💎اقتصاد اربعین؛ اقتصاد معنویت
💢دکتر #سیدمهدی_زریباف، معاون اقتصادی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری
🔹 اقتصاد اربعین اقتصاد معنویت، اقتصاد انسانیت، اقتصاد الهی، اقتصاد محبت و عشق، اقتصاد شرف، اقتصاد ایثار و وفاداری، اقتصاد راه، اقتصاد علوی، اقتصاد مهدوی، اقتصاد احسان و اقتصاد خدایی و اقتصاد حسین است.
🔹الگوی اقتصاد حسین، تامین حقوق و رفع نیاز تا رسیدن به مقصد است.
🔹 در این اقتصاد منفعت طلبی، شح نفس انسانیت، طمع، فقر، انحصار، تعارض منافع، دزدی، غارت، استثمار، مکر، حیله، وحشیگری و شیطان وجود ندارد.
🔹 در این اقتصاد انسان انسان است و نه یک حیوان وحشی.
🔹بنابراین بخوبی میتوان دریافت که علم اقتصاد مدرن و یا همان متعارف به بهانه بازار و عرضه و تقاضا چه جنگلی را به ارمغان آورده و چه وحشیگری و بربریتی را با زور بوجود آورده.
🔹بخوبی میتوان دریافت که اقتصاد اربعین یعنی فرار از اقتصاد شیطانی غرب مدرن! / تسنیم
#اقتصاد_اربعین
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☸️کرد آباد روستایی با ۲۳۰ واحد تولیدی منهای بیکار
☢️روستای کردآباد از توابع شهرستان کبودرآهنگ، روستای نمونه اقتصاد مقاومتی است.
☢️این روستا با ۲۳۰ واحد تولیدی و تولید ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار پوشاک، نه تنها هیچ بیکاری ندارد بلکه موجب مهاجرت معکوس نیز شده است.
☢️کشورهای عراق و ارمنستان از جمله بازارهای هدف تولیدهای پوشاک این روستا به شمار می روند.
🔖در مرداد ماه سال جاری، رئیس جمهور محترم از این روستا بازدید نمودند.
#اقتصاد_روستا
#کردآباد
#پوشاک
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
♦️تجارت الهی و تجارت بشری؛ تفاوت مصداقی یا مفهومی⁉️
💠سوره بقره، آیه 16: («أُولئِكَ الَّذينَ اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدى فَما رَبِحَتْ تِجارَتُهُمْ وَ ما كانُوا مُهْتَدين»)
🔹واژه بيع، شراء، اشتراء، تجارت، ربح و خسران، در قرآن كريم نشانه آن است كه صحنه زندگى و عرصه حيات آدمى ميدان تجارت او با خدا يا تبادل با شيطان است وگرنه جايى براى اين تعابير نبود.
🔹مراد از بيع و تجارتى كه در آياتى مانند (و احل الله البيع) [1] و (لا تاكلوا اموالكم بينكم بالباطل الا ان تكون تجاره عن تراض منكم) [2] آمده، ناظر به تجارتهاى دنيوى است و با تجارتى كه در آيه كريمه (هل ادلكم على تجاره تنجيكم من عذاب اليم) [3] آمده، مصداقا متفاوت است، نه مفهوما.
🔹داد و ستد متعارف بشرى مشتمل بر ارکان چهار گانه کاملا متمایز است:
1️⃣فروشنده (بایع)
2️⃣ خريدار (مشتری)
3️⃣كالا (مثمن)
4️⃣و بها (ثمن)
داد و ستدهای مهم، افزون بر اركان ياد شده دو ركن ديگر نيز دارد:
5️⃣ سند
6️⃣ شاهد
🔹اما تجارت انسان با خدا كه در قرآن كريم تبيين شده، از يك سو با تجارتهاى متعارف بشرى مشترك و از سويى ديگر با آن متغاير است.
🔹وجه اشتراك آن در اشتمال بر اركان شش گانه مزبور است که مطابق آیه 111 سوره توبه عبارتند از:
1️⃣ خریدار: خدای سبحان
2️⃣ فروشنده: انسان مومن
3️⃣ کالا: جان پاک و مال پاکیزه
4️⃣ بها: بهشت ابدی
5️⃣ شاهد: انبیای الهی
6️⃣ سند: کتابهای آسمانی (تورات، انجیل و قرآن کریم)
🔹وجه افتراق: تجارت با خدا درجاتى دارد و در برخى از درجات آن گرچه اركان چهارگانه وجود دارد؛ ليكن فروشنده عين كالا و خريدار عين بهاست و فرقشان تنها به اعتبار است (اتحاد بايع - مبيع و اتحاد مشترى - ثمن).
🔹توضيح اين كه، گاهى تفاوت فروشنده و كالا و همچنين تفاوت خريدار و بها حقيقى است، زيرا فروشنده كالايى خاص را مى فروشد و خريدار نيز با پرداخت بهايى خاص، متاع فروشنده را خريدارى مى كند.
🔹ولى گاهى تفاوت فروشنده و كالا و همچنين مشترى و بها اعتبارى است، زيرا فروشنده، حقيقت هستى خود را مى دهد و مشترى نيز به جاى هر چيز ديگر لقاى خود را نصيب فروشنده مى كند و به او اجازه ملاقات و ديدار خود را مى دهد.
🔹خداى سبحان مولايى است كه به عبد مملوك خود مى گويد: هستى و آنچه در اختيار توست، از آن من است و من به تو وكالت مى دهم تا خود را به من يا به ديگرى (شيطان و...) بفروشى. حال اگر هستى خود را به من فروختى آزاد خواهى شد و اگر به ديگران فروختى برده و بنده آنان خواهى شد.
🔹منافقان در بازار دنيا سرمايه فطرت و هدايت خويش را مى فروشند و ضلالت مى ستانند.
اگر آدمى سرمايه ظاهرى را بفروشد، چون بايع غير از سرمايه است، راه براى تحصيل سرمايه مجدد باز است. اما اگر کسی خود را بفروشد دیگر راهی برای تحصیل سرمایه جديد ندارد و منافقان و كافران كه خود را به شيطان فروختند همه راههاى كسب و سود را بر روى خود بسته اند (فما ربحت تجارتهم)؛ چنانكه راه تحصيل سرمايه مجدد را نيز مسدود كرده اند.
🔹تعبير قرآن درباره منافقان كه هدايت دادند و در عوض آن ضلالت گرفتند، تعبيرى حقيقى است، نه مجازى؛ زيرا آنان فطرت توحيدى و سرشت اصيل خود را از دست داده اند و شيطان كه در كمين گم شدگان و دور افتادگان از مسير فطرت و صراط دين است، آنان را تحت ولايت خود مى گيرد.
🔹«اتخذوا الشيطان لامرهم ملاكا واتخذهم له اشراكا فباض و فرخ فى صدورهم ودب و درج فى حجورهم فنظر باعينهم و نطق بالسنتهم ...» [4] (منحرفان، شيطان را معيار كار خود گرفتند، و شيطان نيز آنها را دام خود قرار داد و در دل هاى آنان تخم گذارد، و جوجه هاى خود را در دامانشان پرورش داد. با چشم هاى آنان مى نگريست و با زبان هاى آنان سخن مى گفت).
🔹از این رو اگر عناوين مزبور تفاوتى با خريد و فروش يا سود و زيان كالاهاى تجارى دنيا دارد، تنها به لحاظ مصداق است، نه مفهوم جامع آن.
پ.ن:
[1] بقره، 275.
[2] نساء، 29.
[3] صف، 10.
[4] نهج البلاغه، خ 7.
📚تفسیر تسنیم، ج2، ذیل آیه 16 سوره بقره.
#تجارت
#مصداقی_مفهومی
#حقیقی_اعتباری
#حقیقی_مجازی
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🔻 تصمیمهای اشتباه پایتختنشینان باعث بروز مشکلات در جزیره کیش
🔸 امامجمعه کیش با اشاره به اینکه حذف برخی مشوقهای اقتصادی باعث بروز مشکلات در کیش شده است، گفت: جزیره کیش نخستین منطقه آزاد کشور است و قوانین مناطق آزاد نیز باید به صورت کامل در این منطقه اجرا شود که متاسفانه برخی تصمیمهای پایتختنشینان باعث بروز مشکلات در کیش شده است
🔸امام جمعه کیش همچنین با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر جزیره کیش گفت: هزینه بالای زندگی و درآمدهای پایین از مشکلات اساسی مردم کیش است و وجود آسیبهای اجتماعی و بیتوجهی به افراد کم درآمد، رکود اقتصادی و گردشگری کیش را دچار مشکل کرده است که بهرهگیری از نیروهای کارآمد بومی حتما میبایست مورد توجه قرار گیرد.
http://fna.ir/1r9bf1
#نهاد_پشتیبان
#ائمه_جمعه
#هرمزگان_کیش
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢چالش عمده چادر و پوشاک حجاب
⬅️ دکتر سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئول کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
🔹 چالش عمده لباس حجاب در ایران، به چالش عمده پوشاک بر میگردد چرا که لباس مجلسی هم به خاطر گرانی مواد اولیه، گران در میآید.
🔹 برای تولید لباس حجاب مثل چادر مشکی، به کیفیت بالاتری نیاز داریم که عامل گرانتر بودن هم هست. چادر با کیفیت تولید داخل، به نام چادر کُرهای در ایران عرضه میشود. هزار میلیارد تومان به تولیدکنندگان چادر برای سرپا ماندن کارخانه داده شده که البته از محل بودجه عمومی نیست.
