eitaa logo
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
449 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
382 ویدیو
279 فایل
﷽ وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا ﴿١١٤ طه﴾ 🌟 انجمــن‌ علمی‌ دانشکده‌ علوم‌ قرآنی‌ شیراز 🌟 📩 پل ارتباطی و راه تعاملی شما با ما: 🆔️ @elmi_mf
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃توصیۀ رهبر انقلاب به دانشجویان: قصدتان دیده‌شدن نباشد/ شما فکر و خبر و تحلیل به فضای مجازی بدهید نه به‌عکس 🔹نه شخص دانشجو نه تشکل دانشجویی این‌جور نباشد که یک حرفی را بزند برای اینکه دیده بشود. این بی‌برکت می‌کند کار را، حرف را بی‌برکت می‌کند، بی‌اثر می‌کند و ضرر هم دارد. 🔹در فضای مجازی غرق نشوند؛ خب حالا فضای مجازی با همۀ حرف‌هایی که گفته می‌شود در کشور وجود دارد. شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. بعضی‌ها نشسته‌اند که از طرف فضای مجازی سیل‌وار، تحلیل و خبر و مطلب و مبنا به این‌ها داده بشود این غلط است. 🔹شما روی فضای مجازی سوار شوید، شما فضای مجازی را هدایت کنید، شما فکر و خبر و تحلیل به فضای مجازی بدهید نه به عکس. 🔷@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗 📌 تفاوت و 💠 «لا أعبُدُ ما تَعبُدُونَ» (الکافرون:2) ▫️آنچه را می پرستید، نمی پرستم. 🔹 «عَبَدَ» یعنی»: بندگی کرد. 🔸 ولی «عَبَّدَ» یعنی به بندگی کشاند یا راه بندگی را کج کرد تفسیری، ص603 🔷@elmi_shiraz
وترکیب🍃 اَللّهُمَّ.. یا اللهُ: منادی معرفه مفرد مبنی بر ضم غشنی: فعل امر، فاعل انت مستتر. ی: مفعول به فیه:جارومجرور،مجرور به کسره ظاهری متعلق به غشنی بالرحمة: جار ومجرور، مجرور به کسره ظاهری متعلق به غشنی و: عاطفه ارزقنی: فعل امر، فاعل انت مستتر ی: مفعول به اول، محلا منصوب فیه:جارومجرور به کسره ظاهری متعلق به ارزقنی التوفیق: مفعول به دوم، منصوب و:عاطفه العصمة:معطوف، منصوب به تبعیت و:عاطفه طهر:فعل امر، فاعل انت مستتر قَلبی:مفعول به، منصوب تقدیرا من غیاهب: جار مجرور به کسره ظاهری متعلق به طهر التهمة: مضاف الیه ومجرور یا: حرف ندا رحیما:منادا بعباده:جارمجرور به کسره ظاهری المومنین: صفت،مجرور به ی 🔷@elmi_shiraz
👇 💠یکی از از کاربرد های مهم احکام دین تزکیه انسان است، بخاطر آن است که تزکیه انسان امر پیچیده‌ای است و انسان با آن همه لایه های تودرتو و پنهانی که دارد به دشواری این امر بسیار افزوده است. 💠سرّ اینکه حکمت و اسرار دستورات دینی به سهولت درک نمی شوند، به حدی که مورد اعتراض و اعراض بی خردان قرار می گیرد این است که عهده‌دار امر تزکیه انسان می باشد و وظایف پیچیده‌ای در مسیر تزکیه به عهده گرفتند. 💠هرچند اگر این دستورات به خوبی اجرا شوند به سهولت منتج به نتیجه مطلوب در تحقق امر تزکیه خواهند شد. /استادپناهیان 🔷@elmi_shiraz
۱-انتقال اسلاید برای اجرای اسلاید بعدی یا انیمیشن بعدی تنها کافی است دکمه Enter  را فشار دهید و به همین راحتی به انیمیشن یا اسلاید بعدی (اگر در اجرای آخرین انیمیشن یک صفحه هستید و حتی اسلایدها بدون انیمیشن است) می‌روید. اگر می‌خواهید به اسلایدی با شماره خاصی بروید ابتدا باید شماره اسلاید و سپس کلید Enter  را فشار دهید. برای مثال اگر می‌خواهید به اسلاید ۵ بروید ابتدا عدد ۵ از کیبرد و سپس Enter  را بفشارید. اگر می‌خواهید اسلاید را پایان دهید باید دکمه Esc را فشار دهید. 🔷@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
️⃣ 👇 💠به هر حال برای درک بهتر ضرورت تزکیه خوب است این نکته را هم بدانیم، که اگر چه ما آدمها با نهادی پاک به دنیا می آییم ولی به مرور بدی هایی در ما شکل می‌گیرد که ناشی از برخی خصلت های دنیا و عموم بی دقتی های ماست. 💠علت استعداد زیاد ما آدم ها برای آلوده شدن این است که روح انسان آنقدر لطیف است و روند رشد و کمال آن قدر دقیق است که با کوچک‌ترین غفلت غبار بدی روی زیبایی های دل انسان را می پوشاند، و حتی باید گفت هرچه دقت کنی باز این اتفاق رخ خواهد داد. 💠هرچه دل را جلا بده ای جا دارد و جلا دادن دل هیچگاه پایان نمی پذیرد جان انسان که در قرآن از آن به نفس تعبیر شده است آنقدر نامحدود و تزکیه پذیر است که بزرگانی مانند اولیا خدا که در اوج پاکی بوده اند هم هیچگاه در این مسیر متوقف نشده اند. /استادپناهیان 🔷@elmi_shiraz