eitaa logo
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
449 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
376 ویدیو
267 فایل
﷽ وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا ﴿١١٤ طه﴾ 🌟 انجمــن‌ علمی‌ دانشکده‌ علوم‌ قرآنی‌ شیراز 🌟 📩 پل ارتباطی و راه تعاملی شما با ما: 🆔️ @elmi_mf
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 دمع السجوم ترجمه کتاب نفس المهموم ▪️تالیف شیخ عباس قمی ▪️با ترجمه آیت الله ابوالحسن شعرانی ▪️نگاشته شده در ۵ باب ▪️از بی‌نظیرترین کتاب‌ها در وصف واقعه عاشورا 🏴🏴🏴🏴 🎬 نظر یک کشیش مسیحی درباره امام حسین علیه السلام را در کلیپ بشنوید🖤 🏴🏴🏴🏴 انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
تذکرات مهم در تنظیم متن اصلی 1⃣روان بودن و رسایی متن 2⃣از به کارگیری واژه های نامأنوس، عبارات پیچیده و نامفهوم، جملات طولانی و... پرهیز شود 3⃣پرهیز از به کارگیری  واژه های  غیر فارسی 4⃣در متن و چکیده: از به کاربردن واژه های (عربی، انگلیسی و...) در متن خودداری شود. اگر لازم بود از چنین واژه هایی استفاده شود، عربی یا لاتین آن در پاورقی نوشته شود و در متن اصلی، معادل فارسی آن با شماره ذکر گردد. 5⃣پرهیز از اوصاف و القابی مانند علامه ، آیت الله، حجت الاسلام، پرفسور، دکتر، جناب آقای، سرکارخانم و.... در متن تحقیق مگر اوصاف و القابی که برای شخص عَلم شده باشد مانند ثقه الاسلام کلینی، شیخ طوسی، شیخ عباس قمی، علامه طباطبایی، امام خمینی، شهید مطهری و ... 6⃣پرهیز از قلم فرسایی طولانی و بیهوده و به کارگیری واژه های احساسی. 7⃣رعایت علائم نگارشی و ویرایشی در متن 8⃣تطابق محتوا با عنوان: محقق باید مطالب محتوایی را در راستای عنوان مصوب و مطابق با طرح تفصیلی بنویسد 9⃣نگارش و بازنویسی محتوا به قلم محقق: مجموعه مطالب و عباراتی که به صورت مستقیم از منابع نقل میشود،نباید ساختار کلی تحقیق را تشکیل دهد به این معنا که اگر نقل قول های مستقیم از متن حذف شوند،ساختار کلی تحقیق آسیب نبیند. ادامه دارد... ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
🔵 آموزش مقدمه‌نویسی و نتیجه‌گیری در این قسمت توصیف مختصر و مفیدی از آنچه بدست آمده، ارائه می شود. در حقیقت باید مشخص شود كه مقاله به روشن شدن مسئله چه كمكی كرده است. دستاوردها و حاصل پژوهش، بدون بیان ادله و شواهد در بخش پایانی بیان میشود.(نتیجه) نتیجه برخلاف چكیده، متضمن تعریف و بیان مسأله، ضرورت تحقیق، ذكر ادله و دیدگاههای رقیب نیست. بلکه نتیجه نشان میدهد كه مقاله حاضر چه نوآورری هایی داشته و چه مشكلی را حل نموده است (بر حسب اهمیت آنها،روش متداول بیان نتایج آن است كه ابتدا مهمترین و سپس یافته‌های كم اهمیت تر ارائه می شود) به عبارت دیگر در این قسمت یافته های مهم، برجسته و نتایج کلی جمع بندی می شوند. نتیجه گیری به پرسش اصلي تحقیق و نتیجه هاي به دست آمده با توجه به فرضیه و هدف هاي از قبل تعیین شده و قسمت هاي عمده تحقیق و ارزيابي آنها بدون ذکر ادله و شواهد مي باشد. امانت‌داری و صداقت در نگارش نتیجه است. بر این اساس، باید صرفاً به آنچه در مقاله آمده است، بسنده کرد و از طرح هرگونه ادعایی که در متن مقاله مورد بحث استدلالی قرار نگرفته‌اند، خودداری کرد. نتیجه مقاله، در حقیقت پاسخ سؤالاتی است که در مقدمه پژوهش طرح شده است. این نتایج، یافته‌های مستدل و مستندی است که در متن مقاله، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. : - بیان عنوان تحقیق - اهمیت تحقیق در موضوع - بیان فرضیه تحقیق - بیان نتايج حاصله ادامه دارد... ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
یکی از منابعی که برای بخش انگلیسی تخصصی در کنکور ارشد و دکتری علوم قرآن و حدیث معرفی می‌شود، بخش A دائره‌المعارف اسلام چاپ بریل است. دوره تخصصی آموزش برخی از مدخل‌های این بخش توسط کانال نگار هشتم برگزار خواهد شد. 📜مشخصات دوره: 📍دور اوّل: ده جلسه 💳هزینه دوره: ۸۰هزار تومان 🪧نوع‌برگزاری: آفلاین(گروه ایتا)؛ همراه با ارسال تمرین و تکالیف 🗓مهلت ثبت‌نام: چهارشنبه ۳ مرداد اطلاعات بیشتر: پوستر ملاحظه شود. ❗️ظرفیت محدود 📥جهت ثبت‌نام به آیدی اعلام بفرمایید: @s_f_ettehad 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 ❇️نگارِهشتم؛آموزش و پژوهش زیرِسایه‌‌ی امام رئوف 🆔@negarehashtom ┈┈┈•••༶༓✤༓༶•••┈┈┈ 💎انـجمـن علــمی، نگاهیـــے نو بـــہ اندیــشـہ ورزیــدن 🆔@anjomanelmiquran110
به خون تبدیل شدن تربت امام حسین ع.mp3
14.58M
🎙 به خون تبدیل شدن تربت امام حسین علیه‌السلام🏴 ▪️صوت کامل ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
در نگارش نتیجه لازم است به نکات ذیل توجه شود: 🔵نتیجه از اين جهت با چکیده متفاوت است که در نتیجه فقط نتايج حاصله از ادله و اقوال ذکر ميشود اما در چکیده به توضیح مسئله تحقیق و اهداف و روش‌ها و سیر بحث پرداخته ميشود. ✅در نتیجه گیری محقق ضمن نوشتن نکات برجسته و یا کاستی‌های تحقیق که احیاناً نتوانسته است به آنها پاسخ گوید، با استنباط و ارائه راه حل، تا حدی مسئله را تکمیل یا به صورت کامل آن را حل میکند. در طول تحقیق ممکن است محقق به راه کارهایی در زمینه موضوع و مسئله رسیده باشد که در این قسمت آن را بیان کرده، پیشنهادات کاربردی خود را مطرح می نماید. همچنین ممکن است محقق به این نتیجه برسد که موضوع، نیاز به پژوهش‌های دیگری دارد که در دایره مقاله او نمیگنجد و یا با آن ارتباط مستقیم ندارد. در این صورت آنها را در قالب پیشنهادات پژوهشی بیان میکند. این پیشنهادات می تواند راهگشای طلابی باشد که در جستجوی موضوعات مناسب پژوهشی هستند. 🔵می‌توان این بخش را با ذکر دوباره هدف پژوهش شروع کرد. به مثال زیر توجه کنید: پژوهش حاضر به منظور بررسی ... انجام گرفت. ✅یافته‌ها به صورت خلاصه و به شکل جداگانه آورده می‌شود. به طور مثال: اولین یافته‌ای که از پژوهش حاضر به دست آمد، این بود که ... ادامه دارد... ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
🔵 شیوه تنظیم 1⃣اگر از قرآن و یا نهج البلاغه در متن استفاده شده باشد، نخست قرآن و بعد نهج البلاغه بدون ذکر مشخصات آورده میشود. 2⃣اگر از ترجمه قرآن و نهج البلاغه استفاده شده، نام مترجم ذکر شود. 3⃣در تنظیم فهرست منابع، به ترتیب منابع فارسی، منابع عربی و منابع انگلیسی ذکر میشود. 4⃣منابع استفاده شده به ترتیب حروف الفبایی نام خانوادگی نویسنده ذکر می شوند. 5⃣القاب و عناوین مانند آیت الله، حجت الاسلام، استاد، دکتر، مهندس، شهید و...  در فهرست منابع حذف میشوند. ____________________ 🔵 تنظیم فهرست :  نام خانوادگی و نام نویسنده، عنوان کتاب،(مترجم یا مصحح یا محقق)، محل نشر: انتشارات، نوبت چاپ ، سال چاپ . : طباطبایی، محمدحسین، المیزان، ترجمه: سید محمدباقر موسوی همدانی، قم: دفتر انتشارات اسلامی،چاپ هشتم،1368ه،ش نکات قابل توجه: 1⃣در تنظیم فهرست منابع، سال چاپ هجری شمسی و یا قمری و یا میلادی با حروف مخفف مشخص میگردد مانند: م.2012 - هـ.ش 1389  - هـ.ق 1400 2⃣در تنظیم فهرست، اگر از منابع مختلف یك نویسنده استفاده شود، به جای تکرار نام وی از خط تیره استفاده می شود. : مطهری، مرتضی، انسان کامل، قم: انتشارات صدرا، چاپ اول،1368هـ.ش.  __________، پیرامون انقلاب اسلامی، ، قم: صدرا، چاپ سوم،1375 هـ.ش  3⃣اگر محل انتشار کتاب مشخص نباشد، واژه ( ) و اگر ناشر معلوم نباشد واژه ( ) و چنانچه سال انتشار مشخص نباشد واژه ( ) به جای آن استفاده میشود. : مصباح یزدی، محمدتقی، آموزش عقاید، قم: دارالثقلین، چاپ اول، بی تا. فیض کاشانی، محسن، علم الیقین فی اصول الدین، بی جا، بیدار، چاپ اول، بی تا.  سلیم بن قیس هلالی، اسرار آل محمد، قم، بی نا،1365 هـ.ش. 4⃣در صورتی که اثر، دو یا سه نویسنده داشته باشد، نام همه نویسنده ها ذکر می شود. احمدی، رضا؛ وکیلی، صادق؛ اخلاق اسلامی، قم: انتشارات طه، چاپ اول،1396 هـ.ش. 5⃣در صورتی که اثر، بیش از سه نویسنده داشته باشد، نام اولین نویسنده به همراه کلمه دیگران استفاده می شود. احمدی، رضا و دیگران،.... ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
🔵 شیوه تنظیم فهرست   نام خانوادگی و نام نویسنده،عنوان مقاله داخل گیومه، نام نشریه، شماره نشریه، سال انتشار. : فیروزجایی، علی،»ارزش بدیهیات در فلسفه مشاء«،فصلنامه حکمت،۱۳۹۰ هـ.ش،شماره ۳۸ در مورد مقالات دائرة المعارفها، پس از نام مجموعه به نام ویراستار یا سر ویراستار و مشخصات چاپی اشاره می شود. : حسین، ناجی «پوریای ولی» ،دایرة المعارف بزرگ اسلامی، زیرنظر کاظم موسوی بجنوردی،تهران،مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی،1383 هـ.ش،صص 744-743 ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
نکات مهم 👆 تنظیم فهرست منابع
  شیوه ارجاع دهی ارجاعات (پاورقی) 1⃣پاورقی به توضیح، ترجمه، اظهارنظر، یادداشت و یا ارجاعی گفته می شود که بیرون از متن و در پایین صفحه می آید. 2⃣پاورقی ها از نظر محتوا و اطلاعاتی که در بردارند به توضیحی، ارجاعی و ترکیبی تقسیم  میشوند. الف) پاورقی توضیحی: در این نوع پاورقی به شرح اصطلاحات دشوار، توضیح وقایع و پدیده های ناشناخته، ترجمه و یا نقد و نظر در مورد مطلبی پرداخته می شود. ب) پاورقی ارجاعی: به نوعی بیانگر امانتداری پژوهشگر است. این نوع پاورقی ضمن اعتبار بخشیدن به تحقیق، مشتمل بر منابعی است که به نحوی از آنها در تحقیق استفاده شده است.   ج) پاورقی ترکیبی: از ترکیب پاورقی توضیحی و ارجاعی پدید می آید. زمانی که محقق در پاورقی  توضیحی  خود از منبع دیگری کمك گرفته است، علاوه بر توضیح آن مطلب در پاورقی، نشانی کامل منبعی که از آن گرفته شده است نیز در انتهای  توضیح  می آورد.  3⃣پاورقی‌ها در زیر یك نیمخط پررنگ و دو شماره ریزتر از قلم متن نوشته میشود. 4️⃣شیوه ارجاع دهی در مقالات پایانی، ارجاع در پاورقی است. 5️⃣القاب و عناوین مانند آیت الله، حجت الاسلام، استاد، دکتر، مهندس، شهید و... در پاورقی حذف میشوند. ادامه دارد... ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
تنظیم پاورقی ارجاعی پاورقی ارجاعی بسته به نوع منبع، اشکال مختلفی دارد:      ✅شیوه ارجاع دهی به آیات و روایات:   1⃣در ارجاع به آیات، ابتدا نام سوره، سپس شماره آیه ذکر می شود.مثال: بقره:۳۹ 2⃣در صورتی که احادیث در منبعی دارای شماره باشند، علاوه بر سایر مشخصات، شماره حدیث نیز ذکر میشود.مثال: مجلسی، بحارالانوار، ج۲،ص۱۱،ح۲۵  ــــــــــــــــــــ ✅شیوه ارجاع دهی به کتاب: نام خانوادگی نویسنده، عنوان کتاب، شماره صفحه. مثال: مطهری، اسلام و مقتضیات زمان، ص ۳۵ آورده می شود. 1⃣اگر همان منبع بلافاصله بعد از منبع قبلی ذکر شد، به جای تکرار سند، کلمه »همان«  آورده می شود. : فرض کنید محقق از کتاب مطهری، اسلام و مقتضیات زمان ، ص۳۵ مطلبی را نقل و نشانی آن را ذکر کرده است. اگر بلافاصله در بند بعدی دوباره از این کتاب و همان صفحه استفاده کرد، بدون اینکه در این بین از منبع دیگری استفاده کند، به جای نشانی، کلمه (همان) ذکر می شود. اگر فقط شماره صفحه عوض شده بود، شماره صفحه ذکر میشود. مثال: همان، ص۴۰ 2⃣چنانچه این منبع با تجدید نظر یا اضافات مجددا چاپ شده و محقق ناگزیر به استفاده از چاپ جدید باشد، در این صورت باید نشانی آن و یا تغییرات آن را در پاورقی بیاورد. 3⃣چنانچه کتاب مورد استفاده محقق، چند جلدی باشد، لازم است شماره جلد نیز ذکر شود. مثال: مطهری، عدل الهی،ج۲،ص۶۵   ادامه دارد... ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
ادامه شیوه ارجاع دهی به کتاب 4⃣اگر کتابی دو یا سه نویسنده داشته باشد، به ترتیبی که نام آنها روی جلد کتاب درج شده، در پاورقی آورده می شود. : فرامرز قراملکی،شالباف؛ تدوین پایان نامه (شیوه ها و مهارت ها)، ص۱۸ 5⃣اگر کتابی بیشتر از سه نویسنده داشته باشد، نام خانوادگی اولین نویسنده به همراه کلمه (و دیگران) آورده میشود. : عسکری و دیگران، سرشت انسان از دیدگاه فلاسفه مسلمان،.... 6⃣اگر کتاب دارای مجموعه نویسندگان بوده و نویسنده اصلی مشخص نیست یا توسط ارگانی به چاپ رسیده است، نام ارگان یا عبارت مجموعه نویسندگان درج میشود. : کمیسیون سیاست‌های راهبردی مجلس، سیاست.های حاکم بر نظام تعلیم وتربیت، ص۱۸  7⃣اگر در ارجاع فقط از یك صفحه منبعی استفاده شود، علاوه بر اطلاعات دیگر،  شماره صفحه به صورت "ص 120" نوشته می شود. اما اگر از چند صفحه متوالی استفاده شود به صورت "ص 125-120" نوشته می شود. : مطهری، انسان کامل، ص 20-18  8⃣اگر محقق یك مطلب را از کتب مختلف تاریخی یا حدیثی و یا تفسیری بیان می‌کند، اولویت ذکر منبع با منبعی است که از جهت تألیف متقدم‌تر باشد. : محمد بن یعقوب کلینی،اصول کافی ج.1،ص120؛ محمد بن حسن طوسی، تهذیب الاحکام ج3،ص19.  