#اقتصاد_پوشاک
#لباس_حجاب
#چادر_مشکی
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
✳️ فراخوان هماندیشی حوزویان پیرامون سند تحول دولت سیزدهم
⚛️«هم اندیشی حوزویان پیرامون سند تحول دولت سیزدهم»، از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و چند نهاد حوزوی فراخوان شد.
🔰موضوعات فراخوان عبارتند از:
🔸علم و فناوری: علم و فناوری و آموزش عالی
🔸سیاست خارجی: سیاست خارجی، امنیت و دفاع
🔸هنری و رسانه: مجازی و رسانه، هنر
🔸فرهنگی: ایدههای کلان فرهنگی تحول ساختاری، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، جمعیت، گردشگری، معماری و شهرسازی، زن و خانواده، ورزش، صنایع فرهنگی، فرهنگ عمومی
🔸رویکردهای کلان: دانش بنیان، مردم پایه، عدالت محور
🔸سیاسی - اجتماعی: نظام حقوقی، اصلاحات اداری ساختاری، آسیب های اجتماعی و خدمات اجتماعی
🔸اقتصاد: تولید و اشتغال، سرمایه گذاری و نظام تامین مالی، نظام مالیه عمومی، زیر ساخت.
#فراخوان_هم_اندیشی
#سند_تحول_دولت
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
♦️ کارمندان دیوان محاسبات نورچشمی بانک مسکن شدند/هر کارمند ۱۰۰ میلیون وام بدون نوبت
💥به گزارش «نود اقتصادی»، درحالیکه مردم عادی برای دریافت ۴۸۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن از بانک مسکن درحال حاضر باید حدود ۱۱۱ میلیون تومان برای اوراق هزینه کنند که عملا از آن وام فقط ۳۶۹ میلیون تومان میماند، اما بانک مسکن در یک اقدام قابلتامل هرماه ۲۰ فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی خارج از بخش مسکن، بدون رسوب و فقط با یک ضامن به کارکنان دیوان محاسبات می دهد.
💥 ظاهرا این تسهیلات با توافق بانک مسکن و دیوان محاسبات پرداخت میشود.
💥فارغ از اینکه این رانت اعطایی به کارکنان یک دستگاه عمومی، کاملا ضدعدالت بوده؛ در این میان سوال این است که چرا باید یک دستگاه نظارتی وابسته به مجلس شورای اسلامی بهجای نظارت و رصد رفتار بانکها با مردم، خود از این قدرت نظارتی برای دریافت رانت استفاده میکند؟!
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🍏حمایت از طرح های فناورانه برای تولید عطر و طعمدهندههای طبیعی
🎋اسانسها یا طعم دهندهها علاوه بر این که طعم و بوی مواد غذایی را افزایش می دهند؛ خاصیت آنتی باکتریال دارند و بوی بد برخی مواد را هم از بین می برند. این مواد در دنیا بازار بزرگی را به خود اختصاص دادهاند و رونق دارند.
🎋در ایران هم حاشیه سود صنعت عطر و طعم دهنده ها به دلیل تنوع بالای این محصولات؛ بالا است و به دلیل مضرات بالای مواد شیمیایی، بازار به سمت تولید و استفاده از طعم دهنده های طبیعی سوق یافته است. بر همین اساس تولید بومی این محصولات می تواند توجیه اقتصادی خوبی برای کشور داشته باشد.
🎋اتفاقی که با انتشار «فراخوان پذیرش طرح های فناورانه در زمینه صنایع عطرسازی و طعم دهنده های طبیعی» توسط ستاد توسعه علوم و فناوری های #گیاهان_دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شده است تا شرکت های دانش بنیان برای تولید این محصولات به میدان بیایند.
🎋علاقه مندان برای ارسال طرح های خود تا پایان مهرماه سال 1401 مهلت دارند.
isti.ir/Zkhu
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🌾جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🌐 از اقتصاد تهاتری تا تولد پول
🔹شکل ابتدایی زندگی انسان غالبا حول خانواده یا قبیله بود و اقتصاد نیز در درون قبیله به نحو خودکفایی اداره می شد.
🔹 اما بعضی قبیله ها با مازاد تولید بر نیاز خود مواجه بوده برای برآوردن سایر نیازهای خود احتیاج به مبادله آنها پیدا می کردند. برای رفع این نیازها مبادله مستقیم و پایاپای شکل گرفت.
🔹ناهمگونى و ناهمسانى ارزشهاى مختلف انواع كالاها، مشكل عمده و اساسى، براى معاملات پاياپاى بود.
🔹سرانجام وفاق عمومی بر آن شد که کالایی وجود داشته باشد تا ارزش مبادله ای همه کالاهای دیگر به کمک آن انجام گیرد. این کالای معادل همگانی نام پول به خود گرفت.
