eitaa logo
امام حسین ع
22.2هزار دنبال‌کننده
414 عکس
2.1هزار ویدیو
2هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
۲ برگزار می‌شود. ما سعی می‌کنیم علومی که در آموزش هنرجویان تدریس می‌کنیم علوم کاربردی و تخصصی مداحی باشد، در خانه مداحان از حضور اساتید متخصص و ماهر که سال‌ها در عرصه مداحی حضور داشته‌اند بهره گرفتیم. در زمینه اصول، فنون و تجارب مداحی، از محضر اساتید پیشکسوت با سابقه ۵۰-۶۰ ساله در مدیریت جامعه مداحان استفاده می‌کنیم. استفاده از تجربیات مداحی که فقط در هیأت‌ها و مجالس گوناگون حضور داشته یک بخش کار است، اما استادی که سال‌ها جمع بین مداحان را گرفته و حلقه واسط بین مداحان است بسیار تخصصی‌تر و دقیق‌تر می‌تواند به امر آموزش کمک کند؛ استادی که چنین تجربه‌ای دارد می‌تواند تشخیص بدهد که آیا یک مداح با شیوه‌ای که در پیش گرفته موفق خواهد شد و یا خیر؟ *این آموزش‌ها مربوط به سنین خاصی می‌شود؟ آموزش مداحان در سنین مختلف صورت می‌گیرد و ما هنرجویان علاقمند را با توجه به سن و سالشان می‌پذیریم؛ راهنمایی نوجوانان، جوانان و میان‌سالان، هر کدام روش و شیوه مخصوص به خود را دارد، یک مداح باید استعدادهای ذاتی چون صدای خوش، حافظه قوی و نیز تحصیلات داشته باشد و علاوه بر اینها باید عشق و علاقه به این کار داشته باشد، ما در پذیرش هنرجویان، ابتدا عشق و علاقه را در نظر گرفته و پس از آن به بررسی صدا، حافظه و دیگر شرایط می‌پردازیم. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: آیا دین چیزی جز دوست داشتن است، محبت به خدا و اهل بیت (ع)اساس کار است، آن کسی که با عشق و علاقه پا به عرصۀ مداحی می‌گذارد نسبت به کسی که استعداد ذاتی مداحی دارد به مراتب موفق‌تر است. هدف از مداحی پیوند زدن قلب‌ها، عاطفه‌ها و احساسات افراد با خدا، اهل بیت (ع) و قرآن کریم است؛ در این زمینه ما آموزش‌هایی در حوزه‌های روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، تجوید، مفاهیم و شرح و تفسیر قرآن کریم داریم، اولین اولویت ما آموزش قرآن کریم است. ما در صفحه فضای مجازی، هر روز از هنرجویان می‌خواهیم آیاتی از قرآن را تلاوت کنند؛ کتابی هم با عنوان مداح اهل بیت (ع) و قرآن کریم تألیف کرده‌ایم؛ این کتاب اولین کتاب در زمینه مداحی است که در انتشارات ما چاپ شد، آیاتی از قرآن را که یک مداح می‌تواند سرمشق و الگوی خود قرار دهد انتخاب کرده به همراه تفسیر آیات و تبیین روایات مرتبط، جمع آوری و در این کتاب به رشته تحریر درآوردیم. *بانوان نیز تحت این آموزش‌های مداحی قرار می‌گیرند یا فقط مختص آقایان است؟ خانه مداحان همزمان با برگزاری دوره‌های آموزشی برای آقایان، برای بانوان هم دوره‌های مجزایی برگزار می‌کند و این آموزش‌ها با استقبال خوبی روبرو شده است. *استفاده از تکنولوژی‌های برتر آموزشی در حوزه آموزش مداحی چقدر مورد استفاده قرار گرفته است؟ به طور جدی از تکنولوژی آموزشی جدید در آموزش مداحی استفاده شود و یکی از انتقادهای بنده در آموزش مداحی ارایۀ آموزش‌ها تنها به شیوه سنتی است؛ ما در جهان امروز با تعاملات مخصوص به خود و با سبک‌ها و شیوه‌های جدید زندگی می‌کنیم، فضای جدید با اینکه جهانی است اما منطقی نیست؛ ما نیز باید به این فضا با دید جهانی بنگریم؛ بنابراین ضروری است تکنولوژی آموزشی را ارتقا داده و از روش‌های جدید و بروز آموزش، استفاده کنیم. ما نباید از نظام آموزش و پرورش و یا آموزش عالی کشور در بهره‌گیری از شیوه‌های مدرن عقب بمانیم، از تمام وسایل موجود مانند سایت‌های آموزشی مدرن، در فضای مجازی باید استفاده کنیم و به صورت مجازی از محضر اساتید مستفیض شویم، امروز با توجه به شرایط کروناضرورت استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود. فایل‌های پی‌دی‌اف، صوتی و تصویری، دروس تئوری از اساتید تهیه شده و آموزش از طریق گروه‌هایی در فضای مجازی دنبال می‌شود. امروز در کل کشور و خارج از کشور کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود. رهبر معظم انقلاب، پدیده مداحی را در خور کار علمی دانستند؛ بنابراین با توجه به این فرمایش، مداح باید در زمینه ادبیات، عروض، وزن و شعر فارسی، آموزش‌های جداگانه غیر از قالب هیأت ببیند. امروز متأسفانه برخی مداحان معروف و مشهور به خاطر اینکه امکان آموزش را ندارند به علاقمندان نیز پیشنهاد می‌کنند آموزش مداحی جز هیأت چیز دیگری نیست؛ در حالی که این اشتباه است، حال مگر می‌شود به چنین شخصی عروض و ادبیات فارسی یاد داد؟ مگر می‌شود گوشه‌های آواز را به او آموزش داد؟ آیا می‌توان اشعار چنین فردی را نقد ادبی کرد؟ مگر می‌شود قافیه و ردیف به او یاد داد؟ چرا که این مباحث در نشست‌های علمی صورت می‌پذیرد؛ بنابراین لازم است مداحان، یک انجمن علمی و ادبی داشته باشند تا اساتید فن در این انجمن شرکت کرده و اظهار نظر داشته نمایند. امروز هنرجویان مداحی با مدرک دکتری، کم نیستند که می‌خواند مشتاقانه در این زمینه کارهای علمی انجام دهند؛ چنانچه جامعه نخبگانی و فرهیخته مشاهده کنند که در زمینه مداحی فعالیت‌های علمی .
۳ صورت می پذیرد قطعاً به این حوزه جذب می‌شوند و کارهای پژوهشی انجام می‌دهند. *این پژوهش‌های مربوط به مداحی باید در چه مجامعی ارائه و نقد گردد؟ می‌طلبد پژوهشگرانی که در زمینه علمی شدن مداحی، فعالیت‌های پژوهشی انجام می‌دهند در دیدارهای سالیانه‌ای که جامعه مداحان با رهبر معظم انقلاب دارند فرصتی برای ارائه گزارش پژوهشی خود داشته باشند؛ اینکه بعضاً گفته می‌شود رهبر انقلاب وقت و فرصت برای شنیدن گزارش‌های پژوهشی ندارند سخت اشتباه است؛ زیرا معظم‌له خود فرمودند، من تا پای جان بر سر این علم می‌ایستم و دفاع می‌کنم؛ پس چگونه می‌توان به خود اجازه داد و گفت، رهبری فرصت ندارند؛ در حالی که مطالبه ایشان همین است. مداح، طبق فرمایش مقام معظم رهبری می‌تواند درس انسان شدن، کامل شدن و تقرب الی الله برای اهل هیأت باشد، بنابراین ما نیاز داریم به پدیده مداحی به طور جدی بپردازیم. حضرت آقا بسیار جدی نقشه راه را به خوبی پیش روی ما قرار دادند، بنده قدردان ایشان هستم که این طور به مسائل، واضح، دقیق و تخصصی می‌نگرند، مشکل روز مداحان و جامعه هیأتی را موشکافانه پیدا کرده و هر سال در جمع مداحان گوشزد می‌کنند؛ فقط کافی است ما در این زمینه حرکت کرده و به معنای واقعی کلمه، پیرو رهبری باشیم
5cd82e792a4b751f3adfa089_-430310346639949299.mp3
1.27M
(سلام الله علیها) با روی سیاه و بارِ سنگین گناه با خجلت و شرمساری و حال تباه بر حضرت معصومه گرفتیم پناه یا فاطمه اشفعی لنا عندالله   ✍  ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🎤
. نوحه شهادت سلام اللّه علیها تویِ صحنِت به‌خدا حالِ نوکر بهتره آخه تو دنیا کجا مثلِ خونه‌یِ مادره سایه‌سارِ کریمه رو سرم خونه‌یِ مادریمه این حرم بی‌بی جان/۴/ تب‌داری دمِ آخری یادِ کرب‌و‌بلایی بی‌قرارِ زینب و... بزمِ شامِ بلایی فراقِ دلبر ُو دیدی چه زود پایِ سر نشده پیکرت کبود بی‌بی جان/۴/ مشهد کرب‌و‌بلا آرزویِ هر شبم غلامِ معصومه و... سربازِ بی‌بی زینبم تو سفارشی کُن که امام رضا بزنه امضا بِرم کربلا کربلا ۴ .👇
. ی جدید شهادت بند اول: توی کویر قم فقط تویی که سامان منی عمه ی صاحب الزمان خواهر سلطان منی وقتی میام تو حرمت روبرو ایوون می شینم حس میکنم که زائرِ فاطمه توی مدینم تو کریمه ای و من هم گدا حاجتِ منه تو صحنت روا میگیرم از این حرم کربلا معصومه معصومه بانو ای کریمه ی اهل ولا بند دوم: عالمه ی علومی و به همه ی جهان سری به تو رسیده از ازل ارثیه های مادری وقتی که نا امید میشم از این رفیق و اون رفیق سفره ی دل وا می کنم با تو توی صحن عتیق بی کسم و تکیه گاه منی مقصد تموم راه منی همیشه خودت پناه منی معصومه معصومه بانو ای کریمه ی اهل ولا بند سوم: تا آخرین نفس غمت دوریِ از برادره ولی همه اشکات برا اسیریِ یه خواهره شکر خدا که سهم تو بزم شرابی که نبود نامحرمی تو رو ندید تو کوچه بازارِ یهود میخونی زیر لب از کربلا زینب و چشای نامحرما سری که بلنده رو نیزه ها واویلا واویلا رو لبای شامیا هلهله همسفره با رباب حرمله دختر سه ساله و آبله واویلا واویلا بانو ای کریمه ی اهل ولا شعروسبک: 👇👇👇
. بعد از پدر حالا نگارم را گرفتند از من تمام روزگارم را گرفتند از این جدایی جان من بر لب رسیده هستیِ من تاب و قرارم را گرفتند انگار قسمت نیست وصل ما دوباره در ساوه شوق بی شمارم را گرفتند اما خیالت تخت هر جایی رسیدم خویشان و نزدیکان کنارم را گرفتند حالم بد است اما خدا را شکر در قم با مهربانی حال زارم را گرفتند با احترام و عزت و شوکت کمی از این بار غم هایی که دارم را گرفتند حتی زمان پر زدن از این قبیله مردم همه دور مزارم را گرفتند در شام اما خواهری مضطر چنین گفت: یارب ببین دار و ندارم را گرفتند بالا و پایین رفتن از ناقه چه سخت است وقتی همه ایل و تبارم را گرفتند نیمی ز معجر سوخت...نیمی را کشیدند اصلا تمام اعتبارم را گرفتند در گوش من مانده صدای ذوالجناحش میگفت: با نیزه سوارم را گرفتند یک "یادگاری" بود... اما در خرابه "بنت الحسین" آن یادگارم را گرفتند محمد جواد شیرازی .
گرچه از دوریِ برادرِ خود ذره ذره مریض‌تر می‌شد عوضش میهمانِ مردم قم لحظه لحظه عزیز تر می شد تا بیایی تبرکی ببرند همه درهای خانه‌ها وا بود در میان اهالی این شهر سرِ مهمانیِ تو دعوا بود خوب شد پرده‌هایِ محمل تو هر کجا رفته‌ای حجابت شد خوب شد با محارمت بودی زانویی خم شد و رکابت شد آب پاشیده‌اند و خاک مسیر ذره ای روی چادرت ننشست رد نشد ناقه‌ی تو از بازار محملِ چوبی‌ات سرت نشکست کوچه‌ها ازدحام داشت اما سرِ این شهر رو به پایین است می‌روی کوچه کوچه می‌گویی ضربِ شامی عجيب سنگین است میرسی و حواسِ مردم هست آب در دلت تکان نخورد از کنارِ خرابه رد نشوی یا نگاهت به خیزران نخورد دختری بود با شما یا نه؟ که اگر بود غصه‌ای کم داشت جایِ زنجیر و خار و نامحرم گِردِ خود چند چشمِ مَحرم داشت معجرت احترامِ خود دارد چه خیالی اگر برادر نیست رویِ سرهایشان طبق آمد ولی اینبار رویِ آن سر نیست آه بیماری و همه بیمار شهر قم شد مریضِ روضه‌ی تو حرف دختر شد و دلت لرزید شده وقت گریزِ روضه‌ی تو عمه اش گفت خوب شد خوابید چند شب بود تا سحر بیدار کمکم کن رباب جای زمین سر او را به دامنت بگذار آمد از بین بازوان سر را تا که بردارد عمه‌اش ای داد یک طرف دخترک سرش خم شد یک طرف سر به روی خاک افتاد حسن لطفی .
واحد؛ زینب امام رضا.mp3
1.67M
علیهاالسلام 🔹زینب امام رضا🔹 شفیعۀ قیامت و، بانوی محشری، یا معصومه تویی که نور دیدۀ موسی بن جعفری، یا معصومه با یه نگات غم می‌بری از دل بابا تویی شبیه فاطمه اُمّ اَبیها تو زینبی، تو زینب امام رضایی دیگه مثه تو خواهری ندیده دنیا فدایِ تو ای مهربون‌خواهر هیچکی ندید خواهر از تو بهتر فدایی امام عصرت بودی دور از برادرت نموندی آخر «فاطمه یا فاطمه یا معصومه» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ برای مدح تو بسه، وصف محدثه، یا معصومه حدیث تو مقدسه، ذکر مجالسه، یا معصومه معطره به نام تو بعضی روایات که یادگاری مونده از تو فاطمیات برای ما روایت غدیرو گفتی کلام تو نورِ همه‌ش عمۀ سادات جاریه الطافت عین کوثر باقی می‌مونه فیضت تا محشر حوزه و فیضیه مدیون تو غبار صحنت علامه‌پرور «فاطمه یا فاطمه یا معصومه» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نام تو اعتبار قم، ای افتخار قم، یا معصومه شده حریم اهل‌بیت، با تو دیار قم، یا معصومه وقتی که بی‌قراریم از غم زمونه وقتی که سیل غصه‌هامون بی‌امونه وقتی داریم هوای کربلا و مشهد پناه دل‌ها صحن صاحب الزمونه همیشه هستیم با یادت محشور که زائریم از نزدیک و از دور خونۀ دل‌هامون شد وقف تو خونۀ دل‌هامون شد بیت النور «فاطمه یا فاطمه یا معصومه» شاعر: نغمه‌پرداز: