39.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ چند سوال مهم❓
🔸 علاءالدین اسکندری(شاگرد استاد صفایی)
🌿 @einsad
✅آنچه كه امروز مقام رهبرى بر آن تكيه دارد...
🔶استاد علی صفایی حائری:
آنچه كه امروز مقام رهبرى بر آن تكيه دارد كه حكومت اسلامى، نه يك كلمه بيش و نه يك كلمه كم، با همين ديد توضيح مىيابد كه حكومتهاى موجود و سيستمهاى شناخته شده، در رابطۀ انسان و جامعه طرح شدهاند، نه در رابطۀ انسان و هستى و انسان و نظام، آن هم انسانى مستمر و نظام مداوم. و اين است كه نمىتوانند با اين طرح حكومتى، تركيب شوند و مونتاژ شوند.
تو يا بايد انسان را در جامعه مطرح كنى، آن وقت به اسلام احتياج نيست تا چه رسد به تشيع، و يا انسان را در هستى مطرح كنى، آن وقت جز تشيع، اسلامى نيست و جز طرح حكومتىِ شيعى، طرحى اسلامى وجود ندارد
📚 تو مي آيي (ويرايش جديد)، صفحه 77
🌿 @einsad
✅ عزت خدا و رسول و مومنین
🔶 استاد علی صفایی حائری
عزت خدا در احاطه او و تسلط او و حضور اوست...
عزت رسول خدا در دست یابی به اهداف و در همراهی و معیت حق است. اگر رسول می خواست که همه ی آدم ها خوب بشوند، موفق نبود؛ ولی اگر بخواهد زمینه ی خوبی را فراهم کند و امکان انتخاب و هدایت نجدین را داشته باشد، هیچ گاه از این هدف جدا نبوده است...
و عزت مومن، در بهره مندی و بهره برداری در بلاء و رخاء است. مومن در هنگام دارایی با شکر و در هنگام گرفتاری با صبر، سالک است و کسی که دو پای شکر و صبر را دارد، ذلیل نیست. کسی که در تمام شرایط و موقعیت ها، موضع گیری مناسب را دارد ذلیل نیست.
📚 از معرفت دینی تا حکومت دینی
🌿 @einsad
✅ کار من در این دنیا ...
🔶استاد علی صفایی حائری:
با تفكر در استعدادهاى خودم مشخص مىشود كه كار من رفاه نيست، خوردن و خوابيدن و خوش بودن نيست، لذت نيست، من براى اين كه به لذت برسم به اين همه استعداد نياز نداشتم. من براى اين كه به رفاه دست پيدا كنم اين همه سرمايه احتياج نداشتم و با غرايز فردى و غرايز اجتماعى مىتوانستم همۀ اينها را بدست بياورم.
كار من حركت است و رفتن است. وقتى كار من حركت باشد، دنيا مىشود راه من، و من در اين راه نبايد گردى به پا كنم و در اين راه نبايد سنگ راهى بشوم.
📚 تربیت کودک، صفحه 12
🌿 @einsad
✅ #وظایف_همسران
🔶استاد علی صفایی حائری:
خستگى، لوس بازى،بىادبى و افسردگى و دلمردگى هم از علامتهايى هستند كه نشان مىدهند، نيازى در ميان هست و يا روش تو اشتباه است.بايد تجديد نظر كرد و مشورت خواست.
قهر و تندى مكرر، جسارت مىآورد و حرمتها را مىدرد. پس از جذب و دلبستگى، قهر مىتواند اهرم مفيدى باشد بخصوص آنجا كه توضيح و تبيينى هم در كار آمده باشد و در هنگام مناسبى انجام شده باشد. در لحظهاى كه همسر تو انگيزهى درگيرى دارد و مقاومت نشان مىدهد، درگيرى را آغاز نكن. در جمع، در برابر چشم حامى و مدافع، درگيرى بىزمينه است و زير پاى تو سست است. يا بايد زياده روى كنى و يا شكست بخورى و زمينگير شوى.
📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 25
🌿 @einsad
✅امام، جلودار كسانى است كه جلوتر از زمان را مىخواهند...
🔶استاد علی صفایی حائری:
امام، جلودار كسانى است كه جلوتر از زمان را مىخواهند؛ چون امام براساس واقعيتهايى حكومت مىكند و رهبرى مىكند كه هنوز علوم انسانى، آن را كشف نكردهاند و جلوتر از علم و جلوتر از زمان و آگاهىِ انسان هستند. چون چنين امامى ضرورت دارد، پس وجود دارد.
و چنين امامى را تو بايد كشف كنى و چنان امامتى را تو بايد زمينهساز باشى. هيچ نمىتوانى كه سر بچرخانى كه نمىشود
📚 تو مي آيي (ويرايش جديد)، صفحه 81
🌿 @einsad
🌿 #معرفی_کتاب 👇
📚 از معرفت دینی تا حکومت دینی
مولف: استاد علی صفایی حائری
🌿 @einsad
🌿 #معرفی_کتاب
📚 از معرفت دینی تا حکومت دینی
مؤلف: استاد علی صفایی حائری
ناشر: لیلة القدر
از خود آگاهی تا عبودیت تا جامعه و حکومت اسلامی؛
✅ اگر آدمی در همين محدوده هفتاد سال مطرح باشد به بيش از سه اصل علم و اطلاعات، قراردادها و منافع مشترک هيچ احتياج ندارد. در اين سطح بر فرض، خدا اثبات شود و يا در اعتقاد انسان ريشه بگيرد و بر فرض هم که رسول و ولیّ و مذهب، موثر و مفيد باشند، اما هيچ ضرورتی ندارند و لازم نيست که مبنای زندگی فردی و جمعی انسان باشند. اين زندگی بيشتر از علم و قرارداد و منافع مشترک، چيز ديگری را نمی خواهد.اما اگر آدمی برای وسعتی بيش از هفتاد سال و با توجه به عوالمی ديگر، چه محتمل و چه متيقن بخواهد برنامه ريزی کند و بخواهد برای اين استمرار و ارتباط حساب باز کند، ديگر علم و تجربه و قراردادها و منافع مشترک کارگشا نخواهند بود و نه تنها علم که حتی عقل و فلسفه او و عرفان و قلب او هم کفاف اين همه رابطه را نخواهند داد. در اين وسعت، آدمی محتاج وحی است.
✅ در اين مختصر، نشان داده شده که چطور وحی، يعنی بينات و کتاب و ميزان، يعنی روش ها و اهداف و احکام، به تربيت رسول و تربيت او و روش هايش و با توجه به قدر و استمرار و ارتباط انسان و با توجه به ارزش ها و اهداف او، به تقدير و تربيت و تشکل انسان روی می آورد و معرفتی را تشکيل می دهد که اين معرفت به عهد و عبوديت و اين عبوديت به جمع و جامعه و روابط آدمی و سپس به حکم و حکومت، می انجامد. اين نوشته، نموداری است از معرفت دينی تا جامعه دينی، تا حکومت دينی که به مباحثی از قبيل شبهات در حوزه دين و حکومت دينی، حکومت در اديان وحيانی، طرح کلی دين و نظام سازی و حکومت دينی در حوزه مسلمين و... می پردازد.
✅ کتاب «از معرفت دینی تا حکومت دینی» سعی دارد به یافتن تعریف جامعی از مفهوم حکومت و دین بپردازد و با ذکر خصوصیات حاکم، پاسخ این پرسش اساسی را به دست آورد که:
آیا حکومت دینی معنایی دارد و این دو با هم جمع و ترکیب می شوند؟ و اصولاً چگونه یک حکومتی دینی می شود؟
خرید و سفارش کتاب:
http://www.einsad.ir/Main.php?pid=order
🌿 @einsad