eitaa logo
قرارگاه فرهنگی نماز جمعه رودهن
584 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
469 ویدیو
8 فایل
🔶قرارگاه فرهنگی نماز جمعه بخش رودهن🔶 🔶سایت: https://namazjomeh.ir 🔶ارتباط با 🔶امام جمعه رودهن: @hoseini_9913 🔶مسئول ستاد نماز جمعه: @Reza_zarei7143 🔶روابط عمومی دفتر: @RM_212 🔶تلفن: ۰۲۱۷۶۵۱۶۸۱۰ 🔶آدرس: رودهن_بلوار امام خمینی(ره)_نبش کوچه هدایت
مشاهده در ایتا
دانلود
🔲تفسیر قرآن به بیان حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن ◾هر روز یک آیه ◽هر روز یک نکته آیه هفتم سوره ابراهیم «شکر مایۀ فزونی نعمت و کفر موجب فناست» 🔹در آیه هفتم سوره ابراهیم آمده است«...لئن شکرتم لازیدنکم و لئن کفرتم ان عذابی لشدید»اگر شکرگزاری کنید، ( نعمت خود را) بر شما خواهم افزود، واگر ناسپاسی کنید،مجازاتم شدید است. 🔹حقیقت شکر تنها تشکّر زبانى یا گفتن الحمدلله و مانند آن نیست،بلکه شکر داراى سه مرحله است.نخستین آنکه به دقّت بیندیشیم که بخشنده نعمت کسیت و همین توجّه و ایمان و آگاهى، اوّلین پایه شکر است.سپس مرحله زبان فرامى رسد. ولى از آن بالاتر،مرحله سوم یا مرحله عمل است وشکر عملى آن است که درست بیندیشیم هرنعمتى براى چه هدفى به ماداده شده است، آن را در موردخودش صرف کنیم،که اگرنکنیم کفران نعمت کرده‌ایم. 🔹بى گمان خداونددر برابرنعمت هایى که به ما مى بخشد، نیازى به شکر ما ندارد واگردستور به شکرگزارى داده، آن هم موجب نعمت دیگرى برما و یک مکتب عالىِ تربیتى است. 🔹امام صادق(علیه السلام) مى فرماید: أدنَى الشُّکرَ رؤیَةُ النّعمَة مِنَ اللهِ مِن غَیرِ عِلَّة یَتَعَلَّقُ القَلبُ بِها دونَ اللهِ، وَالرّضا بِما أعطاهُ، وَ أن لا تُعصِیَهُ بِنِعمَة وَتُخالِفَهُ بِشَىء مِن أمرِهِ وَ نَهیِهِ بِسَبَب مِن نِعمَتِهِ: کمترین شکراین است که نعمت را از خدا بدانى بى آنکه قلب تو مشغول به آن نعمت شود و خدا را فراموش کنى، و همچنین راضى بودن به نعمت او و اینکه نعمت خدارا وسیله عصیان او قرارندهى، و اوامرو نواهى اورا با استفاده از نعمت هایش زیر پا نگذاری. @emamat_jomeh_rudehen
🔺️نکات کلیدی قرآن کریم 🔹معاونت فرهنگی ، تبلیغی ستاد نماز جمعه بخش رودهن @emamat_jomeh_rudehen
🔺️راهکارهای زندگی موفق در قرآن کریم 🔹معاونت فرهنگی ، تبلیغی ستاد نماز جمعه بخش رودهن @emamat_jomeh_rudehen
🔲تفسیر قرآن به بیان حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن ◾هر روز یک آیه ◽هر روز یک نکته آیه هشتم سوره تحریم 🔹معاونت فرهنگی ، تبلیغی ستاد نماز جمعه بخش رودهن @emamat_jomeh_rudehen
قرارگاه فرهنگی نماز جمعه رودهن
🔲تفسیر قرآن به بیان حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن ◾هر روز یک آیه ◽هر روز
توبه، دری به سوی رحمت خدا در آیه هشتم سوره تحریم اینگونه می خوانیم؛ «یا ایها الذین آمنوا توبوا الی الله توبة نصوحا عسی ربکم ان یکفر عنکم سیئاتکم و یدخلکم جنات تجری من تحتها الانهار....» ای کسانی که ایمان آورده‌اید، بسوی خدا توبه کنید، توبه‌ای خالص، امید است (با این کار) پروردگارتان گناهانتان را ببخشدو شما را در باغهایی از بهشت که نهرها از زیر درختانش جاری است، وارد کند بسیار مى شود که از انسان ـ مخصوصاً در آغاز تربیت و سیر و سلوک الى اللّه ـ لغزش هائى سرمى زند، اگر درهاى بازگشت به روى او بسته شود، مأیوس مى گردد، و براى همیشه از راه مى ماند، و لذا در مکتب تربیتى اسلام، توبه به عنوان یک اصل تربیتى با اهمیت فوق العاده اى مطرح است، و از تمام گنهکاران دعوت مى کند که، براى اصلاح خویش و جبران گذشته از این در، وارد شوند. امام على بن الحسین(علیهما السلام) در مناجات تائبین به پیشگاه خدا چنین عرضه مى دارد: إِلهِى أَنْتَ الَّذِی فَتَحْتَ لِعِبادِکَ باباً إِلى عَفْوِکَ سَمَّیْتَهُ التَّوْبَةَ، فَقُلْتَ تُوبُوا إِلَى اللّهِ تَوْبَةً نَصُوحاً، فَما عُذْرُ مَنْ أَغْفَلَ دُخُولَ الْبابِ بَعْدَ فَتْحِهِ: خداى من! تو کسى هستى که درى به سوى عفوت، به روى بندگانت گشوده اى، و نامش را توبه نهاده اى، و فرموده اى: بازگردید به سوى خدا و توبه کنید، توبه خالصى، اکنون، عذر کسانى که از ورود از این در، بعد از گشایش آن، غافل شوند چیست ؟! به قدرى در مسأله توبه، در روایات تأکید شده، که در حدیثى از امام باقر(علیه السلام)مى خوانیم: إِنَّ اللّهَ تَعالى أَشَدُّ فَرَحاً بِتَوْبَةِ عَبْدِهِ مِنْ رَجُل أَضَلَّ راحِلَتَهُ وَ زادَهُ فِی لَیْلَة ظَلْماءَ، فَوَجَدَها: خداوند از توبه بنده اش بیش از کسى که مرکب و توشه خود را در بیابان در یک شب تاریک گم کرده و سپس آن را بیابد، شاد مى گردد ! این تعبیرات آمیخته با بزرگوارى، همه براى تشویق به این امر مهم حیاتى است. ولى، باید توجه داشت: توبه تنها لقلقه زبان، و گفتن استغفر اللّه نیست، بلکه شرایط و ارکانى دارد. توبه نصوح آن است که واجد چهار شرط باشد: پشیمانى قلبى، استغفار زبانى، ترک گناه، و تصمیم بر ترک در آینده. در حدیثى از پیغمبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: هنگامى که معاذ بن جبل از توبه نصوح سؤال کرد، در پاسخ فرمود: أَنْ یَتُوبَ التّائِبُ ثُمَّ لایَرْجِعُ فِى ذَنْب کَما لایَعُودُ اللَّبَنُ إِلَى الضَّرْعِ: آن است که شخص توبه کننده، به هیچ وجه بازگشت به گناه نکند، آن چنان که شیر به پستان هرگز باز نمى گردد ! این تعبیر لطیف، بیانگر این واقعیت است که: توبه نصوح چنان انقلابى در انسان ایجاد مى کند که، راه بازگشت به گذشته را به کلى بر او مى بندد. همان گونه که بازگشت شیر به پستان غیر ممکن است. هرگاه توبه با این شرائط انجام گیرد، آن چنان اثر مى گذارد که، گناه و آثار گناه را به کلى از روح و جان انسان محو مى کند، لذا در حدیثى از امام باقر(علیه السلام)مى خوانیم: التّائِبُ مِنَ الذَّنْبِ کَمَنْ لا ذَنْبَ لَهُ، وَ الْمُقِیمُ عَلَى الذَّنْبِ وَ هُوَ مُسْتَغْفِرٌ مِنْهُ کَالْمُسْتَهْزِءِ!: کسى که از گناه توبه کند، همچون کسى است که اصلاً گناه نکرده، و کسى که به گناه خود ادامه دهد، در حالى که استغفار مى کند، مانند کسى است که مسخره مى کند ! @emamat_jomeh_rudehen
🔴 نماز جمعه ۳ اردیبهشت ماه در رودهن اقامه نخواهد شد با توجه به اعلام رسمی ستاد ملی مبارزه با کرونا و تایید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور مبنی بر وضعیت قرمز در بخش رودهن و به منظور حفظ سلامتی شهروندان و نمازگزاران عزیز، نماز جمعه این هفته مورخ۱۴۰۰/۰۲/۰۳ در رودهن اقامه نخواهد شد. 🔹معاونت روابط عمومی ستاد نماز جمعه بخش رودهن @emamat_jomeh_rudehen
🔺️نکات کلیدی قرآن کریم 🔹معاونت فرهنگی ، تبلیغی ستاد نماز جمعه بخش رودهن @emamat_jomeh_rudehen
🔺️راهکارهای زندگی موفق در قرآن کریم 🔹معاونت فرهنگی ، تبلیغی ستاد نماز جمعه بخش رودهن @emamat_jomeh_rudehen
📸 چهارمین جلسه ماهیانه روحانیون و مبلغین بخش رودهن با حضور حجت الاسلام والمسلمین آقایی معاون محترم جذب و گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و حجت الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن با موضوع انتخابات پیش رو و بررسی راهکارهای حضور حداکثری مردم در انتخابات در دفتر امام جمعه برگزار شد. @emamat_jomeh_rudehen
🔲تفسیر قرآن به بیان حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن ◾هر روز یک آیه ◽هر روز یک نکته آیه ۱۸۰ سوره آل عمران @emamat_jomeh_rudehen
قرارگاه فرهنگی نماز جمعه رودهن
🔲تفسیر قرآن به بیان حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن ◾هر روز یک آیه ◽هر روز
سرنوشت بخیلان در آیه ۱۸۰ سوره آل عمران آمده است«و لا یحسبن الذین یبخلون بما آتاهم الله من فضله هو خیرا لهم بل هو شر لهم سیطوقون ما بخلوا به یوم القیامة» کسانی که بخل می‌ورزند، و آنچه را خدا از فضل خویش به آنان داده انفاق نمی‌کنند، گمان نکنند این کار به سود آنها است، بلکه برای آنها شر است بزودی در روز قیامت ، آنچه را نسبت به آن بخل ورزیدند، همانند طوقی به گردنشان می‌افکنند. آیه فوق، سرنوشت بخیلان در روز رستاخیز را توضیح مى دهد، همان ها که در جمع آورى و حفظ ثروت مى کوشند و از انفاق کردن در راه بندگان خدا، خوددارى مى کنند. گرچه در آیه، نامى از زکات و حقوق واجب مالى برده نشده، ولى در روایات اهل بیت(علیهم السلام) و همچنین در گفتار مفسران، آیه به مانعان زکات تخصیص داده شده است و تشدیدهائى که در آیه به چشم مى خورد نیز دلیل بر این است که منظور انفاق مستحبى نیست. مى فرماید: افرادى که بخل می ورزند و از آنچه خداوند از فضل خود به آنها داده در راه او نمى دهند، تصور نکنند به سود آنها است (وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ یَبْخَلُونَ بِما آتاهُمُ اللّهُ مِنْ فَضْلِهِ هُوَ خَیْراً لَهُمْ). بلکه (بر خلاف تصور آنها) این کار به زیان آنها تمام مى شود (بَلْ هُوَ شَرٌّ لَهُمْ). سپس سرنوشت آنها در رستاخیز را چنین توصیف مى کند: به زودى اموالى را که در مورد آن بخل ورزیدند، همانند طوقى در گردنشان افکنده مى شود (سَیُطَوَّقُونَ ما بَخِلُوا بِهِ یَوْمَ الْقِیامَةِ). از این جمله استفاده مى شود: اموالى که حقوق واجب آن، پرداخته نشده، و اجتماع، از آن بهره اى نگرفته است و تنها در مسیر هوس هاى فردى و گاهى مصارف جنون آمیز به کار گرفته شده، و یا بى دلیل روى هم انباشته گردیده و هیچ کس از آن استفاده نکرده، همانند سایر اعمال زشت انسان، در روز رستاخیز طبق قانون تجسم اعمال ، تجسم مى یابد، و به صورت وسیله عذاب دردناکى در خواهد آمد. تجسم این گونه اموال به طوقى که بر گردن مى افتد، اشاره به این حقیقت است که انسان تمام سنگینى مسئولیت آنها را تحمل خواهد کرد، بدون این که از آثار آنها بهره مند گردد، اموال سرشارى که به طور جنون آمیز جمع آورى و نگهدارى گردد و در خدمت اجتماع نباشد، جز زنجیر و زندان، براى صاحب آن چیزى نیست; زیرا مى دانیم بهره گیرى شخصى از مال و ثروت، حدود معینى دارد و از آن که بگذرد، جز یک نوع اسارت و سنگینى بیهوده نتیجه اى نخواهد داشت، مگر این که از برکات معنوى آن برخوردار و در مسیر کارهاى مثبت قرار گیرد. این گونه اموال نه تنها در قیامت طوق سنگینى بر گردن صاحبانش خواهد بود، که در این دنیا نیز چنین است، منتها در رستاخیز آشکارا و در اینجا به صورت مخفى ترى مى باشد، چه جنون و حماقتى از این بالاتر که انسان مسئولیت هاى فراوان تحصیل ثروت را به اضافه مسئولیت ها و زحمات فراوان که براى حفظ و محاسبه و نگاهدارى و دفاع از آن لازم است بر دوش کشد، در حالى که هیچگونه از آن، منتفع نگردد، آیا طوق اسارت چیزى جز این است؟! @emamat_jomeh_rudehen
📸دیدار حجت الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن با جناب سرهنگ عرب فرمانده سپاه شهرستان دماوند و حجت الاسلام اسفندیار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دماوند به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 🔺حجت الاسلام حسینی: 🔹ضمن قدردانی از زحمات و مجاهدت های سپاهیان و بسیجیان، سپاه و بسیج را نیروی کار آمد نظام اسلامی در تمام عرصه ها برشمرد و ورود سپاه در میدان‌های مختلف را همراه با تحول و خدمات مؤثر دانست. 🔹همه نهادهای انقلابی در راستای لبیک به ندای مقام معظم رهبری برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و برگزاری انتخابات پرشور بایستی تلاش کنند. @emamat_jomeh_rudehen
🔺️نکات کلیدی قرآن کریم 🔹معاونت فرهنگی ، تبلیغی ستاد نماز جمعه بخش رودهن @emamat_jomeh_rudehen
🔺️راهکارهای زندگی موفق در قرآن کریم 🔹معاونت فرهنگی ، تبلیغی ستاد نماز جمعه بخش رودهن @emamat_jomeh_rudehen
قرارگاه فرهنگی نماز جمعه رودهن
🔶️حضور حداکثری در انتخابات عامل امنیت و افزایش قدرت ملی/ مقابله عزتمندانه و غرور آفرین ایران با گستاخی های دشمنان 💠حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در پیام جمعه این هفته عنوان کرد: 🔹️خداوند در قرآن کریم به صراحت همسران  رسول خدا صلى الله علیه وآله را مادران مؤمنان معرفى کرده است: «النَّبِیُّ أَوْلى بِالْمُؤْمِنینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَأَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُمْ.»(احزاب: 6) اولین و اصلی‌ترین مصداق آن، حضرت خدیجه سلام الله علیها است. 🔹️خداوند متعال در قرآن کریم معیار هایی را برای برتری و فضلیت افراد بیان می کند،  با نگاهی به زندگی حضرت خدیجه و برخوردای ایشان از این معیارها، فضیلت و برتری ایشان بر همگان روشن می‌شود، از جمله آنها عبارت است از؛ ◽۱) تقوا: «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ.»(حجرات: ۱۳) همانا با فضیلت ترین شما در نزد خداوند با تقوا ترین شما است ◽۲) پاکی، طهارت، درستی، صفا: «لا یَسْتَوِی الْخَبِیثُ وَالطَّیِّبُ.»(مائده: ۱۰۰)-پلید و پاك، یكسان نیست.- طیّب و خبیث، شامل هر نوع پاكى و پلیدى در انسان‌ها، اموال، درآمدها، غذاها و اشیاى گوناگون مى‌شود. «وَ کانَت تُسَمَّیَ سَیّدَهَ نِساءِ القُرَیش». این نام‌گذاری اجتماعی و همچنین لقب «سیدة البطحاء» در عصر جاهلیت حاکی از مقام معنوی و بزرگواری حضرت خدیجه سلام الله علیها است. هم چنان که القاب دیگر ایشان مثل «طاهره» گویای شأن والای ایشان است. ◽۳) انفاق در راه خدا: «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا عَبْداً مَّمْلُوكاً لَّا یَقْدِرُ عَلَى‌ شَىْ‌ءٍ وَمَن رَّزَقْنَهُ مِنَّا رِزْقاً حَسَناً فَهُوَ یُنفِقُ مِنْهُ سِرّاً وَجَهْراً هَلْ یَسْتَوُنَ الْحَمْدُ لِلَّهِ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ‌.»(نحل: ۷۵) خداوند، برده مملوكى را مثل مى‌زند كه بر هیچ چیز توانایى ندارد وكسى كه (آزاد است و) ما به او رزق نیكو از جانب خود داده‌ایم، پس او مخفیانه و آشكارا از آن رزق انفاق مى‌كند. آیا این دو نفر برابرند؟-. القابی مثل «أم الصعالیک»(مادر درماندگان) و «أم الأیتام» در عصر جاهلیت گویای مقام حضرت خدیجه سلام الله علیها است. 🔻امام جمعه بخش رودهن در ادامه افزود: 🔹️آنچه در انتخابات سی‌وهشتم کاملا محسوس است، مسئله مشارکت حداکثری است که تبدیل به دغدغه اصلی جریان انقلاب و جریان ضدانقلاب شده است. در حقیقت دوقطبی مهم انتخابات 1400، دوقطبی رأی دادن و رأی ندادن است. از یک طرف جریان ضد انقلاب با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها اعم از توطئه‌های خارجی و تحرکات نفاق داخلی، سعی در بی‌رونقی انتخابات دارد؛ و در مقابل جریان انقلابی در جنگی ترکیبی و البته نامتقارن با راهبردهای انقلابی و الهی خویش سعی دارد این بار نیز مشارکتی حداکثری در تاریخ انتخابات انقلاب اسلامی ثبت نماید. 🔹️مشارکت بالا جنبه‌ بازدارندگی دارد و قدرتِ چانه‌زنی و مقاومتِ کشور را در برابرِ جبهه‌ی دشمن، بسیار افزایش می‌دهد. 🔹️مشارکت اندک در انتخابات، اردوگاه دشمن را برای تشدید فشارها و نتیجه‌بخش کردن تهدیدات امیدوار می‌کند و آنهایی که در این روزها بر طبل کاهش مشارکت می‌کوبند دقیقا در جبهه دشمنان ایران قرار دارند. بنابراین از واقعی‌ترین دوقطبی‌ها در ماجرای انتخابات 1400، دوقطبی ایران و ضدایران است. مشارکت در انتخابات با تقویت قدرت ملی ایران و تبلیغ برای عدم مشارکت با زمینه‌سازی برای افزایش تحریم و تهدید ایران ارتباط مستقیم دارد. 🔹️ایران اسلامی  در برابر انفجار در تأسیسات هسته‌ای نطنز ، مقابله‌ ای  عزتمندانه و غرور آفرین  با گستاخی‌های دشمنان از خود نشان داد که تحسین دوستان و خشم دشمنان را برانگیخت 🔹️ «العلم سلطان» به معنای این است که اگر اراده کنید، می‌توانید با غنی‌سازی 60 درصد، هم هدف اسرائیل را ناکام بگذارید و هم در عرصه دیپلماسی، ورق را برگردانید. یعنی همین که اگر اراده کنید، در یکی از فیکس‌ترین نقاط پدافندی جنوب خلیج فارس هم می‌توانید عملیات موفق انجام دهید. یعنی همین که اگر اراده کنید، یک ایستگاه جاسوسی را با تمام افسرهایش زیر و زبر کنید. یعنی همین که اصلا اراده کنید تمام این اتفاقات، در یک روز بیفتد. سلام خدا بر کسانی که با اراده خود، جمهوری اسلامی را زنده نگه داشتند. سلام خدا بر شهدای هسته‌ای و موشکی و دفاعی 🔹️روابط عمومی ستاد نماز جمعه بخش رودهن @emamat_jomeh_rudehen
🔺️نکات کلیدی قرآن کریم 🔹معاونت فرهنگی ، تبلیغی ستاد نماز جمعه بخش رودهن @emamat_jomeh_rudehen
🔺️راهکارهای زندگی موفق در قرآن کریم 🔹معاونت فرهنگی ، تبلیغی ستاد نماز جمعه بخش رودهن @emamat_jomeh_rudehen
🔲تفسیر قرآن به بیان حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن ◾هر روز یک آیه ◽هر روز یک نکته آیه ۱۱۹ سوره توبه 🔹معاونت فرهنگی ، تبلیغی ستاد نماز جمعه بخش رودهن @emamat_jomeh_rudehen
قرارگاه فرهنگی نماز جمعه رودهن
🔲تفسیر قرآن به بیان حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن ◾هر روز یک آیه ◽هر روز
در آیه ۱۱۹ سوره توبه آمده است «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصّادِقینَ» اى کسانى که ایمان آورده اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید، و با صادقان باشید! در این که منظور از صادِقِین چه کسانى است، باید به خود قرآن مراجعه کنیم، که در آیات متعددى صادِقِین را تفسیر کرده است. در آیه ۱۷۷ سوره بقره مى خوانیم: لَیْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَکُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ لکِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَ الْیَوْمِ الآْخِرِ وَ الْمَلائِکَةِ وَ الْکِتابِ وَ النَّبِیِّینَ وَ آتَى الْمالَ عَلى حُبِّهِ ذَوِی الْقُرْبى وَ الْیَتامى وَ الْمَساکینَ وَ ابْنَ السَّبیلِ وَ السّائِلینَ وَ فِی الرِّقابِ وَ أَقامَ الصَّلاةَ وَ آتَى الزَّکاةَ وَ الْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذا عاهَدُوا وَ الصّابِرینَ فِی الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ وَ حینَ الْبَأْسِ أُولئِکَ الَّذینَ صَدَقُوا وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُتَّقُون: نیکى، این نیست که (به هنگام نماز،) روى خود را به سوى مشرق و (یا) مغرب کنید; (و تمام گفتگوى شما، درباره قبله و تغییر آن باشد;) بلکه نیکى (و نیکوکار) کسى است که به خدا و روز رستاخیز و فرشتگان و کتاب (آسمانى) و پیامبران، ایمان آورده; و مال (خود) را، با همه علاقه اى که به آن دارد، به خویشاوندان و یتیمان و مسکینان و واماندگان در راه و سائلان و بردگان، انفاق مى کند; نماز را بر پا مى دارد و زکات را مى پردازد; و (همچنین) کسانى که به عهد خود ـ به هنگامى که عهد بستند ـ وفا مى کنند; و در برابر محرومیت ها و بیمارى ها و در میدان جنگ، استقامت به خرج مى دهند; اینها کسانى هستند که راست مى گویند; (و گفتارشان با اعتقادشان هماهنگ است;) و اینها هستند پرهیزگاران ! در این آیه، پس از آن که مسلمانان را از گفتگوهاى اضافى درباره مسأله تغییر قبله نهى مى کند، حقیقت نیکوکارى را براى آنها چنین تفسیر مى کند: ایمان به خدا و روز رستاخیز و فرشتگان و کتب آسمانى و پیامبران، سپس انفاق در راه خدا، به نیازمندان و محرومان، و بر پا داشتن نماز، و پرداختن زکات، و وفاى به عهد، و استقامت در برابر مشکلات به هنگام جهاد. و پس از ذکر همه اینها مى گوید: کسانى که این صفات را دارا باشند، صادقان و پرهیزگارانند . و به این ترتیب، صادق کسى است که: داراى ایمان به تمام مقدسات، و به دنبال آن عمل در تمام زمینه ها باشد. و در آیه ۱۵سوره حجرات مى خوانیم: إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذینَ آمَنُوا بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتابُوا وَ جاهَدُوا بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فی سَبیلِ اللّهِ أُولئِکَ هُمُ الصّادِقُون: مؤمنان تنها کسانى هستند که ایمان به خدا و پیامبرش آورده، سپس شک و تردیدى به خود راه نداده اند، (و علاوه بر این) با اموال و جان هاى خود در راه خدا جهاد کردند، اینها صادقان هستند . این آیه نیز صدق را، مجموعه اى از ایمان و عمل که در آن هیچ گونه تردید و تخلّفى نباشد معرفى مى کند. و در آیه ۸ سوره حشر مى خوانیم: لِلْفُقَراءِ الْمُهاجِرینَ الَّذینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِمْ وَ أَمْوالِهِمْ یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللّهِ وَ رِضْواناً وَ یَنْصُرُونَ اللّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِکَ هُمُ الصّادِقُون: این اموال براى فقیران مهاجرى است که از خانه و کاشانه و اموال خود بیرون رانده شدند در حالى که فضل الهى و رضاى او را مى طلبند و خدا و رسولش را یارى مى کنند; و آنها راستگویانند . در این آیه، مؤمنان محرومى که على رغم همه مشکلات، استقامت به خرج دادند، و از خانه و اموال خود بیرون رانده شدند، و جز رضاى خدا و یارى پیامبر(صلى الله علیه وآله)هدفى نداشتند، به عنوان صادقان معرفى شده اند. از مجموع این آیات نتیجه مى گیریم: صادِقِین آنهائى هستند که، تعهدات خود را در برابر ایمان به پروردگار به خوبى انجام مى دهند، نه تردیدى به خود راه مى دهند، نه عقب نشینى مى کنند و نه از انبوه مشکلات مى هراسند، بلکه با انواع فداکارى ها، صدق ایمان خود را ثابت مى کنند. شک نیست که این صفات مراتبى دارد. بعضى ممکن است در قله آن قرار گرفته باشند، که ما نام آنها را معصومان مى گذاریم. و بعضى در مراحل پائین تر. @emamat_jomeh_rudehen
📸در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید کنندگان و با توجه به در پیش بودن هفته جهانی کار و روز کارگر، بازدید از کارخانه امین شیر رودهن با حضور حجت الاسلام حسینی امام جمعه بخش رودهن، ذوالفقاری بخشدار رودهن، سرهنگ عرب فرمانده سپاه شهرستان دماوند، حجت‌الاسلام اسفندیار نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان، سروان پاوندی فرمانده حوزه مقاومت بسیج بخش رودهن و میرزا‌‌ملکی رئیس اداره کار شهرستان دماوند، صبح امروز انجام شد. ♦️حجت الاسلام حسینی در این مراسم بیان کرد: 🔹کارگران از ارزشمندترین و سودمندترین طبقات جامعه هستند که با کار و تلاش، مسیر پیشرفت و آبادانی جامعه را هموار میکنند. 🔹تولید داخلی باعث پیشرفت اقتصادی کشور است که زحمت آن بر روی دوش کارگران است. 🔹وی با اشاره به انتخابات پیش رو افزود همه ما باید تلاش کنیم ضمن حضور حداکثری در این انتخابات به کسانی رأی بدهیم که دغدغه ی اصلی او تکیه به توان داخلی و حمایت از تولیدکنندگان باشد. 🔹همچنین طی مراسمی که به مناسبت هفته جهانی کار و کارگر در این کارخانه برگزار شد از مدیریت و کارگران این کارخانه تجلیل و قدردانی بعمل آمد. @emamat_jomeh_rudehen
🔺️نکات کلیدی قرآن کریم 🔹معاونت فرهنگی ، تبلیغی ستاد نماز جمعه بخش رودهن @emamat_jomeh_rudehen
🔺️راهکارهای زندگی موفق در قرآن کریم 🔹معاونت فرهنگی ، تبلیغی ستاد نماز جمعه بخش رودهن @emamat_jomeh_rudehen
🔲تفسیر قرآن به بیان حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن ◾هر روز یک آیه ◽هر روز یک نکته آیه ۱۳۸ سوره بقره 🔹معاونت فرهنگی ، تبلیغی ستاد نماز جمعه بخش رودهن @emamat_jomeh_rudehen
قرارگاه فرهنگی نماز جمعه رودهن
🔲تفسیر قرآن به بیان حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن ◾هر روز یک آیه ◽هر روز
در آیه ۱۳۸ سوره بقره می خوانیم؛ «صِبْغَةَ اللَّهِ ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً ۖ وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ» رنگ خدایى (بپذیرید: رنگ ایمان و توحید و اسلام.) و چه رنگى از رنگ خدایى بهتر است؟! و (بگویید) ما تنها او را عبادت مى کنیم. در این آیه خداوند متعال به همگان فرمان مى دهد: تنها رنگ خدائى را بپذیرید (صِبْغَةَ اللّهِ)که همان رنگ ایمان و توحید خالص است. پس از آن، اضافه مى کند: چه کسى رنگى بهتر از رنگ خدائى دارد، هیچ کس رنگى بهتر از رنگ خدائى ندارد، چه رنگى از رنگ خدائى بهتر است؟ و ما منحصراً او را پرستش مى کنیم (وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ صِبْغَةً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُونَ). و به این ترتیب، قرآن فرمان مى دهد: همه رنگ هاى نژادى، قبیلگى و سایر رنگ هاى تفرقه انداز را از میان بردارند و همگى به رنگ الهى در آیند. مفسران نوشته اند: در میان مسیحیان معمول بود فرزندان خود را غسل تعمید مى دادند، گاه ادویه مخصوص زرد رنگى به آب اضافه مى کردند و مى گفتند: این غسل، مخصوصاً با این رنگ خاص، باعث تطهیر نوزاد از گناه ذاتى که از آدم به ارث برده است مى شود. قرآن بر این منطق بى اساس، خط بطلان مى کشد و مى گوید: بهتر این است به جاى رنگ ظاهر و رنگ هاى خرافاتى و تفرقه انداز، رنگ حقیقت و خدائى را بپذیرید تا روح و جانتان از هر آلودگى پاک گردد. راستى چه تعبیر زیبا و لطیفى است! اگر مردم رنگ خدائى را بپذیرند یعنى رنگ وحدت، عظمت، پاکى و پرهیزکارى، رنگ بى رنگى، عدالت، مساوات و برادرى و برابرى، و رنگ توحید و اخلاص، مى توانند در پرتو آن به همه نزاع ها و کشمکش ها که هر گاه بى رنگى اسیر رنگ شود ، به وجود مى آید، از میان بردارند، و ریشه هاى شرک و نفاق و تفرقه را بر کنند. در حقیقت این همان بى رنگى و حذف همه رنگ ها است. در احادیث متعددى از امام صادق(علیه السلام) در تفسیر این آیه نقل شده که مقصود از: صِبْغَةَ اللّه آئین پاک اسلام است . @emamat_jomeh_rudehen