eitaa logo
عاشقان مولا علی علیه السلام
68 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
124 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم. در این کانال به فضایل مولا علی علیه السلام میپردازیم با استفاده از انواع کلیب های سخنرانی و مولودی با همکاری جمع طلاب حوزه علمیه قم کپی فقط یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف😊
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 با شفاعت امام هادی(سلام الله علیه)، سير در وادی ولايت با زيارت جامعه کبيره ممکن شده است. 💠 آیت الله سیّد محمّدمهدی میرباقری " حفظه الله تعالی " : ◀️ «امام هادی(ع) در وادی ولايت يک کشتی به نام زيارت جامعه انداختند و می‌گويند که با اين کشتی سير کنيد؛ ناخدايش هم خود امام هادی(ع) است؛ البته همه اين، تشبيهی بيش نيست! لذا کسی خيال نکند زيارت جامعه کبيره را می‌خوانيم و خودمان می‌رويم! اين مثل کسی است که می‌گويد «حَسْبُنَا كِتَابُ اللَّه‏»؛ ما قرآن را می‌خوانيم و ديگر پيغمبر می‌خواهيم چه کنيم؟! اين شخص نمی‌داند که همه قرآن دست پيغمبر است و ايشان بايد دستگيری کند والا کسی به قرآن نمی‌رسد. ◀️ جامعه کبيره در دست امام هادی(ع) است و سير در وادی ولايت با زيارت جامعه کبيره، سير به شفاعت امام هادی(ع) است. حضرت، شفاعت اوليه‌ای که کردند اين است که اين باب را باز کردند. مثل اينکه استاد به شاگردش می‌گويد اين ذکرها را بگوييد تا ببيند چه کار می‌کند تا به همان اندازه دستگيری کند؛ امام هادی(ع) اين زيارت را گفتند و ابواب معرفت با زيارت جامعه کبيره به روی ما باز شد؛ اين خيلی گشايش است و خيلی شفاعت مهمی است و حضرت شفاعت کردند و به شفاعت ايشان سير در وادی ولايت با زيارت جامعه کبيره ممکن شده است و اين سير به انجام هم نمی‌رسد الا با شفاعت خود امام(ع). کسی خيال کند اگر سرمان را زیر بيندازيم زيارت‌جامعه‌خوان می‌شويم، اشتباه فکر کرده است! ◀️ اين زيارت شريفه، در سلام‌هايش يک نوع خضوع و خشوع و قرب است و در لعن‌هايش يک نوع تبری و جدا شدن از ولايت باطل با شفاعت امام هادی(ع) است تا به تبری و تولی کامل برسد... لذا در پايان زيارت جامعه کبيره چنين آمده است: «أَنْ تُدْخِلَنِي فِي جُمْلَةِ الْعَارِفِينَ بِهِمْ وَ بِحَقِّهِمْ وَ فِي زُمْرَةِ الْمَرْحُومِينَ بِشَفَاعَتِهِم‏». اگر کسی اين سير را کرد به اذن خدای متعال به مقام معرفت می‌رسد و رحمت خاص الهی که رحمت رحيميه است به شفاعت امام(ع) شامل انسان می‌شود و انسان به مقامات معرفتی که در زيارت قرار داده شده می‌رسد». 💐💐💐
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خلقت نوری اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیهم» 💠ولادت امام هادی«سلام‌الله‌علیه» مبارک باد
4903_1565790937.mp3
4.25M
🎊 خندهٔ تو برای ما باب المراده 🎧 حاج میثم اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
14.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 به مناسبت فرا رسیدن خم 🔰 راهکارهای تقویت فرزندان نسبت به امیرالمومنین علیه السلام 🎥استاد تراشیون 🔸 قسمت اول
📲 مجموعه | 👈 شماره ۲ | اگر به غدیر عمل میشد، مسیر تاریخ بشر عوض میشد 🌟 رهبر انقلاب: مسأله‌ی غدیر، صرفاً یک مسأله‌ای که ما جمع شیعه به آن اعتقاد داریم و یک عده از مسلمان‌ها هم به آن اعتقاد ندارند، این نیست. در نگاه تاریخی به اسلام و در تحلیل تاریخىِ حوادث صدر اسلام، موضوع غدیر - یعنی نصب جانشین - یک ضرورتی بود که اگر آن‌چنان که تدبیر شده بود - تدبیر رحمانی و الهی، و تدبیر نبوی - عمل میشد، بدون تردید مسیر تاریخ بشر عوض میشد و امروز ما در جایگاه بسیار جلوتری از تاریخ طولانی بشریت قرار داشتیم. 🌹تا روز عيد غدير؛ انتشار مجموعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Nahj-0.2.2-noorsoft.apk
30.75M
📤 دانلود نرم افزار اندرویدی «نهج البلاغه»
🍀 می فرماید: یکی دیگر از اوصاف مؤمنان رستگار این است که از لغو پرهیز می‌کنند. 🍀 قدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ وَالَّذِینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ [سوره مؤمنون، آیات ۱ تا ۳] مؤمنان رستگار شدند، آنها که در نمازشان خشوع دارند، و آنها که از لغو و بیهودگی روی گردان اند. 🍀 لغو، هر نوع عملی است که برای دنیا و آخرت ما فایده ای نداشته باشد و ما را از یاد خدا غافل کند. یک وقت انسان دنبال تحصیل علم، یا دنبال تحصیل أمر آخرتی، یا دنبال امر معاش است، این‌ها امور ضروری هستند. 🍀 اما ما خیلی مواقع وقتهای خود را صرف حرف ها ، سریال و فیلم و کارهایی که نه برای ما مفید است و نه برای دیگران فایده دارد. 🍀 ممکن نیست که من تمام روز را درگیر لغو و لهو و کارهای بیهوده باشم و یک‌دفعه «اللهُ اکبر» بگویم و حضور قلب داشته باشم. 🍀 خدا می‌گوید: باید از لغو پرهیز کنید. یک مقدار راه‌های پرداختن به لغویات را مسدود کنید تا تمرکز و حضور قلب و خضوع و خشوع بیشتری پیدا کنید. 📚 زیبایی های نماز ؛ استاد فرحزاد ؛ خلاصه ای از صفحه 69 و 70.
✍️امیرالمؤمنین عليه السلام: 🔹من مَنَعَ المالَ مَن يَحمَدُهُ، وَرَّثَهُ مَن لا يَحمَدُهُ 💠آن كه مال را از كسى كه او را سپاس مى گويد، دريغ دارد، آن را براى كسى به ميراث مى گذارد كه او را سپاس نگويد. 📚غررالحكم حدیث8776 🗞
17.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖تفسیر حقیقت ولایت 🔸إنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ (آیه 55 سوره مائده) 🔻ولایت و صاحب‌اختیاری انبیاء و اولیاء الهی بعد از عصمت آنها از خطا و اشتباه است. 🔻اولین مفسری که حقیقت این لغت ولایت را باز کرده است و در تفسیر خودش نوشته است علامه طباطبایی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه است. 🔻اجماع بین شیعه و اهل سنت است که این آیه در مورد امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب صلوات‌الله‌علیه است. 🎥آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه قسمت اول تاریخ سخنرانی ۹۴/۰۷/۱۶
عاشقان مولا علی علیه السلام
📖تفسیر حقیقت ولایت 🔸إنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ
[در پاسخ به حقیقت ناب] 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🔵 معنای ولایت ✅ آیه مورد بحث: انِّما وَليُّكُمْ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصلَّوهَ وَ يُؤتُونَ الزَّكاهَ وَ هُمْ راكِعُونَ ✅ آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی تهرانی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه: یکی از واژه‌ها و لغاتی که در السنه و بین متدینین متداول است و زیاد مصرف می‌شود، لغت ولایت است. ✅ معنای ولایت یک معنای بسیار ظریف و سنگینی است و ضمناً نامرئی است در بین افراد، که نوعاً این لغت را بخواهند توضیح بدهند برای شنونده‌ها، مبتلای به اشتباه می‌شوند. از جمله اینکه من گاهی این رادیو معارف را گوش می‌کنم. حرف‌های مختلف در آن هست. دیدم این اشتباه آنجا هم پیدا می‌شود. ✅ اولین کسی که این لغت را باز کرد و خوب معنا کرد و در اختیار طلبه‌ها قرارگرفت چهل‌پنجاه سال پیش علامه طباطبایی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه بود. این لغت را در تفسیر المیزان تا حدود قابل توجهی باز کرده بود و نوشته بود. ✅ چند روز پیش وقتی من دیدم یک اشتباه کوچکی به اصطلاح کارشناسان رادیو معارف در توضیح این لغت مرتکب شدن به ذهنم آمد به اندازه‌ی که شنونده‌ها گم نشوند در مطلب، اشاره‌ای به حقیقت مطلب اجمالاً بکنم. ✅ آنهایی که معتقد به خداوند متعال هستند و یکتاپرست هستند و در خداشناسی از حداقلش کم نمی‌گذارند؛ یعنی خدا را معتقدند که آن خدا عالِم است و علم ذاتی او است، قادر است و قدرت ذاتی او است، تمام فضایل مبداش حق‌تعالی است و ذاتی وجود مقدس او است، اینها باید در لغت ولایت این‌گونه معتقد باشند که خدای متعال اگر چنانچه ربوبیّت‌اش برای بندگانش اقتضا کرد که مربی برای آنها بفرستد که ۱۲۴ هزار پیامبر صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین باشند، عقل آنها می‌گوید که آن مربی که تمام خیرات متوجه او می‌باشد، هرچه خیر است از اوست و هرچه شر است مربوط به غیر از اوست «مَا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَمَا أَصَابَكَ مِنْ سَيِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِكَ» (نساء، ۷۹)؛ آن خداپرست‌ها اگر بخواهند غیر از حق‌تعالی برای موجود دیگری هم مانند حق‌تعالی قائل به ولایتش باشند، ما در فقه می‌گوییم «ولی» یعنی صاحب اختیار، پدر تا حدودی ولایت بر بچه نابالغ‌اش دارد، مرد تا حدودی ولایت دارد بر همسر دائمی‌اش، یعنی صاحب اختیارش هست تا حدودی مطلق نیست، نسبت به یک سری از مسائل صاحب اختیار است، یعنی نیازی نیست از او سؤال کند و در مورد او تصمیم‌گیری نماید، نسبت به مالکش نسبت به کارش، نسبت به زندگی‌اش. ✅ صحیح آن است که ما نسبت به انبیا و اولیای خدا قائل به ولایت به این معنا باشیم که از سوی حق‌تعالی، اینها شایستگی دارند که صاحب اختیار بندگان خدا باشند که این شایستگی ما را بی‌نیاز می‌کند از اینکه از دیگری سؤال کنیم تا روشن شویم که وظیفه شرعی ما چیست و صاحب اختیاری آنها هم حتماً بعد از عصمت آنها است؛ یعنی صاحب اختیار من و شما هستند ائمه طاهرین صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین، درحالی‌که اشتباه ندارند نعوذ بالله خلافی مرتکب نمی‌شوند؛ جهل ندارد که به موجب جهلشان گمراه بشوند از واقعیت دوربشوند. نَه. علم دارند جهل ندارند قدرت دارند عجز ندارند در چه حد؟ در حد عصمت انبیا و اولیا هر قدر عصمت آنها سعه دارد و وسعت دارد، همان اندازه ولایت دارند بر امت خودشان. هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید. ✅ پس اول حق‌تعالی در حد مطلق، بعد از حق‌تعالی و کمتر از ولایت مطلق و صاحب اختیاری مطلق، انبیا و بعد هم ائمه طاهرین سلام‌الله‌علیهم‌اجمعین صاحب اختیارند. ✅ در قرآن کریم به آن مقداری که آیات تصریح به این صاحب اختیاری می‌کند برای مقام رسالت و اولیای خدا هفت‌هشت آیه است که روشن است بعضی‌ها صریحاً از لغت ولایت هم استفاده شده؛ بعضی تعبیرات دیگر ولی برمی‌گردد به همین ولایت در مورد امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه. ✅ از جمله آیه‌ای که خوانده شد، این آیه کریمه در بین مفسرین شیعه و سنی خلافی نیست و اجماع است که در مورد امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه است و «هم راکعون» اگرچه جمع است که نکته جمع آمدنش هم عرض می‌کنم، ولی منظور امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه است. ✅ قبل از بخشیدن انگشتر به فقیر به سائل در مسجد هیچ چنین اتفاقی نیفتاده برای هیچ یک از اولیا، بعدش هم برای هیچ یک از اولیا و غیراولیا اتفاق نیفتاده است. 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