eitaa logo
بینش مطهر/محتوای علمی
498 دنبال‌کننده
165 عکس
19 ویدیو
15 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
در اين هنگام رسول خدا رو به جمعيت کرد و فرمود: «مثل من و اين گونه افراد، مثل همان مردي است که شترش رميده بود و فرار مي‌‌‌‌‌کرد، مردم به خيال اينکه به صاحب شتر کمک بدهند فرياد کردند و به دنبال شتر دويدند. آن شتر بيشتر رم کرد و فراري‌‌‌‌‌تر شد. صاحب شتر مردم را بانگ زد و گفت خواهش مي‌‌‌‌‌کنم کسي به شتر من کاري نداشته باشد، من خودم بهتر مي‌‌‌‌‌دانم که از چه راه شتر خويش را رام کنم. «همينکه مردم را از تعقيب باز داشت، رفت و يک مشت علف برداشت و آرام آرام از جلو شتر بيرون آمد. بدون آنکه نعره‌‌‌‌‌اي بزند و فريادي بکشد و بدود، تدريجا درحالي که علف را نشان مي‌‌‌‌‌داد جلو آمد. بعد با کمال سهولت مهار شتر خويش را در دست گرفت و روان شد. «اگر ديروز من شما را آزاد گذاشته بودم حتما اين اعرابي بدبخت به دست شما کشته شده بود- و در چه حال بدي کشته شده بود، در حال کفر و بت پرستي- ولي مانع دخالت شما شدم و خودم با نرمي و ملايمت او را رام کردم.» «1» (1). کحل البصر، صفحه 70. 🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
🍀🍀🍀🍀🍀 🍀🍀🍀 🍀 داستان اعرابی و رسول اکرم(ص)👆 چه درس هایی برای امروز ما دارد؟ آیا برخورد بعضی از ماها با بعضی از جوانان و افراد خام و بی خبر امروزی، برخوردی پیامبرانه است؟ چقدر دنبال جذب و نرم کردن دل ها هستیم؟ آیا فرقی میان فریب خوردگان و مغرضان قائلیم؟ آیا سعی می کنیم فریب خوردگان و بی خبران را به سمت مغرضان و منافقان سوق ندهیم؟ 🍀🍀🍀🍀 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحيم 📢 آغاز دومین دوره کشوری تربیت مدرس و مربی، ۸ آذر ✳️ در تهران و بیش از ٣٠ استان و شهرستان در سراسر کشور آخرین مهلت ثبت نام: ۴ آذر:👇👇 http://Bineshemotahar.ir 🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
🌿🍃🌺🌿🍃🌺 هنر فلسفی استاد مطهری هنر فلسفی شهید مطهری نه تنها این بود که توانست فلسفه ملاصدرا را از اساتید بنام بفهمد یا فلسفه غرب را با مطالعه عمیق ادراک کند، بلکه هنر اصلی او این بود که در حوزه فلسفه صاحب‌نظر بود. ایشان می‌توانست بین آنچه که از غرب به شرق آمده است و آنچه در خود شرق ذخیره است، داوری کند و در پرتو آن تحلیل عمیق، اوج فلسفه شرق را با حضیض فلسفه غرب بررسی کند و درست تحلیل کند. مرحوم مطهری می‌کوشید با برهان ثابت کند که فلسفه شرق از مدیریت علمی و برهانی برخوردار است. آنچه را که استاد علامه طباطبایی در خصوص خلاصه افکار اندیشمندان غرب و تسلط حکمت شرق در جلسات خصوصی بیان می‌کرد، مرحوم مطهری خوب می‌یافت و به قلم خوب تقریر می‌کرد. حضور شهید مطهری در جلسات خصوصی درس استاد علامه برای همه ما تازگی داشت. شبی که استاد مطهری برای شرکت در جلسات خصوصی به قم می‌آمدند، آن جلسه پربارتر و پربرکت‌تر بود، زیرا سؤالهای عمیقی طرح می‌کردند که در قبال آن، همه از استاد علامه جواب عمیقی دریافت می‌کردند و ایشان مایه برکت سؤال بود. آیت‌الله جوادی آملی (مصلح بیدار، ج 2 / ص 100) 🌿🍃🌺🌿🍃🌺 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
🌺🍃🌺🍃 اساسا این تقسیم درستی نیست که ما علوم را به دو رشته تقسیم کنیم: علوم دینی و علوم غیر دینی، تا این توهم برای بعضی پیش بیاید که علومی که اصطلاحا علوم غیر دینی نامیده می شوند از اسلام بیگانه اند.جامعیت و خاتمیت اسلام اقتضا می کند که هر علم مفید و نافعی را که برای جامعه اسلامی لازم و ضروری است علم دینی بخوانیم( ده گفتار ص 173) 🌺🍃🌺 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
🔷🌿🔷🌿 امروز هم ما به خواجه نصيرالدين‌‌‌‌‌ها، بوعلي سيناها، ملا صدراها، شيخ انصاري‌‌‌‌‌ها، شيخ بهايي‌‌‌‌‌ها، محقق حلّي‌‌‌‌‌ها و علامه حلّي‌‌‌‌‌ها احتياج داريم اما خواجه نصيرالدين قرن چهاردهم نه خواجه نصيرالدين قرن هفتم، بوعلي قرن چهاردهم نه بوعلي قرن چهارم، شيخ انصاري قرن چهاردهم نه شيخ انصاري قرن سيزدهم، يعني همان خواجه نصير و همان بوعلي و همان شيخ انصاري با همه آن مزاياي فرهنگي به علاوه اينکه بايد به اين قرن تعلق داشته باشد و درد اين قرن و نياز اين قرن را احساس نمايد. (م.آثار 24ص76) 🌿🔷🌿🔷🌿 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
❓❓❓❓ ❓❓❓ ❓❓ اگر شهید مطهری الان در میان ما بودند، راجع به محتوی منبرها و سخنرانی ها و میزان اثربخشی و کارایی آنها چه می گفتند؟ ❓❓❓❓ بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh
🍃🍂🍃🍂🍃 @داستان دوازدهم: مرد شامي و امام حسين‌‌‌‌‌(ع) شخصي از اهل شام به قصد حج يا مقصد ديگر به مدينه آمد. چشمش افتاد به مردي که در کناري نشسته بود. توجهش جلب شد. پرسيد: اين مرد کيست؟ گفته شد: «حسين بن علي بن ابي طالب است.» سوابق تبليغاتي عجيبي‌‌‌‌‌ «1»که در روحش رسوخ کرده بود موجب شد که ديگ خشمش به جوش آيد و قربة الي اللَّه آنچه مي‌‌‌‌‌تواند سبّ و دشنام نثار حسين بن علي بنمايد. همينکه هرچه خواست گفت و عقده دل خود را گشود، امام حسين بدون آنکه خشم بگيرد و اظهار ناراحتي کند، نگاهي پر از مهر و عطوفت به او کرد و پس از آنکه چند آيه از قرآن- مبني بر حسن خلق و عفو و اغماض- قرائت کرد به او فرمود: «ما براي هر نوع خدمت و کمک به تو آماده‌‌‌‌‌ايم.» آنگاه از او پرسيد: «آيا از اهل شامي؟» جواب داد: آري. فرمود: «من با اين خلق و خوي سابقه دارم و سرچشمه آن را مي‌‌‌‌‌دانم.». پس از آن فرمود: «تو در شهر ما غريبي، اگر احتياجي داري حاضريم به تو کمک دهيم، حاضريم در خانه خود از تو پذيرايي کنيم، حاضريم تو را بپوشانيم، حاضريم به تو پول بدهيم.». مرد شامي که منتظر بود با عکس العمل شديدي برخورد کند و هرگز گمان نمي‌‌‌‌‌کرد با يک همچو گذشت و اغماضي روبرو شود، چنان منقلب شد که گفت: «آرزو داشتم در آن وقت زمين شکافته مي‌‌‌‌‌شد و من به زمين فرو مي‌‌‌‌‌رفتم و اينچنين نشناخته و نسنجيده گستاخي نمي‌‌‌‌‌کردم. تا آن ساعت براي من در همه روي زمين کسي از حسين و پدرش مبغوضتر نبود، و از آن ساعت برعکس، کسي نزد من از او و پدرش محبوبتر نيست.» ( نفثة المصدور محدث قمي، صفحه 4.) 🔻🔻🔻🔻🔻🔻👇
(1). شام در زمان خلافت عمر فتح شد. اول کسي که امارت و حکومت شام را در اسلام به او دادند يزيدبن ابي سفيان بود. يزيد دو سال حکومت کرد و مرد. بعد از او حکومت اين استان پرنعمت به برادر يزيد، معاوية بن ابي سفيان واگذار شد. معاويه بيست سال تمام در آنجا با کمال نفوذ و اقتدار حکومت کرد. حتي در زمان عمر که زود به زود حکام عزل و نصب مي‌‌‌‌‌شدند و به کسي اجازه داده نمي‌‌‌‌‌شد که چند سال حکومت يک نقطه را در دست داشته باشد و جاي خود را گرم کند، معاويه در مقر حکومت خويش ثابت ماند و کسي مزاحمش نشد. به قدري جاي خود را محکم کرد که بعدها به خيال خلافت افتاد. پس از بيست سال حکومت- بعد از صحنه‌‌‌‌‌هاي خونيني که به وجود آورد- به آرزوي خود رسيد و بيست سال ديگر به عنوان خليفه مسلمين بر شام و ساير قسمتهاي قلمرو کشور وسيع اسلامي آن روز حکومت کرد. به اين جهات، مردم شام از اولين روزي که چشم به جهان اسلامي گشودند، در زير دست امويان بزرگ شدند، و همچنانکه مي‌‌‌‌‌دانيم امويها از قديم با هاشميان خصومت داشتند. در دوران اسلام و با ظهور اسلام خصومت امويان با هاشميان شديدتر و قويتر شد و در آل علي تمرکز پيدا کرد. بنابراين مردم شام از اول که نام اسلام را شنيدند و به دل سپردند، دشمني آل علي را نيز به دل سپردند و روي تبليغات سوء امويها دشمني آل علي را از ارکان دين مي‌‌‌‌‌شمردند. اين بود که اين خلق و خوي از آنها معروف بود. 🍃🍂🍃🍂🍃 بینش مطهر/محتوای علمی https://eitaa.com/elmi_binesh