و شهر و استان، در هر سطحی که وسع شماست، خیلی نقش ایفا کند.
در عرصه انتخابات بعضی اوقات موضوعات را خلط میکنند، میگویند رقابت و تکثر باشد یا نه؟ رقابت و تکثر حتماً باید باشد، اما رقابت با چه؟ دو نگاه وجود دارد. یکی میگوید به نظر من اینطوری بهتر و سریعتر میشود رسید، دیگری نگاه دیگری دارد، این میشود یک رقابت. مثلاً خانه میسازید، یکی میگوید اتاقش اینور باشد، دیگری میگوید آن ور باشد، یکی میگوید دکورش را اینطوری بچینیم، دیگری میگوید طور دیگر بچینیم. ایراد اما آن جاست که یکی بیاید بگوید بزنیم همۀ این خانه را خراب کنیم؛ تو این را تازه ساختی، میخواهی دکورش را بچینی، باز دوباره همۀ اینها را میخواهی بریزی به هم؟ یکی از اشکالات این است که در این عرصه کسی بخواهد آن چه ساخته شده را خراب کند! برخی بهجای یک رقابت مثبت سازندۀ روبهجلو برای سرعت دادن به پیشرفت و موفقیت، تلاش در جهت تخریب این موفقیت ها دارند.
حتماً مشارکت در انتخابات باید بالا باشد چون قدرت نظام ما حضور مردم است. این مشارکت طبیعتاً در سایۀ رقابت بالا میرود. اما رقابت سالم نیز وقتی شکل میگیرد که از سطح مباحث زرد برویم به سمت نیازهای واقعی جامعه. دانشگاه اینجا میتواند نقش ایفا کند که بیاید داوری کند این کسانی که بهعنوان رقابت وارد شدهاند و دارند بحث می کنند، کدام یک حرف دقیقتری دارد؟ کدام حرف عمیقتری دارد؟ کدام حرف مفیدتری دارد؟ کدام یک نمیآید یک حرف سست بزند فقط برای این که چند صباحی یکی خوشش بیاد؟ اتفاقا اینجاست که به نظر من دانشگاه، به ویژه دانشجو، میتوانند نقش مهمی را ایفا کنند.
🚩 «بخش ۳ از ۳» از سخنرانی سعید جلیلی در طرح ولایت دانشگاه شهید بهشتی ۲۳مرداد۱۴۰۲
بیشتر بخوانید/ فتنۀ زرد و انزوای اصلحها
#وظیفه_سیاسی
@saeedjalily
هدایت شده از کانال سیاسی 💥 بصیر 💥
🔻 دیروز حضرت آقا یک حرف #بسیار_ویژه دیگه هم زدند که نباید به سادگی از کنارش عبور کنیم. ایشون فرمودند: "خب، سؤال بعدی این است که حاکمیّت سیاسی اسلام مگر چه خصوصیّتی دارد که آنها را حسّاس میکند، آنها را وادار به عکسالعمل و واکنش میکند؛ این چیست؟ این مهم است؛ باید روی این تعمّق کنیم؛ اینجا است که هر چه فهم ما از انقلاب اسلامی عمیقتر باشد، دقیقتر باشد، روشنتر باشد، همّتمان برای پاسداری بیشتر خواهد شد."
1️⃣ حاکمیّت سیاسی اسلام مگر چه خصوصیّتی دارد که آنها را حسّاس میکند
2️⃣هر چه فهم ما از انقلاب اسلامی عمیقتر باشد، دقیقتر باشد، روشنتر باشد، همّتمان برای پاسداری بیشتر خواهد شد.
🔹فهم عمیق تر از انقلاب مساوی با پاسداری بیشتر از انقلاب👌 یعنی هر کسی انقلاب اسلامی رو عمیق تر، دقیق تر، روشن تر بشناسه، همتش در پاسداری از انقلاب بیشتره...
👈 سعی کنیم انقلاب اسلامی رو عمیق تر، دقیق تر و روشن تر بشناسیم
🔻 به نظرتون راه رسیدن به فهم عمیق از انقلاب اسلامی چیه؟؟!!!
💥 بصیر 💥
❇️ @basire_basir ❇️
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 محمد صادق شهبازی :
🔹 وقتی مردم در صحنه نباشند مجلس قوی شکل نمی گیرد، نتیجه چنین امری می شود تصمیم عجیب و غریب گران کردن بنزین و خندیدن به روی مردم که ما خودمان هم صبح جمعه فهمیدیم. وقتی مجلس قوی شکل بگیرد که از حق خود استفاده کند ما شاهد این تصمیمات نخواهیم بود.
#انتخابات
#مشارکت_حداکثری
💯 #انتخاب_اصلح
💯 @entekhab_basir
24.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 یک نماینده مجلس در دوره های مجلس پنجم و ششم و هفتم ایستاده بود تا قانون برنامه توسعه را اصلاح کند. در مجلس ششم به دروغ به او گفتند که رییس مجلس در بیرون از صحن با تو کار دارد و از فرصت کوتاه نبودن او استفاده کردند تا ٢٠ ماده قانون برنامه توسعه را به دلخواه خودشان تصویب کنند.
🔸 محمد صادق شهبازی :
🔹در همین مجلس، چهار-پنج نماینده ایستادند و ده ها قانون مهم را در کشور تصویب کردند، ببینید اگر به جای این تعداد کم، دویست نماینده این شکلی داشته باشیم چه تحولی در کشور بوجود می آید.
#انتخابات
#مشارکت_حداکثری
💯 #انتخاب_اصلح
💯 @entekhab_basir
💛یا مقلّب القلوب و الابصار...💛
❗️این روزها که بار دیگر به یک امر ملّی مهم نزدیک می شویم و حضور حداکثری آحاد مردم اهمیت فوق العاده ای دارد، برای دلسوزان کشور و انقلاب این نگرانی وجود دارد که آن مشارکت حداکثری که حرکت پرقدرت و رو به جلوی انقلاب اسلامی را تضمین می کند، رقم نخورد.
🔻علت ها متعدد است بعضی به خاطر وجود تبعیض و بعضی به خاطر تورم، گروهی در اثر حواشی فتنه ها و عده کمی هم از روی عناد و عداوت علاقه ای به مشارکت ندارند.
🔻در میان ریشه یابی های بیرونی، خوب است هر فرد و گروهی نگاهی به گذشته خود بیندازد و در عملکرد قبلی خود بازنگری کند.
پدرخوانده ها و لیست بندها و مزد بگیرهای رسانه ای احزاب، اگر علاقه ای به کشور و انقلاب دارند، عملکرد خودشان و نتایج آن را بازخوانی کنند و رای دهنده ها هم عملکرد انتخاباتی خودشان در تبلیغ و دفاع و حمله و اتهام زنی و البته انتخاب.
🔻از اولین انتخاب هایمان بین بد و بدتر! آن موقع که بد را برگزیدیم و به بصیرت خود بالیدیم، افسدها را دفع کردیم و خار در چشم و استخوان در گلو به فاسدها راضی شدیم!
در بعضی مواقف، انتخاب عموم همان بدتر بود و ما به بی بصیرتی آنها تاسف خوردیم!
🔻جا دارد به گذشته نگاهی بیندازیم و ببینیم این فاسدها، بدها و افراد کوچک یا متوسطی که برای اداره کشور روانه مناصب مختلف کردیم، چقدر امروز در سرد شدن تنور انتخابات موثر بوده اند؟!
🔻آیا در تشخیص بد و بدتر درست عمل کردیم یا گرفتار جو سازی های دستهای پشت پرده زرسالاران و قدرت دوستان شدیم؟!
🔻یعنی نمی شد فارغ از پیش بینی نتیجه و صعود احتمالی حریف، به گزینه کارآمدتری رای بدهیم؟!
🔻شاید گزینه سومی هم وجود داشته یا می توانستیم از چنین گزینه ای دعوت کنیم،
و چون رای نمی آورده، چون خطر بالا آمدن افسد برایمان جدی بوده و شایدهای دیگر... از انتخابش صرفنظر کرده ایم!
🔻ما با انتخاب کوچکها و بدها و فاسدها چقدر در شرایط امروز موثر هستیم؟! چقدر از ترک فعل ها و بد عملی های مسئولین ، نتیجه هیجانات شب انتخابات ماست؟!
چقدر در کند شدن چرخ اصلاحات داخلی و اقتصادی و مبارزه با انواع فساد و بی عدالتی موثر هستیم و چقدر از تاخیر ظهور آن ذخیره الهی، بر عهده ماست؟!
‼️به خود بیاییم! اگر ما بازی احزاب و پدرخوانده ها را نخوریم، و به جای آدمهای ضعیف و متوسط حرف گوش کن و دنباله رو،افراد حرّ و توانا را حمایت کنیم ، بدون شک قلوب مردم بیشتری با انقلاب و اسلام نرم خواهد شد. بدون شک حرکت این انقلاب به سمت ظهور با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.
🔻با ورود انسان های مستقل و آزاده، وضع عدالت و فرهنگ و اقتصاد و تولید و فضای مجازی و آموزش و تربیت و ... مسلما غیراز این خواهد بود.
🔻به نظر می رسد که اکنون و در آستانه این لیله القدر انقلاب، جا دارد ابتدا از سلوک انتخاباتی گذشته خود استغفار کنیم و هر آنچه به رشد و بالندگی ملی و عبرت از گذشته مربوط می شود را سرلوحه خود قرار دهیم.
✍ مهاجر
#انتخابات
#انتخاب_مردم
#مشارکت_حداکثری
لطفاً منتشر بفرمایید .
💥 بصیر 💥
❇️ @basire_basir ❇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز هم تقطیع سخنان آقا و بریدن قسمتی از سخنان ایشون و حذف قسمت اول در جهت منفعت لیست بندان!!!
ببینید فیلم بالا رو چطوری بریدن تا بتونن این رو زیرش بزنن👇👇
((♨️اگه این روزها کسی بهتون گفت لیستی رأی ندهید ، این نظریه رهبری رو درباره لیستی رأی دادن بهش نشون بدین ...
🚨قطعا لیستی رأی ندادن موجب شکست خواهد شد ...))
حالا متن کامل رو بخونید تا ببینید رهبر عزیز مثل همیشه ابتدا میگن افرادی که خودتون شناخت دارید بعد اگر همه رو نتونستین بشناسید به لیستها مراجعه کنید👇👇
«شما میخواهید رأی بدهید، فلان شهر یک نماینده دارد، فلان شهر -مثلاً فرض کنید فلان استان- ده نماینده دارد؛ خب هرکدام از اینها نقشی دارند، فعّالیّتی دارند؛ انسان باید به شکل اطمینانبخشی به نتیجه برسد. به نظر بنده اینجور میرسد که چون یکایک افراد را ممکن است نشناسیم -خود بنده هم وقتی این فهرستها را میآورند که بیایم رأی بدهم، بعضی از آدمهای این فهرستها را نمیشناسم امّا اعتماد میکنم به آن کسانی که [اینها را] معرّفی کردهاند، و نگاه میکنم ببینم آن کسانی که این فهرست را معرّفی کردهاند چه کسانی هستند؛ اگر دیدم اینها آدمهای متدیّن و مؤمن و انقلابیای هستند، به حرفشان اعتماد میکنم و به [فهرست] آنها رأی میدهم»
اینم همین چند روز پیش باز مجددا فرمودند:«برای شناخت اصلح، مردم تا جایی که توان بررسی دارند تحقیق کنند و اگر نمیتوانند، به نظر افراد مورد اعتماد، توجه و عمل کنند. (29 بهمن 1402)»
#انتخابات
#انتخاب_مردم
#مشارکت_حداکثری
💥 بصیر 💥
❇️ @basire_basir ❇️
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
37.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امیرحسین ثابتی کیست؟
اگر شک دارید که میخواهید به امیرحسین ثابتی رای دهید یا درباره او اطلاعات کمی دارید، حتما این ویدئو را ببینید.
با دیدن این فیلم مشخص میشود که چرا از بین هزاران نامزد انتخابات در تهران، تمرکز رسانه های اصلاح طلب و حسن روحانی بر تخریب ثابتی متمرکز شده.
مختصر و مفید؛ از زندگی شخصی و سوابق و عملکرد و شغل تا دیدگاه هایش برای مجلس دوازدهم.
مشاهده با کیفیت اصلی
#نشر_حداکثری
♦️عضو کانال امیرحسین ثابتی شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b
هدایت شده از رضا حیدری
❌ خوارج، عدالتخواه نبودند!
❓ پرسش: در فضای مجازی، ویدئویی منتشر شده و در آن گوینده ادعا می کند که؛ انتهای #عدالتخواهی بدون دانستن احکام شرعی آن، #خوارج است. لطفا میزان صحت را بفرمایید و بطور کلی نظرتان در این باره چیست؟
✍پاسخ: این سخن به چهار بخش قابل تجزیه است؛ ۱- اینکه انسان برای ورود به هر کاری باید آداب آن را و احکام شرعی آن را بداند درست است و عقل و شرع به آن حکم می کند و مطالبه عدالت نیز از آن مستثنا نیست و باید مبتنی بر عقلانیت، فقاهت و واقعیت باشد. ۲- اینکه خوارج گروه منحرفی بودند و باید برحذر باشیم که مبادا به ویژگی های آنها مبتلا شویم هم درست است. ۳- اینکه خوارج علم کافی نداشتند و خشک مغز بودند هم قابل قبول است. ۴- اما اینکه خوارج به دنبال عدالتخواهی بودند صرف ادعا و نیازمند اقامه دلیل از سوی مدعی است! زیرا؛《البینة علی المدعی》.
در هیچیک از متون تاریخی یا دینی، تقابل خوارج با امام علی ع برای مطالبه عدالت معرفی نشده است و تاریخ دانان نیز چنین برداشتی از رفتار و مواضع آنها نداشته اند. ما سندی سراغ نداریم که خوارج مثلا به علی ع خرده گرفته باشند که چرا عدالت را در جامعه اجرا نمی کنی! یا داعیه عدالت و شعار مبارزه با فساد و اشرافیت داشته باشند! بلکه شعارشان 《لا حکم الا لله》 بود...آنها در صفین پس از نیرنگ قرآن بر نیزه کردن، فریب خوردند و پذیرش حکمیت را بر علی ع تحمیل کردند ولی پس از چندی پشیمان شدند و از امام خواستند تا از خطایی که در پذیرش حکمیت پیش آمده توبه کند! آنها با شعارِ «لا حُکمَ إلاّ للهِ» بندگان را فاقد صلاحیت داوری دانستند! و گفتند که علی (ع)، افراد را داور در دین خدا قرار داد، در حالی که داوری مخصوص خداست و او چنین حقی نداشت! و در ادامه این کار را گناه کبیره و ارتکاب کبیره را موجب خروج از دین دانستند! و در نهروان با امام جنگیدند و شد آنچه شد...
با مراجعه به برخی کتب مانند تاریخ یعقوبی و تاریخ طبری و شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید و متن خطبه های نهج البلاغه (خطبه های ۳۶، ۴۰، ۵۸، ۵۹، ۶۰، ۶۱، ۹۱، ۱۲۱، ۱۲۲، ۱۸۱، ۱۸۲ و...) می توان به شاخصه های رفتاری و پنداری این جماعت پی برد که مهمترین آن؛ فقدان بصیرت، فقدان قدرت تحلیل سیاسی، ساده لوحی و ظاهرگرایی، تکفیر دیگران، تعصب در فهم دینی و تحجر و جمود بوده است.
رضا حیدری ۱۴۰۳/۰۱/۰۷_ اهواز
🌐 کانال حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری
@Heydari_org