هدایت شده از مسیر عفافگرایی
♨️آیا ورود و حضور #هیئتهای_اینستاگرامی و تبلیغ آن برای عموم مردم، صحیح است؟! چه تضمینی وجود دارد که کودکان و جوانان با حضور در هیئتهای مذهبی اینستاگرام، #صفحات_غیراخلاقی به آنها پشنهاد نشود؟
🔺 افرادی که لایوهای مذهبی را به صورت نیم ساعت و یک ساعت در این فضا برگزار میکنند، واقعاً چقدر مخاطب دارند. علیرغم مشکلات و معضلاتی که در فضاهای داخلی هم وجود دارد، اما در روبیکا، لایو بنی فاطمه در دهه اول محرم برگزار شد و شب اول 125 هزار نفر به صورت زنده برنامه را دنبال کردند و یک میلیون و دویست سیصد هزار نفر هم، بهصورت آفلاین برنامه را مشاهده کردند. در مقابل، در لایو آقای پناهیان که در واقع میتوان گفت شلوغترین پیج مذهبی در اینستاگرام است و یک میلیون فالوئر دارد، تنها 1800 نفر حضور داشتند.
♨️بستر اینستاگرام به گونهای است که هر چقدر افراد عریانتر و بیحیاتر و قانونشکنتر باشند، دنبالکننده بیشتری دارند. شما در این بستر چگونه میخواهید #فعالیت_فرهنگی داشته باشید؟!؟ بستری که به صورت شیب به نفع آنهاست.
⚠️وقتی فردی برای استفاده از #پیج_مداحی وارد اینستاگرام شود، صفحات دیگری که متفاوت با مداحی است به او #پیشنهاد میشود! روزهای اول یکی دو مورد و سپس روز به روز به تعداد آن پیشنهادها افزوده میشود. اما در مقابل به کسی که وارد پیجهای مذهبی نمیشود، صفحه مذهبی به او پیشنهاد نمیشود!
📛ممکن است شما هیچگاه روی این صفحات کلیک نکنید اما آیا #جوان ما، امکان ندارد که حس کنجکاویاش او را وادار به باز کردن آن صفحات کند؟ البته ما از فضاهای داخلی خودمان نیز غافل هستیم.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔺 سخنران کارگروه عفافگرایی افزودند، فرض کنید ما 80 میلیون جمعیت خود را وارد فضای اینستاگرام و به پیجهای مذهبی دعوت کنیم. آیا به ما اجازه میدهند که از آنها بخواهیم پیج فلان شخص را ببندید، چون نمیخواهیم آن پیج را بچههای ما ببینند؟!؟ آیا این کار را برای ما انجام میدهند؟!؟
📌ما برای قرار دادن عکس #شهید_سلیمانی و #محتوای_دینی خودمان، با مشکل مواجهایم. اگر تا یک جاهایی به ما اجازه فعالیت میدهند برای این است که دل ما را خوش کنند و از خود ما سپر بسازند، برای اینکه مانع از برخورد و #اعمال_قانون نسبت به آنها شویم.
💥یکی از آقایان مذهبی شناخته شده میگفتند، فعلاً دنبال ساماندهی فضای مجازی نباشیم بهتر است و مسائل فرهنگی در اولویت دوم قرار دارد. چون در #انتخابات پیشرو از موضوع فیلترینگ و... سوءاستفاده خواهد شد!
⚠️متأسفانه با #عملیات_روانی، حرکت به سمت ساماندهی فضای مجازی را به سمت #فیلترینگ مساوی کردهاند!
✅در جواب ایشان گفتم آیا کسی غیر از حضرت آقا هست که نسبت به امور کشور #آگاه باشد و اولویتبندی کند؟ چرا ایشان به ساماندهی فضای مجازی حساسند و آن را مهم میدانند؟ آیا ایشان به امور کشور واقف نیستند؟ چرا #حضرت_آقا این مطالب را بیان میکند و سانسور میشود و فردی هم که در این زمینه فعالیت میکند بلافاصله با #ترور_شخصیت و هوچیگری و سختترین انتقادات مواجه میشود؟ چون نمیخواهند #چشم_فتنه در همه حیطهها کور شود.
🔺 به فرموده حضرت آقا، نمیتوانیم و نشد نداریم و اگر اراده کنیم میتوانیم کاری کنیم که دشمن با #نفوذ و تصمیمسازی برای ما تکلیفی ایجاد نکند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
👤 دکتر جاویدنیا تأکید نمودند، ما باید ساماندهی فضای مجازی را از مسئولان انقلابی، #مطالبه کنیم. شورای عالی فضای مجازی با تمام فشل بودن خود، مصوباتی دارد که در صورت اجرا، بسیاری از مشکلات حل میشود.
