eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.1هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶استاد علی صفایی حائری: ما خيلى محروميم، خدا شاهد است كه خيلى محروميم، ولى هنوز خودمان به اين شهادت نرسيده‌ايم. محروميم از اين جهت كه غذاى آماده و رزق واسع و كريم حق را، وقتى كه در اختيار ما مى‌گذارند، باز هم دست به سوى آن نمى‌بريم و باز هم كارى نمى‌كنيم. ان شاء اللّه كه اين ماه را با عبادات و توجّهات خودتان بتوانيد پربار كنيد. نكته اين است كه او براى ما فرصت و عنايتى و فضل و رحمتى را گسترده و سفرۀ گسترده‌اى را پهن كرده است. در فضل حق و بارش رحمت حق بحثى نيست، بحث اين است كه كاسه‌هاى ما واژگون است و از اين بارشِ‌ فضل و فيض و رحمت حق، سهمى نمى‌بريم. ما موانعى داريم كه خوب است در آنها تأملى كنيم و ببينيم چه چيز باعث مى‌شود با اينكه از آن طرف مستمراً «دائمَ‌ الفَضْلِ‌ عَلَى البَرِيَّه وَ بَاسِطَ‍‌ الْيَدَيْنِ‌ بِالْعَطِيَّةِ‌ ١» است، با اينكه او دست‌هايش را براى بخشش باز كرده و فضلش را مستمر گذاشته، اما چرا هميشه كاسۀ ما خالى است‌؟ 📚 (مروری بر دعاهای ورود و وداع ماه رمضان)، ص 22 🌿 @einsad
📚 در آستانه بیستمین سالگرد ارتحال استاد صفایی حائری کتاب عوامل رشد رکود انحطاط برای اولین بار توسط انتشارات لیله القدر با همکاری انتشارات ذکرا منتشر گردید. برای تهیه کتاب فوق میتوانید با فروشگاه انتشارات لیله القدر به شماره 025_37712328 و یا 09127461022 تماس حاصل فرمایید. 🌿 @einsad
📚 مجموعه کتب تطهیر با جاری قرآن در قالبی جدید 🌿 @einsad
📚‍ انتشار مجموعه تطهیر با جاری قرآن در قالبی جدید. انتشارات لیلةالقدر با همکاری انتشارات ذکرا، به‌منظور ایجاد ارتباط قوی‌تر و مؤثرتر خوانندگان با مجموعه تطهیر با جاری قرآن، این اثر ارزشمند را در قالبی نو منتشر کرده است. اقداماتی که درخصوص این کتاب‌ها انجام شده، به شرح زیر است: 1. انتخاب عنوان‌های نو برای هر جلد که گویای سخن اصلی نویسنده در آن باشد. این کار با حفظ عنوان‌ کلی کتاب‌ها، یعنی «تطهیر با جاری قرآن» انجام شده است. 2. عنوان‌گذاری بخش‌هایی از کتاب. 3. ابهام‌زدایی از برخی عبارت‌ها. این کار در پانویس انجام شده و به دو طریق صورت گرفته است: یکی توضیح مختصر عبارت‌ها با امضای ناشر و دیگری ارجاع به دیگر کتاب‌های استاد صفایی. 4. ذکر آدرس آیات قرآن و منبع روایات و ترجمه آنها در صورتی که ترجمه کامل آنها در متن نیامده باشد. گفتنی است که تاکنون پنج جلد از این مجموعه با نام‌های زیر منتشر شده است: جلد ۱: تنها پناه ( تفسیر سوره‌های ناس و فلق ) جلد ۲: بگو که «او»...( تفسیر سوره توحید ) جلد ۳: وقتی که از خودت می‌سوزی (تفسیر سوره مسد) جلد ۴: آنگاه که یاری شدی (تفسیر سوره نصر) جلد ۵: چشم‌های بسته، چشمه‌های کور (تفسیر سوره کافرون) برای تهیه کتب فوق میتوانید بافروشگاه انتشارات لیله القدر به شماره 37712328_025 و یا 09127461022 تماس حاصل فرمایید. 🌿 @einsad
✅ دراین فرصت قدر... 🔶استاد علی صفایی حائری: در اين فرصت قدر كه از هزار ماه بهتر است و با اين عنايت و رعايت و محبت، هر عقب افتاده اى مى‌تواند آرزوى جلودارى داشته باشد، آن هم از خانواده‌اى كه مس وجود را فضۀ آنها طلا مى‌كند. اى دل از دست رفته چه مى‌خواهى‌؟ اين فرصت و اين هم آغوش باز و اين هم انتظار بازگشت؛ «لَوْ عَلِمَ‌ الْمُدْبِرُونَ‌ عَنِّى كَيْفَ‌ انْتِظَارِى لَهُمْ‌ وَ اشْتِيَاقِى الَى تَرْكِ‌ مَعَاصِيهِمْ‌ لَمَاتُوا شَوْقاً بِىْ‌ وَ تَقَطَّعَتْ‌ أَوْصَالَهُمْ‌ عَنْ‌ مَوَدَّتِى ١» اگر اینها که به من پشت کرده اند و از من بریده اند ، می دانستند که چگونه در انتظارشان هستم و چگونه مشتاق بازگشتشان هستم و چگونه می خواهم که عصیان ها را رها کنند، ازشوق من می مردند، و رگ های گردنشان از فشار عشق من پاره پاره می شد. 📚 ص۱۸ 🌿 @einsad
✅ تا نخواهی، نمی دهند... استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
150407_2059.mp3
52.08M
جلسه استاد مسعود حیدری نیک با موضوع نظام سیاسی اسلام از منظر استاد علی صفایی حائری و مشی سیاسی ایشان به تاریخ ۴ خرداد ۹۸ مکان موسسه کتاب پردازان مشهد 🌿 @einsad
استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_5897647210224418953.mp3
2.7M
🌿 آمادگی برای شبهای قدر استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅شب‌هاى بررسى و محاسبه 🔶استاد علی صفایی حائری: اين شب‌ها، شب‌هاى بررسى و محاسبه است و اين ماه، ماهى است كه آدمى بايد به حسّ‌اش، به چشمش، به دستش، به پايش و به موجودى‌اش نگاهى بكند. واقع قضيه اين است كه ما اصلاً اينها را جزء موجودى خودمان نمى‌دانيم. ما گاه گاهى سال به سال كه مى‌شود، يك خانه تكانى اى مى‌كنيم، پرده‌ها را برمى‌داريم و مى‌شوييم، چرك‌هايش را پاك مى‌كنيم. فرش، گليم، زير و زبر، همه را شست و شو مى‌دهيم. واقع قضيه اين است كه ما خودمان را جزء موجودى‌ها نمى‌دانيم. يك پارچه و گليم پاره‌اى را مواظبيم، به يك فرش دقت داريم ولى خود ما پر از كدورت و رنج‌ايم و پر از ضعف‌ايم. اين ضعف‌ها چه بسا هزار بحران در ما ايجاد كنند، هزار درگيرى بياورند و با خدا درگير شويم؛ اما بى‌خياليم. دل‌هايمان پر از كينه و سوء ظن نسبت به يكديگر شده است. آيا حسادت‌ها در ما نيست‌؟ يعنى ما نعمت‌ها را ملاك ارزش نمى‌دانيم ؟ اينكه او از من زيباتر است، رنج نمى‌برم‌؟ اينكه او از من امكانات، ارتباطات و شرايطش بيشتر و بهتر است مرا نمى‌سوزاند؟ يعنى ته دلم بحرانى ندارم‌؟ و تو خيال مى‌كنى دلى كه به اندازۀ ذره‌اى حسد داشته باشد، از فضل خدا بهره‌اى مى‌برد!! مى‌بينيم ماه رمضان آمده و رفته و ما در دريا بوده‌ايم، ولى حتى سُم ما هم خيس نشده است. 📚 (مروری بر دعاهای ورود و وداع ماه رمضان)، ص34 🌿 @einsad
✅ عوامل واژگون شدن و بسته شدن ما چيست‌؟ 🔶استاد علی صفایی حائری: كفر ، وَقر ، اقفال و أغلال ، مانع‌هاى بزرگى هستند كه ما را محروم مى‌كنند و نمى‌گذارند در كاسۀ ما چيزى قرار بگيرد و در مشك و انبان ما چيزى جمع بشود. كفر، شرك، نفاق و عُجب ، عواملى هستند كه از جمع شدن نعمت جلوگيرى مى‌كنند و نمى‌گذارند كه ما حاصل‌جمعى داشته باشيم، هيچ چيزى را در ظرف ما باقى نخواهند گذاشت.مى‌بينيم عمرى است كه كوشيده‌ايم ولى حاصلى نبرده‌ايم! ماه رمضان، ماهى است كه فضل و عنايت حق فراگير است. بايد ببينيم كه آيا در وجود ما كفر و شرك و نفاق نيست‌؟ يكى ديگر از عواملى كه باعث محروميت ماست، «غِلّ‌» و كينه‌هاست. آيا در دل ما كينه‌اى وجود ندارد؟ بايد تأملى كنيم كه ظرف ما واژگون نباشد. با وجود اين همه بارش، انسان مى‌بيند هيچ چيز در ظرف او جمع نشده كه بماند، حتى ظرفش هم آلوده مانده است. كفر، شرك، نفاق، غِلّ‌ و... باعث مى‌شوند كه دل ما مختوم و ممهور شود؛ يعنى قفل و بسته شود. حالا هر چه هم كه ببارد، اين دل چيزى به دست نمى‌آورد. كفر هم علائمى دارد، لزومى ندارد كه ما در همۀ امور كافر باشيم. انسان همين كه يكى از بيّنات و نشانه‌هاى خدا را ببيند و بفهمد و زير بار نرود كافر است. كفرِ يك ثروتمند به اين است كه ربا را منكر شود، كفر يك زن به اين است كه از يك غيرتش برآشفته شود ١، كفر يك مرد به اين است كه به فسادهاى ديگر رو بياورد. منشاء هر كدام از اين كفرها هم متفاوت است: منشاء كفرِ شيطان كبر بود كه محرومش كرد، يكى منشاء كفرش حرص و ديگرى بخل است. آن وقت ببينيم كه آيا ما جامعيت نداريم‌؟ و آيا اين همه را با هم نداريم‌؟ 📚 (مروری بر دعاهای ورود و وداع ماه رمضان)، صفحه 31 🌿 @einsad