#تربیت_رسانه
‼️ ترویج خشونت و هنجار شکنی در بازیهای کودکان!
سری بازی های kick the buddy(کتک کاری عروسک) عملا هیچ داستانی ندارد و تنها کاری که مخاطب انجام میدهد، تست سلاح های مختلف روی عروسکی است که میتواند درد این شکنجه ها را احساس کند!
شکنجه ای که برای دریافت سکه است!!!
🔺 بازی هایی که نه تنها ترویج خشونت و نحوه استفاده از سلاح را هم آموزش میدهد، عدم کنترل خشم هم ترویج میکند!!!
- "استودیو قبرسی" سازنده این بازی پیش تر ها گفته بود اگر شما جایی اعصابتان خورد است، میتوانید در این بازی با کشتن عروسک، آرامَش کنید!!
🆘 والدین گرامی! این بازی در چند سال اخیر نه تنها در ایران که در دنیا هم بسیار جذب داشته. حواستون باشه بچه هاتون چی بازی میکنن!
✅ سواد رسانهای
سواد بازی
طبق روال هر جمعه☺️✋🏻
📵چند ساعتی از تلفن همراه دور باشیم و کنار عزیزان،
روزمون رو بگذرونیم☝🏻
فعالیت های مفید مثل کتاب خوندن هم فراموش نکنید🙌🏻
👀👌🏻برو که بریم برای شروع...
✅ سواد رسانهای
#نقد_بازی | #اختصاصی
🎮بازی وارکرافت
➖رده سنی: 15+
➖ژانر: تخیلی، استراتژیک، داستانی
▪️اگر قرار باشد نقطهای را برای شروع حوادث بازی وارکرفت پیدا کنیم، باید به گذشتههای بسیار دور سفر کنیم؛ زمانی که همه چیز با تایتانهای پانتئون (The Pantheon) شروع شده بود؛ تایتانهایی که به نوعی خدایان وارکرفت شناخته میشوند و بخش اول زندگی خود را در قالب ماهیتی به اسم World-Soul در خواب به سر میبردند. این موجودات با بیدار شدن از این خواب، تلاش کردند تا همنوعان بیشتری از جنس خود را در قالب ورلد سولها پیدا کنند. از طرفی دیگر، وظیفهی شکلگیری سیارهها و حفظ نظم و تعادل درون آنها را نیز برعهده داشتند.
▫️از طرفی دیگر، در چنین نوع داستانهایی، در کنارِ هر نیروی خیری، نیروی شر نیز وجود دارد. بر همین اساس، خدایان دیگری نیز در همان ابتدا در وارکرفت وجود داشتند که به عنوان اربابان وید (Void Lords) تلاش میکردند تایتانها و ورلد سولهایشان را فاسد (corrupt) کنند. البته فساد نه به معنایی که میشناسیم؛ چرا که اربابان وید میخواستند هر آنچه که وجود دارد را با خود و محیطشان همگن کرده و به نوعی سرزمین Eternal Torment را ایجاد کنند. اربابان وید به نوعی فعالیتهای تایتانها را بررسی میکردند و آنها به تدریج به قدرت بسیار زیاد تایتانها حسادت ورزیدند؛ به همین دلیل اربابان وید تصمیم گرفتند بر ضد آنها کارهایی را انجام دهند. از آنجایی که اربابان وید مطلع نبودند ورلد سولها در کدام سیارهها وجود دارد، موجوداتی به نام خدایان باستانی (Old Gods) را به لوکیشنهای مختلف میفرستادند تا کارِ رصد و دریافت ورلد سولها را انجام دهند.
▪️شما در این بازیها با در دست گرفتن یک شخصیت، اقدام به مبارزه با دشمنان کرده و داستان بازی را پیش می برید.(هر سری از ورلد آف وارکرفت، داستان مخصوص خودش را دارد و طبیعتا شخصیت داخل بازی و دشمنان نیز متفاوت هستند.
▫️نکات بازی
▪️این بازی بدلیلی اینکه از تخیل بسیار بالایی برخوردار است و از سویی ذهن جوان و نوجوان نیز با تخیل گره خورده، برقراری ارتباط بسیار راحت است.
شخصیت های داخل بازی تفکیک جنسیتی داشته و چون تخیل بازی زیاد است، شکل و شمایل افراد داخل بازی عجیب غریب است و سعی شده در مواقعی دچار مشکلات اخلاقی و ایرادات جنسی نیز باشد.
▫️طراحی کارکترهای زن در بازی در برخی موارد بسیار شهوت انگیز و در گوشه ای از بازی بسیار خشن هستند. دیالوگ های بازی نیز هر کدام برای هر شخص جدا طراحی شده و همه اینها باعث جذابیت و جذب بیش از حد مخاطب در این بازی شده است.
▪️افزایش قوه تخیل باعث پیشرفت ذهن و قدرت گرفتن ذهن می شود. این حرف را تمام روانشناسان کودک و نوجوان به آن معتقداند و در تاثیر تخیل، در زندگی روزمره و بلکه پیشرفت در زندگی را از دلایل خوب بودن آن میدانند. خشونت در این سبک بازیها معمولا حالت کارتونی داشته و از فضای واقعی نیز دور است.
✍️نویسنده: احمد قطبی(عضو کارگروه نقد بازی مرکز تبلیغ مجازی حوزههای علمیه)
📮اسواد رسانه
سواد بازی
🔘ایران یک «کانادا» گیمر دارد
▪️بهگفتۀ مدیر ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانهای در ایران ۳۴ میلیون یعنی به اندازه جمعیت کانادا گیمر دارد اما تولیدات ایرانی در حوزۀ بازیهای کنسولی به انگشتان یک دست هم نمیرسد.
▪️در نبود بازیهای ایرانی، گیمرها مجبور به خرید دلاری بازیهای خارجی میشوند که آسیبهایی مثل تهاجم فرهنگی و خروج دلار و... را دارد.
▪️برخی کارشناسان معتقدند که حمایت از صنعت بازی هزینه بالایی دارد، اما در مقابل موفقیت آن نسبت به دیگر صنایع بازدهی بالاتری خواهد داشت.
▪️چین در سال ۲۰۲۳، ۱۰۵/۹ میلیارد دلار از راه بازی کسب درآمد کرده تا بیش از ۲۰ برابر درآمد نفتی ایران در همان سال از ساخت بازی درآمد داشته باشد.
📮 سواد رسانه
سواد بازی
#یاددداشت | ظرفیتهای رسانهایِ داخلی در خدمت موج ضد فرهنگی کره جنوبی!
📌 ترویج کی درام در صدا و سیما با پخش سریالهایی همچون جومونگ و گروههای کی پاپ همچون بی تی اس، در فیلمو نشان میدهد ظرفیتهای رسانهای در ایران غافل یا ناغافل از تاثیرات منفی این جریان ضد فرهنگی، در حال خدمت به آن و ترویج این موج هستند.
📌 سوغاتی موج کرهای برای نوجوانان ایرانی بهای سنگینی دارد. از تغییر فرهنگ، سبک زندگی، تمایلات جنسی تا خودکشی و میل به مهاجرت را برای نوجوان ایرانی در پی خواهد داشت...
🔗 مطالعهٔ متن کامل یادداشت در وبگاه حق پژوهی
✍️ حجت الاسلام مهدی قیاسی
جاسوسی در فضای مجازی!
#اطلاع_نگاشت #اختصاصی
راهکارهای مقابله با هک شدن و افزایش امنیت در فضای سایبری
بسیاری از افراد به نکات امنیت در محیطهای آنلاین بیتوجهی میکنند. بستر نت محیطی خطرناک برای بسیاری از کاربران است. از کلاهبرداریهایی که از طریق ایمیل اتفاق میافتند تا هک مراکز اطلاعاتی شرکتهای بزرگ، کاربران اینترنت همواره با خطراتی مهم روبرو هستند و پیشگیری بهترین راه برای مبارزه با این مشکلات است.
#فضای_مجازی
#جاسوسی
هدایت شده از کلیپ آموز | اقتصادی
5.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کارمندی تا کی ؟ وقتی می تونی یه کارآفرین موفق باشی
#clipamooz
9.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚜راه_نما
🎥 "خاطره رهبر معظم انقلاب
«حفظهاللهتعالی» از روز اول مدرسه"
🗓 ۱۴ بهمن ۱۳۷۶
#مدرسه
#اول_مهرماه
#خاطرات_شیرین