🔺 حضرت آقا بارها از عملکرد اعضای شورای عالی فضای مجازی گلایه کردهاند. اعضای آن شورا شامل رئیس قوه قضاییه و سپاه و... میشود و حتی ده نفر افرادی هستند که خود حضرت آقا آنها را منصوب نمودهاند. ایشان در فرمایشات متعدد از وزیر ارتباطات و... و عدم #تعامل و #مدیریت مسئولان گله کردهاند.
♨️اما وقتی از سخنگوی قوه قضاییه میپرسم، شما که فرمودهاید در خصوص تخلف مسئولان به #ترک_فعلها هم ورود میکنید، نمیخواهید به این عدم ساماندهی فضای مجازی ورود کنید؟ و ایشان میگویند که اگر برای ما محرز شود که این کوتاهیها انجام شده است، ابایی از ورود نداریم! و متأسفانه گویا حرف رهبری ملاک نیست و باید خودشان تشخیص بدهند!
✅در شرایط حاضر #بزرگترین_معروف، ساماندهی فضای مجازی و اجرای قوانینی است که بر روی زمین مانده و این کار شدنی است و باید این اطمینان را به مردم بدهیم که حداقل از نظر اقتصادی با یک آرامشی مواجهه خواهند شد.
📌باید ابزار دشمن را که #تحریف است از او بگیریم، تا بتوانیم با او مقابله کنیم و از سروصدای #منافقین و خارجیها نترسیم.
🔺 برای مثال در #عاشورا شیعه ضعیف نبود و قدرت لازم را داشت، اما آن چیزی که باعث شد آن هزاران نفر، امام را در کربلا یاری نکنند، همین #فریبها و #عملیات_روانی دشمن بود.
✅ما بهعنوان #سربازان_امام_زمان، باید از مسئولان انقلابی #مطالبه کنیم.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#مبارزه_با_نفس
#خویشتنداری
❇️از #امام_صادق (ع) پرسیدند: "چرا خدا به #لقمان حکمت داد و چرا اینقدر آدم ارزشمندی شد؟"
💠امام ابتدا به شیوۀ زندگی و برخی رفتارهای خوب لقمان اشاره میکنند و بعد میفرمایند:
🍃"لقمان کسی بود که #فکر میکرد و #عبرت میگرفت و علم #مبارزه با هوای نفس را آموزش میدید تا بهوسیلۀ آن بر #هوای_نفس خود غلبه کند و خودش را از شر #شیطان محافظت کند.
📌بنابراین تبعیت از هوای نفس به ضرر انسان است و #نفع_انسان در مخالفت با هوای نفس است.
🔷ما برای درک مبانی و راههای مبارزه با هوای نفس باید آموزش ببینیم و به دنبال آموختن علم جهاد با نفس باشیم.
✅اولین قدم «مبارزه با نفس» پس از آگاهی، داشتن نگرش #بدترین_دشمن به نفس خود است.
📛خیلیها قبول ندارند که نفس آنها موجود بد و خطرناکی است و حتی با نفس خودشان #رفیق هستند! در حالی که واقعاً باید این اتفاق برای ما بیفتد که نفس خودمان را دشمن خودمان بدانیم و این احساس و نگرش را داشته باشیم که گرایشهای پست و نفسانی ما (که همان هوای نفس است) بسیار بد و خبیث هستند و اگر آن را دشمن خود ندانیم و با آن #مبارزه نکنیم، به یک موجود لوس، نُنُر، بیمنطق و #خطرناک تبدیل خواهد شد.
♨️باید باور کنیم که نفس ما دشمنی است که میخواهد ما را ذلیل و #نابود کند. بنابراین نه تنها باید این نفس خطرناک را #ارباب خودمان قرار ندهیم، بلکه حتی با او دوستی هم نداشته باشیم و حتی نسبت به او بیتفاوت هم نباشیم. چون بیاعتنایی و #غفلت از این دشمن بیرحم و خطرناک، ما را بیچاره میکند.
