🔻اصلاحطلبان و یک سبد «رأی ضعیف»
🖊مهدی جمشیدی
برخلاف تصویری که اکنون از سوی اصلاحطلبان در حال ساختهشدن است، آنها نتوانستند صدای معترضان و خاموشان جامعه باشند و چشمها را به سوی خود، خیره کنند و رأیِ بامعنا و پُرمایهای را به دست آورند. این گزاره، مبتنی بر چند دلیل است:
[یکم]. «پنجاه درصد» از جامعه در انتخابات شرکت نکردند، درحالیکه اصلاحطلبان مدعی بودند که عدممشارکت این بخش از جامعه، به دلیل تنگنظریهای شورای نگهبان در تأییدصلاحیتها و حذف گزینههای اصلاحطلب است. اکنون مشخص شد که حتی اگر یک گزینۀ اصلاحطلبِ حداکثری نیز در میدان باشد و حتی اگر همۀ سرمایههای انسانی و رسانهای و ساختاریِ اصلاحطلبان نیز به صحنه بیایند، حاصلش بسیار اندک خواهد بود. پس مسألۀ «مشارکت»، ارتباطی با «تکثّر نامزدها» ندارد و اینگونه نیست که اگر از جریان اصلاحات، کسانی در معرکۀ انتخاب مردم باشند، مشارکت حداکثری نیز تحقّق خواهد یافت. میان تکثّر نامزدها و مشارکت حداکثری، ارتباطی وجود ندارد و ریشۀ مشکل را باید در جای دیگری جُست. آن بخش منفعل و خاموش جامعه نیز، اصلاحطلبان را نمیپذیرند و آنها را نمایندۀ خود نمیدانند و حضور آنها به عنوان نامزد، نمیتواند موجب تولید انگیزه و اراده بشود.
[دوّم]. از این گذشته، اصلاحطلبان حتی در چهارچوب گفتارِ «اثباتی» و «معطوف به خودشان» نیز نتوانستند بدنۀ اجتماعی را بسیج کنند، بلکه کوشیدند از طریق تصویرسازی وارونه و غیراخلاقی از سعید جلیلی، رأیسازی کنند. رأی آنها، بیش از آنکه رأی به خودشان باشد، ریشه در نفیهای هیجانی و انکارهای رسانهای داشت. اگر آنها این شگرد ناجوانمردانه را در پیش نمیگرفتند و از جلیلی، چهرۀ جنگطلب و ویرانگر نمیساختند و این بخش از جامعه را نسبت به او دچار بیم و هراس نمیکردند، چند میلیون ریزش رأی میداشتند. پس بخشی از رأی به آنها، «رأی به آنها» نبوده، بلکه «نه به دیگری» بوده است و این «نه» نیز، مبتنی بر توهم و دروغی بوده که القاء شده است.
[سوّم]. دیگر اینکه «شانزدهونیم میلیون رأی» در نسبت با انتخاباتهای قبلی، رقم بالایی نیست و نشان میدهد که ظرفیت اجتماعیِ اصلاحطلبان، بهشدّت کاهش یافته است. شهید رئیسی در انتخابات سال ۹۶، با شانزده میلیون رأی، نفر دوم شد و در انتخابات سال ۱۴۰۰ با هجده میلیون رأی، نفر اوّل. بنابراین، حاصل آنهمه غوغای انتخاباتیِ اصلاحطلبان، معجزۀ انتخاباتی نبود، بلکه فقط یک «رأیِ متوسط به پایین» شکل گرفت که از دورههای قبلی نیز کمتر بود. پزشکیان نمیتواند ادعا کند که با این رأی، «نمایندۀ بخش عمدۀ جامعه» است، بلکه رأی او، فقط زمینۀ انتقال قدرت را فراهم کرده است. همین و نه بیشتر. این رأی، معنای اجتماعیِ جدّی و گستردهای ندارد و نازل و کممایه است، اما مطابق قانون، وی رئیسجمهور است. پس سخنگفتن از «رفراندوم»، در انتخابی که نتیجهاش «شانزدهونیم میلیون رأی» بوده، مایۀ تمسخر است.
[چهارم]. رأی پزشکیان، برخاسته از «تحریک قومیّتی» بوده و این به دلیل آن بوده که وی و جریان انتخاباتیاش کوشیدند مسألۀ قومیّت را عمده و برجسته کنند. اما روشن است که رأی قومیّتی، بیارزش و نازل است؛ چون بر «عقلانیّت سیاسی» تکیه ندارد و فقط از «تعصّب» برمیخیزد. تحریک قومیّتها و نشاندن خویش بر روی گسل قومیّتی، رأیساز است، اما رأیِ «سیاسی» و «خردمندانه» نیست. اگر انتخابات، عرصۀ رقابت نظریهها و رویکردها و شایستگیها و فضیلتهاست، پس باید انگیزههای سخیف از قبیل انگیزههای قومیّتی، کنار نهاده شوند و رأیدهنده، با عقلانیّت و بر اساس شایستگی انتخاب کند. برخی قومیّتها در این انتخابات، چهرۀ ناموجّه و نامعقولی از خود نشان دادند و اسباب ملامت و تحقیر خود را فراهم کردند. تفاخر و ترجیح قوممدارانه، از هر قومی که باشد، نارواست و به معنی نادیدهانگاشتن امر ملّی و رشدنیافتگی سیاسی و فقر استدلال عقلانی است.
[پنجم]. سعید جلیلی توانست «سیزدهونیم میلیون رأی» را به دست آورد؛ یعنی تنها «سه میلیون رأی» با پزشکیان فاصله داشت. این فاصله، ناچیز است و «عدماجماع» و «دوتکهگی» را نشان میدهد. پس جامعه، به یک سو نغلتیده و وزنۀ یک طرف، سنگین نشده، بلکه این وضع، بیشتر بیانگر فاصلهسازیِ احساسی و لحظۀ آخر است. پزشکیان نتوانسته به یک جریان اجتماعیِ وسیع و اکثری تبدیل بشود و تفاوت محسوس ایجاد کند، بلکه با اندکی تفاوت به قدرت دست یافته است. در مقابل، رأی بالای جلیلی، هرچه که کمرمقی و ناتوانی پزشکیان را نشان میدهد، از وجود یک پایگاه اجتماعیِ تثبیتشده و وفادار و قوی برای جلیلی نیز سخن میگوید. او اینک به یکی از گرانیگاههای سیاسیِ جامعۀ ایران تبدیل شده و بهراستی، قدرت اثرگذاری و اجماعسازی دارد.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
May 11
#هوایی
سلام علیکم
این انتخابات جلوهی خوبی از شبکهسازی برای خیلی از بچههای انقلابی بود. اگر این کار به طور منظم به مدت ۴ سال انجام شود و به لحاط محتوایی و قالبی همهی ما فعال برخورد کنیم قاعدتا انقلاب اسلامی وارد فصلی نو در انسجام ملی بر اساس یک اندیشهی عمیق و افقگشا خواهد شد.
پیشنهاد میشود این تجربهی ارزشمند را گرامی بداریم و از آن به عنوان طلیعهی امتسازی استفاده کنیم.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#هوایی
سلام علیکم
نمیدانم برای جریان اصلاحات آیندهی روشنی قابل تصور است یا خیر، زیرا در صورت ادامهی شرایط کنونی رئیس جمهور منتخب میتوان صدای ناقوس پایان اصلاحات را شنید.
شاید رئیس جمهور پزشکیان سکوی پرش اصلاحات به قعر تاریخ بوده و چنین سرمایهسوزی عظیمی در تاریخ اصلاحات بینظیر باشد.
امیدوارم شاهد بازسازی شخصیت ایشان در قامت ریاست جمهوری ایران اسلامی ۱۴۰۳ باشیم.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#هوایی
سلام علیکم
شاید مرکزیترین جملهی اندیشهی انقلاب اسلامی را بتوان عبارت: دفاع از مظلومان (مستضعفان) عالم دانست. نکتهی مهم آنکه برای هر کس اولین مظلوم وجدان خود اوست که با نادیده گرفتن آن ملاکها در تشخیص و تطبیق مظلوم تغییر میکند. برخی فقط نقد میکنند و اقدام نمیکنند و برخی فقط به داخل نگاه میکنند و برخی فقط به خارج.
وجدان به عنوان پیامبر درونی انسان اگر مورد بیمهری قرار نگیرد زمینهی استفادهی صحیح انسان از دین که تنظیمگر نسبت میان عقل و عرف و اخلاق و معنویت و منفعت است را به دست میآورد.
بدون وجدان ایثار و گذشت و انصاف بیمعناست.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#هوایی
سلام علیکم
یکی از مسائلی که به شدت ذهن مرا آزار میدهد آن است که چرا خداوند اینقدر به بنیاسرائیل علی رغم بدعهدیها و نافرمانیها و جنایتها، فرصت میدهد و عنایت دارد؟
از کشتن انبیاء تا تحریف آیات و تکذیب نشانهها و از داستانهای دوران حضرت موسی علیه السلام تا غزه.
پاسخ واقعی را نمیدانم ولی آنچه فعلا به عنوان یک جواب نسبتا قابل قبول پذیرفتهام آن است که این قوم به شدت با یکدیگر اتحاد دارند و از یکدیگر حمایت میکنند. این حمایتها علیرغم تمام تفاوتها و شکافهای فکری و سلوکی و اعتقادی بین آنهاست. بسیاری از افراد شنیدهاند یا میدانند که یهودیان برای موفقیت و رشد اسراییل چه پولهایی که حواله نکردهاند و این کار جدای از اغراض و اهداف کار ثمر بخش و زیباییاست. این در حالیاست که در جامعهی ما هرکس به منافع و رشد فقط خودش میاندیشد.
اگر این حرف صحیح باشد به نظر شما در صورتیکه مومنین وحدت پیدا کنند چه آثار و برکاتی شکل خواهد گرفت؟
کاش میپذیرفتم که باید از خودمان شروع کنیم
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#یواشکی
سلام علیکم
کمی عاشقانهی دو نفره بین خود و خدا تعریف کنیم.
با حسین علیهالسلام این کار آسانتر هم میشه.
باید تا عاشورا اوج بگیریم.
و کربلا وادی عشاق است.
ان شاء الله اربعین
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#هوایی
سلام علیکم
دلسوزی و خیرخواهی یکی از مهمترین خصوصیات مومن است. تا آنجا که در حدیث داریم خیرخواهی و دلسوزی غریزهی مومن است.
این خیرخواهی نه فقط برای دوستان که برای همه است و مصداق اکمل آن اهل بیت علیهم السلام.
باید تمرین کنیم تا بتوانیم با خمیرمایهی خیرخواهی و دلسوزی و به دور از تکبر و خودبرتربینی به سوی تشکیل امت اسلامی گام برداریم.
امت اسلامی یک حزب به معنای رایج سیاسیاش نیست.
یک تجربهی جدید از زندگی و یک سبک بالغانه در زیستن است که با خود نظم نوینی را بر تن عالم خواهد نمود.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#هوایی
انقلاب اسلامی به معنای جوشش و تحولی است که از درون اسلام ایجاد میشود و غیر خدا را در خود ذوب میکند و پیش میرود تا زمین عرصهی تام خليفةاللهی شود.
این جوشش از درون انسان خاکی، مومن انقلابی تولید میکند و از شهرها بلد طیبه و در فضای اندیشه گفتمانی ناب که خدا محور و امام راهبر است.
انقلاب اسلامی صرفا یک اندیشه نیست که در ذهن جای گیرد.
انقلاب اسلامی حقیقتی است که در هر جای وجود نقشی ایفا میکند از قلب تا خانواده و از اجتماع تا امت و از معماری تا تمدن.
کاش میشد از زبان تا نگاه و از عمل تا قلب انقلابی به سوی فرج رقم میزدیم.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#هوایی
شاید بتوان گفت سیرهی اهل بیت در مواجهه با عامه و انحرافات دینی قهر و دوری گزیدن نبوده است. عباراتی نظیر "لولا علی لهلک عمر" و یا نقل اقامت از مدینه به کوفه دلیلی بر همین رویه بوده است. این در حالیاست که همهی ما فاطمیهها سیاه میپوشیم و امیرالمومنین علیهالسلام ریش خود را بابت غمی عظیم خضاب نکردند.
و نیز میبینیم که علی بن یقطین در زمان هارون در حالیکه از یاران امام صادق علیهالسلام است در درگاه هارون ردای وزارت به تن کرده و به رفع مشکلات مردم به خصوص شیعیان میپرداخت.
در جریان نسبت بین شیعیان و اهل تسنن نیز امامین انقلاب، ما را امر به وحدت کردهاند و البته نه وحدت در اصول و مبانی بلکه وحدت در میدان عمل و رعایت ادب و التیام با برادران اهل سنت.
در تعجبم که ناگاه دوستان اصولگرا با قهر از حاکمیت، حرکت تاریخی ایران اسلامی را از مبانی، ارزشها و رویههای همسو با انقلاب اسلامی تهی گذاشته و میدان را برای شیطنت و یا غفلت پراکنی دیگران مهیا کنند.
در حالیکه مخالفت با انتخاب نامزدی، برای بعضی وظیفه است باید دید که مطالبهگری و هدایت و خدمت به جریان انقلاب اسلامی پس از نتخاب نامزد مذکور وظیفه تلقی میشود یا خیر.
شاید به جرأت بتوان گفت جریان انقلابی به لحاظ قوت مبانی و اخلاقی توان هضم و تعامل با جریانهای کم توجه به ظرفیتهای اسلام ناب محمدی را داشته باشد. منتهی این رویکرد نیازمند گذشت از احساسات و غم ناشی از عدم توفیق و بازآرایی خویش بر اساس وظایف ما به سوی تمدن در گام دوم است.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
May 11
#هوایی
سلام علیکم
خیلی از ما در هنگام مواجهه با مشکلات دچار یأس میشویم و خیلی سعی میکنیم به زندگی طبیعی بازگردیم ولی عدهی کمی هستند که از این تجربه همچون حادثهای سرنوشت ساز درس گرفته و قویتر شوند.
بنابر تجربههایی مثل آنچه در کتاب درجستجوی معنا و خاطرات دیگر آمده گروه اول بیشتر از خوشبینها تشکیل شده است افرادی که فکر میکنند اتفاقات جوری رقم میخورد که همهی مشکلات حل خواهد شد.
ولی گروه سوم از چه کسانی تشکیل شده است؟
افرادی که یقین دارند به رغم وجود مشکلات سرانجام موفق خواهند شد و آمادهاند با ارادهای تزلزل ناپذیر با بدترین و ناخوشایندترین واقعیات زندگی هر چه قدر هم تلخ و طاقت فرسا باشند به طور فعال و روشمند روبهرو شوند.
در واقع آنچه این افراد را از هم متمایز میکند وجود یا عدم وجود مشکلات نیست بلکه نوع رویارویی آنها با مشکلات گریزناپذیر زندگی است و چگونگی دست و پنجه نرم کردن با چالشهای زندگی.
جریان انقلاب اسلامی بدون تردید انشاء الله تا حاکمیت دولت کریمه امام عصر علیه السلام به پیش خواهد رفت و افت و خیز ایام در مقابل ارادهی خداوند و مومنان به آیات الهی تأثیر جدی نخواهد داشت.
و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هوایی
پرواز، با تکیه بر خدا
إِنَّني مَعَكُما أَسمَعُ وَأَرىٰ
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#هوایی
حرکت به سوی موفقیت
برای موفقیت خود، سازمان و یا مجموعهی کاری خود با پاسخ به این سه پرسش به جوابی ساده، شفاف، شدنی و عالی میرسید.
این در واقع هدف یا راهبرد خوب و درست برای هر کس است.
نکتهی مهم اینکه جوابها باید واقعبینانه باشد.
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#السلام_علی_الحسين
کاش بشود با محرم زندگی کرد و محرم را صرفا مجموعهای از داستانهایی احساسی و تاریخی ندید.
در محرم، مجرمها و مَحرَمها مشخص میشوند و فاصله از ادعا تا اهلیت طی میشود. گویا پردهها کنار رفته است.
#رستاخیز_عظیم
در محرم آنان که برای زیارت خدا محرم شدند تن خاکی را قربانی کردند و به زیارت وجه الله شتافتند.
و عیار معرفت در این امتحان نه مدرک بلکه درک و نه مطالعه و دانش بلکه طلوع نور خدا در قلوب است.
اینجا کتاب نمیخوانی بلکه کتابت را میخوانند.
عالم محرم است سلام علی الحسين
این ذکر اعظم است سلام علی الحسين
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#السلام_علی_الحسين
سلام علیکم
اگر کمی دقت کنیم میبینیم که چقدر جای جمعیت شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام در کربلای سال ۶۱ هجری قمری خالی است.
اینقدر شیعیان و محبان نبودند (کم بودند) که دشمن به راحتی توانست امام و یارانش را به فجیعترین روش از تیغ بگذراند، از پیرمردی چون حبیب تا عبدالله و علیاصغر.
و بعد ناموس خدا را در ملل اسلامی بچرخاند و هلهله کنان دختران حیدر کرار را تنها پس از حدود ۳۰ سال حکمرانی امیرالمؤمنین بر سر کوی و برزن...، لاالهالاالله
امروز نیز در مقابل جریان دین گریزی، اگر هر کس از محبان اهل بیت سر خود را بگیرد و به دنبال کار، مشکلات و منافع خود رود بیشک دشمن جرأت خواهد کرد تا حرکتهای اجتماعی دینی و معنوی را از تیغ بگذراند و آن گاه است که میدان برای دشمنان جریان مقاومت و اسلام ناب گشوده میشود و به دنبال آن زمینههای فرج مسدود.
خدایا ما را نسبت به وظایفمان آگاه نما و یاریمان نما تا نسبت به تهدیدها فعال و حکیم باشیم.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
#السلام_علی_الحسين
بسم الله الرحمن الرحیم
یاسین والقرآن الکریم.
که (
یاسین) همان "یاحسین" است اما 《بدون سر》 https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
🌍 ایران دیگر شیعه خانه نیست!!!
🔹روزنامه های مطرح عربستان سعودی ضمن خوشحالی زیاد، در حرکتی هماهنگ اقدام به انتشار مقاله با این عنوان کردند:
🔻بر اساس نسبت رشد فرزندآوری خانواده های اهل تسنن ، نسبت به شیعه، حداکثر تا ۳۰ سال آینده اکثریت جمعیت ایران نیز، سنی خواهند بود ...
✅ بسیاری از شیعیان ایران برای فرزندآوری بهانههای مختلفی میآورند.
✅ مثلا میگویند پول پوشکش را نداریم.
✅ مملکت را به موشک نباختیم به پوشک خواهیم باخت.
✅ تا ۳۰ سال دیگر باید تمام منابع نفتی، معادن، خزانه کشور و همه چیز کشور را دو دسته تقدیم اهل سنت کنیم.
✅ با این تفاوت که برای ما شیعیان رعایت حقوق اقلیت اهل سنت یک اصل است.
✅ آیا اکثریت اهل سنت ایران رعایت حقوق اقلیت شیعه را خواهند کرد؟!
✅ استراتژی اهل سنت بویژه در سیستان و بلوچستان چهار چهل است! چهار زن و چهل بچه!
✅ آنها زود ازدواج میکنند، چند همسر اختیار میکنند و مرتب فرزند میآورند.
✅ جوانان ما دیر ازدواج میکنند، دیر و کم فرزند میآورند و دلشان به تتوهایی که روی بدنشان ترسیم میکنند خوش است.
✅ با حماقت آنها که به یکی دو فرزند اکتفا میکنند و دلیل آن را تأمین آینده فرزندانشان بیان میکنند چه کنیم؟!
✅ آیا با روال فعلی، فرزندانشان ۳۰ سال بعد آیندهای خواهند داشت؟
✅ به وضعیت شیعیان در عربستان، افغانستان، مصر و ... نگاه کنید.
✅ راستی آیا زن و شوهرهای فعلی با پوشک بزرگ شدهاند؟!
✅ میگویند اهل سنت در بیغوله و در فقر بزرگ شدهاند ولی فرزندان کم ما در محیطی بهتر!
✅ در دموکراسی حق رای یک بیسواد به اندازه یک دانشمند است.
✅ حماقت شاخ و دم ندارد. دارد؟
✅ شما چطور؟!
#السلامـعلی_الحسین
سلام علیکم
از شام عاشورا تا اربعین حسینی، جهاد زینبی زمینهسازِ رشد شعور غافلان و عامل حرکت مرددان و پایهگذار قیام توابین و مختار و ابن طباطبا شد. حرکتی توسط این بانوی صبر و استقامت رقم خورد که باعث افشای ظلم ظالم و جرأت یافتن مردم مظلوم برای رویارویی با ظلم گردید.
و اربعین حسینی نماد جهاد زینبی است. و پرچم تبیین حق تضییع شده از امام معصوم است.
اربعین جایی است در تاریخ که حضرت زینب به کربلا بازمیگردد و گزارش عملیات فرهنگی خویش را به حسین علیهالسلام تقدیم میکند. و آن جا تبدیل میشود به میعادگاه و موعد عدالتخواهان و ظلمستیزان، تا با تأسی به ام المصائب، برای توجه دادن جوامع به حق تضییع شده از امام اقدام کنند و ردای آگاهی بخشی نسبت به جایگاه امامت را پوشیده و شناساندن آثار و برکات حضور امام در جایگاه ولایت امری را بر خود لازم بدانند.
تا اربعین خیلی نمانده است، آماده شویم و کاری کنیم تا با خجالت کمتری نسبت به کوتاهیها، خود را محضر امام عرضه کنیم، تجدید بیعت کنیم و به برکت امام و تاثیر نگاه وی برای مجاهدت روحی تازه بگیریم.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/ehdalhosnayayn786
#خودمانی
#هوایی
سلام علیکم
(ضیق صدر ) تنگی سینه و کم تحملی یک خصوصیت ریشهای و اساسی در اخلاق است که باعث میشود انسان نسبت به مسائل گوناگون بدون تحمل واکنش نشان دهد، برای مثال:
۱. اگر به موفقیتی دست یابد خود فرد از موفقیت خویش تعجب میکند و در نتیجه گاهی ادامهی مسیر موفقیت را از دست میدهد و گاهی دچار خودبرتر بینی نسبت به دیگران میشود.
۲. اگر از وی انتقادی شود در بهترین حالت توان تامل و استفاده از انتقاد را برای رشد خویش ندارد و در صورت شدت بیشتر کم تحملی توان شنیدن انتقاد را ندارد یعنی همین که متوجه میشود انتقاد است دچار التهاب و برافروختگی میشود و در صورت شدت بیشتر، از خجالت منتقد در میآید و گاه دچار حالت کینه و تنفر میشود.
۳. اگر حسن و خوبی قابل توجهی در دیگران ببیند به واسطهی تردید و تحقیر و... این حسن را نادیده گرفته و با برچسب زنی و انکارِ حسن، جهتِ موفقیت را نادیده میگیرد تا فرد عزیز نشود.
۴. فرد بیش از آنکه مسوولیت پذیری باشد، فرافکن و توجیه گر است.
از بیان مثالهای دیگر و آثار ترکیبی ناشی از پیامد این رفتارها به جهت اختصار خودداری شد.
در نگاه بعضی از اساتید این اشکال خَلقی است (یعنی ریشه در وراثت دارد) و نه خُلقی (ناشی از صرف اعمتل فرد) ولی امکان اصلاح آن با مجاهدت و مراقبه وجود دارد.
ولی مقدمهی آن، شناخت خویش و قبول آن است که این اشکال در نفس وجود دارد.
نکتهی اساسی اینکه احوال قبر انسان تابع احوال قلب اوست و ضیق صدر موجب ضیق قبر و عذابهای برزخی میگردد. خدا در خودسازی ما را عازم و پایدار قرار دهد.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/ehdalhosnayayn786
#هوایی
مدیریت اطلاعات یعنی مدیریت افراد.
اگر اطلاعات کنترل شود، اقتصاد، سیاست و فرهنگ کنترل میشود.
این فلسفه سرمایه گذاری کلان آمریکا در حوزه پلتفرم هایی مثل توییتر، اینستاگرام، تلگرام و حتی واتسآپ ست.
در انیمیشن ،رنگو لاکپشت می گوید این قانون غیر قابل تغییر صحراست آب را کنترل کن و آن وقت همه چیز را کنترل خواهی کرد.
مراقب باشیم و در اخبار و جهات پلتفرمها دچار اشتباه محاسباتی نشویم.
دشمن را بزرگ نبینیم و دوست اغوا شده را دشمن نپنداریم. ولی روش دشمنی را بشناسیم.
بسیاری از مردم امروز حرفهای این پلتفرمها را نشر میدهند در حالیکه حقیقت پلتفرمها را نمیشناسند....
سندی پاراکیلاس یکی از مدیران پیشین توئیتر میگوید ما سیستمی ساخته ایم که کفه اش به سمت اطلاعات نادرست کج است » این فضا بی طرف نیست. این فضا تراز نیست ما در یک فضای شیب دار زیست میکنیم.
شیب این اطلاعات به سمت سیاهنمایی جامعهی ایرانی و رشد شهوات و فساد و فحشاء در حوزهی شخصی است.
یاسر رضایی
https://eitaa.com/joinchat/425394198Cbeeb98473c
هدایت شده از یمکن ان یقال
شبکههای غیراجتماعی
برخی از اتصال دایل آپ تصوری ندارند، اما دسترسی به همان هم برای حجره نشین دشوار یا نشدنی بود و اینترنت ضعیف تازه به میدان آمده ایرانسل راهحل خوبی بود.
اولین شبکه اجتماعی که در آن مشغول شدم، مای پردیس نام داشت. برخی از رفقا تصور میکردند با آواتار ملبس نمیتوان در این فضاها کار کرد، اما با همین حساب کاربری، رفقای بسیاری یافتم. یکی از آنها که سؤالات عرفانی میپرسید، یکبار از حجم تنفر اولیهاش از آخوند جماعت و تغییر نظراتش در حین گفتوگوها سخن گفت که برایم بسیار شیرین بود.
تا آنکه اولین اغتشاش در دوران اینترنت رخ داد. اگرچه برخی شبکههای اجتماعی پس از مدتی به صحنه بازگشتند، اما مای پردیس برای همیشه حذف شد و ناچار به کلوب مهاجرت کردم.
ساختار شبکههای آن موقع، حق انتخاب کاربران را به رسمیت میشناختند، صفحه اولیه شبکه، ساختار درختی اتاقهای گفتگو بود که بهراحتی میتوانستی انتخاب کنی و متأثر از فضای سال ۸۸، گفتگوی ایجادشده درباره ولایتفقیه جذاب بود و قوت گفتمانی، مخالفان را مستأصل و نظاره گران را همراه کرده بود.
پس از مدتی کلوب با برخی تغییرات تلاش میکرد شبیه فیسبوک شود که ما یکباره به سراغ همان نسخه اصلی رفتیم.
حال اینترنت از نان شب واجبتر شده بود و ساعتها متمادی برایم مشغله درست کرده بود و فیلترینگ و قطعیها، بسیار اعصابخردکن شده بود.
از سویی نیز هر چه بر عمر اینترنت و شبکه اضافه میشد، گویی حوصلهها برای گفتوگو کمتر میشد و باید کوتاهتر سخن میگفتی و در این بستر، فعالیت در توییتر، بهتر از فیسبوک مینمود.
البته در همین اثنا، نرمافزارهای پیامرسان نیز بسط پیداکرده بودند و بعد وایبر، امثال تلگرام رونق گرفته بودند و بخشی از کارکرد شبکههای اجتماعی را یافته بودند.
برای مصون ماندن محتواهای تولیدی از شدت و سرعت تحولات، سایتی ایجاد شد و مطالب را در آنجا ثبت میکردم که اکنون برخی از آنها آمار بازدیدشان، فراتر از یکمیلیون شده است، اما دیگر بهسختی میتوانستم شبههای بیابم که برای آن پاسخی موجود نباشد.
پس بیشتر در توییتر بودم که آخرین دوره فعالیت گستردهام در فضای مجازی شد.
کسی که نسل اول شبکههای اجتماعی را چشیده بود، تحولات شبکههای اجتماعی برایش نامطلوب بود:
۱. وزنه انتخاب مطالب روزبهروز بیشتر از کاربر گرفتهشده و به دست الگوریتمهای نامشخص افتاده است.
۲. فضای منطقی گفتگوها به جنگ هشتکها رسید که اگر همراه یک توده مهاجم نشوی، اصلاً دیده و شنیده نمیشوی.
۳. حضور در شبکههای اجتماعی که عامل کنار زدن فاصلههای دنیای طبیعی بود، به حضور در عرصهای رسید که شکاف جدی با واقعیتهای خارجی دارد و رباتها مدام توهمات را جای واقعیتها قالب میکنند.
شبکه اجتماعی امروز نه برای تعامل گروهها، بلکه میدان تسخیر اذهان است و آنان که الگوریتمها را در دست ندارند، باید بسیار ساده باشند که فکر کنند تأثیرگذارند.
وحید نجفی
🔴ارسالی کاربران 👇
🔹پیشنهادت در مورد خاموش کردن یخچال 1 تا 3 ساعت به نظرم پیشنهادهای بهتری هم وجود دارد
با توجه به اینکه حدود 60 درصد مصرف برق مربوط به بخش خانگی است و ساعات اوج مصرف یا پیک مصرفی در فصول گرم سال از 13 تا 18 و ساعات شب از 21 تا 23 است، راه حل مناسبتر استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در این بازههای زمانی است تا بار اضافی بر شبکه برق تحمیل نشود.
وسایلی که می توان مصرف برق آنها را مدیریت (روشن نکردن یا تعدیل مصرف) کرد:
ماشین لباسشویی
ماشین ظرفشویی
تلوزیون
سشوار
اتوو
جارو برقی
استفاده نکردک کامپیوترها صرفا برای گیم
کتری برقی
پلوپز
سرخکن
مایکرویو
آبگرم کن برقی
کولرهای گازی و آبی (استفاده از دور کند یا تنظیم دما)
🔹برخی راهکارها هم عمومی است در طول زمان هم برای ما و هم برای شبکه برق مفید هست:
استفاده از لامپ های ال ای دی
استفاده از لامپ های سنسوردار
خرید لوازم برقی با برچسب انرژی با بازدهی بیشتر A و A+ و A++
و ...
امیدوارم مفید باشه!
✅ کانال بدون سانسور | عضو شوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
#خودمانی
دلم میخواهد خانوادهام بین نجف و کربلا کمی شبیه به خاندان رسولالله شوند.
خدا رزقمان کند.
اربعین در راه است.
https://eitaa.com/ehdalhosnayayn786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستانی شنیدنی
یا مرگِ منو بده یا مرگِ اون مأمور رو
که نذری مو از دستم گرفت
https://eitaa.com/ehdalhosnayayn786