🔹پول در این مرحله دارای دو نوع ارزش بود:
1️⃣ارزش استعمالی: فایده ای که ماده پول با صرف نظر از جنبه پولی دارای چنین ارزش مصرفی بود.
2️⃣ ارزش مبادله ای: ارزشی که به وسیله آن، سایر کالاها و خدمات اندازه گیری میشد.
🔹بعد از آنکه این اشیاء در نظرعرف و عقلاء به عنوان پول پذیرفته می شد، این امکان وجود داشت که بیش از پیش مورد تقاضا قرار گیرند.
🔹بنابراین میزان ارزش مبادله ای پول کالایی، قراردادی و اعتباری نبود؛ کما اینکه اصل ارزش مبادله ای در پول کالایی نیز اعتباری و قراردادی نبود؛ بلکه عرف اصل ارزش مبادله ای شیء ای را به عنوان واحد سنجش ارزش سایر کالاها و خدمات اعتبار می کرد و در نتیجه، آن شیء به عنوان واسطه در مبادله، در مبادلات به کار گرفته می شد.
#ماهیت_پول
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🔷امام علی (ع):
🌿«...إِنَّ الدُّنْيَا دَارُ صِدْقٍ لِمَنْ صَدَقَهَا وَ دَارُ عَافِيَةٍ لِمَنْ فَهِمَ عَنْهَا وَ دَارُ غِنًى لِمَنْ تَزَوَّدَ مِنْهَا وَ دَارُ مَوْعِظَةٍ لِمَنِ اتَّعَظَ بِهَا مَسْجِدُ أَحِبَّاءِ اللَّهِ وَ مُصَلَّى مَلَائِكَةِ اللَّهِ وَ مَهْبِطُ وَحْيِ اللَّهِ وَ مَتْجَرُ أَوْلِيَاءِ اللَّهِ اكْتَسَبُوا فِيهَا الرَّحْمَةَ وَ رَبِحُوا فِيهَا الْجَنَّةَ ...»
🌾امیرالمومنین (ع) در پاسخ مردی که دنیا را مذمت می کرد، فرمود: « دنيا خانه راستى است براى كسى كه آن را راستگو انگاشت، و خانه تندرستى است برای آنكه شناختش و باور داشت، و خانه بى نيازى است براى كسى كه از آن توشه اندوخت، و خانه پند است براى آن كه از آن پند آموخت. مسجد محبان خداست، و نیایشگاه فرشتگان او، و محل نزول وحى خدا و تجارتخانه اولیای حق است. آنها در دنیا رحمت خد ا را به دست آوردند و بهشت را سود خود ساختند»
📚نهج البلاغه، حکمت 131.
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایران، پنجمین کشور پیشرو جهان در دستاوردهای هستهای
❇️ ایران از لحاظ ظرفیت و دستاوردهای هستهای رتبه پنجم جهان و از لحاظ میزان تولید در ردیف پانزده کشور اول جهان قرار دارد.
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
📸 سفر نماینده ولیفقیه در چهارمحال و بختیاری به روستاهای محروم کوهرنگ
🔹حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولیفقیه در چهارمحال و بختیاری طی سفر ۲روزه به شهرستان کوهرنگ با مردم روستا های محروم سهجو، بادام شیرین علیا و سفلی، گاوشیر، الورگ، تپاه علیا و سفلی، موچان و دره هندو دیدار و گفتگو کرد.
#نهاد_پشتیبان
#ائمه_جمعه
#شهرکرد
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
⚛️برگزاری رویداد ملی "حرکت با برکت"؛ با هدف اشتغالزایی برای معلولین
⬅️مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام
🔹محمد ترکمانه از برگزاری رویداد ملی «حرکت با برکت» خبر داد و گفت: این رویداد با هدف جذب طرحها و ایدههای خلاقانه و دانشبنیان در حوزه کارآفرینی معلولین و سرمایهگذاری بر روی این طرحها برگزار میشود و امیدواریم که با برگزاری رویداد «حرکت با برکت» ۱۰۰ رسته شغلی متناسب با توانایی معلولین تعریف و اجرا شود.
🔹فعالان و ایده پردازان این حوزه میتوانند ایدهها و طرحهای خود در حوزه اشتغال معلولین، اشتغال معلولین در حوزه اشتغال بنگاهمحور، خوداشتغالی معلولین و حوزه تولید خدمات و محصولات مورد نیاز معلولین را به آدرس event.barkat.ir ارسال نمایند. علاقهمندان همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به تارنمای بنیاد برکت به آدرس مراجعه www.barakatfoundation.com و یا با دبیرخانه رویداد به شماره تلفن ۶۶۳۰۵۳۵۲- ۰۲۱ تماس حاصل کنند.