9⃣چنانچه منبعی از سوی چند ناشر منتشر شده و یا در چند نوبت و در سال‌های مختلف چاپ شود، حتی الامکان پژوهشگر باید از یك چاپ و از یك انتشاراتی مشخص استفاده کند. ــــــــــــــــــــ ✅شیوه ارجاع دهی به ـ نام خانوادگی نویسنده، عنوان مقاله، شماره صفحه : قاسمی،شیوه های نوین استعماری در آفریقای جنوبی،ص۶۴ ــــــــــــــــــــ ✅شیوه ارجاع دهی به در پاورقی: برای ارجاع به پایان‌نامه در پاورقی مانند کتاب عمل می‌شود، یعنی موارد زیر آورده می‌شود: فامیلی نویسنده، نام پایان‌نامه، شماره صفحه، سال. : رضاپور، بررسی تطبیقی این با آن، ۱۳۹۵ش، ص۲۳۴.   در منابع: مشخصات ارجاع به پایان‌نامه در بخش منبع چنین می‌آید: نام خانوادگی، نام، نام پایان‌نامه، پایان‌نامه دوره الف رشته ب، شهر، نام دانشکده و دانشگاه، سال. : رضاپور، علیرضا، بررسی تطبیقی این با آن، پایان‌نامه دروه کارشناسی ارشد رشته فلسفه تطبیقی، قم، دانشکده الاهیات دانشگاه ادیان و مذاهب، ۱۳۹۲ ادامه دارد... ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
  ✅شیوه ارجاع دهی به نام خانوادگی، نام نویسنده یا نویسندگان،(مخفف) عنوان مقاله داخل گیومه («  »)، نام نشریه  (ایتالیک و غیر سیاه)، دوره، سال انتشار. ــــــــــــــــــــ  ✅شیوه ارجاع دهی به در پاورقی: عنوان پایگاه اینترنتی،موضوع مطلب داخل گیومه در منابع: عنوان پایگاه اینترنتی،آدرس دقیق صفحه عناصر دیگری از جمله تاریخ بروزرسانی،تاریخ مشاهده (جهت رفع مشکلات استناد به منابع اینترتی) : در ارجاع به پایگاه های اینترنتی باید توجه داشت که پایگاه های اینترنتی معتبر و رسمی ملاک هستند و در مقالات،اگر مطلبی که می خواهیم در قالبی غیر از پایگاه اینترنتی رسمی و معتبری یافت نشده(مثلا در رساله،پایان نامه،مقاله،کتاب و...)،از محتوای آن پایگاه و بصورت محدود استفاده می شود. ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
با اینکه خسته می‌شوم و گاه کم حواس اشکم هنوز هست حبیبم، تو را سپاس 🔘 دومین جشنواره تولید‌ محتوای اربعین با محوریت: 🏴 دلنوشته و شعر 🏴 عکس‌نوشت 🏴 طراحی و نقاشی 🏴 کلیپ و موشن 🏴 پادکست 🏴 تایپوگرافی و کالیگرافی در موضوعات: 🏴 محرم 🏴 امام حسین (علیه‌السلام) 🏴 سقای ادب 🏴 عاشورای حسینی 🏴 اربعین 🏴 تل زینبیه 📨 مهلت ارسال آثار: تا اربعین ۱۴۰۳ 🔰 به ۵ اثر برتر ارسالی، سنگ متبرک عتبات عالیات اعطا می‌گردد. 📌دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را جهت داوری به آیدی (@Arbaeen_8778A) در ایتا، ارسال نمایند. 🆔@basijshiraz
⭕️ انجمن علمی دانشجویی علوم قرآن و حدیث دانشگاه الزهرا سلام‌الله‌علیها با همکاری مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی) و انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه تهران برگزار می‌کند: 💻 سلسله نشست‌های تخصصی: | مفردات‌پژوهی و مفهوم‌شناسی‌های واژگان و عبارات قرآنی در تفسیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی | اطلاع‌رسانی از طریق کانال زیر در ایتا صورت می‌گیرد: @quranic_sciences_a لینک برگزاری: http://b2n.ir/meslami 🎓 به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر مشترک از مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی و انجمن‌های علمی دانشگاه تهران و دانشگاه الزهرا س اعطا می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته (بدون آزمون - استعداد درخشان) سال تحصیلی 1404-1403 📌📌دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در نظر دارد از میان دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته سایر دانشگاه ها که واجد شرایط ذیل باشند، با استناد به آئین نامه‌های استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای سال تحصیلی 1404-1403 دانشجو می‌پذیرد. 1⃣ حداقل سه چهارم واحدهای درسی را طی - 6 نیمسال اول تحصیلی گذرانده باشند. 2⃣ جزو - 20 درصد برتر به لحاظ میانگین کل 6 نیمسال، در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند. 3⃣ حداکثر در مدت - 8 نیمسال تحصیلی (حداکثر تا تاریخ 31 / 6 / 1403 ) دانش آموخته شوند. ☎جهت اطلاعات بیشتر با شماره 36272720-071 تماس فرمایید. 🌸روابط عمومی دانشکده علوم قرآنی شیراز
📌📌پذیرش دانشجوی بدون کنکور 🔰دانشکده علوم قرآنی شیراز برای سال تحصیلی 1403-1404 در رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی با سوابق تحصیلی و بدون کنکور و به شکل کاملا رایگان از میان برادران و خواهران، دانشجو می پذیرد. ♻ شاخص‌ها و مزایا 🔸 فضای معنوی و فرهنگی ویژه 🔸بهره مندی از استادان مجرب و ممتاز استان 🔸مجهزترین کتابخانه تخصصی علوم و معارف قرآن در جنوب کشور 🔸مرجع معتبر نهادهای انقلابی برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز 🔸دارای رتبه های برتر المپیاد کشوری و کنکور سراسری 🔸اشتغال بیش از 70 درصد دانشجویان از ابتدا تاکنون به گزارش نهادهای رسمی 🔸قبولی دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد در مقطع دکتری در دانشگاه های تراز کشور 🔸دارای امکانات رفاهی 🔺خوابگاه 🔺غذا 🔺باشگاه ورزشی ✅✅ برای ثبت‌نام نیازی به مراجعه به کافی نت نیست، با حضور در دانشکده، ثبت نام به شکل رایگان برای شما انجام خواهد شد. 🔷مکان: شیراز- بلوار شهید مطهری (زرگری) 🔷شماره های تماس: 071-36272720 داخلی: 111 * 121 * 130 09014628786 09039806221 🔹ساعت تماس: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 12-8 📡 www.quran.ac.ir 📡 www.shiraz.quran.ac.ir عمومی دانشکده علوم قرآنی شیراز🌸
⁉️ آیا می‌دانید 👇 پدر اسلام‌شناسی و شیعه‌شناسی غرب کیست؟ ✍ در عصر حاضر ایگناتس گلدزیهر یهودی عموما به‌عنوان پدر اسلام‌شناسی و شیعه‌شناسی آکادمیک مغرب زمین شناخته می‌شود. ✔ وی در مورد متن قرآن، تفسیر و پیامبر(ص) پژوهش‌های بسیاری داشته است و در این پژوهش‌ها درصدد اثبات ادعاهای خود در ارتباط با • عدم اصالت قرآن و پیامبری حضرت محمد(ص) • بوده است. وی با تأثیر پذیری از تورات و عقاید یهودیت گمان کرده که قرآن از عهدین تأثیر پذیرفته است و همانند عهدین یا دیگر کتاب‌های پیشین دچار تحریف شده است و برای این ادعاهای خود، پیش‌فرض‌های ساختگی و غیرمستند در نظر می‌گیرد. همچنین وی نسبت‌ها و تهمت‌هایی ناروا به پیامبر اسلام (ص) داشته است. از جمله اینکه معتقد بود وحی‌ای که به پیامبر می‌شده از جانب خداوند نبوده بلکه پیامبر به دلیل دلسوزی نسبت به مردم جزیرة‌العرب به جایی رسیده بودند که احساس کرده مفاهیمی به قلبشان القا می‌شود و به این یقین رسیده که با خدا در ارتباط است. گلدزیهر درصدد بود تا با غیر اصیل بودن دین اسلام، دین یهود را برتر از اسلام جلو‌ه دهد و بدین طریق تحریف‌هایی که در کتاب تورات صورت گرفته را به قرآن هم نسبت دهد. ✍ ادعاهای وی علاوه بر اینکه با توجه به شواهد عقلی، نقلی و تاریخی قابل رد است، به دلیل استفاده از منابع فرعی و غیر معتبر نیز رد شده است. ❇ انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز @elmi_shiraz
📣انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی با همکاری انجمن علمی علوم قـــرآن و حدیث دانشگاه بین‌المللی قم برگزار می‌کند: 🔰نشست علمی 《حضور مناسک‌ حسینی(ع) در فرهنگ‌ و ادبیات ایران》 💠 با حضور استاد گرانقدر جناب آقای دکتر اکبری بیرق 📌عضو هیأت‌ علمی‌ گروه‌ زبان‌ و ادبیات‌ فارسی دانشگاه سمنان 📌شاعر و پژوهشگر شعر آیینی 🗓 چهارشنبه مورخ ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ 🕔 ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰ ❇️ به صورت مجازی در بستر ادوبی‌کانکت لینک نشست: https://online.qom.ac.ir/persian_association/ 📜 با ارائه گواهی معتبر فرهنگی ✨ انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین‌المللی قم 🆔https://eitaa.com/anjomanadabiat ✨ انجمن علمی علوم قـــرآن و حدیث دانشگاه بین‌المللی قم 🆔https://eitaa.com/qom_quranhadith
مقبره دانشمند زن فرانسوی در مسیر پیاده روی زائران اربعین‎ (عمود ۱۷۲) من «ماری پیر والکمان» ـ Marie Pierre Walquemanne ـ معروف به «مریم ابوالذهب» ـ Mariam Abou Zahab ـ وصیت می‌کنم پیکرم را در صحن مطهر علوی تشییع نموده و در حسینیه‌ای در جاده‌ نجف ـ کربلا به خاک بسپارید. می‌خواهم جسم و جانم در مسیر پیاده‌روی حسینی آرام بگیرد! حیات علمی ماری در راه بسط و گسترش انسانیت و بهبود وضعیت زنان و ارتقای فرهنگ و آموزش صرف گردید... او اولین بار که به نجف سفر کرد؛ گفت: «اکنون رؤیاهایم برآورده شد و روحم آرام گرفت.» از نشانه های عظمت او آنکه پیش از مرگ به برادرش دومینیک وصیت کرد املاک او را به فروش رسانده، بنیادی به نام او بنا نهد. بنیادی که سه مأموریت اساسی را پیگیری کند؛ نخست آنکه همه ساله مبلغی را در اختیار یکی از دانشجویان مقطع دکتری قرار دهد تا پژوهشی را در حوزه خاورمیانه به انجام رساند. دیگر آنکه مبلغی را به آموزشگاه فیزیوتراپ‌ها در قندهار افغانستان تخصیص دهد تا صرف یاری آسیب دیدگان انفجار مین شود. و سوم آنکه کمک های مالی مستمری به بنیاد بازماندگان اسیدپاشی اختصاص دهد. این بانوی دردآشنای جهان سرانجام در روز اول نوامبر سال 2017 در منطقه‌ای در پاریس پلک بر هم گذاشت «مری فرانس مورگو» دیگر دانشمند اسلام شناس فرانسوی، پیام تسلیتی برای او در روزنامه «لوموند» منتشر کرد: در این دنیا چون مسافری زندگی کن و خاطرات خوش را پشت سر بگذار! چه اینجا ما میهمانانی بیش نیستیم؛ و از مرگ گریزی نیست... کانال ارشد دکتری الهیات مکین 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1691418907Cc8acb5e053
نشریه علمی_دانشجویی فخرا شماره دهم _240819_022414.pdf
10.1M
انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشکده علوم قرآنی شیراز منتشر شد.‌ 📃نشریه‌ی شماره ۱۰، مردادماه ۱۴۰۳ 🗒️⁩«گاه‌نامه‌ای با محتوای علمی» 💥در این شماره میخوانیم: 💠سخن سردبیر 💠روش تدریجی ازدیدگاه قرآن در امربه معروف...(ریحانه قهاری) 💠مراحل امربه معروف ونهی ازمنکر(محبوبه غلامی) 💠امربه معروف ونهی ازمنکردرعصرحاضرازنگاه قرآن وعترت(سیدساجدهاشمی) 💠دیدگاه امام حسین درمورد امربه معروف ونهی ازمنکر(مریم سادات معینی) 🔰چاپ دو مقاله در این شماره از نشریه 📌جهت مطالعه، فایل PDF نشریه را دانلود فرمایید. ✳️جهت ارسال مطالب و مقالات و ارائه پیشنهاد و انتقادات خود به آیدی زیر پیام دهید. 🆔@elmi_mt 🆔@elmi_shiraz
💠انجمن علمی دانشکدهٔ علوم قرآنی مشهد با همکاری کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار می کند: 🔰کارگاه آموزشی:نکات کلیدی نگارش و ویرایش ⚜استاد ارائه دهنده:سرکار خانم لیلا صابری (سر ویراستار مجلات علمی_پژوهشی) 💰هزینه دوره:۱۰۰ هزار تومان ⏳مهلت ثبت نام:۱۱ شهریور ماه 🔖مدت دوره:۳ جلسه ی ۲ ساعته 🕰زمان برگزاری:نیمه دوم شهریور ماه 📍مزایای دوره: 🔸صدور گواهی نامه‌ی معتبر از سوی آستان قدس رضوی 🔸دسترسی به فایل ضبط شدهٔ جلسه‌ها 🔸همراه با تمرین و رفع اشکال 🔸ارائه تکنیک های ویراستاری در word 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💢بدلیل محدودیت ظرفیت،اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند. 📌ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر از طریق: 🔗@anjoman401 ༺ ✧ ༻༺ ✧ ༻༺ ✧ ༻ 💎انـجمـن علــمی، نگاهیـــے نو بـــہ اندیــشـہ ورزیــدن 🆔@anjomanelmiquran110 🌐http://quranicsociety.blog.ir
🔻 «الأخبار الدخیلة»، تلاش یک محقق پرتلاش برای تحریف زدایی از احادیث 🔹 مرحوم علامه محمدتقی شوشتری، عالم بزرگ و متتبع مسلط به احادیث، در کتاب الأخبار الدخیلة سعی کرده سره را از ناسره جدا کند. 🔸 اَلْاَخْبارُ الدَّخیلَة کتابی به زبان عربی در موضوع جعل و تحریف حدیث و احادیث جعلی(موضوعه) است. 🔹 این کتاب، در ابتدا دارای یک جلد اصلی بود و سپس سه جلد مستدرک به آن افزوده شد. 🔸باب نخست آن به بررسی احادیث تحریف‌شده و باب دوم آن به شناخت  احادیث موضوعه اختصاص یافته است. 🔹 علامه شوشتری در باب سوم، به نقد و بررسی ادعیه پرداخته‌ و آن را در دو بخش دعاهای مأثوری که تحریف شده و دعاهای ساختگی سامان داده است. 💠 برای دانلود رایگان این کتاب می توانید از لینک های زیر استفاده کنید. ۱. جلد اول 👈 دانلود ۲. جلد دوم 👈 دانلود ۳. جلد سوم 👈 دانلود ۴. جلد چهارم 👈 دانلود 🆔 @tasnim_pdf