eitaa logo
پله پله تا اجتهاد جامع
356 دنبال‌کننده
1هزار عکس
209 ویدیو
255 فایل
پاسخگویی به سؤالات طلاب از دوران قبل ورود به حوزه تا پایان طلبگی،و ارائه یک نظام جامع علمی برای دستیابی به اجتهاد جامع ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
یک مهره خطرناک برای تضعیف مؤلفه های قدرت در بین مذهبی ها و انقلابیون در راستای پروژه اختلاف انگیزی بین ملت ایران اگر به سیر کلی عملکرد امید دانا نگاه کنید معلوم می شود هر قسمتی از آن، تکه های یک پازل خطرناک است که کنار هم چیده می شود و آنرا تکمیل می کند. او در اولین مرحله داخل ایران در دانشگاه به فعالیت سیاسی علیه نظام اسلامی و ولایت فقیه مشغول بود و اوج این فعالیت ها در فتنه ۸۸ بروز یافت او با چهره ای پوشیده در اغتشاشات ظاهر شد و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر داد و با جمع شدن فتنه در ۹ دی زندگی مخفیانه را شروع کرد و در نهایت با پیگیری نهادهای امنیتی دستگیر، محاکمه و روانه زندان شد. و در دوران مرخصی به خارج کشور گریخت و به اپوزوسیون خارج نشین پیوست و با کثیری از مخالفان جمهوری اسلامی نشست و برخاست داشت و در فضای مجازی خصوصا تلگرام فعالیت رسانه ای خود را علیه اسلام، انقلاب و ایران شروع کرد در این دوران بیشترین تلاش او به ساخت برنامه هایی علیه اسلام و اهلبیت و مذهب با رویکرد استناد به گزارشات تاریخی مخدوش مثل تاریخ طبری و کتاب های اهلسنت و ترویج باستان گرایی و ملی گرایی بود. بعد مدتی که از همنشینی او با سلطنت طلبان و خانواده پهلوی، عناصر رسانه ای بی بی سی و... گذشت کم کم انتقاداتی علیه آنها خصوصا خانواده پهلوی به راه انداخت و به ظاهر از آنها جدا شد و کم کم انتقادات خود را بیشتر و بیشتر کرد تا اینکه رسما از موضع جنگ علیه جمهوری اسلامی به جنگ علیه اپوزوسیون و مخالفان جمهوری اسلامی روی آورد و به بهانه اینکه علیرغم انتقاداتی که به اسلام و مذهب شیعه دارد ولی چون کلیت جمهوری اسلامی را در راستای تقویت جایگاه منطقه ای و بین المللی ایران با رویکرد احیای امپراتوری بزرگ ایران دوران هخامنشی و ساسانی می بیند به دفاع از ایران و نهادهای نظامی خصوصا سپاه پاسداران و به طور اخص سپاه قدس به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت از اینجا به بعد سعی می کرد تا حدودی در راستای نگاه کلان رهبر معظم انقلاب به قضایای داخلی و خارجی بپردازد اکثر سخنرانی های رهبری را آنالیز و تحلیل می کرد نقاط قوت آنرا برجسته می کرد از چهره های معروف انقلابی کشور حمایت می کرد و بیانات آنها را بازتاب می داد. از عملکرد مدافعان حرم در سوریه با عنوان جدید مدافعان وطن به شدت حمایت می کرد. تقریبا تمام مواضع مهم سرداران بزرگ سپاه در عرصه نیروی دریایی، هوایی، زمینی، هوافضا، موشک، پهباد و... را منعکس می کرد و کم کم به دفاع از عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیای سپاه پرداخت و بعد مدتی اعلام کرد فرمانده قبلی قرارگاه خاتم دکتر سعید محمد صلاحیت و لیاقت ریاست جمهوری ایران را دارد و از چند سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تبلیغ او پرداخت و او را در بین جبهه انقلابی معروف کرد.امید دانا در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی به شدت دولت او و اصلاح طلبان و برجام را کوبید و علیه آنها افشاگری های زیادی کرد و از همین طریق در بین جبهه انقلابی جایگاهی پیدا کرد. عملکرد مخالفان جمهوری اسلامی را به نقدهای جدی کشید جبهه استکبار به رهبری آمریکا را به شدت کوبید و از جبهه مقاومت به شدت حمایت کرد از عملکرد دولت سوریه، حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشد الشعبی عراق و... تمجید فراوان کرد و با تحلیل های خوب در دل کثیری از انقلابی ها جا باز کرد. در این میان البته یک سؤال همیشه بی پاسخ ماند که چطور یک شخص در جزایر قناری اسپانیا ساکن می شود و به طور ویژه و شبانه روزی از عملکرد جمهوری اسلامی و رهبر آن حمایت کند و تمام مخالفان جمهوری اسلامی را به باد انتقاد جدی بگیرد ولی هیچ نگران امنیت جان خود و خانواده اش نیست و سازمان های اطلاعاتی و تروریستی ضد ایران هیچ کاری به او ندارند. البته امید دانا برای این قسمت از برنامه ها سناریوهایی چیده بود تا مخاطبان شک نکنند. او بارها و بارها اعلام کرد من حاضرم در راه آرمان ایران بزرگ کشته شوم و از مرگ هراسی ندارم. هر از چندگاهی با فاصله زمانی کوتاه ادعا می کرد فرد یا افرادی در صدد ترور او هستند و با شگردهای رسانه ای به قول خودش به افشای آنها می پرداخت و برای آنها هزینه سازی می کرد و مظلوم نمایی. البته در این زمینه واقعا خیلی افراط و بزرگنمایی کرد. ادامه👇
👆 ادامه 👇 امید دانا در این دوره از عملکرد خود بدون اینکه از گذشته سیاه خود علیه اسلام و اهلبیت پشیمان شود هر از چندگاهی اعلام می کرد که بنده به اسلام اعتقادی ندارم ولی نسبت به عملکرد سابق خود در طرح شبهاتی علیه اسلام پشیمان هستم و کم کم فهمیده ام می توان از نقاط قوت اسلام و مذهب شیعه در جهت تقویت منافع ملی ایران و تقویت ایران گرایی استفاده کرد. از همین زاویه به مذهبی ها و چهره های شاخص مذهبی جبهه انقلاب ورود کرد و از عملکرد کلی آنها دفاع کرد ولی هر از چند گاهی در لابلای تحلیل ها و فعالیت های خود زیرکانه و مرموزانه ضربه محکمی به عناصر تأثیرگذار و مهم در مذهب شیعه می زد و به تضعیف آنها می پرداخت مثلا به بهانه نقد برجام و طرفداران برجام، برنامه ای درباره مواضع مراجع معظم تقلید، مسوولین حوزه علمیه، بعضی اعضای مجلس خبرگان و شورای نگهبان ساخت و با بررسی مواضع علمایی مثل آیت الله جوادی آملی، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، حسینی بوشهری، جنتی و امام جمعه اصفهان آقای طباطبایی به تخریب جدی و تمسخر این بزرگان در اتخاذ موضع مصلحتی در همگرایی کلی و مبهم با برجام پرداخت و طوری برنامه را مدیریت کرد که این بزرگان در چشم مخاطب کوچک شوند و ساده لوح و محافظه کار نمایانده شوند. امید دانا چند سال به تبلیغ سعید محمد برای انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و بعد رد صلاحیت به شدت علمای شورای نگهبان را زیر سوال برد و از چشم ها انداخت البته چند روز بعد زیرکانه ادعا کرد همه این نقدها و تخریب ها برای فشار بر شورای نگبان برای تأیید صلاحیت سعید محمد در زمان اعتراض بوده و توصیه کرد به تبلیغ آقای رییسی مشغول باشید تا رأی بیاورد. او هر از چندگاهی به نقد افراد مؤثر در جبهه انقلاب می پرداخت و از بعضی مواضع آنها به شدت انتقاد می کرد که غیر عادی بود. امید دانا کم کم در ادامه فعالیت رسانه ای خود از اصطلاحی به نام رونمایی کرد و در مرحله اول این اصطلاح را برای افراد فرقه شیرازی و شیعه انگلیسی و چهره های مذهبی سکولار و مخالف حکومت جمهوری اسلامی به کار برد ولی کم کم دایره استعمال این اصطلاح را وسیع تر کرد و هر از چندی یکی از نیروهای اصلی انقلابی جبهه انقلاب را به بهانه هایی تخطئه می کرد و با همین اصطلاح او را تخریب می کرد. از ترفندهای جالب توجه امید دانا در این زمینه این بود که پیام هایی حاوی توهین های رکیک جنسی، فحش و ناسزا، تهدید به قتل و صدور حکم ارتداد اسلامی و محاربه نسبت به امید دانا به اسم بعضی اشخاص مذهبی در کانال و رسانه های خود فوروارد می کرد و ادعا می کرد از این پیام ها روزانه موارد زیادی برای او از طریق مذهبی های افراطی ارسال می شود و با به کار گیری اصطلاح آنها را جواب می داد. این ترفند و شگرد رسانه ای بارها و بارها در کانال های او به کار گرفته شد. سرانجام امید دانا در تکمیل پازل اصلی خود در ایام اغتشاشات و فتنه جنگ ترکیبی شهریور تا آذر ۱۴٠۱ به بهانه مرگ مهسا امینی چهره پنهان خود را آشکار کرد و در چرخشی کامل دست از حمایت از جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب برداشت و مثل فتنه ۸۸ به نقش آفرینی در جبهه استکبار پرداخت او ابتدائا به نقد عملکرد پلیس در قضیه مهسا امینی پرداخت و بعد مدتی به ترویج و تبلیغ بی حجابی و روسری سوزی و کشف حجاب مشغول شد و از حجاب اسلامی با اصطلاحی جدید به نام یاد کرد و عملکرد محجبه ها را به باد تمسخر و انتقاد گرفت از طرفی دیگر سعی کرد همسوی با دشمنان انقلاب اسلامی کشته سازی های اغتشاشگران را به اسم نظام اسلامی و نیروهای امنیتی ثبت کند. تلاش کرد عملکرد نظام در کنترل اغتشاشات را زیر سوال ببرد. ادعا کرد بسبجی ها لباس های دستگیرشدگان را با آب خیس می کنند تا نشان دهند از ترس خودش را خیس کرده. اغتشاشگران را دعوت به مقاومت در مقابل قشر مذهبی کرد بانوان باحجاب را به تمسخر گرفت و از بی حجاب ها بسیار تمجید کرد. تقریبا هر روز متنی خطاب به رهبر انقلاب می گذاشت و با این تعبیر که «آقای نظام به حرف ملت گوش کن»«آقای نظام دست از لجاجت بردار»«آقای نظام دست از بردار» سعی در تخطئه مواضع رهبر انقلاب کرد و از همین جا به بعد تقریبا اکثر چهره های شاخص فکری و انقلابی مثل دکتر رحیم پور ازغدی، پناهیان، عباسی، راجی مولف کتاب صعود چهل ساله، و... را به نقد کشید و با دو عنوان و به تخطئه و تخریب آنها پرداخت. دوباره شروع کرد به توهین به اسلام و اهلبیت علیهم السلام با طرح شبهات قدیمی که در سابق هم به آن پرداخته بود. از شروع فتنه و اغتشاشات ۱۴٠۱ رسما حمایت از جمهوری اسلامی را کنار گذاشت و به همان رویه سابق خود بازگشت. ادامه👇
👆ادامه 👇 داستان این آدم منافق و نفوذی شبیه داستان پولس یهودی است از جمله عوامل کارآمد در انهدام دین، نفوذ افراد بیگانه در لباس دین به منظور تهی نمودن آن از درون است. ایادی یهود از طریق عوامل خائنی که به لباس دیگر ادیان در آمدند،توانستند به درون ادیان نفوذ نمایند.یهودیان نژاد پرست که با دین حضرت مسیح علیه السلام به شدت مخالف بودند و با مبارزه مستقیم راه به جایی نبردند، با نفوذ دادن پولس در دین مسیحیت، آن را با کمال زیرکی در اختیار خود گرفت. پولس با ظرافت تمام، محتوای انجیل را چنان تغییر داد که آنچه به عنوان دین مسیحیت از آن یاد می شود، مسیحیت پولسی است نه مسیحیت عیسوی. از مهم ترین تغییراتی که پولس در مسیحیت به وجود آورد می توان به الوهیت حضرت عیسی مسیح علیه السلام، گناه اولیه، تجسم، نفی شریعت و ... اشاره کرد. نفوذ این لیدر مخرب در مسیحیت باعث استحاله و در نهایت براندازی دین مقدس حضرت عیسی نبی علیه السلام شد. در کتاب آن سوی مرگ داستان جالبی را ذکر کرده، شخصی مذهبی و پایبند به شریعت و رعایت حق الناس که مهندس ساختمان است در اثر حادثه ای می میرد و حقایقی از عالم بعد از مرگ را می بیند و دوباره زنده می شود و با این تجربه مرگ معنوی تر می شود. بعد مدتی یکی از اجنه در منزل به ملاقات و گفتگوی با اومی پردازد و کم کم بنای رفاقت و دوستی معنوی را پایه ریزی می کند و توصیه های اخلاقی خوبی هم به مهندس می کند و کاملا خود را طالب معنویت و نماز شب و.. نشان می دهد و در طول یکسال رفاقت، هیچ انحرافی از خود بروز نمی دهد بلکه برعکس از خود چهره ای معنوی، خیرخواه، خیّر و اهل خدمت به خلق الله نشان می دهد و کاملا اعتماد مهندس را جلب می کند بعد از یکسال شبی سراسیمه به منزل می آید و وانمود می کند گناه کبیره ای توسط دو زن و مرد مذهبی از دو خانواده مذهبی معروف آبرومند در شرف وقوع است و تو مأمور غیبی الهی هستی تا جلوی آن را بگیری و تنها راه آن هم افشای بعضی از گناهان پنهانی این دو نفر در حضور خانواده زن و با حضور میهمانانی از اقوام آن زن درمنزل پدرش هستی و جوری وانمود می کند که باید هر چه سریع تر این مأموریت را انجام دهی. مهندس هم باور کرده و صادقانه قدم در را می گذارد و دستورات او را مو به مو اجرا می کند در لحظات پایانی اجرای مأموریت با یک اتفاقی که خداوند رقم می زند مهندس متوجه می شود این جن از شیاطین شرور است و تمام این رفاقت ها و مقدس بازی ها مقدمه نفوذ و فریب بوده، لذا از ادامه همکاری و انجام مأموریت منصرف می شود و همین باعث اذیت و آزارهای فراوان نیروهای آن جن شرور می شود ولی در نهایت با مشورت و راهنمایی بعضی از علمای ربانی نجات می یابد. باید از این قضایا عبرت بگیریم و حتی المقدور نسبت به اشخاصی که سوابق سیاهی در عملکرد خود دارند محتاط باشیم. @ejtehadjame
📩 رهبر انقلاب در دیدار خانواده آیت‌الله مصباح یزدی: بزرگداشت جناب آقای مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیّت و ماها و همه است و بزرگداشت ایشان به معنای زنده نگه داشتن جهت‌گیری ایشان و راه ایشان است. 🔹️ مرحوم آقای مصباح (رضوان ‌الله ‌علیه) یک خصوصیّات منحصربه‌‌فردی داشتند که من در مجموعه‌ی فضلای برجسته‌ی قم که از قدیم می‌شناختیم، و حالا هم  بحمدالله برکات بعضی‌شان ادامه دارد، نگاه میکنم، جامع این خصوصیّات را کسی مثل مرحوم آقای مصباح مشاهده نمیکنم؛ علم فراوان، فکر خوب و نوآور، بیان رسا و واضح، انگیزه‌ی تمام‌نشدنی و بی‌نظیر، خلقیّات و رفتارهای شایسته و برجسته، سلوک و معرفت و توجّه معنوی و مانند اینها؛ مجموع اینها را واقعاً انسان نمیتواند پیدا کند. اینها در آقای مصباح جمع بود. ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ 🔍 متن کامل بیانات👇 https://khl.ink/f/51609
009.pdf
4.04M
📚فایل PDF و طرح‌های تحولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه: ۹. حوزه های علمیه: ✍️ اثر پیش رو طراحی و ارائه الگوی ساختاری دوره‌های کاربردی و مهارتی مورد نیاز طلاب و فراگیران حوزوی در عرصه‌های مختلف کاربردی و مهارتی را عهده‌دار است. 📎اندیشکده دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه ━━💠🍃🌺🍃💠━━
رهبر معظم انقلاب: بزرگداشت جناب آقای مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیّت و ماها و همه است و بزرگداشت ایشان به معنای زنده نگه داشتن جهت‌گیری ایشان و راه ایشان است. مرحوم آقای مصباح (رضوان ‌الله ‌علیه) یک خصوصیّات منحصربه‌‌فردی داشتند که من در مجموعه‌ی فضلای برجسته‌ی قم که از قدیم می‌شناختیم، و حالا هم بحمدالله برکات بعضی‌شان ادامه دارد، نگاه میکنم، جامع این خصوصیّات را کسی مثل مرحوم آقای مصباح مشاهده نمیکنم؛ علم فراوان، فکر خوب و نوآور، بیان رسا و واضح، انگیزه‌ی تمام‌نشدنی و بی‌نظیر، خلقیّات و رفتارهای شایسته و برجسته، سلوک و معرفت و توجّه معنوی و مانند اینها؛ مجموع اینها را واقعاً انسان نمیتواند پیدا کند. اینها در آقای مصباح جمع بود. ادامه👇
ادامه👆 کتابهایی که ایشان نوشته‌اند، چه کتابهای علمی، چه آنچه مربوط به اخلاقیّات و معنویّات و [برای] استفاده‌ی عموم و مانند اینها است، یکی از‌ آن کارها است؛ اینها را نباید گذاشت تعطیل بشود. الحمدلله آثار ایشان از همه جهت خوب است؛ آثار صوتی ایشان خیلی آثار خوبی است. سخنرانی‌های ایشان را یک مدّتی که در آن حسینیّه سخنرانی داشتند، در عصرهای ماه رمضان تلویزیون پخش میکرد؛ من می‌نشستم پای تلویزیون گوش میکردم؛ نمیدانم کِی بود. حالا من عصری می‌نشستم گوش میکردم؛ عصر ماه رمضان بود. به ایشان گفتم؛ گفتم اینها خیلی برجسته است، واقعاً خیلی خوب است؛ آدم می‌نشیند گوش میکند، واقعاً استفاده میکند. خب اینها نبایستی متوقّف بشود؛ نباید مسکوت بماند، فراموش بشود. ادامه 👇
ادامه👆 خب جسم ایشان رفت، حیف هم بود، خیلی حیف بود، یعنی وجود ایشان واقعاً مایه‌ی برکت بود، آدم از دیدن ایشان استفاده میکرد؛ یکی از این کسانی [بود] که ما در طول عمر دیدیم از دوره‌ی جوانی‌شان، نه حالا؛ آن وقت که ایشان شاید هنوز ازدواج هم نکرده بود ــ من قبل از اینکه بیایم قم، در مشهد با ایشان آشنا شدم؛ گمان میکنم مثلاً سال ۳۶، ۳۷ بود ــ از آن وقت آدم میفهمید ایشان یک مرد متدیّن، اهل دین و اهل تقوا بودند. از جمله‌ی آن کسانی بود که «مَن یُذَکِّرُکُمُ اللهَ رُؤیَتُه»(۷) بود؛ رؤیت ایشان هم آدم را کمک میکرد، پیش میبُرد، به یاد خدا می‌انداخت. خب هر چه از آن جوانی گذشت، ایشان بهتر هم شد؛ اگرچه هر چه هست، مال همان دوره‌ی جوانی است. شما جوانها قدر این دوره را بدانید؛ آنچه آن آخرِ کار به درد آدم میخورد و گیر آدم می‌آید و برای آدم میماند، همین [چیزی] است که حالا شماها کسب کرده‌اید و دارید کسب میکنید. جوانها قدر جوانی‌شان را بدانند. خدا ان‌شاءالله درجاتشان را عالی کند. بله، دو سال از درگذشتشان گذشت؛ دوازدهم دی بود. خداوند ان‌شاءالله درجات ایشان را عالی کند و ایشان را مشمول مغفرت و رحمت خودش قرار بدهد.
🔻انفعال در مسجد، اغتشاش در محله مسجد به‌مثابه سرچشمۀ شبکه‌سازیِ انقلابی در محله 🖊 مهدی جمشیدی ۱. تا حدی و به‌صورت نسبی، روحانیّتِ در «متن زندگی» به روحانیّتِ در «محراب» تبدیل شده است؛ روحانیّتِ «خیابان‌گرد» و «محله‌نشین»، به روحانیّتِ «منبرنشین» و «اداری» فروکاهیده شده است؛ روحانیّتِ «گره‌گشا از مسأله‌های شخصی و خانوادگیِ مردمِ محله»، به روحانیّتِ «بیگانه» و «نامحرم» تنزّل یافته است. سهم مردمِ محله از حضور روحانیّت، همین اندازه است. او قادر نیست که امامت محله را بر عهده بگیرد و به «جریان‌سازی» در بافت محلی بپردازد؛ چون فرصت ندارد که در میان مردم باشد. «ساختارهای رسمی» و «جلسه‌های حاکمیّتی» و «مناسبات سیاسی»، تمامیّتِ امام جماعت را بلعیده‌اند و چیزی را برای «مردم» باقی نگذاشته‌اند؛ جز همان پیش‌نمازی که البتّه فایدۀ اجتماعی بر آن بار نخواهد شد. در واقع، مسجد از منزلتِ متعالیِ پیشینِ خویش ساقط شده است و دیگر اعتباری ندارد؛ همچون امری «فرعی» و «حاشیه‌ای» است که کارکردی ندارد و تنها دلیل بودن و ماندنش، خودش هست. در این حال، روشن است که امام جماعت نیز هویّت و حرکت خود را به مسجد گره نمی‌زند و آن را «اصل» و «اساس» نمی‌شمارد، بلکه به سوی «ساختارهای حاکمیّتی» می‌غلتد و می‌کوشد در آنها تثبیت شود. تمام قصّۀ مسجد، همان چند رکعت نماز است و البتّه چند حاشیۀ شکلی و تکراری نیز به‌عنوان کار تبلیغی و ترویجی به آن ضمیمه می‌شود تا کسی خُرده‌گیری نکند. این اندازه کار نیز از هر کسی و با هر میزانی از مشغله نیز ساخته است. (مقصود من، دفاعِ همدلانه از هویّت دیرینه و کارکرد‌های وسیعِ روحانیّت است که در اثر یک چرخشِ اجتماعیِ نامحسوس، از دورۀ مشروطیّت به این سو، رقیق شده‌اند، نه طعنه و تقابل). ۲. یکی از زمینه‌هایی که از مساجد، «کارکردزدایی» کرد و در قالب تقسیم‌کار، منزلت و اعتبار آن را زدود، «فرهنگ‌سراها» و «سراهای محله» هستند. فرهنگ‌سرا، برآمده از اندیشه‌ورزیِ «نیروهای تکنوکرات» در دولت سازندگی بودند که از سوی شهردار تهران راه‌اندازی شدند. نیروهای تکنوکرات، آگاهانه و عامدانه در پی «انقلاب‌زدایی» از شهر و محله‌ها بودند و می‌خواستند بافت شهر را به «تمدّنِ غربی» نزدیک سازند؛ به‌گونه‌ای که دیگر نباید ظاهر شهر، گویای شعارها و اندیشه‌های انقلابی باشد، بلکه دورۀ انقلابی به سر آمده است و باید از ارزش‌های انقلاب عبور کرد و به فضای «سازندگی» و «توسعۀ اقتصادی» و «سرمایه‌سالاری» و «ثروت‌اندوزی» وارد شد. در واقع، عالَمِ ارزشیِ انقلاب، سیاست‌های دولت سازندگی را - که بر مدار توسعۀ اقتصادی می‌چرخید - برنمی‌تابید و به همین دلیل، باید این ظواهر و جلوه‌ها کنار می‌رفتند تا زمینه برای «غلبۀ تکنوکراتیسم» فراهم می‌گردید. با برآمدنِ فرهنگ‌سراها، هرچه که در اختیار مسجد بود و یا ممکن بود که در امتداد خطّ فرهنگی ِانقلاب، از مسجد انتظار داشت و توان آن را در مسجد پدید آورد، از «مساجد» گرفته و به «فرهنگ‌سراها» سپرده شدند. به‌این‌ترتیب، مسجد از «شبکۀ نیروهای مبارز و نهضتی و سیاسی» به «محفلِ خلوت‌‌نشینانِ اسرار قُدسی»، و از «مرکز بسیجِ انقلابی برای جبهه‌ها» به «کانون سخنرانی‌های تکراری»، و از «سرچشمۀ تولیدِ نیروهای جوانِ مؤمنِ انقلابی» به «آرام‌کدۀ پیران و بازنشستگان» تبدیل شد. همچنین شیوعِ «حسِ دنیاطلبی» و «دیکتاتوری پول» و «غلیان ثروت‌های بادآورده» که جملگی برخاسته از سیاست‌های انقلاب‌گریزانۀ دولت سازندگی بودند، هرچه بیشتر موجبات «انزوا» و «عزلتِ» مساجد را فراهم کردند. ۳. ما محتاج «شبکه‌سازیِ اجتماعی» هستیم؛ یعنی باید ارزش‌های اسلامی و انقلابی به‌صورت «مویرگی» در عمق جامعه، به حرکت درآیند و جامعه با این ارزش‌ها، آمیخته شود. هر چند بخشی از این روند، وابسته به فضای مجازی است، اما نباید از «فضای واقعی» نیز غفلت کرد. در فضای واقعی، ما باید سطوحی از امکان‌ها را برای راه‌یابی به «ریزبدنۀ جامعه» و «لایه‌های خُردِ اجتماعی» بیابیم که یکی از مهم‌ترین آنها، مسجد است. مسجد، «حلقۀ وصلِ» همۀ قابلیّت‌های محلی و همچون «گرانیگاهِ قدسی» است. این «نقطۀ تقاطع»، چتری است که می‌تواند محله را از نظر غایات فرهنگی و سیاسی، صورت‌بندی و ساماندهی کند؛ به این معنی که می‌تواند زیر پوستِ محله، یک «شبکۀ ارتباطیِ به‌هم‌پیوسته» بسازد که از لحاظ تدبیرگریِ محلی، نقش «دولتِ نهان» را ایفا کند. در این حال است که «چسبندگیِ محلی» رخ می‌دهد و محله، «هویّتِ انقلابی» می‌یابد و از وضعِ «سیّالیّت» و «نوسان» و «واگرایی» خارج می‎‌شود. چنین شبکه‌هایی که معطوف به مسجد و مبتنی بر ارادۀ امام محله هستند، محلۀ «بی‌هویّت» و سرشار از «ناآشنایی» و «بیگانگی» را به یک بافتِ «شناسایی‌شده» و «مفصل‌بندی‌شده» تبدیل می‌کند که در آن، امکان تحرّک ضدّفرهنگی و ضدّامنیتی، به‌شدّت کاهش می‎‌یابد. ━━─━━━━⊰✾✿✾⊱🇮🇷‌
شهید شیخ شعاعی جزو معدود شهدایی است که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جملاتی را در وصف این شهید بیان کرده و کمتر دیده شده که شهید سلیمانی نسبت به فردی اینگونه صحبت کند. رئیس سازمان حفظ آثار و نشر مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان کرمان عنوان کرد: نیروها نقل کرده اند که در دوران جنگ به شرایطی رسیدیم که چند روز غذا و تدراکات نداشتیم و فشار روحی و روانی بر ما عارض شده بود؛ نمی دانستیم در این شرایط چه کار کنیم؛ به فرمانده هان می گفتیم، پاسخ می دادند که شما رزمنده اید و باید صبر کنید؛ یکی از بچه ها عصبانی شد که یعنی چه صبر کنید، نیروهای ما گرسنه هستند، روحیه و انگیزه ندارند و باید فکری کنیم. وی افزود: موقع نماز، شیخ محمد برای گرفتن وضو محیا می شد، پیش شیخ رفتیم و گفتیم که شیخ محمد ناسلامتی شما روحانی گردان هستید و ما گرسنه ایم؛ بچه ها چند روز است که چیزی نخورده اند و روحیه مناسبی ندارند؛ شیخ محمد سرش را پائین انداخت و گفت باشد و رفت که نماز بخواند، بعد از نماز غیبش زد؛ یک دفعه شنیدم که از برجک دیده بانی دارند می گویند که یک عراقی به سمت ما دارد می آید؛ در این شرایط تیربارچی و تک تیرانداز در جای خود قرار گرفتند؛ نشانه گرفته شد که اسلحه را بزنیم که برجک دیده بانی گفت، نزنید نیروی خودی است و زمانی که نزدیک تر آمد دیدم که شیخ محمد است. شیخ محمد با یک گونی بر پشت آمد، به او گفتیم کجا بودی؟ گفت یک پتو بیاورید و پهن کنید، گونی را روی پتو وارونه کرد، دیدم شیخ محمد نان، کنسرو و خرما آورده است؛ پرسیدیم این ها را از کجا آوردی؟ گفت از سنگر دشمن؛ بچه ها گفتند که تو دیگر کی هستی و با چه روحیه ای به سنگر عراقی ها رفتی و این ها را آوردی؛ گفتم و جعلنا خواندم و به سمت سنگر دشمن رفتم؛ همین حرکت شیخ محمد، موجب شد که رزمنده های انرژی بگیرند.
سپهبد شهید سلیمانی در وصف شهید محمد شیخ شعاعی گفته بود" شهید محمد شیخ شعاعی سمبل است در دین حقیقی و حقیقت دین، شهید محمد شیخ شعاعی سمبل است در روحانیت انقلابی، مجاهد و در قبول سخت ترین صحنه ها برای رسیدن به هدف، شهید محمد شیخ شعاعی فقط الله اکبرِ واحدش، فقط لا اله الا اللهِ واحدش، به هزاران سال عبادت می‌ارزد". " صوت مناجات شهید محمد شیخ شعاعی صوت عادی نبود، صدای مقاومت بود ایمان بود بیان اعتقاد قلبی بود؛ عارفی نمی توان پیدا کرد که مانند مناجات شهید محمد شیخ شعاعی در دل آب با پرودگار داشته باشد؛ شهید سمبل است در معنویت، رشادت، ایستادگی، جهاد و مقاومت". پیکر مطهر شهید محمد شیخ شعاعی به همراه شهدای غواص کربلای چهار شناسایی شد و پیکر شهید در چند قدمی مزار شریف و مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی دفن شده است.
وصیت نامه ای بسیار عجیب: شهید محمد شیخ شعاعی نامه ای را خطاب به دختر خود نوشته بود " به دخترم دروغ نگویید. نگویید من به سفر رفته ام. نگویید از سفر باز خواهم گشت. نگویید زیباترین هدیه را برایش به ارمغان خواهم آورد. به دخترم واقعیت را بگویید. بگویید بخاطر آزادی تو. هزاران خمپاره دشمن سینۀ پدرت را نشانه رفته اند. بگویید خون پدرت بر تمام مرزهای غرب و جنوب کشورش پریشان شده است". "بگویید موشکهای دشمن. انگشتان پدرت را در سومار، دستهای پدرت را در میمک، پاهای پدرت را در موسیان، سینه ی پدرت را در شلمچه، چشمان پدرت را درهویزه، حنجرۀ پدرت را در ارتفاعات الله اکبر، خون پدرت را در رودخانۀ بهمنشیر و قلب پدرت را در خونین شهر پرپر کرده اند، اما ایمان پدرت در تمامی جبهه ها می جنگد، به دخترم واقعیت را بگویید، بگذارید قلب کوچک دخترم ترک بردارد و نفرت همیشه ای از استعمار در آن بدواند". " بگذارید دخترم بداند که چرا عکس پدرش را بزرگ کرده اند، چرا مادر دیگر نخواهد خندید، چرا گونه های مادر بزرگش همیشه خیس است، چرا عموهایش،محبتی بیش از پیش به او دارند و چرا پدرش به خانه برنمی گردد، بگذارید دخترم بجای عروسک بازی نارنجک را بیاموزد بجای ترانه، فریاد را بیاموزد و بجای جغرافیای جهان، تاریخ جهان خواران را بیاموزد". " به دخترم دروغ نگویید نمی خواهم آزادی دخترم، قربانی نیرنگ جهانخواران باشد، به دخترم واقعیت را بگویید، می خواهم دخترم دشمن را بشناسد امپریالیسم را بشناسد استعمار را بشناسد، به دخترم بگویید من شهید شدم، بگذارید دخترم تنها به دریای خون شهیدان هویزه بیندیشد، سلام مرا به دخترم برسانید و این اشعار را که نوشتم برایش نگهدارید که بزرگتر شد خودش بخواند شهیدان زنده اند الله اکبر، بخون غلطیده اند الله اکبر". پسر شهید می گوید: زمانی که محضر مقام معظم رهبری رسیدیم؛ اسممان را خواندند، چفیه و انگشتر آقا را به ما هدیه دادند و رهبر گفتند که از پدرت بگو، از پدرم گفتم و گفتم نامه ای را پدرم برای خواهرانم نوشته است و آن را نشان دادم؛ رهبر فرمودند که این شهید، شیخ بصیر خودمان است؛ مقام معظم رهبری این نامه را از قبل خوانده بودند و من نیز دو روز بعد که این خبر را دادند، نام کتاب زندگی نامه پدر را گذاشتم.
انواع خواب از لحاظ دین: خواب از لحاظ دین به پنج دسته تقسیم می‌شود که هر کدام تعریف و شرایط خاص خود را دارد. این خواب‌ها بر اساس متن قرآن کریم دسته بندی شده‌اند. خواب سبک نام دیگر این خواب، چرت در فارسی و «سِنَه» در عربی است. در سوره بقره داریم:”لاتأخذه سنهًْ و لا نوم؛ خداوند را چرت و خوابی در بر نمی‌گیرد.” این چرت خواب کوتاهی است که تمام بدن فعالیت خود را دارد اما میزان کار هر سیستم به مقدار جزئی کاهش یافته است. این خواب زمان خاصی ندارد. خواب سنگین این خواب در مقال خواب سبک قرار می‌گیرد. واژه عربی آن «نوم» است و در قرآن داریم:” الله لا اله الا هو الحی القیوم لاتأخذه سنه و لا نوم”. در این مدل از خواب تمام فعالیت‌های انسان به حداقل می‌رسد و هوشیاری او نسبت به جهان اطراف در کمترین حالت خود قرار می‌گیرد. این خواب عموما در شب اتفاق می‌افتد. خواب سبک متمایل به نیمه سنگین از این خواب که از انواع خواب می باشد در قرآن به عنوان «نعاس» یاد شده است. در سوره آل عمران داریم: “ثم انزل علیکم من بعد الغم امنه نعاسا”. این خواب نه سبک است و نه سنگین. یک لحظه وجود دارد و یک لحظه نیست. مانند حالت خواب و بیداری. این خواب عموما در زمان خستگی شدید انسان به پیشش می‌ آید. و زمان خاصی ندارد. قیلوله این خواب بر خلاف سه مورد قبل تاکیدی بر روی کیفیت ندارد و بیشتر وام‌دار زمان خود است. این خواب مختص روز و مخصوص ظهر است. این خواب به معنای استراحت نیم‌روزی است که ممکن است به خواب سنگین هم منتهی شود. بیات یا بیتوته این نوع از خواب همانند خواب قیلوله به کیفیت خواب اشاره ندارد؛ بلکه به زمان خواب اشاره دارد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(دام ظله): دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی - تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه نباید از جنجال و هوچی‌گری و اتهامات ترسید.
💢 روایتی خواندنی از اهتمام دو مرجع تقلید به نظم و دروس حوزوی آیت الله شب زنده دار در درس خارج: 🔹 به حضرت آیت الله سبحانی بابت وفات همسر مکرمه شان تسلیت می گوییم؛ «حقیقتاً آیت‌الله سبحانی برای روحانیت و عزت روحانیت، آیتی هستند. ایشان از سالیان جوانی‌شان تا به امروز خدمات نافعی دارند. ایشان دارای تألیفات متعدد هستند. اگر چه مناسب بود بحث را تعطیل می‌کردیم و در تشییع جنازه‌ی آن مخدره‌ی معظمه شرکت می‌کردیم اما سجیه‌ی خود آیت‌الله سبحانی اهتمام فراوان به درس و تعطیل نشدن محافل بحث و درس است. و شنیدم دیروز هم با اینکه همسرشان به رحمت خدا رفته بود و ایشان عزادار بودند به درس تشریف آوردند و درس گفتند. 🔹این اهتمام ایشان به درس خیلی مهم است که دارند و زندگی ایشان نیز منظم است. تقریباً همیشه رأس ساعت 9 می‌خوابند و این همه تألیفات کثیره مفید‌ه‌ای که دارند واقعاً‌ جز تنظیم وقت و توفیق الهی‌ای که خدای متعال به ایشان عطا فرموده منشأ دیگری ندارد. 🔹این اهتمام به درس را آیت‌الله نوری همدانی نیز دارند. استادمان گفتند یکی از کسانی که خیلی در آمدن، منظم بود، آیت‌الله نوری بودند کما این که آیت‌الله سبحانی هم خیلی در وقت منظم بودند و سر وقت در درسشان حاضر می‌شدند. 🔹استادمان گفت: یک روزی آقای نوری بر خلاف عادت چند دقیقه‌ای – شاید حدود 3 تا 5 دقیقه - دیر آمدند و بعدش عذر خواستند و فرمودند: یک طفل شیرخواری داشتیم که از دنیا رفت. رفتیم او را دفن کردیم و آمدیم برای درس. این مقدار که چند دقیقه‌ای دیر آمدیم به خاطر این بود که رفتیم او را دفن کردیم و چند دقیقه‌ای طول کشید». 🆔 @ejtehadjame
🔹آفت علم 👤امام علي عليه السلام : آفَةُ الْعِلْمِ تَرْكُ الْعَمَلِ بِهِ. آفت علم ، عمل نكردن به آن است . 📚[غرر الحكم : 3948.]
از بدایه تا نهایه در گفتگو با حکیم و فیلسوف متأله مرحوم آیت الله حسنعلی رحیقی 👇 https://b2n.ir/w28367
🔹آخوند واقعی کیست؟ : مرحوم عارف صاحبدل ملاآقاجان زنجانی(رحمت الله علیه): آخوندی به این عمامه و لباس و ریش نیست ، آخوند واقعی کسی است که با امام زمانش مأنوس باشد.مگر میشود سرباز پادگانی باشی و فرماندهت را نشناسی ، اگر امام زمانت را نشناسی ای ، چه برسد که اسمت را بگذاری ! .... منبع : کتاب حیات روح ص 136
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸عقل را جدی و جدی و جدی بگیرید!🔸 💡 چه طور شما را دو دستی و بااحترام می گیرید؟ چه طور وقتی حضرت معصومه (س) میروید، عقب‌عقب بر میگردید تا پشتتان به ضریح نباشد؟ این خودتان را هم جدی بگیرید. وقتی فهمیدید چیزی بد است، سرسری نگیریدش. اگر عادت کردید به متابعت عقل، آن وقت یک مثل آقای بهجت گیرتان می آید و دستتان را می گیرد. دنبال پیدا کردن امثال آقای بهجت، نرو. فایده ندارد. در عوض این عقلی که خدا به تو داده را جدی بگیر. 💡اینهایی که زیاد می کنند، [عقلشان ضعیف میشود]. به عقلت رجوع کن! خودت میتوانی فکر کنی، اما به جای فکر کردن، استخاره می کنی! به جای مشورت کردن، استخاره می کنی! خدا استخاره را داده برای و مشورت؟! برای اینکه با خودت بگویی: «من که می توانم استخاره کنم، چرا مشورت کنم»؟!! مثلاً می خواهد زن بگیرد؛ بدون مشورت، استخاره می‌کند! خب همین، کار دستش می دهد. 💡اول باش. اگر عقل تو، دست تو را نگیرد و به امام زمان(ع) نرساند، هیچ عالِمی نمی تواند این کار را برای تو بکند. بین تو و امام زمان، این عقل تو است. البته از عقل نپرس چرا نماز ظهر چهار رکعت است. چرا صبح دو رکعت است؟ چرا رکوع؟ چرا سجود؟ عقل می گوید به من چه؟! من برای این کار نیامدم. 💡در هر کسی که دیدی متابعتش نسبت به عقلش بیشتر است، دوستی‌ات را با او تداوم بده. بیشتر کن. فاصله‌ات با هر کدام از دوست‌هایت به اندازه فاصله آنها با عقلشان باشد. 💡 خیلی عقل را بگیرید. عقل را بگیرید. عقل را بگیرید. @haerishirazi
🔁 | مطالب در مورد طرح ولایت ✅️دوره های آموزشی طرح ولایت چیست؟ https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3397 ✅️برخی بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره طرح ولایت https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3406 ✅️آیت الله مصباح: کاری به برکت طرح ولایت سراغ ندارم! https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3409 ✅️آیت الله مصباح: مبادا هفتاد سال اشتباه رفته باشیم! https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3315 ✅️آیت الله مصباح: آنچه برای نسل جوان ما لازم است https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3369 ✅️آیت الله مصباح: مبارزه با انحراف، ثمره طرح ولایت https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3379 ✅️آیت الله رئیسی: رهبری به من فرمودند: اگر این طرح [طرح ولایت] زیر نظر آقای مصباح هست، تأييد می‌شود و واقعاً به نشرش کمک کنید. https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3334 ✅️آیت الله رجبی: مکرر گفته اند که در این طرح ما تولدی دوباره پیدا کردیم. https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3339 ✅️برنامه آموزش و پرورش برای طرح ولایت https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3322 ✅️نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی: اگر بخواهیم نظام ما از تهاجمات دشمن در امان باشد راهی جز طرح ولایت نداریم https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3323 ✅️گزارش تصویری از همایش بزرگداشت علامه مصباح یزدی (قدس سره) در اجتماع دانش آموختگان طرح ولایت کشور https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3396 📚 فهرست ها 1️⃣ معرفی کتاب معرفت شناسی(ج۱ طرح ولایت) https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3407 2️⃣ معرفی کتاب خداشناسی(ج۲ طرح ولایت) https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3413 3️⃣ معرفی کتاب انسان شناسی(ج۳ طرح ولایت) https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3414 4️⃣ معرفی کتاب فلسفه اخلاق (ج۴ طرح ولایت) https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3415 5️⃣ معرفی کتاب فلسفه حقوق (ج۵ طرح ولایت) https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3416 6️⃣ معرفی کتاب فلسفه سیاست (ج۶ طرح ولایت) https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3417 7️⃣ معرفی کتاب بنیادی ترین اندیشه ها (خلاصه ۶ سرفصل طرح ولایت) https://eitaa.com/mesbahyazdi_ir/3418 🌿 📱 @mesbahyazdi_ir ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
کتاب شناسی توصیفی و خلاصه کتاب معادله الزام و اختیار در تربیت.docx
541.7K
🔰 توصیفی و 📘معادله الزام و اختیار در تربیت 📌دفتر دوم از معاونت تهذیب و تربیت ✍️نویسنده: محمد عالم زاده نوری 🔻مشاهده و دریافت فایل کامل کتاب از پیوند مطلب https://eitaa.com/nedaye_tahzib/9055 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🔰نجات از مرگ یا رفع شبهه؟ 🔶 شخصي نزد امام حسن عسکري(عليه السلام) آمد و گفت: اي آقاي ما، اگر يکي از برادران شيعه ما در دست کفار اسير شده، جانش در خطر باشد؛ از سويي ديگر شخصي از شيعيان گرفتار يک فرد بد‌انديش و گمراه شده که البته نمي‌خواهد او را بکشد، ولي شبهه‌هايي القا مي‌کند که ايمانش ضعيف شود، نجات دادن کدام يک ارزش بيشتري دارد؟ گرچه شايد براي رهايي شخص اول خود به خطر افتاده، کشته شوم، رهايي شخص دوم تنها نيازمند فرصت و نيرويي است که نگذارم عقيده‌اش دگرگون و ايمانش زايل شود، با آنکه خودش سالم و حتي به دور از زيان مالي و جاني است. امام در پاسخ فرمودند: آيا مي‌داني اين دو قلمرو چقدر با هم تفاوت دارند؟ آن مرد گفت: ‌آمده‌ام از شما بپرسم در ميان اين دو راه تکليفم چيست. 🔶 امام(عليه السلام) فرمودند: در کنار دريايي ايستاده‌اي، گنجشکي در دريا افتاده و در حال غرق شدن است؛ در کنارش هم مؤمني شريف و ارزشمند در آب غوطه مي‌خورد و هر لحظه امکان دارد در آب غرق شود. بايد کدام را نجات دهي؟ ثواب کدام بيشتر و نجات کدام مقدم است؟ اگر آن پرنده را برهاني، آن ديگري که انساني شريف است خفه مي‌شود. مرد پاسخ داد: بسيار روشن است. البته بايد آن شخص را نجات ‌دهم؛ زيرا آن پرنده در برابر چنين انساني ارزشي اندک دارد. امام فرمودند: به همان اندازه‌ که نجات آن مؤمن بر نجات آن پرنده کوچک برتري دارد، حفظ ايمان يک انسان از امواج شبهه‌ها بر نجات مسلماني که تنها از نظر بدني و جاني در دست کفار اسير است و هر لحظه امکان دارد کشته شود، برتري دارد. 📚 آفتاب مطهر؛ آیت الله مصباح یزدی ص ۱٣۴ و ۱٣۵
🔰لیست محصولات نمایشگاهی معاونت تهذیب و تربیت 📍برای دریافت محصولات به سایت حجره‌نما مراجعه فرمایید. https://hojre-nama.ir
بسم الله 🔸نرم‌افزار ناب «طلیعه نور»👇 نسخه ۳.٣ (٢۵)، آپدیت ٢٠ آذر ١۴٠١ 🌐 https://t.me/SalehiApps/380 🌐 لینک دانلود آخرین نسخه نرم‌افزار طلیعه نور (حجم ۱۶۵ مگابایت) 👇 📌لینک سرور صندوق بیان👇 🌐 https://bayanbox.ir/info/8875029257597790388/ 🔸 📌لینک سرور ابری پرشین‌گیگ👇 🌐 https://www.mediafire.com/file/5uo6ykrt3hydqor/Taliee_Noor_mc_3.2_1401-07-30_طلیعه_نور_.apk/file (در گوشی، بعد کلیک روی لینک پرشین‌گیگ، صفحه را به سمت راست بکشید تا کلید دانلود داخل صفحه را ببینید) 🔸 👌نسخه جدید، با اصلاح نوار وضعیت و مسیر دانلود و فایل txt انتقال از فیشها و یادداشتها به حافظه اصلی 🔻 اصلاح خطا در دانلود کتابخانه‌ها👇 ⚠️در بخش دانلودها، هر کتابخانه ای که دانلود نشد، روی علامت گیره 🔗 بزنید (جلوی نام کتابخانه در لیست کتابخانه ها یک علامت 🔗 است که لینک کتابخانه را نشان میدهد) 🔻سپس در پنجره ای که باز میشه، گزینه «دانلود از مدیافایر» را بزنید، و منتظر دانلود شدن کتابخانه (با اعلان دانلود در نوتیفیکیشن گوشی) باشید که بعد دانلود بصورت خودکار در فهرست کتابخانه های دانلود شده قرار می‌گیرد، و می‌توانید استفاده کنید. 🔸 ⭕️ یک کتابخوان جامع و کامل 🔻شامل بیش از عنوان کتاب در فهرست ، از کتب عربی و فارسی مرجع و شروح و حواشی و تقریرات و تألیفات مرتبط با هرکدام، در حوزه های مختلف: 🔻کتابخانه‌های تفسیر و علوم قرآنی و اعراب و معارف مرتبط با آن 🔻کتابخانه‌های احادیث و منابع روایی شیعه 🔻کتابخانه‌های درایة و رجال و اصحاب (علما و بزرگان) 🔻کتابخانه‌های ادبیات عرب و بلاغت و لغتنامه و ادبیات فارسی 🔻کتابخانه‌های فرق و مذاهب 🔻کتابخانه‌های علوم سیاسی، علوم اجتماعی، علوم اقتصادی، علوم روانشناسی، علوم مدیریت، علوم طب و بهداشت 🔻 کتابخانه‌های اخلاق عملی و نظری و تعلیم و تربیت اسلامی 🔻کتابخانه‌های عقاید توحیدی و امامت و معاد و سلسله معارف کلام اسلامی 🔻کتابخانه‌های منطق و فلسفه و حکمت اسلامی 🔻کتابخانه‌های سلوک عملی و عرفان نظری اسلامی 🔻کتابخانه‌های فقه، اصول فقه، تقریر دروس خارج، رساله های مسائل شرعی، و کتب مرتبط دروس حوزوی 🔻کتابخانه‌های تاریخ و سیره و تحلیلهای مرتبط با تاریخ اهل البیت و وقایع عاشورا و... 🔻کتابخانه‌های شعر و شاعران و دانشنامه های مرتبط در شرح آنها 🔻کتابخانه‌های طب و بهداشت 🔻کتابخانه‌های مجموعه آثار کامل علمایی مانند: امام خمینی، علامه طباطبایی، شهید مطهری، شهید صدر، ابن سینا، علامه جوادی آملی، علامه مجلسی، علامه عسکری، علامه امینی، خواجه نصیر طوسی، آیات عظام سعادت پرور، حقشناس، خویی، فیض کاشانی، مدرسی، ذهنی تهرانی، نراقیین، وحید بهبهانی، مظاهری، مکارم شیرازی، مصباح یزدی، فاضل لنکرانی، دستغیب، صادقی تهرانی، جعفر مرتضی عاملی، و اساتید عزیز طاهرزاده، صفایی حائری، قرائتی، انصاریان، نیکونام، و کتب جمع کثیری از علمای اسلام در طی تاریخ 🔸 ⚠️ 👌بعد از نصب، و ورود به نرم افزار، در اولین اجرا، لازم است که کتابخانه‌های مورد علاقه تان را از سرورهای داخلی نرم افزار دانلود کنید. 🔻 ابتدا داخل بخش شده، از گزینه های بالا بر روی «دانلودها» کلیک کرده، از فهرست ۲۶۷ کتابخانه نمایش یافته، هرکدام را که علاقه دارید با زدن فلش ⬇️ در جلوی عنوانش آن را دانلود کرده به قفسه داخلی نرم افزار اضافه کنید. 🔻در همان صفحه، با کلیک بر روی «لیست» در جلوی هر عنوان، میتوانید قبل از دانلود، به نام مجموعه کتب داخل آن کتابخانه نگاهی بیاندازید. 🔻 نرم افزار بصورت اولیه، شامل کتابخانه امام حسین و عاشورا هست، و همچنین از صفحه اول دسترسی به متن قرآن و نهج البلاغه، و دسترسی به امکانات مختلف برنامه دارید: «آخرین مطالعه در هر کتابخانه، نشانه گذاری، جستجو در فهرست یا متون منتخب، یادداشت مستقل، و...». 🔻در هر قسمتی از نرم افزار، برای جستجوی کلی، یا در بخشی از کتابخانه ها (با گذاشتن تیک در جلوی بخش منتخب)، گزینه «جستجوی کل» یا «جستجوی موارد انتخابی» را از منوی پایین صفحه کلیک کنید، و در پنجره بعدی ابتدا گزینه جستجو «در عنوان» یا جستجو «در متن» را مشخص نموده، سپس با نوشتن عبارت مورد نظر، بر روی «علامت ذره بین 🔍 » کلیک کنید 🔸 📌تصویر محیط نرم‌افزار 👇 🌐 eitaa.com/salehi786/1076 ایتا 🌐 t.me/SalehiApps/534 تلگرام 🔸 ✅ نرم‌افزار اثر ارزشمندی از تولیدات نرم‌افزاری حجت‌الاسلام دکتر حسین حجتی 👇 🌐 t.me/talieefree/17 آپدیت ٢٠ - ۹ -١۴٠١ 🔹 t.me/om_e_abihalib/161031 🔸 ⭕ @Salehy @Salehi786