چرا بعضیامون فکر میکنیم مواضع ضدانقلابی سلبریتیها و وحشیگری اغتشاشگران ناشی از عدم #سواد_رسانهای هست و میشه درستشون کرد؟
چون نگاهمون سکولاره.
نگاه دینی به ما میگه شاید اون مخالفان لفظی با نظام، فریبخورده باشن ولی سلبریتی و اغتشاشگر قاتل، قطعا نطفه یا لقمه حرام داشته که این شده
https://twitter.com/maj_karimy/status/1603101677376126976?t=I35i7j0KLTbl5LY4cxQ6tQ&s=19
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰پنج نکته درباره بدری خامنهای
✍ محمدمهدی شیرمحمدی
🔹یکم: برائت!
رسانه های ضد انقلاب، گزارش دادند بدری، خواهر امام خامنه ای، حکمرانی ایشان را «مستبدانه» خوانده و از آن «اعلام برائت کرده» است.
آنها، از روزگار پر فراز و فرود زندگی این خواهر، البته تنها غروبش را تصویر می کنند. برای همین لازم است، برگهای دیگری از زندگی او خوانده شود که حقیقتاً مایه عبرت تاریخ است.
🔹دوم: جدایی
برائت این خواهر از برادر، خبر امروز نیست و تقریبا مصادف با تاریخ مصاف با جمهوری اسلامی است و امروز، برجسته سازی آن، کارکرد دوباره یافته است. اساساً کارکرد این خواهر و همسرش «شیخ علی» و پسرشان «محمود» برای بیگانگان، همیشه از همین سنخ بود؛ مصاف با انقلاب اسلامی، از زبان منسوبین به روحانیت! مانند کارکرد جنگ جمل در صدر اسلام و تجربه سید کاظم شریعتمداری، سید حسین خمینی و منتظری و...
🔹سوم: پیوند با نفاق
آقای طالقانی (ره) نخستین امام جمعه منسوب حضرت امام خمینی (ره) در تهران، ۱۹ شهریور ۱۳۵۸ به دیار باقی شتافت و آقای منتظری، جای او را گرفت. وی نیز به سبب اشتیاق به حضور در حوزه علمیه، استعفا داد و در استعفانامه خود، تصریح کرد که از شرایط امام جمعه «خطیب بودن» است و من خطیب نیستم و پیشنهاد می دهم آقای سید علی خامنه ای، منصوب شود و از ۱۴ دی ۱۳۵۸ جای خود را به آیت الله خامنه ای داد. (صحیفه امام. ج ۱۲ ص ۱۱۶)
فردای همان روز، آقای شیخ علی تهرانی در نامهای که مطبوعات وقت منتشر کردند، به امام متعرض شد که چرا خودش به جای آقای منتظری امام جمعه نشده و نوشت: «فردی را امام جمعه تهران کرده آید که صلاح است، تجدید نظر نمایید.»
🔸شیخ علی، مردی پژوهشگر و سخنور بود و کتابهایی درباره توحید، اقتصاد و حتی اخلاق اسلامی (۳ جلد!) نوشته بود و خود را حداقل برای خطیب جمعه تهران بودن، محق می دانست و البته دلخوری خود را در پوشش «حزب جمهوری اسلامی، دنبال حاکمیت یکدست است و همه ارکان نظام را تصاحب می کند...» بیان می کرد و از همینجا، همزبان بنی صدر شد....
🔸شیخ علی، سپس همسو با «شیخ حسن لاهوتی» - پدر دامادهای هاشمی رفسنجانی- به هواداران «سازمان منافقین خلق» نزدیک شد و توانست در فروردین ۱۳۶۳ در پوشش یک بلوچ به سفارت عراق در پاکستان پناهنده و با استقبال دیپلماتهای صدام، به بغداد برده شد. یکسال بعد، همسرش بدری خامنه ای هم به او پیوست و همگی همصدا با مسعود رجوی و منافقین، به بوقهای تبلیغاتی صدام علیه کشور تبدیل شدند!
🔹چهارم: چاه ویل
پناه بردن به آبادی شیطان، چاه ویل است و انتها ندارد. شیخ علی، سالها در بغداد، به تبلیغ علیه نظام اسلامی پرداخت و در لجاجت و عناد و همسویی با صدام تا آنجا پیش رفت که برای توجیه حمله موشکی به قم، می گفت: «اصلاً حضرت معصومه در قم، مدفون نیست!»
🔸حالا اعلام برائت همسر این شیخ علی، از سید علی، که روزگاری در پناه رژیم مستبد صدام بودند، از شدت مسخرگی، معنای طنز هم ندارد.
پس از آنکه صدام در جنگ با کویت شکست خورد و عراق با یورش آمریکا، فقیر و فلکت زده شد، خرج خانواده شیخ علی، برای صدام، سنگینی می کرد. بغداد اعلام می کرد حاضر است شیخ علی را در ازای امتیازی به ایران پس بدهد! اما تهران آنقدر اعتنا نکرد تا اینکه در خرداد ۱۳۷۴ او را از مرز، بیرون انداختند و شیخ علی، ناگزیر تسلیم یکی از پاسگاههای مرزی ایران شد. او محاکمه و به زندان افتاد و البته چندبار خود را به جرم خیانت به میهن، محکوم به اعدام و خودکشی نمود و هزینه درمان خود را هم روی دست مملکت، گذاشت. البته محمود پسرش در فرانسه، خبر خودکشی پدرش را تکذیب می کرد!
🔸شیخ علی در سالهای اخیر در تهران، زندگی می کرد و یکبار هم با حمایت دولت فریدونی، با تغییر نام به «شیخ علی خراسانی»! مصاحبه ای به یک ویژه نامه داد تا کم کم، خود را بازسازی کند. اما حجت الاسلام حمید روحانی، چهره او را افشا کرد.
شیخ علی، سرانجام ۲۷ مهر ۱۴۰۱ درگذشت.
🔹پنجم: نامحمود!
من احتمال می دهم اظهارات اخیر بدری خامنه ای، متاثر از پسرش محمود باشد. بنده بارها مصاحبه های محمود را خوانده ام و به نظرم بیگانگان در آن مصاحبه ها، چیز تازه و دندانگیری برای تخریب نظام نمی یابند جز اینکه سخنانی تکراری و فاقد اثربخشی را از زبان «خواهر زاده خامنه ای...» نقل کنند. در شرایط انعکاس این مصاحبه های فاقد اثر و نامحمود، احتمالاً محمود می خواهد هزینه زندگی در پاریس را تأمین کند. با گرانی زندگی در فرانسه و زمستان سرد پیش رو، تامین هیزم هم دشوار است؛ شاید بتواند فروختن سخنان منسوب به مادر، تنور زندگی را گرم کند!
🔺به کانال هفتهنامه ۹ دی بپیوندید 🔻
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
❓اخراج از کمیسیون مقام زن، بد یا خوب؟
📂کمیسیون مقام زن (CSW)، اصلیترین نهاد بینالمللی است که منحصراً به ارتقای برابری جنسیتی (gender equality، هدف پنجم سند 2030) و توانمندسازی زنان اختصاص دارد. این کمیسیون، در ارتقای حقوق زنان، مستندسازی واقعیت زندگی زنان در سراسر جهان و شکلدهی استانداردهای جهانی در مورد برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان نقش اساسی را دارد.
🔜همچنین، این کمیسیون، با کمک به دنبال کردن دستور کار 2030 برای توسعه پایدار، تحقق برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان را تسریع میکند (منبع).
🔘تا جایی که متوجه شدم، ایران در سال 2011 (در دورهء احمدینژاد) به عضویت این نهاد در آمده (منبع).
🔹هرچه هم که به فعالیتهای سابق این کمیسیون در قبال ایران نگاه میکنم، جز حمایت از امثال نسرین ستوده و غنچه قوامی و... چیز چشمگیر دیگری نیافتم و البته همین است که امروز هم به حمایت از داستان دروغین مرگ امینی و وقایع پس از آن، ایران را محکوم و اخراج کردهاند.
🔸معترض این هستند که چرا ایران، محاربین و اغتشاشگران را اعدام میکند (منبع) و بعد در قبال اجرای حدود الهی در ایران، حکم به اخراج ما از این سازمان میدهند!
🔹به نظر میرسد که این اتفاق، اتفاق مبارکی است. اینکه دشمن، دشمنی میکند، البته شکی در آن نیست، ولی گاهی هم اشتباه میکند. این محرومسازی، درست حکایت همان تحریمهایی است که ما را قویتر کرده است!
✔️عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد است!
💎این هم نظر امام خامنهای در خصوص برابر جنسیتی:
« آن کسانی که در دنیا برابری جنسیّتی را مطرح میکردند و دنبال آن بودند، امروز اینقدر بدبختی و فساد از این ناحیه گریبانگیرشان شده که خودشان پشیمانند؛ البتّه خیلیهایشان صریحاً اقرار نمیکنند، خیلیهایشان هم با این فرهنگ بزرگ شدند، نمیفهمند چه اتّفاقی دارد میافتد؛ امّا اندیشمندانشان چرا، اندیشمندانشان میگویند، میفهمند، اظهار نگرانی میکنند. خدا کند این کسانی که در داخل اسم عدالت جنسیّتی میآورند، مرادشان این چیزی که بهعنوان برابری جنسیّتی مطرح شده نباشد.»
☑️به امید روزی که ایران از سایر مجامع بینالمللی مداخلهگر، به خصوص WHO اخراج شود (بلکه بدین صورت استقلال خود را بازیابد، وگرنه آقایان مسوول نه شجاعت خروج از این سازمانهای استعماری را دارند، نه عرضهاش را).
✖️پ.ن: البته این اخراج، ظاهراً دائمی نیست و فقط برای دورهء 4 سالهء 2022-2026 خواهد بود...
🆔 @CoronaDeception
🌐لینک کانال:
https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
دیروز یه فروشنده تو اینستاش پست گذاشت که «ورود بانوان باحجاب ممنوع!»
ولی بعد که مذهبیا از دولت #مطالبه برخورد کردن، رفت روسری سرش کرد و گفت غلط کردم.
دقیقا اثر امربهمعروف اینجوریه.
حتما لازم نیست طرف از تهِ دل متحول بشه.
قدم اول اینه که طرف توی جامعه اسلامی راحت نتونه گناه کنه.
https://twitter.com/maj_karimy/status/1603414876608684035?t=DCmBgZIhNQqMNuMRK1XbqQ&s=19
هدایت شده از سهیل سلیمی
🎥 ما سر هر کوچه و خیابون یه گناهِ کبیره می بینیم، اما بهش بی تفاوتیم، بی تفاوتیم چون برامون عادی شده! 👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼
هدایت شده از سهیل سلیمی
🟥 ما سر هر کوچه و خیابون یه گناهِ کبیره می بینیم، اما بهش بی تفاوتیم، بی تفاوتیم چون برامون عادی شده!
📝تحلیلی بر فیلم سینمایی (هفت)
⏯ هرچند به ظاهر برای اکثر مردم، تعیینِ #هفت_گناه_کبیره (در آموزه های مسیحیت) و مجازات های سنگین و جهنمی برای آنها بسیار دلهرهآور است، اما همهی ما گاه از یک راننده تاکسیِ زیاده خواه، از یک #سیاست_مدار فاسد، از یک #پزشک مغرور، یک کارفرمای شکم باره، یک #روسپی بی حیا، یک دوست تنبلِ بدقولِ بی تفاوت، از خرید، وقتی پولی که با مشقت به دست آورده ایم به پای یک کالای بی کیفیت از دست می دهیم و حتی از وکیلی که قانون را به بالاترین پیشنهاد می فروشد، چنان زخم می خوریم و ناراحت می شویم که دوست داریم آن فرد را مجازات کنیم، مجازاتی سخت!
⭕️ اما همواره به جای مجازات، گوشه ای می نشینیم و عصبانیت مان را بر فرق سرِ خودمان می کوبیم و غصه می خوریم و گاه گریه آخرین پناهِ مان می شود. اما این بغض فروخورده در فیلم " #هفت " به بلندترین شکل ممکن فریاد می شود.
🎭اولین دیالوگِ مهم فیلم، اشاره به بی توجهی خودِ مخاطب دارد. روحیه ی وِلِش کن، یا به من چه! جان دوال می گوید؛ "گاهی برای اینکه مردم به حَرفِت گوش کنن، کافی نیست که فقط بزنی روی شونه شون، باید با پُتک بکوبی توی سرشون". اما آنچه که این دیالوگ را فراتر از معنای آن، بازهم مهمتر می کند، خاستگاه آن است. فیلم در آمریکا ساخته شده، در هالیوود، جایی که اوجِ تمدنِ #لیبرال_دموکراسی محسوب می شود.
🧩 #لیبرالیسمی که اساس آن "لِسِفِر" است. مفهومی که وقتی معنای آن را بدانید حیرتانگیز بودنِ "هفت" و این دیالوگ را بیشتر درک می کنید. لِسفر، یعنی وِلِش کن! یعنی تمدنی که ماهیتش بی خیالی و رهاسازی بوده، کارش به جایی رسیده که نسخه درمان را در مجازات سخت می بیند، در توجه همه ی افراد جامعه به افعال یکدیگر، اما نه با امر به معروف و نهی از منکر، بلکه با گلولهی یک تفنگ اتوماتیک یا تکه تکه کردن هرزه ها و فاحشه ها با چاقوهای تیز قصابی!.
🎥 کارگاه سامرست " #مورگان_فریمن " در جایی میگوید: "توی #آمریکا راحتره که توی #اعتیاد غرق بشی تا اینکه بخوای زحمت بکشی، راحتره چیزی رو که میخوایی بدزدی!
🎯 فیلم اساسا بسیار بصری و هنرمندانه ساخته شده، اما #دیالوگ ها چنان پُرمحتوا و کوبنده است که شاید بارها و بارها برای درک دقیق آنها "هفت" را باید به تماشا نشست. در جای دیگری "جان دوال" کاراکتری که میخواهد عدالتی خونین را علیه گناهکاران اجرا کند، می گوید؛ "ما سر هر کوچه و خیابون یه #گناه_کبیره می بینیم، اما بهش بی تفاوتیم، بی تفاوتیم چون برامون عادی شده."
در این دیالوگِ شاهکار و بی بدیل، دو نکته بسیار مهم و استراتژیک در حوزه جامعه سازی نهفته شده است.
🧩اول اینکه؛ هیچ کس زحمتِ تذکر و ارشادِ کس دیگری را به خودش نمی دهد. در یک مثال مع الفارغ، اگر ببینیم کسی در حال افتادن به چاهی هست که اتفاقا ما از همان چاه آب برای نوشیدن بالا می کشیم، تنها لَبی میگَزیم و لب برای هشدار باز نمی کنیم. یعنی از رویکردِ دینیِ #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر روی گردان هستیم، حتی وقتی که آسیبِ این روی گردانی مستقیم به خود ما باز می گردد.
🗽دوم آنکه؛ گناه و متعاقب آن جرم و جنایت، عادی سازی می شود. یعنی نه تنها با فسادهای مختلفِ درون جامعه مقابله و مواجهه صورت نمی دهیم، بلکه آن را بَدیهی و طبیعی و حتی گاه لازمه ی جامعه می دانیم.
⏯ فیلم سینمایی "هفت" جامعه را منفعل و بی خاصیت نمی خواهد و از باورهای احمقانه ی دنیای مدرن و لیبرالیسم عبور می کند.
🎲 "هفت" نوعی انسان آرمانیِ عدالت خواه دارد که در شکلی اغراق شده و نمادین، با توسل به احکام مجازات در دینِ مسیحیت، سعی در اصلاح جامعه و حتی خودش "جان دوال" دارد، و داستان را جوری جلو میبرد که در نهایت خودش هم به دلیل #گناه #حسادت کشته می شود. اما نکته ای نباید از آن غافل شد این است که فیلم مستقیم می گوید؛ #تمدن_غرب به چنان لجنزاری از فساد تبدیل شده که جز کشتن بی واسطه و مستقیم گناهکارن راه دیگری باقی نمانده است.
🎥 فیلم سینمایی "هفت" اثری هنرمندانه است که حتی خالقان آن یعنی " #اَندرو_کیوین_واکر " در مقام نویسنده و " #دیوید_فینچر " در مقام کارگردان، و حتی " #داریوش_خُنجی " در مقام فیلمبردار دیگر هرگز به ساخت چنین اثرِ شاهکاری دست نیازیدند.
🔴 سهیل سلیمی
*نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون
*متخصص مطالعات استراتژیک فرهنگی
*مشاور رسانهای آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران
⭕️ @SOHEILSALIMI
⭕️ @SOHEILSALIMI
⭕️ @SOHEILSALIMI
⭕️ @SOHEILSALIMI
🎭کانال آپارات: (دانلود و تماشای فیلمها)
www.aparat.com/SOHEIL_SALIMI
🌐وبلاگ رسمی سهیل سلیمی:
www.soheilsalimi.blogsky.com
🔴 لینک کانال ایتا👇
https://eitaa.com/soheilsalimi
https://eitaa.com/soheilsalimi