eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
61.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
✅تو از رنجت بزرگ‌تری 🔶استاد علی صفایی حائری ...به پدرى كه فرزندش را از دست داده بود و هرگونه تسليتى را به تمسخر مى گرفت، كه «هنوز دامنت آتش نگرفته كه درد من دل سوخته را بدانى»، گفتم: راستى كه مصيبت تو مصيبت بزرگى است و از بزرگى مصيبتش شمّه اى گفتم و آخر سر به همان مقايسه پرداختم كه مصيبت تو بزرگ است ولى تو از اين مصيبت بزرگ‌ترى و همين است كه نبايد بلرزى. آنها كه فقط به بزرگى حوادث و موانع و دردهاشان اشاره مى كنند و حتى گاهى مى برند كه كسى درد ما را درك نكرده، اينها خوب است كه نيم نگاهى هم به خودشان مى انداختند و مى فهميدند كه اگر كسى رنج اينها را درك نكرده، خودشان هم خودشان را درك نكرده اند و فقط درد را احساس كرده‌اند. درس‌هایی ازانقلاب(انتظار)،ص94. 🌿 @einsad
✔ برنامه محرم موسسه لیله القدر 🌿 @einsad
☑️ سال، با #حسین آغاز می شود... 🔸 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
📚 🔸استاد علی صفایی حائری ▪️ کتابی برای ✅ کتاب پیشنهادی ما برای مطالعه در ماه محرم، کتاب 👈 عاشورا نوشته استاد علی صفایی حائری است. ✨با مطالعه این کتاب کوچکِ ۷۹ صفحه‌ای، با تاریخی مختصر از قیام امام حسین(ع)، مراحل قیام، دیدگاه‌های مختلف درباره فلسفه قیام و اشکالات تحلیل‌ها آشنا می‌شوید و نظریه‌ای نو در این زمینه به شما معرفی می‌شود. کتاب دو بخش دارد: 🔸 در بخش اول از این موضوعات سخن می‌آید: 1️⃣ انواع مختلفِ مبارزه: پنهان، آشکار، پویا... 2️⃣ انگیزه‌های مبارزه: آزادی، خودخواهی، ملی، قدرت‌طلبی... 3️⃣ اهداف مبارزه: عدالت، رفاه، آزادی برای رشد... 4️⃣ نیازهای مبارزه: رنج‌ها، محرومیت‌ها، خفقان‌ها، وجود کادر قوی.... 5️⃣ موانع مبارزه: عشق به زندگی، عشق به دنیا، مشکلات، گرفتاری‌ها، ضعف‌ها، منفعت‌طلبی‌ها... 🔸 در بخش دوم، تحلیل‌های مختلف از اندیشمندان درباره فلسفه قیام اباعبدالله مطرح و اشکالات آنها بیان شده است؛ تحلیل‌هایی چون: 1⃣ شهادت‌طلبی 2⃣ شفاعت 3⃣ امر به معروف 4⃣ جلوگیری از ظلم 5⃣ تشکیل حکومت 👈 به عقیده استاد صفایی، تحلیل درست در زمینه قیام امام حسین آن است که با تمام مواضع، اقدامات و سخنان امام حسین در تمام مراحل قیام او هماهنگ باشد و این چیز‌ی است که تحلیل‌های ارائه شده از آن بی‌بهره است. ✅او هریک از تحلیل‌های موجود را را با ذکر مثال نقضی از عملکرد و سخنان امام حسین در طول حرکتش نقد کرده و آنگاه نظریه خود را ارائه می‌کند و آن را بر تمام مراحل حرکت امام از مدینه تا مکه و از مکه تا کوفه تطبیق می‌دهد. ✅نکته قابل‌توجه کتاب عاشورا این است که در آن نویسنده در هر مرحله از قیام اباعبدالله، گزینه‌های پیش روی امام را مطرح می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا از میان آنها بهترین گزینه همان بوده که امام انتخاب کرده است. 👈قیمت این کتاب پربار، تنها ۵ هزار تومان است. 📞در صورت تمایل برای خرید، با یکی از شماره‌های زیر تماس بگیرید👇👇 ☎️02537712328 ☎️09127461022 🌿 @einsad
✔ پخش زنده مراسم موسسه لیله القدر از اینستاگرام 🌿 @einsad
4_5960680515332735406.mp3
764.7K
🌿 اصول حاکم بر حرکت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
✅ ادب مصیبت داری 🔸 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: به شهادت آيه‌ى آخر سوره‌ى كهف، ميان رجاء لقاء خدا و عمل صالح و عمل خالص ارتباطى هست كه بايد آن را به دست آورد و بهره گرفت، مادام كه دل در دنيا باشد و از تنگى دنيا به ستوه نيامده باشد و شور و شوقى ديگر در او خيمه نزده باشد، تمامى كارهاى خدايى و آخرتى و تمامى نماز و جهاد و شهادت انسان دنيايى است و از اين محدوده بيرون نمى‌رود و آن‌دم كه گرايش به غيب و اشتياق به روز ديگر و انتظار لقاء خدا در دل شعله كشيد، ناچار تمامى كارهاى دنيايى و خوراك و پوشاك و عيش و نوش انسان، انگيزه‌اى ديگر دارد و صبغه‌اى ديگر و هوايى ديگر، كه تمامى كارهاى پراكنده، آن هنگام كه در طرح جامع و برنامه‌ى گسترده‌ى تو شكل مى‌گيرد، هماهنگ و يگانه مى‌شود و علم و حالت به ثبات و سرمديّت مى‌رسد 📚 وارثان عاشورا، صفحه 16 🌿 @einsad
🔸 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_5863969108936098426.mp3
763.3K
🌿اصول حاکم بر حرکت ابا عبدالله الحسین علیه السلام1⃣ استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
4_5863969108936098427.mp3
986.4K
🌿اصول حاکم بر حرکت ابا عبدالله الحسین علیه السلام2⃣ استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
☑️ شرط همراهی با #حسین علیه السلام استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🌿 تسویف و تأخیر استاد علی صفایی حائری قيس بن مسهر و عبدالله بن يقطر...از رسولان امام براى مسلم هستند كه در قادسيه به وسيله حصين بن نمير دستگير مى‌شوند و به كوفه روانه مى‌شوند و براى لعن بر حسين عليه السلام بر منبر فرستاده مى‌شوند و مردم را به يارى حسين و جدايى از حرامزاده‌اى مثل ابن زياد مى‌خوانند و از بالاى قصر پرتاب مى‌شوند و سر از بدن شكسته‌شان جدا مى‌شود. طرماح بن عدى هم از طايفه طى است كه از كوفه بيرون آمده و آن لشكر عظيم نخيله را ديده و هنگامى كه به حسين مى رسد، به جاى نصرت به نصيحت مى پردازد و از حسين عليه السلام مى خواهد كه به كوه‌هاى طى روى بياورد و تا بيست هزار شمشيرزن را در ركاب خود ببيند كه تا جان در بدن دارند از او دفاع مى كنند. حضرت مى فرمايد كه من با حرّ عهدى دارم و نمى پذيرد و طرماح به خاطر رساندن آذوقه عيال، از حسين عليه السلام جدا مى شود تا خود براى نصرت او بازگردد و حسين عليه السلام مى فرمايد: شتاب كن، چون ممكن است كه ما را نبينى و او مى رود و هنگامى كه باز مىگردد، ديگر در نينوا لاله‌اى نيست و آتش‌ها خاكستر شده‌اند. اين تسويف و تأخيرها به خاطر هر عذر و بهانه اى كه باشد، از ترجيح آن بهانه حكايت دارد. چرا ما تكليف‌ها را به عقب مى‌اندازيم؟ آيا امكان بيشتر و يا قدرت زيادتر و يا رفع موانع و يا رفعت همتى را انتظار داريم؟ مادامى كه حسين، به تبليغ و دگرگون كردن تلقى مردم از خويش و از حكومت محتاج است، مادام كه او به مهره هاى كارساز و جايگزين آنها از مهره‌هاى موجود نياز دارد، چگونه تأخير مى‌كنيم و براى تأمين چند ماه آذوقه مى‌رويم و فرصت‌ها را از دست مى‌دهيم در حالى‌كه زمان تنگ و هدف دور و موانع بسيار و راه‌زنها در كمين هستند. ما براى فرار از تكاليف، تكاليف را سنگين مى‌شماريم و توان خود را نفى مى‌كنيم تا عذر تأخير و تسويف را فراهم كنيم. ما مى‌گوييم: «لَو استَطَعنا لَخَرَجنا مَعَكم يُهلِكون انفُسَهُم».(توبه:۴۲) و خدا مى‌ گويد: «لَو ارادوا الخُروج لا عدوا له عدةً».(توبه:۴۶) ما مى‌گوييم: اگر مى‌توانستيم مى‌آمديم و خدا مى‌فرمايد: اگر مى‌خواستند آماده مى‌شدند. آنچه خدا مى‌خواهد شتاب و سبقت است كه: «سارعوا الى مَغفِرة مِن رَبِّكم»،(آل عمران: ۱۳۳) و «اغتَنمواالفرص» و «اغتنموا المهل».( نهج‌البلاغه، خطبه۷۶) و آنچه شيطان مى خواهد وعده و وعيد و تسويف و تأخير است كه: «يعدهم و يمنيهم و مايعدهم الشيطان الا غروراً».(نساء:۱۲۰) ✅ ما اگر مى خواهيم كه حسرت نصرت معصوم و حسرت غنيمت همراهى او را نداشته باشيم و همچون طرماح به جاى خالى نرسيم، بايد تمرين كنيم و هيچ تكليفى را به خاطر بهانه‌اى به عقب نيندازيم و الان مى‌روم و رفتم را با عمل جايگزين كنيم كه تا به خود بجنبيم، ديگران رفته‌اند و كارها را برده‌اند و ما را با لهو و لعب‌ها گذاشته‌اند. 📚 وارثان عاشورا، ص۲۷۶ 🌿 @einsad
4_5863969108936098429.mp3
1.52M
🌿اصول حاکم بر حرکت ابا عبدالله الحسین علیه السلام3⃣ استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
🌿 ضرورت رشد استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_5863969108936098430.mp3
1.22M
🌿اصول حاکم بر حرکت ابا عبدالله الحسین علیه السلام4⃣ 🔶استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
☑️ گریه بر #حسین علیه‌السلام استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: كسانى‌كه فرهنگ دينى را، انحراف اصلى از فرهنگ عقلى يونان قديم و غرب معاصر مى‌دانند و تنها راه را در گرايش به اين سمت و سو مى‌شناسند حق دارند كه همچون بامدادان، ناصر خسرو را به خاطر گرايش به معصوم،به جدايى از عقل متهم كنند و او را از روشنفكرى هم خلع يد كنند، چون روشنفكرى را در پاى بندى به عقل و بينش عقلى مى‌دانند، اما براى كسانى كه غريزه و تجربه و علم و عقل و عرفان را براى تمامى نيازها و روابط‌ پيچيده و مستمر انسان كافى نمى‌دانند و به وحى و رسالت و ولايت و خلافت روى مى‌آورند، نياز به حجت و اضطرار به حجت مطرح است حتى اگر غرب هيچ كم و كسرى نداشته باشد و به قدرت و صنعت و ثروت هم رسيده باشد و حتى اگر ما هم هيچ، ثبات و قدرتى نيافته باشيم و در طرح مكرها و كيدها و حيله‌هاى آن‌ها دست و پا بزنيم. چون قدرت و صنعت و ثروتى كه با اندازه‌ها و ارزش‌ها و برنامه‌هاى انسان هماهنگ نباشد، همچون شتاب و سرعتى است كه در برخورد با بن‌بست‌ها و انحراف راه‌ها به شتاب و سرعت مفلوك و درد آلود مى‌رسد. 📚 وارثان عاشورا، صفحه 29 🌿 @einsad
4_5863969108936098428.mp3
2.94M
🌿اصول حاکم بر حرکت ابا عبدالله الحسین علیه السلام5⃣ استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
☑️ آنجا که تا هدف فاصله داری، باز هم حق تسلیم و خودباختگی نداری... 🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅خيلى‌ها براى حسين، جان دادند. امّا... 🔶استاد علی صفایی حائری: بارها گفته‌ام، خيلى‌ها براى حسين، جان دادند. امّا آن‌ها كه پيشاپيش حسين با سر رفتند، همان‌ها بودند كه عاشورا، شاهد صادق شهادت سبزشان بود. خيلى‌ها على را يارى كردند و با عشق او، آتش را بر خويش گلستان كردند؛ امّا آن‌ها كه در زمان مناسب سر تراشيدند و بر در خانه‌ى او نشستند، اندك بودند. و خيلى‌ها سعى و سرعت را داشته‌اند، اما از حدود تجاوز كرده‌اند و به تعبير امام‌صادق(ع)،باطل را، با باطل كوبيده‌اند. سعى و سرعت و اعتدال را با هم داشته باش و متوجّه باش كه اعتدال، احتياج به احاطه و ميزان دارد. آن‌ها كه مستند عمل مى‌كنند، اما بر تمام ادّله احاطه ندارند، گمراه مى‌شوند. و آن‌ها كه احاطه دارند و با استحسان و خوش‌آيندها راه مى‌روند، گمراه‌ترند؛ كه با آگاهى،به ضلالت رسيده‌اند و با توجّه، كورى را خريده‌اند. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 58 🌿 @einsad
4_454890886946357342.mp3
1.54M
☑️ روضه حر استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_5863969108936098480.mp3
2.08M
🌿اصول حاکم بر حرکت ابا عبدالله الحسین علیه السلام6⃣ استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
✅خدایاتورابه خاطرمصیبتهایم شاکرم 🔶استادعلی صفایی حائری @einsad
✅ ما در برابر ولى عصر و امام زمان (عج) از ياد او غافل و از مشكلات مبارزه و رنج‌هاى او فارغ هستيم.‌‌.. 🔶استاد علی صفایی حائری: همان‌طور كه وحشت از لشكر شام و طمع گندم رى و فريب و نيرنگ ابن زياد، خيلى‌ها را در تاريخ از حسين عليه السلام و عاشورا و كربلا جدا كرد و از بركت روز حسين عليه السلام محروم گرداند. وحشت از قدرت و ابر قدرت امروز كه نظم نوين را فرياد مى‌زند و قدرت و صنعت و علم و ثروت و رفاه و لذت را يدك مى‌كشد و از تمامى راه‌هاى تبليغى و رسانه‌هاى جهانى و ماهواره‌هاى مسلط‌ و تصويرهاى مسموم بهره مى‌برد، وحشت و طمع از اين قدرت‌ها و وادادگى در برابر آن‌ها و سر نهادن بر فرمان آن‌ها و بريدن از دين و از حسين زمان و ولى عصر(عج)، از وحشت اهل كوفه كم ندارد. و راستى كه بركت روز حسين عليه السلام مى‌تواند، ما را به بيدارى بكشاند و با يارانى كه در محاصره افتاده‌اند و انتظارهاشان به نااميدى رسيد و هيچ‌كس به يارى آن‌ها نشتافت تا آن‌جا كه در روز تاسوعا دوست و دشمن تنهايى را باور كرد و دشمن تصميم به تمام كردن كار گرفت،با يارانى كه بدون انتظار نتيجه و با يقين به شكست اين‌گونه استوار ماندند،با اين ياران و اصحاب حسين عليه السلام به مقايسه بكشاند. ما مى‌بينيم كه آن‌ها در محاصره و ضعف بدون اميد به نصرتى و ناصرى و بدون انتظار نتيجه و چشم داشت از پيروزى و مزد و سپاس و ستايشى اقدام كردند و بر يكديگر سبقت گرفتند... و در اين طرف مى‌بينيم كه ما در برابر ولى عصر و امام زمان (عج) از ياد او غافل و از مشكلات مبارزه و رنج‌هاى او فارغ هستيم و در ميان اشتغالات شلوغ و لهو و لعب‌هاى خودمان براى او جايى نگذاشته‌ايم و اقدامى نمى‌كنيم و هزار توجيه داريم و دستاويز بدى‌هاى افراد و بى اعتنايى دوستان را و يا خوبى حريفان و نظم و انضباط‌ و قدرت و سرعت و صنعت و ثروت و رفاه و سرخوشى‌هاى بى‌امانشان را داريم. 📚 وارثان عاشورا، صفحه 90 🌿 @einsad