پله پله تا اجتهاد جامع
عرض سلام و ادب وقتی دو نفر در میدان مبارزه میجنگن و یکی حریف دیگری نمیشه و می بازه، از میدان جنگ حقی
این مطالب را در نقد افرادی که در کانال های مختلف، کلیپ ها و پیام های دشمنان علیه نظام را پخش میکنن. نوشته شد. و هر جایی از این کلیپ ها می بینم همین پیام و شبیه آنرا میذارم و خیلی وقت خودم را برای نقد مغالطات مطالب دشمنان تلف نمیکنم مگر مواردی که واقعا لازم باشد با جزییات نقد کنم.
به نظرم #نقد_کلی_جریان_تحریف، بهتر از #نقد_جزیی و مورد به مورد باشد.
سعی میکنم با این بیان که(خود کم بین ها و علاقه مندان به تحقیر و ذلت خود و ملت خود، به تبلیغ این کلیپ ها و پیام ها مشغولند و عقل و فکر خود را تعطیل کرده اند.) آنها را در موضع انفعال و اتهام و استیضاح قرار دهم تا مجبور شوند جواب دهند. یعنی وقتی آنها با این تبلیغات، نظام را متهم میکنند باید خودشون را در معرض اتهام و انفعال قرار داد تا مجبور به پاسخگویی شوند و در نهایت بعضی از این افراد، جرأت بر تبلیغ پیدا نکنن.
#سواد_رسانه_ای
@ejtehadjame
🗓سالروز درگذشت محدث کبیر
🏳ثقةالمحدثین، شیخعباسقمی
💠امام خمینی
‼️عرفان اسلام فرق دارد با عرفان هند و جاهای دیگر. این دعاهاست که به تعبیر شیخ ما (آیةالله شاهآبادی) «کلام الله، قرآن نازل است و این ادعیه ائمه، قرآن صاعد است.» معنویات در این ادعیه است، آنی که انسان را میخواهد آدم کند، این ادعیه است که دست انسان را میگیرد و میبردش به بالا، آن بالایی که من و شما نمیتوانیم بفهمیم، الا کسانیکه اهلش هستند اما نا اهلش نمیفهمند یکدفعه آدم میبیند که شخصی همچون کسروی که کتب عرفانی را سوزاند مفاتیح الجنان را هم جزو کتبی بود که سوزاند البته کسروی نویسندۀ زبردستی بود ولی آخری دیوانه شده بود و ادعای پیغمبری میکرد چون نمیتوانست به آن بالا برسد آنجا را میآورد پایین. این آدمی که کتاب مفاتیح الجنان را سوزانده این نمیدانست کتاب مفاتیح الجنان چی تویش است، گول بعض از نویسندهها و امثال کسروی را نخورید؛ این تضعیف، تضعیف اسلام است، نمیفهمند اینها، بیچارهاند. نمیدانند در این کتاب چه چیزها هست! ۵۹/۴/۲۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
مصاحبه استاد.pdf
1.75M
🎙️متن کامل مصاحبه با آیت الله شب زنده دار
✅ نظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام درباره دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه و دستاوردهای آن
✅ تاریخی از جریان فقه معاصر در حوزه های علمیه
✅ اهداف و برنامه های حوزه های علمیه در موضوع فقه معاصر
🔗 لینک خبر از خبرگزاری حوزه های علمیه
http://ow.ly/SXky102xVyP
❌ آخرین دستاوردهای علمی فقه معاصر حوزه های علمیه را از #کانال_رسمی دفتر فقه معاصر پیگیری نمایید:
https://eitaa.com/joinchat/835584018C53bfbd8554
▫️ سالروز ورود امام خمینی به میهن اسلامی گرامی باد
🆔 @rasanewsagency
10.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🚨 فیلم حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد امام راحل و گلزار شهدا
🆔 @sireh_agha
🗓سالروز سخنرانی مهم
🏳حجةالاسلام خامنهای
🏳باعنوانروحانینماها/۳
💠امام خمینی
‼️گرفتاری همه ما برای این است که ما تزکیه نشده ایم، تربیت نشدیم. عالم شدند، تربیت نشدند دانشمند شدهاند تربیت نشده اند، تفکراتشان عمیق است لکن تربیت نشدهاند و آن خطری که از عالمی که تربیت نشده است و تزکیه نشده است بر بشر وارد میشود ازخطر مغول بالاترست! ۶۰/۳/۱۱
💠رهبرانقلاب
‼️واقعاً عالمی كه وجدانِ بيدار و تقوا نداشته باشد، أضرّ از هر دشمنی بر جامعه اسلامی است. ۷۰/۱۰/۱۱
‼️اگر کسی اعلم و افقه هم باشد، اما نتواند بفهمد و ببیند که نظام اسلامی، امروز در ایران اسلامی، چطور بر مبنای حق قیام کرده و چطور نظام جاهلىِ مبنی بر گناه و فسق و فجور و ظلم را از بین بُرده -طوری که امروز هم همه نظامهای مبنی بر فسق و فجور، از شیطان بزرگ امریکا تا اعوان و انصارش، و همه فاسدهای دنیا با این نظام میجنگند- و حتی با آنها همصدا شود و برای آنها خوراک درست کند و از اینکه آنها تحریکش کنند خوشحال شود، خاک بر سرِ آن عالم اعلم و افقه. خاک بر سرِ آن عالِمی که قلباً خوشحال شود از اینکه ببیند رادیوهای دشمنان اسلام، در مقابل نظام اسلامی، از او تمجید و تعریف میکنند. باید گریه کند. حالا گیرم از لحاظ فقاهت و علم هم خیلی بالا باشد، که آن هم علم نیست، جهل است. نور نیست، ظلمت است! ۷۳/۶/۲۰
📸شیخ علی اکبر حکمی زاده نویسنده اسرار هزار ساله
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز سخنرانی مهم
🏳حجةالاسلام خامنهای
🏳باعنوانروحانینماها/۴
💠امام خمینی
‼️استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزهها مأیوس شد، دو راه برای ضربه زدن انتخاب نمود؛ یکی راه ارعاب و زور و دیگری راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتی حربۀ ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راههای نفوذ تقویت گردید. اولین و مهمترین حرکت، القای شعار جدایی دین از سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازهای کارگر شده است تا جایی که دخالت در سیاست دونشأن فقیه و ورود در معرکۀ سیاسیون تهمت وابستگی به اجانب را به همراه میآورد؛ یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشتهاند. گمان نکنید که تهمت وابستگی و افترای بیدینی را تنها اغیار به روحانیت زده است، هرگز؛ ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب کاریتر از اغیار بوده و هست. آنقدر که اسلام از این مقدسین روحانینما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونۀ بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین که در تاریخ روشن است! ۶۷/۱۲/۳
📸سیدحسین عرب باغی نویسنده کتاب ناجی ایران درفضیلت رضاشاه
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
مروری کلی بر دیدگاه های #حسن_آقامیری👇👇
بد نیست به مصادیقی از دعاوی و اظهارات حسن آقامیری رجوع کنیم.
یکی از مهمترین شاخصه های فکری آقامیری حذف خشم و غضب خداوند و عذاب های الهی است، خدای او خدایی است که هر کاری کنی فقط لبخند میزند، در حالی که چنین رویکردی علاوه بر تعارض با عقل، با آیات بی شمار قرآنی و روایات فوق حد شمارش در تعارض است. آقامیری بارها آیات صریح و مبرهن عذاب را در قرآن، «جفنگ» و «دری وری» می خواند:
" یه خدایی براتون درست کردند وایساده آدما رو آویزون کنه، بسوزونه، آب جوش بهشون بده بخورن اینا چرندیاته بهتون میگند! یه مشت دری وریه بهتون میگن"
یا چنین می گوید:
"این خدایی که ما داریم خدا نیست چون قشنگ نیست، خدایی که با یه چماق وایساده اونجا که آقا چوب خدا صدا نداره، تو اول ثابت کن چوب داره بعد راجع به صدا و بی صداییش با هم صحبت می کنیم... خدایی که اون ور آتیش درست کرده، دمیده، تو رو بندازه توش قشنگه؟ میشه دوستش داشت؟ میشه عاشقش شد؟ میشه باهاش رفیق شد؟... کی از یه جلاد خوشش میاد؟ بابا این خدایی که درست کردید جلاده! میگه صد سال تو جهنم از موهاش آویزونش می کنند بعد یه آب چرک و خون جوشیده میدن میخوره به جا آب هر وقت بگه تشنمه"
یا گفته است:
"با خصوصیات خودشون، خدایی که تشنه خونه، خدایی که قربانی میخواد، خدایی که باید براش خیرات ببری، به خاک بیفتی جلوش تا حاجتت رو بده، ولی این نمیتونه خدا باشه، چرا؟ چون قشنگ نیست، چون زیبا نیست، خدا باید زیبا باش. "
این حرفها گرچه در ظاهر قشنگ و برای اذهان سادهپسند جذاب است، لیکن مصداق بارز ناقص کردن دین و تفسیر به رای و مصادره به مطلوب است. بنا بر آیات و روایات صریح و متقن و محکم، خداوند متعال به همان میزان که صفات دایر بر محبت و مهربانی نسبت به بندگان دارد، «شدید العقاب» و «قاصم الجبارین» و «قهّار» نیز هست. از قضاء، خداوند متعال در برابر طغیان و سرکشی بندگان، صاحب «عذاب عظیم» و «عذاب الیم» و «عذاب مقیم» و «عذاب مهین» است.
در مصداقی دیگر، در تفسیر خاص و مندرآوردی آقامیری از واقعه کربلا، تنها چیزی که اهمیت ندارد و اصلا به حساب نمی آید، اهداف قیام حضرت اباعبدالله(ع)، ظلمستیزی و شمشیر کشیدن برای اقامه عدل و داد و عدم بیعت با ظالمین و طاغیان در برابر دین خدا است. او می گوید:
" "امام حسین(ع)، شمر روی سینه اش نشسته بود با چکمه، امام حسین(ع) بهش میگه که به مادرم فاطمه(س) شفاعتت میکنم پاشو برو، نمیگه دستت خشک بشه، خانم زینب اون بالا نفرینش نمیکنه"
این در حالی است که هم آیات کلامالله مجید و هم احادیث و روایات، سرشار از نفرین و لعن ستمکاران و اشقیاء است.
آقامیری در ادامه نگاه تحریف آمیز خود به واقعه عاشورا در یکی دیگر از پادکستهای خود میگوید :
"اصلا اینا - اهل بیت امام حسین علیه السلام - رفتند شام که حال شامیها رو عوض کنند برای نجاتشون! "
او در ادامه نیز جملاتی را بیان میکند تا مخاطب باور کند اهل بیت با میل خود و نه با حال اسارت و در نهایت غم و اندوه راهی شام شدهاند. درحالی که کمتر شیعهای از جسارتها. آزارهای شامیان به کاروان اسراء و جمله معروف امام سجاد علیه السلام را در پاسخ به پرسش یکی از یاران خود که دردناکترین قسمت این سفر را حضور در شام میدانست، نشنیده است.
در واقع، آقامیری، دانسته یا نادانسته، تحت القائات انحرافی، از امام حسین(ع)، تصویری مشابه تصویر تحریفشده از حضرت عیسی(ع) ارایه می دهد که این دروغ بزرگ به او بسته شده که «اگر کسی به سمت راست صورت شما سیلی زد، سمت چپ را هم پیش بیاورید»! تصویری از عیسی(ع) که توسط یهود در طول تاریخ تحریف شد تا توجیهگر ظلمپذیری و انفعال در برابر ظلم و تبهکاری باشد.
آقامیری حتی با ادبیاتی موهن، روایات متواتر و مستحکم از سیره نبی اکرم(ص) را زیر سوال می برد تا وجود مبارک پیامبر را بر همان تصویر تحریف شدهی منفعل از عیسی(ع) منطبق کند:
" تاریخ دست کیا بوده؟ قدرت مندان تاریخ رو مینویسند و تاریخ رو یه جوری مینویسند که بتونن استفاده کنند ازش، اراجیفی تو تاریخ نوشتن...پیامبر(ص) گفت این چهارتا را بکشید بنویس کاتب، برید اینها را بکشید! کی گفته؟ تو کتابه دیگه! اینا اراجیفه، اینا چرندیاته! اینا مزخرفاته! "
@ejtehadjame
ادامه👇
☝️ادامه قبل👇
نگاه انحرافی او به دین، حتی به جاهای خطرناکی نیز می کشد و به توجیه «انفعال» و «تسلیم» در برابر فرقههای تکفیری نیز می کشد:
" اینها که بچههای خودمان هستند که! اینها بچه مسلمان هستند. روی مخشان کار کرده اند. ۹۹ درصد و نیم آنها اصلا مستضعف فکری هستند اصلا حرف به آنها نرسیده است. کسی با اینها حرف نزده است. مخشان را پر کرده اند از این حرفهای بی ربط و بی حساب و بچه باورش شده است. یک عده سوء رفتارهای ما را هم جمع کرده اند و بهشان نشان داده اند دیگر یقین پیدا کرده است. فکر میکند اگر من را بکشد میرود بهشت. اگر من رو بکشی میروی بهشت من حاضرم این کار را بکنی و به بهشت بروی! هیچ مشکلی من با این موضوع ندارم. "
تو گویی او نه روی منبر یک واعظ شیعه، که در جایگاه موعظه کلیسا نشسته و همان آموزه انحرافی «وقتی کسی به سمت راستت سیلی زد، سمت چپ را هم پیش ببر» را وعظ می کند.
و البته در ادامهی خط پروتستانتیسم مسیحی و دنباله اسلامی آن که به دنبال «احکام زدایی» و حذف مناسک و شعائر است، آقامیری هم از حمله به احکام مسلم و مبرهن اسلامی چشمپوشی نمی کند. به اظهارات او درباره «قصاص»، با همان لحن لمپنی توجه کنید:
" مگه قصاص نیست؟ خب نمیسازه با فطرت!... توی جامعه بخشش حیاته، بخشش واجبه! "
یا این که شمول و تعمیم آیات قصاص را در کلامالله مجید تخطئه می کند:
" و فی القصاص حیات؛ کی؟ کجا؟ تو کدوم جامعه؟ "
این هجمه به احکام شرعی و در واقع حمله به «فقه» (به عنوان دستگاه قانونساز در تشیع که دقیقا ادامه پروژهی قدیمی عبدالکریم سروش است)، با تصویرسازی جعلی و مندرآوردی از نگاه «روشنفکرانه» و «لیبرال» ائمه اطهار به بحث فسق و فجور، تکمیل می شود، تا آن حد که ائمه هدی(علیهم السلام) را زمینه ساز و تسهیلکننده گناه برای گناهکاران معرفی می کند:
" عرق خوره تو مشهد دو، سه روز گیرش نیومد خیلی این در اون در زد، قاطی، از اونهایی که اعتیاد داره به عرق، حالش خراب، از یه چهارراه اومد رد شه، چشش افتاد به گنبد امام رضا(ع)؛ گفت این عرق ما رو جور کن دیگه؛ حالا حالش خرابه ها، میگه رسیدم وسط چهارراه رفیق قدیمی ام منو دید بغلم زد چطوری؛ گفت ببین یه جا بساط جوره بریم؟ این برگشته بود رو به گنبد گفته بود، نه یعنی اینقد آقایی!؟ "
این نوع هجمهی آشکار به حریم معصومین، با بهانههای مخاطبپسندی چون «جذب حداکثری» و «اسلام رحمانی» و امثالهم، آن هم در لباس اهل دین، طلیعه گمراهی و ضلالت است.
از آیات و روایات چنین معلوم می شود که «تزئین» و «تسویل» ( یعنی بد را خوب جلوه دادن و زیبا نمودن گناه و زشتی) جزو شگردها و حیلههای شیطان برای گمراهی مومنین است.
امام علی (علیه السلام) به یکی از یاران خویش به نام کمیل فرمودند:
"به درستی که شیطان تو را فریب می دهد. پس اگر ایشان را اجابت نکردی، به وسیله ی خودت تو را گول می زنند. اینگونه که خواسته ها و تمایلات منفی تو را مثبت و زیبا جلوه می دهند و سپس ظن و گمان تو را به خدا نیکو می دارند تا تو را امیدوار سازند و با این رجا و امید کاذب، تو را به گناه وادار می کنند؛ و حال آنکه جزای معصیت، آتش است. "
از امام صادق (علیه السلام) روایت است که می فرماید:
"شیطان دائماً کسی را که از اهل بیت ما و از دین ما نیست، در زمره ی ما مطرح می کند و چون مشهور و معروف شد و مورد توجه مردم قرار گرفت، به او حکم می کند که بر ما دروغ ببندد و با این کار ما را تخریب و تحقیر می کند؛ و با رفتن این شخص، دیگری را به این کار می گذارد. "
اما انحراف عقیدتی و نظری حسن آقامیری (به عنوان نماد منبریهایی که برای خدمت به نفس اماره، گناه را بزک می کنند)، شاید به این زودی برای مخاطب عام روشن نمی شد، اگر پازل انحراف او، با سیاهکاری و انحراف عملی تکمیل نمی گردید.
ادامه👇👇