eitaa logo
قرارگاه فرهنگی نمازجمعه الیگودرز
1.2هزار دنبال‌کننده
18.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
105 فایل
✅ امام خامنه ای: #نمازجمعه قرارگاه ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت است. 🔶️ قرارگاه فرهنگی #نمازجمعه شهرستان #الیگودرز 🔷️ آدرس: الیگودرز، خیابان شهید عسکری(پونه زار)، حسینیه شرقی، کوچه یاسمن۴، دفتر امام جمعه ☎️ 06643326035
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ دیدار مهندس اکبری شهردار و باقری معاون فرهنگی شهرداری با امام جمعه الیگودرز در این دیدار حجت‌الاسلام سرلک بر سیاه پوش نمودن سطح شهرستان به مناسبت ماه محرم تأکید کرد و گفت: امسال بصورت ویژه باید در و دیوار شهر رنگ و بوی محرم بدهد و معارف حسینی، فرهنگ عاشورا و پیام های کربلا با روش های هنرمندانه ترویج شود. وی گفت: امروز با ارزش ترین و مفید ترین کار فرهنگی تبلیغ و ترویج مکتب سیدالشهداء(ع) در سطح جامعه است و این رمز پیروزی ماست. امام جمعه الیگودرز بر نصب پلاکارد و بنر در مرکز و ورودی های شهر با موضوع امام حسین(ع)، عاشورا و کربلا تأکید داشت. شهردار محترم نیز قول مساعد داد که انشاءالله شهرداری در این رابطه سنگ تمام خواهد گذاشت.
محرم نزدیکه ! يادمان باشد: اول نماز حسين، بعد عزای حسين. اول شعور حسينی، بعد شور حسينی. محرم و صفر زمان باليدن است نه فقط ناليدن، بساطش آموزه است نه موزه. تمرين خوب نگريستن است نه فقط خوب گريستن...!!! بیایید امسال آیین محرم را درست برگزار کنیم، آنگونه که شایسته صاحب این ماه حسین بن علی (ع) است با شعار محرم امسال عزاداری مسئولانه، هم عرض ارادت و هم حفظ سلامت. لبیک یا حسین❤️ پیشاپیش ایام سوگواری امام حسین‌ (علیه‌السلام) تسلیت باد 🏴
⭕️ امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) : هر كس خودرای شد به هلاكت رسيد، و هر كس با ديگران مشورت كرد، در عقلهای آنان شريك شد. ۱۶۱
🔴انقلاب به هیچ گروهی بدهکار نیست ♦️انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان‌ خود را به گروهها و ها می‌خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همه اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضد انقلابیون حکم خدا را جاری می‌کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده‌اید؟ چرا لانه جاسوسی را اشغال کرده‌ایم و صدها چرای دیگر. 🗓 امام خمینی(ره) | ۳ اسفند ۱۳۶۷ @setad600
🔴سالروز آتش بس بین ایران وعراق در سال ۶۷ ♦️قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت است که در ٢۹ تیر ۱۳۶۶، برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق صادر شد. ♦️ این قطعنامه از نظر کمی و تعداد واژه‌های به کار گرفته شده مفصل‌ترین و از نظر محتوا اساسی‌ترین و از نظر ضمانت اجرایی قوی‌ترین قطعنامه شورای امنیت در مورد این جنگ بوده‌است. این قطعنامه بلافاصله از سوی عراق پذیرفته شد، ولی دو روز مانده به سالروز صدور آن در ۲۷ تیر ۱۳۶۷ از سوی ایران پذیرفته شد و امام خمینی(ره) در ۲۹ تیر ۱۳۶۷ پیامی دربارهٔ پذیرش قطعنامه منتشر کرد که به «نوشیدن جام زهر» معروف شد. ♦️پذیرش این قطعنامه هرچند به معنای پذیرش آتش‌بس از سوی ایران بود، ولی عراق به حملات خود ادامه داد و مجدداً داخل خاک ایران شد تا نقاط مهمی از جمله خرمشهر را به دست بیاورد تا با وضع بهتری در مذاکرات حضور داشته باشد، اما موفقیتی بدست نیاورد و نهایتاً جنگ در ۲۹ مرداد ۱۳۶۷ پایان یافت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴ بسمه تعالی پاسخ به شبهات بحث شرکت امام حسین ع در جنگ ایران طبری در تاریخ خود ج ۳ ص ۳۲۳ در چاپ جدید ج ۲ ص ۷۶۵: متن عربی: * حدثني عمر بن شبة قال حدثني علي بن محمد عن علي بن مجاهد عن حبش بن مالك قال غزا سعيد بن العاص من الكوفة سنة ثلاثين يريد خراسان ومعه حذيفة ابن اليمان وناس من أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم ومعه الحسن والحسين وعبد الله بن عباس وعبد الله بن عمر وعبد الله بن عمرو بن العاص وعبد الله بن الزبير وخرج عبد الله بن عامر من البصرة يريد خراسان فسبق سعيدا ترجمه: طبری با سند خود (عمر بن شبه – علی بن محمد – علی بن مجاهد- حبش بن مالک) نقل می کند که گفت: سعید بن عاص سال ۳۰ عازم خراسان شد و با او حذیفه بن یمان و کسانی از اصحاب رسول ا لله ص و حسن و حسین و ابن عباس و ابن عمر و ابن عمرو بن عاص و ابن زبیر بودند و ... نقد این نقل: بررسی سندی: در این نقل حبش بن مالک است که مهمل است و مجهول و هیچ اسمی در کتب رجالی ندارد. نفر بعدی علی بن مجاهداست که علمای رجالی نوشته اند (کذاب) دروغگو است (الجرح و التعدیل ج ۶ ص ۲۰۵) او حدیث جعل می کرده و کتابی برای جنگها نوشته و برای کتابش سند سازی کرده است (تاریخ بغداد ج ۱۲ ص ۱۰۶) علی بن محمد مدائنی درباره علی بن مجاهد گفته که در نقل خبر قوی نیست (العبر فی خبر من عبر ج ۴ ص ۷۳) – ذهبی در میزان الاعتدال از ابن معین نقل می کند که (کان یضع الحدیث) او حدیث جعل می کرد (میزان الاعتدال ج ۳ ص ۱۵۲) پس سه نفر از سند طبری در این نقل قابل اعتماد نیستند به خصوص علی بن مجاهد که علمای اهل سنت هم گفته اند دروغگو بوده و در بحث جنگها سند سازی می کرده است. پس این نقل هم قابل اعتنا نیست و چیزی را ثابت نمی کند. ۰در ادامه این نقل در ص۳۲۴ با همین سند آمده: وحدثني عمر بن شبة قال حدثنا علي بن محمد قال أخبرني علي بن مجاهد عن حنش بن مالك التغلبي قال غزا سعيد سنة ثلاثين فأتى جرجان وطبرستان معه عبد الله بن العباس وعبد الله ابن عمر وابن الزبير وعبد الله بن عمرو بن العاص فحدثني علج كان يخدمهم که سعید به طبرستان حمله کرد و با او بود عبد الله بن زبیر و... بودند (ولی نامی از امام حسن و امام حسین علیه السلام نیاورده است). پس اصل اینکه آن دو حضرت در طبرستان بودند هم سندش مشکل دارد و هم متن دارای مشکل است و با همین سند هم متن مجمل است و ثابت نمی کند که آن سروران در طبرستان بودند. علائلی مصری هم این نقل را در کتاب تاریخ الحسین علیه السلام خود آورده و در آنجا نوشته امام حسین ع سخت به سعید بن عاص (به خاطر کشتن به ناحق مردم طبرستان) اعتراض کرد (تاریخ الحسین ج ۲ ص ۲۲۵) پس سند این نقل کامل نیست برفرض هم که سند خوبی داسته باشد اهل بیت علهیم السلام در این کشتار نبودند و به سعید اعتراض شدیدی هم کرده اند. نکته: طبق نقل کتاب علویان طبرستان (ابوالفتح حکیمی) مردم طبرستان از سال ۲۲ هجری بدون جنگ مسلمان شدند و در شهر را باز کردند و آنها از همان وقت محبین اهل البیت علیهم السلام بودند و اندکی بعد زیدی مذهب شدند. (اگر اهل البیت علیهم السلام در فتح طبرستان در سال ۳۰ دست به قتل عام مردم زده بودند به هیچ وجه آنها و نسلشان محب اهل البیت ع نمی شدند). پس بهترین تحلیل درباره این واقعه این است که اصل حضور اهل البیت در طبرستان مشکوک است و اگر هم صحت داشته به خاطر حفظ خون محبین اهل البیت علیهم السلام بوده است نه چیز دیگر. مردم طبرستان علیه بنی امیه قیام می کردند به حدی که سال ۳۰ سعید بن عاص ملعون و سال ۷۵ هجری مهلب ملعون برای سرکوب قیام در طبرستان به آنجا رفتند و خونهای زیادی ریختند تا قیامها را سرکوب کنند. از طرفی هم چون محب اهل البیت در آن مناطق زیاد بود، تاریخ نویسان مزدور این دروغها را در تاریخ طبرستان گنجانده اند تا اهل البیت علیهم السلام را از چشم مردم بیندازند ولی به حمد الله به کوری چشم بنی امیه و بدخواهان، مردم مازندران و گرگان و خراسان محب اهل الببت ع بوده و هستند. از طرفی هم باید متذکر شد که طبق نقل طبری در ص ۳۲۵ سعید بن عاص والی کوفه بود و از کوفه به سمت طبرستان حرکت کرده است در حالی که هیچ کدام از تواریخ ننوشته اند که امام حسن و امام حسین علیهما السلام قبل از حکومت امام علی علیه السلام به کوفه آمده باشند بلکه محل زندگیشان در حجاز بوده است
✳️ جلسه اعضاء ستاد نماز جمعه (برادران،خواهران و نوجوانان) با موضوع عزاداری دهه اول محرم در محل مصلی قدس شهرستان الیگودرز در این جلسه که با بیانات امام جمعه پیرامون اهمیت مجالس عزاداری همراه بود، مقرر گردید: ان شاءالله تمام ظرفیت های ممکن جهت برپایی با معرفت مجالس حسینی همراه با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی به کار گرفته شود.
⭕️ دیدار سرلک رئیس اداره صنعت و معدن، همرنگ رئیس تعزیرات شهرستان و بهمنی رئیس مجمع امور صنفی با امام جمعه الیگودرز در این دیدار حجت الاسلام سرلک گفت: اگرچه موضوع تورم و گرانی در سطح ملی مطرح است اما انتظار می‌رود که در شهرستان الیگودرز کارگروه ویژه ای به صورت مستمر اوضاع بازار را رصد کنند و با نظارت دقیق با گرانفروشی، کم فروشی و احتکار برخورد قاطع صورت گیرد و با اعمال مجازات سنگین جلوی سوء استفاده فرصت طلبان گرفته شود. وی گفت: همچنین باید با همکاری قضایی و نیروی انتظامی با صنوف متخلف مثل کافی شاپ های غیر مجاز، قلیانی ها و فروشگاه هایی که ترویج بی حیایی و بی عفتی می کنند قاطعانه برخورد شود، تا مردم عزیز ما احساس امنیت داشته باشند. نکته دیگر اینکه با اصناف و نانوایی هایی هم که در رعایت دستورالعمل های بهداشتی کوتاهی می‌کنند باید طبق قانون برخورد شود.
🌷هردری بسته بُوَد جز در پرفیض حسین(ع) این درخانه عشق است که باز است هنوز ⚫️ مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (سلام الله علیه) و اصحاب باوفایش از شب اوّل محرم همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور برادران و خواهران در مصلای نماز جمعه شهرستان الیگودرز برگزار می گردد. ⚫️ از عموم عاشقان و محبّان اهل بیت(علیهم السلام) جهت شرکت در این مراسم دعوت بعمل می آید. 🔹ضمناً در مراسمات فوق تمامی دستورالعمل های بهداشتی به طور دقیق اجرا می شود. @setad600
🔴امام حسین علیه السلام فرمودند: ♦️من اَحَبَّکَ نَهاکَ وَ مَن اَبغَضَکَ اَغراک. کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. 📚بحار الانوار(ط-بیروت)ج75،ص128