eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
466 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
🔮 شبهه: "اسلام زن را ناقص العقل می داند!! ...ای گروه مردم همانا زنان از لحاظ ایمان و بهره و عقل نقصان و کمی دارند .... خطبه‌ی 80 نهج البلاغه" 🔮 پاسخ شبهه: 1⃣ نه تمام مردان در عقل بر تمامی زنان برتری دارند ؛ و نه نقص عقل در انحصار زن و کمال عقل در انحصار مرد است. 2⃣ وجه غالب در کنش های مردان، رفتارهای حسابگرانه و وجه غالب در کنش‌های زنان رفتارهای مهرانگیز و عاطفی و احساسی است. 3⃣ هر یک از این دو نیروی عاطفه و عقل حسابگرانه در جای خویش نیکو، پسندیده و ضروری است. 4⃣ در واقع قوت و ضعف دو جنس مرد و زن، نوعی تقسیم وظایف و مسئولیت‌های تکوین و طبیعی است. به هیچ وجه مرد نمی‌تواند از عهده‌ی وظایف مهرانگیز و عاطفی زن برآید و برعکس، زن نمی‌تواند از عهده‌ی وظایف حسابگرایانه‌ی مرد برآید. 5⃣ عقل مورد بحث، عقل ارزشی نیست؛ بلکه عقل سنجش است. * عقل سنجش یا نظری عقلیست که مایه‌ی تکلیف است و هر انسان مکلفی می‌بایست بهره‌ای از آن داشته باشد، تا مشمول تکلیف گردد. این در دختران زودتر از پسران شکوفا می‌شود، بدین جهت دختران سن تکلیف‌شان چند سال قبل از پسران است. * عقل عملی یا ارزشی ، آدمی را به عبادت خدا وامی‌دارد و مایه‌ی تحصیل بهشت است و به منزله‌ی زانوبند شتر، هواهای نفسانی را کنترل می‌کند. * در چنین عقلی مردان بر زنان برتری ندارند، بلکه از پاره‌ای روایات برتری زنان فهمیده می‌شود. 6⃣ بعضی از این جمله و خطبه برداشت مذمت کرده‌اند، و برداشت افراد غیر معصوم ، حجت نیست. اشتباه از هر کسی ممکن است، مگر آن‌که خدا در کنف حمایت خود گرفته باشد. 📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛎 قابل توجه ثبت نام کنندگان کلاسهای آنلاین انجمن کلام اسلامی حوزه برای دریافت فایل راهنمای ورود به جلسات؛ بر روی لینک زیر کلیک نمایید👇👇 https://ikq.ir/%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%b3-%d8%a7%d9%86%d8%ac%d9%85%d9%86-%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%ad%d9%88/
⚠️ وجوب نصب امام از طرف خداوند متعال هشام جوانی بود از یاران امام صادق علیه السلام، روزی به بصره رفت تا در کلاس مردی که به امامت اعتقادی نداشت شرکت کند. بعد از کلاس هشام از مرد پرسید: آیا تو چشم داری؟ مرد گفت این چه سوال احمقانه ای است چرا از چیزی که می بینی می پرسی؟ گفت: سوالات من همینطور است. گفت خیلی خب بپرس. هشام از مرد پرسید: آیا تو چشم، بینی و زبان و گوش داری؟ مرد گفت آری دارم. گفت با آنها چه می کنی؟ مرد وظایف همه اعضایش را یکی یکی گفت. بعد پرسید: عقل هم داری. گفت آری. پرسید وظیفه اش چیست؟ گفت او هر چه که بر حواسم می گذرد را می گیرد و صحیح و باطلش را مشخص می کند. پرسید آیا وقتی اعضای بدن سالم هستند هم به عقل نیاز است؟ گفت: بله چون اگر اعضا در وظایفشان دچار تردید شوند به عقل رجوع می کنند. پرسید پس خداوند عقل را برای رفع تردید اعضا قرار داده است. گفت درست است. پرسید: چطور خداوند برای اداره اعضای بدن تو رهبر و پیشوایی گذاشته اما این همه انسان را بدون امام آفریده تا در شک و حیرت بمانند. 💥اما مرد دیگر جوابی نداشت که بدهد. 📚اصول کافی؛باب الاضطرار الی الحجه حدیث ۳،ج۱ 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam
🔴 شبهه :👆 🔵 پاسخ : 👇 اگر در فلسفه دیه دقت شود آنگاه معلوم خواهد شد که تفاوت دیه زن و مرد هرگز سبب تفاوت ارزشی نباید تلقی شود. زیرا ▫️دیه در اسلام بر معیار ارزش معنوی مقتول نیست، بلکه مربوط به مرتبه بدن انسان است. دیه یک انسان بی سواد با دیه یک انسان عالم یک اندازه است. همین طور دیه یک مرد با تقوا، با دیه یک مرد بی تقوا. بنابر این جهات معنوی از قبیل علم، تقوا و سیادت تأثیری در مقدار و کم و زیادی دیه ندارد. پس دیه مربوط به مرتبه بدن و جسم انسان است. ▫️حال باید دید چرا دیه زن نصف دیه مرد است؟ چرا در اسلام به عنوان قانون، دیه زن نصف دیه مرد قرار داده شده است؟ در قرآن آیهای تصریح ندارد که دیه زن نصف دیه مرد است، ولی درباره قصاص فرموده: «الانثی بالانثی؛(1) زن در مقابل زن قصاص میشود». این آیه دلالتی بر دیه ندارد. اما فرقی بین زن و مرد در قصاص از این آیه و آیه «ان النفس بالنفس».(2) استفاده میشود که بحث مفصل دارد. امام صادق(ع) فرمود: «دیة المرأة نصف دیة الرجل؛(3) دیه زن نصف دیه مرد است». در روایات اهل سنت نیز آمده : «دیة المرأة علی النصف من دیة الرجل؛(4) دیه زن نصف مقدار دیه مرد است. ▫️حکم دیه در اسلام با توجه به تفاوت بین زن و مرد تدوین شده است . تفاوت نه بر منزلت مرد میافزاید و از مقام زن نمیکاهد. (5) تفاوت مرد و زن به خلقت آنان بر میگردد و جنبه خلقی و فطری دارد. خلقت مرد ازجهاتی متفاوت از خلقت زن است. مرد از توانمندی جسمی و روحی ویژهای برخوردار است، بر خلاف زن که جنبه عاطفه و احساس او غلبه دارد. بر این اساس وظائف سختتری بر مردان تحمیل شده ، از قبیل کار و تلاش برای تأمین غذا و پوشاک و مسکن و سائر لوازم زندگی و ایجاد امنیت و نگهداری خانه و خانواده و دفاع از آنان در برابر تهاجم بیگانگان و حفظ و ایجاد امنیت اجتماعی، که همه وظائف سختی است که بر اساس تواناییهای مرد بر دوش او سنگینی میکند. زن نیز بر اساس توانایی وجودی خود وظائف متناسب دارد. آیه می‌فرماید: «الرجال قوّامون علی النساء بما فضل اللَّه بعضهم علی بعض و بما انفقوا من اموالهم؛ (6) مردان بر زنان حاکم اند، به جهت فضیلتی که خداوند به آنان داده و به جهت خرج هایی که بر گردن آنان نهاده شده است» این آیه ناظر به تفاوت خلقی مرد و زن است. از طرفی وضع قوانین همیشه جنبه عامّ و کلّی دارد. چون مردان غالبا چنین اند و زنان غالباً چنان هستند، این احکام قرار داده شده است. وظائف مرد به گونهای جدا از وظائف زن میباشد و باعث شده است که ارزش اجتماعی و وجودی او بیش تر از ارزش اجتماعی و وجودی زن باشد، نه ارزش انسانی، زیرا ارزش انسانی مرد با ارزش انسانی و معنوی زن یکنواخت است. هر دو انساناند. مرد انسان کاملی است و زن نیز با ویژگی هایش انسانی کامل است. اگر زن یا مرد ویژگیهای خود را نداشتند، کامل نبودند. کمال مرد به مرد بودن او است و کمال زن به زن بودن او. بنابر این از جهات معنوی و توانایی رسیدن به کمالات اخلاقی هر دو مساویاند. ▫️در دیه جهات معنوی و کمالات قاتل و مقتول تأثیری ندارد، بلکه دیه، بهای ارزش اقتصادی و بازده اقتصادی مقتول است. اگر مقتول مرد باشد، دیه او بیش تر است چرا که به خاطر واجب النفقه داشتن بازده اقتصادی بیش تری دارد که براثر قتل فقدان آن برزن و فرزندانش به جا خواهد ماند. اگر مقتول زن باشد، دیه او کم تر است. چون شرعا نفقه ای بر عهده اش گذاشته نشده ؛ بازده کمتری به لحاظ اقتصادی دارد . این تفاوت است، نه تبعیض. بین تفاوت و تبعیض بسیار فرق است. کارگری که از توان کاری بیش تری بهرهمند است، تفاوت دارد با کارگری که ضعیف است و توانایی کارهای سنگین را ندارد. مزد آنان فرق میکند. اگر کارفرما یک کارگر قوی و یک کارگر ناتوان را به طور مساوی مزد بدهد، به حق کارگر قوی ظلم کرده و این کار بی عدالتی فاحش است. اگر خداوند دیه مرد و زن را به طور مساوی قرار میداد، با عدالت سازگار نبود. ▫️این که گفته شود در زمان ما زنان در تحصیل و کسب درآمد و مقامات علمی به درجات بالایی دست یافتهاند؛ اینها امتیازات معنوی است .در دیه این گونه امتیازات لحاظ نمیشود. ▫️ثانیا کارهایی که زنان در جامعه بر عهده دارند، غالبا کارهای سبک است، از قبیل کار با کامپیوتر یا پزشکی یا کارهای علمی، که غالبا کارهای طاقت فرسایی نیستند، ولی کارهایی از قبیل معدنکاری، بنایی، آهن ریزی ساختمان، جوشکاری روی اسکلت برجهای بلند و یا دفاع در مقابل دشمن در مرزها و... کارهای سختی است که غالبا زنان نمیتوانند از عهده آنها بر آیند. آنچه بیان شد؛ تنها بخشی از حکمت این مطلب بود که به عقل بشر می رسد و یا ممکن است در روایات به آن اشاره شده باشد ؛ولی علت در آن منحصر نمی شود . ▫️ممکن است حکمت های دیگری نیز وجود داشته باشد که به دست ما نرسیده است. پی‌نوشتها: 1. بقره (2) آیه 178. 2. مائده (5) آیه 45. 3. وسائل الشیعه، ج 19، ص 151. نشر دالاحیا الترا 4. کنز العمال
، ج 15، ص 57. نشر دارالاحیا التراث العربی بیروت بی تا . 5. با استفاده از زن در آیینه جلال و جمال، آیت اللَّه جوادی آملی، ص 355، نشر مرگز اسرا قم 1377 ش. 6. نساء (4) آیه 34. نشر این پیام صدقه جاریه است. 📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam
🔺برخی از روزنامه‌های در اقدامی هماهنگ اقدام به انتشار مقاله‌ای درخصوص رشد جمعیت اهل سنت ایران کرده و اذعان داشتند: «شیعیان دریافته‌اند که اگر اقدام به تولید نسل نکنند، تا ۳۰سال آینده جمعیت غالب ایران از اهل سنت است. آمارهای خوبی به‌دست ما رسیده و توقع داریم شیعیان به زودی سرنگون شده و ایران دوباره کشور اهل سنت شود.» پ.ن: ، دشمنان ما را برای رسیدن به اهداف استراتژیک تاریخی شان امیدوار کرده! https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam
📌متن شبهه: پولی که جامعه روحانیت به عنوان شهریه از خمس و موقوفات دریافت می کنند، برای چیه چرا یک روحانی باید بابت درس خوندن پول دریافت کنه ولی یک دانشجو نباید پولی بگیره همه میگن این شهریه برای تبلیغ دین هست که به روحانیون میدن اگه اینطور بوده چرا ائمه برای تبلیغ دین از پول خمس برای امرار معاش خودشون برنمیداشتن، اونا هم که آخوند بودن بهتر نیست این پول هنگفت خرج رسانه بشه تا تبلیغ دین کنه 📌پاسخ به شبهه👇 بسمه تعالی 1️⃣ مصرف وجوهات هر کدام در اسلام جای معینی دارد و خمس و زکات با موقوفات تفاوت زیادی دارند. 