eitaa logo
جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
885 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
222 فایل
این کانال با هدف انعکاس فعالیت‌های تشکل‌های مردم بنیاد در سه عرصه علمی، فرهنگی و عملیاتی در راستای تشکیل جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی و بین المللی راه اندازی شده است. ارتباط با ادمین کانال: @markaz_rahbari
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️هشدار خودرویی این صمت به آن صمت! ✳️ میزان داخلی‌سازی خودرو‌ها با وابستگی به واردات قطعات و میزان ارزبری‌شان همواره در تناقض است. طبق آنچه وزارت صمت اعلام کرده است خودرو‌های سواری پرتیراژ در سال گذشته ۷۴ تا ۹۶‌درصد داخلی‌سازی شدند، اما با بروز اتفاق کوچک در بازار ارز و تأخیر در تخصیص ارز به خودروسازان، تولید خودرو مورد تهدید قرار می‌گیرد و تعطیل می‌شود. 🔹اخیراً کارگروه هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری مصوبه‌ای تصویب کرده‌اند که بر اساس آن، محدودیت‌هایی در تخصیص ارز و سقف واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید اعمال می‌شود. در پی صدور این مصوبه، معاون وزیر صمت در نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت نسبت به تعطیلی خط تولید خودرو و آشفتگی در خدمات پس از فروش و تأمین قطعات هشدار داده و خواستار لغو محدودیت‌های سیستمی تخصیص ارز برای صنعت خودرو شده است. 🔹نامه‌نگاری واحد‌های ذیل وزارت صمت درباره خودرو و ارز مرتبط با آن نشان می‌دهد این وزارتخانه هنوز درگیر دیوان‌سالاری (بوروکراسی) داخلی است و نتوانسته نسبت به تأمین بستر‌های رفع گره بزرگ خودرو در کشور گامی بردارد. 📎گزارش کامل: Javann.ir/1160242 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
♻️از «سیر تاریخی عدالت در اندیشه فقیهان» تا «کاربست‌های عدالت در فقه» ✔️آیت الله ابوالقاسم علیدوست ❇️ در جهان مسلمانی، پیرامون عدالت چند اندیشه شکل گرفته است: اینکه عدالت اصلاً هدف نیست و راه دادن آن به فقه، انحراف است؛ دوم: عدالت، هدف است اما حصولی و پسادینی است؛ و سوم: عدالت، هدف است اما پیشادینی، و قوانین باید کاشف از عدالت باشد؛ لذا اگر جایی با عدالت، ناسازگار بود، باید اندیشید و چاره‌ای یافت. 🔰اکنون که اندیشه سوم را پذیرفتیم، باید کارکردهای عدالت را بررسی کنیم که آیا عدالت فقط یک قاعده است یا یک پارادایم، گفتمان یا رویکرد؟ 1️⃣ عدالت به‌مثابه قاعده در کشف احکام در استنباط اول 2️⃣عدالت به‌مثابه رویکرد در فهم ادله در استنباط اول 3️⃣ عدالت به‌مثابه سند در استنباط دوم 4️⃣عدالت به‌مثابه گفتمان عام در اجرای احکام مکشوف ✅دین باید به‌صورتی نظام‌وار مطالعه شود، و الا عدالت به عدالتی تبدیل می‌شود که موجب می‌گردد شخصی چند نان و انار بدزدد و آن‌ها را صدقه دهد. یعنی در بسیاری اوقات، رفتار ما با عدالت، به این شکل است. مثلاً نظام حلقوی (پشت‌سر هم) و هرمی (در طول هم) را نمی‌بینیم، اما از عدالت می‌گوییم. یعنی باید توجه شود که وقتی عدالت –حتی به‌معنای پیشادینی‌اش- مطرح می‌شود، بپذیریم که جهان‌بینی و ایدئولوژی در آن، تأثیر دارد و در یک نظام باید معنا شود. 🌿گزارش تفصیلی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
❇️نخستین رویداد مساله محور اجرای عدالت| جلوه‌های عدالت اقتصادی در قانون اساسی (موانع، آسیب‌ها، لوازم، راهکارها) 🔰محورهای رویداد: 1️⃣ عدالت در توزیع ثروت و درآمدهای ملی 2️⃣ عدالت اقتصادی و تجلی آن در رفع فقر و هر نوع محرومیت 3️⃣عدالت اقتصادی و تحقق آن در ارتباط با اقشار خاص 4️⃣ عدالت در تأمین وسایل کار و اشتغال 5️⃣عدالت در توزیع امکانات در سطح کشور و تأمین رفاه 6️⃣عدالت در بهره‌برداری از منابع طبیعی 7️⃣عدالت در توزیع فعالیتهای اقتصادی در سطح کشور 8️⃣ عدالت مالیاتی ✳️آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال ایده: اول مرداد ۱۴۰۲ 🍀اطلاعات بیشتر و ثبت نام: http://ecojus-event.ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