👤#استاد_پناهیان
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 هجدهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
💬 با عنوان: "تأثیر گسترش مدرنیته بر عفاف و حجاب"
👤ارائه دهنده: آقای سید امین طباطبایی، دانشجوی دکتری اقتصاد و دبیر کارگروه حکمرانی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
⏰ زمان: چهارشنبه 26 شهریور ماه ساعت 17:00
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
✅ ضمناً به عرض میرساند، پژوهشکده مطالعات اسلامی، ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی، پذیرای تعداد محدودی از علاقهمندان (با اطلاع قبلی) برای جلسه حضوری نیز، میباشد.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#کنترل_نگاه
📃شهید #مجید_محمودی، در وصیتنامه خود نوشته است:
🍃 در #اسارت، عراقیها برای تضعیف روحیۀ ما فیلمهای زننده پخش میکردند...
🍃 یکﺭﻭﺯ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﭽﻪﻫﺎ ﺑﻪ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ #ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ﺭا ﺧﺎﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩ.
🍃 ﻋﺮﺍﻗﯽﻫﺎ او را ﮔﺮﻓﺘند ﻭ به ﺑﯿﺮﻭﻥ بردند.
🍃 ﻫﯿﭻﮐﺲ ﺍﺯ او ﺧﺒﺮ ﻧﺪﺍﺷﺖ...
🍃 ﺑﺮﺍی ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﻣﺎ ﺭا ﺑﻪ ﺣﯿﺎﻁ ﺍﺭﺩﻭﮔﺎﻩ، ﻓﺮﺳﺘﺎﺩند. ﻭﺍﺭﺩ ﺣﯿﺎﻁ ﮐﻪ ﺷﺪﯾﻢ آﻥ #ﺑﺴﯿﺠﯽ ﺭا ﺩﯾﺪﯾﻢ.
🍃 یک ﭼﺎﻟﻪ ﮐﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺗﺎ ﮔﺮﺩﻥ، او را داخل #چاله ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧد و فقط سرش پیدا بود!
🍃 ﺷﺐ ﮐﻪ ﺷﺪ ﺻﺪﺍﯼ ﺍﻟﻠﻪﺍﮐﺒﺮ ﻭ ﻧﺎﻟﻪﻫﺎﯼ ﺍﻭ ﺑﻠﻨﺪ ﺷﺪ...
🍃 ﻫﻤﻪ ﻧﮕﺮﺍﻧﺶ ﺑﻮﺩﯾﻢ.
🌺ﺻﺒﺢ ﮐﻪ ﺷﺪ ﮔﻔﺘﻨﺪ #ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪﻩ.
🍂ﺧﯿﻠﯽ دنبال بودیم تا ﻋﻠﺖ ﻧﺎﻟﻪ ﻭ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﺩﯾﺸﺒﺶ ﺭا ﺑﺪاﻧﯿﻢ.
🍂ﻭﻗﺘﯽ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻧﮕﻬﺒﺎﻧﺎن ﻋﻠﺘﺶ ﺭا ﮔﻔﺖ، ﻣﻮ ﺑﻪ ﺗنماﻥ ﺭﺍﺳﺖ ﺷﺪ!
🍂او ﻣﯽﮔﻔﺖ ﺯﯾﺮ ﺧﺎﮎ ﺍﯾﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻣﻮشهای ﺻﺤﺮﺍﯾﯽ ﮔﻮﺷﺖﺧﻮﺍﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭد و ﻣﻮشها ﺣﺲ ﺑﻮﯾﺎﺋﯽ ﻗﻮﯼای ﺩﺍﺭند...
🍂ﺻﺒﺢ ﮐﻪ ﺑﺪﻧﺶ ﺭا ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭﺩﯾﻢ، ﺗﮑﻪ ﺗﮑﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ...
✍️ ایران اسلامی اینگونه شهید داده است و حالا بعضی از ما، به راحتی به تماشای هر چیزی مینشینیم و گاهی با خانواده هم همراهی میکنیم و نمیدانیم روزی همان #شهيد را میآورند تا توضیح بدهد که به چه قیمتی #چشم خود را از #گناه حفظ کرده و #شهادت را به جان خریده تا خود و دوستانش، از #حریم_عفاف خارج نشوند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#عدم_پیروی_از_خطوات_شیطان
✴️ در قرآن در مورد پیروی نکردن از #شیطان، چندین مرتبه هشدار داده شده است؛ اما در چند مورد تأکید شده که از "#گامهای_شیطان" پیروی نکنید.
🔶 "#خطوات" جمع "خطوه" به معنی #گامهای_کوتاه و آرامی است که انسان را رفته رفته به مقصود میکشاند و شیطان نیز به این شیوه عمل میکند.
☑️ مثلاً بلای خانهبرانداز اعتیاد، هرگز به صورت ناگهانی هیچکس را #آلوده و #گرفتار نمیکند. بنابراین، یک انسان با ایمان و #پاکدامن را، هرگز نمیشود یکباره از #دایره_عفاف خارج و به مرکز فساد پرتاب کرد.
⚠️ بلکه انحراف از #مسیر_عفاف، از گامهای بسیار کوچک شروع میشود، که در ظاهر بیاهمیت است.
♨️ این گامهای کوچک، همینکه در وجود انسان راه یابد، همچون غدّه سرطانی ریشه میکند و ممکن است زمانی چشم باز نمود که دیگر #راه_نجاتی وجود ندارد.
🔥 وسوسههای شیطان همچون طواف کنندهای، پیرامون #فکر و #روح انسان گردش میکند تا شاید قادر به #نفوذ شود.
✅ اگر انسان در این موقعیت به #یاد_خدا و #عواقب_شوم_گناه بیفتد، با بصیرتی که خود به خود پیدا خواهد کرد، وسوسهها را از خود دور خواهد ساخت و آزاد میگردد و گرنه سرانجام در برابر این وسوسهها، #تسلیم میشود.
❇️ در زندگی روزمره و صحنههای مختلفی، پیش میآید که انسان احساس میکند وسوسههای احتمالی شیطان ممکن است دامنگیرش شود و #راهکار_قرآن در این موارد، تلقین به پناه بردن به خداست.
🌿 "وقل رب اعوذبک من همزات الشیطان"
🌿 "بگو پروردگارا! از وسوسههای شیطان به تو پناه میبرم"
📖 سوره مؤمنون، آیه 97
✍️ #علی_اکبر_طاهری
https://eitaa.com/umefafgaraei
♨️ از نظر براندازا و فمنیستا فقط زنی که عریان بشه، زنه! نه زن متفکر و مسلمان
فوت مریم میرزاخانی مهم بود چون:
حجاب نداشت؛ ایران نبود ؛ ساکن کالیفرنیای آمریکا بود؛ ضد نظام بود...
اما فوت خانم #طوبی_کرمانی نخستین بانوی فیلسوف تاریخ ایران مهم #نبود چون:
حجاب داشت ؛ مسلمان بود ؛ پایبند به ارزش های نظام بود ...
پس اینها #زن و علم و ارزش های زن براشان مهم نیست بلکه فقط دنبال موج سواری هستند
تا بتازند بر ایران و نظام و اسلام
🆔 @basiratafzayi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸حجاب در دنیا در حال پیشروی است🔸
عده ای میخواهند «بی حجابی» را عادیسازی کنند. در مقابل، انقلاب اسلامی دارد «#حجاب» را در عالَم #عادیسازی میکند، نظام، خوب برخورد میکند!
ببینید من درعینحالی که میگویم بدحجابی چه مقدار خطرناک است، اما وقتی این خانم میرود برای مسابقات تیراندازی، این نشانه ی پیشروی شما است. چون دارید حجاب را میبرید داخل محیط هایی که اصلاً نمیتوانستند حجاب را تحمل کنند!
اینها با نظر رهبری است و از #خوش_فهمی او است که این کارها را میکند. نمیخواهد حجاب را دستکم بگیرد. اما قومی که اصلاً سرِ پوشیده را خرافات میدانستند، وقتی مشاهده میکنند که زنی با سرِ پوشیده آمده و بازی میکند، درباره او فکر بهتری میکنند.
حجاب در حال پیشروی است در دنیا.
اینها را علامت عقب رفت و ابتذال فرهنگی نظام نبینید.
رهبری، آدم #کارکشتهای است. در مبارزات فرهنگی #دقیق است.
#عکس_تولیدی
🏴 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
خط دشمن علیه حجاب؛
بیانات سال ۹۶ رهبر انقلاب
🔹من می خواهم مسئله حجاب را ذکر کنم و اشاره کنم: پولهای زیادی خرج میکنند، فعّالیّت زیادی میکنند، صدها رسانه را -از انواع و اقسام رسانهها- به کار می گیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطه حسّاس، نقطه هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثر گذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور می کشند؛
♦️از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج میشود برای اینکه بتوانند این تلویزیون ها و این رادیو ها و این فضای مجازی و این سایتهای اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجهاش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند.
🔹این همه خرج، این همه زحمت، این همه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش می کنند، [امّا] تلاششان عقیم است؛ نتیجهاش این است که چهار نفر -حالا چهار دختر در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزههای گوناگونی پیدا کنند؛ بعضیشان هم ممکن است پول بگیرند -حالا من نمی دانم، نمی توانم قطعاً بگویم- و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجه همهی آن تلاش، خلاصه می شود در این نتیجهی کوچکِ حقیر.
♦️خب، تا اینجا مسئله ای نیست؛ [امّا] آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه ای نادانسته -حالا من می گویم نادانسته؛ ان شاء الله نادانسته است- همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛
🔹در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [می گویند] «امام که فرمودند باید زنها با حجاب باشند، همه زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور این جور است؟
♦️امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه منکرات، امام همینجور محکم ایستاد.
🔹همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرفنظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند.
♦️امام قرص و محکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار میایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمی کنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد یا بیحجاب باشد، تعقیب می کنید».
🔹ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه خودش در مقابل نامحرم روسری اش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی کنیم، در خانه خودش است، کار شخصی می کند.
♦️آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام میگ یرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد.۱۳۹۶/۱۲/۱۷
#محمد_ایمانی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
هدایت شده از 🌹گاھ نوشٺھاے يڪ طلبھـ ـ ـ
❌غلبه بر شهوت و توفیق شهادت❌
❇️حضرت علی(علیه السلام):
پاداش مجاهد شهید در راه خدا بیشتر از کسی نیست که قدرت بر گناه دارد، ولی آلوده نمی شود. همانا عفیف پاکدامن فرشته ای از فرشته هاست.
🌹شهید احمدعلی نیّری در سال ۱۳۴۵ و در روستای «آینهورزان» دماوند به دنیا آمد.
خانوادهاش در کودکی او به تهران مهاجرت کرده و در محله مولوی ساکن شدند. از همان زمان کودکی پای او به مسجد امینالدوله که آیتالله حقشناس امام جماعتش بود، باز شد.
او یکی ازشاگردان خاص آیتالله حق شناس بود و در اسفند ۱۳۶۴ در حالی که تنها ۱۹ سال داشت به شهادت رسید.
🔻احمدعلی یک عارف واصل بود به طوری که آیتالله حقشناس پس از دفنش در قطعه ۲۴ بهشت زهرا-سلامالله علیها- وقتی به همراه چند نفر از دوستان به منزل این شهید رفته بودند، خطاب به برادرش گفتند: من یک نیمه شب زودتر از ساعت نماز راهی مسجد شدم . به جز بنده و خادم مسجد، این شهید بزرگوار هم کلید مسجد را داشت. به محض اینکه در را باز کردم دیدم شخصی در مسجد مشغول نماز است. دیدم که یک جوانی در حال سجده است؛ اما نه روی زمین! بلکه بین زمین وآسمان مشغول تسبیح حضرت حق است. جلوتر که رفتم دیدم احمدآقا است.
بعد که نمازش تمام شد پیش من آمد وگفت: تا زندهام به کسی حرفی نزنید…
احمد از عفاف چشم به این مقام رسید …
⭕️دکتر محسن نوری از دوستان شهید «احمدعلی نیّری» تعریف میکند که:
«یک بار از احمد پرسیدم که احمد من و تو از بچگی همیشه با هم بودیم، اما سوالی از تو دارم نمیدانم چرا در این چند سال اخیر شما این قدر رشد معنوی کردید اما من… لبخندی زد و میخواست بحث را عوض کند، اما دوباره سوالم را پرسیدم، بعد از کلی اصرار سرش را بالا آورد و گفت: طاقتش را داری؟! با تعجب گفتم: طاقت چی رو؟! گفت: بنشین تا بهت بگم.
🔻 نفس عمیقی کشید و گفت: یک روز با رفقای محل و بچههای مسجد رفته بودیم دماوند. شما توی آن سفر نبودید، همه رفقا مشغول بازی و سرگرمی بودند. یکی از بزرگترها گفت: احمد آقا برو این کتری رو آب کن و بیار تا چای درست کنیم. بعد جایی رو نشان داد و گفت: اونجا رودخانه است برو اونجا آب بیار من هم راه افتادم. راه زیادی نبود از لابهلای بوتهها ودرختها به رودخانه نزدیک شدم تا چشمم به رودخانه افتاد یک دفعه سرم را پایین انداختم و همانجا نشستم! بدنم شروع به لرزیدن کرد نمیدانستم چه کار کنم! همان جا پشت بوتهها مخفی شدم. من میتوانستم به راحتی یک گناه بزرگ انجام دهم. در پشت آن بوتهها چندین دختر جوان مشغول شنا کردن بودند. من همان جا خدا را صدا کردم و گفتم:
🤲«خدایا کمکم کن الآن شیطان من را وسوسه میکند که من نگاه کنم هیچ کس هم متوجه نمیشود اما به خاطر تو از این گناه میگذرم.»
🔻 بعد کتری خالی را از آن جا برداشتم و از جای دیگر آب آوردم. بچهها مشغول بازی بودند و من هم مشغول آتش درست کردن بودم. خیلی دود توی چشمانم رفت. اشک همینطور از چشمانم جاری بود. یادم افتاد که حاج آقا گفته بود: «هرکس برای خدا گریه کند خداوند او را خیلی دوست خواهد داشت.»
🔻من همینطور که اشک میریختم گفتم از این به بعد برای خدا گریه میکنم. حالم خیلی منقلب بود. از آن امتحان سختی که در کنار رودخانه برایم پیش آمده بود هنوز دگرگون بودم. همین طور که داشتم اشک میریختم و با خدا مناجات میکردم خیلی با توجه گفتم:
🤲«یاالله یا الله…» به محض این که این عبارت را تکرار کردم صدایی شنیدم ناخودآگاه از جایم بلند شدم. از سنگ ریزهها و تمام کوهها و درختها صدا میآمد. همه میگفتند: «سُبوحُ قدّوس رَبُنا و رب الملائکه والرُوح» (پاک و مطهر است پروردگار ما و پروردگار ملائکه و روح)‼️
🔻 وقتی این صدا را شنیدم ناباورانه به اطراف خودم نگاه کردم دیدم بچهها متوجه نشدند. من در آن غروب با بدنی که از وحشت میلرزید به اطراف میرفتم از همه ذرات عالم این صدا را میشنیدم!»
🌱 احمد بعد از آن کمی سکوت کرد. بعد با صدایی آرام ادامه داد: از آن موقع کم کم درهایی از عالم بالا به روی من باز شد! احمد بلند شد و گفت: «تا زندهام برای کسی این ماجرا را تعریف نکن»
منبع: کتاب عارفانه« شرح حال شهید احمد علی نیری»
جهت خشنودی امام زمان«عج» این متن را در گروهها و کانالهای مختلف قرار دهید. اجرکم عندالله
🌹 گاھ نوشٺ هاے یڪ طلبھـ ـ
🍀 @besmellaherrahmanerrahimm
هدایت شده از فعلِ خوبان❣
چی بگم آخه؟.pdf
2.32M
📒#فایل_pdf
#کتابکار
#کتابهمراه
👈میخوای امر به معروف کنی اما نمیدونی چی بگی؟!🤔
👈عذاب وجدان میگیری که نمیتونی حرفی بزنی؟!😐
🔻دیگه نگران نباش! یه خبر خوب😊👇
👈#کتاب جالب «چی بگم آخه؟!»
🌺مختصر | مفید | کاربردی
✓ جملات #کوتاه
✓ به قلم #روان و گفتاری
✓ فهرست #لمسی
✓ کم #حجم
┄•🌸#فعل_خوبان🌸•┄
🇮🇷 @fealekhooban
هدایت شده از شاخص
🔴نظر رهبرمعظم انقلاب در مورد حجاب اجباری
♦️آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه ای نادانسته همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند.
♦️در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [می گویند] «امام که فرمودند باید زنها با حجاب باشند، همه زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور این جور است؟
♦️امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد.
♦️آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این ، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد.۱۳۹۶/۱۲/۱
🏴 eitaa.com/shakhes1 ایتا
🏴http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
✳️ خانم جوان، با شما هستم!
🔻 خانم جوان! تو امروز با زیباییات میتوانی نگاه مردها را به خودت جلب کنی ولی بدان که با این کار به ترویج گناهی بسیار زشت در جامعه کمک کردهای؛ یعنی تجاوز به ناموس مردم، تجاوز به زن و دختر مردم. تو برای همیشه جوان و زیبا نخواهی ماند. فردا که سنت بالا رفت، دختر جوان دیگری هم از شوهر خودت دلبری میکند. تیری که تو امروز پرتاب میکنی، فردا سینهی خودت را میشکافد.
🔸 نتیجه این میشود که روابط زن و شوهر به سردی میگراید و علاقه و میل مرد به زنش کمتر میشود و همین باعث میشود که زن به شوهرش شک کند و مشاجرات و بگومگوها شروع شود و به سرانجامی ناخوشایند بکشد؛ یعنی طلاق و جدایی. این سرانجامی است که غرب به آن رسیده است.
👤 #امام_موسی_صدر
📚 برگرفته از کتاب «زن و چالشهای جامعه»
📖 صفحات ۷۱ و ۷۲
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#پاکدامنی
#امنیت_روانی
#پیامد_کمرنگی_عفاف
✅یکی از مؤثرترین عوامل #امنیت_روانی مرد، پاکدامنی و #عفت همسر اوست.
❇️زن به دلیل برخورداری از عواطف زیاد و روحیه لطیف، میتواند همواره آرامشبخش روح خسته از ناملایمات و سختی های محیط کاری و اجتماعی مرد باشد.
💥حال اگر زنی از این #وظیفه مهم خویش سر باز زند و کانون خانوادگی را فدای جلوه گری خود نماید، نه تنها به همسر و فرزندان خود، بلکه به اجتماع نیز #خیانت کرده است.
📛اختلال در عفت عمومی جامعه، که خاستگاهی جز مخدوش شدنِ رکن قویم عفاف زن ندارد و این ضایعه، نه تنها در خانواده و جامعه تأثیر منفی دارد که حتی سبب میشود #آثار_وضعی بیبندوباری در ذرات کائنات نیز تأثیر نماید.
♨️یکی از گناهانی که سبب میشود، باطن ناهویدای عالم و ذرات بنیادین جهان، به #تلاطم و به خشم و خروش افتند، بیعفتی است.
🔥به تعبیر دیگر #ناامنی_روانی خانواده و اجتماع و #گسل_بی_عفتی، سبب از هم فروپاشی نعمات و برکات تکوینی میشود و موجبات #نزول_بلیات را نیز فراهم مینماید.
⚠️ زنی که باید با تدبیر و نیروی فطری عاطفه و محبت خویش، کانون پر از مهر و عطوفت و صفا و صمیمیت را برای شوهر و فرزندان خود مهیا نماید و محیطی سرشار از آرامش و آسودگی خاطر فراهم آورد، به عنصری ضدآرامش و آسایش و برهم زننده #امنیت_فکری و روانی خانواده و به دنبال آن اجتماع تبدیل میشود؛
📌 جامعه ای که آرامش فکری و روحی و روانی مناسبی نداشته باشد، هرگز نمیتواند در زمینه علم و صنعت و تکنولوژی به استقلال و رشد و #بالندگی دست یابد.
✍️#سیده_فاطمه_کاملی
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 نوزدهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
💬 با عنوان: "غفلت از «گنج جنگ» و «گروه دوستی» در تربیت جنسی" بخش دوم
👤ارائه دهنده: آقای دکتر حسین باغگلی، عضو هیئت علمی گروه تعلیموتربیت پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد و مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی
⏰ زمان: چهارشنبه 2 مهر ماه ساعت 15:45
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
✅ ضمناً به عرض میرساند، پژوهشکده مطالعات اسلامی، ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی، پذیرای تعداد محدودی از علاقهمندان (با اطلاع قبلی) برای جلسه حضوری نیز، میباشد.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از نماز شب خوانها
گُلی که خاک خرابه مزار و تربت اوست
سه سالهای است که زینب اسیر همّت اوست
ز نسل بتشکن مکّه است این دختر
شکستنِ بت شامی به دست قدرت اوست
به مناسبت مناظره دکتر حسین سوزنچی و مهدی نصیری در رابطه با نظریه حجاب الزامی یا التزامی
🔻🔻🔻🔻🔻
عقل عرفی از سروش تا #مهدی_نصیری!
جعفر بحرینی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸روشنفکران دینی بعد از انقلاب، هرچند سعی کردند از مفاهیم دینی تجلیل کنند، امَّا بصورت محترمانه ، مفاهیم دینی را #منسوخ شده اعلام کردند. نمونه بارزش، عبدالکریم سروش که معجزه جاویدِ قرآن را انسانی دانست و آنرا تعابیر شخصی پیامبر(ص) تلقی کرد، مجتهد شبستری به سراغ قوانین اسلامی آمد و همسو با تفسیرهای بنیادین سروش، قوانین اسلامی را منسوخ شده و مربوط به قبائل بدوی مسلمان در 1400 سال پیش دانست.
ابوالقاسم فنایی، شاگرد سروش، دین را در ترازوی اخلاق سکولار قرار داد.
◽️نخ تسبیح تمام این تفکرات ارجاع به «عقل عرفی» است. عقل عرفی ، محصول قرون [به اصطلاح] روشنگری در اروپاست، روشنفکران اروپایی از یک طرف نمی توانستند همه چیز مثل دین و سنَّت را انکار کنند و از طرف دیگر نمی خواستند پای بند به ساختار بنیادین عقلانیت باشند. لذا راه میانه ای را انتخاب کردند ، هم خدا را خواستند و هم خرما را. هم خواستند(در ظاهر) به نظرات مردم احترام بگذارند و هم برای پیش برد اهداف لیبرالی، تیغ اکام خود را برای از میان بردن سنت و دین تیز تر کردند.
▫️حلقه سروش در ایران با در پیش گرفتن تساهل در گفتار و شدت در اقدام ، همین رویه را به پیش گرفتند. عقلانیت عرفی حلقه سروش اساسا و بصورت بنیادین دین را اشتباه و ناکارآمد تلقی می کند و قائل است که تمام مفاهیم دینی می بایست در ترازوی عقلانیت عرفی که طبعا سکولار است، تبیین و تعریف شود.نیاز به گفتن ندارد که از منظر این جماعت، هر مقدار از دین از این ترازو بیرون بماند باید محترمانه حذف شود!
▪️نکته قابل توجَّه در باره عقلانیت عرفی این است که از فطرت و اخلاق همگانی انسان ها هم به دور است و در یک تفسیر کاملا جهت دار به نفع منافع مادی دستگاه استکبار است.
اگر روزی غول های رسانه ای دنیا صلاح بدانند، همجنس بازی را در جوامع انسانی ترویج کنند و مردمی مقهور و غرِّه به این نیرنگ شوند، عقلانیت عرفی آنرا تایید خواهد کرد! ولی اگر مردمی بدنبال انقلاب دینی باشند و بخواهند به فطرت خود بازگردند، عقلانیت عرفی در اقدامی کاملا متعارض، با لطایف الحیل و زبان خوش و یا حتی با زبان تحقیر و تهدید به فکر اصلاح مردم خواهد رفت!
▪️مهدی نصیری سیر فکری و رفتاری جالبی دارد؛ هرچند عمده فعالیت او در فضای رسانه ای و ژورنالیستی بوده ولی بواسطه حضور نه چندان طولانی مدت در فضای حوزه علمیه و علیرغم ابهام در کم و کیف مطالعات حوزوی، بسیار علاقه مند است که به سراغ مفاهیم دینی و نقد آنها برود. در جنجالی ترین اقدام رسانه ای بر علیه فلسفه شورید و ادعا کرد فلسفه مدافع دین و باور های دینی نیست!
🔹برخی از جمله #جعفریان، سخنان نصیری را در چارچوب اخباری گری تحلیل کرده اند و این نگاه اجمالا قبلا هم وجود داشت امَّا برخی اظهارات و رفتارهای اخیر معلوم کرد این تعبیر و تفسیر هم در مورد او صدق نمی کند. نصیری در سیر جدید که خود نیز به تغییرش اذعان کرده، تفکُّرات و گفتمان خاصی را دنبال می کند. پرده جدیدی که نصیری برانداخته، نه با تفکراتی اخباری سازگار است و نه با تفکرات عقلگرا و فلسفی! نه با انگاره های سکولارها همخوانی کامل دارد و نه با مبانی انقلابی ها سازگار است. بلکه او را باید در همان بستر #عقلانیت_عرفی تحلیل کرد که #نسبیت_گرایی_افراطی، #تشکیک_در_بدیهیات، #تذبذب و #حیرت، لازمه و نتیجه آن است!
▫️او هر چند خود را ظاهرا مخالف روشنفکران می داند امَّا گزاره ها و منطقی که بکار می گیرد کاملا شبیه آنها است. به عنوان مثال تعابیر«اگر جامعه ای نسبت به حکمی باورش ضعیف باشد ، پس می توان آنرا کنار گذاشت» یا«هرجایی که در اجرای حکم دینی با مانع برخورد کردیم، باید کوتاه بیاییم و عرفی عمل کنیم ولو اینکه ظاهراً مسیر سکولار یا غربی باشد»،
تعابیر کادوپیچ شده تفکرات امثال سروش است!
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب
به مناسبت مناظره دکتر حسین سوزنچی و مهدی نصیری در رابطه با نظریه حجاب الزامی یا التزامی (2)
آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند.
✅چند نکته در این رابطه:
🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.
🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟
🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند.
🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است.
🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟
🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.
🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟
📝 محسن مهدیان