#مسابقه_کتابخوانی5️⃣
#منبع_مسابقه👇
💠بعضی ها آنچنان از صمیم دل روزه می گیرند که انگار با یک گرسنگی می خواهند نه تنها چربیهای بدن خود را آب نمایند، بلکه تمام بدن بدی ها و رسوب های روحی خود را نیز از بین ببرند.
💠دومین دلیل بیشتر به رفتار روزه دار بستگی دارد، و آن اینکه علاوه بر صیام بدن، آداب صیام روحی نیز رعایت شود، و همچنین که در بحث آداب گفته شد آنچه در ظاهر روزه دیده میشود در باطن انسان هم ادامه پیدا کند.
💠واین یعنی ادامه آداب روزه در صیام روح مانند سکوت و ترک مجادله، و از همه مهم تر ترک معصیت طبیعی است.
💠اگر روزه دار آداب روزه را رعایت نکند و یا از صمیم دل نیت قربتاً الی الله نداشته باشد، اثر تزکیه روزه را دریافت نخواهد کرد این قاعده در عموم ریاضت های تزکیه کننده روح انسان جاری است.
#شهرخدا/استاد پناهیان
🔷@elmi_shiraz
#اندکی_علم۲۸
#تجزیه وترکیب🍃
اَللّهُمَّ.. یا اللهُ: منادی معرفه مفرد مبنی بر ضم
وَفِّرْ: فعل امر، فاعل انت مستتر.
حَظّ: مفعول به، منصوب
ي: مضاف الیه، مجرور
فیهِ: جارو مجرور متعلق به وفر
مِنَ النَّوٰافِلِ: جارو مجرور متعلق به وفر
وَ: عاطفه
أکْرِمْني: فعل امر، فاعل انت مستتر، مفعول به
فیهِ: جارو مجرور متعلق به اکرم.
بِإحْضٰارِ: جارو مجرور متعلق به اکرم
الْمَسٰآئِلِ: مضاف الیه، مجرور
وَ: عاطفه
قَرِّبْ: فعل امر، فاعل انت مستتر.
فیهِ: جارو مجرور متعلق به قرّب
وَسیلَت: مفعول به، منصوب
ي: مضاف الیه، مجرور
إلَیْكَ: جارو مجرور متعلق به قرب
مِنْ بَیْنِ: جارو مجرور متعلق به قرب
الْمَسٰآئِلِ: مضاف الیه، مجرور
یٰا: حرف ندا، جانشین انادی
مَنْ: منادی مفرد معرفه، اسم موصول
لایَشْغَلُهُ: صله، لای نفی فعل، مفعول به
إلْحـٰاحُ: فاعل، مرفوع
الْمُلِحّینَ: مضاف الیه، مجرور
🔷@elmi_shiraz
noormags-عدالت_اجتماعی_از_دیدگاه_آیت_الله_جوادی_آملی_و_علامه_طباطبائی-2011213.pdf
1.53M
💠عدالت اجتماعی از دیدگاه آیتالله جوادی آملی و علامه طباطبائی
نویسنده: دکتر مجید صادقی
#معرفی_مقاله
🔷@elmi_shiraz
6.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥در حال نوشتن کتابی بر ضد #اسلام بود، اما #مسلمان شد!
👈یورام فان کلاورِن، قبل از اینکه مسلمون بشه به عنوان نماینده تشکل دست راستی «حزب برای آزادی» به مدت هفت سال مبارزه ای سخت و پیگیرانه رو بر ضد اسلام در مجلس سفلی پارلمان #هلند بر عهده گرفته بوده اما....
#تحقیق_کنید
🔷@elmi_shiraz
🍃توصیۀ رهبر انقلاب به دانشجویان: قصدتان دیدهشدن نباشد/ شما فکر و خبر و تحلیل به فضای مجازی بدهید نه بهعکس
🔹نه شخص دانشجو نه تشکل دانشجویی اینجور نباشد که یک حرفی را بزند برای اینکه دیده بشود. این بیبرکت میکند کار را، حرف را بیبرکت میکند، بیاثر میکند و ضرر هم دارد.
🔹در فضای مجازی غرق نشوند؛ خب حالا فضای مجازی با همۀ حرفهایی که گفته میشود در کشور وجود دارد. شبکههای اجتماعی وجود دارد. بعضیها نشستهاند که از طرف فضای مجازی سیلوار، تحلیل و خبر و مطلب و مبنا به اینها داده بشود این غلط است.
🔹شما روی فضای مجازی سوار شوید، شما فضای مجازی را هدایت کنید، شما فکر و خبر و تحلیل به فضای مجازی بدهید نه به عکس.
#دانشجوی_موثر
#علم
#پژوهش
#حرکت
🔷@elmi_shiraz
📗 #لغتنامه
📌 تفاوت #عَبَدَ و #عَبَّدَ
💠 «لا أعبُدُ ما تَعبُدُونَ»
(الکافرون:2)
▫️آنچه را می پرستید، نمی پرستم.
🔹 «عَبَدَ» یعنی»: بندگی کرد.
🔸 ولی «عَبَّدَ» یعنی به بندگی کشاند
یا راه بندگی را کج کرد
#لغتنامه تفسیری، ص603
🔷@elmi_shiraz
#اندکی_علم۲۹
#تجزیه وترکیب🍃
اَللّهُمَّ.. یا اللهُ: منادی معرفه مفرد مبنی بر ضم
غشنی: فعل امر، فاعل انت مستتر.
ی: مفعول به
فیه:جارومجرور،مجرور به کسره ظاهری متعلق به غشنی
بالرحمة: جار ومجرور، مجرور به کسره ظاهری متعلق به غشنی
و: عاطفه
ارزقنی: فعل امر، فاعل انت مستتر
ی: مفعول به اول، محلا منصوب
فیه:جارومجرور به کسره ظاهری متعلق به ارزقنی
التوفیق: مفعول به دوم، منصوب
و:عاطفه
العصمة:معطوف، منصوب به تبعیت
و:عاطفه
طهر:فعل امر، فاعل انت مستتر
قَلبی:مفعول به، منصوب تقدیرا
من غیاهب: جار مجرور به کسره ظاهری متعلق به طهر
التهمة: مضاف الیه ومجرور
یا: حرف ندا
رحیما:منادا
بعباده:جارمجرور به کسره ظاهری
المومنین: صفت،مجرور به ی
🔷@elmi_shiraz