eitaa logo
عفاف گرایی
460 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
66 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
خلاصه ای از نشست تخصصی کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه 16 مرداد 98 با عنوان تبیین عوامل موثر بر ایجاد و توسعه شبکه و ارائه آقای دکتر وحید ، عضو هیأت علمی گروه پژوهشی اقتصاد اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد در این نشست به بررسی بازار‌های مشروع و نامشروع در رابطه با اقتصاد جنسی و چگونگی ضعف و تقویت آنان پرداخته شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
به نام خدا آقای دکتر ارشدی: در واقع شبکه‌ای بودن و ارتباط بین دستگاه‌های اقتصادی سبب می‌شود که یکدیگر را تقویت یا تضعیف کنند که این عوامل، جزئی از شبکه بازار هستند و در عین حال بازار‌ها تفکیک کننده یا مکمل یکدیگرند و گاه مستقل از یکدیگر هستند. از لحاظ اقتصادی انواع بازار داریم که شامل بازار عوامل تولید، بازار ارز و بازار پول است که در سطح کلان جامعه با یکدیگر در ارتباط هستند؛ اگر یک عدم تعادل در یک بازار رخ دهد باعث می‌شود که سایر بازار‌های مرتبط هم دچار عدم تعادل شود. هدف این اقتصاد این است که به تعادل برسد؛ اگر کالا‌ها و خدمات مورد نیاز باشند همه دنبال این تعادل هستند که اگر کالایی باشد که برای جامعه مناسب نیست به دنبال فروپاشی آن بازار هستند. کلمه بازار به معنای مبادله عرضه و تقاضا است و در درون خود یک عرضه کننده و تقاضاکننده وجود دارد. از طرفی این طور نیست که بازار در کوچه و خیابان باشد چرا که هر تبادل کالایی می‌تواند بازار باشد و مبادله و پردازش تعریف کننده بازار است و اقتصاد تعاریف مختلفی دارد که برخی آن را علم ثروت و یا علم تولید و مصرف و یا علم تبدیل منابع محدود به نیاز‌های نامحدود می‌دانند، اما در واقع با توجه به اینکه با پدیده‌ای به نام محدویت و کمبود مواجه هستیم هر کالائی که مورد نیاز جامعه باشد و منابع آن کالا محدود باشد علم اقتصاد کمک می‌کند که این منابع محدود را بتوان به نیازهای نامحدود تخصیص زد؛ در این فضا علم انتخاب است و از آنجا که محدودیت داریم با انتخاب مواجه می‌شویم و در فعالیت جدید، علم اقتصاد را علم انتخاب می‌گویند. تعاریف اقتصاد جنسی اقتصاد یک مضاف به نام اقتصاد جنسی دارد که این اقتصاد به بسیاری از مصارف ورود پیدا کرده است که شامل اقتصاد ازدواج، اقتصاد طلاق است که اقتصاد ورود کرده و در چارچوب و پارادیم خود مبادله را تبیین می‌کند. مثلاً در چه نقطه‌ای یک زن و مرد از یکدیگر طلاق می‌گیرند که این امر تبیین شده است و در اقتصاد خانواده به این سؤال پرداخته می‌شود و یا چه زمانی مرد و زن حاضرند با یکدیگر ازدواج کنند؟ در ادبیات اقتصاد کلاسیک به این پرسش‌ها پرداخته شده است و یا اقتصاد بین خانواده و درون خانواده به معنای تعاملاتی که درون خانواده شکل می‌گیرد یا اقتصادی که بین دو خانواده انجام می‌شود تبیین می‌کند که این انواع اقتصاد در حال حاضر مدل سازی شده است و همه با ادبیات ریاضی با آن کار می‌کنند و اینها رویکردهایی است که در اقتصاد وجود دارد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
می‌خواهیم یک جامعه سالم با رویکرد‌های تربیتی داشته باشیم، اما یکسری موانعی در این مسیر و نظام اقتصادی وجود دارد که در درون آن منافعی نهفته است که عملاً اجازه نمی‌هد تربیت متناسب با آن چیزی که انتظار است شکل بگیرد. شما می‌خواهید یک روند عادی به نام تربیت جنسی را طی کنید که با سرفصل‌های دینی باشد و احساس می‌شود که این تربیت محقق می‌شود و به نتیجه برسد، اما اینجا عوامل ساختاری اثر می گذارد؛ این عوامل بسیاری از مسائل تربیتی را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد و عامل‌های خارجی اثرگذار است. انواع بازار‌ها بحث از اینجا شکل می‌گیرد که از بعد اقتصادی وضعیت این نوع بازار‌ها که از لحاظ ساختاری بر روی تربیت جنسی اثر می‌گذارد مطرح شود و در عین حال کالا‌ها به دو دسته کلی کالا‌های شایسته و کالا‌های ناشایسته هستند که در ادبیات اقتصاد بهینه گی است و کالا‌های شایسته کالاهائی هستند که نیاز‌های اساسی و مشروع و قانونی جامعه را تأمین کند. یکسری کالا‌ها ناشایست هستند که در دسته کالا‌های حرام هستند و به نوعی جامعه را از مسیر تعالی و رشد باز می دارد مثل انواع غذاهایی که از لحاظ دینی تحریم شده اند؛ با نگاه دینی اینگونه است و بین کالا‌های شایسته و ناشایست ارتباط است و بازارهایی دارد که در درون خود قیمت دارد و هر دو یک نظام عرضه و تقاضا در درون خود شکل می‌دهند. از طرفی دو بحث وجود دارد یکی اینکه قواعدی در پشت صحنه در عرضه و تقاضا وجود دارد که آن قواعد عرضه و تقاضا را شکل می‌دهند و عملاً فرهنگ جامعه، آداب و رسوم جامعه، تعاملات جامعه منجر به یکسری نیازهایی می‌شوند که آنها تبدیل به نظام عرضه و تقاضا می‌شوند. بازار اقتصاد جنسی جامعه نیاز به تأمین نیاز‌های جنسی دارد و اسلام هم به نوعی نیاز‌های جنسی را تجویز کرده است و در بازار مشروع انواع ازدواج‌ها را تجویز کرده است که دو بازار را در درون بازار مشروع توصیه کرده است که می‌توانند جانشین یکدیگر باشند و فرهنگ حاکم بر جامعه می‌تواند برخی از بازار‌ها را محدود کند؛ مشکل از سیستم حاکم اجتماعی است و در درون بازار مشروع انواع بازار‌های تأمین نیاز جنسی وجود دارد که هر کدام فعال‌تر باشد می‌تواند جانشین بازار دیگر شود و به هر میزان که بازار کالا‌های شایسته تقویت شود بازار کالا‌های ناشایسته تضعیف می‌شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
چه عواملی باعث می‌شود که بازار کالا‌های شایسته تضعیف شوند؟ در این بازار شایسته به هر میزان که هزینه‌های فرهنگی، عرفی و مادی ازدواج دائم و موقت سنگین‌تر شود و جامعه این موضوع را به عنوان بازار مشروع نپذیرد، عملاً بازار‌های نامشروع شکل می‌گیرد پس منافع این دو بازار به یکدیگر گره می‌خورند. اینجا باید نوع کالا مشخص شود؛ در بازار اقتصاد جنسی به آن فرد تن فروش گفته می‌شود و علاوه بر آن عوامل دیگری مانند فیلم پورن هم در این دسته قرار می‌گیرند و جزو آن به حساب می‌آیند و مربوط به امکان این نیاز است و بسیاری از بازار‌ها به این بازار گره می‌خورد. در عین حال یک بازار نامشروع و مشروع داریم که دود ناشی از آن آثار خارجی دارد و بر بنای جامعه موثر است. هر بازاری می‌تواند اثرات خارجی مثبت و منفی باشد؛ واکسن زدن هم نوعی مبادله است و اثر خارجی آن مثبت است که بیماری‌های واگیر توسعه پیدا نکند. گاه بازار اثرات منفی دارد که باید سیاست‌گذار دخالت کند و به نفع عموم مردم سیاست گذاری داشته باشد و بازار شایسته و ناشایسته اثرات خارجی مثبت و منفی دارند و بسیاری از بازار‌های مشروع را به خود گره می‌زنند که شامل بازار مسکن، پوشاک، حمل و نقل، لوازم آرایش و بهداشتی است که به بازار تن فروشی و بازار مشروع نیاز‌های جنسی ارتباط پیدا می‌کنند. اگر خواستید این بازار‌ها قوت نگیرند باید بر روی انگیزه‌ها و منافعی که این بازار‌ها به آن متصل هستند ورود پیدا کرد. در بازار سینمایی که در حال حاضر فیلم‌ها ضد فرهنگی کار می‌شوند اگر دقت شود بسیاری از موارد به این امر گره خورده است که در حال تقویت است. بسیاری از منافع افراد به این عوامل متصل است و در واقع آن منافع اجازه نمی‌دهد که سیستم سیاست‌گذار بتواند آنها را تضعیف کند که فیلم‌های ضد فرهنگی است. از طرفی اگر دیده می‌شود که بازار لوازم آرایشی و بهداشتی، بازار پوشاک و بازار مسکن منفعت دارد به این دلیل که بازار ناشایست تن فروشی می‌خواهد تقویت شود. مسیر دیگر مسیر موازی است که باید روی آن کار شود که بازار شایسته است. باید هزینه‌های ورود به ازدواج دائم و موقت را کم کنیم و منافع حاصل از بازار تن فروشی کم شود. برای این هدف می‌توان بازار ناشایست را تضعیف کرد که گاه به حوزه‌های اقتصاد سیاسی گره می‌خورد و منافع قدرت به این است که بازار‌های ناشایست گسترش یابد و مردم به دنبال دولتی می‌روند که آزادی‌های جنسی را افزایش یابد. افزایش خانه‌های مجردی در بازار ناشایسته نظام قیمت گذاری و ارزش گذاری کار خود را در این قسمت که کدام بازار تقویت می‌شود انجام می‌دهد و در حال حاضر خانه‌های مجردی در این بازار ناشایسته تقویت می‌شود؛ با توجه به اینکه هزینه ازدواج و مسکن گران است بازار نامشروع خانه‌های مجردی را تقویت می‌کند و بازار تن فروشی افزایش می‌یابد؛ این دو با یکدیگر نسبت مستقیم دارند و از طرفی بازار پوشاک و لوازم آرایش، نیز تقویت همین بازار نامشروع است. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
بیکاری و فقر از عوامل تقویت بازار نامشروع است جامعه‌ای که اشتغال کم و بیکاری فراوان باشد در آن زمان جایگزین پیدا می‌کند که فساد است. به هر میزان که جامعه فقیرتر باشد بازار‌های نامشروع خودبه‌خود شکل می‌گیرد چرا که به نیاز‌های اساسی برمی گردد و از آنجا که زمان محدود است هر چه قدر بیکاری بیشتر باشد به سراغ کالاهایی می‌رود که هزینه کمتری در زمان محدود داشته باشد که در بازار نامشروع و کالا‌های ناشایسته است. از طرفی وقتی نظارت‌های دولتی نیست این هزینه‌ها کاهش می‌یابد و دسترسی سهل می‌شود و در عین حال نمی‌توان همه مسیر‌ها را برای تأمین نیاز‌های اساسی بست. گاه سیاست‌مداران به اجبار اینکه بتوانند جامعه را ساکت نگه دارند تا بتواند آن را اداره کنند، این مسیرها را باز می گذارند؛ اگر مسیر نیاز‌های اساسی بسته شود آشوب‌ها چند برابر می‌شود و به همین دلیل در برخی موارد به اشتغال‌های کاذب در شرایط خاص مشروعیت می‌بخشد؛ بیکاری و فقر از عوامل تقویت بازار نامشروع است. نبود تعریف مشخص از تفریح سبب تقویت بازار‌های نامشروع جنسی تفریح طلبی سبب تقویت بازار نامشروع می‌شود. چرا که حوزه تفریح افراد تعریف و مشخص نمی‌شود و برنامه ای در این زمینه نیست بنابراین سیستم‌های نامشروع وارد این عرصه می‌شوند. این جامعه ثروتمند به راحتی به ثروت رسیده اند و منابع هنگفتی وارد اقتصاد می‌کنند که دنبال تفریح خود است و نمی‌داند با این منابع چه کار کند و تبعات آن باعث می‌شود که طبقه متوسط و ضعیف جامعه این روند را پیگیری کنند؛ در واقع طبقه مرفهین و اشرافی گرایان خط می‌دهند. هزینه‌های تأمین شده از سوی آداب و رسوم سبب تقویت بازار‌های ناشایست می‌شود و ازدواج کار سختی می‌شود. از طرفی هر بازاری کالای مکمل دارد؛ قیمت مسکن مجردی پایین است و این بازار ناشایسته رشد می‌کند و در عین حال روشنفکران و غرب گرایان جامعه به دنبال جامعه آزاد بدون مرز هستند و از این مسیر برای خود نان آوری می کنند و در نهاد‌های قدرت قرار می‌گیرند و به این کار‌ها به صورت نانوشته مقبولیت و مشروعیت می‌بخشند و ازدواج‌های محدودی اتفاق می‌افتد که در آنها مهارت نیست و زندگی‌های مشروع را تضعیف و بازار روابط نامشروع را تقویت می‌کنند. در بازار تبلیغات نباید از زنان استفاده شود، اما در حال حاضر در صدا و سیمای ملی این کار را انجام می دهد چرا که منافع آن سیاست‌مدار به این امر گره خورده و جامعه این امر را پسندیده و واکنش نشان نداده است؛ بازا‌های پوشاک و لوازم آرایشی نیز بازار نامشروع را تقویت می‌کند؛ هر چقدر بازار مشروع قوی‌تر باشد بازار نامشروع تضعیف خواهد شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
گزیده ای از نظرات برخی از اعضای حاضر در کارگروه: آقای دکتر سعیدی: برای رفع شبهه احتمالی عرض می کنم که صحبت های آقای دکتر ارشدی که می فرمایند بازار نامشروع متأسفانه هر روز در کشور ما زیادتر و ارزان تر می شود و بازار مشروع گرانتر؛ به این معنا نیست که به یک جوان که به هر دلیلی نتوانسته ازدواج کند و شاید به این نتیجه برسد که من ممکن است هیچ وقت نتوانم ازدواج کنم، حق بدهیم که بخواهد مرتکب گناه و حرام بشود. بیان این مبحث بخاطر تبیین مسائل و ناهنجاری های موجود است که مثلاً یکی از دلایل مشکلات موجود در این زمینه، در کنار عدم تربیت خانوادگی و یا سستی عقاید مذهبی، ارزان شدن بازار نامشروع و گران شدن بازار مشروع است. بخشی از مسائل به خود فرد برمی گردد و برخی به ساختارهای موجود اجتماعی. جناب آقای فرخ منش: معمولاً در بخش های اقتصادی آن چیزی که مطرح می شود زنجیره بازار است. در این زنجیره بازار، نقش سرمایه باید تبیین شود. چه سرمایه مادی و چه سرمایه اجتماعی. آیا شما راهکاری در این زمینه طراحی کردید؟ آقای دکتر حسین زاده: با توجه به اینکه بحث اقتصاد جنسی چند سالی است که مخصوصاً با حضور اعراب در شهرهای مذهبی مثل مشهد مطرح شده و در شبکه های اجتماعی هم بازتاب داشت؛ آیا در این خصوص نیز کار شده است؟ نقش عوامل واسطه ای و بازیگران بازار جنسی را چطور ارزیابی می کنید؟ در عواملی که مطرح کردید و کاملاً هم درست بود، کدام یک را قوی تر می بینید؟ اقتصاد جنسی را در مشهد و یا سایر شهرها چطور ارزیابی می کنید؟ مقایسه اقتصاد جنسی و رشد آن را در ایران با کشورهای منطقه مثل ارمنستان و امارات و ... چطور ارزیابی می کنید؟ سرکار خانم کمالی: اینکه می فرمایید آسیب بازار نامشروع ممکن است به کل جامعه وارد شود، بخشی از این جامعه آموزش و پرورش و دانش آموزان هستند که متأسفانه قربانیان معصومی هستند. ما یک سری کارهایی را داریم انجام می دهیم ولی آن قدر سرعت این بیماری واگیر زیاد است که به سرعت آنها نمی رسیم. اگر شما راهکاری دارید که ارائه بفرمایید که یا ما به سرعت آنها برسیم و یا سرعت آنها کمتر شود که بتوانیم آنها را نگه داریم. چرا که حقیقتاً داریم دچار یک سرخوردگی می شویم. سرکار خانم اسلامیان: شما فکر می کنید که شکل دهنده بازار اقتصاد جنسی مردم هستند یا حاکمیت و سیاست؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از عفاف گرایی
خاطره ای از #شهید ابراهیم امیر عباسی #غیرت #نگاه #بدحجابی @efaf_amin Kanoon-amin.ir efafamin.blog.ir
🌹روز مباهله (غدیر دوم مسلمانان) روز اثبات حقانیت دین مبین اسلام و فضائل اهل بیت علیهم السلام گرامی باد. @namazshabkhanha
آغاز شهوت لذت است و پایانش نابودی است. @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌺 🌺 یادآوری 🌺 🌺 با سلام و احترام 📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی 💬 عنوان نشست: "عمق استراتژیک کتاب و کتابخوانی در تربیت" با ارائه جناب آقای مهندس علی شاملو کارشناس ارشد مهندسی صنایع و طلبه حوزه علمیه خراسان و مؤسس پایگاه اطلاع رسانی و فروشگاه اینترنتی کتاب رسان ⏰زمان: امروز چهارشنبه 6 شهریور ماه رأس ساعت 16 و اکران مستند "مهمانی شوم" ساعت 15:20 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا 😊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
♨️ فستیوالی مخصوص زنان در سوئد ✍ کشور سوئد در اعتراض به موارد متعدد آزار جنسی که در فستیوال موسیقی مختلط این کشور در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است، تصمیم گرفت که فستیوالی اختصاصی برای زنان برگزار کند. جایی که مدینه فاضله‌ی غرب‌گراها محسوب می‌شود، برای امنیت روانی و جنسی زنان، به راه‌حل فضای غیرمختلط و جداسازی زنان و مردان رسیده‌اند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴اینجا خارجه ،همونجایی که بخاطر آزادی بیش از حد میگن مرداشون چشم و دل سیر و اصلا به خانما نگاه نمیکنن.... داشتم فکر میکردم اگه اون آقایون داخل عکس ایرانی بودن چه چیزایی قرار بود غربزده های بی وطن خودمون در قالب عقب ماندگی و هیزی مرد ایرانی منتشر کنن خواهرم تو هم حجابتو کامل رعایت کن این غربیا تا ته ماجرا رو رفتن و حالا دچار بحران و جنون جنسی در جامعه شدن...‌ 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک سوال از دبیر ستاد امر به معروف: برای شما حجاب مهم تر است یا اختلاس؟ ✅#آنتی_آمد_نیوز 👉 http://eitaa.com/joinchat/2654732298C5cf9e46afa
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
با سلام و احترام 📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی 💬 عنوان نشست: "عفاف و حجاب؛ سلامت اجتماعی و تحکیم خانواده" با ارائه جناب آقای دکتر غلامرضا حسنی درمیان عضو هيأت علمي گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد ⏰زمان: چهارشنبه 13 شهریور ماه رأس ساعت 16 و اکران مستند "شهید سالار زاهدی" ساعت 15:30 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا 😊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#خویشتنداری #پاکدامنی #انسان_عفیف امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام می فرمایند: پاداش مجاهد شهید در راه خدا، بزرگ‌تر از پاداش عفیف پاک‌دامنی نیست که قدرت بر گناه دارد و آلوده نمی‌گردد. همانا عفیف پاکدامن، فرشته‌ای از فرشته هاست. نهج البلاغه، حکمت ۴۷۴ https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از عفاف گرایی
چرا شدیم؟ چرا برخی دوستان ارزشی و در بحث « و و » بی دغدغه یا کم دغدغه هستند و در این عرصه سرمایه‌گذاری و فعالیت نمی‌کنند؟! اینکه برخی دوستان ارزشی و انقلابی چرا در بحث عفاف و حجاب بی دغدغه یا کم دغدغه هستند باید ریشه‌یابی شود و تا علت‌یابی نشود نمی توان این معضل را درمان کرد. 🔸برخی ممکن است از اهمیت مسئله باشند! که با دلایل علمی و شواهد عینی می‌توان آنها را از این غفلت خارج کرد. 🔸برخی ممکن است از کار کردن در این عرصه نا امید و مأیوس شده باشند یعنی هجمه دشمن را خیلی بزرگ و همه جانبه دیده اند و بگویند دیگر نمی شود کار کرد. اینها نیازمند یأس زدایی هستند و باید به آنها امید داد تا یک قدم بردارند و یک کار کوچکی هم شده انجام دهند. 🔸برخی میگویند: فعالیت های شما در زمینه عفاف و حجاب فرعی و روبنایی است و به نوعی آب در هاون کوبیدن است! تا باورها و اعتقادات مردم درست نشود، عفاف و حجاب هم درست نمی شود. پس بروید روی مباحث اعتقادی کار کنید. 🔸بعضی همچون تهیه کنندگان مستند جنسی معتقدند تا ازدواج ها آسان نشود و سن پایین نیاید و آمار ازدواج افزایش پیدا نکند و نیازهای جنسی تأمین نشود عفاف و حجاب درست نمی شود. پس بروید روی ازدواج موقت و دائم و چند همسری کار کنید! البته ما معتقدیم باید همزمان روی تمام این موضوعات همچون قطعات یک پازل گسترده کار کرد و بحث ازدواج تنها یکی از قطعات پازل مدیریت است! 🔸بعضی شاید خودشان به نوعی گرفتارند! مثلا در خانواده و اطرافیانشان افراد فراوانی وجود دارد و اگر بخواهند وارد این عرصه شوند مجبورند از خانواده خودشان شروع کنند و چون خانواده شان پذیرش ندارد لذا حوصله ورود به این مباحث را ندارند. 🔸بعضی از مذهبی ها هم تسلیم شده اند و وضعیت کنونی را پذیرفته اند! 🔸برخی هم خودشان انحرافاتی کم و بیش دارند و لذا نمی خواهند وارد این عرصه شوند! 🔸برخی نیز همچون تفکرات انجمن حجتیه می گویند تا امام زمان ع نیاد کارها درست نمی شود! 🔸گروهی هم غیرت دینی ندارند! اهل و روزه و و منبر هستند ولی در برابر بی دینی و واکنش نشان نمی دهند. عوامل بی غیرتی خودش یک بحث مفصلی است که حتما لازم است جدا بررسی شود و نسخه درمان آن عوامل ارائه گردد. 🔸بعضی می گویند مسئله اصلی کشور مسائل اقتصادی و معیشتی است. اول برویم آن را درست کنیم بعد به مسئله عفاف و حجاب بپردازیم! 🔸بعضی می گویند اینکه موهای زن بیرون باشد که خلاف و منکر نیست! چرا به اینها گیر می دهیم! برویم روی غیبت و دروغ و تهمت و اختلاس و دزدی که گناهش از بیشتر است کار کنیم! و ... . 🔸بعضی هجمه و شبیخون را هنوز باور نکرده اند و حتی به مامی گویند توهم توطئه دارید. یا کاسبی تان در همین دشمن تراشی است که حتی گاهی اساتید و دانشگاه نیز چنین حرف هایی از زبانشان بیرون می آید! 🔸بعضی هم برای خودشان آبرو ، شأن و شخصیتی قائلند و ورود در این عرصه را در شأن خویش نمی دانند! (در بین حوزویان و علما کم نیستند!) 🔸بعضی هم صادقانه می گویند کار در این عرصه خیلی سخت و هزینه بر است و ما حوصله این همه هزینه کردن نداریم. همین نذری خود را برای اربعین و محرم می دهیم کافی است! حاضریم سوریه و جنگ با داعش برویم ولی اینجا ورود نکنیم! 🔸برخی هم می گویند این کارها نون و آب نمی شود! بعضی هم ... ✅ بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان 1 خرداد 1398 : « آنچه ما از شما جوانهای عزیز ... انتظار داریم این است که شماها « باید باشید »، باید « خودکار » باشید، نباید منتظر این باشید که شما را به کار وادار کنند ... مثل مبارزین زمان طاغوت... ما هم یک وقتی هم‌سنّ شما بودیم،... واقعاً‌ آن روز ماها خودجوش حرکت میکردیم ... آن روز در آن سالهای مبارزه کسی بالای سر ما نبود ... [تنها] امام بزرگوار بود [آن هم] در نجف یا در ترکیه. خب موانع هم زیاد بود؛ هم کتک بود، هم زندان بود، هم موانع پولی بود، هم گرسنگی کشیدن بود، از این چیزها هم بود امّا در عین حال حرکت میکردیم، پیش میرفتیم. جوانها امروز باید این جوری حرکت کنند؛ ... و اگر از این قبیل کارها ... انجام بگیرد، توطئه‌های دشمن خنثی می شود؛ آن توطئه‌های نرمی که همه از آن حرف می زنند و می گویند -که در درجه‌ی اوّل، فلج کردن نسل جوان است [یعنی] ‌یکی از مهم‌ترین توطئه‌هایی که امروز علیه کشور ما و انقلاب ما دارد انجام میگیرد، توطئه‌ی فلج کردن نسل جوان است و « »،‌... اینها فلج کردن نسل جوان است ... اگر ... شما جوانها با این حرکتها پیش بروید و زمینه را برای روی کار آوردن یک دولت جوان و حزب‌اللهی آماده کنید، بنده معتقدم که بسیاری از این نگرانی‌ها و دغدغه‌ها و غصّه‌های شما پایان خواهد پذیرفت ... » @efaf_amin Kanoon-amin.ir
تنگه اُحُد انقلاب کجاست؟ در پاسخ به این سؤال ممکن است هر کسی نظری داشته باشد و برایش استدلالی اقامه کند. در این میان برخی معتقدند مسئله عفاف و حجاب و تربیت جنسی تنگه احد انقلاب است همانگونه که کشور اسلامی اُندُلُس و الجزایر از این ناحیه مورد هجمه قرار گرفتند و شکست خوردند و کشور ما هم مستثنی نیست و البته خود دشمنان هم بارها علنا اعلام کرده اند تنها راه شکست ایران از طریق جنگ فرهنگی است و نوک پیکان این جنگ هم بحث عفاف است! مقام معظم رهبری هم اخیرا در 30 مرداد98 فرمودند: ✅در موضوع فرهنگ با حمله همه جانبه و جبهه وسیع بیگانگان مواجه هستیم و همه مسئولانی که با مسائل فرهنگ مرتبط هستند، باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند. ✅دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می گویند که برای غلبه بر جمهوری اسلامی، باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها و مغزها و تحریک هوس ها، عمل نمود. حجاب یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی در کشور است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاه های دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا بر اساس قانون عمل شود. اما چه شد که ما به اینجا رسیدیم؟! برای پاسخ باید به 30 سال قبل برگردیم . اگر پس از دوران دفاع مقدس جهت‌گيري‌هاي راهبردي مملكت، سمت و سوي فرهنگي مي‌داشت و همه مؤمنان در برابر بی‌عفتی‌ها واكنش نشان مي‌دادند هم اكنون اين اندازه انحرافات جنسي و بدحجابي در جامعه گسترش پيدا نمي‌كرد ولي چه كنيم كه متأسفانه بخشي از نسل اول و دوم انقلاب پس از آن دوران طلايي، به جاي پرداختن به مسائل فرهنگي ارزشی و دفاع از این تنگه اُحد انقلاب، به دنياطلبي روي آوردند و در اين راه به پستي گراييدند و در نتيجه بر سر فرهنگ و ارزشهاي مكتبي، آمد آنچه كه نبايد مي‌‌آمد! دنیاگرایی برخی از انقلابیون و رزمندگان علاوه بر ضربه زدن به خود و بازماندن از تکامل روحی و معنوی، سبب شد تا برخی از مردم و به‌ویژه جوانان از انقلاب رویگردان شوند زیرا ناخودآگاه این افراد برای آنان الگو شده بودند و جوانان همین‌ها را محصول انقلاب می‌پنداشتند و حال اینکه نمی‌دانستند تا زمانی که افراد پایبند به آرمان‌های انقلاب و اسلاب ناب هستند نیروی انقلاب محسوب می‌شوند و آنگاه که از آرمان‌ها فاصله بگیرند و به دنیاگرایی روی آورند مورد تأیید دین و انقلاب نیستند دقیقا مانند طلحه و زبیر در صدر اسلام، که اول به‌شدت انقلابی و در مسیر بودند ولی دنیاگرایی‌شان آنان را در مقابل امیرمؤمنان علیه السلام قرار داد. اميد است نسل سوم انقلاب از واپسگرايي برخي از انقلابيّون و رزمندگان درس عبرت بگيرند و دنياگرايي را وا نهند و در مسير رشد و بالندگي فرهنگ ديني بكوشند. و اميد آنكه آن دسته از انقلابيّون و رزمندگان دنياگرا، دوران عزّت و سرافرازي خود را در دهة شصت، به‌ياد آورند و بدين ترتيب ننگ دنيا‌گرايي را واگذارند و بار ديگر در مسير دفاع از ارزشهاي مكتبي گام نهند و سرمايه‌هاي مادي و موقعيّتي خويش را در جهت گسترش فرهنگ ديني و ترویج فرهنگ عفاف به‌كار اندازند و اين‌گونه گذشته درخشان خويش را به آيندة حُرّگونه پيوند زنند و با عاقبتي نيكو، همراه با نسل سوم انقلاب به كاروان شهيدان بپيوندند. إن‌شاءالله @efaf_amin Kanoon-amin.ir
🌀 یک روش فرعونی برای تسلط بر جامعه! طبق آیۀ قرآن، رواج لهویات و شهوات و بی‌عفتی در میان مردم، یک روش فرعونی برای تسلط بر جامعه است. 🔹 قرآن کریم دربارۀ مدیریت فرعونی توضیح می‌دهد و می‌فرماید: « فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمًا فَاسِقِينَ/ الزخرف/54.» فرعون قومی را که می‌خواست بر آنها تسلط پیدا کند «استخفاف» کرد! استخفاف کردن مردم یکی از رفتارهای فراعنه برای تسلط بر جامعه است. استخفاف یعنی چه؟ یعنی تحقیرشان کرد و مردم از او اطاعت کردند؟! آیا کسی ما را تحقیر بکند و کوچکمان بشمارد ما از او اطاعت میکنیم؟! آیا چنین چیزی ممکن است کسی را تحقیر کنی و او هم دست به سینه بایستد و بگوید چشم مطیع تو هستم؟! یا نه مراد چیز دیگری است؟ مراد از استخفاف مردم در اینجا تحقیر و توهین ظاهری نیست بلکه مراد استخفاف عقول مردم است یعنی فرعون برنامه هایی را رواج داد تا باعث فروکش کردن عقل مردم شود باعث کاهش عقل و تعقل شود تا بتواند بر آنها مسلط گردد. با ترویج و ارائه برنامه های لهو و لعب و موسیقی و آوازه خوانی و آزادی جنسی و آزادی روابط دختر و پسر و حجاب اختیاری و حتی تأکید بیش از حد به بازی و تفریح و ورزش و عیاشی و بی بندوباری و ... !! به بهانه شادی و شادبودن و افسرده نبودن، تفریحگاه ها را زیاد کرد، صنعت سکس و گردشگری راه انداخت! آری وقتی افراد یک جامعه تمام ذهن و فکرشان مشغول لهویات باشد عقل تعطیل میشود استخفاف عقلی حاصل میشود و از سوی دیگر شهوات هم مورد پسند نفس انسان است و لذا انسانهای شهوتران از کسی که به او این آزادیها را داده اطاعت میکنند و به او رأی میدهند! در ادامه آیه هم میفرماید علت اینکه مردم از فرعون اطاعت کردند برای این بود که آمهای فاسقی بودند یعنی همان فسق و فجور سبب گشت تا فرعون را که شهوترانی را برایشان فراهم کرده بود به عنوان حاکم بپذیرند و از او اطاعت کنند. تفسیر نمونه در این باره میگوید: إنّ طريقة كل الحكومات الجبارة الفاسدة من أجل الإِستمرار في تحقيق أهدافها وأنانياتها، هي الإِبقاء على الناس في مستوى مترد من الفكر والثقافة والوعي، وتسعى إلى تركهم حمقى لا يعون ما حولهم باستخدام أنواع الوسائل، فتجعلهم غرقى في حالة من الغفلة عن الوقائع والأحداث والحقائق، وتنصب لهم قيماً وموازين كاذبة منحطة بدلاً من الموازين الحقيقية، كما تمارس عملية غسل دماغ تام متواصل لهذه الشعوب، وذلك لأن يقظتها ووعيها، وتنامي رشدها الفكري يشكل أعظم خطر على الحكومات، ويعتبر أكبر عدو للحكومات المستبدة، فهذا الوعي بمثابة مارد يجب أن تحاربه بكل ما أوتيت من قوّة. إنّ هذا الأسلوب الفرعوني - أي استخفاف العقول - حاكم على كل المجتمعات الفاسدة في عصرنا الحاضر، بكل قوّة واستحكام، وإذا كان تحت تصرف فرعون وسائل محدودة توصله إلى نيل هدفه، فإن طواغيت اليوم يستخفون عقول الشعوب بواسطة وسائل الإِتصال الجماعية، الصحف والمطبوعات، شبكات الراديو والتلفزيون، أنواع الأفلام، بل وحتى الرياضة في قالب الإِنحراف، وابتداع أنواع الأساليب المضحكة المستهجنة، لتغرق هذه الشعوب في بحر الغفلة، فيطيعوهم ويستسلموا لهم، ولهذا كانت المسؤولية الملقاة على عاتق علماء الدين والملتزمين به - والذين يحيون خط الأنبياء الفكري والعقائدي - ثقيلة في محاربة برامج استخفاف العقول، فهي من أهم واجباتهم. والطريف أنّ الآية المذكورة تنتهي بجملة: (إنّهم كانوا قوماً فاسقين)، إشارة إلى أنّ هؤلاء القوم الضالين لو لم يكونوا فاسقين ومتمردين على طاعة الله عزَّوجلّ وحكم العقل، لما كانوا يستسلمون لمثل هذه الدعايات والخزعبلات ويصغون إليها، فهم قد هيؤوا أسباب ضلالهم بأيديهم، ولذلك فإنّهم ليسوا معذورين في هذا الضلال أبداً. صحيح أنّ فرعون قد سرق عقول هؤلاء وحملهم على طاعته، إلاّ أنّهم قد أعانوه على هذه السرقة باتباعهم الأعمى له. نعم، كان هؤلاء قوماً فاسقين يتبعون فاسقاً. @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
یکی از خصلت‌های ارزشی که ریشه در آدمی دارد، مسئله است. خداوند اصل این صفت را در درون همه انسان‌ها نهاده است؛ اما هر کس در طول حیاتش بر اساس که می‌شود، یا این و خویش را می‌کند و یا با ارتکاب گناهان آن را می‌کند تا جایی که دیگر اثری از حیا در وجود چنین انسانی باقی نمی‌ماند. اولیای خدا و در رأس ایشان امامان معصوم، این خصلت حیاتی را در اوج خود دارند. صفت در وجود نازنین حضرت اباعبدالله موج می‌زد و تاریخ زندگانی امام از تا ، شاهد این مدعاست. از حضرت رسول (ص) نقل‌ شده است: "اگر می‌توانست به‌صورت انسانی مجسم شود آن صورت انسانی، کسی جز نبود". این کلام کنایه از نهایت حیای امام حسین (ع) دارد. حیا در و حیا در فردی و اجتماعی. حیا در و بندگی‌اش و حیا در برابر و خدا، همگی از است که حضرت همه را به بهترین وجه ممکن دارا بودند. کربلا اوج حسینی امام (ع) از اهل‌بیت خود خواستند جامه‌ای کهنه برای او بیاورند تا کسی به آن رغبت نکند و آن را در زیر جامه‌هایش قرار دهد تا کسی آن را به غارت نبرد. پس تنگی برایشان آوردند، ولی ایشان آن را نپسندید و فرمودند: «این جامه کسی است که به رسیده باشد». و 72 یار باوفای ایشان، بر تمام ، و ، تسلیت باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 چه شده است که ۱۴۰۰ بچه شیعه را در روز گردن می زنند!! 🔸 انجوی نژاد: ما در سال ۲۰۵۰ جزء پیرترین و کم جمعیت ترین کشور منطقه می شویم. 🔸 رژه ی در مملکت امام زمان 🔸 در طول 8 سال جنگ تحمیلی 230 هزار شهید داده ایم اما ... 🔸 الان سالانه 500 هزار آمار سقط جنین داریم که 97 درصد آنها رسمی و مشروع است! 🔸 روزانه ۱۴۰۰ داریم. 🔸 اگر بتوانیم تنها ۲۰ درصد کسانی را که سقط جنین می کنند، راضی کنیم که این کار را نکنند، جمعیت کشور به حالت متعادل می رسد. https://eitaa.com/umefafgaraei