eitaa logo
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
479 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
382 ویدیو
279 فایل
﷽ وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا ﴿١١٤ طه﴾ 🌟 انجمــن‌ علمی‌ دانشکده‌ علوم‌ قرآنی‌ شیراز 🌟 📩 پل ارتباطی و راه تعاملی شما با ما: 🆔️ @elmi_mf
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه مرحله فصول مقاله و تحلیل داده ها: در این بخش،عمده کار محقق،مرور و بررسی داده های جمع آوری شده است. (فیش های تحقیقی)این فعالیت،طی دو مرحله صورت می گیرد. در ،موارد زیر صورت می پذیرد: الف.توجه به محتوا (یعنی آیا مطالب کافی و مطابق با موضوع در آن وجود دارد یا خیر) ــــــــــ ب.توجه به درستی مطالب(بررسی دقیق صحت و سقم مطالب) ــــــــــ ج.توجه به وضوح مطالب(گاهی مطالب برای وضوح بیشتر،نیاز به تفسیر،ذکر جزئیات،مقایسه،تقسیم بندی،بررسی علل و نتایج استدلال دارد) ــــــــــ د.توجه به ارتباط مطالب با هم و سیر منطقی بین بخش ها،فصل ها،قسمت ها.(نوشته باید دارای شروع،اوج و فرود باشد) ــــــــــ ه.حذف مطالب غیر ضروری. ــــــــــ در موارد زیر صورت می پذیرد: الف.پروراندن مطالب با تعریف،توصیف،استشهاد و تمثیل؛ ــــــــــ ب.توجه به انسجام بندها یا پاراگراف ها؛(بندها خیلی طولانی نباشند) ــــــــــ ج.توجه به تطابق مطالب با عناوین ــــــــــ د.توجه به جنبه های ادبی نوشته(چگونگی انشاء،جهات املایی،جهات دستوری،مسائل مربوط به نشانه گذاری و...) ادامه دارد... ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
🏴🏴🏴🏴🏴🏴 آن حسینی که شرف یافته دین از شرفش سر و جان داد ز کف، تا نرود دین ز کفش هدف تیر بلا ساخت علی اصغر خویش تا که سرمشق بگیرد بشر از این هدفش 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 عاشورای حسینی تسلیت باد🖤 🏴 انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 دمع السجوم ترجمه کتاب نفس المهموم ▪️تالیف شیخ عباس قمی ▪️با ترجمه آیت الله ابوالحسن شعرانی ▪️نگاشته شده در ۵ باب ▪️از بی‌نظیرترین کتاب‌ها در وصف واقعه عاشورا 🏴🏴🏴🏴 🎬 نظر یک کشیش مسیحی درباره امام حسین علیه السلام را در کلیپ بشنوید🖤 🏴🏴🏴🏴 انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
تذکرات مهم در تنظیم متن اصلی 1⃣روان بودن و رسایی متن 2⃣از به کارگیری واژه های نامأنوس، عبارات پیچیده و نامفهوم، جملات طولانی و... پرهیز شود 3⃣پرهیز از به کارگیری  واژه های  غیر فارسی 4⃣در متن و چکیده: از به کاربردن واژه های (عربی، انگلیسی و...) در متن خودداری شود. اگر لازم بود از چنین واژه هایی استفاده شود، عربی یا لاتین آن در پاورقی نوشته شود و در متن اصلی، معادل فارسی آن با شماره ذکر گردد. 5⃣پرهیز از اوصاف و القابی مانند علامه ، آیت الله، حجت الاسلام، پرفسور، دکتر، جناب آقای، سرکارخانم و.... در متن تحقیق مگر اوصاف و القابی که برای شخص عَلم شده باشد مانند ثقه الاسلام کلینی، شیخ طوسی، شیخ عباس قمی، علامه طباطبایی، امام خمینی، شهید مطهری و ... 6⃣پرهیز از قلم فرسایی طولانی و بیهوده و به کارگیری واژه های احساسی. 7⃣رعایت علائم نگارشی و ویرایشی در متن 8⃣تطابق محتوا با عنوان: محقق باید مطالب محتوایی را در راستای عنوان مصوب و مطابق با طرح تفصیلی بنویسد 9⃣نگارش و بازنویسی محتوا به قلم محقق: مجموعه مطالب و عباراتی که به صورت مستقیم از منابع نقل میشود،نباید ساختار کلی تحقیق را تشکیل دهد به این معنا که اگر نقل قول های مستقیم از متن حذف شوند،ساختار کلی تحقیق آسیب نبیند. ادامه دارد... ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
🔵 آموزش مقدمه‌نویسی و نتیجه‌گیری در این قسمت توصیف مختصر و مفیدی از آنچه بدست آمده، ارائه می شود. در حقیقت باید مشخص شود كه مقاله به روشن شدن مسئله چه كمكی كرده است. دستاوردها و حاصل پژوهش، بدون بیان ادله و شواهد در بخش پایانی بیان میشود.(نتیجه) نتیجه برخلاف چكیده، متضمن تعریف و بیان مسأله، ضرورت تحقیق، ذكر ادله و دیدگاههای رقیب نیست. بلکه نتیجه نشان میدهد كه مقاله حاضر چه نوآورری هایی داشته و چه مشكلی را حل نموده است (بر حسب اهمیت آنها،روش متداول بیان نتایج آن است كه ابتدا مهمترین و سپس یافته‌های كم اهمیت تر ارائه می شود) به عبارت دیگر در این قسمت یافته های مهم، برجسته و نتایج کلی جمع بندی می شوند. نتیجه گیری به پرسش اصلي تحقیق و نتیجه هاي به دست آمده با توجه به فرضیه و هدف هاي از قبل تعیین شده و قسمت هاي عمده تحقیق و ارزيابي آنها بدون ذکر ادله و شواهد مي باشد. امانت‌داری و صداقت در نگارش نتیجه است. بر این اساس، باید صرفاً به آنچه در مقاله آمده است، بسنده کرد و از طرح هرگونه ادعایی که در متن مقاله مورد بحث استدلالی قرار نگرفته‌اند، خودداری کرد. نتیجه مقاله، در حقیقت پاسخ سؤالاتی است که در مقدمه پژوهش طرح شده است. این نتایج، یافته‌های مستدل و مستندی است که در متن مقاله، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. : - بیان عنوان تحقیق - اهمیت تحقیق در موضوع - بیان فرضیه تحقیق - بیان نتايج حاصله ادامه دارد... ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
یکی از منابعی که برای بخش انگلیسی تخصصی در کنکور ارشد و دکتری علوم قرآن و حدیث معرفی می‌شود، بخش A دائره‌المعارف اسلام چاپ بریل است. دوره تخصصی آموزش برخی از مدخل‌های این بخش توسط کانال نگار هشتم برگزار خواهد شد. 📜مشخصات دوره: 📍دور اوّل: ده جلسه 💳هزینه دوره: ۸۰هزار تومان 🪧نوع‌برگزاری: آفلاین(گروه ایتا)؛ همراه با ارسال تمرین و تکالیف 🗓مهلت ثبت‌نام: چهارشنبه ۳ مرداد اطلاعات بیشتر: پوستر ملاحظه شود. ❗️ظرفیت محدود 📥جهت ثبت‌نام به آیدی اعلام بفرمایید: @s_f_ettehad 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 ❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایه‌‌ی امام رئوف 🆔@negarehashtom ┈┈┈•••༶༓✤༓༶•••┈┈┈ 💎انـجمـن علــمی، نگاهیـــے نو بـــہ اندیــشـہ ورزیــدن 🆔@anjomanelmiquran110
به خون تبدیل شدن تربت امام حسین ع.mp3
14.58M
🎙 به خون تبدیل شدن تربت امام حسین علیه‌السلام🏴 ▪️صوت کامل ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
در نگارش نتیجه لازم است به نکات ذیل توجه شود: 🔵نتیجه از اين جهت با چکیده متفاوت است که در نتیجه فقط نتايج حاصله از ادله و اقوال ذکر ميشود اما در چکیده به توضیح مسئله تحقیق و اهداف و روش‌ها و سیر بحث پرداخته ميشود. ✅در نتیجه گیری محقق ضمن نوشتن نکات برجسته و یا کاستی‌های تحقیق که احیاناً نتوانسته است به آنها پاسخ گوید، با استنباط و ارائه راه حل، تا حدی مسئله را تکمیل یا به صورت کامل آن را حل میکند. در طول تحقیق ممکن است محقق به راه کارهایی در زمینه موضوع و مسئله رسیده باشد که در این قسمت آن را بیان کرده، پیشنهادات کاربردی خود را مطرح می نماید. همچنین ممکن است محقق به این نتیجه برسد که موضوع، نیاز به پژوهش‌های دیگری دارد که در دایره مقاله او نمیگنجد و یا با آن ارتباط مستقیم ندارد. در این صورت آنها را در قالب پیشنهادات پژوهشی بیان میکند. این پیشنهادات می تواند راهگشای طلابی باشد که در جستجوی موضوعات مناسب پژوهشی هستند. 🔵می‌توان این بخش را با ذکر دوباره هدف پژوهش شروع کرد. به مثال زیر توجه کنید: پژوهش حاضر به منظور بررسی ... انجام گرفت. ✅یافته‌ها به صورت خلاصه و به شکل جداگانه آورده می‌شود. به طور مثال: اولین یافته‌ای که از پژوهش حاضر به دست آمد، این بود که ... ادامه دارد... ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
🔵 شیوه تنظیم 1⃣اگر از قرآن و یا نهج البلاغه در متن استفاده شده باشد، نخست قرآن و بعد نهج البلاغه بدون ذکر مشخصات آورده میشود. 2⃣اگر از ترجمه قرآن و نهج البلاغه استفاده شده، نام مترجم ذکر شود. 3⃣در تنظیم فهرست منابع، به ترتیب منابع فارسی، منابع عربی و منابع انگلیسی ذکر میشود. 4⃣منابع استفاده شده به ترتیب حروف الفبایی نام خانوادگی نویسنده ذکر می شوند. 5⃣القاب و عناوین مانند آیت الله، حجت الاسلام، استاد، دکتر، مهندس، شهید و...  در فهرست منابع حذف میشوند. ____________________ 🔵 تنظیم فهرست :  نام خانوادگی و نام نویسنده، عنوان کتاب،(مترجم یا مصحح یا محقق)، محل نشر: انتشارات، نوبت چاپ ، سال چاپ . : طباطبایی، محمدحسین، المیزان، ترجمه: سید محمدباقر موسوی همدانی، قم: دفتر انتشارات اسلامی،چاپ هشتم،1368ه،ش نکات قابل توجه: 1⃣در تنظیم فهرست منابع، سال چاپ هجری شمسی و یا قمری و یا میلادی با حروف مخفف مشخص میگردد مانند: م.2012 - هـ.ش 1389  - هـ.ق 1400 2⃣در تنظیم فهرست، اگر از منابع مختلف یك نویسنده استفاده شود، به جای تکرار نام وی از خط تیره استفاده می شود. : مطهری، مرتضی، انسان کامل، قم: انتشارات صدرا، چاپ اول،1368هـ.ش.  __________، پیرامون انقلاب اسلامی، ، قم: صدرا، چاپ سوم،1375 هـ.ش  3⃣اگر محل انتشار کتاب مشخص نباشد، واژه ( ) و اگر ناشر معلوم نباشد واژه ( ) و چنانچه سال انتشار مشخص نباشد واژه ( ) به جای آن استفاده میشود. : مصباح یزدی، محمدتقی، آموزش عقاید، قم: دارالثقلین، چاپ اول، بی تا. فیض کاشانی، محسن، علم الیقین فی اصول الدین، بی جا، بیدار، چاپ اول، بی تا.  سلیم بن قیس هلالی، اسرار آل محمد، قم، بی نا،1365 هـ.ش. 4⃣در صورتی که اثر، دو یا سه نویسنده داشته باشد، نام همه نویسنده ها ذکر می شود. احمدی، رضا؛ وکیلی، صادق؛ اخلاق اسلامی، قم: انتشارات طه، چاپ اول،1396 هـ.ش. 5⃣در صورتی که اثر، بیش از سه نویسنده داشته باشد، نام اولین نویسنده به همراه کلمه دیگران استفاده می شود. احمدی، رضا و دیگران،.... ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
🔵 شیوه تنظیم فهرست   نام خانوادگی و نام نویسنده،عنوان مقاله داخل گیومه، نام نشریه، شماره نشریه، سال انتشار. : فیروزجایی، علی،»ارزش بدیهیات در فلسفه مشاء«،فصلنامه حکمت،۱۳۹۰ هـ.ش،شماره ۳۸ در مورد مقالات دائرة المعارفها، پس از نام مجموعه به نام ویراستار یا سر ویراستار و مشخصات چاپی اشاره می شود. : حسین، ناجی «پوریای ولی» ،دایرة المعارف بزرگ اسلامی، زیرنظر کاظم موسوی بجنوردی،تهران،مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی،1383 هـ.ش،صص 744-743 ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz