🔰 بلاء باعث تصفيه ى يقين هاى انسان مى شود... بلاها و گرفتارى ها، تمام روى دنيا را به تو نشان مى دهد.
❞ عینصاد
📚 #شرح_دعای_مکارم_الاخلاق
#️⃣ #جمله_کوتاه
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰بلاء باعث تصفيه ى يقين هاى انسان مى شود... بلاها و گرفتارى ها، تمام روى دنيا را به تو نشان مى دهد.
❞ عینصاد:
﮺ خداوند باعث مى شود كه ما يقين هايمان تصحيح شود و از كذب هايش گرفته شود و ضعف هايش پر شود تا خلط توهمات و آمال و تخيلات از يقين و معرفتمان بيرون رود.
«بما عندك»، معانى گوناگونى دارد: ملكوت خدا هست. نعمت او هست.
آيات او مى تواند باشد. حضورش هست. همه اينها مرتبه اى از تصحيح، روى يقين انسان دارند. پس عند اللَّه همه ى آنچه نزد خداست را مى تواند شامل شود.
نكته ى مهم اين است كه خودِ بلاء باعث تصفيه ى يقين هاى انسان مى شود. ما يك معرفتى نسبت به دنيا داريم. اين دنيا را با ديد خودمان مى شناسيم. بلاها و گرفتارى ها، تمام روىِ دنيا را به تو نشان مى دهد.
در واقع معرفت انسان زمانى كه آغاز مى شود، اگر معرفت علمى باشد، از تجربيات آغاز مى شود و اگر معرفتى باشد كه انبياء القاء كرده اند از ادراكات حضورى ما آغاز مى شود. وقتى بخواهد اينها تصحيح شود احتياج به ابتلاء دارد. احتياج به ملكوت خدا دارد. احتياج به عنايت هاى پى در پى او دارد. تا اينها نباشد، اين يقين ها، اين معرفت ها تصحيح نمى شوند و تخيلات، برداشت ها، انس ها و عادت ها و ... تصفيه اش منوط به تصحيح يقين است. ﮺
📚 شرح دعای مکارم الاخلاق | ص ۷۵
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 اگر آرام نگرفتیم
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ
#️⃣ #اگر_آرام_نگرفتیم
☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🌐سایت انتشارات لیله القدر
WWW.EINSAD.IR
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰اگر آرام نگرفتیم
رنج ها غالبا مربوط به هواى نفس است. در واقع ما اگر عمل به تكليف كرده باشيم همان ما را آرام مى كند.
اگر امر حق محرك ما باشد، امتثال آن امر بايد ما را آرام كند، اگر امتثال كرديم و آرام نگرفتيم و هنوز بحرانى هستيم، هنوز در رنجيم، نشان مى دهد محرك ها چيزهاى ديگر بوده است. عبادت صحت مى آورد. چيزى تحريك نشده و ارضاء و اغناء نشده در ما باقى نمى گذارد كه اعصاب ما را خرد كند و ما را از بين ببرد.
📚شرح دعای مکارم الاخلاق | ص ۱۳۷
╭✤ @Einsad ✤╮
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ آدمی اسیر دنیاست﮺
🎙 عینصاد
#⃣ #استوری #آدمی_اسیر_دنیاست
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🔗 لینک دانلود کیفیتهای مختلف از آپارات:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.aparat.com/v/p1AuG
🌐سایت انتشارات لیله القدر
WWW.EINSAD.IR
╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ اولین ظالم بر محمد و آل محمد ﮺
🎙 عینصاد
#⃣ #استوری #اولین_ظالم_بر_محمد_و_آل_محمد
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🔗 لینک دانلود کیفیتهای مختلف از آپارات:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.aparat.com/v/aHoe4
🌐سایت انتشارات لیله القدر
WWW.EINSAD.IR
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 حجم عمل مهم نيست، مهم ريشه هاى عمل و توجه ها و عنايت هايى است كه يك عمل را همراهى مى کنند.
❞ عینصاد
📚 #قیام
#️⃣ #جمله_کوتاه
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰حجم عمل مهم نيست، مهم ريشه هاى عمل و توجه ها و عنايت هايى است كه يك عمل را همراهى مى کنند.
❞ عینصاد:
﮺ نيت و بصيرت و درك از روابط و توجه به آثار و شكل عمل، همگى در پاداش نقش دارند و همين است كه يك ضربت على از تمامى عبادت جن و انس بالاتر و با فضيلت تر مىشود، چون على در همين ضربت، عبادت جن و انس را در نظر داشته و به خاطر آنها شمشير زده و با شمشير خود، زمينه ى عبادت آنها را فراهم ساخته و در اين جهاد جز خدا را در نظر نياورده است.
حجم عمل مهم نيست، مهم ريشه هاى عمل و توجه ها و عنايت هايى است كه يك عمل را همراهى مى كنند، تو بايك لقمه نانى كه مى دهى گاهى مزاحمى را رد مى كنى و گاهى گرسنه اى را سير مى كنى وگاهى درس احسان و انفاق و اطعام مى دهى. واين سنت را زنده مى دارى. آيا اينها با هم برابر است.
گاهى تو با احسانى كه مى كنى طرف را به ذلت مى اندازى و محصور مى نمايى و گاهى مثل آبى كه از سرچشمه مى نوشند، از تو سيراب مى شوند و بهره مى گيرند، آيا اين جرعه هاى ذلت و عزت برابر است.﮺
📚 قیام | ص ۲۹
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 انکسار رسول (ص)
❛❛ عینصاد
📚 #اخبات
#️⃣ #انکسار_رسول (ص)
☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🌐سایت انتشارات لیله القدر
WWW.EINSAD.IR
╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ آیا امام رضا(ع) ما را قبول می کند؟﮺
🎙 عینصاد
#⃣ #استوری #آیا_امام_رضا_ما_را_قبول_می_کند
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🔗 لینک دانلود کیفیتهای مختلف از آپارات:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.aparat.com/v/5n6Fd
🌐سایت انتشارات لیله القدر
WWW.EINSAD.IR
╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ وحدت در جدایی ﮺
🎙 عینصاد
#⃣ #استوری #وحدت_در_جدایی
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🔗 لینک دانلود کیفیتهای مختلف از آپارات:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.aparat.com/v/mKGMv
🌐سایت انتشارات لیله القدر
WWW.EINSAD.IR
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 انسان به خاطر کسریها و ضعفهایی که در او هست میخواهد عیب خود را با معیوب کردن دیگران به پوشاند.
❞ عینصاد
📚 #شرح_دعای_مکارم_الاخلاق
#️⃣ #جمله_کوتاه
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
╭✤ @Einsad ✤╮
استاد علی صفایی حائری
🔰 انسان به خاطر کسریها و ضعفهایی که در او هست میخواهد عیب خود را با معیوب کردن دیگران به پوشاند.
🔰طلب زمينهى روحى مناسبى را از خدا مىكنى كه كسرىهاى تو را جورى جبران كند كه عكسالعملى برخورد نكنم. نه تنها بدى نكنم، بلكه احسان كنم؛ چرا كه انسان به خاطر كسرىها و ضعفهايى كه در او هست مىخواهد عيب خود را با معيوب كردن ديگران بپوشاند.
خدايا! در من زمينهاى از تسديد را فراهم كن، كسرىهاى من را به گونهاى پر كن تا من بتوانم در مقابل كسانى كه به من بدى كردهاند خوبى كنم.
❛❛ عینصاد
📚 شرحی بر دعای مکارم الاخلاق | ص ۹۶
╭✤ @Einsad ✤╮
استاد علی صفایی حائری
🔰طلب زمينهى روحى مناسبى را از خدا مىكنى كه كسرىهاى تو را جورى جبران كند كه عكسالعملى برخورد نكنم
🔰اين نوع برخورد يك زمينهى روحى مىخواهد، كه انسان وقتى به او ضربه وارد مىشود، فريادش در نيايدو عملش در رابطه با طرف مقابل عكسالعمل و بدون تأمل نباشد كه تو هم چه كردى و ...در مقابل ضربهاى كه خورده در مقام احسان نيست، بلكه مثل او عمل مىكند و اين به خاطر كسرىها و ضعفهايى است كه در ما هست و مىخواهيم عيب خود را با معيوب كردن ديگران بپوشانيم و در مقام انتقام از ديگران بر مىآييم.
❛❛ عینصاد
📚 شرحی بر دعای مکارم الاخلاق | ص ۹۶
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 شیطانِ مفید
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ
#️⃣ #شیطان_مفید
☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🌐سایت انتشارات لیله القدر
WWW.EINSAD.IR
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰شیطان مفید
كينه اى كه هر دو طرف را به بهشت مى رساند، كينه ى دنيا و شيطان نيست؛ كه اين كينه ها راه به بهشت ندارد و خدا هم آن را از سينه ها برنمى دارد. اين كينه ها به خاطر خدا و در راه خدا بوده اند. هر دو نفر مى خواسته اند كار اين بى سرپرست و ضعيف را سامان دهند و هر دو خيال مى كرده اند كه ديگرى نمى خواهد و نمى گذارد. پس مى آشفتند و دل از كينه سرشار مى كردند.
پس تو بايد آنقدر ظرفيت و توانايى داشته باشى، كه بتوانى بر دوست و دشمن، عزيز و مسلط باشى. و از آنچه كه مى كنند و از آنچه كه رخ مى نمايد، به ستوه نيايى؛ كه در طرح بزرگ تو، حتى شيطان مى تواند مفيد باشد! و با برخورد حكيم تو، هر ناخوشآيندى، مى تواند سازنده و مطلوب بشود. اين درست كه موقعيت ها و امكانات به خواست ما نيست، ولى اين هم درست است كه موضع گيرى و برخورد مى تواند به كوثر و خير كثير بينجامد و در هر موقعيتى، كارساز باشد.
📚 نامه های بلوغ | ص۱۸۷
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰خدا یا خرما؟
🔹آدمى گاهى در خودش گرفتار حالتها و تناقضهايى است و بنا دارد اينها را با تجربه خودش حل و فصل كند و با تجربه خودش از آنها عبور كند.
او چيزى را مى خواهد، اما آنجا كه او هست آن چيز حضور ندارد و آنجايى كه آن چيز هست او نمى تواند يك دل برود.
🔹ريشه و اساس اين تناقض، در خواسته هاى آدمى است كه باعث مى شود او به اين تجربه ها رو بياورد، ولى انعكاس و عكس العمل بعد از تجربه نشان مى دهد كه ما با تجربه كردن نمى توانيم از اين حايل عبور كنيم و يا اين تناقض را سامان داده و حل كنيم.
تا وقتى كه آدمى تناقض دين و دنيا و يا خدا و خرما را براى خودش حل نكرده باشد، نمى تواند يك دل و يكسره باشد بلكه مشكل دارد و راه حل و توجيه او هم اين است كه مى خواهم تجربه كنم ولى اين، مشكل او را حل نمى كند.
🔹من خواهر زاده اى داشتم، مى رفت كنار جوى آب، از لب جوى راه مى رفت تا شايد در آب چيزى پيدا كند، اما گاهى مى افتاد توى آب و گل آلود و زخمى و صورت خراشيده مى شد ولى باز هم اين عمل را تكرار مى كرد.
آدمى بعد از اين همه تجربه باز اين درد و مرض را دارد كه مى خواهد دوباره تجربه كند، در حالى كه اگر بداند آن چيزى را كه مى خواهد در جاى ديگرى است؛ يعنى هم بداند چه مى خواهد و هم بداند كجا بايد برود، ديگر كنار جوى آب دنبال قِران و شاهى نمى گردد.
مادام كه در دنيا بهره اى ببينم، همه دلم را براى صفاى خدا نخواهم گذاشت، مى گويم بگذار بروم اينجا را هم ببينم.
🔹اين همه، حكايت از تناقض ها و تشتت هاى درونى انسان دارد؛ چه در حوزه معارف و چه در حوزه عاطفه و چه در حوزه كارهايى كه دارد.
اين مجموعه باعث مى شود كه آدمى در رفتار خود مشكل پيدا كند و حل مشكل را در تجربه هاى جديد ببيند ولى هميشه نمى تواند عبور كند؛ چرا كه ممكن است زير پا بماند و به حل مشكل نرسد.
📚 مشكلات حكومت دينى | ص ۵۶
╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺بازیگر نباش!﮺
🎙 عینصاد
#⃣ #استوری #بازیگر_نباش
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🔗 لینک دانلود کیفیتهای مختلف از آپارات:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.aparat.com/v/ELsBy
🌐سایت انتشارات لیله القدر
WWW.EINSAD.IR
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰ارزش بینش ها
🔹اين مهم است كه عمل را بازمان و مكان خودش بسنجيم و شتاب كنيم. فقط به عمل و اقدام قانع نباشيم؛ كه «سَارِعُوا الى مَغْفِرَةٍ»، «فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ»
🔹بايد شتاب داشت و مسابقه داد و كار را در زمان و مكان مناسبش ارائه داد. وقتى كه ما كارهاى بزرگ را براى هدف هاى محدود و كوچك انجام مى دهيم، ارزش عملهاى ما را هدف هاى ما تعيين مى كند.
🔹ارزش عمل مربوط به هدف و انگيزه و بينش تو از آثار و روابط آن است كه اين همه بر شكل عمل هم اثر مى گذارند.
🔹خيلى ها به صداقت و شهادت بعضى ها مغرور شده اند، در حالى كه صداقت و شهادت به اندازه ارزشى كه براى آن كوشيده ارزش پيدا مى كند.
🔹 كسانى كه در راه هيتلر و حتى در راه آزادى جان دادند، با كسانى كه در راه هدف هاى بالاتر و ارزش هاى عظيم تر قدم گذاشتند برابر نيستند.
🔹اغفال نشويم كه فلان مجاهد ماركسيست زده چه كرد و با شهادتش چگونه ايستاده جان داد. ارزش شهادت انسان، به اندازه شهادت اوست.
🔹ارزش خون ها به اندازه ارزش بينش هاست.
🔹 صداقت و شهادت اين گونه نقد مى خورد و جرم آنهايى كه براى هيتلر باصداقت جان دادند بيشتر است.
🔹 اين كافى نيست كه يك عمل همراه نيت و سنت و وسع و زمان و مكان مناسب باشد، كه بايد عمل در مقايسه با اعمال ديگر به اهميت هم رسيده باشد؛ چون هنگام تزاحم تكاليف و كارها چاره اى جز انتخاب مهمتر نيست.
📚 انسان در دو فصل | ص ۸۳
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 کسی که امام زمان و جلودار زمان و جلودار حوادث است حتی در شکست، شکسته نمی شود.
❞ عینصاد
📚 #تطهیر_با_جاری_قرآن
#️⃣ #جمله_کوتاه
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰وفای خدا
🔹آنها كه بر سر پيمان و عهد ايستادند و وفا كردند و كم نگذاشتند، با وفاى خدا پاداش گرفتند و جام سرشار را نوشيدند
🔹و ما كه خدا پيمانى را و عهدى را و تعهدى را از ما نديد و جز فسق و سركشى از ما نيافت و به گلايه حكايت كرد؛ «ما وجدنا لاكثرهم من عهد ان وجدنا اكثرهم لفاسقين»
🔹 ما آن چنان رنج و عذاب مى بريم كه كسى نبرده و آن چنان گرفتار و دربند مى شويم كه كسى نگرديده ...
🔹چون كسى مثل ما از حجت ها چشم نپوشيده و بر نشانه ها، غفلت نورزيده و از يقين ها روى نتافته و همين براى عذاب ما بس كه وفاى او را مى بينيم و جفاى خود را شهود مى كنيم.
🔹چه قدر به ما نزديك شده و با بلاء ما را به راه كشيده و ما از او دور شده ايم و از شكسته شدن بت ها ناليده ايم.
🔹 به جاى اين كه از شكسته شدن بت ها درس بگيريم و بر روى موج خانه نسازيم، از شكستن بت ها رنجيده ايم و از او بر آشفته ايم ... كه مگر جز ما كسى ندارى كه كوزه اش را بشكنى و بزمش را خراب كنى و دلش را بسوزانى.
🔹اميرالمؤمنين عليه السلام در نهج البلاغه مى گويد: «كان لى فيما مضى اخ فى الله و كان يعظمه فى عينى صغر الدنيا فى عينه».
🔹 برادرى كه در چشم على بزرگ می شود، كسى است كه دنيا در چشم او كوچك شده باشد و از جرعه ى دنيا دست شسته باشد.
📚 وارثان عاشورا | ص۷۵-۷۶
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 رهبری مسلمان ها
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ
#️⃣ #رهبری_مسلمانان
☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🌐سایت انتشارات لیله القدر
WWW.EINSAD.IR
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰رهبری مسلمان ها
❛❛ عینصاد
با شهادت امام عسكرى، دوره ى غيبت فرا مى رسد، غيبت درهنگامى است كه طرح مذهب ريخته شد و احاديث در صورت اصول و جوامع، نگهدارى شده اند و معيار شناسايى احاديث و تهذيب دسيسه ها به واسطه ى حضرت رضا و جواد و هادى و عسكرى عليهم السلام به دست آمده، همان طور كه شيوخ و وجوه و رجالى تربيت شده اند و كارگشاى حوادث هستند، حضور حجت احتياج به بلوغى دارد كه هنوز حاصل نشده و زمينه اى مى خواهد كه هنوز فراهم نگشته، پس به طور طبيعى غيبت شروع مى شود.
حفظ اسلام و رهبرى مسلمان ها، از وظايف امام است. حفاظت مذهب و نگهدارى از طرح بنيادى آن تا زمان امام عسكرى انجام شده و اصول كلى القا گرديده است، مى ماند رهبرى مسلمان ها كه آن هم احتياج به آمادگى بيشتر و زمينه ى بيشتر دارد، اگر توانستند كه اين زمينه را فراهم كنند، غيبت، به ظهور مى پيوندد وگرنه ظلم مملو و تجربه ى بن بست ها، زمينه ساز قسط كامل خواهد شد.
حدود هفتاد سال نواب اربعه و نيابت خاصه كارگشا بود و سپس نيابت عامه و يا ولايت فقيه راهگشاى حوادث گرديد. و اين ولايت گذشته از شئون معصوم، عهده دار زمينه سازى و دعوت و تربيت افراد و سازمان دادن به آنهاست. و در صورتي كه مردم آمادگى داشته باشند و پشتيبانى كنند ولايت و رهبرى با فقهاست، كه نمى توان كنار نشست و به نظارت پرداخت. به اندازه اى که مردم مى پذيرند و تحمل مى كنند، حجت بر فقيه تمام مى شود كه عهده دار شود و رهبرى كند.
📚تقیه | ص ۲۱۷
╭✤ @Einsad ✤╮
🔰روح انتظار
🍃روح انتظار با دستيابى به امن و رفاه و رهايى كه آرمان هاى انسان معاصر و شايد خود ما هم باشد، آرام نخواهد گرفت
🍃 و كسانى كه همراهى حجت و معيت محمد و آل محمد را مى خواهند نمى توانند تا اين سطح قرار بگيرند و تا اين حد آرام باشند
🍃كه انسان معاصر چه بسا بتواند با تكيه بر علم و عقل و عرفان، بدون نياز به وحى و مذهب تا اين مرحله گام بردارد و با عقل جمعى و روح جمعى و غريزه جمعى به اين مهم نائل آيد.
🍃پس ما كه از ضرورت وحى و اضطرار به حجت و انتظار حجت دم مى زنيم بايد از اول حساب را روشن كنيم و سنگ مان را حق كنيم.
🍃 چون ما مدعى هستيم كه آدم براى بيشتر از هفتاد سال برنامه ريزى شده و معتقد هستيم كه بافت و ساخت انسان و جهان با اين سطح از رفاه و امن و رهايى، سازگار نيست.
🍃 تحول نعمت ها و محدوديت ها و خودآگاهى و مرگ آگاهى، آدمى را در متن رفاه، راحت نمى گذارد و در شب عروسى به فكر عزا و بارهاى سنگين فرداها مى اندازد.
🍃اگر ما مسأله قدر و استمرار و ارتباط هاى حتى محتمل و پيچيده با عوالم مشهود و غيب را در نظر بگيريم و اگر ما براى اين وسعت، طرح و تدبير و تربيت و تشكل را دنبال كنيم، ناچار انتظار ما از حجت و انتظار ما براى حجت شكل ديگرى مى گيرد و انتظار ما در جايگاه خويش مى نشيند.
❛❛ عینصاد
📚تو می آیی | ص ۱۴
╭✤ @Einsad ✤╮