eitaa logo
امام حسین ع
18.5هزار دنبال‌کننده
397 عکس
2هزار ویدیو
1.9هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
. شُرطه ای داد زد و شاعرتان را کشتند پشت این پنجره ها زائرتان را کشتند ارث برد از پدر خاک، غم و درد و محن چه قدر خاک نشسته ست روی قبر حسن زیر این هرم عطش خیز، سراسر روضه ست سایه انداختن بال کبوتر روضه ست یادم افتاد از آن مرثیه ی عالم سوز بدن شاه رها شد وسط دشت، سه روز جگرم سوخت از این غربتِ بی پشت و پناه دفن شد شاه به دستان دهاتی ها، آه... گریه کردیم و در این حال نمردیم ببخش تازه شد داغ تو هرسال، نمردیم ببخش روضه خوان گفت که مرکب به تنت تاخته است ای تن پاک تو پامال...نمردیم ببخش روضه خوان گفت و شنیدیم و هنوز اینجاییم اگر از روضه ی گودال نمردیم ببخش دل ما سنگ خرابه ست، از آن هم بدتر پا به پای غم غسال نمردیم...ببخش سوم ماه محرم به تو قولی دادیم ما اگر هشتم شوال نمردیم ببخش 🔸شاعر: مسعود یوسف پور✍ .
2023_04_26_05_57_26.mp3
792.9K
۲۵۹ شهر مدینه زین عزا گردیده غمخانه گشته بقیعِ جانفزا مانند ویرانه پامال دست ظلم و کین شد گل و گلخانه شیعه پریشان است فاطمه گریان است از این مصیبت خون به قلب پاک حیدر شد قبر امامان بقیع،با خاک یکسر شد انگار یاس مرتضی در کوچه پرپر شد مهدی دلش خون است از غصه محزون است ✍ .
. یا صاحب الزمان ادرکنا حضرت کوچه ی مهتاب ندیدم تو را سایه ات بر سر احباب ندیدم تو را اشکِ از دوری تو عین گلاب ناب است آبرو بخش گل و آب ندیدم تورا رود جاری خداوند کجایی ، بی تو شده ام ساکن مرداب ، ندیدم تورا لاله با یاد رخت خونجگر صحراهاست آرزوی دل بی تاب ندیدم تورا خوشبحال دل آنها که تو را می بینند بین بیداری و در خواب ندیدم تورا چشم و دل سیرم ازین مردم دنیا ، تنها شده این غصه به دل قاب ندیدم تورا آنچه شد مانع دیدار گناهانم بود منِ نالایق و ناباب ندیدم تورا ای عجب اینکه ندیده شده ام مجنونت عشق دلخواهی و نایاب ندیدم تورا سامرا بود و شلوغی که رسیدم خسته آمدم تا خود سرداب ندیدم تو را کربلا بود و دوباره شب باران ، روضه دور شش گوشه ی ارباب ندیدم تورا * خواهری آمده در مقتل خون می گوید : ای گل تشنه ی بی آب ندیدم تورا شده گودال پر از نیزه و شمشیر و عصا زیر سنگ و همه اسباب ندیدم تورا متولد شعر ۱۰ / ۰۲ / ۱۴۰۲ ✍ .......... . یااباصالح ادرکنی ... دوباره گریه ام  سهم غزل شد نمک هم همدم  زخم غزل شد کسی می گفت (ما یادت نکردیم) که شاعر باز سر گرم غزل شد تمام واژه ها تعظیم کردند نوشتن از شما عزم غزل شد دوباره شمع و پروانه ، دوباره  غم تو بانی بزم غزل شد پری که سوخت اینجا قیمتی شد  و آخر  سرمه ی چشم غزل شد عروض و قافیه اینجا ردیف است پریشانی همه  نظم غزل شد کنار نام زیبای  تو جانا  کلام و  شعر و هر نغمه غزل شد برای از تو گفتن ناتوان است ... قلم هم باعث شرم  غزل شد  همین ابیات  هم توبیخ دارد ... دل من شامل رحم غزل شد کجایی ای سرور بی نهایت بدونت غصه ها سهم غزل شد متولد شعر ۹ / ۰۲ / ۱۴۰۲ ✍ .
47.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیماه سال 1386 مصاحبه و گفتگوی حاج با ابوالشهیدین استاد حاج عبدالمحمود ایزدی رحمت الله علیه این مصاحبه ۱۷ روز قبل از فوت ایشان انجام شده است.
. مناجات با امام زمان (عج) تخریب بقیع درد دل ما بی تو فراوان شده آقا دل ها همه امروز پریشان شده آقا بد می گذرد زندگی مردم دنیا بی تو همه ی سال ، زمستان شده آقا ای باب نجات همگان دست بجُنبان تو نیستی و بد شدن آسان شده آقا آرامش دنیای نفس گیر ، کجایی بدجور جهان بی سر و سامان شده آقا حال دل بیچاره ما تا تو نباشی مانند بقیعی است که ویران شده آقا داده است به ما سوختگان جانِ دوباره رویای بقیعی که چراغان شده آقا ای کاش نمیریم و ببینیم که آنجا چون کرببلا یا که خراسان شده آقا محمد حسین رحیمیان✍ ایام .
‍ . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ آخه تو این دنیا کدوم مادری مثل منه یه پسرم بی حرم و په پسرم بی کفنه وقتی میخوایید برا حسین من کتیبه بزنید یه کتیبه ام برا داداشش که غریبه بزنید حسنم محتشم نداره تو مدینه حرم نداره یه‌دونه زائرم نداره مادرش بمیره (مادرش بمیره برا حسن) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شبای جمعه حسنم یدونه زائر نداره حسن من مثل حسین مقبل شاعر نداره حسن من مادریه که صحن و گنبد نداره حسن من یه زائرم شبیه مشهد نداره حرمش سایبون نداره سقفی جز آسمون نداره این شبا روضه خون نداره مادرش بمیره (مادرش بمیره برا حسن) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ .👇
4_5839245718107196944.mp3
17.23M
| آخه تو این دنیا کدوم مادری مثل منه شنبه۵فروردین۱۴۰۲ مداح : کربلایی حسین طاهری
enc_16827824820338226031475.mp3
2.67M
آخه تو این دنیا کدوم مادری مثل منه یه پسرم بی حرم و یه پسرم بی کفنه وقتی میخواهید برا حسین من کتیبه بزنید یه کتیبه هم برا داداشش که غریبه بزنید 🎙 #️⃣ #️⃣ #️⃣ #️⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. سالروز تخریب بقیع / نوحه --------- یارب مدینه همچو کربلا شد ویرانه جَنَّتُ الْبَقیع  ما شد خصم دین و قرآن زده آتش به جان       آن دشمن قرآن و آیین       ویرانه کرده گلشن دین             بَقیةُ الله  -  آجَرَکَ الله وهابیون دشمن اَهْلِ بیت اند گلچین ترین گلشن اَهْلِ بیت اند رژیم سعودی خائن و یهودی       آنان همه کافر دین اند       از مشرکین و ملحدین اند              بَقیةُ الله  -  آجَرَکَ الله به دست یاغیان مردم فریب حریم اَهْلِ بیت گشته تخریب مرقد امامان شد ز کینه ویران       دل زین جنایت خون فشان است       خونین دو چشم شیعیان است              بَقیةُ الله  -  آجَرَکَ الله بقیع ما ویرانه از نفاق است بی شمع و بی چراغ و بی رواق است جَنّت خاکیان مهر افلاکیان         بر گرد خود حائر ندارد         جز اشک ما زائر ندارد              بَقیّة الله  -  آجَرَکَ الله ** حاج محمود تاری «یاسر» .👇
43.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 نماهنگ سرود "طلایه دار" 《 به مناسبت 》 🎙گروه سرود ابن الرضا ✏شاعر: 🎶آهنگساز: 🔖مدیر تولید: 💥محصول: هما | هنر معلمان انقلاب اسلامی
. سَبح اسمَ رَبک الاعلی آستینت رو بزن بالا برو میدون وبگو حالا هرکی جرأت داره بسم الله علمدار حسینم سردار حسینم سلحشور و وزیر دربار حسینم علمدار حسینم، اخطار حسینم شبیه پدرم من کرار حسینم آخر شب شوم تان سحر میگردد بی عشق حسین، عُمر  هدر میگردد من ماه قبیله ی بنی هاشم و عباسم و دور من قمر میگردد ماه منم، مقصد راه منم غیرت الله منم،نوکر شاه منم ابوفاضل منم شیر منم، رمز تقدیر منم وعلم گیر منم، صوت تکبیر منم ابوفاضل منم یا ابوالفضل یاابوالفضل سَبح اسمَ رَبک الاعلی آستینت رو بزن بالا برو میدون وبگو حالا جان به قربان علی مولا بزن بردل لشکر، امید برادر بزن گردنشون رو، باشیوه ی حیدر حسن شو به روایت، ای شیر شجاعت بگو ماردرو کشتی، برعایشه لعنت این قافله برعلی ارادت دارد در عرصه ی تن به تن مهارت دارد عباسم و ماه آسمان ها میگفت از دیدن روی من خجالت دارد زر منم، یل حیدر منم حکم آخر منم ابوفاضل منم درد منم و هماورد منم معنی مرد منم ابوفاضل منم شعروسبک کربلائی محسن داداشی 👇
4_5924522912244568400.mp3
8.51M
سَبِح اِسمَ رَبکَ الاعلی
. حاج 🎤 ▪️تو زائرات اونی که دل خون ترِ ، منم منم منم تو این شبها اونی که گریون ترِ ، منم منم منم غمِ تو قدِ آسمونُ تا کرده یه غربتی تو قلبِ خسته ام جا کرده خدا چهار تا گنبد و عرش ، برپا کرده 🍁وای بقیع نداره پنجره فولاد 🍁وای بقیع نداره صحنِ گوهرشاد 🍁وای بقیع .. ای دادِ بی داد ... ▪️یه دنیا بی کسی و غربت ، غمِ منِ منِ مدینه روضه خونه قدِ خمِ منِ منِ فقط خدا میدونه که من ، چی دیدم تو کوچه غربت بابامُ فهمیدم کوچه رو دیدم هر شبی که ، خوابیدم 🍁وای بقیع نداره پنجره فولاد 🍁وای بقیع نداره صحنِ گوهرشاد 🍁وای بقیع .. ای دادِ بی داد .👇
. عبور از خطوط قرمز شعر آیینی، اشتباه جبران‌ناپذیری است. استاد محمدعلی مجاهدی (پروانه): محتوای شعر آیینی متأثر از آموزه‌های دینی است؛ بنابراین وقتی ما به لحاظ محتوایی چنین چشم‌انداز باشکوهی را در پیش رو داریم، قلمرو وسیعی از شعر آیینی به لحاظ موضوعی به دست می‌آوریم. متاسفانه در این ده سال اخیر، چنین آسیب‌هایی به‌طور جدی شعر آیینی ما را در تهدید خود دارد و این شعر را با اما و اگرهایی روبه‌رو ساخته است. وی در توضیح بیشتر در این‌باره اظهار می‌کند: آسیب‌شناسی در مورد شعر آیینی، جایگاه بسیار مهمی دارد؛ چون اگر یک شاعر، درباره‌ی یک معشوق خیالی غزلی می‌سراید، هرچه تصور می‌کند می‌تواند درباره‌ی آن معشوق مجازی به رشته‌ی تحریر دربیاورد، اما در شعر آیینی این‌گونه نیست، چارچوب‌ها مشخص است و شاعر نمی‌تواند از این خطوط قرمز عبور کند؛ وقتی از این خطوط عبور کرد، شعر را با آسیب مواجه می‌کند. این پیش‌کسوت شعر آیینی به نمونه‌هایی در این‌باره اشاره کرده و می‌گوید: اگر شاعر به ائمه‌ی اطهار(ع) نسبت خدایی بدهد، غلو کرده است؛ غلو شرک است، کفر است؛ هر شاعری مرتکب این اشتباه بشود، نه‌تنها در پیشگاه خداوند، بلکه در عالم آخرت مورد پرسش و ایراد اهل‌بیت (علیهم‌السلام) قرار می‌گیرد که چرا با نسبت خدایی دادن به ما، عقل بشری را دچار تردید کردید، ما که بارها بر بندگی خود افتخار می‌کردیم. استاد مجاهدی می‌افزاید: به عنوان مثال، وجود نازنین حضرت امیرالمومنین علی(ع) دارای یک پارادوکس صفاتی است؛ از جهتی ایشان رحیم‌ترین بشر است در برابر یتیمان، از طرفی قهارترین مرد در میدان جنگ و مبارزه؛ یا این‌که شاخص‌ترین فرد در محراب است که اظهار بندگی می‌کند. وی معتقد است این صفات متضاد تنها در یک انسان کامل به تجلی می‌نشیند که اتم آن را در ذات ربوبی می‌بینیم. این پیش‌کسوت شعر آیینی ادامه می‌دهد: خداوند برای این‌که ما انسان‌ها از صفات جلالی حضرتش بهره‌ای داشته باشیم و بتوانیم آن را لمس کنیم، آن را در وجود این چهارده آیینه‌ی نورانی متجلی کرده است. وی اظهار می‌کند: حالا و در این شرایط، وقتی که ما مقام و حرمت حضرات معصومین را نشناسیم، در ستایش ایشان الفاظی به‌کار می‌بریم که گاهی وقت‌ها موهن و رکیک است و شخصیت والای این معصومین را لکه‌دار می‌کند؛ یعنی شاعر ناخودآگاه به حرمت ایشان تجاوز می‌کند. حرمت معصومین (علیه‌السلام) در شعر حفظ شود. وی می‌افزاید: این اما در حالی است که انسان باید در برابر معصومین، با حرمت صحبت کند، مثلاً در مورد پرده‌نشنینان حریم عفاف، شاعر حق ندارد درباره‌ی جمال این بزرگواران وارد صحبت شود؛ غیرت کدام مرد اجازه می‌دهد که مرد دیگری درباره‌ی زیبایی همسرش صحبت کند؟ آن هم علی(ع) که غیرت‌الله است. استاد مجاهدی برخی سروده‌ها در مدح حضرت مهدی(عج) را هم دچار ضعف‌هایی می‌داند و اظهار می‌کند: ما برای حضرت مهدی(عج) آن‌همه رسالت‌های جهانی قائل هستیم؛ ایشان قرار است حکومت توحید را در کل دنیا بگستراند، حالا اگر شاعر، به دانه‌ی خال آقا گیر بدهد، انگار که دارد برای یک معشوق مجازی درد دل می‌کند. وی با بیان این‌که نسبت خدایی دادن و سرودن چنین اشعاری در خصوص ائمه(ع) در این دهه‌ی اخیر در بین شاعران باب شده و آسیب‌هایی را متوجه شعر آیینی کرده، می‌گوید: این‌ها همه جسارت است، اشتباهات جبران‌ناپذیری است که دارد در شعر آیینی اتفاق می‌افتد. شعر ماندگار هم می‌توان سرود. ایشان البته این آسیب را متوجه همه‌ی اشعار آیینی نمی‌داند. دبیر شعر آیینی کشور اظهار می‌کند: در کنار همه‌ی این موارد، ما شاهد آفرینش آثار بسیار فاخری هم هستیم که غالباً توسط شعرای توانمند جوان ما عرضه می‌شود، در کنگره‌ها، جشنواره‌ها و شعرخوانی‌های متعدد، اشعاری را می‌شنویم که از آن‌ها بسیار لذت می‌بریم. وی می‌افزاید: حتی در بعضی از این سروده‌ها، جای خالی برخی مقوله‌های حماسی و ارزشی که در پیشینه‌ی مکتوب 11سده‌ای شعر آیینی به فراموشی سپرده شده، با نگاه نافذ این شاعران به صورت هنرمندانه‌ای پُر شده است. وی تصریح می‌کند که باید قدر این شاعران را بدانیم تا کسانی که اشعار قابلی ندارند و مسیر را به درستی نپیموده‌اند، به این شاعران اقتدا کنند و بدانند در این عرصه، شعر ماندگار هم می‌توان سرود.
. قلمرو وسیعی از موضوعات شعر آیینی داریم استاد مجاهدی در ادامه ی صحبت‌هایش، تعریفی از شعر آیینی ارائه می دهد و از ویژگی‌های آن می‌گوید. وی با بیان این‌که شعر آیینی به لحاظ ساختاری و نمای بیرونی هیچ تفاوتی با سایر انواع شعرهای زبان فارسی ندارد، می‌گوید: تنها ممیزی که شعر آیینی را از قید شعرهای غیر دینی جدا می‌کند، به لحاظ محتوایی است. وی می‌افزاید: محتوای شعر آیینی متأثر از آموزه‌های دینی و برگرفته از رهنمودهای وحیانی و خاندان اهل‌بیت(ع) است؛ بنابراین وقتی ما به لحاظ محتوایی چنین چشم‌انداز باشکوهی را در پیش رو داریم، قلمرو وسیعی از شعر آیینی به لحاظ موضوعی به دست می‌آوریم. شعر آیینی فقط منقبت و مرثیه نیست وی با بیان این‌که شعر آیینی محدود به منقبت و مرثیه نیست، ادامه می‌دهد: این یک اشتباه بزرگ است که از دیرباز در حق شعر آیینی روا داشته شده است و بعضی هنوز هم بر آن پا می‌فشارند. وی می‌گوید: شعر آیینی از مقوله‌ی توحید گرفته تا مقوله‌های اخلاقی، عرفانی، بینشی، معرفتی، اجتماعی، حکمی و پندی، تا مسائل مرتبط با جهاد اصغر که مبارزه و قیام و دفاع و جهاد و شهادت را در بر می‌گیرد، شامل می‌شود و در نهایت مناقب و فضایل حضرت معصوم را در بر می‌گیرد. شعر آیینی از منابع وحیانی الهام می‌گیرد. وی تاکید می‌کند که هر شعری که به لحاظ محتوایی، برگرفته از منابع وحیانی و آموزه‌های قرآنی، اسلامی و عترت باشد، حضورش را به عنوان یک شهروند در قلمرو شعر آیینی به رسمیت می‌شناسیم. استاد مجاهدی همچنین به تقسیم‌بندی انواع شعر آیینی پرداخته و اظهار می‌کند: از لحاظ موضوع، این شعر شامل شعر توحیدی، اخلاقی و پندآموز و حکمی، شعر بیداری، عرفانی، ولایی و شعر رهایی است. وی می‌افزاید: شعر رهایی را نیز در دو بُعد می‌توان معنا کرد؛ اول بعد شخصی آن است، یعنی مقوله‌هایی که اگر انسان دقیقاً به آن عمل کند، از چنگال نفس نجات می‌یابد و به مقام رهایی و حریت می‌رسد. این پیش‌کسوت شعر آیینی کشور، بُعد دوم شعر آیینی را مقوله‌هایی می‌داند که اگر اجتماع به آن پای‌بند باشد، آن جامعه در برابر شبیخون‌های بی‌امان فرهنگی مصون می‌ماند و به مقام رهایی از همه‌ی تعلقات و وابستگی‌های غیر الهی می‌رسد؛ از جمله مقوله‌های مربوط به دفاع، اعتراض، بیداری، قیام، جهاد، شهادت و... استاد مجاهدی شعر ولایی را هم شامل شعر نبوی، علوی، فاطمی، شعر کربلا، شعر رضوی و مهدوی دانسته و اظهار می‌کند: شعر مهدوی نیز زیرمجموعه‌هایی از جمله شعر ظهور، فرج، توسل و تشرف را در برمی‌گیرد. وی می‌گوید: با توجه به آنچه که عنوان شد، اگر بخواهیم جایگاهی برای شعر آیینی در شعر فارسی ارائه کنیم، بدون اغراق باید بگوییم که نزدیک به 70درصد متون منظوم فارسی یا متأثر از منابع اسلامی است یا برگرفته از قرآن و کلمات قصار ائمه‌ی معصومین(ع) و روایات و احادیثی که از این بزرگواران داریم. .
. حاج حسین 🎤 بین تمومه اهل بیت غریب ترینه به خدا حسینیا گریه کنید برای امام مجتبی آخر آقا صحن و سرای تو رو می‌سازیم با گنبد و پنجره فولادت یه عکس یادگاری می‌اندازیم غریب‌ترین جای جهان بقیع مهدی صاحب الزمان بقیع یه روز میشن مدافعان حرم به عشق تو مهندسان بقیع جانم غریب فاطمه حسن جانم جانم غریب فاطمه حسن جانم حسن حسن حسن حسن بین تموم اهل بیت از همه مادری‌تری نشون دادی توی جمل از همه حیدری‌ تری بین تموم اهل بیت غریب‌ ترینه به خدا حسینیا گریه کنید برای امام مجتبی آخر آقا صحن و سرای تو رو می‌سازیم با گنبد و پنجره فولادت یه عکس یادگاری می‌اندازیم غریب‌ترین جای جهان بقیع مهدی صاحب الزمان بقیع یه روز میشن مدافعان حرم به عشق تو مهندسان بقیع جانم غریب فاطمه حسن جانم جانم غریب فاطمه حسن جانم حسن حسن حسن حسن بین تموم اهل بیت از همه مادری‌ تری نشون دادی توی جمل از همه حیدری‌ تری .👇
. نا جوانمردان از اینجا صحن را برداشتند کاش می گفتند گنبد را چرا برداشتند زائری آمد کنار قبر آقایش نشست با کتک او را ز قبرمجتبی برداشتند خاک اینجا برتر از خاک تمام عالم است خاک اینجا را همه بهر شفابرداشتند تا که خاک کربلا هم مادری باشد کمی... ازهمین ها را برای کربلا برداشتند خواستند آثار جرم شهر مخفی ترشود ازمیان نقشه اسم کوچه را برداشتند آنقدر با گریه مردی بر رخ خود لطمه زد تا که از قبر امام شیعه پا برداشتند یک مفاتیح الجنان آورده بودیم،ازچه رو دو نگهبان آمدند ازپیش ما برداشتند!   خاک اینجا بوی سیلی مکرر می دهد بوی گریه های دختر بهر مادر می دهد   آخرش این خاک ایوانش طلایی می شود گنبد و گلدسته های باصفایی می شود این حرم با چار گنبد می شود بیت الحسن هرکسی اینجا بیاید مجتبایی می شود پنجره فولاد اینجا چه قیامت می کند واقعاً اینجاعجب دارالشفایی می شود نقشه ی این صحن را باید که از زهرا گرفت نقشه را مادر دهد وه چه بنایی می شود گنبد صادق ضریح باقر و صحن حسن پرچم سجاد، دارد دل هوایی می شود! حتم دارم ساخت و ساز حرم های بقیع ازهمان لحظه که آقا تو میایی می شود می رسد روزی که با دستان پر مهر شما از رواق و صحن اینجا رونمایی می شود   آخرش من مطمئنم این گره وا می شود این حرم زیباترین تصویر دنیا می شود     هرچه خواندم در بقیع، از سینه عقده وانشد هرچه گشتم قبر زهرا مادرم پیدا نشد راه ما را بسته بودند هرچه من می خواستم... تا روم درپیش قبر مادر سقا نشد سربه دیوارش نهادم روضه ها خواندم ولی هیچ یک از روضه هایم روضه زهرا نشد "کوچه ای تنگ ودلی سنگ وصدای ضرب دست" بعد از آن سیلی دگر چشمان زهرا وانشد از همان شب که علی تابوت را برشانه برد زائر زهرا شدن جز نیمه ی شبها نشد بعد زهرا مرتضی ماند و غم زخم زبان هیچ کس جز درد پهلو همدم مولا نشد زینبش می گفت من دیدم میان شعله ها مادرم افتاد پشت در و دیگر پا نشد سالها رفت و غروبی خیمه ها آتش گرفت هیچ جایی مثل دشت کربلا غوغا نشد هیچ جایی خواهری داغی به این سختی ندید هیچ جایی بر سر پیراهنی دعوا  نشد .
YEKNET.IR - shoor 2 - salroze takhrib baghi 1402 - hasan ataei.mp3
5.97M
🔳 به رشادت سردار حنین و به عزت ام الحسنین از بقیع حسنی تا کرببلا ساخته میشه یک بین الحرمین 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. تو کوچه های این کوفه یتیم نوازیت معروفه نگاه ایتام کوفه به لطف حیدر معطوفه جات خالی بود خرابه،گفتنش هم عذابه با زجر وحرمله یه عده اومدن کنار نیزه ها رقیه تو زدن تموم صورت رقیه شد کبود یتیم نوازیشون با تازیونه بود محبتهای حیدر رو تلافی کردن نامردا دل علی رو آزردن، یک شب تاریک تو صحرا یه شب بدون فریاد ازروی ناقه افتاد یه شب که بی هوا زخواب پریده بود تو خواب یه مادر خمیده دیده بود سواره ای پلید بامرکبش رسید موهای دختر سه ساله رو کشید کنم پذیرائی از تو، باروی نیلی ای بابا شبیه زهرا گشتم من،امان زسیلی ای بابا خوش اومدی خرابه، عمه دلش کبابه بگو کجاست تنت، وا مونده پیرهنت بگو به من تورو چه جوری کشتنت آبت دادند یانه، شهید تشنه لب پیشت میخندیدن، یه عده بی نسب شعروسبک کربلائی محسن داداشی 👇