🔰 درک اضطرار و نیاز
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰درک اضطرار و نیاز،حلقه واسطه ی بین علم و عمل ...
◼️◾️ ما معتقديم كه چه در مرحله ى معرفت دين و دين شناسى و چه در مرحله ى تأثيرگذارى معرفت و يقين بر عمل و تصميم بايد به حلقه ى واسطى توجه داشت كه اصل و اساس معرفت و عمل را شكل مى دهد.
◾️همانطور كه در آن جمله ى دعا آمده بود:
مكن اليقين فى قلبى.
جايگزينى يقين در دل و گره خوردن آن با جان يك مسأله است و اغلبه على رأيى و عزمى، غلبه بر رأى و عزم يك مسأله ى ديگر.
◾️ من با اينكه مى دانم آب در كوزه است به سراغ آب نمى روم، چون تشنه نيستم ولى با احتمال اينكه در چند كيلومترى آب هست حركت مى كنم، چه عطش را با خود دارم و آرام نمى گيرم. پس درك نياز و افتقار و اضطرار، آن حلقه ى واسطى است كه هم در مرحله ى دين شناسى و هم در مرحله ى عمل به آن نياز داريم.
◾️ آزاد انديش ترين دينشناسان چون از اين نكته كه ضرورت و يا عدم ضرورت دين است آغاز نكرده اند، گرفتار شده اند و در واقع با اين پيش فرض كه دين ضرورى نيست به تحليل و تعليل آن پرداخته اند و در حدّ امر قدسى به آن روى آورده اند. و همين پيش فرض براى گرفتارى آنها كافى است.
◾️ چون فرض ديگرى هم هست كه آن ضرورت و اضطرار به دين است و آن هم با اين احتمال كه آدمى
بيشتر از هفتاد سال استعداد دارد و بيشتر از يك زندگى راحت و دامپرورى بزرگ به او امكانات داده اند.
◾️ حال اگر نارسايى امكانات تجربى و غريزى را براى تأمين زندگى عادى و خوراك و پوشاك و خواب و برخورد با فكر و عقل و وهم و خيال و ... در نظر بگيريم، مسأله ملموس تر مى شود و سهم حداقل مذهب به حدى ديگر مى رسد ...
◾️ چون علم و تجربه بيشتر از امروز و همين محدوده را جواب نمى دهد و براى دنياهاى محتمل و مظنونى كه از استعدادهاى من برداشت مى شود پاسخى نمى آورد.
تازه اين در صورتى است كه علم به تمامى رشد نهايى خود رسيده باشد و جواب تمامى سؤالها و تمامى رابطه ها را داشته باشد.
◾️كه در اين صورت آخرين نسل آدمها كه خوشبخت ترين آنها هستند اين سعادت را دارند كه از علم و تجربه براى امروزشان و براى همين محدوده جوابى بگيرند.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۲۴
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 آغاز هستی ها ...
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 آغاز هستی ها ...
🔹 انسان بيش از هر چيز خودش را مى خواهد،
تا عشق بزرگترى در او ننشيند،
تا نزديك تر از خودش به خودش را نبيند،
نمى تواند از خودش بگذرد و جانش را بدهد.
🔹 البته مى توان با تلقين ها و شعارها افرادى را تحريك كرد
و به راه انداخت و به پيش باز مرگ فرستاد،
🔹حتى سربازان آلمان نازى با كمربند
باروت روى ريل هاى قطارِ دشمن مى خوابيدند
و واگن هاى تسليحات او را به هوا مى فرستادند.
🔹 اينها سربازانى بودند كه نه به خاطر آزادى و عدالت،
بلكه به خاطر تبليغات نژادپرستى و شعارهاى گرم،
به جوش آمده بودند و جان خود را به روى دست گرفته بودند.
🔹🔸 آنها كه نمى خواهند از ديگران پل بسازند،
بلكه مى خواهند هر كس با مرگش براى خودش نردبانى بسازد
و از مرگش بهره اى بردارد و در مرگش ادامه بيابد،
🔸 اين ها بايد با شناخت ها و عشق هاى بزرگ ترى افراد خود را همراه كنند
و با اين ديد آن ها را بسازند.
🔸در اين سطح آن ها كه مى بينند در اين چند ساله،
پالايشگاه كثافت بوده اند و آخر سر هم طعمه ى خاك،
🔸 به خود مى آيند كه از خود بهره بگيرند و خويشتن را در راهى بگذارند
🔸كه مرگش زندگى است و فنايش، بقا و نيستى اش، آغاز هستى ها...
🔹 اين ها با انتخابشان ادامه مى يابند و اين است كه مرگى ندارند.
كسانى كه مرده ها را انتخاب كرده اند، مرده اند هر چند كه نفس بكشند و آن ها كه زنده ى حىِّ قيوم را خواسته اند، زنده اند و حيات دارند، گرچه نفسى نداشته باشند.
🔹 اين ها با جان خويش تجارت مى كنند و اين گونه، كم هاى محدود به هفتاد ساله را زياد مى نمايند و بارور مى سازند.
🔹 اين ها مى بينند اگر مرگ را انتخاب نكنند، مرگ انتخابشان مى كند و اين است كه بازيچه ى مرگ نمى شوند و از مرگ بازيچه مى سازند ...
و از مرگ نردبانى براى عروج، عروجى تا اوج ها.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۳۴
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 بلا و فتنه
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 تحمل حکومت الهی
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 تحمل حکومت الهی
◾️ مادام كه تلقى مردم از خود و از دنيا دگرگون نشود
تحمل حكومت الهى و علوى را نخواهند داشت كه در بحثهاى قبل اشاره كرديم كه:
▪️ مردم حتى با شهادت اباعبدالله عليه السلام به على ابن الحسين عليه السلام روى نياورند و با كنار زدن يزيد به حكومت علوى نپيوستند،
▪️كه نان و رفاهى كه آنها مى خواستند به اين ولايت سنگين نياز نداشت.
◾️▪️ «ان امرنا صعب مستصعب لا يحتمله الا ملك مقرب او نبى مرسل او مؤمن امتحن الله قلبه للايمان.»
◾️ تحمل امر و حكومت معصوم، به شهود تمام و يا دل عاشق و مبتلا و ساخته شده نياز دارد.
▪️ حكومتى كه هدف هدايت و رحمت و بينات و ميزان و فرقان را دارد و تمامى نسلها را در نظر مى گيرد
و تمامى عوالم را ملاحظه مى كند، پايه هاى محكم و دلهاى استوار را مى طلبد.
▪️دلهايى كه با درك ضرورت و با احساس اضطرار، به تسليم و اطاعت و به همراهى و معيّت رسيده اند و از تقدم و تأخر نجات يافته اند و از نكث و مروق و قسط پاك شده اند، كه ناكث مارق قاسط، يا جلوتر مى رود و يا عقب مى ماند كه؛
◾️ «المتقدم عليكم مارق و المتأخر عنكم زاهق»،
◾️«فمعكم معكم».
◾️ «اللهم اجعلنا مع الحسين و اصحاب الحسين الذين بذلوا مهجهم دون الحسين عليه السلام»...
📝 استاد علی صفایی حائری
📚کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۳۵
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 معجزه
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 معجزه
🔷🔹ما هنگامى كه مى خواهيم با پاى خودمان اين همه راه برويم و با دست ضعيف خودمان مى خواهيم سنگهاى بزرگ را برداريم،
ناچار عقب مى نشينيم و كنار مى رويم و اگر جلو هم بتازيم، ضربه مىخوريم وخُرد مىشويم،
🔹اما هنگامى كه با دست حق و با نصر او و با فتح او همراهيم، ديگر ضعفى نيست.
🔷🔹 هنگامى كه ما در راه هستيم، ناچار از تمام هستى مدد مى گيريم و تمام هستى كمك ماست.
🔷 هيچ گاه ميان انسان و طبيعت و اللَّه مرز بسته نمى شود.
هنگامى كه انسان در راه بود،
از تمام اينها مدد مى گيرد.
و اين است كه نيرومند مى شود و ضعفى نمى بيند.
🔶🔸 با اين توضيح ديگر معجزه ها و كمك هاى الهى مسأله اى نيست،
كه انسان در راه، از تمام بهره ها استفاده مى كند.
🔶 آنها كه با قانون هاى حاكم بر هستى هماهنگ اند،
از تمام آنها بهره برمى دارند و معجزه ها به راحتى توضيح مى يابند.
🔶🔸 تمام طبيعت معجزهاى است كه با آن مأنوس شده ايم و تمام معجزه ها طبيعت هايى هستند كه با آن انس نداشتيم.
🔸معجزه، طبيعت نامأنوس است و طبيعت معجزهى مأنوس.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب عاشورا، صفحه ۳۶
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تحمل ولایت علی علیه السلام
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 از امام چه بخواهیم؟
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 از امام چه بخواهیم؟
🔷🔹 مسأله ى انتظار ما از حجت مسأله ى توسل را توضيح مى دهد.
🔹 اين درست كه ما آنها را شفيع و همراه طلب خود ساخته ايم و حتى نمك طعام و رنج فرزندان مان را با آنها در ميان مى گذاريم
🔹 و اين درست است كه ما جز از اينها نمى خواهيم
🔹 ولى درست ترين اين است كه از اينها جز خودشان را نخواهيم
و از آنهابراى رسيدن به بتها و عروسك هاى حقير و ناچيزمان استفاده نكنيم
🔹 و اينها را براى رسيدن به اين آرزوهاى كوچك زير پا نگذاريم
🔷🔹 تا آنجا كه با اشك و سوز بگوييم مهدى جان! آقا جان! اگر جواب مرا ندهى بر مى گردم ...
🔶🔸 راستى به كجا بر مى گرديم؟
به سوى چه كسى و در چه دنياى بزرگ و كوچكى.
🔸ما همه ى اين راهها را تجربه كرده ايم و از همه ى بن بستها زخم خورده ايم
تا به اينها روى آورديم.
🔸 حال چگونه با برآورده نشدن خواسته هاى كوچك مان و مستجاب نشدن دعاهاى ريزو درشتمان از اينها بر مى گرديم و با آنها قهر مى كنيم.
🔸 اگر ما به خاطر اين خواسته ها از اولياء خود بريديم و حتى در دلمان بر آنها خرده گرفتيم،
معلوم مى شود كه ما اين خواسته ها را از آنها ضرورى تر و مهمتر مى دانيم
و در هنگام تعارض، آنها را زير پا مى گذاريم، و بر آنها مى شوريم
🔸در حالى كه آنها آمده اند تا به من بياموزند كه چگونه با رنجها برخورد كنم و چگونه از نعمتها به غرور و تكاثر نرسم و چگونه در هر موقعيت، موضعگيرى مناسب داشته باشم
و از بدى ها خوب استفاده كنم و به كوثر دست بيابم.
🔸 چون داشتن امكانات و نعمتها مهم نيست، كه بهره بردارى مناسب و برخورد مهم است.
🔸 زاويه ى ديد و زاويه ى برخورد به من ظرفيت و ظرافت و كوثر و استمرار را مى بخشد.
🔸 من مى خواهم كه آنها براى من بت بسازند و يا بت هايم را تعمير كنند، در حالى كه آنها آمده اند تا مرا از بت پرستى برهانند و بت هايم را با دست خودم بشكنند.
🔸من از آنها نعمت مى خواهم و آنها براى من غنا و خير و استغناء را در نظر گرفته اند.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۴۱
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 رکود کمتر از عقب گرد نیست ...
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 زندگی صحنه پیکارهاست.
◾️▪️ انسان آگاه، انسانى كه هستى را شناخته
و نقش انسان را شناخته
و جهت حركت هستى و انسان را شناخته،
به اين عقيده مى رسد كه :
▪️ در اين كاروان متحرك هستى، ركود كمتر از عقبگرد نيست
و عقبگرد جز «تنهايى» نيست.
و «تنهايى»، در كوير هستى، جز مرگ نيست.
▪️ و به اين عقيده مى رسد كه انسان بايد بارور گردد
و شكل خود را انتخاب كند و جهت بگيرد و در درون او و در جامعه ى او، جز حق حاكمى نماند.
▪️ به دنبال آن شناخت و اين عقيده، آن جا كه مى بيند طاغوتى به سركشى برخاسته و طاغوتى خلق را به بند كشيده و استعدادها را راكد گذاشته تا از آنها بهره بستاند، در آن جا آرام نمى نشيند.
▪️ براى گسترش حكومت حق در درون انسان و در جامعه ى او كوشش مى كند و براى اين درگيرى، به نيازها مى انديشد و براى تأمين آنها تلاش مى نمايد
.
◾️▪️ حسين (ع)، انسانى آگاه، انسانى معتقد، انسانى راه رفته است.
▪️او با طاغوتى روبروست كه خلق را براى خود مى خواهد و آنها را پل خويش مى شمارد و از آنها بيشترين بهره ها را طلبكار است.
▪️ و براى اين بهره بردارى، آنها را به رذالت كشانده،
شخصيت شان را شكسته،
با سرگرمى ها تخديرشان كرده است.
▪️ حسين (ع)، اين انسان آگاه، اين آگاه آزاد و اين آزاد مسئول، براى اين آزادى و آن حكومت، مبارزه اش را شروع مى كند.
📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله)
📚 کتاب عاشورا، صفحه ۴۵
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 چگونه ما باید به مهمانی حوادث برویم؟
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 با او مرگ، استمرار و فتح است.
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 با او مرگ، استمرار و فتح است.
🔷🔹 معلى بن خنيس به امام صادق عليه السلام مى گويد:
كاش كار به دست شما مى رسيد و ما به فراخى مى رسيديم.
🔹حضرت مى فرمايد: در اين صورت جز رنج روز و بيدارى شب نبود
و هيچ ظلمى، مظلومى را در راحت نگاه نداشته جز اين ظلم بر ما كه كار را بر ما راحت نموده است.
🔹 اين انتظار امن و رفاه و دستيابى به آرمانها همان آفتى را به دنبال مى آورد كه آن دوست رنج كشيده به آن مبتلا شده كه اگر در كنار معصوم، به آن آرمانها دست نيابد، متزلزل خواهد شد
و عقب خواهد كشيد،
🔹در حالى كه از ما مى خواهند تا زمينه ى تحول و امكان انتخاب را فراهم كنيم. وصول نتيجه مربوط به اطاعت و اقبال ديگران است.
🔹كه چه بسا روى نياورند و يا سركشى نمايند.
از ولى خود ببرند و با پاى حجاج بيعت كنند تا مبادا امام زمان را نشناخته باشند و به مرگ جاهليت گرفتار شده باشند.
🔹 آنها كه در تنهايى و جمع در تربيت و سلوك و اخلاق و در رابطه با اشياء و افراد و ملت هاى ديگر نياز و اضطرار به خدا و رسول و حجت را احساس كرده اند،
مى توانند از جان و مال و راحت خود بگذرند
ولى نمى توانند از ولى دست بشويند،
كه بدون ولى زندگى محدود و كور است و با او مرگ، استمرار و فتح است.
🔹انا فتحنا لك فتحاً مبينا
📝 استاد علی صفایی حائری (رحمه الله)
📚 کتاب وارثان عاشورا،صفحه ۴۴
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 داستان خون
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 داستان خون
🔶🔸 از اين حركت مَوْتوُر،
و از اين داستان خون
تا به حال تحليل هايى شده است.
🔸 تحليل هايى نه چندان نزديك و همدم،
بل در برابر و مخالف با هم.
🔸شهادت، شفاعت،
امر به معروف،
جلوگيرى از ظلم،
انقلاب و تشكيل حكومت.
🔸 و اين تعجب ندارد؛
كه اين داستان كوتاه،
اما به بزرگى تاريخ،
يك بعد ندارد
و يك جهت ندارد.
🔸 و اين است كه هر كس،
آن را به گونه اى مى بيند.
🔸 اين داستان،
همچون دشت نيست
كه نشسته تا آخرش را بينى
و كرانه هايش را در آغوش نگاهت بنشانى.
🔶🔸 اين داستان، داستان كوه است،
آن هم كوهى به عظمت تاريخ.
🔸 و اين است كه هر چقدر بالاتر بروى،
بيشتر مى بينى،
🔸در حالى كه بيش از يك بعدش را نديده اى.
🔸 و آن دم كه بر قله اش عروج كنى،
تازه خودت را فراموش مى نمايى
و تحليل هايت را از دست مى گذارى.
🔸 مگر آن كه از دور تحليلش كنى
و از سايه اش اندازهاش را بگيرى
و با فشارش، تا امروز و با ادامه اش،
در نسل ها تقديرش كنى
و از نشانه ها و علامت ها تخمينش بزنى.
🔸 دورهاى نزديك
و بزرگهاى فشرده را اين گونه مى توان فهميد.
📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله)
📚 کتاب عاشورا، صفحه ۵۱
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 بلا و اندازه انسان
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 انتظار حجت
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 انتظار حجت
🔷🔹 ما به اندازه ى انتظارى كه از ولى داريم،
بايد براى او آماده شويم
و زمينه سازى كنيم.
🔹 اگر من ضرورت ولايت را احساس كرده ام و حجت را براى تمامى زمين و تمامى آدمهايى مى خواهم
كه سر در لاك هفتاد سال رفاهشان دارند و به يك دامپرورى مدرن و فارغ
فكر مى كنند
🔹 ناچار بايد اين ضرورت را به همه ى اينها منتقل كنم
و بايد براى اين رهبرى بزرگ مهره هاى كار آمد را بسازم
🔹 و با حلم و ظرفيت و ظرافت و با زاويه ى ديد و زاويه ى برخورد به كوثر و بهره بردارى و خير كثير برسانم.
🔹 هدفهاى بزرگ را نمى شود با گشاد بازى به سامان كرد و ناچار تو كه در سياست و اخلاق و حقوق و اقتصاد، مبانى و اهداف ديگر و شكل كار و روش كار مشخص دارى،
نمى توانى بدون اين تربيت و اين تولد و توليد لحظه اى را بگذرانى
🔹 كه بايد تمامى كارهاى پراكنده ى تو به دور اين محور بچرخد
و به يارگيرى و نصرت و جاسازى و جايگزينى آنها منتهى شود.
🔹 چون يارانى كه در جايگاه خود ننشسته باشند كار آمد نيستند
و ياران كار آمدى كه جايگزينى نداشته باشند، كمرشكن هستند
🔹 و همين است كه بايد حساب خط دوم را و صفّ دوم را از همين اول داشت و زاييد و روييد و دوباره روييد.
🔹 هر نوع رشد و توسعه ى اقتصادى اجتماعى از فرهنگى برخاسته و به فرهنگى مى انجامد
و اين تحول فرهنگى چه در فرهنگ دينى و يا غير دينى، محتاج طرح و مديريت و مهره هاى كارآمد و جايگزينى و جاسازى آنهاست.
🔹 و اين كار سنگين كسانى است كه انتظار حجت را دارند و آدمى را با قدر و استمرار و روابطش در نظر گرفته اند و براى اين همه در اين مجموعه برنامه ريزى كرده اند.
📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله)
📚 کتاب وارثان عاشورا، صفحه ۴۹
#وارثان_عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 مصیبت فقدان حسین علیه السلام
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
🔰 مصیبت فقدان حسین علیه السلام
◾️▪️ قطعاً وجود امام،
براى دين پرثمرتر
و براى يزيد خطرناكتر است.
▪️ اين درست كه مرگ او مجاهد مى سازد،
اما بايد ديد زندگانى او،
هم بيشتر و هم بهتر سازندگى ندارد؟
▪️ صِرف اين كه كسى جانشين او هست و خداوند ديگرى را معين كرده،
از بزرگى مصيبت نمى كاهد.
▪️ آن جايى كه مرگ عالِم شكافى مىآورد كه چيزى آن را پر نمى كند، معلوم است كه مرگ امام و فقدان رهبر چه گرفتارى ها مى آورد.
▪️مرگ عالم، جانشين ندارد؛
«اذا ماتَ الْعالِمُ ثُلِمَ فِى الْاسْلامِ ثُلْمَةٌ لايَسُدُّها شَىءٌ».
▪️ وجود امام، جگر گوشه ى رسول، نور چشم فاطمه (س) و ادامه ى على (ع) براى يزيد و دستگاه اموى آن قدر خطرناك و ضرر آميز بود
كه يزيد با تمام وجودش براى نابودى او كوشش ها كرد
و تا خونش را نريخت آرام ننشست.
▪️ ما بايد آگاه باشيم كه نفوذ پيشوايان و شخصيت اجتماعى آنها در يك سطح نبوده،
حتى درجات آنها در يك سطح نيست.
▪️ ما مى بينيم، آن جا كه عظمت و نفوذ و شخصيت على (ع) براى پنج سال، شب و روز، سپاه او را به بيابانها مى كشد و در برابر معاويه به پا مى دارد و معاويه ى تدارك ديده را به فرار نزديك مى كند،
▪️در همان وقت شخصيت امام حسن (ع) در برابر معاويه كارى از پيش نمى برد و حتى سپاه آماده ى نخيله از گِرد او متفرق مى شوند و خنجر در پايش مى گذارند.
▪️ اين پراكندگى، دليل نبودِ سياست و لياقت نيست؛
كه على (ع) در چشم ها جايى را گرفته كه امام حسن (ع) آن جايگاه را ندارد و او در دلها به عظمتى رسيده كه هنوز ديگران به آن نرسيده اند.
▪️ و اين است كه شخصيت حسين (ع) را پيشواى ديگرى پر نمى كند.
▪️ بوسه هاى رسول (ص) بر چهره ى حسين (ع) نقش دارد
و جاى پاى حسين (ع) بر دوش رسول (ص)، چشم ها و حافظه ها را با خود گواه دارد.
▪️ مصيبت فقدان حسين (ع)، اين نور بزرگ و اين خون خدا، بزرگتر از آن است كه ما مى فهميم.
◾️▪️ جايى كه از دل سنگ، خون عبيط، خون تازه مى چكد
و تمام هستى مصيبت مى گيرد،
چه مى توان گفت،
جز همان كه گفته اند:
▪️ «لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزيَّةُ
وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِيبَةُ».
📝 استاد علی صفایی حائری(رحمه الله)
📚کتاب عاشورا، صفحه ۵۵
#عاشورا
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 دست های آلوده ی ما
#ویژه_نشر_در_اینستاگرام
#عین_صاد
📲 آیدی کانال های ما در
تلگرام، ایتا، سروش، بله:
▶️ @einsad
🔻خرید اینترنتی کتابهای استاد صفایی حائری :
🛒 www.zekraa.ir
🔲 پاسخ به سوالات کاربران :
🗨 @ad_einsad