2️⃣ در زمان غیبت امام معصوم علیه السلام ۵۰ درصد خمس که سهم امام است برای پیشبرد دین در اختیارمجتهد جامع الشرایط قرار می گیرد. 3️⃣ همه طلاب شهریه نمی گیرند اما آنهایی که شهریه دریافت می کنند مبالغ بسیار پایین و برای ضروریات زندگی است و از آنجایی که اکثریت قاطع طلاب که درس می خوانند شغل و درآمد ثابتی ندارند باید نیازمندی ضروری آنان به نحوی که بتوانند به تحصیل پرداخته و بر آن متمرکز شوند برآورده شود. 4️⃣ برخی مراجع مثل آیت الله مکارم شیرازی روی سایت خود ریز مصرف و عناوین هزینه کرد وجوهات را هم برای شفاف سازی و رفع هرگونه شبهه منتشر کرده اند. 5️⃣دانشجویان دولتی که از پول دولت و بیت المال مجانی درس می خوانند و دانشجویان تخصصی دکترا هم حقوق و پول دریافت می کنند. 6️⃣ رهبر انقلاب حفظه الله تعالی و آیت الله مکارم شیرازی بعنوان دو نمونه اصلا از پول وجوهات از جمله خمس چیزی برنمی دارند برای خودشان. آیت الله مکارم از پول فروش کتب تالیفی ارتزاق می کنند و رهبری هم در زمان ریاست جمهوری و قبل تر که کارمند دولت بوده و بعد رهبری هم از محل هدیه و وقف زندگی می کنند. دقت شود که البته زندگی ایشان بسیار ساده و مورد تایید دوست و دشمن است و تجملات در آن جایی ندارد. 7️⃣ درباره رسانه هم بعضا کمک هایی از محل وجوهات می شود که نمونه آن پشتیبانی از یک شبکه ماهواره ای پاسخ به شبهات و تاسیس مراکز و سایت های اینترنتی پاسخ گویی به سوالات دینی است. 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam
🔆 شبهه : مگر نمی گویند امام مهدي عج که بيایند ميخواهند مردم را هدايت کنند؛ پس چرا ميگویند بعد از ظهور هيچ توبه اي پذيرفته نيست؟ مگر نمی گویند تا قبل از مرگ، هر زمانی که واقعا توبه کنی و پیشمان شوی، خداوند می بخشد؟ 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ چنين ادعايي باطل است چه کسي گفته است بعد از ظهور حضرت توبه پذيرفته نيست؟ همانطور که شما گفتيد تا قبل از مرگ توبه پذيرفته است حتي اگر بعد از ظهور حضرت حجت (ع) باشد به شرط آنکه با شرايط آن باشد 2️⃣ بله توبه کساني که تنها از باب ترس از جان بخواهند توبه کنند پذيرفته نيست به اين معنا که آنها تمام راه هاي پيش روي خود را بسته ببينند و راهي جز توبه نداشته باشند در حقيقت اين توبه، توبه ي واقعي نيست بلکه توبه ي ظاهري و تاکتيکي است و هر زمان که شرايط براي آنها عادي شود به همان کارهاي گذشته ي خود که دشمني و مبارزه با امام زمان (ع) است بر مي گردند پس اين توبه هيچ ارزشي ندارد. 3️⃣ توبه زماني پذيرفته است و ارزش دارد که راه هاي ديگر باز باشد و او با اختيار خود نه از روي اکراه و ترس از مرگ بخواهد توبه کند چنانکه خداوند در قرآن کريم به اين مطلب اشاره مي فرمايد "وَلَيْسَتِ التَّوْبَةُ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ حَتَّى إِذَا حَضَرَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ إِنِّي تُبْتُ الْآنَ وَلَا الَّذِينَ يَمُوتُونَ وَهُمْ كُفَّارٌ ? أُولَئِكَ أَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا؛ 4️⃣ پذيرش توبه براى کسانى نيست که پيوسته مرتکب گناهان مى شوند تا هرگاه که مرگ به سراغ يکيشان بيايد ( آثار آن را مشاهده کند) بگويد: اکنون توبه کردم، و نيز براى کسانى نيست که در حال کفر مى ميرند. آنانند که عذابى دردناک برايشان آماده کرده ايم. (نساء: 18) 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شبهه : "بصیرت آن است که مسن ترین فردی که از فرط کهولت سن قادر به تکلم سلیس نیست را بر حساس ترین نهاد نظارتی منصوب کنی که تمام کیان جمهوریت نظام را در زیر تیغ خود دارد!" 