eitaa logo
عمادیسم
752 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.5هزار ویدیو
189 فایل
◾ما که باید صاف و مولائی شویم ◽ننگمان باشد که دنیایی شویم... 🌱
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی آیت الله سید مهدی میرباقری روز آخر فاطمیه دوم 1400 - آیت الله سید مهدی میرباقری.mp3
19.76M
سخنرانی آیت الله میرباقری (سلام الله) حسینیه آیت الله حق شناس (ره) 21دی1400 @emadism ¦ عــــمــــادیــــســــم
7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | «شهدا، تعلقاتشان متعالی و الهی بود» 🔺شهید حاج قاسم سلیمانی: اگر انسان وجودش پر شد از محبت خدا و حُبّ به خدا، همه‌ی این وجود تهی می‌شود از موضوعات دیگر، لذا کارخانه‌ی او، زندگی او، دنیای او، متعلقات او تحت تاثیر این تعلق قرار می‌گیرند و او را بیقرار می‌کنند و به‌سمت خود می‌کشانند. @emadism ¦ عــــمــــادیــــســــم
هر که می گوید علی جان و دلش می سوزد💔😭 @emadism ¦ عــــمــــادیــــســــم
7.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 تو «خدا» داری! باورش کردی!؟ 🎙حجةالاسلام‌والمسلمین @emadism ¦ عــــمــــادیــــســــم
39.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلسله جلسات ▪️موضوع: و پایبندی به تعهدات 📝مقدمه ای کوتاه: تعهدات یک فرد مومن گاهگاهی و دلبخواهی نیست.این گونه نیست که آن کسی که میخواهد خودش را مومن قلمداد کند هر جا که سود و بهره شخصی تجاوزکارانه خودش ایجاب ،کرد مومن باشد و هر جا به نام ایمان و با تظاهر به عمل توانست بر خر مراد سوار شود. برخی ایمان و عمل را تا آنجایی میخواهند که... 🔸سخنران: فایل pdf کتاب @emadism ¦ عــــمــــادیــــســــم
تلاوت سوره جمعه فراموش نشود:) @emadism ¦ عــــمــــادیــــســــم
کارساز‌ترین توسل، توسل به حضرت زهراۜ است. اگر مطمئن نبودم نمی‌گفتم یکی از مراجع تقلید این توسل رو گفتن و تجربه‌‌شده هم هست. اونایی که اهل همدان هستن یا اگر‌ می‌تونن از همدانی‌‌ها بپرسن ایشون کی بود... ایشون فرمودن هر حاجتی داشتید ۵۳۰ بار به عدد ابجد نام فاطمه این صلوات رو در یک مرحله(نه تکه تکه) با یقین بفرستید: اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ. _اخلاقی @emadism ¦ عــــمــــادیــــســــم
✖️ایشون زده یه آدم کشته بعد برای مقابله میگید که فقط 20سالشه؟ اون جوونی که زد کشت،فقط 27 سالش بود دایره انسانیت رو فقط حول محور خودتون می چرخونید؟! @emadism ¦ عــــمــــادیــــســــم
جدّاً این نظام رو خدا حفظ کرده و گرنه با این نوع حمایتی که ما می کنیم و سطحی که مسئولین ما دارند تا الان هر حکومت دیگه ای بود،10مرتبه سرنگون عوض می شد @emadism ¦ عــــمــــادیــــســــم
40.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلسله جلسات ▪️موضوع: 📝مقدمه ای کوتاه: ایمان باید آگاهانه باشد نه .کورکورانه ایمان باید با تعهد و عمل توأم باشد و ایمان باید تعهد آفرین باشد و زاینده عمل و نه یک باور خشک و خالی در دل و در مغز مسئله دیگر اینکه مومن متعهد، آن وقتی مومن است که ایمانش گاهگاهی نباشد فرصت طلبانه نباشد منفعت طلبانه نباشد بلکه... 🔸سخنران: فایل pdf کتاب @emadism ¦ عــــمــــادیــــســــم
⭕️ از یک سال تبعید به اعدام؟! (مجازاتِ محارب اگر مرتکب قتل نشده چیست؟) ✔️آيت الله خویی: اگر با اسلحه کشیدن فقط موجب ترس مردم شده باشد، نفی بلد می‌شود و اگر آسیبی به کسی رسانده باشد، ابتدا در حد همان جراحت قصاص می‌شود و سپس تبعید می‌گردد.(تکمله المنهاج/ص۵۱) ✔️آيت الله وحید خراسانی و بسیاری از شاگردان آيت الله خویی هم همین فتوی را دارند و با متن منهاج همراهی کرده‌اند. ✔️آیت الله بهجت: اگر محاربت نمود و عملی دیگر -- قتل یا اخذ مال -- انجام نداد نفی بلد می‌شود و در صورتی که مجروح کرده باشد، قصاص جراحت یا دیه آن، افزوده می‌شود.(جامع المسائل/ ج۵، ص۳۲۹) ✔️امام خمینی نیز با توجه به اضطراب فتاوا و روایات در این باره، تبعید را اولی می‌داند. ایشان در تحریر الوسیله می‌گوید: مسئله۵) ‌‏در این حد، بنابر اقوی حاکم بین قتل و مصلوب کردن و قطع به طور مخالف‌‎ ‌‏و نفی بلد، مخیّر است و بعید نیست که برای حاکم بهتر باشد که جنایت را ملاحظه کند و‌‎ ‌‏آنچه که مناسب آن است، اختیار نماید. پس: اگر کشته است، حاکم، قتل یا مصلوب نمودن‌‎ ‌‏را اختیار کند. اگر مال را برداشته است قطع را اختیار نماید. اگر شمشیر کشیده و فقط‌‎ ‌‏ترسانده است، نفی بلد را اختیار کند. و تحقیقاً کلمات فقها و روایات مضطرب است و‌‎ ‌‏بهتر همان است که ما ذکر کردیم. متن تحریرالوسیله چنین است: «(مسألة۵): الأقوی فی الحدّ تخییر الحاکم بین القتل و الصلب و القطع ‌‎مخالفاً و النفی و لایبعد أن یکون الأولی له أن یلاحظ الجنایة و یختار ما ‌‏یناسبها، فلو قتل اختار القتل أو الصلب، ولو أخذ المال اختار القطع، ولو شهر السیف وأخاف فقط اختار النفی و قد اضطربت کلمات الفقهاء و الروایات و الأولی ما ذکرنا.‏» ✍🏻 محمد سروش‌محلاتی @emadism ¦ عــــمــــادیــــســــم
عمادیسم
⭕️ از یک سال تبعید به اعدام؟! (مجازاتِ محارب اگر مرتکب قتل نشده چیست؟) ✔️آيت الله خویی: اگر با اسلح
❇️ تفقه یا ابتذال فقه 📝 تأملی بر ادعای اخیر سروش محلاتی 🖋 علی اشراقی 🔸 جناب آقای سروش محلاتی در نوشته‌ای با عنوان "مجازات محاربی که مرتکب قتل نشده" با اشاره به نظر تعدادی از فقهاء عظام خواسته‌اند اینگونه القاء نمایند که اعدام محاربی که قتل نکرده، غیرشرعی است. 🔻 درباره‌ی ادعای ایشان ملاحظاتی وجود دارد: 1⃣ برای استاد حوزه شایسته نیست که به جهت مخالفت با یک ماده‌ی قانون مجازات اسلامی به وجود قول فقهی مخالف، اشاره نماید چراکه در بسیاری از مسائل فقهی، فقهاء عظام، نظرات متفاوت دارند و قانون بر اساس ضوابطی در نهایت، مطابق با یک نظر فقهی تصویب می‌گردد. بسیاری از مؤمنین آشنا با تقلید و رساله نیز می‌دانند که مسائل اختلافی کم نیستند. 2⃣ ایشان گفته‌اند امام خمینی نیز تبعید چنین محاربی را اولی می‌داند. اگر ایشان نمی‌دانند که اولی در اینجا به معنای احتیاط مستحب است -و فتوای مرحوم امام همان قول به تخییر است- جنابشان را به دقت و تأمل بیشتر توجه می‌دهیم؛ اما اگر متوجه این نکته بوده و قصد داشته‌اند که نظر نهایی امام را به گونه‌ی دیگری به مخاطبین عام و غیر طلبه، القاء نمایند اقدامشان را به دور از صداقت و امانت می‌بینیم. 3⃣ بعید است که آقای سروش ندانند که در این مسأله قائلین به تخییر حاکم و امکان اعدام چنین محاربی کم نیستند. شیخ صدوق در کتاب‌های هدایه و مقنع، شیخ مفید، سلار، ابن ادریس، محقق حلی در کتابهای مختصر النافع و شرایع، علامه حلی در کتاب‌های مختلف الشیعة، تحریر و تبصره، فخر المحققین، شهید اول در کتاب‌های لمعه و دروس، شهید ثانی در روضه و مسالک و حاشیة الارشاد و حاشیه مختصر النافع، ابن فهد حلی، فاضل مقداد و فیض کاشانی از قائلین به تخییر حاکم هستند. حتی صاحب ریاض که خودش مخالف تخییر است می‌گوید: اکثر متأخرین قائل به تخییرند. 4⃣ اردوکشی و یارگیری در بین موافقان و مخالفان یک نظر فقهی، آن هم در رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی شایسته استاد حوزه نیست. اینگونه روش‌ها به ابتذال فقه و در نهایت تخریب دینداری مردم می‌انجامد. @emadism ¦ عــــمــــادیــــســــم