✨رزق ما حلال تقسیم شده است.
💠آیت الله ناصری دولت آبادی
رزق همه ما حلال قسمت شده است؛
لذا عجله نکن.
اگر یک مقداری در تنگنا قرار می گیری، برای امتحان است. خدا می خواهد من را امتحان کند؛
لذا یک خرده بر من سخت می گیرد. من اگر تحمل کردم، گشایش می شود.
در روایتی دارد که روزی امیرالمؤمنین علیه السلام سوار بر مرکب به طرف مسجد آمدند. به مسجد که رسیدند به یک نفر که آنجا بود فرمودند: «افسار این حیوان را بگیر و آن را نگه دار،
تا من به مسجد بروم و برگردم».
حضرت به مسجد رفتند و دو رکعت نماز خواندند و برگشتند.
در راه که می آمدند، دو درهم از جیبشان در آوردند که به این شخصی که افسار اسب را نگه داشته است بدهند.
به هر حال زحمت کشیده و عمل مؤمن، محترم است.
وقتی آقا آمدند، دیدند که افسار اسب را در آورده و فرار کرده است.
حضرت دیدند که اسب آنجا قدم می زند. فرمودند: «چه قدر انسان عجول است. اگر صبر کرده بود، دو درهم حلال نصیب او میشد. عجله کرد و دو درهم حرام به دست او آمد».
بعد حضرت شخصی را فرستادند تا لجامی بخرد.
آن شخص در بازار، همان لجام حضرت را پیدا کرد و با دو درهم خرید.
🔰شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید، ج ۳ ، ص۱۶۰
#نهج_البلاغه
🔷@elmi_shiraz
#سوال_پرتکرار‼️
#فراموشی 🤯
🔸چرا اینقدر سریع
درسها و مطالب رو فراموش میکنم؟😶
📌ببینید احتمالا شیوه مطالعاتی شما
سنتیه و از شیوه های جدید خلاصه
برداری و شیوه های مرور
استفاده ای نمیکنید📚.
حتی در صورتی که کتاب
رو خیلی خوب خونده باشی
اما باید مرور مطالب
رو بصورت اصولی انجام بدی👌🏼💛.
در صورت عدم مرور
بعد از 2 الی 3روز که از مطالعه بگذره
در بهترین حالت ممکن شما 80درصد
مطالبی رو که خوندی فراموش میکنی
و بعد از یک هفته فقط
عنوان بحث و مفاهیم کلی یادته😅.
امااگر شیوه های مطالعه و مرور رو
یادبگیری ديگه اینطور مشکلاتی نداری
و فراموشیت خیلی کمتر میشه😍✨.
#روش_مطالعاتی
🔷@elmi_shiraz
🍃 انجمن علمی-دانشجویی دانشکده ی الهیات دانشگاه شیراز برگزار می کند:🍃
📚🎓 کلاس های آمادگی المپیاد علمی دانشجویی
👩🏻🎓👨🏻🎓
❌ ویژه ی دروس تخصصی رشته ی علوم قرآن و حدیث❌
👤 تدریس توسط نفرات برتر المپیاد کشوری دانشجویی الهیات در سال های گذشته
⏰ زمان برگزاری کلاس ها:
📌 حدیث :
چهارشنبه ها، ساعت ۱۹ تا ۲۱
📌 تفسیر:
پنج شنبه ها، ساعت ۹ تا ۱۱
📌 علوم قرآنی:
جمعه ها، ساعت ۱۴ تا ۱۶
💰 هزینه کل دوره:
صد هزار تومان
✒️ 📱جهت ثبت نام لطفا از طریق پیام به شماره ی زیر درخواست خود را ارسال فرمایید: ۰۹۱۶۴۴۳۸۲۶۵
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
🌀 انجمن علمی ، نگاهی نو برای اندیشه ورزی
⭕️ راه های ارتباطی با ما :
🌐 ایتا: @anjomanelmielahiat
🌐 اینستاگرم :
https://instagram.com/theology.shirazu?utm_med
🌐 واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/KyD6WldhFE70gT8JnFKeYb
🔷@elmi_shiraz
#سوره_مؤمنون ــ #آیه ۸۰
وَهُوَ الَّذِي يُحْيِي وَيُمِيتُ وَلَهُ اخْتِلَافُ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ
اوست كه حیات میدهد و میمیراند و رفت و آمد شب و روز در سیطره خواست اوست، آیا اندیشه نمیكنید؟
🌷🌾🌾🌷🌾🌾🌷🌾🌾🌷
#تفسیر: (آيه ٨٠) :
✅ بعد از ذكر مسألۀ آفرينش انسان به مسألۀ #مرگ و #حيات و آمد و شد #شب و #روز كه از آيات بزرگ پروردگار است پرداخته، چنين مىگويد: «و او كسى است كه زنده مىكند و مىميراند و آمد و شد شب و روز از آن اوست، آيا انديشه نمىكنيد» ؟ ! (وَ هُوَ الَّذِي يُحْيِي وَ يُمِيتُ وَ لَهُ اخْتِلافُ اللَّيْلِ وَ النَّهارِ أَ فَلا تَعْقِلُونَ).
✅ و به اين ترتيب در آيات سه گانۀ اخير از انگيزۀ شناخت پروردگار شروع كرده و با ذكر بخشى از مهمّترين آيات انفسى و آفاقى بحث را پايان مىدهد.
#تفسیر
🔷@elmi_shiraz
_أنتَ، هَل تَشْعُرُ بِالبَرْدِ الشَّديدِ؟
_نَعَم أشْعُرُ.🥶
_تو احساس سرمای شدید میکنی؟
_بله، احساس می کنم.
#مکالمه_عربی
🔷@elmi_shiraz
#معرفی_کتاب
📚 کتابِ #قاف ، بازخوانی زندگی آخرین پیامبر از سه متن کهن فارسی
📙 کتاب «قاف» نوشته ی یاسین حجازی، بازخوانی #داستانی زندگی رسول مکرم اسلام از سه متن کهن به نام های تفسیر سورآبادی، سیرت رسول الله و شرف النبی است که از #ولادت تا #رحلت آخرین فرستاده الهی را برای خواننده روایت می کند. یاسین حجازی برای نوشتن این کتاب سه سال زمان گذاشته تا تصویری روایی و مبتنی بر مستندات تاریخی را برای خواننده بهصورت خطی و با قلمی #روان و خواندنی روایت کند.
✍️ #یاسین_حجازی به متون کهن علاقه ی زیادی دارد و کارهایش همه بر اساس بازنویسی از متون کهن تدوین شدهاند. آثار یاسین حجازی بیشتر دربارۀ موضوعات دینی و آیینی است. از میان آثار او میتوان به هفتاد و سومین نفر، آه (بازخوانی مقتل امام حسین) و قاف اشاره کرد. دو کتاب «آه» و «قاف» از بهترین کتابهای چاپ شده در قاب موضوعی خود به شمار میروند و جزو پرفروشهای بازار کتاب هستند.
📜 ناشر: #شهرستان_ادب
📑 تعداد صفحات: ۱۱۶۰
#پیامبر_اکرم #تاریخ_اسلام
🔷@elmi_shiraz
📚🖍 #تاملات
#اوصیکم به مطالعه
🔹 اینکه خود را در مسیر آموختن قرار بدهیم هم #توفیق است و هم #هنر.
به تعبیر امیرالمومنین (ع):
🔹 النَّاسُ ثَلاَثَةٌ فَعَالِمٌ رَبَّانِيٌّ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ أَتْبَاعُ كُلِّ نَاعِقٍ يَمِيلُونَ مَعَ كُلِّ رِيحٍ لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِنُورِ اَلْعِلْمِ وَ لَمْ يَلْجَئُوا إِلَى رُكْنٍ وَثِيقٍ (نهجالبلاغه؛ حکمت ۱۴۷)
مردم سه دستهاند،
١_ دانشمند الهى
٢_ آموزندهاى بر راه رستگارى
٣_ و پشّههاىِ دستخوش باد و طوفان و هميشه سرگردان، كه به دنبال هر سر و صدايى مىروند، و با وزش هر بادى حركت مىكنند، نه از روشنايى دانش نور گرفتند، و نه به پناهگاه استوارى پناه گرفتند
🔹 یکی از مهمترین راههای رشد، تلاش برای #همافقی است. یعنی متعلم خود را به دانشآموختن محدود نمیکند و میکوشد تا افقهای هدایتگر خود را جذب و فهم کند.
🔹 یک آزمون برای شاگردی در نزد اساتید نیز این است که ببینیم قرار است از آن استاد چه دریافتی داشته باشیم. #دانش یا #افق و یا در نوادری #هر_دو؟
🔹 گاهی یک استاد همان صحبتهای اساتید دیگر را عمیقتر و یا به بیانی دیگر میگوید که باید آموخت و بهره گرفت اما اساتید نادری هستند که دائم برای شاگردانشان #افقهای_جدید میگشایند.
هنر انسان، آموختن از هر دو استاد است اما متوجه باشیم:
▪️اولی، میآموزاند و دیگری افقگشایی میکند.
▪️اولی، منوط به آموختن است و دومی منوط به فهمیدن.
▪️اولی، دانش میدهد و دومی، بینش.
▪️اولی، دانشافزایی است و دومی، بینشافزایی.
▪️اولی، تعمیق دانش است و دومی، تعمیق معرفت.
▪️اولی، اموزش است و دومی، پرورش.
▪️اولی، بسط ذهن است و دومی بسط جان.
▪️اولی، بسط محفوظات است و دومی، بسط تفکر.
▪️اولی، متوقف در زمان است (چه بسا توقف در گذشته)؛ دومی، فرازمانی/آیندهنگرانه و پیشروانه است.
▪️اولی، فهم تاریخی از رسالت انسان ارائه نمیکند، دومی، رسالت تاریخی انسان را نشان میدهد.
▪️اولی، [گاه/غالباً] در کُنج عافیت است و دومی [قطعاً] در میانه میدان
🔹 مهم این است که بر سبیل نجات باشیم و بیاموزیم و راه آموختن را برخود نبندیم و با افزایش سعهی خود، ظرفیتسازی کنیم تا برای جان تشنهمان، #افقگشایی کنند. با فعل و رفتارمان، مسیر آموختن را برای خودمان مسدود نکنیم.
🔺نمونه: علامه مصباح به تعبیر آقا ؛ #استاد_فکر بودند و اساتید بزرگ دیگری که چنین بودند و هستند.
#شبهه
🔷@elmi_shiraz
🗝 #نکات_کلیدی ➊
✅ بررسی 4 شیوه از اقسام ترجمه:
1️⃣ ترجمه #تحت_اللفظی:
🔻مترجم واژه به واژه ترجمه میکنه و میره جلو بدون اینکه ترتیب و چینش کلمات رو به هم بزنه و چیزی از خودش اضافه یا کم کنه.
🔸برای آموزش و یادگیری گزینۀ خوبیه امّا بدلیل عدم زیبایی، برای ترجمۀ متون بلند مناسب نیست.
2️⃣ ترجمه #آزاد:
🔻مترجم از تمام قید و بندهای ترجمه تحت اللفظی آزاده و چندان امانت دار خوبی نیست.
🔸محتوای کلی جمله منتقل میشه، اما به سلیقۀ مترجم کم و زیادی و جابجایی وجود خواهد داشت.
3️⃣ ترجمه #ادبی:
🔻سعی بر انتخاب زیباترین واژگان و بهترین ترکیب ها و استفاده از آرایه های ادبی.
🔸علاوه بر سختی این ترجمه، مخاطب خاصّ داره و عمومی نیست.
4️⃣ ترجمه #روان:
☑️ بهترین و متداول ترین نوع ترجمه. چیزی بین تحت اللفظی و آزاد. نه اونقدر بی قید و بندیم مثل آزاد، نه اونقدر دست و پا بسته مثل تحت اللفظی.
🔹هدف حفظ امانت و در عین حال ارائۀ متنی سلیس و روانه.
⚠️ نکته: میشه از سبک های مختلف، در ترجمه یک متن هم استفاده کرد و مقیّد به روش خاصّی نبود.
⁉️خوشت اومد؟😉
#لغتنامه
🔷@elmi_shiraz
※ اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة
شاید حسین علیهالسلام،
آخرینِ بند دلم باشد به آسمان!
شاید هم اولینِ همیشگیاش که پاره نمیشود...
※ آن روز که یکی یکی، لابلای بندهای دنیا گم شدم،
و یکی یکی بریدم ریسمانهایی که محکم به آسمان بندم کرده بودند؛
او آب حیات شد و مفرّح ذات!
※ و من در هیاهوهای روضههای او بود، که به زیستی از جنس آب، بازگشتم ....
از جنس اشک،
از جنس استغفرالله و أتوب الیه.
✨ولادت #امام_حسین علیهالسلام
🔷@elmi_shiraz
❇️ورزش برای بدن خوب است. علاوه بر آن برای مغز نیز بسیار مناسب است.
💠مطالعات مختلف نشان داده اند که ورزش …
🔰حافظه را بهبود می بخشد
🔰عملکرد مغز را بهبود می بخشد
🔰بروز افسردگی را کاهش می دهد
🔰به جلوگیری از بیماری هایی مانند دیابت، سرطان و پوکی استخوان کمک می کند
🔰کیفیت خواب را افزایش می دهد
🔰استرس را کاهش می دهد
🔰روحیه را بهبود می بخشد
✨ورزش داروی معجزه آسایی است‼️
🛑بنابراین برای مطالعه دقیق تر، حداقل سه بار در هفته به مدت 30 تا 45 دقیقه ورزش کنید.
👌🏻 در این صورت سالم تر و پر انرژی تر خواهید بود و اطلاعات را نیز بهتر به خاطر خواهید آورد.
#ترفند_دانشجویی
🔷@elmi_shiraz
👌🏻💠داستانی از نهج البلاغه
💠 (مردي از امام درخواست اندرز كرد) و درود خدا بر او فرمود: از كسانی مباش كه بدون عمل صالح به آخرت اميدوار است، و توبه را با آرزوهای دراز به تاخير می اندازد، در دنيا چونان زاهدان سخن می گويد، اما در رفتار همانند دنياپرستان است، اگر نعمتها به او برسد سير نمی شود، و در محروميت قناعت ندارد، از آنچه به او رسيد شكرگزار نيست، و از آنچه مانده زياده طلب است، پرهيز می دهد اما خود پروا ندارد، به فرمانبرداری امر می كند اما خود فرمان نمی برد، نيكوكاران را دوست دارد، اما رفتارشان را ندارد، گناهكاران را دشمن دارد اما خود يكی از گناهكاران است، و با گناهان فراوان مرگ را دوست نمی دارد، اما در آنچه كه مرگ را ناخوشايند ساخت پافشاری دارد، اگر بيمار شود پشيمان می شود، و اگر تندرست باشد سرگرم خوشگذرانی هاست. در سلامت مغرور و در گرفتاری نا اميد است. اگر مصيبتی به او رسد به زاری خدا را می خواند اگر به گشايش دست يافت مغرورانه از خدا روی برمی گرداند، نفس به نيروی گمان ناروا بر او چيرگی دارد، و او با قدرت يقين بر نفس چيره نمی گردد، برای ديگران كه گناهی كمتر از او دارند نگران است و بيش از آنچه كه عمل كرده اميدوار است، اگر بی نياز گردد مست و مغرور شود، و اگر تهيدست گردد، مايوس و سست شود. چون كار كند در آن كوتاهي ورزد، و چون چيزی خواهد زياده روی نمايد، چون در برابر شهوت قرار گيرد گناه را برگزيده، توبه را به تاخير اندازد، و چون رنجی به او رسد از راه ملت اسلام دوری گزيند. عبرت آموزی را طرح می كند اما خود عبرت نمی گيرد، در پند دادن مبالغه می كند اما خود پندپذير نمی باشد، سخن بسيار می گويد، اما كردار خوب او اندك است. برای دنيای زودگذر تلاش و رقابت دارد اما برای آخرت جاويدان آسان می گذرد، سود را زيان، و زيان را سود می پندارد، از مرگ هراسناك است اما فرصت را از دست می دهد، گناه ديگری را بزرگ می شمارد، اما گناهان بزرگ خود را كوچك می پندارد، طاعت ديگران را كوچك و طاعت خود را بزرگ می داند، مردم را سرزنش می كند، اما خود را نكوهش نكرده با خود رياكارانه برخورد می كند، خوشگذرانی با سرمايه داران را بيشتر از ياد خدا با مستمندان دوست دارد، به نفع خود بر زيان ديگران حكم می كند اما هرگز به نفع ديگران، بر زيان خود حكم نخواهد كرد، ديگران را هدايت اما خود را گمراه می كند، ديگران از او اطاعت می كنند، و او مخالفت می ورزد، حق خود را به تمام می گيرد اما حق ديگران را به كمال نمی دهد، از غير خدا می ترسد اما از پروردگار خود نمی ترسد.
✨اگر در نهج البلاغه نبود جز اين حكمت، برای اندرزدادن كافی بود. اين سخن، حكمتی رسا، و عامل بينایی انسان آگاه، و عبرت آموز صاحب انديشه است.
📗 #حڪمت150
#نهج البلاغه
🔷@elmi_shiraz
#استراتژی_صبر
• تکنیک مکث سه ثانیه •
ـ
تشنه ايد و ليوان آبی هم در دست داريد🥤،
قبل آنکه آب را بنوشيد سه ثانيه مكث كنيد.
يا کسی از شما سؤالی ميپرسد🤔،
سريعا جواب ندهيد،
سه ثانيه مكث کرده، سپس جواب دهيد.👌🏻
خیلی خیلی گرسنه ايد، قبل از به دهان
گذاشتن هر لقمه غذا🍝، سه ثانيه مكث كنيد.
يا در ماشين نشسته ايد و خیلی هم عجله
داريد، قبل از روشن كردن ماشین🚙،
بر روی صندلی ماشین به آرامی
سه ثانيه مكث كنيد بعد ماشینرا روشن كنيد.
مكث های سه ثانيه باعث افزایش قدرت
و صبر شما شده و در نتیجه باعث ماندگاری
و افزون شدن انرژی مثبت شما ميشود😇.
در اين كار ممارست به خرج دهيد
تا اينكه ملكه ذهن شما شده
و در حافظه تان ثبت گردد😊👌🏻.
مهم ترین فایده مکث ۳ ثانیه ای:
جلوگیری از بروز خشم و عصبانيت است
به شما ترمزی ميدهدکه خودتان را كنترل كنيد.
#روش مطالعاتی
🔷@elmi_shiraz
✨انجمن علمی_دانشجویی الهیات دانشگاه شیرازبا همکاری کانون قرآن و عترت، کانون مهدویت دانشگاه شیراز، کتابخانه تخصصی حضرت ولیعصر عج و بنیاد پژوهشی فرهنگی پیمان غدیر برگزار می کند:
🔶 نشستهای تخصصی مهدویت باموضوع: آسیبشناسی عصرغیبت (تعیین وقت ، تطبیق شخصیتهای معاصر و شبهات در علامتهای ظهور)🔶
♦️ مدرس۱: دکتر سید علی آیتاللهی (مدیر بنیاد پیمان غدیر و استادگروه معارف)
♦️ مدرس۲: دکتر عصام العماد (رهیافته به تشیع از یمن)
♦️ مدرس۳: آیتالله ملکحسینی
📆 زمان برگزاری: ۷ و ۸ اسفندماه ۱۴۰۱
⏰ساعت برگزاری: ۱۶ الی ۱۸
🏠 مکان برگزاری: میدان ارم| دانشگاه شیراز| دانشکده الهیات و معارف اسلامی| سالن دکتر شهیدی
📌 جهت ثبت نام و حضور در نشست به شماره ۰۹۳۹۰۹۵۳۱۸۹ در پیام رسان ایتا یا بله پیام دهید.
#تعاملی
🔷@elmi_shiraz
🍂 طغیانگری در اقتصاد ممنوع. 🍂
🔶كُلُوا مِن طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَلَا تَطْغَوْا فِيهِ فَيَحِلَّ عَلَيْكُمْ غَضَبِي وَمَن يَحْلِلْ عَلَيْهِ غَضَبِي فَقَدْ هَوَي
(#طه/٨١)
⚡️ترجمه :
از چيزهاى پاكيزه اى كه روزى شما كرده ايم بخوريد، و(لى) در آن طغيان نكنيد كه قهر و غضب من بر شما وارد خواهد شد و هر كس كه قهرمن او را بگيرد، قطعاً سقوط كرده است.
❌ طغيان در نعمت ها آن است كه انسان به جاى اين كه از آنها در راه اطاعت خدا و طريق سعادت خويش استفاده كند، آنها را وسيله اى براى گناه، ناسپاسى، كفران و گردنكشى و اسرافكارى قرار دهد.
💥در استفاده از نعمت ها و امور اقتصادی، باید مراقب بود که از حدود الهی تجاوز نشود.
🍁طغيان در نعمتها، غضب خدا را در پی دارد.
❌و هرکس مشمول غضب الهی شود، قطعا سقوط کرده است.
#سبک_زندگی_قرآنی
#تفسیر
🔷@elmi_shiraz
معهد الضّاد
مفردات و إصطلاحات: الحَيَوانات(جانوران)
قو: تَمّ
قورباغه: ضِفدَع
کانگورو: کَنغَر
کبک: حَجَل
کبوتر: حَمَام
کرگدن: وَحیدُ القَرن
کفش دوزک: دَعسُوقة
کک: بُرغوث
کوهان: سَنام
گوریل: غُوریلّا
گوزن: أَیِّل
گوساله: عِجل
گوسفند ماده( میش): نَعجَة
گوسفند: غَنَم/خَروف
🌹 منبع: مُعجم الضّاد
🌹مؤلف: مهدي اصغري
#معجم
#مکالمه عربی
🔷@elmi_shiraz
🔺کتاب ترگل
بیست دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب
◽️ چاپ هفتاد و سوم
🔺#ترگل پرتیراژترین کتاب سالهای اخیر در حوزهی عفاف و حجاب است؛ کتابی که هرچندماه تجدید چاپ شده و اکنون به چاپ چهل و یکم رسیده. این کتاب برخلاف خیلی از کتابهای دیگر، مبحث حجاب را از نگاه عقلی بررسی کرده است.
🔺کتابی ساده و دوست داشتنی، که بعد از خواندنش، همهی نگاه خواننده به پوشش، حجاب، غرب و فرهنگ غربی تغییر خواهد کرد.
#معرفی_کتاب
🔷@elmi_shiraz
❇️انواع رفرنس نویسی(۱)❇️
🔵رفرنس نویسی در خارج از متن ( قسمت منابع ) .
در این مرحله مشخصات کامل آورده می شود.در این مرحله برای مرتب کردن منابع نباید از شماره گذاری استفاده کرد. بلکه باید به تبعیت از شیوه رایج جهانی از ترتیب حروف الفبا استفاده نمود.
۱_رفرنس دهی کتاب تألیف .
- 1⃣اگر یک نفر مولف داشته باشد
دلاور، علی . ( 1378) . روش های تحقیق. تهران : انتشارات آگاه .
- 2⃣اگر دو نفر مولف داشته باشد؛ دلاور ، علی ؛ شعبانی ، حسن . (1346) . اسم کتاب . محل نشر: انتشارات .
-3⃣ اگر سه نفر مولف داشته باشد دلاور ، علی ؛ شعبانی ، حسن ؛ ملکی، حسن . (1384) . اسم کتاب . محل نشر : انتشارات .
-⏫اگر بیش از سه نفر مولف داشته باشد. دلاور ، علی و دیگران . ( 1386) اسم کتاب . محل نشر : انتشارات .
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
🔵 رفرنس نویسی در داخل متن
🔸1- اگر نوشته ای كه از كتاب یا جایی گرفته شود و نقل قول مستقیم باشد لازم است رفرنس دهی آن به این صورت باشد .
نقل قول مستقیم ( مناف زاده ، 1386 ، صفحه 103 ) .
نقل قول غیر مستقیم ( مناف زاده ، 1386)
🔸 2- رفرنس دهی كتابی كه تألیف باشد به شیوه زیر است:
- 1⃣اگر مولف آن فقط یك نفر باشد. ( دلاور ، 1387 ، صفحه 102 ) .
- 2⃣اگر دو نفر مولف داشته باشد ( دلاور ، اسدیان ، 1387 ، صفحه 104 )
- 3⃣اگر سه نفر مولف داشته باشد ( دلاور ، شریعتی ، محمدیان ، 1387 ، صفحه 90) .
⏫ اگر بیش تر از سه نفر مولف داشته باشد:( دلاور و دیگران ، 1386 ، صفحه 101) .
🔸نكته : اگر از یك نویسنده كتابهایی داشته باشیم كه در یك سال تألیف شده باشند از حروف انگلیسی a و b و C و ... استفاده می شود. مثلاً :
(دلاور ، 1386 ، a ، ص 50) .
(دلاور ، 1386 ، b ، ص 90) .
(دلاور ، 1386 ، c ، ص 21) .
🔸نكته : اگر مطلبی را از كتابی كه در آن نویسنده ، آن مطلب را از كس دیگری در كتاب خود نقل قول كرده است، بیاوریم رفرنس دهی آن به شیوه ی زیر است:( دلاور به نقل از تایلر ، 1384 ، ص 40 ) .
#مقاله
#پژوهش
🔷@elmi_shiraz
📌 تفاوت #ملت و #دین
💠 «قُلْ صَدَقَ اللَّهُ فَاتَّبِعُوا مِلَّةَ إِبْراهيمَ حَنيفاً وَ ما كانَ مِنَ الْمُشْرِكينَ» (آل عمران: 95)
🔹 «دین» یعنی روش، که اعمّ از دین الهی و دین کفّار است؛
🔸 ولی «مِلَّت» همیشه آئین الهی و رسولان است که به امّت املا کرده اند.
📚 لغتنامۀ تفسیری، ص62
🔷@elmi_shiraz