📌پاسخ به شبهه👇 این شبهه به آیت الله احمد جنتی 91 ساله اشاره دارد، اما چند نکته، سن برای علما یک عامل محدود کننده نیست کما این که اکثر قریب به اتفاق مراجع تقلید افراد بسیار مسنی هستند که میتوان به آیت الله صافی گلپایگانی (99 ساله)، آیت الله وحید خراسانی (98 ساله)، آیت الله حسینی شاهرودی (93 ساله)، آیت الله محمدصادق روحانی (92 ساله)، آیت الله ناصر مکارم شیرازی (92 ساله) و آیت الله شبیری زنجانی (90 ساله) اشاره کرد و این که حتی خود حضرت امام خمینی(ره) تا 87 سالگی که در قید حیات بودند جایگاه مهم رهبری را برعهده داشتند. شاید برخی اشکال کنند که چرا آیت الله احمد جنتی را با مراجع تقلید قیاس کرده ای که در پاسخ به ایشان عرض میکنم که ایشان از سال 1358 به عنوان یکی از فقهای برجسته و مورد اعتماد حضرت امام خمینی(ره) به عضویت شورای نگهبان منصوب شدند و تا امروز به عنوان عضو یا دبیر این شورا به انطباق قوانین و مقررات کشور با شرع مبین اسلام فعالیت داشته است و برخی از افرادی که همراه ایشان در این شورا عضویت داشته اند، امروز به عنوان مرجع تقلید شمرده میشوند که برجسته ترین ایشان آیت الله صافی گلپایگانی است و شاید اگر حضور ایشان چنین در سنگر شورای نگهبان استمرار نداشت به عنوان یکی از مراجع عظام هم اکنون اشتهار داشتند. نکته دیگر این که نه تنها سن بالا در بین مراجع و فقها امری غیرمعمول نیست بلکه هم اکنون مسئولانی با رده های بالاتر حکومتی و سیاسی در جهان مسئولیت دارند که حدودا هم سن و حتی بعضا بزرگتر از آیت الله جنتی هستند، از جمله ملکه انگلستان (92 ساله)، رئیس جمهور تونس(92 ساله)، امیر کویت(89 ساله)، رئیس جمهور کوبا (87 ساله)، روسای جمهور لبنان و کامرون (85 ساله) و... که این نشان میدهد صرف سن نمیتواند شخصی را از قرار گرفتن در جایگاهی مثل عضویت در شورای نگهبان بازدارد. یکی از نکات شبهه این است که میگوید چون ایشان قدرت تکلمشان سلیس نیست پس نمیتواند در شورای نگهبان یا مشاغل دیگر فعال باشد که در پاسخ به این بخش از شبهه باید گفت اگر چه ایشان بعضا در بیان کلمات سخت، دچار مشکل میشوند لیکن قوه عاقله و ناطقه شان آنقدر قوی هست که از پس کارهایی که به آنها منصوب شده اند به نحو احسن برآیند، البته خاطر نشان میسازد که ایشان یکسال است از امامت موقت نماز جمعه تهران استعفا کرده‌اند که این جایگاه، به قدرت تکلم سلیس و روان نیاز داشت. نکته دیگر درباره انتصاب آیت الله جنتی به این جایگاه نکات مثبت این انتصاب است، ایشان با توجه به این که از اولین دور شورای نگهبان و به عنوان منتخب حضرت امام خمینی (ره) در این جایگاه حضور داشته اند از این حملات برخی متلک گویا مصون هستند که افراد مورد نقد خود را با عباراتی مثل جدیدالاسلام یا تازه مسلمان یا تازه وارد منکوب میکنند، بالاخره در برابر افرادی که بعضا جایگاه و شأنیت خود را از زمان حضرت امام و با انتساب به آن حضرت، ویژه میدانند، چه کسی بهتر از یک منصوب حضرت امام میتواند وظایف قانونی خود را انجام دهد. نکته دیگری که درباره این شبهه مطرح است این که انتقاد به حضور آیت الله جنتی در شورای نگهبان به دلیل کهولت سن، قریب یک دهه از سوی کسانی مطرح میشود که نسبت به رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در 79 سالگی آن هم برای جایگاه اجرایی و پرانرژی مثل ریاست جمهوری اعتراض داشتند، کسانی که با ریاست هاشمی 82 ساله در مجمع تشخیص هیچ مشکلی نداشتند و حتی فوت او در این سن را غیرقابل باور و عجیب تلقی میکردند که اینها نشان میدهد افرادی که با انتصاب آیت الله جنتی مخالف هستند به دلایلی که ذکر شد، محدودیت سنی را بهانه قرار میدهند. مخالفت بهانه جویانه با دبیری آیت الله جنتی در شورای نگهبان البته حاکی از فعالیت منسجم و صحیح و انقلابی ایشان است که باعث شده است ضدانقلاب و معاندینی که اساسا با جایگاه شورای نگهبان مخالف هستند، در اقدامی مضحک، از عدم فعالیت شایسته و قوی ایشان در این شورا و ضعف شورا ابراز نگرانی کنند! که این رفتارهای دشمنان و حساسیتهایی که درباره آیت الله جنتی دارند اثبات میکند حفظ ایشان در جایگاه حساس دبیری شورای نگهبان کاملا صحیح و موثر بوده است که با توجه به موفقیت ایشان در سنگرهای حساس اسلام و انقلاب، همچنان برای ایشان آرزوی توفیق و سلامتی و بهروزی داریم. 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam
🔴 🔴 🔲 👈🏼 نکاتی درباره ی سفارش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه توسط امام خامنه ای، از زبان استاد : 🔳 پویش اطاعت از امر رهبری در خواندن سجادیه را جدی بگیریم 🔘 نکته ای بنظر آمد که شاید مغفول مانده باشد و آن این‌که : ما برای پیروزی در این جبهه جنگ بیولوژیکی از حیث اقدام عملی و فیزیکی همه کاری حاضریم بکنیم. 🔘 در جنبه دعا و توسل هم توسلات خوبی در حال انجام است: به توصیه بعضی اولیاء الهی،حدیث کساء و زیارت عاشورا و...، که البته تقریبا تمام آنها، هیچ ارتباطی با خصوص کرونا ندارد، و توصیه عام صادر شده است. 🔘 ولی یک توصیه مهمی که یکی از "اولیاء الهی" اولا مشخصا، در خصوص ، کرده‌اند. ثانیا این ولی خدا، اصلا بی حساب حرف نمی‌زنند، و این مطلب برای همه ثابت شده است. ثالثا ایشان یک ویژگی منحصر به فرد در مقایسه با بقیه اولیاء الهی دارند، و آن این‌که ما نسبت به میزان توجه و اهتمام به حرفهای‌شان "بازخواست" هم خواهیم شد! مقام معظم رهبری توصیه فرمودند: برای ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا را قرائت کنیم ▪️بنظر می‌آید اگر قصه کرونا خدای ناکرده طولانی شود، بی ارتباط با بی‌توجهی و کم‌توجهی به این دستورالعمل نباشد! لطفا هرکسی، به هر شکلی که می‌تواند،موجی در این زمینه ایجاد کند که این دعاء مبارک هر روز خوانده شود یعنی: اولا، خودمان هر روز بخوانیم مثلا به تعقیبات یکی از نمازهای روزانه‌مان تبدیل کنیم. و ثانیا به هر شکلی که می‌توانیم در فضای مجازی و حقیقی و خانواده و دوستان و اطرافیان توصیه کنیم که همه این دعا را بخوانند در حدیث آمده است: «ما مِن داءٍ اِلّا و لَهُ دواءٌ ▪️یادمان هست خاطره شهیدحاج قاسم سلیمانی را درمورد توصیه آقا برقرائت دعای جوشن صغیر در جنگ ۳۳روزه لبنان‌ از رادیو و تلویزیون حزب الله و مناره‌های مساجد و حتی کلیساهای ضاحیه جنوب، این دعا هر روز پخش می‌شد و در نهایت، حزب الله بر اسرائیل پیروز شد! دعایی که حتی «مسیحیان هم می خواندند چند نکته دیگر: اول این‌که در تمام نمازها می‌توان آن را در قنوت نماز هم خواند.حدود یک تا یک و نیم دقیقه بیشتر وقت نمی‌گیرد. دوم این‌که چند روز پس از توصیه مقام معظم رهبری، جمعی از مراجع هم این توصیه ایشان را تأکید کردند. این موضوع در بین مراجع بسیار کم اتفاق می‌افتد که جمعی از مراجع فتوای «مستحب یکی دیگر از مراجع عظام را تأکید و توصیه کنند. سوم این‌که این جمله از علامه حسن زاده را هرگز فراموش نکنیم که فرمودند:گوش‌تان به دهان ایشان (حضرت آقا دام ظله) باشد زیرا ایشان گوش‌شان به دهان مبارک «بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف است. 🔴
هدایت شده از h. q
نقد وهابیت آیت الله سبحانی صوت 1قسمت ب.mp3
9.6M
✳️نقد و بررسی وهابیت ❇️استاد معظم آیت الله سبحانی صوت شماره 1 قسمت(ب) ‼️در این فایل مطالب ذیل بحث می‌شود: 1️⃣زنده شدن دوباره تفکر ابن تیمیه توسط عبد الوهاب 2️⃣علت رشد تفکر عبد الوهاب 3️⃣نقش آل سعود در گسترش تفکر وهابی 4️⃣بهترین نقد بر این مکتب ضاله
شبهه🖕🖕🖕و پاسخ به آن... امام حسن عسکری (علیه السلام) نه عسگری!!!!... 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 پروفسور ارفعی : هیچ سندی مبنی بر اینکه مقبره پاسارگاد متعلق به کوروش است نداریم 🔻پروفسور ارفعی تاریخدان و زبان شناس برجسته ایرانی در مورد مقبره منتسب به کوروش می گوید : هیچ سندی برای آنکه تایید کند که این آرامگاه در پاسارگاد، مقبره کوروش است، در دست نداریم. عده‌ای براساس شواهد گفتند که این آرامگاه منسوب به کوروش است. حال آنکه پاسخی برای سوالاتی ازجمله اینکه این بنا واقعا آرامگاه است یا خیر! بعد از کوروش ساخته شده یا خیر و ده‌ها سوال دیگر نداریم. این آرامگاه با توصیفی که در کتاب‌های یونانی آمده، مطابقت ندارد. این بنا نوشته‌ای مبنی بر تایید آرامگاه کوروش بودن در خود ندارد. لینک مطلب 📚https://b2n.ir/539520 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam
🌹 عظمت و بزرگی امام عسکری (ع) در نگاه اهل تسنن 📝 پرسش: آیا علمای اهل تسنن هم درباره عظمت و بزرگی امام عسکری چیزی گفته اند یا خیر؟، اگر گفته اند برایمان بیاورید. 📝 پاسخ: امام گرامی ما امام حسن عسکری علیه السلام نه تنها فضل و مناقب و شرافت و بزرگی اش کتب شیعه را پر کرده است؛ 📚 بحارالأنوار، ج50، ص233 به بعد 🌹 بلکه بزرگان اهل تسنن هم زبان به مدح و ستایش امام عسکری گشوده اند که به برخی اشاره می کنیم: 1⃣ "محمد بن طلحه شافعی" 🌹 او می نویسد: «بدان که بالاترین منقبت و بزرگترین مزیتی که خداوند به امام عسکری اختصاص داده این است که مهدی از نسل او به دنیا آمده و پسر اوست که به وی منتسب می شود و پاره ای است که از وجود او گرفته شده است.» 📚 مطالب السوول، ج2، ص148 2⃣ "ابن صباغ مالکی" 🌹 او می نویسد: «او سرور اهل زمان و امام مردمان روزگار خود بود. گفته هایش همه ثابت و استوار و کردارش پسندیده بود. اگر فضلا و بزرگان هم عصرش را همچون قصیده ای فرض کنیم وی شاه بیت آن قصیده می باشد. و اگر آنان را همچون دری از جواهرات به شمار آوریم وی همچون یاقوت شاهوار وسط آن گردنبند در شمار خواهد بود. 🌹 یکه تاز میدان دانش که هیچ کس را یارای هماوردی با او نبوده و آشکار کننده پیچیدگی های مسائل علمی که این کار خسته و ملولش نمی کرد. 📚 الفصول المهمه، ص275 3⃣ "علامه سبط بن جوزی" می نویسد: 🌹 «او دانشمندی راستگو بوده که از پدرش و جدش حدیث روایت کرده است.» 📚 تذکره الخواص، ص362 4⃣ "علامه شبراوی شافعی" نیز می نویسد: 🌹 «یازدهم از پیشوایان حسن خالص می باشد که به لقب عسکری نیز مشهور شده است و در شرافت او همین بس که امام مهدی منتظَر از فرزندان او است. مرحبا به چنین خاندان با شرافت و نسب متعالی و همین افتخار در بلندای مقدار و مرتبه او کافی است.» 📚 الاتحاف بحب الاشراف، ص178 🌹👇 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam
شبهات کرونایی و پاسخ به آن1☝ 🌹👇 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam