💠 صاحب زمین و زمان و غریب ترین امیر دوران...
کاش تا بلاها از آسمان و زمین بر سرمان باریدن نگرفته بود ، تنها برای غربت و بی کسی شما اشک میریختیم
کاش تا ترس جنگ و کشتار بر دلهامان رخنه نکرده بود ، تنها دلنگران قلب مجروح و خسته از دردهای شما بودیم
کاش تا اضطرارِ نا امنی به دلهامان چنگ نزده بود ، بر اضطرارِ وجود نازنینتان ، طلب آرامش می نمودیم
کاش شما را برای خودتان طلب مینمودیم و کاش غربت و تنهایی شما ، آن گدازه ی افروخته ای بود که آتش به جانمان میکشید
امروز اگر در میان هجمه ی پریشانی ها و بی قراری ها ، شما را میخواهیم و میخوانیم ، هنری به خرج نداده ایم ، که هر دردمندی به دنبال تسکینی برای درد خویش است و هر وامانده ای ، طالبِ راه نجاتی...
این روزها چه عمیقتر درک میکنیم عطوفت پدرانه تان را و جسارت کودکانه مان را
که پدر ، فرزند را میخواهد برای ذات فرزندیَش
و فرزند ،پدر را میخواهد تنها برای گره گشاییَش...
چه آسوده واژه ی انتظار را معنا کردیم و چه جسورانه در انتظار پاداش بر دعاهایمان نشسته ایم
چه دردناک است که در روزگار سرخوشی ، نام و یادتان کمرنگ میشود و به گاهِ ابتلا ، فریاد العجل هامان در آسمان طنین انداز میشود
چه خوش خیال خود را یارتان تصور میکنیم و چه ساده انتظار دیدارتان را میکشیم
پدر مهربانمان
ما خود معترف بر خطای گفتار و نقص رفتارمان هستیم
ما اذعان به نامهربانی و کم لطفی مان داریم
ما شرمنده ایم که مدام شرمنده ایم
لیک فرزند روسیاه را چه چاره ، که جز آغوش پدر ماءوایی ندارد و رعیت خطاکار را چه راه که جز دست نوازشگرِ اربابِ کرم ، آرام و قراری نمی یابد...
يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَيْنَا ۖ إِنَّ اللَّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ...
#ظهور_بسیار_نزدیک_است...
🌳الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّڪَـ الْفَرَج🌳
🔴 روشهای دوستی با امام زمان ارواحنا فداه
🔵 قسمت هفدهم از بیستم
#امام_زمان
#کلیپ_مهدوی
🎙 #ابراهیم_افشاری
#روشهای_دوستی_با_امام_زمان
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حس خوب وآرامش نصیبتون
1_1991021445.mp3
10.21M
#چگونه_عبادت_کنم ۴۷ 🤲
شخصیت هر انسان ، به کیفیت نماز او بستگی دارد.
هرقدر حضور قلب و تمرکز انسان در نماز بیشتر میشود؛ قدرتِ روحیِ او افزونتر شده، و قیمتِ انسانیاش نیز، بالاتر میرود.
@ostad_shojae
گاهی تصور میکنیم، تحصیل حضور قلب از امور مُحال است و از کسب آن، ناامید میشویم و به یک عبادت صوری و ظاهری اکتفاء میکنیم.چه بسا این ناامیدی، از فریب دادن خود نشات بگیرد، به این معنا که برای فرار از نماز با حضور قلب، دایماً خود را فریب داده و مشکل بودن آن را بهانهای برای ترک آن، قرار میدهیم.
مراتب حضور قلب
گرچه درباره مراتب حضور قلب، سخنان بسیاری از بزرگان اهل معرفت رسیده، ولی ما به جهت مختصرگویی و ساده نویسی برآنیم تا با الهام از سخنان ارزشمند آنان به ذکر پنج مرتبه از مراتب حضور قلب بپردازیم.
سخن با خدا
مرتبه اول: شخص نمازگزار باید اجمالا بداند که با خداوند سخن میگوید و حمد و ثنای او میکند، اگر چه به معانی الفاظ توجه نمیکند.این مرتبه برای آنانی است که معانی نماز را نمیدانند؛ حضرت امام خمینی ـ قدّس سره ـ از قول مرحوم شاه آبادی ـ قدّس سره ـ نقل میکند:
«مثل این نحوه، به این صورت است که یکی، قصیده در مدح کسی بگوید و به طفلی که معانی آن را نمیفهمد بدهد که در محضر او بخواند و به طفل بفهماند که این قصیده در مدح این شخص است، البته آن طفل که قصیده را میخواند اجمالا میداند ثنای ممدوح را میکند، اگر چه کیفیت آن را نمیداند».
مرتبه دوم: علاوه بر مرحله قبلی، به معانی کلمات و اذکار نیز توجه داشته باشد و بداند که چه میگوید. امام صادق (علیهالسّلام) میفرماید:
هر کس دو رکعت نماز بخواند در صورتی که بداند چه میگوید، از نماز فارغ میشود در حالی که بین او و خداوند گناهی نیست، مگر این که خداوند آنها را میبخشد». در این مرحله، قلب تابع زبان است.
مرتبه سوم: اسرار عبادت و حقیقت اذکار و تسبیح و تحمید و سایر مفاهیم را بفهمد و در حال نماز به آنها توجه کند تا خوب بداند چه میگوید و چه میخواهد.
مرتبه چهارم: نمازگزار علاوه بر مراحل سابق، باید اسرار و حقایق اذکار را به طور کامل در باطن ذاتش نفوذ داده و به مرحله یقین و ایمان کامل برسد.در این صورت است که زبان از قلب پیروی میکند.قلب چون به آن حقایق ایمان دارد، زبان را به اذکار وادار میکند.
مرتبه پنجم: در این مرحله، نماز گزار به مرتبه کشف و شهود و حضور کامل میرسد که به این مرحله حضور قلب در معبود میگویند نه حضور قلب در عبادت؛ یعنی مرحلهای که اسما و صفات و کمالات حق را با چشم باطن مشاهده میکند، چیزی را جز خدا نمیبیند، حتی به خودش و افعال و حرکات و اذکارش نیز توجه نداشته از سخنگو و سخن نیز غافل است و در حقیقت در انجذاب کامل قرار دارد، البته در این مرحله هم مراتبی است که نسبت به سالکین متفاوت است.(بر همه ماست که در این مراتب به دقت تامل نموده و درصدد تحصیل آنها باشیم)