eitaa logo
عدالتخانه
1.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
614 ویدیو
18 فایل
امیرالمومنین علی علیه السلام؛ «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» کانال عدالتخانه جهت مطالبه گری و تحلیل اخبار مهم داخلی راه اندازی شده است لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید! مدیر : @sarbaz_emam_khameneii
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻توضیح دربارۀ "خبر" یک مناظره ۱. چندی پیش بنده از سوی "خبرگزاری مهر"، دعوت شدم که برای دوستانی دربارۀ حجاب از منظر اجتماعی، سخن بگویم و به پرسش‌ها، پاسخ بدهم. من نیز به شیوۀ همیشگی‌ام، دو پیشنهاد را مطرح کردم: اوّل این‌که طرف "مقابل" و "مخالف" هم دعوت کنید تا گفتگو شکل بگیرد و من در قالب مناظره، استدلال‌هایم را مطرح کنم، دوّم این‌که مناظره به صورت "زنده" و "مستقیم"، پخش شود. ۲. پس از چندی اطلاع دادند که شرط نخست، قابل‌تحقّق است، اما برای شرط دیگر، محدودیّت وجود دارد. من نیز درخواست کردم که دست‌کم اصل مناظره به صورت "تصویری" و "کامل"، پخش شود. دوستان نیز قبول کردند. ۳. اینک "خبر" آن مناظره منتشر شده، درحالی‌که متأسفانه "عنوان" خبر و "پایان‌بندی" آن، آشکارا "جهت‌گیری منفی" دارد و حاکی از "تمام واقعیّت" نیست، بلکه "تحریف" است. mehrnews.com/xYzZt من از این جهت، مورد سئوال دوستان و مخاطبان قرار گرفتم و چون خبر، منتشر شده است لازم بود توضیح عمومی ارائه کنم. در این مناظره، در برابر "دو استدلالِ" طرف مقابل، "شش استدلالِ" نقیض مطرح کردم و به‌صورت دقیق و جزئی و موشکافانه، به واسازی پرداختم. ۴. از خبرگزاری مهر، درخواست دارم که نسخۀ "تصویری" و "کاملِ" مناظره را نشر دهند؛ بی‌کم‌وکاست و تصرّ‌ف‌نشده، چنان‌که از آغاز نیز وعدۀ ما همین بود. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
▫️چالش عدالت، عامل فتنه 🔅 یکی از اصلی ترین علت های نارضایتی مردم و لجبازی عده ای با حاکمیت، ضعف عدالت در جامعه است. ✅ عدالت مفهوم بسیار دقیق و وسیعی دارد ✅ نازل ترین حد عدالت، برای عامه مردم برخورداری همتراز از امکانات و موقعیت های اجتماعی، آموزشی، درمانی و بهره مندی از زیرساخت‌های مرتبط با این موضوعات است. ✅ نیاز اقشار جامعه از دهک‌های متوسط و پایین جامعه، باید بدون عسر و حرج تامین شود به طور مثال چنانچه گذرش به دستگاه قضا افتاد، باید طعم شیرین انصاف و عدالت را بچشد... ❎ متاسفانه، در شرایط موجود امکانات و سرمایه های عمومی، به صورت همتراز در اختیار عموم مردم قرار نگرفته و برخلاف وعده های مسئولین، اصلاحات عدالت محور در زمینه بهبود رفاه اجتماعی برای اقشار مختلف مردم قابل لمس و مشاهده نبوده است. ✅ در قیاس تعداد کمی از مشاغل، که برخورداری حداکثری از امکانات و رفاهیات اجتماعی را دارا هستند، با طیف وسیعی که کار و تلاش طاقت فرسای روزانه حتی امکان یک زندگی متوسط و تشکیل بهنگام خانواده و نگهداری از فرزندان را نمی کند، چالش عدالت، نمودار می شود. مردم اختلاف و شکاف حداکثری را می بینند و می فهمند و از مسئولین، مطالبه ی ساماندهی دارند! چالش عدالت، چالش عدم توازن رتبه بندی معلمان با درآمدهای دلال های بین المللی و داخلی ست چالش عدالت، چالش مسکن اولی ها و مستأجرین، با جامعه بساز و بفروش ها و مالکین ده ها واحدهای مسکونی بدون ساکن ست. چالش عدالت، چالش بین بیماران کم بضاعت و محروم با تعرفه های نجومی پزشکان و جراحان بخش درمان ست. چالش عدالت، چالش درآمد اقشار ضعیف با سلبریتی ها، فوتبالیست ست. چالش عدالت، چالش بین امکانات مردم با امکانات مدیران و مسئولین اجرایی و حکومتی ست. ✅ تا روزی که از سوی مسئولین، پاسخ در خور و مناسبی در قبال چالش های عدالت محور، به اقشار مردم ارائه نشود، چالش عدالت، به عنوان یک تهدید، عاملی برای ایجاد فتنه در جامعه خواهد بود. ادامه دارد... ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
♨️ جوان شیفته عدل است بیخود هم رفقا نیایید دور هم بنشینید که چه کنیم که جوانمان منحرف نشود؟! جوان با همان فطرت و بینش فطری اش خواستار "عدل" است. عدل در نظر جوان محترم است، خواه اسلام باشد خواه نباشد، خواه خدایی باشد خواه خدایی نباشد. او عاشق و شیفته عدل است و تو بگو این شیفتگی تو به عدل غلط است ولی قرآن می گوید صحیح است. مگر نمیبینی قرآن می گوید: [إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْل] وقتی می خواهد خدا را معرفی کند می گوید خدا آن است که فرمان به عدل می دهد. 🍃 آیت الله شهید بهشتی 📚 بایدها و نبایدها، ص۴۷ ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔻فیلم کامل مناظره دربارۀ حجاب: mehrnews.com/xYBvP ✔️ چکیدۀ استدلال‌ها: ۱. حجاب به دلیل "حکم خدا" بودن، ارزش است، نه "هنجار جامعه" بودن؛ و ارجاعِ مطلق به هنجار یعنی "اومانیسم جمعی". ریشۀ فعل اخلاقی و ارزشی، "بندگی خدا" است نه "تبعیّت از جامعه". ۲. ارجاع شرع به عرف، به معنی هنجارمداری نیست، بلکه شرع، گاه به "عرف عقلا" استناد می‌کند و گاه به "عرف متدیّنین" و گاه هم در منطقه‌الفراغ به "عرف عامّه". به‌هرحال، عرف جزو منابع فقه نیست و دلیل مستقل و خویش‌بنیاد به شمار نمی‌آید. ۳. بی‌حجابی، هنجار نشده است؛ چنان‌که فرد بی‌حجاب، در عمل، بی‌حجاب است یا حتّی باور به حجاب هم ندارد، امّا در عین حال، بر اساس "درک اجمالی" می‌داند که در مقایسه با "حد متوسطّ حجاب" (نه حجاب کامل و عالی) و نسبت به "اکثریّت جامعه"، هنجارشکنی می‌کند. ۴. بر وزن و سهم "شناخت"، بسیار تکیه کرده‌ایم، درحالی‌که نقش "میل" هم در اصلاح فرهنگی، فراوان است؛ چنان‌که "تبرّج"، رذیلتی از سنخ میل و خواسته است. ازاین‌رو، محتاج "تدبیر امیال" هستیم، نه‌فقط "شناخت‌درمانی". ۵. نظریۀ "مردم‌سالاری دینی" یعنی "چهارچوب"، دین است و نظر مردم در این گستره، موجّه و مشروع است، نه بیرون از آن. دولت اسلامی، فقط به مردم ارجاع نمی‌دهند و از ذائقۀ آنها پیروی نمی‌کند، بلکه در پی "تعلیم" و "تربیت" و "هدایت" نیز هست و به این واسطه، "خواسته‌های مردم" را به سوی "حقّ"، سوق می‌دهد. دولت اسلامی، دولت ذائقه‌ساز و جهت‌دهنده است، نه منفعل و تابع. ۶. پلیس امنیت اخلاقی، "مقدّمات نرم و غیرحقوقی" را مراعات کرده و ناگهان، "برخورد سخت" نکرده است؛ چراکه در مواجهاتش، ابتدا فقط "تذکّر" داد و فرد را رها کرده، و گاه "تعهد"ی از وی ستانده، و گاه لازم دیده که "کلاس آموزشی و توجیهی" نسبت به حجاب برای وی برگزار کند. این راهکارها، وظیۀ پلیس نبوده، امّا با این حال، همۀ "مراحل ابتدایی و فرهنگی" را در حدود توانایی‌های خود به‌جا آورده است. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
هدایت شده از محسن قنبریان
⚠️ پس از آبان۹۸ در دولت و مجلس از مکانها و مراکزی برای اعتراض های مسالمت آمیز به جای اغتشاش سخن گفته شد اما چندی بعد به فراموشی سپرده شد! اینباره خوب است اینجور نشود! فهرست برخی مطالب سالهای قبل در اینباره: 🔺جزوه "اعتراض؛ چرا و چگونه؟" https://eitaa.com/m_ghanbarian/2374 🔺اعتراض؛ فرصت یا تهدید؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/2325 🔺چالش حق اعتراض مردم (برنامه سوره) https://eitaa.com/m_ghanbarian/2332 🔺کشوری که دشمن دارد مردم چگونه اعتراض کنند؟ (برنامه ثریا) https://eitaa.com/m_ghanbarian/2342 🔺حق اعتراض (برنامه مسأله) https://eitaa.com/m_ghanbarian/2915 🔺تا پلیس امنیتِ تراز! https://eitaa.com/m_ghanbarian/2255 🔺شأن حرمها در مطالبه عدالت و برائت https://eitaa.com/m_ghanbarian/1484 🔺شأن حرمها در مطالبه عدالت با حفظ حرمت حرم https://eitaa.com/m_ghanbarian/2250 🔺اگر جبرائیل وزیر امنیت بود... https://eitaa.com/m_ghanbarian/2242 🔺امیرالمومنین با قتل خطایی آشوبها چه میکرد؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1661 ☑️ @m_ghanbarian
انتقاد حمید رسایی از احزاب ساکت خصوصا شورای ائتلاف اصولگرایان / چرا در ایام انتخابات و برای پشت میز رفتن فعالید ولی در ایام بحرانی و برای روی مین رفتن، غائبید. 🔺صفحه مجازی حمید رسایی🔻 @rasaee ✅عدالتخانه فریاد مستضعفین 🆔 @edalatkhane
🚨نماینده مجلس: فرزند ۵۴۰۰ نفر از مسئولان در خارج از کشور هستند هاجر چنارانی، عضو فراکسیون بانوان مجلس در جلسه بررسی صلاحیت زاهدی وفا وزیر پیشنهادی کار گفت: 🔹انقلاب مستعضعفان و محرومان است لذا قرار نبود بعد از ۴٣ سال اینگونه تصمیم بگیریم ضمن اینکه آقای رئیسی گفته بود هر کس فرزندش تابعیت خارج داشته باشد خودش هم باید برود پس ما منتظر اجرای آن هستیم در حالی که فرزند ۵ هزار و ۴۰۰ و اندی از مسئولان در خارج از کشور هستند. 🔹چطور می‌شود که درآمد، حقوق و مسئولیت در ایران خوب است اما تابعیت آن بد است؟ آن هم تابعیت کشوری که متجاوز و متخاصم است./اسکان نیوز ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸صادق شهبازی: حالا که بحران تمام شد باید برویم سراغ ریشه‌هایی مانند تبعیض بی و عدالتی. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
هدایت شده از ابوقاسم
🔴حضور دکتر احمد کاظمی کارشناس ارشد مسایل قفقاز در لایو زنده خبرگزاری وستانیوز (غرب آسیا) در ایتا 🔺با توجه به اهمیت تحولات ژئوپلیتیکی در قفقاز جنوبی، برنامه لایو زنده برای بررسی تحولات قفقاز برگزار می شود 🕙زمان:جمعه ساعت22 شب کانال غرب آسیا در ایتا میهمان :دکتر احمد کاظمی کارشناس ارشد مسایل قفقاز خبرگزاری وستانیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شهبازی: خیلی از ما‌ها نمیفهمیم حکومت اسلامی داشتن یعنی چی 🔹شهبازی، پژوهشگر: آرزوی همه‌ی نسل‌های پیش از ما بود، که با خیال راحت بتوانند به اجرای احکام الهی و اسلامی بپردازند و این امر در جمهوری اسلامی محقق شد. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔴 اعتراف عملی اینکه دولت بالاخره در اقدامی دیر اما درست لایحه افزایش حقوق کارمندان را به مجلس فرستاده یعنی به طور عملی اعتراف کرده که افزایش تنها ده درصدی حقوق ها علی رغم تورم حداقل ۴۰_۵۰ درصدی اشتباه بوده است. همان چیزی که ما و خیلی از دلسوزان می گفتیم و بعضی رفقای مثلا انقلابی که از سیاست فقط تعصب و جناح بازی اش را یادگرفته اند ، تحمل نمی کردند و در موضعی کاملا غلط و خطرناک هرگونه انتقاد از دولت انقلابی را یک عمل ضدانقلابی تعریف می نمودند !! ✍"قاسم اکبری" ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔻اهتمام حاکمیّتی به حجاب 🖋 مهدی جمشیدی ۱. در ابتدا، تعدادی از کنش‌ها و نمودهای فرهنگی را در کنار یکدیگر می‌نشانم و یک‌جا و سلسله‌وار عرضه می‌کنم یا شاید میان این قطعه‌های به‌ظاهر گسسته، اتصال و ارتباطی برقرار شود و یک «کلّیّتِ خطرناک» و «مجموعۀ چالش‌گر» شکل بگیرد: «کافی‌شاپ‌های غربی»، «زیستِ شبانه»، «دوچرخه‎‌سواریِ زنان»، «شادی و نشاط در قالب رقص در مهد کودک‌ها»، «آب‌بازیِ دختران و پسران در پارک»، «ساسی مانکن»، «سگ‌گردانی و همزیستی با سگ»، «پارتی‌ها و جشن‌های مختلط»، «استخرهای مختلط»، «کنسرت مختلط»، «تک‌خوانیِ زنان»، «حضورِ زنان در ورزشگاه‌ها»، «اردوی دانشجوییِ مختلط»، «مرجعیّتِ اجتماعیِ سلبریتی‌های بی‌آرمان و منفعت‌پرست»، «غلبۀ شبکه‌های اجتماعیِ غربی»، «مجازی‌زدگی و غرق‌شدن در فضای مجازی»، «بازی‌های رایانه‌ای خشن و جنسی»، «ازدواجِ سفید و هم‌باشی»، «آزادیِ تغییرِ دین»، «حقوق و آزادی‌های فرقه‌های ضالّه»، «مانورِ تجمّل و دور بازی با خودروهای لوکسِ میلیاردی»، «کشف حجاب سلبریتی‌ها پس از مهاجرت»، «آزادی‌های یواشکی»، «حجاب استایل‌ها»، «حجابِ اختیاری و حجابِ اجباری» و ... . اینها همگی «اتّفاق» هستند؟! هیچ دستی در «پشت صحنه» نیست؟! کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه نیست؟! «خطّ» است یا «خطا»؟! آیا این «روندِ فرهنگیِ پیشرونده»، متوقف‌شدنی هست یا هر روز، بدتر از دیروز خواهد شد؟! ۲. حجاب، مهم است و اولویّت دارد؛ چون «سبک زندگیِ فاسد»، باورها و اعتقادات را نیز از بین می‌برد؛ چون حجاب، امر «محسوس و آشکار و علنی» هست؛ چون بی‌حجابی در حال «گسترش» هست؛ چون «بچه‌ها و نوجوان‌ها»ی ما در خیابان‌ها به‌راحتی حجم و گاهی سطح اندام‌های زنان و دختران را می‌بینند؛ چون مسأله، «ناموس» و «عفت» و «غیرت» هست؛ چون حکومت اسلامی باید از «حرام اجتماعی» جلوگیری کند و کشف حجاب نیز حرام اجتماعی هست؛ چون «فرهنگ»، مهم هست و ما گرفتار «مظلومیّت فرهنگ» هستیم و حجاب نیز امر فرهنگی هست؛ چون باعث «درگیری‌های خیابانی» شده است و امکان نهی‌ازمنکر در حال زوال است؛ چون دشمن در پی «هویّت‌زدایی» است و حجاب نیز «نماد هویّتیِ» ماست؛ چون کشف حجاب، «معنای سیاسی» هم دارد و دهن‌کجی به انقلاب هم هست؛ چون مسأله فقط حجاب نیست، بلکه حجاب، «نقطۀ آغاز» هست؛ و ... . رهبر انقلاب گفته است که «فرهنگ»، یکی از سه اولویّت ماست و در فرهنگ هم اصل، «سبک زندگی» هست و در سبک زندگی، «حجاب» مهم هست، و اهمّیّتش هم به «تمرکز فراوان دشمن» برمیگردد و ما نیز باید بر روی نقاطی متمرکز بشویم که «دشمن» هدف گرفته است. ۳. ما مقصریم که «فضاسازی» و «روایت‌سازی» نکردیم و در عمل نشان دادیم که از امکان تحقّق حجاب، عقب‌نشینی کردیم. عدم‌مداخلۀ حاکمیّت، موجب محفوظ‌ماندن احترام محجبه‌ها نخواهد شد، بلکه محجبه‌ها را به یک «جریان اقلّی» تبدیل خواهد کرد که «ته‌ماندۀ گذشتۀ ایدئولوژیکِ انقلاب» هستند. فقر حضورِ مقتدارنۀ حاکمیّت در مسألۀ حجاب، بی‌حجاب‌ها را جسور کرده است. امروز باید بر خطّ قرمز بودن «شرع» و «قانون»، ایستاد و اندکی هم عقب ننشت. «تجدیدنظر در روش‌ها» و «به‌کارگیری سازوکارهای کارآمدتر» نیز ارتباطی با این بحث ندارد و روشن است که همواره باید در روش‌ها، «بازاندیشی» کرد و فن‌آوری‌های فرهنگی و انضباطی «دقیق‌تر» و «نافع‌تر»ی را به کار گرفت. مسألۀ اینان، «رهاسازی حجاب» است و وانهادن آن به انتخاب خود فرد، نه بهینه‌سازی مواجهه با بی‌حجاب‌ها. ۴. رهبر انقلاب پیش از این، چندین بار تصریح کرده بود که: اوّلاً، حجاب را مسألۀ «بسیار مهم» می‌داند؛ ثانیاً، با حجاب اختیاری، مخالف هست؛ ثالثاً، «حاکمیّت» باید از بی‌حجابی به‌عنوان «مصداق حرام اجتماعی»، جلوگیری کند. ایشان در سخنرانی اخیر خویش، خطاب به «ائمۀ جمعه» توصیه کردند و روشن هست برخی از این توصیه‌ها - از لحاظ چگونگی عمل و اولویّت‌بندی - به همان «موقعیّت خاصِ ائمۀ جمعه»، منحصر هست و امر «مطلق» و «عام» نیست. در عین حال، رهبری نگفتند که ائمۀ جمعه در مسألۀ بی‌حجابی دخالت نکنند، بلکه امر کردند که آنها در همین مسأله، «هدفِ سطح بالاتری» را در نظر بگیرند. «رفتار پدرانه و دوستانه» و «نفرّت‌‌پراکنی‌نکردن»، به‌معنی «اجرای درست قانون» هست، نه «اجرانکردن قانون»؛ و فراتر از آن، به‌معنی هدایت بی‌حجاب‌ها با زبان خوش و تذکّرات نرم در مراحل ابتدایی هست. ۵. با این‌همه، اولویّت نه به معنی «نادیده‌گرفتن بقیۀ مفاسد» است و نه به معنی علاج آنها در «مرحلۀ بعدی» است، بلکه در مقام تدبیر جامعه، باید برنامه‌های «موازی» و «همزمان» طرّاحی کرد. صلاح و صواب این است که همین قدمی را که برداشته شده، تضعیف و تخریب نکنیم و کمک کنیم منکر و فسادِ کشف حجاب در عرصۀ عمومی، برطرف شود تا آینده، به‌عنوان «یک تجربۀ فرهنگیِ موفّق»، سنگ‌بنای حرکت‌های فرهنگیِ بعدی بشود. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
آقای فضائلی ، چرا مطلب شخص خودتون رو توی کانال خامنه ای دات آی ار گذاشتین ؟ مگه قرار نیست این کانال مطالب شخص رهبر عزیزمون رو منتشر کنه ؟! با چه حقی توییت خودتون رو اونجا گذاشتین؟! از کارهایی که در پخش یا عدم پخش سخنان آقا دارین انجام میدین هم خیلی شکایت داریم ( مثالش همین سخنان که امروز منتشر شد و مال بیست شهریور بود و چقدر میتونست جلوگیری کنه از ورود ورزشکاران به فضای اغتشاشات) ولی از انتشار مطالب خودتون در کانال مربوط به رهبر نمیشه گذشت! لطفا توییت رو حذف و عذرخواهی کنید . ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 استاد رحیم‌پور ازغدی: 🔹برخی اعضا(شورای انقلاب فرهنگی)تا به حال یک کلمه هم حرف نزدند! عموجان گذاشتنت اونجا که نظر بدی! بعضی مسؤولین معتقدند اصل حضورشان در جلسات مایه برکت است! ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🔻دربارۀ حالِ کنونیِ عزت‌الله ضرغامی 🖋 مهدی جمشیدی ۱. ما با یک «نسلِ مدیریّتیِ فرسوده» مواجه هستیم که خسته شده‌اند، کم آورده‌اند، بیش از این نمی‌توانند، و شاید نمی‌خواهند مسیر انقلاب را ادامه بدهند. ازاین‌رو، «تظاهر به روشنفکری» می‌کنند تا شاید بدنۀ اجتماعی بیابند و کیسه‌ای برای آیندۀ سیاسی‌شان بدوزند. تصوّر کرده‌اند که مسیر قدرت، از رهگذر «چنگ‌کشیدن به چهرۀ ارزش‌ها» می‌گذرد و هرچه که «سیمای منتقدانه» از خود بتراشند و سخن باطل ببافند، بازار مخاطب‌شان، داغ‌تر و پُررونق‌تر خواهد شد. همان راهی را می‌روند که عدّه‌ای رفتند و چند صباحی بر کرسی قدرت تکیه دادند و اینک خانه‌نشین و متروک و مطرود هستند. مثال عینی‌اش علی لاریجانی. عاقبت خوش‌رقصی‌هایش برای جریان غیرانقلابی جز این شد که اکنون خاکسترنشین است و ورشکسته سیاسی به شمار می‌آید؟! ۲. اینان به این اندازه از حضور در قدرت، راضی نیستند. بیشتروبیشتر می‌خواهند. دیدید که چگونه صف کشیدند برای ریاست‌جمهوری. گویا بازنشستگی ندارند؛ اگرچه در قدرت هم که بودند، «نشسته بر کرسی» بودند، نه «ایستاده در میدان». چرخۀ باطل ساخته‌اند و سیری ندارند. معدۀ قدرت‌خواهی‌شان، بی‌اندازه اتساع‌پذیر است. اگر آیت‌الله خامنه‌ای از «چرخش قدرت» سخن نمی‌گفت و در بیانیۀ گام دوّم انقلاب، «جوانان مؤمنِ انقلابی» را به عرصۀ حکمرانی فرانمی‌خواند، بیش از اینها گرفتار این جماعتِ تکراری و تمام‌نشدنی می‌بودیم. ۳. کم‌کم دارند «ریزش» می‌کنند. چیزهای که می‌گویند، نشانگر «اتّفاقات باطنی»‌اشان است. امّا مسأله این است که سقوطِ «خودشان» را به «جامعه» نسبت می‌دهند و در لفافۀ «جانبداری از جامعه»، آن را «متهم» می‌کنند؛ متهم به عبور از ارزش‌های دینی و تفکّر انقلابی. می‌گویند جامعه، دیگر کشش انقلابی ندارد و از راه رفته، بازگشته؛ می‌گویند جامعه، دچار تغییر ارزشی شده؛ می‌گویند جامعه با انقلاب، زاویه پیدا کرده است. حال آن که این اوصاف و احکام، جملگی بازگویی حال درونیِ خودِ اینان است و نه جامعه. «خودشان» را توصیف می‌کنند، امّا رندانه و زیرکانه، سقوط و ریزش خودشان را به «جامعه» نسبت می‌دهند. شده‌اند «زبان جامعه». می‌هراسند از این‌که بگویند «ما» استحاله شده‌ایم. می‌خواهند جامعه را نیز در انحطاط فکریِ خویش، «سهیم» و «شریک» کنند تا هم خود را توجیه کنند و هم دستاویزی برای فشار بر حاکمیّت بیایند. همان سخن حجاریان است؛ فشار از پایین ... . ۴. هنوز درنیافته‌اند که مردم، الگوی مدیریّتیِ «حاج‌قاسم سلیمانی» را می‌پسندند که با وجود حضور چهل‌ساله «در قدرت»، هیچ‌گاه «بر قدرت» نشد و ایدئولوژی‌ انقلابی‌اش رقیق نگشت. نمی‌فهمند «عیان‌سازی وابستگی به ارزش‌ها»، فضیلت نه نقطۀ ضعف. البتّه حتّی برای توجیه خویش، دست تصرّف و تحریف به سوی حاج‌قاسم نیز دراز کردند تا او را «غیرانقلابی» و «منتقد» جلوه بدهند، امّا در همان آغاز راه، آیت‌الله خامنه‌ای برآشفت و گفت عدّه‌ای سعی نکنند وی را «زاویه‌دار با انقلاب» و «بریدۀ از ارزش‌ها» نشان بدهند؛ چراکه وی یک «انقلابی اصیل و ریشه‌دار» بود. حاج‌قاسم، آکندۀ از «محبّت» و «خوش‌بینی» و «ملاطفت» بود، امّا برای «جذب مخاطب به سوی ارزش‌ها»، نه برای «سیّال‌سازی ارزش‌ها» و «نسبی‌کردن مرزهای انقلابی». درونِ حاج‌قاسم، سرشار از «جزمیّت» و «قطعیّت» بود، ولی در عین حال، «گفتگو» و «مدارا» می‌کرد و اهتمام بر «جذب» داشت. در آنجا نیز که حس می‌کرد کسانی به‌طور عامدانه در پی «تقابل با انقلاب» هستند، ابرو در هم می‌کشید و چشم می‌دراند و با عتاب و تلخی سخن می‌گفت؛ چنان‌که با حسن روحانی چنین کرد و او را به عقب راند. حاج‌قاسم سلیمانی، هم «دافعه» داشت و هم «جاذبه». ۵. جمله‌ای که ضرغامی نوشته، وی را در وادی «خواص اغواگر» نشانده است. می‌خواهد «واقعیّت اجتماعی» را تحریف کند؛ همان واقعیّتی که مردم در متن آن زندگی می‌کنند؛ آن هم در اوج جنگ روایت‌ها. در واقع، مرتکب خیانت جنگی شده و از پشت، خنجر زده است. چون می‌داند «بازی روایت»، کارساز و فتنه‌افکن است، بر آن است که «بازی‌سازی» کند و خود را به «دیگری‌های گذشته»، نزدیک سازد. در پی «جایابیِ جدید» است برای آینده‌ای که دور نیست. نیاز دارد به چهرۀ تازه و متفاوت با گذشته. این «نیاز سیاسی»‌اش را درک می‌کنم، و نه‌فقط من، که هر مخاطبی می‌فهمد او در چه مداری و با چه هدفی به حرکت درآمده است. ازاین‌رو، کسی او را «باور» نخواهد کرد و این مواضع، حاصلی نخواهد داشت جز فروغلتیدن در مرداب انزوای سیاسی و حاشیه‌نشینیِ اجتماعی. گوارای وجودش این‌همه بی‌تدبیری در تدبیر خویش. ۶. بسیجی‌ها و انتظامی‌ها در خطّ مقدّمِ نبرد، مظلومانه در خون خویش غوطه‌ور می‌شوند و اینان در پشت جبهه، گرای پیشروی و نقطه‌زنی به رسانه‌های دشمن می‌دهند. آقای رئیسی، قصد عزلِ این منصوبِ نابجا را نداری؟! @edalatkhane
🔰سه شنبه شب (19 مهر) در خیابان ستاری، نزدیک به میدان نبوت، عده‌ محدودی آتش روشن کردند و بلافاصله قبل از آمدن مامورها، کاسبان محلی آتش را خاموش کردند و آن تعداد را متفرق کردند و بعد از آن نیروی انتظامی به محل اتفاق رسید. 🔰 با مشاهده مستقیم این اتفاق چند مسئله وجود دارد: 1️⃣ کاملا روشن بود که به دنبال پیوست رسانه‌ای و ضبط چند کلیپ از (مثلا) به آتش کشیدن بودند. 2️⃣ مردم ما با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی قدر امنیت را می‌دانند و با وجود گلایه‌هایشان برای امنیت شهر اجازه به آشوبگران نمی‌دهند. (مسئولین فکر نکن خیلی خوبن) 3️⃣ اتحاد اجتماعی در و میان مردم در کوچه و بازار وجود دارد، بر خلاف دانشکده‌های جامعه‌شناسی که همه چیز را گسسته از هم به تماشا نشستند. شاید یک ربع این اتفاق در خیابان رخ نداد. 4️⃣ مردم به دنبال زندگی آرام و یک لقمه حلال هستند، تا امروز هم با انقلاب همراهی کردند. مسئولین ما کمی از تخلفات و کم‌کاری‌ها بکاهند و درد این مردم بیچاره را چاره کنند. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🅾 دورهمی تفریحی از جیب بیت‌المال ⭕️ با تعدادی از طلاب جهت اعزام به کشور قطر و حضور در جام جهانی فوتبال تماس گرفته شده تا بعنوان مبلغ مسلط به یکی از زبانهای خارجی در این رویداد جهانی _ که وضعیت اسف‌بار آن نیازی به گفتن ندارد _ حضور پیدا کنند!!! 🔶از طراحان و بانیان این طرح خصوصاً جناب آقای سجادی وزیر ورزش و حضرت آیةالله اعرافی چند سوال داریم؟ ۱. در آشوب‌های اخیر همگان دیدند عمده تحرکات و اغتشاشات را سلبریتی‌های ورزش رقم زدند و شما به عنوان مسئول اصلی این امور زبان در کام گرفته بودید، اما چرا ناگهان به فکر چنین کاری افتادید و اساساً چند درصد احتمال تاثیر کار تبلیغی در چنین فضایی وجود دارد؟! ۲. ملاک و معیار دانستن زبان خارجی و تسلط بر زبان بوده اما برخی افراد انتخاب شده آشنایی با زبان ندارند و لابد قرار است به روش ناشنوایان تبلیغ کنند! ۳. در فضایی که جامعه حساسیت‌های خاص خودشان را دارند و برخی بزرگان حوزه نیز با این کار اعلام مخالف کرده‌اند، چه دلیلی دارد چنین هزینه‌های گزافی بر نظام تحمیل شود؟ ۴. اگر تاکنون مردم به اعزام‌های غیرضروری مسئولین ورزشی اعم از مدیران وزارت ورزش و فدراسیون‌ها اعتراض داشتند از این پس رد پای نهاد روحانیت را هم در این امور شاهد خواهیم بود. ۵. اگر قریب یکماه هزینه ایاب و ذهاب و اسکان و تغذیه این افراد را به همراه احیانا حق مأموریتشان حساب کنید رقم عجیبی خواهد بود که با هیچ دلیل و دستاوردی نمی‌توان از این خسارت دفاع کرد! ۶. در نهایت توصیه می‌کنیم بجای اتلاف بیت‌المال توسط مسئولینی چون وزیر ورزش و مدیرکل فرمایشی فرهنگی وزارتخانه ورزش و مسئولین حوزه از آقای اعرافی تا بخش بین‌الملل حوزه و ستاد راهبری ورزش و امور طلاب به خودشان زحمت می‌دادند و در این ایام بیانیه‌ای از اعلام انزجار خود از عملکرد سلبریتی‌های ورزشی و یا محرومیت قطعی برخی از این افراد منتشر می‌کردند تا اطمینان از نیت خالص این افراد و عدم محافظه‌کاری آنها برای ما روشن می‌شد و اینگونه اعزام‌های ظاهری را حمل بر دور همی و تفریح نمی‌گذاشتیم. فارغ از غوغای برزخ و قیامت، به زودی علاوه بر افشای اسناد و اطلاعات؛ مسئولان ذی‌ربط بایست منتظر عواقب دنیایی آن از طرف طلاب انقلابی باشند. ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ ستاد حوزوی احیاء فریضتین جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
سال ۸۸ وقتی فضای سیاسی کشور ملتهب شد، چهره های سیاسی_ فرهنگی مختلفی از جبهه انقلاب دانشگاه به دانشگاه میرفتند تا منطق جریان انقلاب را تبیین کنند. نکته مهم در آن برهه این بود که بخش مهمی از افرادی که در دانشگاه ها حاضر بودند نمایندگان مجلس بودند. دقیقا خاطرم هست که حداقل یک سوم از  نمایندگان تهران در مجلس هشتم کسانی بودند که کف دانشگاه ها حاضر بودند و در تبیین شرایط کشور و منطق جبهه انقلاب نقش داشتند؛ از جمله مرحوم حسینیان، مرحوم زارعی، علیرضا زاکانی، حمید رسایی، حاج اسماعیل کوثری، الیاس نادران، مهدی کوچک زاده، بیژن نوباوه، حداد عادل، حسین نجابت و... اما در اتفاقات اخیر یک خلاء جدی، عدم حضور مسئولان مختلف به خصوص نمایندگان مجلس در کف دانشگاه هاست. با اینکه میانگین سنی نمایندگان تهران در دوره فعلی به نسبت ادوار گذشته کمتر است و برخی از آنها کسانی هستند که در همین سالهای نه چندان دور جزو فعالان دانشجویی بوده اند اما در ۲۰ روز گذشته حضور پررنگی در دانشگاه ها نداشته اند. یک علت آن شاید این است که متاسفانه تعدادی از نمایندگان فعلی از جمله نمایندگان تهران نیز بر اساس زد و بندهای پشت پرده احزاب و بده بستانهای سیاسی وارد مجلس شده اند و اساسا  قدرت تحلیل خاصی نیز ندارند که به تبع آن بخواهند در دانشگاه ها با دانشجویان و افکار عمومی تخاطب کنند و فقط یک صندلی را در مجلس اشغال کرده اند تا طبق خواسته پدرخوانده ها رای مثبت و منفی بدهند اما از سایر نمایندگان جوان تر و انقلابی که تحلیل و قدرت بیان خوبی دارند انتظار میرود این روزها علیرغم همه مشغله ها، دانشگاه به دانشگاه حاضر شوند تا هم حرف همه دانشجویان را بشنوند و هم با قدرت منطق جبهه انقلاب را تبیین کنند. امیر حسین ثابتی ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
🚨آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با امام جمعه کاشان: اگر به درد مردم برسید، تبلیغ عملی کردید / اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود 🔹تبلیغ یک زمان در قالب سخنرانی است، این اثر خودش را دارد؛ یک زمان تبلیغ عملی است. اگر به درد مردم برسیم تبلیغ عملی کردیم و این موثرتر است. 🔸پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وسلم) فرموده‌اند که خدایا به نان ما برکت بده و بین ما و آن جدایی نیفکن! زیرا اگر نان نباشد ما نمی‌توانیم نماز بخوانیم و روزه بگیریم. نان در این حدیث به معنای است. با اختلاس نجومی، اقتصاد ساخته نمی‌شود و اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود. 🔹در احادیث می‌خوانیم که هیچ تازيانه‌ای دردناک‌تر از فقر نیست و امروز این تازیانه پشت مردم را زخم کرده است و مسئولین باید برای رفع مشکلات تدبیری بیاندیشند. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
این تصویر منفعلانه که تنها چند ساعت بعد با واکنشهای منفی برخی از صاحبان عکسها مثل معتمد آریا، علو، مرشد زاده و... پایین آمد یک اشتباه ساده و مقطعی نبود. متاسفانه جریان کج فهم وخطرناکی در بین نیروهای انقلابی وجود دارد که به اسم جذب حداکثری، ذلیلانه میخواهد همه را جذب کند و نمیفهمد اگر جذب همه انسان ها ممکن بود، علی علیه السلام که نماد انسان کامل به حساب می آمد چه در زمان خودش و چه در قرن ها بعد، این همه دشمن نداشت. نمیفهمم تنها دو هفته بعد از کشف حجاب معتمد آریا، کدام مغز متفکری به این نتیجه رسیده که تصویرش را به عنوان زن الگو به افکار عمومی معرفی کند؟ چطور این همه ذلیل شدید که فکر میکنید این ملت انقلابی و نظام مقتدر لنگ مهر تایید چهار تا شومن و مطرب و مزقونچی هستند؟ کاش این هنرنمایی هایتان را حداقل با بودجه بیت المال و امکانات مقدس ترین نهاد انقلاب انجام نمیدادید! سالهاست به اسم جذب دیگران، خودتان در آنها استحاله شده اید... ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
⭕️ برای مافوق خودسرهای فرهنگی 🔹سال‌ها پیش عده‌ای در کشور بودند که با تشخیص خودشان کارهایی می‌کردند که ثمره‌اش دردسرسازی برای نظام و جامعه بود. این عزیزان به نیروهای "خودسر" مشهور شدند! 🔹 در سال‌های اخیر هم مجموعه‌هایی فرهنگی با امکانات بیت‌المال تشکیل شده که بعضی رفتارهایشان آدم را به یاد نیروهای "خودسر" می‌اندازد! این مجموعه‌ها محصولات ارزشمندی هم تولید کرده اما بواسطه ضعف در دانش و سواد، مرتکب خطاهای عجیبی هم شده‌اند: ▪️مثلا دعوت از تتلو برای برگزاری کنسرت روی عرشه یک ناو جنگی با موضوع انرژی هسته‌ای!! و البته دفاع شدید از این خبط بزرگ و متهم کردن منتقدان این خطا به تحجر و هنرنشناسی! ▪️ساخت کلیپ با شرکت بعضی مداحان و برخی اطفال اینستاگرامی درباره محرم و ... ▪️و اخیرا دیوارنگاره پر از گاف میدان ولی عصر با موضوع زنان موفق ایران ❇️ این عزیزان علاوه بر کم‌سوادی مشکل بزرگتری هم دارند و آن نپذیرفتن نقدها و تذکرات و احساس عدم نیاز به مشورت با اهل فکر و باسوادترهاست! ▪️فعالیت در عرصه ارتباطات و تبلیغات سیاسی و فرهنگی، علاوه بر نیاز به مهارت‌ها و سواد هنری و رسانه‌ای، به حجم بالایی از دانش دینی و سیاسی نیاز دارد که متاسفانه این عزیزان خودسر از آن بی‌بهره‌اند و برای جبران این ضعف هم اقدامی نمی‌کنند. (چون خودشان را عقل کل می‌دانند!) 🔹البته مافوق این مجموعه‌ها بیش از آنها در شکل‌گیری این روند غلط سهیم بوده و هست! چون اگر از اول این عده را وادار به مشورت جدی با ۴ نفر باسواد می‌کرد، امروز خروجی این مجموعه‌ها بابرکت‌تر و خطاهای آنها به مراتب کمتر بود! ❇️ ان شاء الله مافوق این مجموعه‌ها رفتاری مانند نیروهای خودسر تحت امرش نشان ندهد! نقدهای دلسوزان را بپذیرد و روند غلط و پرهزینه‌ی "من بلدم و خودم همه چی رو میدونم" را متوقف و به جای آن لزوم مشورت و هم‌اندیشی با چند نفر انقلابی باسواد و اهل فکر را به این مجموعه‌ها حاکم کند! دکتر کوشکی ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
⭕️ معاونی که نمی‌داند! 🔹چند روز پیش بی‌بی‌سی فارسی با انتشار تصاویری مبهم، مدعی تعرض مامور یگان ویژه به یک زن شده و انبوه لاشخورهای فضای مجازی با حداکثر توان به تایید این اتهام و تبدیل آن به سوخت آشوب‌ها در روزهای آینده مشغول شده و مانند همیشه جماعت ساده‌لوح خودی ویلان در فضای مجازی هم به تبعیت از بی‌بی‌سی، سوگوار تعرض پلیس به زنان شده و ناله و نفرینشان را نثار یگان ویژه و ماموران آن کرده‌اند! 🔹 خانم خزعلی (معاون رئیس‌جمهور در امور زنان) هم در این رابطه چنین گفته: از مسولین فراجا خواسته‌ام گزارشی از علل حادثه تعرض مامور ضدشورش به یک زن بازداشتی و کلیپ‌های منتشر شده در فضای مجازی به معاونت ارسال کنند. بی‌شک اگر خطایی روی داده باشد، باید با مامور خاطی برخورد شود. بی‌احترامی به زنان از سوی هیچ گروه یا سازمانی پذیرفتنی نیست. ▪️خانم معاون نمی‌داند که قرآن کریم می‌فرماید: إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا ▪️خانم معاون جایگاه حقوقی خود و الزامات آن را نمی‌شناسد و نمی‌داند که در شرایط کنونی موضع‌گیری ایشان به منزله تایید اتهام مطرح شده از جانب بی‌بی‌سی و افتادن در دام طراحان جنگ روانی لندنی است! ▪️ایشان حتی نمی‌داند که استعلام درباره چنین مسائلی از نیروهای انتظامی و امنیتی باید در قالب طبقه‌بندی صورت بگیرد، نه در قالب یک بیانیه علنی! ▪️خانم معاون! عقل هم چیز خوبی است! به نظر شما کدام دیوانه‌ای در شرایط بحرانی و در میانه زد و خورد و جلوی چشم دهها نفر از همکارانش دنبال تعرض به زنان می‌افتد؟ یعنی اگر بی‌بی‌سی هر مطلب خلاف عقلی را گفت شما باید درباره آن بیانیه بدهید؟ نمی‌شد ابتدا تحقیق کنید و اگر اتهام واقعیت داشت درباره‌اش موضع بگیرید؟ با چنین موضع‌گیری‌هایی می‌خواهید ثابت کنید که مدافع زنان مملکتید؟ ▪️چرا وقتی گرگ‌های وحشی چادر از سر زنان می‌کشیدند از شما خبری نبود؟ چرا وقتی آشوبگران در نازی آباد به مادر محجبه و نوزادش حمله کردند شما ساکت بودید؟ چرا در برابر کور شدن چشم دختر دانشجو در همدان بدست آشوبگران از شما واکنشی دیده نشد؟ وقتی یزیدیان در قم به زن باردار چادری یورش بردند، شما کجا بودید؟ ▪️اصلا خبر دارید که سالهاست در دانشکده‌های پزشکی و پرستاری و ... به بهانه‌های واهی استفاده از چادر برای دانشجویان ممنوع است و دختران مومن مجبورند میان چادر و ادامه تحصیل یکی را انتخاب کنند؟ چرا در این مورد تحقیق نکرده و نمی‌کنید؟ نکند فکر می‌کنید فقط باید حرف بی‌بی‌سی را شنید؟ ❇️ بهتر نیست بجای ورود به عرصه مسائل امنیتی و سیاسی به کار اصلی خودتان مشغول شوید؟ مثلا یک دائره‌المعارف از زنان متدین و موفق در عرصه های علمی، فرهنگی، آموزشی و ... تهیه کنید که موقع طراحی دیوارنگاره میدان ولی‌عصر مورد استفاده قرار بگیرد تا شاهد تصاویر برخی زنان مسئله‌دار به عنوان زنان موفق ج.ا.ا نباشیم! 🔹کاش در دولت رئیسی یکی پیدا می‌شد و برخی از مدیران ایشان را نسبت به وضعیت سیاسی و امنیتی کشور و طراحی‌های دشمنان توجیه می‌کرد تا شاهد گل به خودی مکرر این دوستان نباشیم. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane