فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امید داشتن به خدا آسون نیست...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا گاهی به خدا توکل میکنی ولی بیفایدست؟
🎙استاد عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧#کلیپ🔸دوران حیرت در آخرالزّمان!!!
👌بسیار شنیدنی و تأثیرگذار،والدین گرامی، کلیپ های اینچنینی رو بافرزندان عزیزتون ببینید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهربانی و کرم خدا 💚
استاد #فاطمینیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شاه_کلیدی برای باز کردن
همــــه قفـــل هـــای زنــدگــی
🎙استاد شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅چه میشود که یک آدم مؤمنی عاقبت به شر میشود🚨
🎙 آیت الله مجتبی تهرانی (ره)
🤔سئوال: برای کسب آمادگی و حضور قلب در نماز باید چه مواردی را رعایت کنیم ؟👇👇
🌱علامه مصباح (ره)
💠قبل از شروع نماز، شايسته است انسان لحظاتى فكر خود را از امور مادى و آنچه باعث پراكندگى حواس مىشود منصرف كند و در نماز و توجه به خداوند متمركز سازد.
🍃اگر مىخواهد به تنهايى نماز بخواند، سعى كند جايى را برگزيند كه خالى از سر و صدا باشد و در برابر او تصويرهايى نباشد كه جلب نظر كند.
🔰 اگر مىخواهد در نماز جماعت شركت كند، بكوشد به گونهاى در بين جمعيت نمازگزار قرار گيرد كه چيزى او را به خود جلب نكند و مزاحم ارتباط او با خداوند نشود؛ گويى او در بين جمعيت محو گرديده است.
💢اذكارى كه ما در نماز مىخوانيم، مفاهيمى دارند كه بايد در ذهن منعكس شوند؛ اما توجه قلبى از مقوله الفاظ و مفاهيم نيست و امرى وراى آنهاست.
💯توجه قلبى، از مقوله علم حضورى و شهودى است كه با عنايت خداوند براى كسانى كه حضور پروردگار خويش را درك كردهاند، حاصل مىشود.
♨️در پرتو قدرت و استعدادى كه خداوند به انسان داده، او مىتواند همراه با گفتن اذكار نماز و يا تصور معانى آنها در عمق دل خود به خداوند توجه پيدا كند.
♻️ ما در اكثر اوقات آمادگى لازم را براى توجه قلبى به خداوند نداريم؛ ولى با استعانت از خداوند و با توجه به مفاهيم اذكار نماز و تمركز در آنها مىتوانيم اين حالت معنوى را در خود پديد آوريم يا به تقويت آن بپردازيم؛
✅ چرا كه اين توجه قلبى به صورت محدود و در حالات خاصى براى اكثر افراد رخ مىدهد و مهمْ؛ گسترش دادن، تقويت و عمق بخشيدن به آن است.
💠 براى نوع افراد در هنگام مناجات و توسل گاهى به صورت محدود حالتى پديد مىآيد كه وراى الفاظ و مفاهيم، كاملا به مخاطب خود متوجه مىشوند؛ گويى كه او را مىبينند و در اين حالت كاملا از امور پيرامون خود غافل مىشوند؛ حتى خود را نيز فراموش مىكنند.
💎اگر حالت توجه به خداوند در ما پديد آمد، بايد براى تقويت و استمرار آن بكوشيم؛ چه اينكه توجه قلبى به خداوند امر بسيار نفيسى است كه بهاى سنگينى دارد و ما بايد بهاى آن را بپردازيم؛ يعنى اولا با تلاش اين حالت را در خود پديد آوريم و سپس به تقويت آن بپردازيم و آن را از كف ندهيم.
🌹
✨منبع : کتاب به سوی تو از علامه مصباح (ره)✨
1_2446665448.mp3
2.03M
#یک_دقیقه_حرف_حساب
💥 در محضر خداوند
❣ نداشتن حضور قلب در نماز چه علتی داره؟
و چطور میشه برطرفش کرد؟
#استاد_شجاعی
منبع: مجموعه نماز، سکوی پرواز
1_3139473264.mp3
3.31M
🔆یک روش ساده و عالی :
که کمک میکند کم کم در نماز "حضور قلب" پیدا کنیم
🔸 #استاد_شجاعی
#معارف_نماز
🧡 راه های ایجاد #حضور_قلب چیست؟ 🧡
🌸 ۱. قبل از ورود به نماز، با خودتان بگویید این آخرین نماز عمر من است. (انسان آخرین کارهایش را با حضور قلب بیشتری انجام می دهد)
🌸 ۲. چیزهایی که باعث می شود حواستان در #نماز پرت شود را از خود دور کنید. مثلاً:
👈 خواندن نماز در محلی که رفت و آمد در آن نباشد.
👈 خاموش بودن از تلویزیون، موبایل و …
👈 احتیاج به رفتن به دست شویی.
🌸 ۳. ایجاد آمادگی قبل از نماز با:
👈 صحبت نکردن هنگام وضو و گفتن ذکرهای هنگام وضو.
👈 گفتن اذان و اقامه.
👈 همیشه اول وقت نماز خواندن.
👈 تا حد امکان نماز را به جماعت و در مسجد خواندن.
🌸 ۴. خدا را حاضر و ناظر ببینید که در مقابلش ایستاده اید و مستقیم می خواهید با خودش حرف بزنید و به خودمان بگوییم خدا دارد مرا می بیند.
🌸 ۵. اگر در بین نماز متوجه شدید حواستان پرت شده است، آن حواس پرتی را ادامه ندهید و به خودتان بگویید من در حضور خداوند ایستاده ام.
📚 اصغر آیتی و حسن محمودی، پر پرواز ؛ ص ۷۳.
🌸⃟🕊🍃🐣჻ᭂ࿐✰
🌷مهدی شناسی🌷
#قسمت_سی_وشش
🔷اسامی امام زمان عج الله فرجه🔷
🌹یوم القیامه🌹
🍃در كلاس امام زمان شناسي بررسي القاب و اسامی ایشان به ما كمك ميكند تا مخاطب هر روزِ خويش را بهتر بشناسيم و از تاثير نامهاي مطهر ايشان بيشتر بهرهمند بشويم.
🍃در اين بررسي به نام "قيامتِ" وجود مقدس امام زمان(عج الله فرجه) ميرسيم. قيامت از القاب مطهر ايشان است. از آنجا كه اين كلمه هميشه با «يوم» مطرح ميشود ميتوان گفت قيامت روزي است كه همه چيز در آن وضوح خويش را پيدا ميكند.
🍃قرآن در آيه ۲ سوره مباركه حج می فرماید:
✨« يَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ كُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَ تَضَعُ كُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا وَ تَرَى النَّاسَ سُكَارَى وَ مَا هُم بِسُكَارَى وَ لَكِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِيد»
🔹«آن روز كه ببينيدش؛ هر مادری، شيرخواره اش را از ياد ببرد و هر آبستنى، بار خود بر زمين گذارد و مردم را چون مستان بينى، حال آن كه مست نيستند بلكه عذاب خدا شديد است.»
🍃قيامت روزي است كه مادر از شدت پريشاني حتي از طفل شيرخوار خويش غافل ميشود. او چنان نگران عذاب خداست كه از هر چيز به غير از رهايي خود از عذاب، غافل است.
🍃 اگر بخواهیم وجود مقدس حضرت را با اين آيه مقايسه كنيم بايد معناي مخالف آيه را استنباط كنيم و بگوييم حضرت از آن رو كه در هر جا حضور يابند توجه همه را به سوي خود جلب ميكنند؛ "يوم الذهول" هستند؛ یعنی حضرت، افراد را از هر چيز و هركس به غير خودشان فارغ ميسازند.
🍃اگر وجود مبارك صاحب الزمان در زندگي كسي جلوهگر شوند؛ وجود او را از هر معشوق ديگري بينياز ميسازند.
🍃اگر صاحب الزمان بر قلب هر يك از ما گام بگذارد؛ قيامت آن قلب در دنيا برپا ميشود.
🍃 به حضور حضرت با دو نگاه ميتوان نگريست:
1⃣ نگاه اول آن كه با قدم گذاشتن حضرت، آرامشي وجود فرد را فرا ميگيرد؛ زيرا قيامت، يوم الظهور است و اين گام مبارك، باطن فرد را بر خودش ظاهر ميسازد. براي آن كه حضرت، قلب او را قدمگاه خويش كرده است.
2⃣ در نگاه دوم بايد گفت: نگراني و اضطراب بر دل او مستولي ميشود؛ زيرا نگران اين مطلب است كه آيا قلب او قدمگاه باقي خواهد ماند يا نه؟
🍃 اين اضطراب بايد براي فرد، مراقبه خاصي را در پي داشته باشد. يعني هر چند از ساحت مطهر حضرت، بهرهمند ميشود ولي هر لحظه نگران اين موضوع خواهد بود كه شيريني وصال به تلخي فصال و جدايي مبدل شود. و همچنین نگران است كه اين وصل، تنها وصال لفظي و ظاهري نباشد كه عمق و واقعيتي در پي نداشته باشد.
🍃هر كس به ميزاني كه از بركت وجود حضرت بهرهمند شود خود را قاصر در انجام وظيفه ميداند قرآن ميگويد:
✨«الَّذينَ إِذا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ»
🔹«آنان كه چون نام خدا برده شود در دل بترسند.»
سوره مبارکه حج/ آيه ۳۵
لذا جهت دوام اين وصال، تلاش بيشتري باید كرد...
ادامه دارد
#مهدی_شناسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز دیگری از راه رسید🌿
ان شالله امروز پر ازخیر و برکت باشه🌿
دلتون به پاکی صبح☀
افکار بلندتون سبز🍃🌸
زندگیتون سرشار ازمهربانی❤
روزتون پر از معجزه🌿
سلام امام زمانیهای عزیز
موضوع این هفته سبکی وجلفی است.
که یکی از رذایل اخلاقی است.
یکی از مهمترین مفاهیم اخلاقی که بیانگر سبکی شخصیت انسان است، ذلّت نفس - در مقابل عزت نفس - میباشد؛ ذلّت نفس؛ به معنای خواری، سبکی و پست نمودن نفس است.
ذلت و خواری شخصیت انسان، خود عوامل و اسبابی دارد که به برخی از آنها اشاره میشود:👇
May 11
بد خلقی
اولین اثر منفی بدخلقی بهطور مستقیم متوجه شخص بدخلق میگردد؛ بدین معنا که بداخلاقی چنان چهره و حالات زشت و حرکات نامطلوبی از انسان ارائه میدهد که با مشاهده آن، خوبیها، صفات ارزشمند و سایر ارزشهای اجتماعی او از یاد رفته، شخصیت او ضایع میشود و وی در نظر دیگران خوار و ذلیل و سبک میگردد. امام علی (علیهالسلام) میفرماید:«چه بسا عزیزی که اخلاق بد ، مایه ذلّت و خواری او شده و چه بسا خوار و ذلیلی که اخلاق خوب ، او را به عزّت و بزرگی رسانده است».
«هرکس بدخلقیاش زیاد باشد، خوار و پست شمرده شود».
طمع و چشمداشت به مال دیگران
حرص و طمع و چشم دوختن به مال و منال مردم، به شدّت، مناعت و بزرگواری انسان را خدشهدار میکند. کسی که به آنچه خدا برای او مقدّر کرده است راضی نباشد خواه ناخواه چشم طمع به مال دیگران خواهد داشت که در نتیجه، دست نیاز به سوی آنان دراز خواهد کرد و این خود موجب ذلّت و خواری او خواهد شد.
امام باقر (علیهالسلام) به جابر بن یزید جعفی، سفارش میکند که «اگر عزّت میخواهی، طمع را در وجودت نابود کن».
امام صادق (علیهالسلام) نیز از قول لقمان حکیم نقل میکند که به فرزندش چنین سفارش کرد:«اگر میخواهی عزّت جهان را گردآوری، از آنچه در دست مردم است، چشم طمع بپوش که پیامبران و صدّیقان، با قطع طمع به چنین مقامی رسیدند»
اظهار ناتوانی
امام علی(علیهالسلام) میفرماید:«هر کس ناتوانی و درماندگی خویش را بر ملا کند تن به خواری داده است».
درخواست از مردم
امام سجاد (علیهالسلام):« درخواست از مردم ، زندگی انسان را با خواری توأم میکند؛ حیا را از بین میبرد و وقار و سنگینی آدمی را سبک میگرداند».
خنده و شوخی بسیار
امام علی(علیهالسلام):«کسی که خنده او فراوان گردد، شکوه و عظمت او از میان برود».
«هر کس بسیار شوخی کند، سبک شمرده شود».