📣نهمین نشست از سلسله نشست‌های نوآوری در سیاست‌گذاری اقتصادی ❇️ موضوع: بررسی و نقد «طرح ایجاد نظام عادلانه و یکپارچه پرداخت حقوق و دستمزد» ✳️ارائه‌کننده: 🔹مهدی عبادی (کارشناس و پژوهشگر سیاستگذاری اقتصاد) ✳️ناقدین: 🔹احسان ولدان (مدرس و پژوهشگر اقتصادی) 🔹سیدمجتبی شهرآیینی (مدیر گروه منابع انسانی مرکز پژوهش‌های مجلس) 🔰 اعضای نشست: 🔹محمدجوادتوکلی (رئیس پژوهشکده امور اقتصادی) 🔸دکتر محمد نعمتی (مشاور وزیر اقتصاد و هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) ) 🔹مرتضی مرتضوی کاخکی (معاون پژوهشی پژوهشکده امور اقتصادی) 🔸محسن قنبریان (استاد حوزه و دانشگاه) 🔹سید کاظم رجایی (دانشیار گروه اقتصاد موسسه امام خمینی (ره)) 🔸رحیم سرهنگی (رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) 🔹سید احمد حبیب نژاد (معاون قانون اساسی معاون حقوقی رئیس جمهور و دبیر هیات پیگیری اجرای قانون اساسی) 🔸علیرضا مهدی نیا (رئیس امور مدیریت مشاغل سازمان اداری و استخدامی) 🔹محمد حسن حسین زاده (مدیر کل حقوق شهروندی ستاد حقوق شهروندی قوه قضائیه) 🔸علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) 🔹علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) 🔸فاطمه عزیزخانی (کارشناس ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) 🔹روح الله هنرور (پژوهشگر اقتصادی و مدیر اندیشکده حکمرانی) 🔸محسن خاکی (استاد حوزه و پژوهشگر اقتصادی) 🔹محمد جواد قاسمی (استاد حوزه و پژوهشگر اقتصادی) ✳️ علی اصغر ربیعی (دبیر علمی نشست) 🕰 زمان: چهارشنبه 10 خرداد ماه 1402 ساعت :14:00 الی 16:00 📎حضور مجازی در نشست: https://b2n.ir/earcc
19.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢عدالت را باید سنجه قانون گذاری قرار دهیدو رصد دائمی میدان داشته باشید یک کار مهم دیگر، شاخص‌گذاری است؛ تعیین شاخصهای عدالت. یکی از کارهای مهم نظری ما این است که شاخصهای عدالت را پیدا کنیم. خب، امروز شاخصهائی که در غرب مطرح است، به طور مشروط قابل قبول است؛ بعضیاش مطلقاً شاخص نیست، بعضی شاخصهای ناقصی است، بعضی در شرائطی ممکن است شاخص باشد. ما باید بنشینیم مستقلاً شاخصهای عدالت را، استقرار عدالت در جامعه را پیدا کنیم؛ یکی از بخشهای مهم کار این است. البته در عرصه‌ی عمل هم خیلی کارها باید انجام بگیرد که یکی از آنها این است که عدالت را یک معیار و یک سنجه‌ی اساسی در قانونگذاری بدانیم. این نکته، قابل توجه نمایندگان محترم مجلس و شورای نگهبان است که در قانونگذاری بالخصوص به مسئله‌ی عدالت و همچنین رصد دائمی آن توجه شود. 📚بیانات رهبر معظم انقلاب در دومین نشست اندیشه‌های راهبردی باموضوع عدالت| اردیبهشت 1390 📚مجموعه مقالات دومین نشست اندیشه های راهبردی؛ عدالت|اردیبهشت 1390 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
8.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞ماجرای تعطیلی داروگر به روایت سخنگوی سازمان امور مالیاتی ✳️ مهدی موحد سخنگوی سازمان مالیاتی از بدهی ۱۴۰۰ میلیاردی مالک هلدینگ داروگر خبر داد و عنوان کرد شرکت داروگر توسط سازمان امور مالیاتی تعطیل نشده و مالک این هلدینگ (شرکت مادر)، کارگران را گروگان گرفته است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
⭕️ ملت را از این سوراخ باز نگزید... ✍️سید یاسر جبرائیلی ✳️ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی -که یکی از مراکز تئوریزه کننده حذف ارز 4200 بود- در گزارش جدیدی با عنوان «راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت مهار تورم» حذف ارز 28500 را توصیه کرده است. به عبارت دقیق‌تر، توصیه این مرکز آن است که همانطوریکه سال گذشته ارز 4200 برای کالاهای اساسی حذف شد، ارز 28500 نیز حذف شود و نرخ 38600جایگزین شود. همچنین نرخ تسعیر ارز برای قیمت گذاری مواد اولیه به 38600 افزایش یابد. یعنی هم دلاری که برای واردات کالاهای اساسی تخصیص می‌باید، 35 درصد گران‌تر شود، هم محصولاتی که به دلار قیمت‌گذاری می‌شوند، 35 درصد گران‌تر شوند. 🔹نتیجه این تجویز سیاستی، همان است که سال گذشته در قضیه حذف 4200 شاهد بودیم. حذف ارز 4200 در سال 1401 موج تورمی سنگینی ایجاد کرد که نه‌تنها به 4 قلم کالای مورد ادعا محدود نشد و انبوهی از کالاها را در بر گرفت، بلکه موجب افزایش قیمت سکه و ارز نیز شد. در پایان سال نیز بانک مرکزی رسما گزارش داد که «سهم قابل توجهی از تورم سال 1401 به اجرای تکلیف قانونی طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و حذف تخصیص ارز ترجیحی ارتباط می‌یابد». با وجود این تجربه، مرکز پژوهش‌های مجلس مجددا توصیه کرده است که ارز 28500 نیز حذف شود. یعنی تجربه 1401 تکرار شود. 🌿بخش اول یادادشت 🌿بخش دوم یادداشت •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
♈️ نظام انجیر استهبان در آستانه ثبت جهانی ✳️نظام انجیر استهبان در استان فارس در مرحله نهایی جیاس(نظام‌ میراثی‌کشاورزی‌مهم‌جهانی) قرار گرفت. 🌿پیش از این، سه نظام میراثی کشاورزی مهم جهانی از ایران ثبت شده است که نخستین آن نظام کشاورزی مبتنی بر قنات در کاشان و دومین نظام‌ ثبت شده، نظام تولید انگور و فرآورده‌های آن در دره جوزان ملایر و سومین نظام زراعت سنتی زعفران مبتنی بر قنات شهرستان گناباد خراسان رضوی است. 🔰هر نظام کشاورزی برای ثبت در GIAHS باید دارای پنج ویژگی ‌ باشد: 1️⃣ نقش آن در تامین امنیت غذایی، معیشت خانوارها و افراد مرتبط با آن نظام 2️⃣ تنوع زیستی، تنوع گیاهی و جانوری‌ که حول این نظام شکل گرفته‌. 3️⃣ حفظ دانش بومی و سنتی اگرچه با تکنولوژی مدرن آمیخته شده باشد 4️⃣ ارزش‌ها، باورها و نظام‌های اجتماعی، فرهنگی و دینی که حول این نظام شکل گرفته 5️⃣مناظر طبیعی که می‌تواند در توسعه گردشگری نقش داشته باشد. / همشهری •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
📣 سلسله نشست‌های تخصصی فقه اقتصادی ❇️ ((تحلیل ادعاهای دکتر موسی غنی‌نژاد در برنامه مناظره شبکه افق در مورد: 1️⃣ سوسیالیستی بودن قانون اساسی ایران 2️⃣عدم اشراب فقه اقتصادی در اصل 43 قانون اساسی)) ✅ ارائه‌دهنده: حجت الاسلام استاد جواد عبادی (پژوهشگر فقه اقتصادی / استاد حوزه و دانشگاه) 🏠 قم، خیابان معلم، مدرسه امام کاظم(ع)، ساختمان امام رضا(ع)، طبقه سوم، اتاق 310 🕜 چهارشنبه 1402/3/10، ساعت 17 ☘️همراه با اعطای گواهی حضور در نشست☘️ 🌿حضور مجازی در نشست : https://www.skyroom.online/ch/saman2/tyb1 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
❇️گسترش پایگاه های مردمی؛ زمینه ساز حکومت مرسوم، نه مطلوب 🔰تاریخ امامان (علیهم السلام) را می توان به سه مرحله تقسیم کرد: 1️⃣مرحله مصون سازی در برابر آسیب کژروی 2️⃣مرحله تشکیل جماعت صالحه 3️⃣مرحله گسترش و آمادگی برای بدست گرفتن زمام حکومت ♻️امام رضا (ع) از همان آغاز بدست گرفتن زمام مسئولیت، نظر به افزایش ، بر اساس ویژگیهای این مرحله عمل کرد. ♻️اما باید دانست رشد پایگاه های مردمی در این مرحله، حقیقتا به این معنا نبوده که مرحله عمل امام، مرحله بدست گرفتن زمام حکومت بوده است؛ با وجود این رشد فزاینده در پایگاه های مردمی، امام – و هر کسی که به شرائط عینی، ژرف می نگریسته – می دانست که امام در سطح بدست گرفتن زمام حکومت نیست؛ زیرا حکومتی که امام می خواست بدست گیرد، با حکومتی که به پایگاه های مردمی این چنین نیاز داشت، متفاوت بود. ♻️یعنی پایگاه های مردمی موجود در جهان اسلام شرائط را آماده می ساخته اند تا امام زمام حکومت را هم تراز با حکومت هر رهبر دیگر بدست گیرد. برای امام رضا (ع) امکان پذیر بود که حکومت را به شیوه منصور، ابوسرایا، امین یا مامون بدست گیرد... اما چنین پایگاه هایی برای حکومتی که امام رضا (ع) می خواست، بنیانی شایسته نبودند؛ زیرا این پایگاه ها با مکتب امام علی (ع) یک ارتباط فکری کلی و مبهم و یک ارتباط عاطفی و هیجانی نیرومند داشتند. 📚امامان اهل بیت (علیهم السلام)؛ مرزبانان حریم اسلام، ص 623-622 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 «جهاد تبیین» باعث می‌شود که نوجوانان و جوانان ما بگویند: «ما می‌توانیم» •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi