eitaa logo
امام حسین ع
22.1هزار دنبال‌کننده
414 عکس
2.1هزار ویدیو
2هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
شبایی که دلارو ....mp3
7.28M
شبایی که دلا رو غم می گیره .... #نوحه حاج محمود کریمی در آهنگ ابوعطای اول از دستگاه شور #آموزش_مداحی @emame3vom ۴۲
نکته:شاید برخی از دوستان بپرسند که چرا بعضی از مثالها هیچ شباهتی با آهنگ ای لشکر صاحب زمان که به عنوان خمیرمایه یا قالب در ابتدا قرار دادید نداره. پاسخ اینست که شباهت دارد فقط در برخی جاها آهنگ را با سرعت پایین اجرا کرده(مثل اجرا در زیارت عاشورا)وبرخی جاها با سرعت بالاتر اجرا کرده(مثل ابوعطای اول در مولودی یا در نوحه). فقط لازم زیاد گوش داده بشه تا خودتون به این حرف بنده برسید.امیدوارم موفق باشید. @emame3vom ۴۳
دو مثال دیگر برای ابوعطای اول فقط خوب گوش بدید تا ملکه بشه. @emame3vom 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ۴۴
a8239c800d-5bc393a0c2fbb84c008b7fe3.mp3
2.12M
مثال اول برای ابوعطای اول: اجرای استاد عبدالرضا نصیر پور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۴۵
4a0f67c7a0-5bc3989ac2fbb881018b8000.mp3
3.25M
مثال دوم برای ابوعطای اول داستان گریه حضرت آدم برای امام حسین و پذیرفته شدن توبه اونه که در دوآواز خوانده شده یعنی ابتدای روضه با آهنگ ابوعطای اول است و آخر روضه با آهنگ ابوعطای دومه که انشالله بعدا کار میکنیم. اجرای استاد عبدالرضا نصیرپور فسایی #آموزش_مداحی @emame3vom ۴۶
امام حسین ع
#تمرین قوی کردن حنجره: منظور از حنجره قوی و صدای قوی، صدای بلند یا فریاد نیست،بلکه منظور حنجره و صدا
پر حجم کردن صدا : در جلسات گذشته در زمینه روش تقویت حنجره صحبت شد. بعد از تمرینات قوی سازی صدا ، نوبت به پرحجم و پرطنین کردن آن می رسد. یعنی وقتی یک خواننده در یک اتاق معمولی می خواند، صدای او بر فضای اتاق احاطه کامل داشته باشد و از هر سمت و سویی به طور مستقیم و یکنواخت شنیده شود. این خصوصیات یک صدای پر طنین می باشد که در اصطلاح، این صدا را (زنگ دار) می گویند، که گرفتگی ندارد. البته هر نوع گرفتگی در صدا، مذموم نیست. بلکه بعضی وقت ها به محزون بودن آن می افزاید.اما صدایی با این کیفیت ، قابلیت کمتری برای مانور دادن و تحریر زدن دارد. برای زنگ دار شدن صدا به تمرینات زیر توجه نمایید. @emame3vom 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ۴۷
۴_بدن را شل کنید و هوا را به درون سینه بکشید، بدون اینکه هیچ گونه فشاری به سینه وارد شود؛(آنقدر که سینه از هوا پر گردد). سپس شمع روشنی را (یا یک باریکه کاغذ را) جلوی دهانتان بگیرید و هوا را خارج کنید؛آنچنان که شعله شمع حرکت ننماید ولی هوای سینه به طور یکنواخت خارج شود. این تمرین باعث أفزایش ظرفیت هوایی ریه ها و یکنواختی صدا می شود که باید روزی سه تا چهار مرتبه تکرار شود و با یک فوت کردن قوی خاتمه بیابد. ۵_چانه را به سینه بچسبانید، به طوری که وزن سر، روی چانه افتاده باشد.حالا چند مرتبه دهان را باز و بسته کنید به طوری که با این حرکت، سرتان بالا و پایین برود.سپس مدتی دهان را به حالت نیمه باز و راحت، استراحت بدهید. ۶_دستتان را زیر چانه بزنید(حالتی که انسان چیزی را تماشا می کند) و فرض کنید که چیزی می جوید و مکرر دهانتان را باز و بسته نمایید. بعد از مدتی استراحت، دوباره این کار را انجام دهید. این تمرین و تمرین قبل باعث قوی شدن عضلات چانه، شقیقه و گلو می شود و کم کم فک و گلو به اختیار شما در می آید تا حروف را در موقع خواندن بهتر ادا نمایید.زیرا عدم توانایی در تلفظ واضح حروف و خستگی زودرس فک و دهان، ناشی از ضعیف بودن این عضلات است. ۷_یک شعر را ابتدا با صدای زیر و از نوک زبان و سپس با صدای بم و از ته زبان بخوانید، در حالی که دهان مانند یک حفره شده و صدا با حجم بیرون می آید. این تمرین نیز با قوی تر شدن زبان، باعث پر حجم شدن صدا می شود.زیرا قسمتی از خواندن، به زبان بستگی دارد که با تغییر دادن فضای دهان، موجب ایجاد صدای مناسب و حجم دلخواه می شود. @emame3vom ۴۸
4_5866456058209240328.mp3
3.94M
مناجات با امام زمان(عج) گذشت عمری و لیلای ما نیامد باز ز سمت کعبه ی جانها صدا نیامد باز به دردهای خودم مژده ی دوا دادم ولی چه سود به دردم دوا نیامد باز میانِ مردم این شهر بی کس و کارم غریب مانده ام و آشنا نیامد باز دلم گرفته از این روزهای بی معنی زمان گذشته و آقای ما نیامد باز برای مادرِ مظلومه اش عزادارم عزا به پا شد و صاحب عزا نیامد باز چگونه روضه بخوانیم کار ما سخت است که روضه خوانِ دلِ مرتضی نیامد باز یا صاحب الزمان .... #حاج_محمد_طاهری #مناجات_امام_زمان_عجل_الله_تعالی #فاطمیه #دشتی #آموزش_مداحی @emame3vom ۴۹
4_5816767280914105894.mp3
5.41M
اجرای شعر پندیات در آهنگ ابو عطای اول @emame3vom ۵۰
یاعلی زار و دل فکارم.mp3
3.78M
سینه زنی ترکی در آهنگ ابو عطای اول با صدای استاد نادر جوادی @emame3vom ۵۱
دستورالعمل کلی برای محافظت از حنجره: تمریناتی که تا اینجا گفته شد،باعث تغییرات محسوسی در تقویت و بهبود صدا می شود؛ با این شرط که با حوصله انجام داده شودو از عجله کردن در آن خودداری گردد.و تصور نشود که خواندن بستگی به این تمرینات خسته کننده ندارد.مطمئن باشید که اگر این دستور العمل ها بدون شتاب زدگی انجام شود، أثرات ژرفی در صدا خواهد داشت اما اگر بدون دقت انجام شوند، باعث ضایعات جبران ناپذیری خواهد شد. به عنوان مثال :در تمریناتی که در قسمت قوی شدن حنجره ذکرشد ،اگر شخصی بدون گرم کردن حنجره ،زیر آواز بزند و شش دانگ صدا را بیرون دهد ،امکان پاره شدن تار های صوتی و یا ایجاد رگه های غیر قابل بهبود در صدا، وجود دارد.پس توصیه ی اول :عجله نکردن و دقت به خرج دادن در تمارین می باشد . توصیه ی دوم : این است که بین تمرین ها نباید وقفه ای ایجاد شود و باید به طور مداوم صورت گیرد ، تا حنجره پختگی خود را آسان تر تحصیل کندو به طور کلی اگر کسی خواننده هم شود، نیابد تمرین را قطع کند و هر روز باید زمزمه ای داشته باشد تا حنجره ، انعطاف خود را از دست ندهد. درست مانند لولای درب ، اگر مدتی درب بازو بسته نشود باعث سفت شدن لولا ها می شود . به خاطر داشته باشید که بهترین چیز برای حنجره ،خواندن و جلوگیری از تنبلی و سستی آن است. البته از استراحت دادن به آن هم نباید غافل ماند و باید از تاختن به حنجره پرهیز کرد.حتی در مجلس نیز هرگاه حس کردید که حنجره ی شما خسته شده است می توانید بدون انکه سایرین متوجه بشوند به حنجره استراحت بدهید . به این ترتیب که فک پایین را شل کرده و با زبان کوچک راه حلق را مسدود نمایید(گویی می خواهید خمیازه بکشید)به طوری که صدای آن در گوش ها حس می شود . این کار باعث استراحت لحظه ای حنجره تا مدت کوتاهی می گردد. نکته: بهترین استراحت برای حنجره خواب قبل یا بعد از مجلس است . چنانچه وقتی یک از قاریان مصری که برای اجرای برنامه به ایران امده بود ،قبل از اجرای قرائت خود ،مدت کوتاهی می خوابد و این کار را به بقیه قراء هم توصیه می کند.چون گفتیم که تار های صوتی ،بافت عضله ای هستند و احتیاج به استراحت دارند. @emame3vom ۵۲
در پایان این قسمت دو تذکر لازم به ذکر است: اول اینکه در هر قسمتی از کشور اسلامی ما ، عزاداری به سبک و سیاق مخصوص به خود صورت می گیرد و مردم هر منطقه یک نوع صدارا می پسندند .بعضی صداهای بم و خش دار ، بعضی صداهای نازک و پرتحرک، بعضی تحریر های حلقی، بعضی تحریرهای دهانی و.... لذا تمرین ها باید به فراخور همان منطقه صورت گیرد. نکته ی دیگر اینکه لازم نیست که یک مدت را فقط به تمرین اختصاص داد و یک مدت را به خواندن در مجلس .خیر . بلکه این دو با هم قابل جمع نیز هست . البته تذکر بسیار مهم ما این است که در کنار این تمرینات ، وقتی که حس شد صدا به حد مطلوبی رسیده است، باید خواندن در مجلس را آغاز کرد تا همزمان ، فنون مجلس داری نیز فرا گرفته شود. نکته مهم:ذاکران عزیز توجه داشته باشند، در برنامه هایی که چند شب متوالی ادامه می یابد ، نباید تمام انرژی خود را در شب های اول ، تمام کنند و باید با حنجره شان مدارا کنند . @emame3vom ۵۳