eitaa logo
عدالتخانه
1.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
624 ویدیو
18 فایل
امیرالمومنین علی علیه السلام؛ «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» کانال عدالتخانه جهت مطالبه گری و تحلیل اخبار مهم داخلی راه اندازی شده است لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید! مدیر : @sarbaz_emam_khameneii
مشاهده در ایتا
دانلود
اینم فریاد دادخواهی یک‌ هموطن دیگه. امثال شما دوست بزرگوار خیلی زیاد هستن فقط باید با کمک هم و با مطالبه درست کشور رو بسازیم. ان شاء الله مسئولین جدید توانایی مقابله با مافیای خودرو رو داشته باشند . ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
🛑 نسبت نهاد نماز جمعه با مجرمین قضائی در روایات و فقه اسلامی۱ • گرچه نام بردن و نسبت فسادِ ثابت نشده به افراد را در یک توئیت -چه رسد به خطبه نماز جمعه- جایز نمی دانیم؛ اما اینگونه نیست که بطور کلی نماز جمعه هیچ نسبتی با مفسدان اقتصادی نداشته باشد. چند نمونه: 1⃣ حاضر کردن زندانیان در نماز جمعه •روایت صحیح السند صدوق و شیخ طوسی از امام صادق(ع): "بر امام است که زندانیان قرض و بدهکاری را روز جمعه به نماز جمعه و روز عید به نماز عید بیاورد. با آنان نگهبانانی بفرستد و وقتی نماز تمام شد به زندان برگرداند"۲ فقهاء بزرگ برای زمان حضور امام معصوم که نماز جمعه واجب تعیینی است، این کار را بر امام واجب می شمارند.۳ برخی بخاطر وجوب نماز جمعه بر آن زندانیان تاکید دارند.۴ نه بخاطر مجازات آنها. • در الجعفریات روایت شده، امیرالمومنین زندانیان قرض و تهمت را به نماز جمعه حاضر می کرد و اولیاء را برآنها می گمارد تا به زندان برگردانند.۵ • در زمانه ما که نماز جمعه مستحب است(واجب تخییری)، حاضر کردن زندانیان در نماز هم راجح است. ⬅️ ارسال این زندانیان همراه با نگهبان و تحت الحفظ، آنها را در چشم نمازگزاران و حاضران نشان دار می کند؛ اما خداوند حضور آنها را واجب یا راجح قرار داده است. (علی القاعده در زمانه ما حضورشان اختیاری است). • پس از انقلاب تا سالهای متمادی زندانیان با لباس مخصوص زندان در نماز جمعه آورده می شدند، هیچکس نگفت این موجب هتک آنها یا لکه دار شدن خانواده آنها یا مغایر با شان نماز جمعه است! 2⃣ تشهیر مجرمان اقتصادی! در روایات و فقه اسلامی ۴صنف مشمول مجازات تشهیرند. این حضور دلخواه نیست حاضر کردن برای مجازاتِ ننگ و عار است. یکی از آنها "مُحتال" است. • محتال: کسی که با مکر و خدعه و سندسازی مال مردم یا بیت المال را ببرد.۶ درباره چنین مفسد اقتصادی ای فقهاء شیعه تصریح کرده اند: سزاوار است با عقوبت، تشهیر شود طوری که دیگران از تکرار کار او بازداشته شوند.۷ • معنا و مراد از تشهیر؟ تشهیر در لغت آشکار کردن چیزی در ننگ و عار است طوری که مردم او را بدان بشناسند. فقهاء در تعیین مصادیق تشهیر و چگونگی آن در ۴صنف(شاهد دروغ/قوّاد و دلال جنسی/قاذف و تهمت زن فحشاء به بی گناه/ محتال) سخن گفته اند: "اینکه ندا دهنده در قبیله و مسجد و بازار و مانند آن صدا بزند: این آدم، شاهد دروغین[مثلا] است او را بشناسید"۸ یا گفته اند:"او را در محافل و از سر خواری و مجازات بچرخانند تا مردم از رفت و آمد با او برحذر شوند"۹ ⬅️پس تشهیر و رسوا کردن ،صرف اطلاع رسانی و محاکمه علنی و... نیست. باید تشهیر، مجازاتی و خوار کننده(شهّره السلطان بالنکال/یشهره بالعقوبة/خزیّاً ونکالاً) باشد؛ و هم بشکل بازدارنده(لیحذرمنه الناس/لکی یرتدع غیره) باشد. • ظاهرا مجازاتی که امیرالمومنین(ع) برای ابن هرمه -کارگزار او در بازار اهواز- قرار داد از همین قسم است؛ که دستور داد:"...دربرابر دیدگان مردم او را بازداشت و زندانی کن. جارچی ماجرای او را بازگوید...چون شود او را از زندان بیرون کش و ۳۵تازیانه بزن و او را در بازارها بگردان"۱۰ ⬅️ بنابراین نماز جمعه -باهمکاری قوه قضائیه- میتواند مکانی برای اجرای این حکم اسلامی درباره مفسدان اقتصادی باشد. • این خیرخواهی که با رسوا کردن مجرم اقتصادی(وسایر موارد مُجاز تشهیر) آبروی خانواده او آسیب می بیند را شریعت اسلام لحاظ نکرده است. فقهاء شیعه هم در ادوار مختلف علیرغم آن، به تشهیر آن مجرمان فتوا داده اند. از اینجا معلوم است شریعت اسلام، درباره مثل مفسدان اقتصادی، را بر خیر فردی و خانوادگی ترجیح داده است. 🔅 در این دو نمونه می بینید نه آوردن زندانیان برای انجام نماز و نه مجازات تشهیر درون مجامع عمومی مردم -که نهاد نماز جمعه از زمره آن است- برای اختلاس گران و اخلالگران اقتصادی هیچ مغایرتی با شان این نهاد ندارد بلکه رجحان هم دارد. اگر جای/ یا مثل اراذل و اوباش۱۱، مفسدان اقتصادی که مشمول حکم محتال اند، تشهیر می شدند آیا بازدارندگی دو چندان از اطلاع رسانی صرف در رسانه ها(مطابق قانون تشهیر مصوب و تصحیح سال۸۵و۹۲)۱۲ نبود؟! ⚠️توجه! روشن است بدون تصحیح قانون و حکم قاضی به چنین تشهیری، از نهاد نماز جمعه در اجرا، انتظاری نیست؛ اما این بحث آن است که شان نماز جمعه بنام تقدس طوری معنا نشود کانه همه این کارها مغایر با آن است! 📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۸/۱۷ ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 چالش خطبه مصداقی ! • گرچه هنوز از نهاد نماز جمعه را (نه صرف سخنرانی) میدانم؛ • گرچه مطالبه قبل از دادگاه و حکم در خطبه، نداشته و ندارم؛ • اما اینکه "خطبه" -چون مصداق "ذکر" در آیه تشریع نماز جمعه است- خصوصیت دارد و مطلقا نمیشود مصداق(نه فقط نام مفسد) درش گفت، حرف بی مبنایی است؛ مثال نقض بی شمار است! • اینکه بین امام جمعه ای که حاکم یا قاضی است با غیر او فرق نهادن هم در این خصوص فارق موثری نیست. پرداختن به (مثلا تبعیض آموزشی و تفاضل های بالای حقوقی و...) یا ورودهای موردی و منطقه ای مثل در منطقه شان (هفت تپه و ماشین سازی و...) نه نام بردن از مفسد است نه حکم کردن، پس قاضی یا حاکم بودن امام جمعه مدخلیتی ندارد. • این خطبه را آیت الله خامنه ای در امام جمعه بودن (بدون سمت قضائی یا حاکم بودن) خوانده؛ اگر جای خرمشهر، هفت تپه و جای آن روزنامه از رسانه های توجیه گر امروز نام می برد، خطبه اش باطل بود؟! برای "استقلال" میشود خطبه اینجور مصداقی خواند برای "عدالت" نه؟!! ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
عدالتخانه
دوستان پیشنهاد میشه این دو فیلم رو ببینید پاسخ برخی سوالات در این مباحث روشن شده.
🔰جلیلی: هر ایرانی باید سهم انرژی برابر با دیگری داشته باشد و اگر نمی‌خواهد استفاده کند بتواند معادل آن را دریافت کند دکتر جلیلی : 🔹کارشناسان دولت سایه از سال 97 بر روی طرحی به نام در حوزه یارانه های انرژی کار کردند تا استقبال مردم را به همراه داشته باشد. 🔹سال 98 چند ماه قبل از بحث بنزین، این طرح را برای رئیس جمهور و سران قوا ارسال کردیم اما توجهی نکردند و آن طرح کذایی را دنبال کردند که عواقب داشت. 🔹در کشور میزان مشخصی مصرف حامل های انرژی شامل گاز، برق، بنزین، گازوییل و... داریم که اگر این میزان را تقسیم بر جمعیت کشور کنیم یک واحد انرژی یا به اختصار «وان» - که شامل سبدی از حامل های انرژی است- به دست می آید. 🔹حق برخورداری از این واحد انرژی را به صورت برابر به افراد جامعه می دهیم و مدیریت مصرفش را در اختیار مردم قرار می دهیم. مردم می‌توانند سهم خود را مصرف کنند یا به افرادی که مصرف بیشتری دارند بفروشند. 🔹این روش هم توزیع عادلانه و هم اصلاح الگوی مصرف به همراه دارد.دولت نیز برخلاف طرح های مشابه، پولی از جیب خودش نمی‌دهد. اختیار دادن به مردم بالاترین مصداق احترام به مردم است. 🔹این طرح تنها از منظر فواید اقتصادی آن لحاظ نشده بلکه جنبه های تخصصی انرژی و جنبه های فنی اجرایی توسط کارشناسان ما کامل بررسی شده است. اجرای سریع این طرح نیاز به زیرساخت های پیچیده و سنگین ندارد. 💥 بصیر 💥 ♻️ @basire_basir ♻️
🌹دنیا و آخرت مدیون این دو دستیم🌹 ✍ شهید حسین آقا ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ هفت تپه مدرسه عدالت‌خواهی 👷🏽‍♂️(این گروهی که محمد خنیفر نماینده آنهاست) در فهم مسئله های اجتماعی و مفید بودن برای مردم، جنبش های اعتراضی با فاصله بسیار زیادی از (ساختار رسمی که جای خود دارد) از نیرو های رسمی فعال در میدان سیاست و مذهب هم جلو هستند. 🔀 حالا شما شب تا صبح بنشینید و دوگانه و مانع ذهنی در مسیر عدالت‌خواهی درست کنید که مصداقی/مفهومی، عدالت/ولایت، عدالت/وحدت و غیره جامعه مسیر دیگری را می‌رود. ✍🏼 حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه 🎥 فیلم از امین غفاری ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
فارس چه انرژی‌ای گذاشته برای مقابله با عدالت خواهی در نماز جمعه ها. طی 10 روز گذشته 5 گزارش در حمایت شورای سیاستگذاری و تخریب عدالتخواهان کار کرده ( عکس دو ) ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
عدالتخانه
فارس چه انرژی‌ای گذاشته برای مقابله با عدالت خواهی در نماز جمعه ها. طی 10 روز گذشته 5 گزارش در حمای
﷽؛ 🌐امامان جمعه، مسئولان انقلاب 13 امام خامنه‌ای(روحی فداه) : 🔹من از همه‌ی آقایان، به‌خصوص کسانی که صاحب فکر نو و ابتکاری و جرأت اقدام در گشودن راه‌های ناگشوده هستند، خواهش می‌کنم که سعیمان بر این باشد که به طور دائم و روز به روز، این مجموعه‌ی سراسری کشور را تکامل ببخشیم. 🔹اگر ما قانع باشیم که همان‌طوری که ده سال پیش نمازهای ما برگزار می‌شد، حالا هم برگزار بشود، غَبن است؛ «من استوی یوماه فهو مغبون» قاعده‌ی هر کار مستمر، بخصوص وقتی وظیفه‌ی بزرگی برعهده دارد، این است که به طور دائم در حال تحول و پیشرفت باشد. 🔹این مجموعه (دستگاه امامت جمعه) با این مسئولیت، باید در حال پیشرفت و تحول باشد؛ راهش را پیدا کنید. چگونه تحول ایجاد خواهد شد؟ ابزارش چیست؟ ما باید چه کار کنیم؟ شما باید چه کار بکنید؟ باید این ها را فکر کنید. 🗓۲۵ شهریور ۱۳۷۰ در دیدار ائمه‌ی‌ جمعه‌ی‌ سراسر کشور •● بیانِ معارف انقلاب اسلامی ●• @andishe_emam ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
🌀خداوند مهربان همه ما را عاقبت بخیر کند 🔹هر زمان با مسیر اسلام و ولایت زاویه بگیریم، بدون شک در گذر زمان این زاویه بیشتر می‌شود، اما شیطان کارهای ما را زینت داده و آنها مشروع و موجه جلوه می‌دهد تا از مسیر غلط بازنگردیم ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
خبرگزاری فارس هست درحال نپرداختن به مصداق‌ها😂🤣 ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
🔻ماهی چقدر حقوق می‌گیری؟ کبری آسوپار نوشت: 🔹در جدول‌بندی وسط اتوبان تعدادی کارگر با بیل و نهال و... مشغول کار هستند. رئیس‌جمهور نزدیک کارگران می‌رود و یکی از آن‌ها را مخاطب قرار می‌دهد: «ماهی چقدر حقوق می‌گیری؟» پاسخ سریع داده می‌شود: «۳۷۰۰». همین و تمام. کسی از هیچ طرف این دیالوگ، نمی‌گوید کم است، زیاد است، خوب است و یا هر چیز دیگری که یک فایده‌ی آنی را بر دانستن میزان حقوق او مترتب کند. گویی همه ارزش قرار است همین اصل گفتگو باشد! 🔹نفر بعدی که مخاطب همین سؤال واقع می‌شود، مستأصل می‌ماند که چه بگوید و دست‌هایش را به گونه‌ای حرکت می‌دهد و به کارگران دیگر نگاه می‌کند که یعنی چه بگویم! یکی از همراهان رئیس‌جمهور متوجه استیصال او نمی‌شود و –شاید کمی بی فکرانه- می‌گوید خبر نداری چقدر می‌گیری؟! 🔹تعجب از او و نگفتن حقوق ماهیانه‌اش نیست؛ تعجب از کسی است که تا سطح همراهی رئیس‌جمهور بالا آمده، اما توانایی تشخیص استیصال و بلکه ترس آن کارگر را ندارد. تعجب است که درنمی‌یابد موضوع «ندانستن» نیست. مگر می‌شود کارگر حساب ریال ریال حقوقش را نداشته باشد؟! اهل حساب و کتاب هم که نباشد، نسبت وضعیت اقتصادی کشور با میزان دریافتی‌اش، او را اهل حساب می‌کند. نسبت به نفر اول، او کمی فرصت مصلحت‌اندیشی داشته؛ به همین دلیل مستأصل است. موضوعش «ترس» است. یک حرکت اشتباه، او را به کیش و مات می‌رساند و همان حقوقی را هم که از بیان مقدارش می‌ترسد، از دست می‌دهد و با خود فکر می‌کند آن وقت رئیس‌جمهور کجاست؟ 🔹یکی می‌گوید ۴ تومان و دیگری ۴۸۰۰ و... یک نفر از میان جمع، غائله‌ای را که مسئولان حاضر گویی حتی متوجه‌اش هم نشده‌اند، جمع می‌کند و می‌گوید بقدر قانون کار. همین پرسش و پاسخ و استیصال، بعد از سؤال «روزی چند ساعت کار می‌کنید؟» رئیس‌جمهور هم تکرار می‌شود. 🔹رئیس‌جمهور و آن جمع باید این سؤال برایشان پیش بیاید که چرا این کارگر‌ها گلایه ندارند. تعارف که نداریم؛ ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان یا ۲ میلیون و... که از دهان یکی‌شان در می‌رود و عدد را ناتمام می‌گذارد، رقمی نیست که وقتی آن را به بالا‌ترین مقام اجرایی کشورت گفتی، بعدش گلایه نکنی... اصلاً مگر او چندبار فرصت صحبت با چنین مقامی را خواهد یافت؟ رئیس‌جمهور بالا‌ترین مقام اجرایی کشور است؛ اما برای آن کارگر، بالا‌ترین مقام مسئول همان سرکارگر و در نهایت کارفرماست که به او حقوق می‌دهد. امورش دست اوست و اگر از خلال گفت‌وگویش با رئیس‌جمهور، حرفی بزند که منافع کارفرما را به خطر بیندازد، زندگی‌اش به هم می‌ریزد و آن وقت رئیس‌جمهور کجاست؟ همین دوربین‌ها هم برای رئیس‌جمهور آنجاست؛ وگرنه صدای کارگر را وقتی بیکار شود، چه کسی می‌شنود؟ برای او مسئول کسی است که می‌تواند صدایش را به او برساند. 🔹همه فایده صحبت با رئیس‌جمهور نباید این خشنودی و فخرفروشی احتمالی باشد که «من رئیس‌جمهور را از نزدیک دیدم و با او حرف زدم»؛ رئیس‌جمهور که سلبریتی نیست تا صرف گرفتن یک سلفی با او یا فخرفروشی از دو جمله هم‌کلامی، همه هدف از دیدار او باشد؛ او باید کار کند، زندگی‌ها را بهتر کند، رسیدگی کند، تغییر دهد، متحول کند؛ او رئیس همه رؤساست. آقای رئیسی عزیز! 🔹از سر زدن شما به کارگر‌ها باید کارفرما و سرکارگر بترسند، نه آنکه آن کارگر لکنت بگیرد و حتی از پاسخ به بدیهی‌ترین سؤال ممکن درماند. می‌دانم در دوره بدی رئیس‌جمهور شده‌اید و مردم انتظار تحقق همه وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور ۹۲ و ۹۶ را هم از شما دارند؛ باید شکر کنیم از رئیس‌جمهوری که داخل کارخانه منتخب و از پیش تعیین شده هم، فقط از پشت شیشه شاسی بلندش با تکان دادن سر، جواب استقبال کارگر‌ها را می‌داد، به رئیس‌جمهوری رسیده‌ایم که از نزدیک و سرزده با کارگر‌ها صحبت می‌کند، اما یادآوری تفرعن دیگری، کار شما را بیشتر از یک «انجام وظیفه» قابل تحسین نمی‌کند. فرامتن دیدارهایتان را هم دریابید. 🔹شما گفتید و ما شنیدیم و در همین شنیدن متوقف نشدیم و رأی هم دادیم؛ حال کارگر‌ها گفتند و شما شنیدید و دیدید، شما هم در همین شنیدن و دیدن متوقف نشوید. می‌خواهید با کارگرانی که می‌ترسند حتی میزان حقوق‌شان را به شما بگویند، چه کنید؟ می‌دانید، در سرزمینی که گرفتن حقوق نجومی شرم‌آور نباشد، داد زدن حقوق کارگر می‌تواند ترسناک باشد! وقتی کسانی که امور مردم دست‌شان است، از مقامات عالی رتبه حساب نبرند و اقتدار قانون را بر خود ناظر ندانند، کارگر باید حتی از حرف زدن با عالی‌ترین مقام اجرایی بترسد! 🔹ما قدردان اتفاق مبارکی که دارید رقم می‌زنید، هستیم؛ اما از این گفتگو‌ها قرار است به چه نتیجه‌ای برسید؟ این هدف‌گذاری است که باید مبنای ارزشگذاری چنین رویداد‌هایی قرار بگیرد. فیلم را اینجا ببینید: eitaa.com/rasaee/5219 🔺صفحات حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
‏آنچه حامیان آ. ‎، سالها مدیریت ارشد می‌نامند، تنها ۷ ماه معاونت مرکز پژوهش‌ها بوده که آن را هم با حکم آ. ‎ منصوب شده است. بعد می‌گویند چرا نسبت خانوادگی را مطرح می‌کنید!؟ کاش حامیان ایشان مردم را احمق فرض نکنند. 👤محمد صالح مفتاح ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
امام خامنه‌ای(روحی فداه) : 🔹فکر کنید، بگوئید، بنویسید، در مجامعِ خودتان منعکس کنید؛ آن کرسی‌های آزاداندیشی را که من - با کم و زیادش - تأکید کردم، راه بیندازید و اینها را هی آنجا بگوئید؛ این می‌شود یک فضا. وقتی یک فضای گفتمانی به وجود آمد، همه در آن فضا فکر می‌کنند، همه در آن فضا جهتگیری پیدا می‌کنند، همه در آن فضا کار میکنند؛ این همان چیزی است که شما می‌خواهید. بنابراین اگر چنانچه این کاری که شما مثلاً در فلان نشستتان، در فلان مجموعه‌ی دانشجوئی‌تان کردید، فکری که کردید، ترجمه‌ی عملیاتی نشد، به صورت یک قانون یا به صورت یک دستورالعمل اجرائی درنیامد، شما مأیوس نشوید؛ نگوئید پس کار ما بی‌فایده بود؛ نخیر. و من به شما عرض بکنم؛ در این پانزده شانزده سال اخیر، همین حرکت علمی‌ای که آغاز شده، همین جور آغاز شده؛ همین جور امروز علم شده یک ارزش؛ چند سال قبل اینجوری نبوده. ما همین طور روزبه‌روز هی پیش رفتیم. ۱۳۹۰/۰۷/۱۳ 🌀عده‌ای تلاش کردند ثابت کنند که رهبرانقلاب ١٠بار درباره عدالت تأکید نکرده‌اند و مثلا ٣بار بوده! درباره کرسی های آزاداندیشی که حدود صدبار تأکید کردند چه شد؟ در صدها مطالبه‌ی مهم دیگری که ایشان داشتند که شد؟ اینهمه نیروی انسانی و بودجه مالی و امکان تصمیم‌گیری را که در اختیار داشتید در کدام مسیر به‌کار گفته‌اید؟! ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آقای علی‌اکبری قبول دارید که خطبه‌ها باید اینطور باشد؟ یا رهبری در جلسات خصوصی به شما گفتند: نه... تقویم بخوانید 📝 آقای هیچ ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
اون دستی رو باید بوسید که به ارتقاء فکر جامعه با مواجهه افکار مختلف فکر میکنه و سعی نمیکنه با تکرار گزارش‌های چقدر واکسن خوبه که سلبریتی ها هم تزریق میکنند به شعور مخالفان توهین کنه. ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
هدایت شده از عماریار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 داستان یک قهرمان! 🔻آغاز اکران فیلم سینمایی در سینماها و مناطق فاقد سینما ➕ تیزر جدید 💢 منصور، تنهاترین اثر سینمایی است که با محوریت زندگی ، روایتی جذاب از پیشرفت کشور و ساخت اولین جنگنده ایرانی دارد. 🗣 محسن قصابیان، لیندا کیانی، مهدی کوشکی، حمیدرضا نعیمی، کیومرث مرادی، علیرضا زمانی‌نسب، سیدجواد هاشمی و قاسم زارع از بازیگران این فیلم هستند. 🔸 فیلم سینمایی «منصور» محصول سازمان هنری‌رسانه‌ای است که از ۱۹ آبان‌ماه روی پرده سینماهای سراسر کشور می‌آید و همزمان در مناطق فاقد سینما اکران مردمی می‌شود. ✳️ ثبت درخواست ، از لینک زیر: 🌐 b2n.ir/efcm ✅ آخرین اخبار منصور را اینجا دنبال کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/2776563840C07f3858485
💠 این هفته عدالتی ترین مسأله عمومی کشور بازطرح یارانه های پنهان بود. بازاری سازی اش و هم اینجور ماندنش موجب تبعیض است! در خطبه تهران ولو کوتاه و در حد موضع (نه تحلیل و تبیین و مطالبه مشخص) طرح شد اما متاسفانه اغلب رسانه ها جمله دیگری که تعرض به مردم تلقی میکردند را تیتر کردند! اگر عدالت اجتماعی و عمومی را دوست داریم باید شروع ها را گرامی بداریم و تشویق کنیم، از "موضع بسیط و ساده گرفتن" به "تبیین و تحلیل اسلامی مسأله" بکشانیم و "راه حل های درست" را از تریبون های مقدس، پر پژواک و به اجرا نزدیک کنیم. محسن قنبریان ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 دخالت‌های مکرر آقامحمدی در مباحث کلان اقتصادی! 🔹 علی آقا محمدی فردی است که در مواضع حساس اقتصادی حاشیه‌سازی فراوان داشته است. وی که از دعوت‌کنندگان اصلی مردم به سمت بورس بوده در طول بررسی قراردادها موسوم به آی پی سی و در هنگام عقد قرارداد با شرکت توتال، به عنوان نماینده دولت روحانی با حکم جهانگیری و در قالب نماینده «ستاد اقتصاد مقاومتی دولت» در همه مراحل حضور داشته است! وی در آخرین موضع خود در دولت رئیسی صحبت‌هایی کرده که اساسا از حوزه مسئولیت او خارج است. 🔹 از سوی دیگر نیز برخی مواضع وی در خصوص بورس به نادرست تحت عنوان مشاور رهبری منتشر می‌شد و همین مسأله باعث افزایش تبعات سخنان وی در رسانه‌ها بوده است. مواضعی که از دعوت غیرکارشناسی مردم به حضور در بورس تا لزوم فروش اوراق دولتی حتی به قیمت ریزش شاخص بازار سرمایه را شامل می‌شود. 🔹 آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: «دولت برای جبران کسری بودجه، اوراق می‌فروشد که البته کار منفور و بدی نیست و مجبور است اینکار را انجام دهد.» 🔹 وی گفته است: «البته ممکن است اوراق‌فروشی باعث ریزش بورس شود. مهم این است که دولت برای جبران کسری بودجه از بانک مرکزی استقراض نکند که این کار را نمی‌کند، چون آثار تورمی زیادی دارد.» 🔹 این اظهارات در حالی است که مقامات دولتی فروش اوراق جدید در دولت سیزدهم را بارها رد کرده‌اند. اما آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت که در همه مسائل اقتصادی بدون پاسخگویی در خصوص تبعات حرف‌های خود ورود می‌کند در این خصوص هم موضع گیری کرده است. 🔹 قبلا ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به آقامحمدی این طور گفته بود که: «از آقامحمدی خواستیم که بخاطر سیاست شکست خورده درباره بورس عذرخواهی بکند اما گفت به من ربطی ندارد.» 🔹 عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس همچنین گفته بود: «برای ما ابهام بزرگی است از حضور آقای آقامحمدی که مسئولیتی در قبال کارهای خود قبول نمی‌کند و نمی‌دانیم چه کسی باید جوابگوی کارهای این شخص باشد.» با این توصیفات مشخص نیست که چرا یک عضو عادی در مجمع تشخیص به نسخه‌پیچی در همه مسائل کلان اقتصادی دست می‌زند و هیچ مسئولیتی در قبال تبعات سخنان خود ندارد. ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مصلحت‌اندیشی یا محافظه‌کاری⁉️ 🔻 همیشه از جریان محافظه‌کار شنیدیم که گفتن:《انتقاد و گفتن زخم‌ها و ضعف‌ها تکمیل پازل دشمن، و عدم درک شرایط حساس کنونی و در نظر نگرفتن مصلحت نظام هست》 🔺 بشنوید از زبان استاد تا بدونید چرا ایشون منفور این جریان هستند! ✍ سهند خرسندی #⃣ ✅عدالتخانه، 🆔 @edalatkhane