eitaa logo
عفاف گرایی
455 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
66 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عفاف گرایی
چرا شدیم؟ چرا برخی دوستان ارزشی و در بحث « و و » بی دغدغه یا کم دغدغه هستند و در این عرصه سرمایه‌گذاری و فعالیت نمی‌کنند؟! اینکه برخی دوستان ارزشی و انقلابی چرا در بحث عفاف و حجاب بی دغدغه یا کم دغدغه هستند باید ریشه‌یابی شود و تا علت‌یابی نشود نمی توان این معضل را درمان کرد. 🔸برخی ممکن است از اهمیت مسئله باشند! که با دلایل علمی و شواهد عینی می‌توان آنها را از این غفلت خارج کرد. 🔸برخی ممکن است از کار کردن در این عرصه نا امید و مأیوس شده باشند یعنی هجمه دشمن را خیلی بزرگ و همه جانبه دیده اند و بگویند دیگر نمی شود کار کرد. اینها نیازمند یأس زدایی هستند و باید به آنها امید داد تا یک قدم بردارند و یک کار کوچکی هم شده انجام دهند. 🔸برخی میگویند: فعالیت های شما در زمینه عفاف و حجاب فرعی و روبنایی است و به نوعی آب در هاون کوبیدن است! تا باورها و اعتقادات مردم درست نشود، عفاف و حجاب هم درست نمی شود. پس بروید روی مباحث اعتقادی کار کنید. 🔸بعضی همچون تهیه کنندگان مستند جنسی معتقدند تا ازدواج ها آسان نشود و سن پایین نیاید و آمار ازدواج افزایش پیدا نکند و نیازهای جنسی تأمین نشود عفاف و حجاب درست نمی شود. پس بروید روی ازدواج موقت و دائم و چند همسری کار کنید! البته ما معتقدیم باید همزمان روی تمام این موضوعات همچون قطعات یک پازل گسترده کار کرد و بحث ازدواج تنها یکی از قطعات پازل مدیریت است! 🔸بعضی شاید خودشان به نوعی گرفتارند! مثلا در خانواده و اطرافیانشان افراد فراوانی وجود دارد و اگر بخواهند وارد این عرصه شوند مجبورند از خانواده خودشان شروع کنند و چون خانواده شان پذیرش ندارد لذا حوصله ورود به این مباحث را ندارند. 🔸بعضی از مذهبی ها هم تسلیم شده اند و وضعیت کنونی را پذیرفته اند! 🔸برخی هم خودشان انحرافاتی کم و بیش دارند و لذا نمی خواهند وارد این عرصه شوند! 🔸برخی نیز همچون تفکرات انجمن حجتیه می گویند تا امام زمان ع نیاد کارها درست نمی شود! 🔸گروهی هم غیرت دینی ندارند! اهل و روزه و و منبر هستند ولی در برابر بی دینی و واکنش نشان نمی دهند. عوامل بی غیرتی خودش یک بحث مفصلی است که حتما لازم است جدا بررسی شود و نسخه درمان آن عوامل ارائه گردد. 🔸بعضی می گویند مسئله اصلی کشور مسائل اقتصادی و معیشتی است. اول برویم آن را درست کنیم بعد به مسئله عفاف و حجاب بپردازیم! 🔸بعضی می گویند اینکه موهای زن بیرون باشد که خلاف و منکر نیست! چرا به اینها گیر می دهیم! برویم روی غیبت و دروغ و تهمت و اختلاس و دزدی که گناهش از بیشتر است کار کنیم! و ... . 🔸بعضی هجمه و شبیخون را هنوز باور نکرده اند و حتی به مامی گویند توهم توطئه دارید. یا کاسبی تان در همین دشمن تراشی است که حتی گاهی اساتید و دانشگاه نیز چنین حرف هایی از زبانشان بیرون می آید! 🔸بعضی هم برای خودشان آبرو ، شأن و شخصیتی قائلند و ورود در این عرصه را در شأن خویش نمی دانند! (در بین حوزویان و علما کم نیستند!) 🔸بعضی هم صادقانه می گویند کار در این عرصه خیلی سخت و هزینه بر است و ما حوصله این همه هزینه کردن نداریم. همین نذری خود را برای اربعین و محرم می دهیم کافی است! حاضریم سوریه و جنگ با داعش برویم ولی اینجا ورود نکنیم! 🔸برخی هم می گویند این کارها نون و آب نمی شود! بعضی هم ... ✅ بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان 1 خرداد 1398 : « آنچه ما از شما جوانهای عزیز ... انتظار داریم این است که شماها « باید باشید »، باید « خودکار » باشید، نباید منتظر این باشید که شما را به کار وادار کنند ... مثل مبارزین زمان طاغوت... ما هم یک وقتی هم‌سنّ شما بودیم،... واقعاً‌ آن روز ماها خودجوش حرکت میکردیم ... آن روز در آن سالهای مبارزه کسی بالای سر ما نبود ... [تنها] امام بزرگوار بود [آن هم] در نجف یا در ترکیه. خب موانع هم زیاد بود؛ هم کتک بود، هم زندان بود، هم موانع پولی بود، هم گرسنگی کشیدن بود، از این چیزها هم بود امّا در عین حال حرکت میکردیم، پیش میرفتیم. جوانها امروز باید این جوری حرکت کنند؛ ... و اگر از این قبیل کارها ... انجام بگیرد، توطئه‌های دشمن خنثی می شود؛ آن توطئه‌های نرمی که همه از آن حرف می زنند و می گویند -که در درجه‌ی اوّل، فلج کردن نسل جوان است [یعنی] ‌یکی از مهم‌ترین توطئه‌هایی که امروز علیه کشور ما و انقلاب ما دارد انجام میگیرد، توطئه‌ی فلج کردن نسل جوان است و « »،‌... اینها فلج کردن نسل جوان است ... اگر ... شما جوانها با این حرکتها پیش بروید و زمینه را برای روی کار آوردن یک دولت جوان و حزب‌اللهی آماده کنید، بنده معتقدم که بسیاری از این نگرانی‌ها و دغدغه‌ها و غصّه‌های شما پایان خواهد پذیرفت ... » @efaf_amin Kanoon-amin.ir
تنگه اُحُد انقلاب کجاست؟ در پاسخ به این سؤال ممکن است هر کسی نظری داشته باشد و برایش استدلالی اقامه کند. در این میان برخی معتقدند مسئله عفاف و حجاب و تربیت جنسی تنگه احد انقلاب است همانگونه که کشور اسلامی اُندُلُس و الجزایر از این ناحیه مورد هجمه قرار گرفتند و شکست خوردند و کشور ما هم مستثنی نیست و البته خود دشمنان هم بارها علنا اعلام کرده اند تنها راه شکست ایران از طریق جنگ فرهنگی است و نوک پیکان این جنگ هم بحث عفاف است! مقام معظم رهبری هم اخیرا در 30 مرداد98 فرمودند: ✅در موضوع فرهنگ با حمله همه جانبه و جبهه وسیع بیگانگان مواجه هستیم و همه مسئولانی که با مسائل فرهنگ مرتبط هستند، باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند. ✅دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می گویند که برای غلبه بر جمهوری اسلامی، باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها و مغزها و تحریک هوس ها، عمل نمود. حجاب یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی در کشور است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاه های دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا بر اساس قانون عمل شود. اما چه شد که ما به اینجا رسیدیم؟! برای پاسخ باید به 30 سال قبل برگردیم . اگر پس از دوران دفاع مقدس جهت‌گيري‌هاي راهبردي مملكت، سمت و سوي فرهنگي مي‌داشت و همه مؤمنان در برابر بی‌عفتی‌ها واكنش نشان مي‌دادند هم اكنون اين اندازه انحرافات جنسي و بدحجابي در جامعه گسترش پيدا نمي‌كرد ولي چه كنيم كه متأسفانه بخشي از نسل اول و دوم انقلاب پس از آن دوران طلايي، به جاي پرداختن به مسائل فرهنگي ارزشی و دفاع از این تنگه اُحد انقلاب، به دنياطلبي روي آوردند و در اين راه به پستي گراييدند و در نتيجه بر سر فرهنگ و ارزشهاي مكتبي، آمد آنچه كه نبايد مي‌‌آمد! دنیاگرایی برخی از انقلابیون و رزمندگان علاوه بر ضربه زدن به خود و بازماندن از تکامل روحی و معنوی، سبب شد تا برخی از مردم و به‌ویژه جوانان از انقلاب رویگردان شوند زیرا ناخودآگاه این افراد برای آنان الگو شده بودند و جوانان همین‌ها را محصول انقلاب می‌پنداشتند و حال اینکه نمی‌دانستند تا زمانی که افراد پایبند به آرمان‌های انقلاب و اسلاب ناب هستند نیروی انقلاب محسوب می‌شوند و آنگاه که از آرمان‌ها فاصله بگیرند و به دنیاگرایی روی آورند مورد تأیید دین و انقلاب نیستند دقیقا مانند طلحه و زبیر در صدر اسلام، که اول به‌شدت انقلابی و در مسیر بودند ولی دنیاگرایی‌شان آنان را در مقابل امیرمؤمنان علیه السلام قرار داد. اميد است نسل سوم انقلاب از واپسگرايي برخي از انقلابيّون و رزمندگان درس عبرت بگيرند و دنياگرايي را وا نهند و در مسير رشد و بالندگي فرهنگ ديني بكوشند. و اميد آنكه آن دسته از انقلابيّون و رزمندگان دنياگرا، دوران عزّت و سرافرازي خود را در دهة شصت، به‌ياد آورند و بدين ترتيب ننگ دنيا‌گرايي را واگذارند و بار ديگر در مسير دفاع از ارزشهاي مكتبي گام نهند و سرمايه‌هاي مادي و موقعيّتي خويش را در جهت گسترش فرهنگ ديني و ترویج فرهنگ عفاف به‌كار اندازند و اين‌گونه گذشته درخشان خويش را به آيندة حُرّگونه پيوند زنند و با عاقبتي نيكو، همراه با نسل سوم انقلاب به كاروان شهيدان بپيوندند. إن‌شاءالله @efaf_amin Kanoon-amin.ir
🌀 یک روش فرعونی برای تسلط بر جامعه! طبق آیۀ قرآن، رواج لهویات و شهوات و بی‌عفتی در میان مردم، یک روش فرعونی برای تسلط بر جامعه است. 🔹 قرآن کریم دربارۀ مدیریت فرعونی توضیح می‌دهد و می‌فرماید: « فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمًا فَاسِقِينَ/ الزخرف/54.» فرعون قومی را که می‌خواست بر آنها تسلط پیدا کند «استخفاف» کرد! استخفاف کردن مردم یکی از رفتارهای فراعنه برای تسلط بر جامعه است. استخفاف یعنی چه؟ یعنی تحقیرشان کرد و مردم از او اطاعت کردند؟! آیا کسی ما را تحقیر بکند و کوچکمان بشمارد ما از او اطاعت میکنیم؟! آیا چنین چیزی ممکن است کسی را تحقیر کنی و او هم دست به سینه بایستد و بگوید چشم مطیع تو هستم؟! یا نه مراد چیز دیگری است؟ مراد از استخفاف مردم در اینجا تحقیر و توهین ظاهری نیست بلکه مراد استخفاف عقول مردم است یعنی فرعون برنامه هایی را رواج داد تا باعث فروکش کردن عقل مردم شود باعث کاهش عقل و تعقل شود تا بتواند بر آنها مسلط گردد. با ترویج و ارائه برنامه های لهو و لعب و موسیقی و آوازه خوانی و آزادی جنسی و آزادی روابط دختر و پسر و حجاب اختیاری و حتی تأکید بیش از حد به بازی و تفریح و ورزش و عیاشی و بی بندوباری و ... !! به بهانه شادی و شادبودن و افسرده نبودن، تفریحگاه ها را زیاد کرد، صنعت سکس و گردشگری راه انداخت! آری وقتی افراد یک جامعه تمام ذهن و فکرشان مشغول لهویات باشد عقل تعطیل میشود استخفاف عقلی حاصل میشود و از سوی دیگر شهوات هم مورد پسند نفس انسان است و لذا انسانهای شهوتران از کسی که به او این آزادیها را داده اطاعت میکنند و به او رأی میدهند! در ادامه آیه هم میفرماید علت اینکه مردم از فرعون اطاعت کردند برای این بود که آمهای فاسقی بودند یعنی همان فسق و فجور سبب گشت تا فرعون را که شهوترانی را برایشان فراهم کرده بود به عنوان حاکم بپذیرند و از او اطاعت کنند. تفسیر نمونه در این باره میگوید: إنّ طريقة كل الحكومات الجبارة الفاسدة من أجل الإِستمرار في تحقيق أهدافها وأنانياتها، هي الإِبقاء على الناس في مستوى مترد من الفكر والثقافة والوعي، وتسعى إلى تركهم حمقى لا يعون ما حولهم باستخدام أنواع الوسائل، فتجعلهم غرقى في حالة من الغفلة عن الوقائع والأحداث والحقائق، وتنصب لهم قيماً وموازين كاذبة منحطة بدلاً من الموازين الحقيقية، كما تمارس عملية غسل دماغ تام متواصل لهذه الشعوب، وذلك لأن يقظتها ووعيها، وتنامي رشدها الفكري يشكل أعظم خطر على الحكومات، ويعتبر أكبر عدو للحكومات المستبدة، فهذا الوعي بمثابة مارد يجب أن تحاربه بكل ما أوتيت من قوّة. إنّ هذا الأسلوب الفرعوني - أي استخفاف العقول - حاكم على كل المجتمعات الفاسدة في عصرنا الحاضر، بكل قوّة واستحكام، وإذا كان تحت تصرف فرعون وسائل محدودة توصله إلى نيل هدفه، فإن طواغيت اليوم يستخفون عقول الشعوب بواسطة وسائل الإِتصال الجماعية، الصحف والمطبوعات، شبكات الراديو والتلفزيون، أنواع الأفلام، بل وحتى الرياضة في قالب الإِنحراف، وابتداع أنواع الأساليب المضحكة المستهجنة، لتغرق هذه الشعوب في بحر الغفلة، فيطيعوهم ويستسلموا لهم، ولهذا كانت المسؤولية الملقاة على عاتق علماء الدين والملتزمين به - والذين يحيون خط الأنبياء الفكري والعقائدي - ثقيلة في محاربة برامج استخفاف العقول، فهي من أهم واجباتهم. والطريف أنّ الآية المذكورة تنتهي بجملة: (إنّهم كانوا قوماً فاسقين)، إشارة إلى أنّ هؤلاء القوم الضالين لو لم يكونوا فاسقين ومتمردين على طاعة الله عزَّوجلّ وحكم العقل، لما كانوا يستسلمون لمثل هذه الدعايات والخزعبلات ويصغون إليها، فهم قد هيؤوا أسباب ضلالهم بأيديهم، ولذلك فإنّهم ليسوا معذورين في هذا الضلال أبداً. صحيح أنّ فرعون قد سرق عقول هؤلاء وحملهم على طاعته، إلاّ أنّهم قد أعانوه على هذه السرقة باتباعهم الأعمى له. نعم، كان هؤلاء قوماً فاسقين يتبعون فاسقاً. @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
یکی از خصلت‌های ارزشی که ریشه در آدمی دارد، مسئله است. خداوند اصل این صفت را در درون همه انسان‌ها نهاده است؛ اما هر کس در طول حیاتش بر اساس که می‌شود، یا این و خویش را می‌کند و یا با ارتکاب گناهان آن را می‌کند تا جایی که دیگر اثری از حیا در وجود چنین انسانی باقی نمی‌ماند. اولیای خدا و در رأس ایشان امامان معصوم، این خصلت حیاتی را در اوج خود دارند. صفت در وجود نازنین حضرت اباعبدالله موج می‌زد و تاریخ زندگانی امام از تا ، شاهد این مدعاست. از حضرت رسول (ص) نقل‌ شده است: "اگر می‌توانست به‌صورت انسانی مجسم شود آن صورت انسانی، کسی جز نبود". این کلام کنایه از نهایت حیای امام حسین (ع) دارد. حیا در و حیا در فردی و اجتماعی. حیا در و بندگی‌اش و حیا در برابر و خدا، همگی از است که حضرت همه را به بهترین وجه ممکن دارا بودند. کربلا اوج حسینی امام (ع) از اهل‌بیت خود خواستند جامه‌ای کهنه برای او بیاورند تا کسی به آن رغبت نکند و آن را در زیر جامه‌هایش قرار دهد تا کسی آن را به غارت نبرد. پس تنگی برایشان آوردند، ولی ایشان آن را نپسندید و فرمودند: «این جامه کسی است که به رسیده باشد». و 72 یار باوفای ایشان، بر تمام ، و ، تسلیت باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 چه شده است که ۱۴۰۰ بچه شیعه را در روز گردن می زنند!! 🔸 انجوی نژاد: ما در سال ۲۰۵۰ جزء پیرترین و کم جمعیت ترین کشور منطقه می شویم. 🔸 رژه ی در مملکت امام زمان 🔸 در طول 8 سال جنگ تحمیلی 230 هزار شهید داده ایم اما ... 🔸 الان سالانه 500 هزار آمار سقط جنین داریم که 97 درصد آنها رسمی و مشروع است! 🔸 روزانه ۱۴۰۰ داریم. 🔸 اگر بتوانیم تنها ۲۰ درصد کسانی را که سقط جنین می کنند، راضی کنیم که این کار را نکنند، جمعیت کشور به حالت متعادل می رسد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#غیرتمندی #حضرت_عباس_علیه_السلام 🔻 یکی از ویژگی هایی #حضرت_ابوالفضل (ع) #غیرت است. این غیرت از چه جنسی است و چگونه می توان در خود چنین غیرتی را ایجاد کرد؟ 🔻 اساساً موضوع #غیرت در #عاشوراییان نمود بسیار ممتازی داشت و حتی تاریخ در مورد #حضرت_قاسم و #حضرت_علی_اکبر علیهماالسلام نیز این ویژگی و تبلورش را بیان کرده است. اما در مورد حضرت عباس (ع) این ویژگی بیشتر بیان شده است. در مورد ابعاد #غیرت قمر بنی هاشم (ع) می توان به چند مسأله اشاره داشت که یکی از آنها مربوط به #خانواده است؛ تا زمانی که ابوالفضل العباس(ع) به #شهادت نرسیده بود، حرم و اهل بیت از خیمه ها بیرون نیامدند و تمامی کارها را حضرت عباس (ع) انجام می داد. 🔻 باید توجه داشت غیرت در منش حضرت عباس (ع) دو بعد دارد: #غیرت_دینی و دیگری #غیرت_نسبت_به_ناموس؛ 🔻 #غیرت ابوالفضل علیه السلام به حدّی بود که نمی توانست ناملایمات را تحمّل نماید، در هنگام مسافرت به فرمان #امام_حسین (ع)، آن بزرگوار #مراقب سوار کردن و پیاده کردن #بانوان بود، در آن محیطی که عبّاس علیه السلام به این وظیفه مشغول بود، کسی جرأت نمی کرد نزدیک ابوالفضل (ع) برود و او بود که به همه #افراد_قافله، که از 250 نفر کمتر و از 2500 نفر بیشتر نبوده اند، رسیدگی می فرمود. 🔻 در حقیقت عبّاس علیه السلام برای امام حسین (ع) به منزله حضرت علی (ع) برای پیغمبر صلی الله علیه و آله بود و هیچ نیرویی غیر از عبّاس علیه السلام، روح #مدیریت و #شهامت و #صلابت و #شجاعت و #غیرت او را نداشت که این قافله را اداره کند و به سر منزل مقصود برساند. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #پاکدامنی یکی از #اسوه‌های #حجاب و #عفاف در طول تاریخ، #حضرت_زینب (س) بودند که با آن‌همه مصائب و سختی‌ها، هرگز از زیر بار این وظیفه الهی شانه خالی نکردند. ایشان که بزرگ ‌شده ی خانه‌ی اهل‌بیت پیامبر (ص) بودند، درس #عفاف و #پاکدامنی را از این خاندان و پدر و مادر خویش آموختند. یحیى مازنى روایت کرده است: مدّت‌ها در مدینه در خدمت حضرت على (ع) به سر بردم و خانه‌ام نزدیک خانه زینب دختر امیرالمؤمنین (ع) بود. به خدا سوگند هیچ‌گاه #چشمم به او نیفتاد و صدایى از او به #گوشم نرسید. به هنگامی‌که مى‌خواست به زیارت جدّ بزرگوارش رسول خدا (ص) برود، #شبانه از خانه بیرون مى‌رفت؛ در حالی‌که #حسن (ع) در سمت راست او و #حسین (ع) در سمت چپ او و #امیرالمؤمنین (ع) پیش رویش راه مى‌رفتند. هنگامی‌که به قبر شریف #رسول_خدا (ص) نزدیک مى‌شد، حضرت على (ع) جلو مى‌رفت و نور چراغ را کم مى‌کرد. یک‌بار امام‌ حسن (ع) از پدر بزرگوارش درباره این کار سؤال کرد، حضرت فرمود: مى‌ترسم کسى به خواهرت زینب (س) #نگاه کند. بروز پاک‌دامنی و عفاف ایشان و سایر اهل‌بیت امام حسین (ع) در واقعه #کربلا بیش از همه جا نمایان است. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔷 (ع) در کربلا، به و به فاطمه (س)، توصیه فرمود که اگر من کشته شوم، چاک نزنید، مخراشید و ناروا و نکوهیده مگویید. در آخرین لحظات، وقتی آن حضرت، صدای گریه بلند دخترانش را شنید، برادرش عباس و پسرش علی‌اکبر را فرستاد که آنان را به صبوری و مراعات آرامش دعوت کنند. 🔷 به نقل سید بن طاووس، شب عاشورا امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خانواده‌اش آنان را به و و توصیه کرد. 🔷 (ع) نیز تا می‌توانست، مراقب حفظ شئون آن بود. وی در کوفه به ابن زیاد گفت: مرد مسلمان و پاک‌دامنی را همراه این زنان بفرست، اگر اهل تقوایی! 🔷 به نقل شیخ مفید پس از شهادت امام حسین (ع) وقتی گذر عمر سعد نزد زنان و دختران امام شهدا افتاد، زنان بر سر او فریاد زدند و گریستند و از او خواستند که آنچه را از آنان غارت‌شده به آنان بازگردانند تا به‌وسیله آنان خود را . 🔷 زینب کبری (س) خویش را حتی در سخت‌ترین شرایط به نمایش گذاشت. او در دوران اسارت و در حرکت از کربلا تا شام، سخت بر عفت خویش پای می‌فشرد. مورخین نوشته‌اند: «او خود را با می‌پوشاند؛ چون از او گرفته ‌شده بود». 🔷 آن بانوی بزرگوار برای پاسداری از مرزهای و بر سر یزید فریاد برآورد که «ای پسر آزاد شده‌ ی (جدمان پیامبر) (ص)، آیا این از عدالت است که زنان و کنیزکان خویش را پشت پرده نشانی و دختران رسول خدا (ص) را به‌صورت اسیر به این‌سو و آن‌سو بکشانی؟ نقاب آنان را دریدی و صورت‌های آنان را آشکار ساختی!». https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
با سلام و احترام 🌸🍃🌸یادآوری🌸🍃🌸 📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی 💬 عنوان نشست: "از کنترل بی حجابی فردی تا شکوفایی فطری جمعی" با ارائه جناب آقای دکتر علی محمد احمدی پژوهشگر و دانش آموخته فیزیک از دانشگاه شریف ⏰زمان: امروز چهارشنبه 20 شهریور رأس ساعت 16 و اکران داستانی "شربت سینه" ساعت 15:40 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا 💐لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#ازدواج یا #دوستی_های_نامشروع 🔴 حمله به #ازدواج در #سنین_پایین، دخالت در امور خصوصی مردم ✍️ #مسعود_بحرینی 🔻چند وقتی است نسبت به بحث آنچه "ازدواج زود هنگام دختران" عنوان می شود، عده ای شیون و مویه میکنند! 🔹اولاً ازدواج #دختر 12 ساله از لحاظ شرعی هیچ اشکالی ندارد و هستند دخترانی که در این سن به #بلوغ_عقلی میرسند و تشخیص این مطلب با #ولیّ_دختر است نه با #جامعه. حال شاید برخی #والدین در تشخیص دچار اشتباه شوند، ولیکن این امر دلیل نمیشود این چنین به اصل موضوع حمله کرد. 🔺برایم جالب است این حضراتی که با دل نگرانی آمار میدهند که در فلان سال چند دختر 12 تا 15 سال #ازدواج کرده اند، آمار دخترانی [ایضاً پسران] که در همین سن به دلیل #نیاز_روحی_و_جسمی ارتباط #غیرشرعی برقرار میکنند و بعضاً به #حرام باردار میشوند را هم دارند؟!؟ 🔻آمار #دخترانی که برای ترمیم بکارت به برخی مراکز مراجعه میکنند را دارند؟ 🔻آمار #خودارضایی و #سقط _جنین در سنین پایین را دارند؟ 💢متأسفانه نمیشود خیلی باز صحبت کرد؛ چون #عمق_ابتذال و فحشا در سنین پایین بسیار بالا رفته و بجای تشویق به ازدواج، #سنت_نبوی هدف قرار گرفته است و چه سخت است وقتی می بینیم #منکر را معروف و #معروف را منکر نشان میدهند و همه را #سکوت فرا گرفته است. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
⭕️ مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه ، پس از آنکه، از ورود دانشجویان -جوراب، ممانعت به عمل آمد، به تأخیر افتاد❗️ 🔻 دانشگاه آکسفورد بار دیگر، قوانین سخت خود درباره را به دانشجویان یادآور شد. این اتفاق در پی ممانعت از ورود دانشجویان دختری که پاشنه بلند پوشیده بودند به مراسم فارغ التحصیلی‌شان افتاد. 🔸 در ایمیل به دانشجویان تأکید شده در مراسم فارغ التحصیلی لباس فرم تعریف شده پوشیده شود. مواردی که تخلف در پوشش محسوب می‌شوند شامل «حضور با ساق پای برهنه، پوشیدن جوراب یا جوراب شلواری غیر از رنگ مشکی، کفش و لباس رنگی» می‌شود. 📎 https://tinyurl.com/y5uz4kgs https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔹❓علت اصرار برای افزایش حداقل چیست؟ واقعاً هدف از این‌که حداقلِ سن ازدواج را از ۱۳سال به ۱۸سال برسانند، چیست؟ 🔻 آیا طلاق است؟ 🔻 آیا حقوق خانواده و زن است؟ 🔹 در حالی‌که طبق آمار رسمی، طلاق در ازدواج‌های سنین پائین‌تر خیلی کمتر است از سنین بالاتر! 🔹 به این نگاه کنید: "امکان‌سنجی افزایش حداقل سن ازدواج از منظر قوانین جمهوری اسلامی ایران و فقه امامیه" 🔹 پژوهشی که در پژوهش‌گاه قوه قضائیه انجام شده است!. 💢 دوستان پژوهش‌گر، حقوق‌دان، طلاب و روحانیت اعم از آقا و خانم 🔹 بروید در این موارد زیربنایی و تخصصی کار کنید. بروید ساختارسازی کنید و زیربنای قوانین را مورد مطالعه قرار بدهید. 🔹 بعد بیایید طرح جدید بدهید و به شبهات و نظراتِ دگراندیشان پاسخ بدهید. 📍آیا این‌که در این مملکت قانون وضع شده که ازدواج زیر ۱۳ سال خلاف است و عقد باید باطل شود، مبنای شرعی و فقهی دارد؟ مبنای عقلی و فلسفی دارد؟ 📍این‌ها اول، ممنوعیت ازدواج زیر ۱۳ سال را تصویب کردند و حالا به دنبال این هستند که عدد ۱۳ را به ۱۵ یا ۱۸ برسانند. 🔹❓ماها در این زمینه چه کردیم؟ علما و بزرگان ما، روحانیت ما، حقوق‌دان‌های انقلابی ما، فعالان عرصه اجتماع و خانواده؟ 🔹 عرصه را خالی نکنیم. 📛 لیبرال‌ها از یک طرف می‌گویند را به بکشانند اما را کنند! دقیقاً برای افزایش روابط نامشروع (، ، ) و آزادی جنسی دارند زیرساخت قانونی درست می‌کنند! ✅ داوود مدرسی‌یان https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
⛅️⛅️آفتاب در حجاب #عاشورا فقط چند ساعت طول کشید، اما تا ابد خورشید #حجاب و #عفت #زنان عاشورایی بر قله تاریخ می درخشد. و #صلابت زنانه ای که از زنان داغدیده و اسیر حرم کم نشد، زبانزد است. مگر می شود از عشق حسین گفت و "آفتاب در حجاب" زنان و خواهران و دختران حسینی را ندید؟!!!! عاشورا سند محکم ایستادن و کم نیاوردن است. و زنان حرم می دانستند که اگر از #حیا و #نجابت و #حجابشان کم بگذارند، اگر بگویند به #ظاهر که نیست، به #دل است، اگر بگویند مشکلات حکومت یزید همه حل شده، فقط مانده دو تار موی من، آرام آرام از چیزهای دیگر هم میگذرند. و نام #زن برای همیشه مهر باطل میخورد. #سحر_شهریاری https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
⭕️ جا دارد در #روز_سینما، برخی انتقادات و مطالبات را از سینما مطرح نمود: 💢 ۱. #جایگاه_عفاف_گرایی و ترویج آن، در گستره‌ی جهانی و تمدنی در سینمای امروز ایران کجاست؟ 💢 ۲. کدام بخش از سینمای ایران، وظیفه‌ی مواجهه با سینمای تبلیغ‌کننده‌ی #گناه_زنا و #زنازادگی و مروّج #حرام_زادگی را دارد؟! 💢 ۳. چرا سینمای ایران غالباً با آثاری که تأیید کننده #روابط_نامشروع است، به ترویج موضوعاتی از قبیل #روابط_مثلثی، #هم_باشی، #همجنس_بازی، #فروپاشی_خانواده، هجوم علیه #ازدواج_موقت و #تعدد_زوجات دامن می‌زند؛ رابطه‌های #محرم_و_نامحرم در سینمای امروز، فاجعه‌آفرین است که صدای آن فردا در می‌آید و ترویج فحشا شاه‌بیت سینمای امروز ایران است. 💢 ۴. برخی فیلم‌های سینمایی با کدام بودجه، بر آتشِ نهادینه‌کردنِ #انقلاب_جنسی در ایران اسلامی، می‌دمند؟! 💢 ۵. گناه #زنای_ذهنی نباید در فیلم‌های سینمای ایران ترویج شود! 💢 ۶. چرا برخی فیلم‌های ایرانی با بودجه‌ی بیت‌المال رسماً با کپی کردن فیلم‌های هالیوود، #سبک_زندگی_آمریکایی را ترویج می‌کنند، همان سبک زندگی‌ای که ره‌آورد آن مبتنی بر گزارش بین‌المللی #نقشه_خانواده_جهانی، خانواده‌های فرو پاشیده با بیش از ۴۱ درصد زنازاده است و همان کشوری که هالیوودش سرآمد #سینمای_مروج_حرام_زادگی است و سازمان‌یافته در حال ترویج #گناه_زنا و #زنازادگی و #همجنس_بازی است!! 🎭🎭🎭🎭🎭 https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💢 قطعه‌ای از پازل #انقلاب_جنسی در آمریکا به مناسبت #روز_سینما ♨️ حرکت زیرپوستی سینما برای عادی‌سازی #انحرافات_جنسی در جامعه 🔻سینما می‌تواند تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای بر مسئله مقبولیت یا عدم مقبولیت گروه‌های مطرود و به حاشیه رانده‌شده بگذارد. 🔻تا دهه‌ها پس از آن‌که به شخصیت‌های #اِل_جی_بی_تی (LGBT مخففی برای زنان هم‌جنس‌باز Lesbian، مردان هم‌جنس‌باز Gay، دوجنسیتی‌هاBisexual و تراجنسیت‌ها Transgender) اجازه حضور در فیلم‌ها داده شد، تمایل جنسی و جنسیت آنان در اشاره‌های تلویحی و بصری زیرپوستی پنهان شده بود. 🔻اگر شخصیتی آشکارا همجنس‌باز، به‌طرز وحشتناکی کشته یا به‌لحاظ اخلاقی فاسد نشان داده می‌شد. 🔻حتی امروز با گذشت دهه‌ها از کنار گذاشتن آیین‌نامه هِیز، شخصیت‌های اِل‌جی‌بی‌تی به‌ندرت موفق می‌شوند آزادانه در فیلم حضور داشته باشند و پایان خوشی شامل حالشان شود. 🔻رفته‌رفته #الگوهایی برای شخصیت‌های اِل‌جی‌بی‌تی در ژانرهای گوناگون، ایجاد شد. این الگوها آهسته‌آهسته از دنیای فیلم وارد دنیای خارج شدند و در واقعیت #جامعه رخنه کردند. 🔻فیلم‌سازان برای رساندن هویت این شخصیت‌ها به مخاطبین، به #علائم و اشارات بصری تکیه کردند. 🔻برای اجتناب از واکنش شدید متعاقب از سوی حامیان آیین‌نامه هِیز، شخصیت‌ها به‌وضوح در قالب شخصیت منفی داستان و به‌ لحاظ اخلاقی، تُهی و ویران نمایش داده شد. 🔻درنهایت این مسئله به تاکتیکی پرطرفدار در میان فیلم‌سازان تبدیل شد تا شخصیت‌های اِل‌جی‌بی‌تی را بدون تخطّی از آیین‌نامه هِیز به‌ #تصویر بکشند. متن کامل این یادداشت👇 🔗http://yon.ir/yKQk6 https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مرحوم در خیابان چهره مکن! از جوانان سلب مکن! زلف خود از روسری بیرون مریز در مسیر چشم ها افسون مریز یاد کن از آتش روز طره ی گیسو مده در خواهرم تو دیگر نیستی فاش تر گویم؟ نیستی! خواهرم ای دختر زمین یک نظر عکس را ببین! خواهر من این چیست؟ پوشش چسبان رنگارنگ چیست؟ پوشش مگر این گونه بود؟ خواهرم این قدر طنازی مکن با لجبازی مکن در امور خویش مشو نوعروس مشو https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
⭕️طی چند روز گذشته عکس‌هایی از تمرین موی تای کاران کشورمان در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد بانوان اسلامی و به بدترین شکل ممکن کنار مربی مردان حضور دارند و علاوه بر گرفتن عکس یادگاری در حال تمرین کردن هستند. 🔻 این اتفاق در حالی رخ داده که فدراسیون ورزش‌های رزمی در بخش مردان و بانوان دو مربی از کشور تایلند به ایران دعوت کرد که مسئولیت آنها آموزش فنی موی تای در ایران است❗️ ️ 🔻 اما متأسفانه شاهدیم که در بخش یک فعالیت می‌کند و در بخش هم یک که از تایلند آمده آموزش می‌دهد، یعنی در واقع همه چیز است❗️ 🔻اخیراً هم عکس‌هایی منتشر شده که مربی مردان که از تایلند به ایران آمده در کنار بانوان بدون حجاب و در بدترین شرایط در حال آموزش موی تای است. در واقع چیزی به نام حجاب در عکس ها دیده نمی‌شود. https://www.farsnews.com/news/13980620000351/ https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
با سلام و احترام 📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی 💬 عنوان نشست: "بازنمایی آسیب های اجتماعی در سینمای ایران؛ اکران و نقد و بررسی فیلم سینمایی متری شش و نیم" 👨🏫 با مشارکت اعضای محترم کارگروه ⏰زمان: چهارشنبه 27 شهریور رأس ساعت 16 و اکران مستند "مانند زینب" ساعت 15:45 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا ✳️لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وزیر کشور: برخورد با کشف حجاب یکی از اولویت‌های اصلی ماست. @efaf_amin Kanoon-amin.ir
📚 معرفی کتاب #محرمانه_با_مادران؛ آنچه باید درباره #تربیت_جنسی #دختران دانست. «باید گفت‌‌» ها و «نباید گفت‌‌» های جنسی به دختران از مسائلی است که از #بدو_تولد تا زمان #ازدواج یک دختر، دغدغه والدین اوست؛ به خصوص در دوران #بلوغ. وقتی بلوغ #جنسی دختران فرا می‌رسد، سر درآوردن از مسائل جنسی مهم می‌شود… آن‌ها می‌خواهند ریز و درشت واقعیات جنسی را بدانند و رازهایش را کشف کنند. رازهای مربوط به خود، #جنس_مخالف و روابط #پدر_و_مادر. #ریحانه_خلیل_اکبر در این کتاب، شناخت تربیت جنسی و راه های کنترل میل جنسی دختران را خطاب به مادران بیان نموده و سعی کرده با بهره گیری از #منابع_دینی و تحقیقات #روان_شناختی به سؤالات فراوانی در حوزه تربیت جنسی پاسخ دهد. این کتاب همچنین شاه کلیدهایی جهت #پیشگیری یا #درمان #انحراف_جنسی دختران ارائه کرده است. #حدیث_راه_عشق، این کتاب ارزنده را روانه بازار نشر کرده است. ........ 🔸 قیمت (با #۱۵_درصد_تخفیف): 🔹 ۱۵.۰۰۰ 👈 ۱۲.۷۵۰ تومان 🔸 جهت سفارش کتاب: @sefaresh_ketab https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
خلاصه ای از نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی چهارشنبه ۱۳ شهریور با عنوان: نقش #عفاف و #حجاب بر #سلامت_اجتماعی و #تحکیم_خانواده با ارائه آقای دکتر غلامرضا #حسنی_درمیان عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
بسمه تعالی 🔹دکتر حسنی درمیان: هنگامی که بحث عفاف و حجاب مطرح می‌شود، از جنبه‌ای به آن پرداخته می‌شود که در فضای دینی بررسی می‌شود و سپس از جنبه اجتماعی و تأثیراتی که در جامعه امروز بشری داشته است بحث می‌شود. طبق پژوهشی که درباره آسیب‌های فرهنگی در سطح شهر مشهد از لحاظ اولویت‌های فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است، حجاب امری بیرونی و عفاف درونی است و رابطه بین این دو روشن است. از طرفی آنچه که در جامعه به لحاظ عینی دیده می‌شود این است که پوشش دارای جنبه‌های سه گانه قانونی، عرفی و شرعی است. پوشش را می‌توان از این سه منظر نگاه کرد. از منظر عرفی جامعه‌ای را نمی‌بینید که پوشش نداشته باشند و یا بدون میزانی از عفاف باشد، اما اینکه حدود آن چه طور است نقطه نظرات متفاوت است و در بستر فرهنگ‌های مختلف این تنوع دیده می‌شود و بنابراین عفاف و حجاب برای هر دو جنس است. این بحث تاریخی است و همه ملل را شامل می‌شود و حتی خرده فرهنگ‌ها به مسأله پوشش توجه داشته اند. حتی در دانشگاه‌های جهان قوانین پوشش دیده می‌شود و از نظر عقل بشری بر آن تأکید شده است و بر این امر به شدت مراقبت می‌شود که از آن حدود خارج نشود، اما نگاه اسلام خاص است و فقط با دیدگاه دنیوی به مسأله پوشش نگاه نمی‌کند؛ جنبه آخرتی نیز دارد. 🔹حجاب و عفاف یک الگوی رفتاری است، این الگوی رفتاری در جنبه هنجاری وابسته به ارزش‌ها است و سلسله مراتب ارزشی برای آن تعریف می‌شود؛ چراکه بین ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه رابطه وجود دارد و در داخل جوامع تابع خرده فرهنگ‌ها می‌شود و آنچه که امروز درباره عفاف و حجاب دیده می‌شود تلفیقی از قانون، عرف و شرع است و اینکه کدام تقدم دارد و دارای اهمیت است، بستگی دارد که آن سلسله مراتب ارزش‌ها تا چه میزان وابسته به ارزش‌های اعتقادی است. ارتباط بین عفاف و حجاب ناگسستنی است، اما در جامعه ممکن است تابع قانون باشد تا تابع ارزش‌های دینی و برعکس. الگوی رفتاری حجاب و عفاف یک الگوی منفک شده از سایر الگو‌های رفتاری نیست و در دایره سبک زندگی ما تغییر می‌کند؛ چراکه نمی‌توان حجاب و عفاف را مجزا به سمت ارزش‌های دینی و شرعی سوق داد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔹دکتر حسنی درمیان: وقتی گفته می‌شود عفاف و حجاب، بستگی دارد که در سطح ساختاری بررسی شود و عاملیت کنار زده می‌شود یا می‌خواهیم عاملیت را پیدا کنیم و به راهکار‌ها برسیم که اینگونه نمی‌شود. چراکه امروزه عاملیت‌ها و ساختار‌ها در هم تنیده هستند و ساختار‌ها از قدرت بالائی برخوردارند و بدون تغییرات ساختاری نمی‌توان به تنهائی عاملیت را محکوم کرد و این دو را باید با تناسب نسبت به یکدیگر دید. برای پیشگیری از بدحجابی فقط رجوع به فرد کافی نیست که موضوع را فقط به عنوان روانشناسی ملاحظه کرد؛ چراکه پدیده‌ها گاه از این سطح عبور کرده اند و هر رفتاری که در جامعه پاداش ببیند تکرار می‌شود. بنابراین کاهش میزان پوشش براساس موازین دینی دلیل آن پاداشی است که گرفته است و این پاداش‌ها لزوماً اقتصادی نیست و به توجه افراد بستگی دارد. 🔹طرد افرادی که پوشش مناسب را در برخی کنش‌ها و تقابل‌ها دارند و این فشار هنجاری به تدریج تغییر در رفتار ایجاد می‌کند. سیستم پاداش دهی امروز به سمت حجاب نیست. چراکه ساختار‌ها باید ارزش‌ها را تقویت کند. ایشان با اشاره به نظام‌های پاداش دهی به نوع پوشش در فرهنگ غرب گفت: هالیود اگر می‌خواهد بازیگر زنی را مشهور و برجسته کند شرایط آن تنزل حوزه پوششی اوست. به همین دلیل به سطح عاملیت و ساختار به صورت توأم برای تصحیح رفتار باید نگاه کرد و در هر الگوی رفتاری این موضوع مطرح است. 🔹در عین حال در همین راستا نیاز به برنامه ریزی میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت و به صورت توأم وجود دارد. دکتر حسنی ضمن ارائه گزارش فرهنگی در حوزه آسیب‌ها و تهدید‌های اجتماعی در سطح شهر مشهد، گفت: نتایج اینگونه است که مسأله اولویت بندی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر مطرح است و ۱۴۸۵ پاسخگو بودند که ۵۱ درصد خانه دار هستند در عین حال ۵۰ درصد زنان مورد مطالعه، خانه دار نیستند. حضور اجتماعی زنان به شدت در حال افزایش است. در این شرایط این پرسش مطرح می‌شود که آیا این بستر اجتماعی رو به رشد حضور اجتماعی زنان بر روی الگوی عفاف و حجاب زنان تأثیر نمی‌گذارد؟ و در عین حال حضور زنان بحث نیست؛ بلکه در ضرورت‌ها است و حضور زن بر اساس ضرورت تعریف می‌شود و ساختار این ضرورت را پذیرفته است. 🔹درباره چگونگی حضور زنان ساختار تعریف شده‌ای وجود ندارد. به لحاظ جامعه شناسی الگو‌های رفتاری ما در جامعه به دنیا می‌آیند و در جامعه از بین می‌روند و افراد می‌توانند بر جامعه تأثیر بگذارند؛ در عین حال به شدت تابع ساختار‌های اجتماعی هستیم. پس اگر می‌خواهیم تغییر را ببینیم، تغییر را باید همه جانبه دید؛ چراکه پدیده‌ها چند سطحی و چند متغیره هستند. آموزش و پرورش خروجی‌های آینده هستند و در همین راستا وقتی تکنولوژی وارد می‌شود باید رصد کرد که چه تأثیری روی حجاب و عفاف دارد و اگر رصد نشود بازنده هستیم و برای دفاع از ارزش‌ها باید ساختار‌ها را متناسب با آن تنظیم کرد و شعار به تنهائی کافی نیست. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔹تغییر در فرصت‌های شغلی زنان با عفاف و حجاب می‌تواند ارتباط داشته باشد که آن را تقویت یا تنزیل دهد. چراکه به تدریج الگو‌های رفتاری نادرست عادی می‌شود که این عادی سازی یک پروژه است. افکار ساختاری مدیریت شده برای باربی شدن و عمل‌های جراحی طراحی شده است که ذیل سلامت عنوان می‌شود و از طرفی در چارچوب قالب‌های عقل ابزاری که پذیرفته شده است القاء می‌شود که الگو‌های رفتاری نادرست را ترویج و اشاعه می‌دهد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔹دکتر حسنی درمیان: در واقع ساختار‌ها بر روی ارزش‌ها و باور‌ها اثر گذاشته است و زیربنا فرهنگ است و روبنا اقتصاد است که الگوی مصرف ما اقتصاد را نابود می‌کند. چراکه در آینده هر شاغلی باید ۲۵ درصد حقوق خود را مالیات پرداخت کنند وگرنه بازنشستگان حقوق ندارند و وقتی خانواده با تهدید‌ها مواجه می‌شود پیامد آن اقتصادی می‌شود و در آینده نیروی انسانی جایگزین ندارد و در حال حاضر خروجی بازنشستگی سه برابر ورودی آن است و این مسأله ایجاب می‌کند که مالیات‌ها افزایش می‌یابد و بر تحکیم خانواده تأثیر می‌گذارد. ما در حال حاضر در تشکیل و تحکیم و توسعه و فرزند آوری و تعالی خانواده مشکل داریم و از سویی این عوامل در عفاف و حجاب اثر می‌گذارد و در عین حال اثر می‌پذیرد و باید تناسب بین نحوه اشتغال، نوع حضور و چگونگی در اشتغال و مکان اشتغال و نوع مشاغل تناسب ایجاد کرد. وی ضمن رد این موضوع که برای اشتغال و حضور اجتماعی زنان در جامعه نباید از یک الگوی لیبرالیستی در این زمینه استفاده کرد، بیان داشت: چنانچه آن الگو در توسعه اقتصادی پذیرفته شود توسعه فرهنگی خود را همراه خواهد کرد. فرهنگ نیاز به مدیریت دارد که تناسب و تنظیم است. 🔹دکتر حسنی با بیان اینکه ارزش‌ها ذهنی و هنجار‌ها عینی هستند، گفت: درونی سازی ارزش‌ها به عنوان یک پدیده اجتماعی دارای اهمیت است و از طرفی نظارت در این راستا در آموزش و پرورش و مهدکودک‌ها اهمیت پیدا می‌کند؛ چراکه کنترل اجتماعی مکمل است و اصل نیست؛ در عین حال ایدئولوژی زدائی بزرگترین تهدید است. وی با اشاره به تجربه نادرست غرب درباره کنار گذاشتن حجاب و عفاف گفت: اگر عفاف و حجاب زدوده شود که در غرب رخ داده است، از هر صد جوانی که در غرب در سن بلوغ است، ۴۰ جوان خارج از ازدواج متولد شده اند که حاصل همباشی بوده اند که اگر این امر تنزل کند بر روی مسائل مختلف اثر دارد. با شرایط فعلی، بلوغ اجتماعی به تأخیر افتاده است و سن بلوغ جنسی پایین آمده است که به خاطر تبلیغات و ابزاری است که وجود دارد و این شکاف پیامد‌های تأخیر‌های ازدواج را به دنبال دارد و در عین حال تجرد‌های قطعی زنان رو به افزایش است و ارزش‌های اخلاق بنیان تضعیف شده است که این همان تهاجم و شبیخون است. الگو‌های رفتاری ما به شدت تحت تأثیر الگو‌های رفتاری تظاهری و نمایشی است و حتی گاه مناسک مذهبی جنبه نمایشی پیدا می‌کند و فرهنگ تظاهری رسوخ کرده است. این فرهنگ به دلیل آن که احساس حقارت در افراد ایجاد می‌کند درست نیست و در همین راستا عفاف و حجاب را باید به صورت غیر مستقیم ترویج داد. تأکید بر پوشش زنان به خاطر سلامت اجتماع است نه به دلیل محدود کردن آنها. ادامه دارد... https://eitaa.com/umefafgaraei