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
💯 تحلیل زنجیره ارزش آفرینی اقتصادی بازی های رایانه ای
🎮 از دهه ۱۹۷۰ به بعد بازی های رایانه ای در آمریکا مطرح و تاکنون با پیشرفت در عرصه تکنولوژی و فناوری های ارتباطی وارد فازهای جدیدی شد. این رسانه ها به عنوان ابزاری قدرتمند در فرهنگ سازی، انتقال سبک زندگی و مدیریت مدنظر آن ها به مناطق مختلف دنیا نقش مهمی ایفا می کنند.
🎮 در ایران شناخت قدرت و ابعاد صنعتی-فرهنگی این بازی ها با تأخیر صورت گرفت. در سال ۱۳۸۵ با حمایت مستقیم مقام معظم رهبری و نگرش واقعگرایانه از اهمیت این صنعت هم برای تولید فرهنگ و هم مقابله و رقابت با ورود بی رویه ی بازی های خارجی در دستور کار قرار گرفت.
🎮بر اساس دو مولفه ژانر و گیم پلی می توان از بازی های رایانه ای مختلفی نام برد: بازی های تیراندازی اول شخص، نقش آفرین، ورزشی، معمایی، استراتژِیک و چند نفره.
🎮 بازی ها، علاوه بر ماهیت سرگرم کننده، ماهیت و کارکرد بسیار مهم اقتصادی و مؤثر در چرخه تولید و ارزش آفرینی اقتصادی در ابعاد و سطوح مختلف دارند. از جمله:
⏪ماهیت و محتوای درآمدزایی تبلیغاتی از این بازی ها برای شرکت های مختلف
⏪ایجاد حلقه های توزیع کنندگی شرکت ها و واسطه های توزیع کننده در سطح جامعه
⏪ نوآوری و ایده های جدید و پویایی سازی تولید در کسب وکارهای متنوع
⏪و بازاریابی عرضه و تقاضا در حوزه های زیرساختی سخت افزاری و نرم افزاری
http://iranthinktanks.com/Research469
#بازی_رایانه_ای
#اقتصاد_رسانه
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
❇️تحلیل اساتید حوزه و دانشگاه از اقتصاد اربعین
💢برخی موضوعات محوری:
🔹 نظریه نامعادلات اقتصادی اربعین
🔹پیش زمینه های ادراکی چند رشته ای بودن موضوع اقتصاد نامعادلات اربعین
🔹اقتصاد اربعین؛ اقتصاد اخوت و ایثارگرایانه
🔹اربعین؛ رزمایش اقتصادی پیش از ظهور
🔹به چالش کشیده شدن قواعد اقتصاد متعارف در اربعین
🔰متن کامل را در حوزهنیوز بخوانید:
📎 بخش نخست
https://hawzahnews.com/xbSZb
📎 بخش دوم
https://hawzahnews.com/xbT3f
📎 بخش سوم
https://hawzahnews.com/xbT4L
📎 بخش پایانی
https://hawzahnews.com/xbT6K
#اقتصاد_اربعین
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
♻️صبغه عبادی کسب و کارها در مبانی اسلامی
⬅️حیات انسانی بدون عبادت میسر نیست. هدف غایی عبادت، تقواست. تقوا از طریق تمرین در اعمال صالح پدید می آید و برترین جزء عبادت، کسب روزی حلال است.
💠سوره بقره، آیه 21: («يا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذي خَلَقَكُمْ وَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُون»)
🔹عبادت داراى معنايى گسترده است كه شامل همه عبادتهاى فكرى، اخلاقى و عملى مى شود كه انسان عابد را به ملكه برين تقوا مى رساند.
🔹پس از تقسيم انسانها به سه گروه (مومنان، منافقان و كافران) و تبيين اوصاف آنان در آيات گذشته، خداى سبحان در این آیه کریمه آنان را به عبادت پروردگارشان دعوت مى كند؛ كافران را به حدوث عبادت، منافقان را به خلوص عبادت و مومنان را به دوام عبادت.
🔹در آيه مورد بحث چند اصل تبيين شده است:
1️⃣ اينكه انسان بايد عبادت كند
2️⃣اينكه معبود او بايد همان رب او باشد
3️⃣ اين كه رب انسان كسى جز خالق او نيست.
🔹قرآن كريم عبادت و ارتباط با پرروردگار را تامين كننده حيات انسانى مى داند. انسان هم در آغاز آفرينش خود به خدا نيازمند است و هم در ادامه آن و حيات انسانى بدون ارتباط با خدا مسير نيست.
🔹انسان اگر تنها در پى تامين نيازهاى جسمى خود باشد، گياه بالفعل و حيوان بالقوه است و در صورتى كه تنها به رفع نيازهاى عاطفى خود بپردازد حيوان بالفعل و انسان بالقوه است:
🔺انسانى كه تنها در كارها امين باشد مانند حيوان تربيت شده شكارى است كه سختى شكار و گرسنگى را تحمل مى كند، ولى چون از امانت دارى لذت مى برد، در امانت (شكار) خيانت نمى کند. (لذا كسى كه در امانت خيانت كند، از حيوان تربيت شده پست تر است).
🔺همچنين، انسانى كه تنها به مسايل عاطفى مى انديشد و در قلمرو نژاد و قبيله، غيرت حمايت از خانواده و بستگان دارد، حيوان مهربانى نظير مرغ است كه از جوجه هاى خود حمايت مى كند.
🔺اما كسى كه معارف بلند توحيدى را آموخت و توانست از همه گردنه هاى تعلق به دنيا بگذرد و اهل ايثار باشد، او انسان بالفعل است و حقيقت انسانى را شكوفا كرده است.
🔹تعليق حكم عبادت بر وصف ربوبيت (اعْبُدُوا رَبَّكُمُ)، بيانگر عليت وصف مزبور براى ضرورت پرستش و مناسبت بين اين حكم و وصف است.
🔹قرآن كريم همه انسانها را به توحيد عبادى فرا مى خواند و توحيد عبادى را به توحيد ربوبى و توحيد ربوبى را به توحيد خالقى استناد مى دهد و راز اين دعوت را تحقق تقوا مى داند.
🔹تقوا ملكه اى نفسانى است كه از راه تمرين در اعمال صالح پديد مى آيد. البته تقوا هدف نهایی نیست بلکه خود مقدمه و زمينه رسيدن به فلاح است.
🔹عن النبى (ص) : «العباده سبعون جزء افضلها جزء طلب الحلال» [1]؛ [عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگ ترین جزء آن کسب حلال است]
🔹انسان مومن مى تواند به همه كارها و شئون خود صبغه عبادى بدهد، زيرا روح عمل به نيت است: «لا عمل الا بالنيه» [2].
پ.ن:
[1] نور الثقلین، ج1، ص40. مستدرک الوسائل، ج13، ص12.
[2] بحار، ج66، ص404.
📚تفسیر تسنیم، ج2، ذیل آیه 21 سوره بقره.
#عبادت #ربوبیت
#کسب_و_کار
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
✴️ لزوم پرداخت همه مطالبات گندمکاران
⬅️ امام جمعه ماهنشان: لازم است دولت مطالبات گندم کاران را به دلیل شروع فصل کاشت پاییزه، هر چه زودتر پرداخت کند.
🌾 حجتالاسلام محمدرضا علیاکبری با اشاره به عدم پرداخت مطالبات گندمکاران، اظهار داشت: کشاورزان قشر شکنندهای هستند که همه درآمدشان از برداشت محصولات و تولیداتشان است. زمانی که دولت محصولات کشاورزان را خریداری میکند لازم است تا مطالبات آنها را به موقع پرداخت کند تا این قشر بابت عدم پرداخت به موقع مطالباتشان دچار مشکل نشوند.
🌾 وی تصریح کرد: بنا به گفته وزیر جهادکشاورزی، از مطالبات کشاورزان تاکنون ۸۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است و برای کشاورزان غرب کشور میبایست ۱۲ هزار میلیارد تومان واریز شود. این در حالی است که با گذشت چند ماه از دریافت محصولات تولیدی کشاورزان به دولت، تاکنون مطالبات آنها پرداخت نشده است.
#نهاد_پشتیبان
#ائمه_جمعه
#زنجان_ماهنشان
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️روزی ۹۳ میلیارد تومان؛ زیانسازی به سبک بانک آینده
🔹نام بانک آینده با زیان و البته پروژه های ملکی مجلل عجین شده است. زیان انباشته بانک آینده در سال گذشته به حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
🔹در بهار امسال نیز، حدود ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زیان خالص شناسایی کرده که از یکسو بدترین عملکرد سه ماه ابتدایی این بانک از سال ۱۳۹۳ بشمار می رود و از سوی دیگر، به معنای زیان ۹۳ میلیارد تومانی در هر روز فعالیت این بانک است.
🔹در صورتی که بانک آینده در ۹ ماهه بعدی، عملکرد سال گذشته خود را تکرار کند، زیان انباشته این بانک تا پایان امسال به ۱۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. / اقتصاد آنلاین
#بانک_آینده
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
❇️مردم؛ عنصر اصلی شهرهای خلاق
🔆 سازمان یونسکو چهار شهر اصفهان، سنندج، رشت و بندرعباس را به عنوان شهر خلاق معرفی کرده است.
⚛️سازمان یونسکو 7معیار را برای انتخاب شهرهای خلاق مشخص کرده: حوزه ادبیات، فیلم، صنایع دستی، طراحی، رسانه و هنرهای رسانهای، صنایع غذایی و موسیقی.
⚛️بهگفته مدیرعامل انستیتو شهر خلاق کشور، 4شهر ایران بهصورت خودجوش توانستهاند به این موفقیت دست پیدا کنند؛ رشت در حوزه صنایع غذایی، اصفهان و بندرعباس در حوزه صنایع دستی و سنندج در حوزه موسیقی.
⚛️برای اینکه زندگی خلاقی داشته باشیم، باید شهر خلاق داشته باشیم و برای اینکه شهر خلاق داشته باشیم، نیاز به شهروند خلاق داریم. در حقیقت مردم عنصر اصلی شهرهای خلاق هستند.
⚛️ریشه خلاقیت هم لزوما دانش بنیان نیست؛ بلکه مدیران باید فضای شهر را به سمتی ببرند که همه مردم از کودک 3ساله تا سالمند 90 ساله بتوانند ایده های خود را با امنیت فکری عملی کنند.
⚛️برای داشتن یک شهر خلاق چهار عنصر اصلی وجود دارد که مدیران شهر باید آنها را تقویت کنند: خلاقیت، هنرهای مردمی، دانایی و اقتصاد.
https://newspaper.hamshahrionline.ir/id/172046/
#شهر_خلاق
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
☸️ارتقا قابلیت های دیوان سالاری از طریق مردمی سازی
💢نحستین رویداد ملی اقدام
🔰محورهای رویداد:
🔺ایجاد ساز و کارهای قانونی در جهت :
❇️استفاده از ظرفیت گروههای جهادی و داوطلبانه در بخش عمومی
❇️استفاده از ظرفیت مردمی در تکمیل و بروزرسانی سامانه های دولت الکترونیک
❇️استفاده از ظرفیت مردمی در راهبری عملکرد بخش عمومی
❇️استفاده از ظرفیت مردمی در پیشگیری از فساد و ناکارآمدی در بحش عمومی
🔰 مزایا:
🔹جوایز نقدی برای تیم های برتر
🔹ارتباط با گروه های تخصصی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
🔹امکان ادامه همکاری با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
🔹اعطای گواهی رسمی
📆 مهلت ارائه طرح اولیه: تا ۲۰ مهر 1401
🔗http://eghdamevent.mrc.ir
#رویداد_ملی_اقدام
#دیوان_سالاری
#مردمی_سازی
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🌐مبانی هستی شناختی نظام اقتصادی اسلام
🔹مبانی هستی شناختی نظام اقتصادی، نوع برداشت و تفکری است که یک مکتب نسبت به مقوله های اساسی هستی ارائه می دهد و اثرگذار در تعیین هدف های اقتصادی و بر نوع رفتارها و روابط اقتصادی است.
🔹به عبارت دیگر، جهان بینی حاکم بر رفتارها و روابط اقتصادی را مبانی هستی شناختی نظام اقتصادی گویند.
🔹مبانی هستی شناختی نظام اقتصادی، زیرساخت و تکیه گاه فکری هر نظام اقتصادی است.
🔹شهید مطهری در تعریف جهان بینی و اثر آن در تعیین هدفها، بایدها و نباید های زندگی می نویسد:
نوع برداشت و طرز تفكرى كه يك مكتب درباره جهان و هستى عرضه مى دارد، زيرساز و تكيه گاه فكرى آن مكتب به شمار مى رود. اين زيرساز و تكيه گاه اصطلاحاً جهان بينى ناميده مى شود. هدف هايى كه يك مكتب عرضه مى دارد و به تعقيب آنها دعوت می كند و راه و روش هايى كه تعيين میكند و بايد و نبايد هايى كه انشا می كند و مسئوليت هايى كه به وجود مى آورد، همه به منزله نتايج لازم و ضرورى جهان بينى است كه عرضه داشته است [1].
🔹جهان بینی، نوع داوری یک مکتب درباره جهان هستی است و شامل قضایایی می باشد که با واژه «هست» یا «نیست» بیان می شوند.
🔹موضوع این قضایا خدای متعال و رابطه او با انسان و جهان هستی، جهان ما سوای الهی، جهان مادی و اخروی، انسان و جامعه است.
🔹در مبانی هستی شناختی نظام اقتصادی، آن دسته از گزاره هایی که در نظام اقتصادی و ابعاد و اجزای آن مؤثر هستند، مورد بررسی قرار می گیرند.
🔹از باب مثال در موضوع خدای متعال، پس از اثبات یا فرض وجودش، توحید افعالی و عملی که اثرگذار در تعیین هدف های نظام اقتصادی، رفتارها و روابط اقتصادی و نیز طراحی نظام اقتصادی است، بررسی می شوند. همچنین سایر مسائل مربوط به موضوعات جهان ماسوای الهی، انسان و ... .
🔹با توجه به مطالب بیان شده، اگر مبانی هستی شناختی نظام اقتصادی اسلام با مبانی هستیشناختی سایر نظام های اقتصادی دنیا تفاوت جدی داشته باشند، باید انتظار تفاوت جدی نظام اقتصادی اسلام با سایر نظام های اقتصادی را داشت.
❇️بنابراین، مبانی هستی شناختی نظام اقتصادی، اثر جدی در #طراحی_نظام_اقتصادی دارد و باید با دقت مورد بررسی قرار گیرند.
پ.ن:
[1] نرم افزار مجموعه آثار شهید مطهری (عدل الهی)، ج2، ص77.
📚 نظام اقتصاد مقاومتی، ص 53-52.
#مبانی_هستی_شناسی
#نظام_اقتصادی_اسلام
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
💢معضل هدف انگاری دنیا
💠اميرالمومنين (عليه السلام): «ما اصف من دار اولها عناء و آخرها فناء ... و من ابصر بها تصرته و من ابصر اليها اعمته» ؛
🌿چگونه خانه دنیا را توصیف کنم که ابتدای آن سختی و مشقت، و پایان آن نابودی است؟... کسی که با چشم بصیرت به آن بنگرد او را آگاهی بخشد و آنکس که چشم به دنیا دوزد کور دلش می کند. [1]
🔸 سيد رضى (رحمه الله) درباره جمله "و من ابصر" مى گويد: انسان متأمل در اين جمله، معنايى شگفت آور و مقصودى ژرف خواهد يافت كه به پايانش نمى توان رسيد.
🔸امير مومنان (عليه السلام) در اين جمله كوتاه منشا بينايى و كورى دل را بيان مى كند و آن اين است كه نگاه به دنيا به عنوان هدف، انسان را نابينا مى كند ولى نگاه به آن به عنوان وسيله، انسان را بينا مى كند و اين همان تفاوتى است كه بين دو لحاظ "فيه ينظر" و "به ینظر" مطرح است ؛ دنيا ابراز است نه هدف، پس هر كه آن را ابراز دانست و از آن استفاده ابرازى كرد دنيا او را بصير مى كند، ولى اگر كسى آن را هدف انگاشت دنيا او را كور مى كند.
💠 «و انما الدنيا منتهى بصر الاعمى لايبصر مما وراءها شيئا والبصر ينفذها بصره و يعلم ان الدار وراءها فالبصير منها شاخص، والاعمى اليها شاخص والبصير منها متزود والاعمى لها متزود» ؛
🌿و همانا دنیا، نهایت دیدگاه کوردلان است که آن سوی دنیا را نمی نگرند، اما انسان آگاه، نگاهش از دنیا عبور کرده، از ورای آن سرای جاویدان آخرت را می بیند. پس انسان آگاه به دنیا دل نمی بندد و انسان کور دل تمام توجه اش دنیاست. بینا از دنیا زاد و توشه برگیرد و نابینا برای دنیا توشه فراهم می کند [2]
🔸اعمى در اين حديث شريف به معناى اكمه، يعنى نزديك بين و ظاهر بين است و ظاهر بين كوردل است ؛ زيرا او دنيا را مى بيند ولى آخرت را نمى بيند. بصير كسى است كه نگاهش از مرز دنيا گذشته، به آخرت كه درون و باطن همين دنياست نفوذ كند و اعمى كسى است كه نگاهش به دنيا دوخته شده.
💠«يا اهل الكوفه، منيت منكم بثلاث و اثنتين: صم ذوو اسماع وبكم ذوو كلام وعمى ذوو ابصار، لا احرار صدق عند اللقاء، ولا اخوان ثقه عند البلاء ...» ؛
🌿ای اهل کوفه! گرفتار شما شده ام که سه چیز دارید و دو چیز ندارید: کرهایی با گوش شنوا، گنگهایی با زبان گویا، کورانی با چشم بینا. نه در روز جنگ از آزادگانید و نه به هنگام بلا و سختی برادران یکدیگر می باشید. [3]
🔸 سر امتناع اهل كوفه از يارى امير مومنان (عليه السلام) اين بود كه آنان گرچه گوش و چشم و زبان ظاهرى داشتند، ولى چشم و گوش دل آنان كور و كر بود و درونشان ناگويا. آنان نه در برخورد و رويارويى رادمرد و آزادمنش بودند و نه هنگام امتحان، برادرانى مورد اعتماد.
پ.ن:
[1] نهج البلاغه، ترجمه مرحوم دشتی، خطبه 82.
[2] همان، خطبه 133، بند 5.
[3] همان، خطبه 97، بند 9.
📚تفسیر تسنیم، ذیل بخش روایی آیات 18-17 سوره بقره، ص338- 337.
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi