فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴نیروی دریایی نخستین بار نشان داد عصر تحریم هم می توان با شناورهای بومی۲۶هزار کیلومتر بدون سوختگیری و پهلوگیری در سخت ترین شرایط جوی تا نیمکره شمالی پیمود.
🔹 شناورها با بهره گیری از سیستم ناوبری داخلی با گذر از کانال مانش به رژه دریایی روسیه رسید که شگفتی دوست و دشمن را برانگیخت.
✍️حسن عابدینی
@eeshg1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴طبق گفتهٔ مجلس آلمان تو سال ۲۰۱۴، از زمان ورود ناتو به افغانستان تا ۲۰۱۴ ، کشت و صادرلت مواد مخدرِ افغانستان ۲۶ برابر شده! اینها خودشون با آمار اعتراف می کنند بعد یک سری مدافع حقوق غرب و ضدایران میگن موادمخدر افغانستان دست ایران و سپاهه
✍️ خورشید خانوم
@eeshg1
🔴متن "عهدنامه مدیران دولت مردمی"
🔹اعضای دولت سیزدهم، با امضای این عهدنامه اصول و ارزشهایی همچون توجه به محرومان، فساد ستیزی و قانونگرایی، رفع موانع تولید، چابک سازی نظام اداری با بهره گیری از فناوری اطلاعات و شایسته سالاری در انتخاب مدیران راسرلوحه کلیه تصمیم گیری ها و اقدامات خود قرار داده و به آن ملتزم شدند.
متن "عهدنامه مدیران دولت مردمی" به این شرح است:
🔹شعارها و برنامه دولت مردمی که با حماسه انتخابات ۲۸ خرداد مورد اقبال عمومی قرار گرفت؛ برآمده از آرمانهای انقلاب اسلامی، گفتمان امامین انقلاب و ناظر بر برنامه های دولت است. انتظارمیرود که تمامی خادمان مردم در این دولت، اصول و ارزشهای دهگانه زیر را سرلوحه کلیه تصمیم گیریها و اقدامات خود قرارداده و به آن ملتزم باشند.
🔸۱- التزام عملی به ارزشهای انقلاب اسلامی
🔸۲- توجه به نیازهای اولویتدار مردم به ویژه محرومان و اقشار آسیب پذیر و استفاده بهینه از تمامی ظرفیتها در جهت رفع آنها
🔸۳- ارج نهادن به فرصت خدمت بی منت به مردم و تلاش مخلصانه و جهادی در گره گشایی از مسایل مردم با محوریت وحدت ملی و تقویت پیکره واحد ایران اسلامی و اهتمام در تأمین عادلانه حقوق عامه
🔸۴- فسادستیزی و نفی مطلق روابط ناسالم اداری، شناسایی زمینه های فسادزا و تعارض منافع و اقدام قاطع، سریع و مؤثر در جهت رفع آنها
🔸۵- قانون گرایی، پاسخگویی، شفافیت و انضباط مالی، طهارت اقتصادی و پرهیز از اشرافیگری
🔸۶- تولید محوری و اهتمام در رفع موانع تولید، ترویج کالای ایرانی، شناسایی تمامی ظرفیت ها و استعدادهای کشور و حرکت به سوی فعال سازی کامل آنها به عنوان رویکرد حاکم بر تمامی ارکان و اجزا دولت
🔸۷- بهره گیری از فناوری اطلاعات و ابتکارات دانش بنیان در هوشمند سازی و چابک سازی نظام اداری، تأمین دسترسی عادلانه مردم به خدمات عمومی و دولتی و تبدیل آن به ابزاری برای نظارت مردمی
🔸۸- شایسته سالاری در انتخاب خدمتگزاران مبتنی بر معیارهای؛ انقلابی بودن، کارآمدی، پاک دستی و فساد ستیزی، مردم محوری
🔸۹- توسعه ارتباط با آحاد جامعه و رعایت کرامت مردم و تعامل مؤثر با رسانه ها،نقدپذیری و اهتمام جدی به افکار عمومی
🔸۱۰-تمهید و تأمین شرایط مناسب برای مشارکت مردم به ویژه نخبگان، صاحبنظران، جوانان و کارآفرینان در حل مسائل کشور و جهش به سوی ایران قوی
@eeshg1
🔴 بعد از طراحی تیشرت توهین آمیز آمریکاییها با عنوان «باشگاه چتربازی کابل» که سقوط دو افغانستانی از هواپیما رو به تصویر کشیدند.
حالا وقت نمایش جوون های ما شد
🔹 «باشگاه شکار خلیج فارس»
تفریح سربازان ایرانی توی این باشگاه هم که دیگه معلومه؛ شکار کماندوهای انگلیسی و آمریکایی
@eeshg1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دلالی حیات…
🔹 حضور تامل برانگیز دلالان دارو در مقابل یکی بزرگترین داروخانه های کشور
@eeshg1
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴شش سال دوندگی برای کسب مجوز تولید تخم ماهی در داخل!
🔹چرا؟ چون وارداتش سود خوبی برای بعضی ها داره!
@eeshg1
﷽
اَللّهُمَ عَجِّللِوَلیِّڪَ الفَرَج
.
#غریبالغربا
.
تنهـــاپناهجـــمعغـــــریبانتــــوییرضا
مهمانجاننه،صاحباینجانتوییرضا
.
@eeshg1
⁉️سؤال:
شخص حرامزاده که نمیتواند مراحل عالی کمال را طی کند، چه گناهی کرده که فقط کاستیها در روز قیامت برای او جبران میشود؟
👇👇👇👇 @eeshg1
✅پاسخ:
در پاسخ به اين پرسش لازم است، به بحث نظام علّي و معلولي حاكم بر عالم توجه شود. شكي نيست كه قانون عليّت يك قانون جهان شمول بوده، هيچ مخلوقي از حكم اين قانون خارج نيست؛ بنابراین موجودات و فعل و انفعالات مادّي هم ، داراي علل خاصّ خودند؛ به قول شاعر همواره « گندم از گندم برويد جو ز جو » و « از كوزه همان برون تراود كه در اوست.» بر اين اساس از زمين خوب و حاصلخيز گياه خوب مي رويد و در زمين نامرغوب، گياه نامرغوب رشد مي كند. « وَ الْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَ الَّذي خَبُثَ لا يَخْرُجُ إِلاَّ نَكِدا ـــ سرزمين پاكيزه گياهش به فرمان پروردگار مىرويد؛ امّا سرزمينهاى بد طينت ، جز گياه ناچيز و بىارزش، از آن نمىرويد.»1 اگر دو درخت مثل هم، در دو زمين متفاوت از نظر مرغوبيت خاك كاشته شوند، يقينا دو نتيجه متفاوت خواهيم داشت؛ يعني در اين عالم ، هر علّتي ، معلول مخصوص به خود را دارد و محال است از يك علّت خاصّ ، غير معلول خودش پديدار شود همانطور که هر معلولي نيز علّت ويژهي خود را دارد و محال است، يك معلول خاصّ از علّتي غير از علّت خاصّ خود به وجود آيد. اين همان قانون كلّي عليّت است كه عالم بر اساس آن سامان يافته و اساساً همين قانون است كه عالم هستي را عالم كرده است. فرد حرام زاده نیز براساس قانون علیت به وجود آمده است و آنچه عنوان حرامزاده بودن او را موجب مي شود، والدين هستند.2 و فرزند کاملا بیگناه و بر فطرت اسلام به دنیا میآید: « كل مولود يولد علي الفطره»؛ هر نوزادي برفطرت توحيد زاده ميشود.3 پس مانند هر فرد دیگری میتواند در مسیر کمال حرکت کند و بر حسب فطرت الهی میل به سوی نیکی ها و ارزشهای متعالی نیز دارد.
در طول تاریخ نیز بسیاری از انسان هایی که در محیط سالم رشد کردهاند، به سوی انحرافات گرویدهاند، مثل پسر حضرت نوح و در مقابل افرادی وجود دارند که در محیط های فاسد علیه تمالات نفسانی خود قیام کرده و به اصلاح گراییدهاند، مثل آسیه همسر فرعون؛ پس نمیتوان گفت که شخص حرامزاده ، نمیتواند مراحل کمال را طی کند، بلکه او نیز مانند افراد دیگر دارای اراده و اختیار است و میتواند مسیر صحیح بندگی را طی کند و به کمال برسد، اما به خاطر اينکه انتخاب مسير صحيح بندگي خداوند، براي اين افراد ممکن است، قدري سختتر از ديگران باشد، همين تفاوت وضعيت نيز به گونهاي جبران شده است؛ يعني اين تفاوت به طور دقيق در ميزان مسئوليتها و تکاليف آنها و نوع محاسبه اعمالشان در نزد خداوند مورد توجه قرار ميگيرد و خداوند اين تفاوت را به دقت هرچه تمام تر جبران مينمايد. چنان که در حديثي از پيامبر اكرم(ص) آمده: «أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ أَحْمَزُهَا؛ با فضيلت ترين اعمال آن اعمالي است كه دشوارتر باشد.» و روشن است که قرار گرفتن در مسير بندگي خداوند براي اين افراد دشوارتر از ديگران است.4
@eeshg1
بنابراین تأثیر عوامل غیر اختیاری در روحیات و اعمال و کنش انسانها، هرگز سلب کننده اختیار و آزادی اراده آنها نیستند و از طرف دیگراین عوامل نمی توانند فطرت پاک الهی آدمی را – که او را به سوی خدا و فضایل و پاکی ها فرامی خواند - از بین ببرند. عدالت خدا نیز بر این اساس است که از هر کس با توجه به شراط محیط و عوامل ژنتیکی و امکاناتی که در اختیار دارد، بازخواست کند، لذا شدت و تخفیف عذاب و پاداش خداوند، نیز با ملاحظه این عاملها است.
نتیجه:
1. والدين هستند که عنوان حرامزاده بودن را موجب مي شوند و فرزند کاملا بیگناه و بر فطرت توحیدی به دنیا میآید.
2. حرامزاده بودن موجب سلب اختيار انسان نشده و علّت تامّه ارتكاب گناه نميشود.
3. فرد حرامزاده نیز مانند افراد دیگر دارای اراده و اختیار است و میتواند مسیر صحیح بندگی را طی کند و به کمال برسد.
4. عدالت خدا بر این اساس است که اعمال هر کسی با توجه به شراط محیط و عوامل ژنتیکی و امکاناتی که در اختیار دارد، محاسبه میگردد.
@eeshg1