#سبک هواتو کردم.....
باب الحوائج
منم گرفتار ُو شما گره گشایی
باب الحوائج
دلم تو روضه هات می شه امام رضایی
باب الحوائج
زائر صحنِ تو شده کـرب و بلایی
دل مجنـون شده زائرِ کاظمین
توی صحنت میاد بوی صحنِ حسین
بارونه دوتاچشام می خونه واسه آقام
مدیونِ... موسی بن جعفرم'۲'
مولا مولا باب الحوائج'۴'
برات بمیرم
تابوت پیکرت شده یه تخته پاره
برات بمیرم
برا چشایی که داره برات می باره
کفن آوُردن
امام رضا می گه حسین کفن نداره
شده صاحب عزا علی موسیَ الرضا
شبیه روضه یِ... تو به کرب و بلا
اما روی نیزه ها سر نیست و به بچه ها
سیلی دشمنا نمی زنن'۲'
لا یوم کیومک یا حسین '۴'
#حسین_ایمانی
💌
حرم از توست ، زیارت شدنش با زائر
تذکره از تو ، به سر آمدنش با نوکر
حرمت دور شده از مَنِ دور افتاده
چِقَدَر فاصله افتاده ز تو ، تا نوکر
ناز کن ، نازِ ضریح تو کشیدن دارد
عاشقِ این اگر و شاید و اما ، نوکر
جای من را وسط صحن خودت خالی کن
تا به یک باره ز لطفت بخورد جا ، نوکر
"یا رضا " است به لبهای من امروز ، رضا
کاش فردا بشود ذکر لبت "یا نوکر"
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا ..
التماس دعا ..
❤️روزتون امام رضایی❤
#منبر_متنی
🔻 #زیارت_عاشورا مسير تشکيل جامعهٔ مطلوبِ ایمانی را ترسیم میکند.
«جامعه مؤمنين بايد حول محور بلاء وليّ خدا و عبادت حضرت در عاشورا و سجده عظيم حضرت شکل بگيرد.
زيارت عاشورا، مسير شکلگرفتن اين جامعه را بيان ميکند.
👈جامعه مؤمنين بايد به برائت کامل برسند، بايد به محبّت کامل برسند و اين برائت و محبّت تبديل به "روابط اجتماعي" بشود : «إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکمْ وَ وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاکمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاکم». «مُحبٌّ لِمَن أحَبَّکُم، مُبغِضٌ لِمَن أبغَضَکُم». «إِنِّي أتقرّب إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ وَ إِلَى أمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَيک بِمُوَالاتِک، وَ بِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ قَاتَلَک وَ نَصَبَ لَک الْحَرْبَ» تا اينجا که «أتقرّب إِلَى اللَّهِ ثُمَّ إِلَيکمْ بِمُوَالاتِکمْ وَ مُوَالاةِ وَلِيکمْ»؛ ما از طريق موالات دوستان شما به شما نزديک ميشويم... .
طريق قرب الي الله چيست؟ «أتقرّب إِلَى اللَّهِ ثُمَّ إِلَيکمْ بِمُوَالاتِکمْ وَ مُوَالاةِ وَلِيکمْ». طريق تقرّب ميشود موالات رسول(ص)، موالات اهل بيت(ع) و موالات اولياء آنها.
[البته] موالات اولياء آنها اگر براي نفس باشد، تقرّب نميآورد. يعني اين موالات، موالاتي است که از بستر محبّت وليّ خدا ميگذرد. دشمنيها، بغضها، نفرتها، شدّتها، غضبها، همه از بستر ارتباط با وليّ خدا ميگذرد. رحمتها و محبّتها و عطوفتها هم همه از بستر ارتباط با وليّ خدا عبور ميکند. اين ميشود جامعه مؤمنين.»
🎙استادسیدمحمّدمهدی #میرباقری
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#منبر_متنی
🔻زیارت عاشورا جزو قُلّههای معارف اسلامی است.
🔻زیارت عاشورا انسانهای بزرگ تربیت میکند.
«زیارت عاشورا جزو قلههای معارف ماست که برکات حادثه عاشورا را توضیح میدهد.
در زیارت عاشورا سیر مومنین با عاشورا به اینجا میرسد که «لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّة». یعنی نسبت به عظمت حادثه عاشورا درک پیدا میکنند و طبیعتاً نسبت به جبهه مقابل - که آن هم یک جبهه بزرگ تاریخی است - بصیرت پیدا میکنند و به موضعگیری میرسند: «سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُم» (که از لعن و برائت شروع شده تا به درگیری و صف و قتال میرسد).
قدمهای بعدی در زیارت عاشورا، آن سلوک باطنی جامعه مومنین است که غیر از این درگیریهایی که اتفاق میافتد و جامعه مومنین را آماده میکند.
شما برای اینکه یک نهضت و قیام بزرگی را اداره بکنید باید آدمها را متناسب با آن بسازید. اگر بناست یک اقدام بزرگی مثل پاک کردن عالم از جبهه کفار و تحقق عدل اتفاق بیفتد، باید آدمهایی تربیت بشوند که ظرفیت و استقامت و انگیزه انجام این کار را داشته باشند.
توجه به عاشورا و عظمت فعل حضرت و گستردگی کار دشمن و موضعگیری در مقابل دشمن تا صف و قتال، و بعد هم آن خصوصیاتی که در جبهه مومنین باید اتفاق بیفتد تا بتوانند در کنار امام زمان(ع) بایستند و درگیر بشوند (معیت و ثبات قدم و حیات طیبه...)، همه، ذیل واقعه عاشورا اتفاق میافتد و همه را در زیارت عاشورا میبینید.»
🎙استادسیدمحمّدمهدی #میرباقری
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#منبر_متنی
🏴 تاکید بر قرائت زیارت عاشورا
♦️سرّ اين كه سفارش كرده اند هر روز #زيارت_عاشورا بخوانيد و نسبت به اهل بيت(عليهم السلام) تولّي داشته و بر آنان #صلوات و درود بفرستيد و از دشمنانشان تبرّي بجوييد، ♦️براي آن است كه طرز فكر معاندان ايشان منفور شود وگرنه هم اكنون سخن از معاويه و يزيد نيست تا آنها را لعنت كنيم. نام و ياد آنها رخت بربسته و قبرشان نيز زباله داني بيش نيست، الآن سخن از فكر و راه يزيد و يزيديان عصر است[1].
🔸زن فرعون وقتي كه به درگاه الهي دعا كرد، نگفت خدايا مرا فقط از #فرعون نجات بده بلكه گفت: (ربّ ابْنِ لي عنْدك بيتاً في الجَنّة ونجّني من فرْعوْن وعمله ونجّني من القوْم الظالمين)[2] يعني مرا از فرعون و فرعونيان، كه طرفداران سنّت سيّئه و رفتار ناپسند او هستند، #نجات بده. تفكرّ براي هميشه باقي مي ماند هر چند كه اسم و عنوانش تغيير پيدا كند.
🔸بعد از تار و مار شدن #خوارج در #نهروان و خارج شدنشان از صحنه حيات و زندگي، به علي بن ابيطالب(عليهم االسلام) عرض شد: اين مقدس هاي خشك از بين رفتند.
📝 فرمود: «كلاّ والله إنّهم نُطَف فى أصْلاب الرجال وقرارات النساء كلّما نَجَم منْهم قرنٌ قُطِع، حتّي يَكون آخرهم لُصوصاً سَلاّبين»[3]؛
♦️اينها نطفه هايي هستند در پشت مردان و قرارگاه زنان. هرگاه مقداري از اينها از بين بروند، عده اي ديگر ظهور مي كنند تا اين كه #سرانجامِ كار، سارقانِ مسلّح و ره زنانِ غارتگر خواهند شد.
♦️اكنون نيز، هم راه #سالار_شهيدان زنده است و هم مرام و مسلك #اموي و #مرواني و #عباسي وجود دارد. اين كه سفارش فراوان به اشك ريختن و عزاداري كردن نموده اند براي آن است كه « اشك بر شهيد اشتياق به شهادت را به همراه دارد » ، خوي حماسه را در انسان زنده و طعم شهادت را در جان او گوارا مي گرداند. چون اشكْ رنگ كسي را مي گيرد كه براي او ريخته مي شود و همين رنگ را به صاحب اشك نيز مي دهد.
♦️ از اينرو انسان حسيني منش، ▪️نه ستم ميكند و
▪️نه ستم ميپذيرد. اين كه عده اي به فكر ظلم كردن يا ظلم پذيري هستند براي آن است كه خوي حسيني در آنها نيست وگرنه شيعه خاص حسين بن علي(عليهم السلام) ▪️نه ظلم مي كند و ▪️نه ظلم ميپذيرد.
آن كسي كه ظلم پذير است اموي مسلك است چنانكه ظالم هم اموي صفت است، هر چند كه زمزمه «يا حسين» بر لب داشته باشد. و در #قيامت كه هر كسي را به نام زمامدارش صدا مي زنند: (يوْم ندْعوا كلَّ أُناسٍ بإمامهم)[4]، شخص ستمگر در صف #امويان شركت مي كند.
🔸 لذا اگر انسان بخواهد بفهمد كه راهيِ راه حضرت #حسين_بن_علي (عليهما السلام) است يا راهيِ راه امويان، بايد ببيند كه در او خوي ستم پذيري يا سلطه گري وجود دارد يا نه. اگر گرايش به اين خصلتهاي زشت را در خود ديد بايد در #اخلاق خود تجديد نظر كند.
📝[1] ـ وصيتنامه امام خميني قدّس سرّه، مقدمه.
📝[2] ـ سوره تحريم، آيه 11.
📝[3] ـ نهج البلاغه، خطبه 60.
📝[4] ـ سوره اسراء، آيه 71.
▪️حضرت آيت الله #جوادی_آملی مدظله العالی
▪️حماسه و عرفان، صفحه 311
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#منبر_متنی
روایت استاد مرتضی #آقاتهرانی از حال و هوای علما و بزرگان در ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا علیهالسلام و اهتمام جدی ایشان به خواندن مداوم #زیارت_عاشورا...
معروف است که از دیرباز اینگونه بوده است که «زیارت عاشورا» نزد علما و بزرگان بسیار محترم و مجرب بودن و از آن به عظمت و بزرگی یاد میکردهاند. آن چیزی را که بنده میدانم، این است که مرحوم آیتالله قاضی أعلیاللهمقامهالشریف هر روز، یعنی هر بیستوچهار ساعت، یکمرتبه زیارت عاشورا را به همراه صد لعن و صد سلام میخواندند. ایشان این کار را به صورت مداوم انجام میدادند. اما در اواخر عمر پشیمان میشوند که چرا این کار را یکمرتبه روز و یکمرتبه شب انجام ندادهاند.
مرحوم آیتالله بهجت هم همین کار را میکردند. بارها دیده بودیم هنگام درس اگر کسی سؤالی میکرد و یا حرفی میزد، ایشان گوش میدادند و به سرعت زیارت عاشورا میخواندند؛ مگر در زمانی که ایشان صحبت میکردند. تسبیح خود را با دقت نگه میداشتند تا حساب ذکرها را فراموش نکنند. این شیوهی بزرگان بوده است.
مرحوم آیتالله اراکی از قول استادشان، مرحوم آیتالله شیخ عبدالکریم حائری نقل میکردندکه زمانی که در نجف طاعون و وبا آمده بود، مرحوم سید محمدباقر فشارکی اعلیاللهمقامهالشریف حکم میکند که همه زیارت عاشورا را به همراه صد لعن و صد سلام تلاوت کنند و مردم نجات پیدا میکنند. این قضیه طوری شد که مشخص شده بود که شیعیان بیمار نمیشوند و نمیمیرند و تنها این اهل تسنن هستند که به بیماری وبا مبتلا میشوند و جان خود را از دست میدهند. سنیها این قضیه را با علمای شیعی مطرح میکنند. مرحوم آیتالله فشارکی به ایشان میفرمایند که شیعیان زیارت عاشورا میخوانند، شما هم بخوانید. بعد از این ماجرا آنها هم این کار را انجام میدهند و زیارت عاشورا را میخوانند و آنها هم نجات پیدا میکنند.
مرحوم علامه طباطبایی (قدّس سرّه) جزء دستوراتشان میباشد که بنده از مرحوم آیتالله حاج شیخ علی پهلوان (ره) هم شنیدهام که میفرمایند: انسان باید حداقل از اول محرم تا اربعین هر روز زیارت عاشورا بخواند و تقسیم کند که صد لعن و صد دعا را در روز بگوید. مشکلی ندارد که میان لعن و سلام فاصله بیفتد. لعن و سلام باید قوامدهندهی کار او و ملات زندگی او شود. زمانی که صد لعن و صد سلام به پایان رسید، آخر شب نمازش را به جا آورد و دوباره هنگام سحر زیارت عاشورا بخواند و این کار را هر روز ادامه دهد.
البته در روز عاشورا تفاوت دارد. در روز عاشورا باید زیر آسمان، با سر و پای برهنه، زیارت عاشورا را به همراه صد لعن و صد سلام بخواند و در پایان نمازش را هم بخواند. این زیارت، زیارت منحصر به فردی است. ابتدا حالت تبرّی، سپس حالت تولّی است. یعنی ابراز نفرت و بیزاری نسبت به هر کسی که دشمن اهلبیت علیهمالسلام میباشد؛ و یا نسبت به آنها ظلم و ستم روا داشته است و یا اینکه خود یا دیگران را نسبت به تقابل با آنها آماده کرده است؛ حتی کسی را برای رویارویی با اهلبیت علیهمالسلام دیگری را تحریک کرده است؛ خواه در گذشته، خواه در آینده؛ هیچ تفاوتی وجود ندارد.
زیارت عاشورا از حضرت امام باقر علیهالسلام است که «علقمة بن محمد حضرمی» تعلیم داده شده است. آن را دیگران نیز از امام محمدباقر علیهالسلام روایت کردهاند و بزرگانی چون شیخ طوسی در کتاب مصباح آن را نقل کرده است. البته این یک حدیث قدسی است؛ یعنی جزء اسراری است که انبیاء گذشته از خداوند متعال دریافت کرده بودند و به انجام آن مبادرت داشتهاند. حدیث قدسی به حدیثی گفته میشود که از جانب خداوند متعال گفته میشود و معنا را پیامبر دریافت میکند و آن حدیث را به لفظ خودش بیان میکند. معنا را از خدا گرفته است و در قالب لفظ خود ریخته است. بر عکس احادیث و روایات معصومین علیهمالسلام که هم لفظ و هم معنا از جانب همان معصوم است، در حدیث قدسی معنا از بالا دریافت میشود و برای بیان از لفظ پیامبر یا امام استفاده میشود. پس، در این ایام از این زیارت عظیم غفلت نورزیم.
والحمدلله اولاً و آخرا
📚 دفتر نشر آثار استاد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مي زنم دم ز علمدار رشيد حرم عشق
شه با كرم عشق
مه محترم عشق
صفاي قدم عشق
چكد از لب او بر لب پيمانه نم عشق
همان شاه كه باشد سر دوشش علم عشق
نگار دل زارم صفا بخش مزارم
بجز عشق جمالش به دل خويش ندارم
قرارم، بهارم، شعارم همه دار و ندارم
كه باشد شب اول قبرم به كنارم
دلم عاشق رويش شدم بنده كويش
دلم بسته به مويش ، قدح نوش سبويش
شتابان دل زارم همه شب جانب كويش
چنان برگ خزاني است روان در دل جويش
ندارم به خدا جز هوس ديدن رويش
مرا كشته به والله علي واري خويش
اباالفضل اميرم، امير بي نظيرم
كه جز عشق رخش در دل خسته نپذيرم
چه خوش باشد اگر باز زنده با دو سه تيرم
كه صيدش شوم و و زير قدمهايش بميرم
ز غيرش همه سيرم
دل از مهر خدايي اباالفضل نگيرم
علمدار اباالفضل، سپه دار
(اباالفضل)
جهانگير و جهاندار
بود دلبر و دلدار
مرا يار و مددكار
طپش هاي دل حيدر كرار
شده در حرم فاطمه پرگار
زنم جار،بود عشق شرر بار
بگويد سر ديوانه سردار
سرم پر ز هوايش
دلم جاي ولايش
غلامم به سرايش
همه هستي و دينم به فدايش
ربوده ز سر روح الامين عقل صدايش
بود محور عرش ازلي دست جدايش
حسين بن علي سوره توحيد
بخواند ز برايش
كسي نيست به پايش
به قربان نوايش
به قربان دعايش
دلم گشته خريدار بلايش
به قربان گره بند قبايش
لقب باب الحوائج
نسب باب الحوائج
خداوند نجابت و ادب باب الحوائج
دلم غرق كمالش، پريشان وصالش
دو ابروي هلالش ، جمالش و كمالش
بود زينب كبري همه جا محو جمالش
دلم بنده نامش ، گرفتار مرامش
كه افتاده به دامش
نه حاتم نه سليمان و نه لقمان
كه موسي است غلامش
حسين است كلامش
ببين حسن ختامش
به زهراست سلامش
قيامت متجلي شود از وقت قيامش
تمامي بهشت است بنامش
زور بازوي علي باب الحوائج
ناصر دين نبي باب الحوائج
بچه شير مرتضي باب الحوائج
اي شهيد علقمه باب الحوائج
اي عزيز فاطمه باب الحوائج
شور توسل به امام رضا علیه السلام
( صلی الله علیک ، یا رضا یا مولا
بابی انت و امی یابن الزهرا 2 ) 2
( عمریه تو صحن و سراتم من
عمریه سائل و گداتم من ) 2
تویی که سلطان منی ، روح دل و جان منی
مومن عشق تو شدم ( تویی که ایمان منی ) 2
(هستی یار ، دل من
عشقت در ، گل من
ای مهرت ، ای عشقت ، حاصل من ) 2
ای خدا ، ای خدا ، داره دلم شور مدینه 2
ای خدا ، ای خدا ، این آرزو مونده تو سینه 2
( صلی الله علیک ، یا رضا یا مولا
بابی انت و امی یابن الزهرا 2 ) 2
( من دخیلم به پنجره فولاد
دم مرگم تو از منم کن یاد ) 2
تویی که مولای منی ، تویی که آقای منی
روز قیامت نشده ، ( محشر کبرای منی )2
( ای دلدار ، دل من
سالار ، دل من
ای حلال همه، مشکل من ) 2
( هستی آقا ، تو کریم
کربلا ، می بریم
بدم من ، اما ، تو می خریم ) 2
السلام ، السلام ، سلام به گنبد طلایی 2
السلام ، السلام ، به تو که یار غربایی 2
صلی الله علیک ....
محمد #مبشری
مشابه سبک زیر
به سبک زیر 👇👇👇
#امام_رضا
نوحه #سنتی شب هفتم امام حسین علیه السلام
☑️ بند اول
شب هفت حسین عزیز زهرا بود 2
از غمش خونجگر هر دل شیدا بود
آمده از جنان
مادرش با فغان
مظلوم حسین من / ای نور عین من 2
☑️ بند دوم
شب درد و غم و سوز و اشک و عزاست2
سر شه کوفه و پیکر او کربلاست
می کنیم زمزمه
ای گل فاطمه
مظلوم حسین من / نور دو عین من 2
☑️ بند سوم
یا حسین یا حسین این شعارت بود 2
مرگ در راه حق افتخارت بود
شب درد و غم است
دل پر از ماتم است
مظلوم حسین من / نور دو عین من 2
☑️ بند چهارم
همچو شمعی ز داغ تو بسوزم حسین 2 چشم امید خود سویت بدوزم حسین
تو شهید منی
تو امید منی
مظلوم حسین من / نور دو عین من 2
☑️ بند پنجم
امشب از دل دعا بجان زینب کنیم 2
گریه بر غصه ی نهان زینب کنیم
دیده پر اشک و خون
غمش از حد فزون
مظلوم حسین من / نور دو عین من 2
محمد #مبشری
به سمت گودال از خیمه دویدم من
شمر جلو تر بود دیر رسیدم من
سر تو دعوا بود ناله کشیدم من
سر تورو بردن دیر رسیدم من
یه گوشه گودال مادر و دیدم من
که رفته بود از حال دیر رسیدم من
صدا زدی من رو خودم شنیدم من
صدای رگهات بود دیر رسیدم من
افتان و خیزارن و نفس بریدم من
پیرهن و بردن دیر رسیدم من
با بوسه از رگهات به خون تپیدم من
میان خاک و خون دیر رسیدم من
صوتی