eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.8هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰تعارضی در هستی نیست! 🪐 اگر ما حضور خدا را و احاطه او را بر ملك وملكوت وملك، به دليل و يا تجربه و يا شهود، پذيرفتيم، و كار آدمى را حركت، و جهان را راه و كلاس و كوره براى آدمى حساب كرديم، ديگر تعارضى با خواست خدا و تناقضى در نظام هستى نخواهد بود. 🪐 كه درد و رنج، عامل حركت، و ظلم و ستم علامت آزادى، و تبعيض و تفاوت نياز جمع و سازمان است و ملاك افتخار و معيار ارزش هم نيست. 🪐 كه اساس مسؤليت است و بازدهى مى‏خواهد و در هنگام محاسبه نسبت‏ها را در نظر مى‏گيرند و بر اساس وسعت و آنچه كه داده‏اند، عمل مى‏خواهند كه سعى مطرح است، نه عمل بدون نسبت. 🪐 عملى را مى‏خواهند كه با توانايى آدمى و با زمان مناسب و با جايگاه مطلوب و با كارهاى ديگر هماهنگى داشته باشد. 🪐 با توجه به قدر و استمرار و ارتباط در آدم و با توجه به نظام و جمال و مراحل و هدف دارى در جهان و با توجه به قانون‏ها و سنت‏ها و با توجه به آزادى و تجاوز و كفر و يا آزادى و انتخاب و ايمان و شكر و بلاء، ديگر نه تعارضى در برابر حق است و نه تناقضى در فعل و تدبير او. ❛❛ عین‌صاد 📚  از معرفت دینی تا حکومت دینی | ص ۵۴ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰تو عاشق آفریده شده ای 🌺 درگيرى، آنجا آغاز مى‏ شود كه هدف‏ ها از يكديگر جدا شوند و تو از سطح غريزه بالاتر بيايى و با سنجش محبوب‏ ها و بت‏ هايت، از بت‏ ها بگريزى و نفس و خلق و دنيا و شيطان را، در اين سنجش ارزيابى كنى و با تكبير به توحيد روى بياورى. 🌺 آنجا كه تو محبوب خوب خود را مى‏ يابى و به او دل مى‏ سپارى، اينجا شهوات و عشق هاى تو، با اين عشق بزرگتر كنترل مى‏ شوند و با اين محبت شديدتر مهار مى‏ شوند. 🌺 تا آنجا كه اين محبت در تمامى دل تو خيمه مى‏ زند و تمامى وجود تو را مى‏ گيرد و تو از كفر و شرك آزاد مى‏ شوى و به توحيد مى‏ رسى و جنگ و نزاع را مى‏ برى. 🌺 آنجا كه تو در سطح غريزه هستى، نزاعى نيست، آنجا كه به توحيد مى‏ رسى و دل تو پايتخت خدا مى‏ شود، كه: «قلب المؤمن عرش الرحمن». در اینجا هم نزاعی نيست. 🌺 نزاع و مبارزه و جهاد و درگيرى در ميان اين دو مرحله است.در اين ميانه تو مى‏ توانى با عشقى در برابر عشقهايت بايستی. 🌺 تو عاشق آفريده شده‏ اى بايد معشوق‏ ها را ارزيابى كنى و بهترين را انتخاب نمايى، بهترينى كه جمال و كمال و وفا و صفا داشته باشد. 🌺 تو را براى نيازهاى خودش‏ نگه ندارد و بتواند باخت‏ هاى تو را جبران كند و كسرى‏ هاى تو را پاداش وافى بدهد و تو را سرشار نمايد. ❛❛ عین‌صاد 📚 قیام | ص ۴۱ ╭✤ @Einsad ✤╮
🏪 فروشگاه اینترنتی لیلة 🌙القدر 🔺تمامی آثار استاد علی صفایی حائری با ۱۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود. 🔻ارسال سفارشات بالای صد و پنجاه هزار تومان رایگان می‌باشد. 🛒 روش خرید: 🤳🏼 « » را به آی دی زیر ارسال نمایید : 👇🏻👇🏻👇🏻 👤:@einsadshop_ad یا 💻 از طریق لینک زیر مستقیم خریداری نمایید: 👇🏻 🌐: www.einsad.ir |اینستاگرام| |ایتا| |تلگرام| ╭✤ @EinSadShop ✤╮
🔵 │ بزرگترین جنایت به مذهب این است که آن را از تفکر و تعقل جدا کنیم و غیر برهانی و جلوه دهیم، که هرکس برای دلش به آن روی می آورد. چون این مذهب عاطفی و آرام بخش، همان است که افیون ملت ها می شود و دستاویز مادی گری و عامل ضد مذهب! 📚 | ص ۳۳ | صفحه‌ی ما در توییتر | ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰 دل آدمی، بزرگ تر از این زندگی است و این، راز تنهایی اوست ... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |روبیکا| |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰نقش انسان 🔍 استعدادهاى ما ادامه ی ما را نشان مى‏ دهد. اين جهان بينى و بينش، نقش انسان را نشان مى‏ دهد. 🔍وقتى كه جهان، اين همه گسترده است و دنيا راه است و انسان كارش حركت است، ناچار نقشش در اين هستى اين مى‏ شود كه از اين قانون‏ هايى كه در هستى گذاشته شده بهره بردارى كند و آن را با حركت و آن هم حركتى رشيد، هماهنگ كند. 🔍 وقتى كه انسان، دنيا را وسيع ديد، ديگر در تنگناى يك مرحله نمى‏ ماند. وقتى كه خودش را عظيم ديد، به كم قانع نمى‏شود، وقتى كه دنيا را راه ديد، سر راه نمى‏ماند. 🔍 معلمى كه بر اساس شناخت‏ هايش، عشق به كار يافت، تحرك هم خواهد يافت و بنابر اين، كار اول من و تو اين مى‏ شود كه خود را بسازيم. 🔍 زيرا ديگر سازى ممكن نيست تا خود سوزى صورت نگرفته باشد. خود سازى نمى‏ شود، مگر اين كه انسان، شهامت خود سوزى را بيابد و با دست‏ تواناى خويش شعله‏ اى برافروزد، كثافت‏ ها و آلودگى‏هاى وجوديش را بسوزاند و تولدى تازه بيابد. 🔍 افسوس كه ما، پيش از آن كه از آلودگى‏ ها پاك شده باشيم بر خويش عطر پاشيده‏ ايم و خويشتن را جز آن كه هستيم به ديگران معرفى كرده‏ ايم. 🔍 ما به جاى آن كه رنگ خدا را گرفته باشيم، به خدا رنگ زده‏ ايم. چگونه مى‏ خواهيم ديگران را بسازيم و از اسارت‏ ها رها سازيم، در حالى كه هنوز خويش را نساخته‏ايم؟ 🔍 ما كه خود اسيريم، چگونه سخن از آزاد كردن ديگران مى‏گوييم؟! 🔍 نمى‏توان بار رسالت الله را بر دوش داشت تا زمانى كه بنده ی غير اوييم. پس بايد از حاكميت غير او آزاد شد. ❛❛ عین‌صاد 📚 تربيت کودک | ص ۱۲ ╭✤ @Einsad ✤╮
🔰قدر و اندازه ی من 📐 آدمى به سادگى احساس مى‏ كند كه لبخند، محبت، بدگويى و دشمنى و چيزها و كسانى در او اثر مى‏ گذارند، او را خوشحال و يا رنجور مى‏ سازند و انسان اين مؤثرها و اين تأثير را بلاواسطه در وضعيت ذهنى خود منعكس مى‏ بيند. 📐 حالا نوبت تفكر و محاكمه همين تأثيرهاى طبيعى و همين جريان‏هاى مشهود است. چرا اينها در من اثر گذاشته‏اند؟ 📐 هر چه در من اثر بگذارد، نشان مى‏ دهد كه من همان قدر هستم. 📐 خودشناسى يعنى همين جمع بندى و محاسبه! هنگامى كه كفش پاره من و يا ماشين سوخته من، مرا به گريه، به رنج مى‏ اندازد، اين نشان مى‏ دهد كه من در سطح كفش و ماشينم، من خودم را همين قدر مى‏ دانم. 📐 آنچه ديروز مرا مى‏رنجاند امروز كه خودم را بالاتر مى‏دانم و مهم‏ تر مى‏ شناسم، برايم رنج‏ آور نيست. 📐 پس رنج‏ هاى من شاهدان اندازه وجود من هستند و گواهان صادقى هستند كه مرا به خودم نشان مى‏ دهند. 📐 و اگر من خودم را در مقايسه با اينها جلوتر و بيشتر مى‏ دانم، اين رنج‏ هاى طبيعى، ديگر توجيهى برنمى‏ دارند و به تدريج كنار مى‏ روند. 📐 گفتم به تدريج، چون‏ آنچه ريشه‏ دار است، به تدريج كنترل مى‏ شود و در عمل محدود مى‏ گردد. آنچه راحت فهم مى‏ شود، به همان راحتى عمل نخواهد شد. ❛❛ عین‌صاد 📚 انسان در دو فصل | ص ۷۰ ╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ طرح مستند﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ وقتی که من می گویم برای حرکت انسان، برای تربیت انسان؛ از اینجا آغاز می شود به اینجا منتهی می شود. من اگر می خواهم این حرف را مستند به وحی کنم، مستند به کلام رسول کنم، باید چیزی را به دست بیاورم که توضیح بدهد که انسان؛ از تدبر، از تفکر، از معرفت آغاز می شود، به احساس می رسد، به عمل می رسد، به این مراحل بعدی می رسد. به احسان می رسد، به اخبات می رسد. این مدارج سلوک را طی می کند. یا مراحل تربیت خویش را آغاز می‌کند؛ می فهمد، علاقه‌مند می‌شود و عمل می کند. من به یک چنین مبنایی احتیاج دارم که ربط بین معرفت و احساس و عمل را بدهد. نه اینکه من ده هزار تا روایت راجع به تفکر بیاورم، ده هزار تا روایت راجع به تعقل بیاورم، ده هزار روایت راجع به صبر بیاورم، راجع به علم بیاورم، حلم بیاورم، اینها چه ربطی به مطلب دارد. کدام این ده هزار روایت اثبات می کند که اول از کجاست و از کجا باید انسان آغاز کند؟ شروع مسئله چیست؟ بحث معرفت است؛ از چه معرفتی انسان آغاز کند؟ بحث تفکر است؛ در چه چیزی تفکر کند؟ چه کسی گفته است که بحث از عقل آغاز می شود؟ خب باید طرحت را مستند کنی! ده هزار روایت من بیاورم برای اینکه تفکر خوب است، خب خوب است! باید در چه چیزی فکر کنم؟ بعد این تفکر به چه چیزی متصل می شود ؟ و چه نتایجی را به دنبال می آورد؟ استناد من اینجا باید شکل بگیرد. 📢 |روبیکا| |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود از آپارات 🌐سایت انتشارات لیله القدر ╭✤ @Einsad ✤╮