eitaa logo
امام حسین ع
18.6هزار دنبال‌کننده
397 عکس
2هزار ویدیو
1.9هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
. این تجمع ها نشانِ نفرت از اهریمن است نفرت از صحیون آدم کش که اصل دشمن است ابلهی گفتا که این هم کار ایرانی بود رهبری گفتا که لابد از بسیج لندن است غلام رضا محمودنژاد (ناطق) قم✍ .
غزل مصیبت فاطمیه بسترِ بیمار پهن و بستری‌ام ناخوش است یاسِ سرخ و نیلی و خاکستری‌ام ناخوش است نیمه‌شب گاهی صدایِ آهِ مخفی می‌رسد تا بدانم زخمیِ نیلوفری‌ام ناخوش است پیشِ پاهایِ علی برخواست از جایش ولی .... تکیه بر دیوار زد همسنگری‌ام ناخوش است سعی دارد تا بخندد بر رویم امّا خدا خنده‌یِ تلخِ سلامِ آخری‌ام ناخوش است قوّتِ قلبم قرارم بی‌قرارم رفتنی‌ست آنکه در شادی و غم شد مشتری‌ام ناخوش است رویِ بستر رویِ در گوشهِ کنارِ خانه‌‌ام لَخته‌هایِ خون به من گوید پری‌ام ناخوش است چادرش بر رو وُ دستش را به پهلویش گرفت آیه‌هایِ کوثرِ پیغمبری‌ام ناخوش است سینه‌یِ آزرده و آهِ مدینه گفته‌اند مادرِ این کودکانِ مادری‌ام ناخوش است ✍ .
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم غزل‌مصیبت فاطمیه وصیت‌هایِ حضرت زهرا سلام اللّه علیها‌‌ ساعتِ تلخِ غمِ زهرایِ اطهر می‌رسد لحظه‌یِ پژمردنِ یاسِ پیمبر می‌رسد ناله‌یِ عجّل وفاتی کارِ خود را می‌کند حاملِ وحیِ عزا با ضربه‌یِ در می‌رسد آسمان می‌بارد از غمهایِ جانسوزِ پدر لحظه‌یِ توصیه‌هایِ سختِ مادر می‌رسد جانِ من آهسته و آرام تن را غسل کن روضه با تشییعِ من در شب به آخر می‌رسد هر که از تو دور بوده دشمنِ زهرایِ توست‌‌ دشمنِ ساقیِ کوثر کِی به کوثر می‌رسد ؟! خاطراتم را به رویِ میخِ دربِ خانه‌ام .... می‌گذارم جا و غمهایم به حیدر می‌رسد خانه‌دارِ خانه‌یِ زهرا از این پس زینب است قدکمانی بودن از مادر به دختر می‌رسد رازدارِ کوچه‌ها را از مغیره دور کُن صبرِ صبر از دیدنِ قاتل به آخر می‌رسد ای امیرِ عالمین جانِ تو و جانِ حسین نیمه‌شب گهگاه تابِ تشنه‌لب سر می‌رسد می‌روم امّا ندارم غصّه‌ای جز غربتت پیکرِ حامیِ تو مخفی به داور می‌رسد ناله‌هایِ حیدر و این لاله‌یِ پرپر شده منتقم با پرچمِ اللّهُ‌اکبر می‌رسد ✍ .
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم غزل‌مصیبت فاطمیه  لهیبِ آتشِ در از غریب یار گرفت زبانه‌هایِ غم از مرتضی نگار گرفت شکسته شد درِ خانه شکسته شد پهلو نگاهِ یاس از آن روز رنگِ تار گرفت از آن سرا که نبی حرمتش نگه می‌داشت شرارِ کین و لگد  حُرمت و قرار گرفت تپید‌ یاس و خمید‌ و به رویِ خاک افتاد مسافری نرسیده رَهِ مزار گرفت فضایِ بویِ بهشتِ رسول خونین شد به جایِ بوسه‌یِ او میخِ در قرار گرفت عجیب بود حوادث عجیب‌تر آنکه .... مهارِ صبرِ خدا دستِ ذوالفقار گرفت علیِ خیبر و خندق نشست در خانه دَمی که فاطمه‌اش راهِ کارزار گرفت اگر چه کوچه نرفت و ندید سیلی  دید که چادر از نگهش رویِ یادگار گرفت به رویِ خاطره‌یِ کوچه چادری خاکی وَ بغضِ کودکِ او رنگِ مرگبار گرفت نبود و بود  ندید و کشید و خورد و خرید کشید رنج و محک خورد و نعشِ یار گرفت صدایِ دردِ علی را شِنفت شاعر و گفت نوا و نایِ غزل  بویِ انتظار گرفت ✍ .
. توو سینم جا نداره، عشقی جز عشق حسین جون می سپارم آخرش، کنج بين الحرمین محتاجم به نگات حسین مادرت خواسته زدم صدات حسین از روضت طردم نکنی من کجا دوری کربلات حسین ................................ هر جا اسم کربلاس، اونجا جنت منه عالم پای سفره ی، ارباب بی کفنه مستم مسته نامِ حسین زندگی يعنی که آقامه حسين از دنیا چی میخوام مگه این برام بسه که دنیامه حسین ..................... ای عشق همیشگی م، ای رویای هر شبم از روز ازل نبود، اسمی جز تو رو لبم خوشبختی يعنی نوکری میدونم چشم ترم رو میخری تا جون دارم میگم حسین.. جز حرم جایی دیگه نیس خبری 👇
enc_16992751537235057284805.mp3
3.8M
بقیه الله سلام لحظه هام با تو فرق داره 🎙 ✳️ #️⃣ #️⃣ #️⃣ #️⃣ بقیه الله سلام لحظه هام با تو فرق داره به جانت آرام جان این جهان با تو فرق داره وقتی میگیم یا علی یعنی میبندیم عهدی میگیره مولا علی بیعت برا مهدی هر چی باشه پیش رو ولی ما نسل نوریم تو چشم ظالم بگو نزدیک ظهوریم خوبه که قلبم هر شب و هر روز با مهدیه قشنگ ترین یا حسین امروز یا مهدیه کارو کنیم تمام بگیم فرمانده بایدم به این امام بگیم فرمانده اول هر سلام بگیم فرمانده فرمانده سلام فرمانده فرمانده سلام فرمانده خیبر خیبر یا صهیون حریفت منم حیدر حیدر یا صهیون حریفت منم بایدم تو خاک این سرزمین ایمان باشه حسینیه امام زمان ایران باشه پشت امام جهان مشت بی حریفیم به اذن صاحب زمان تو قدس شریفیم نمیمونه چیزی از الباقی خیبر نفس سید علی حقه بگو حیدر صبح ظهور تو مهدی زهرا میشه بهار یه یا علی با هم بگیم این یعنی ذوالفقار زمزمه آخرالزمانی یا مهدیه باعث و بانی صلح جهانی یا مهدیه کارو کنیم تمام بگیم فرمانده بایدم به این امام بگیم فرمانده اول هر سلام بگیم فرمانده فرمانده سلام فرمانده فرمانده سلام فرمانده خیبر خیبر یا صهیون حریفت منم حیدر حیدر یا صهیون حریفت منم
. غزه نه، اصلاً تصور کن همین تهران ماست اصفهان و بهبهان و یزد و رفسنجان ماست چشم هایت را ببند و زخم ها را دوره کن فرض کن که مقصد این‌بمب ها ، ایران ماست غزه نه ، اصلاً تصور کن که بیخ گوش ما مرگ جولان می دهد، مرثیه هم مهمان است دخترت را با عروسک زیر آواری ببین آن چه می افتد میان خاک و خون ها ، جان ماست پیکر دردانه ات را در کفن ، ای وای من گفتنش هم خنجری بر سینه ی سوزان ماست حق که معلوم است و باطل هم عیان تر از عیان مرد میدان شو ، که سنگر ،سنگرِ ایمان ماست ✍ .
. گریه برای محسنم-شد کارِ هر شبم علی باید پاشم کاری کنم-آب شده زینبم علی علی کمک کن که بازم، خونه مو جارو بزنم مگه بغیر از تو‌ کیو ،دارم بهش رو بزنم دستامو‌بگیر ، باهام قدم بزن تو‌خونه دستامو بگیر، دلم داره هزار بهونه دستامو‌بگیر ، مثه قدیما عاشقونه تو‌کوچه سر به زیر شدی ، حلال کن منو زدن تو پیر شدی ، حلال کن 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 شعله ی در زیاد شد و-آتیش گرفت به معجرم تو اون هیاهو‌ شنیدم-یکی میگفت وای مادرم دیدی چی شد پسر عمو، منو زدن جلو چشات گریه نکن دق میکنم، گریه نکن جونم فدات دستامو بگیر ، ولی یه کم یواش عزیزم دستامو بگیر ، گندم تو آسیاب بریزم دستامو بگیرم، که زخمی یه میخ تیزم تو کوچه سر به زیر شدی، حلال کن منو زدن تو پیر شدی ، حلال کن ✍ 👇
. یا بیا که کعبه، نماز تو را بهانه کند بیا که منتظر توست مسجد الاقصی ✍ .
. همیشه زمزمه ی کربلا کند مهدی هماره گریه ی صبح و مسا کند مهدی همینکه تکیه به کعبه زند، پس از تکبیر تمام اهل جهان را صَلا کند مهدی " اَنابنُ فاطمه" میگوید و " انابنُ حسین" به عهد خویش همانا وفا کند مهدی هَلا هَلا همه ی طالبین خون حسین! همه بگوش! شما را صدا کند مهدی قسم بخون حبیب خدا ، باذن الله که حق خون خدا را ادا کند مهدی بجان مادر پهلو شکسته اَش سوگند قیامتی به مدینه بپا کند مهدی جواب سیلی اعداست، سیلی محکم چو یک اشاره، به دو بی حیا کند مهدی چنان بصورت آنان زند بدست خدا که کائنات بگوید: چِها کند مهدی ز غاصبان بستاند حقوقِ زهرا را ز اَغنيا ،فقرا را جدا کند مهدی چنان ز اَهلِ جفا انتقام گیرد که... دلِ نفوس، برون از عزا کند مهدی به تیغ حیدری اش، خون خصم میریزد به آل بوسفیان حمله ها کند مهدی سلاح جبهه ی مستکبرین شود نابود به جبهه ی ضعفا اعتنا کند مهدی همینکه دولت زهرائیان دهد تشکیل حکومت علوی را بنا کند مهدی عدالتِ علوی را سراسری سازد به جدِّ خویش علی، اقتدا کند مهدی هم از یهود کُشَد، هم ز خیلِ آلِ سعود مُسامحه به ستمگر، کجا کند مهدی يمن! بمان که تو پیروزِ صحنه ی جنگی عراق و سوریه را بی بلا کند مهدی دگر کلیدِ حرم را به شیعه بسپارد سفر بسوی دیارِ رضا کند مهدی همه هُموم و غُموم از قلوب بِزداید قلوب را به خودش مبتلا کند مهدی عقول کامل از او میشود به صبح ظهور عموم را همه دور از خطا کند مهدی به همتش همه احکام میشود احياء حلال را ز حرام انقضا کند مهدی نه ظلم میشود آنروز بر کسی هرگز نه رحم بر سپهِ اَشقیا کند مهدی جهان شود همه روشنتر از صَلاتِ ظهر چو زلف در شبِ تیره رها کند مهدی برای پای رکابش همه مهیائیم بدان امید که ما را سوا کند مهدی هنوز روز دفاع از حرم، به امر ولی است مدافعانِ حرم را ندا کند مهدی هنوز یاد شهیدان ما چراغ رَه است بخاطر شهدا یاد ما کند مهدی ✍ .
. |⇦•تو‌خواستی که.. و توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها اجرا شده ۱۴۰۱ به نفس سید رضا نریمانی ●━━━━━━─────── تو خواستی که هستم غلامِ علی زمین خوردم و گفتی:مادرپاشو، به نام علی تو صدام کردی، خیلی دعام کردی کی میدونه که چه کارایی برام کردی عزتم دادی، عافیتم دادی راهو گم کرده بودم،تو روبه رام کردی من بی تو چی دارم،نمی تونم دست از تو بردارم از گریه سرشارم، بارون میشم واسه تو می بارم «یازهرا...یازهرا...جانم یا زهرا..» تو سختی حسینِ تو یارم شده امیری حسینٌ وَ نِعم الامیر، شعارم شده به تو دل باختم، زندگیم و ساختم من حسینِ تو رو از بچگی می شناختم تا کم آوردم، هرجا زمین خوردم خودمُ تو بغلِ شش گوشه انداختم تو اوجِ درد و غم، دستای اربابم بازه واسم آغوشِ شش گوشه بهترین آغوشِ تویِ عالم «یازهرا...یازهرا...جانم یا زهرا..» تو ما رو خریدی برایِ علی به ما یاد دادی که چه جوری بشیم،فدایِ علی پای آزادی، مردونه ایستادی جون دادن واسه هدف رو یادمون دادی کِی زمین خوردی؟ تو کم نیاوردی جونتو دادی ولی از پا نیفتادی از تو یاد می گیریم،پای عشقِ مولامون می میریم ممنون از تقدیریم که قربونِ اسمِ حیدر میریم «یاحیدر...یاحیدر..‌.جانم یا حیدر..» ــــــــــــــــــ ┅═┄⊰༻↭༺⊱┄═┅ 👇
4_5861460753545957186(1).mp3
17.15M
|⇦تو خواستی که.. الله علیها اجرا شده ۱۴۰۱ به نفس سید رضا نریمانی
. 🚩سبک شور احساسی هفتگی آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام 🚩بند اول دنیا اومدم تا که بشم سینه زنه حسین راحته خیالم تا که آقای منه حسین من غمی ندارم واسه ی قبر و قیامتم حتماً اونجا هم به نوکرش سر میزنه حسین میزنم صدات،جونم به فدات دوست دارم بشم،مثه حر برات دستمو بگیر،بی راهه نرم دوست دارم بیام،پیاده کربلات ای جانم حسین جانانم حسین 🚩بند دوم از ماه محرمت دارم خاطره ها حسین از بچگی عشقه برام این حال و هوا حسین مدیونم من این موهبتو به شیر مادرم یادمه میگفت که بچمه نذر تو یا حسین کشتیِ نجات،هستم خاک پات دوست دارم بشم،قربون چشات من یه نوکرم،بِین نوکرات من دوسِت دارم،میمیرم برات ای جانم حسین جانانم حسین 🚩بند سوم تو سرورمی منصب من نوکریه حسین من عاشقم و کار تو هم دلبریه حسین من تو دولت عشق تو زندگیمو میکنم کارِتو تو این دولت آقا رهبریه حسین ایمانم حسین،جانانم حسین من دردمو تو،درمانم حسین ای جانم حسین،سلطانم حسین بر سفره ی تو،مهمانم حسین ای جانم حسین جانانم حسین ✍♩کربلایی امیرحسین سلطانی 👇👇👇
. 🏴دوبند شور هفتگی بین الحرمین آقا امام حسین و حضرت عباس علیهم السلام 🏴بند اول دل می بره،اسمت حسین از عسلم شیرین تره اسمت حسین ای به فدات،جونم حسین عاقل بودم تو کردی دیوونم حسین حسه قشنگیه اگه،باشی تو جمع نوکرا هر کی بگه یه خاطره،از سفر کرب و بلا ضریح شش گوشه و از،پرچم و گنبد طلا بگه گرفته کربلا رو از آقا امام رضا زائرتم،از راه دور بده بِهِم،شور و شعور سلامُ علی قلب الزینب صبور یا حسین (ع)... 🏴بند دوم ای فطرسه،ملک ببر سلامم و محضر شاه کربلا دل و ببر،به محضره مطهر و منور عباس علمدار خدا بی دستی اما میده به،ما کربلارو دست تو ارمنی ام معجزه دیده حتما از دو دست تو ساقی بده باده که من،بشم خراب و مست تو تو جنگیدی با دل و جون کسی ندید شکست تو ای یل بی،مثل و قرین ای قمر،ام البنین ای پسر حیدر و ای شور آفرین یا عباس (ع)... ✍♩کربلایی امیرحسین سلطانی 👇👇
. 🎤 نوکرمو عمریه که خادم این درمو تا ابد بالا میگیرم سرمو من غلامم و حسین اربابه عاشقمو به گداییِ تو من لایقمو من همون سینه زن سابقمو لحظه های نوکری نایابه شده اسمت حک رو عرش اعلی همه پایین پرچم تو بالا ابد والله ما ننسی حسینا ... ابد والله ما ننسی حسینا ... 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ شاه منی به خدا دلبرِ دلخواه منی تو امید دل گمراه منی خیلی وقته که تورو میشناسم باورمی خاک پاتم و تو تاج سرمی من گدازاده تو اهل کرمی روی اسم تو حسین حساسم منه مجنونو نکردی رسوا رو دستت آقا ندیده دنیا ابد والله ما ننسی حسینا ... ابد والله ما ننسی حسینا ... 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ سینه زنم آره مدیون شَه بی کفنم من از این سیاهی دل نمیکَنم روضه ی تو سرپناهم بوده جار میزنم به کسی بجز تو روو نمیزنم عمری نوکر امام حسنم چون همیشه تکیه گاهم بوده حسن روضش جنت النعیمه درِ خونش بازه چون کریمه به من لطفش از قدیم ندیمه ... حسن جانم ، مولا یا حسن جان ... شاعر : .👇
نوکرمو عمریه خادم این-شور.mp3
16M
▪️ نوکرمو عمریه که ــ شور 🔘 جلسه هفتگی 1402/07/19 📍 هیئت بین الحرمین طهران
علیهاالسلام 🔹بی‌وفایی یثرب🔹 ماهی که یک ستاره به هفت آسمان نداشت جز هاله‌ای کبود از او کس نشان نداشت گفتن همان و عالمی آتش زدن همان خورشید بود و جز دل خود هم‌زبان نداشت تا در شنید قصّه‌اش، آتش گرفت و سوخت در، چوب بود و طاقت آتشفشان نداشت از گل لطیف‌تر هوس باغ کرده بود مجذوب بود و حوصلۀ این و آن نداشت این چند روز هم به لبش جان رسیده بود می‌خواست تا علی‌ست بماند، توان نداشت ممکن نبود حرف علی را زمین نهد حیدر توان این که بگوید بمان، نداشت دستاس هم که بود علی دست بسته بود زهرا که رفت سفره نمک داشت، نان نداشت مجبور شد علی که حمایل به تن کند دریای بی‌وفایی یثرب کران نداشت ✍ 👇
امام حسین ع
#تحلیل_شعر #فاطمیه #حضرت_فاطمه علیهاالسلام #غزل 🔹بی‌وفایی یثرب🔹 ماهی که یک ستاره به هفت آسمان نداش
. 💠 استدلال‌آفرینی شاعرانه 🔹با آن‌که شعر، عرصه بیان عواطف است نه افکار؛ اما می‌تواند با هنرنمایی‌های شاعر، به فضایی تبدیل شود برای مواجهه با مخالفان و منکران یک حقیقت؛ آن‌گاه که شاعر با استدلال‌های هنری احتجاج کند و با بیان حسی و تأثیرگذارش مخاطب یا منکر را اقناع نماید. این نوع اشعار که عموماً استدلال‌محور (بر پایه بیان مضمون‌محور) است طبق شرایطی سروده می‌شود: ۱. استدلال‌های ارائه شده باید با محوریت عکس‌العمل‌های عاطفی شاعر همراه باشد. ۲. نحوه بیان شعر اگر هم شاعرانه نیست، حتماً باید غیرمستقیم باشد، تا به نظم و شعار کشیده نشود. ۳. اقتضائات و شرایط بلاغت کلام در آن رعایت شود. برای ارائه استدلال‌های شاعرانه چند راه جذاب و کلنجارآفرین وجود دارد: ـ بهره‌گیری و الهام از آیات و روایات ـ اقتباس از باورهای مردمی و ارائه به شیوه تمثیل یا اسلوب معادله ـ حُسن تعلیل (دلیل‌تراشی شاعرانه) 🔸ببینید حافظ در مواجهه با فردی که گناهکارش خوانده چه عکس‌العمل عاطفی اما شاعرانه‌ای نشان داده است؛ تا مخالف او به‌خوبی مجاب شود و دیگر چنین سخنی نگوید: عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه‌سرشت که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت! من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را کوش(باش) هر کسی آن دِرَوَد عاقبت کار که کشت! ظاهراً این دو بیت برگرفته از این آیه قرآن است: «مَن عَمِلَ صالِحاً فَلِنَفسِهِ وَ مَن أَساءَ فَعَلَيها». (سوره جاثیه، آیه۱۵) شاعر با اتکا بر مفهوم آیه قرآن و با نگرشی شاعرانه درباره یک رفتار سوء، واکنش عاطفی خود را نشان داده است. از ظاهر بیت می‌فهمیم شاعر دارد به رفتار فردی پاسخ می‌گوید: در کار من دخالت نکن! (من اگر نیکم اگر بد تو برو خود را باش) این نوع کلام، به‌جز این‌که عکس‌العمل عاطفی شاعر را نشان می‌دهد محتوایی را نیز انتقال می‌دهد. به دلیل محتوایی او دقت کنید: گناه دگری بر تو نخواهند نوشت! در این ابیات می‌بینیم حافظ بدون آن‌که نصیحت کند یا به‌طور مستقیم پیامی ارائه دهد، به نوعی عکس‌العمل عاطفی مردمی را در شعر خود بازسازی و در عین حال، استدلال منطقی و قانع کننده‌ای نیز ارائه می‌کند. شاعر واقعی برای انتقال افکار خود، به‌جای شعار دادن و صریح حرف زدن، استدلال‌ها و مواضع فکری خود را، در قالب عکس‌العمل‌های عاطفی و با بیانی شاعرانه مطرح می‌کند؛ راز شاعرانگی حافظ و مریدان او جز این نیست. 🔹در برخی ابیات این غزل نیز، ردپای استدلال‌تراشی شاعر را با بهره‌گیری از شگرد «حُسن تعلیل»، به‌وضوح می‌بینیم که سعی دارد در لابه‌لای واکنش‌های عاطفی آن را شاعرانه جلوه دهد: دلیل شعله‌ور شدن چوب در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام: تا در شنید قصّه‌اش، آتش گرفت و سوخت در، چوب بود و طاقت آتشفشان نداشت دلیل طلب مرگ: از گل لطیف‌تر هوس باغ کرده بود مجذوب بود و حوصلۀ این و آن نداشت شیوه دیگر استدلال‌آفرینی، تحلیل‌های مبتنی بر تاریخ است که بر پایه بیان مضمون‌محور ارائه می‌شود: ممکن نبود حرف علی را زمین نهد حیدر توان این‌که بگوید بمان، نداشت دستاس هم که بود علی دست بسته بود زهرا که رفت سفره نمک داشت، نان نداشت مجبور شد علی که حمایل به تن کند دریای بی‌وفایی یثرب کران نداشت 🔸نکات مهم در پردازش استدلال: ۱. استدلال‌آفرینی و استدلال‌تراشی هر دو بر اساس بیان غیرمستقیم ارائه می‌شود؛ بنابراین استدلال‌هایی که به شکل منظوم به خورد مخاطب داده می‌شود ارزش ادبی ندارد. ۲. «استدلال‌آفرینی» بر اساس بیان «مضمون‌محور» آفریده می‌شود و عنصر خیال در آن چندان نقش ندارد اما «استدلال‌تراشی» یا همان «حُسن تعلیل» بر اساس «تخیل» شاعر شکل می‌گیرد و ارزش ادبی والایی دارد. ۳. پردازش استدلال در شعر، از ادراک شاعر و فوران شعور و احساس او خبر می‌دهد. اگر یکی از دو عنصر «ادراک» و «احساس» نادیده گرفته شود، شعر به ورطه نظم خواهد افتاد. 📗 (دفتر سوم، ص۷۷) .