فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌همیشه امیدتان به خداباشدنه بندگانش، چون امید بستن به غیرخدا
همچون خانه عنکبوت است:
سست،شکننده وبی اعتبار.
خدابه تنهایی برایتان کافیست
.درهمه حال به او اعتمادکنید
هنگامی که یقین پیدا کردی قدرتی شکست ناپذیر از تو و هر آنچه که دوست داری حمایت می کند و همه خواسته های درست دلت را برمی آوَرَد؛
می توانی رها از هر گونه فشار عصبی، احساس رضایت و شادمانی کنی
قدرتی به اسم خدا
هیچ شبے پایان زندگے نیست...
از وراے هر شب دوبارہ خورشید طلوع میڪند و بشارت صبحے دیگر میدهد
این یعنے امید هرگز نمےمیرد!
💌56 سوره حجر می فرماید:
«َ وَ مَن یَقْنَطُ مِن رَّحْمَةِ رَبِّهِ إِلَّا الضَّالُّون»
💚جز گمراهان، چه کسى از رحمت پروردگارش مأیوس مى شود.
«نگرانی مثل این است که برای چیزی که نمی خواهید، دعا کنید»
💌احساس شادی و سلامتی کنید و بابت احساس و حال خوبتان شکر گزار باشید.احساس ما قویترین آهنربا در تمام کائنات است؛
🔻احساس نگرانی، نگرانی بیشتری را جذب می کند.
🔻اضطراب، اضطراب بیشتری را جذب می کند.
🔻نارضایتی، نارضایتی بیشتری را جذب می کند.
✅ لذت، لذت بیشتری را جذب می کند.
✅ شادی، شادی بیشتری را جذب می کند.
✅شکرگزاری، موارد قابل شکرگزاری بیشتری را جذب می کند.
✅مهربانی، مهربانی بیشتری را جذب می کند.
✅احساس ثروتمندی، ثروت بیشتری را جذب می کند.
پس به خودت بگو: من شاد هستم و هر لحظه مورد لطف ویژه خداوند قرار می گیرم .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرق انسان با شیطان همینجا معلوم میشه ..
انسان بار مسئولیت و به دوش میکشه و اشتباهش و میپذیره و طلب بخشش میکنه و شیطان تقصیر و به گردن دیگری میندازه و به جای جبران تا انتهای نابودی پیش میره.
🔴 در آخرالزمان همه هلاک می شوند، مگر کسانی که...
🔹حضرت امام حسن عسکری (ع) میفرمایند :
🔸 کسی در آخرالزمان از هلاکت و نابودی نجات پیدا نمی کند ، مگر این که خداوند او را به دعا برای تعجیل فرج و ظهور موفق بگرداند.
📚 بحار الانوار، ج۱۰۲، ص۱۱۲
🔹 آیت الله بهجت : بهترین کار برای به هلاکت نیفتادن در آخرالزّمان ، دعای فرج امام زمان(ع) است ؛ البته دعایی که در همه اعمال ما اثر بگذارد. قطعاً اگر کسانی در دعا جدّی و راستگو باشند ، مبصراتی (دیدنی هایی) خواهند داشت. باید دعا را با شرایط آن خواند و «توبه از گناهان» از جملة شرایط دعا است.
🌕 با خود قرار بگذاریم که بعد از هر نماز در سجده ی شکر ، و در تعقیبات نماز دعا برای ظهور را با حضور ذهن و توجه به معنی و مفهوم آن ، از عمق وجودمان از خدا درخواست کنیم.
🔴 نماز استغاثه به امام زمان در شبهای پنجشنبه و جمعه
🟢 در کتاب «التحفة الرضويّة» آمده است : عالم جليل القدر سيّد حسين همداني نجفي رحمه الله به من فرمود :
🔹 هر کس حاجتي دارد ، شب پنج شنبه و جمعه در زير آسمان با سر و پاي برهنه دو رکعت نماز بخواند و بعد از نماز دستها را به سوي آسمان بلند کرده و ۵۹۵ مرتبه بگويد :
«يا حُجَّةُ الْقآئِمُ»
سپس به سجده رفته و در سجده هفتاد مرتبه بگويد :
«يا صاحِبَ الزَّمانِ أَغِثْني» و آن گاه حاجتش را بخواهد.
🔹 پوشش مورد نیاز برای بانوان در نماز در این نماز هم ضرورت دارد و آقایان نباید عمامه یا کلاه به سر داشته باشند.
🔹 اين نماز در مورد حاجتهاي مهمّ تجربه شده و اگر در هفته اوّل حاجتش برآورده نشد هفته بعد آن را بخواند و اگر باز هم برآورده نشد در هفته سوّم نماز را بخواند که به طور حتم حاجتش برآورده خواهد شد.
🔺 سيّد محمّد علي جواهري حايري به من فرمودند : براي حاجتي اين نماز را خواندم و در همان شب در عالم خواب حضرت مهدي ارواحنا فداه را ديده و حاجت خود را به ايشان عرضه کردم و خداوند به برکت آن حضرت ، حاجتم را برآورده ساخت . و نيز فرموده اند که : من خود اين نماز را تجربه کرده ام.
📚 صحیفه مهدیه بخش اول عمل ۱۱ به نقل از التحفة الرضويّة ص ۱۳۵
#توسلات_مهدوی
#امام_زمان
🔴 شهید مصطفی چمران:
🔹 کسانیکه فکر میکنند، باید گوشهای بخوابند تا امام زمان (عج) ظهور بفرماید و جهان را از عدل و قسط پر کند، سخت در اشتباهند.
🔹 مردم ما باید بیشتر بکوشند، بیشتر مبارزه کنند، و این تحول و تکامل نفسی را هر چه سریعتر در روح و قلب خود ایجاد نماینـد ، تا باعث تسـریع در ظهور حضرت شوند.
🔹 اگر جوانان ما در اعتقادشان به خود بقبولانند امام زمان (عج) در میان آنها زندگی میکند و شاهد اعمالشان است. رفتار و زندگی و فداکاری و مرگ و حیات آنان تغییر کیفی پیدا میکند و چه بسا جهش بزرگی درحرکت تکاملی جوانان ما بسوی مدینه فاضله ایجاد شود.
🔴 باید سریعا با تغییر، مقدمات ظهور را فراهم کنیم
🌹شهید چمران:
🔹 از این جنایت ها و خیانت ها و ظلم ها و خونریزی ها که در دنیای ما جریان دارد امام زمان رنج می برد . او آرزو می کند که هر چه زودتر ظهور بفرماید، هر چه زودتر بتواند که ریشه ظلم و فساد را براندازد.
🔹 اما او مشاهده می کند که این انسان ها آمادگی پذیرش او را ندارند. هنوز تغییر و تحول کافی در نفوس آن ها به درجه تکامل نرسیده است که ظهور او را ایجاب کند.
🔹 او منتظر است که ظهور کند،او بیقرار است که هرچه زود تر عدل و داد را در دنیا بگستراند.
🔹 و این وظیفه ماست که این تغییر و تحول را هر چه سریعتر انجام دهیم تا در ظهور او تسریع شود.
📚 علی زیباترین سروده هستی،ص ۷۱
🌕 ۳۱ خرداد سالگرد شهادت دکتر چمران شادی روحش صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کلیپی زیبا از زیبایی های ظهور
🔵 تعجب داره که چرا چنین دنیایی رو آرزو نمی کنیم و برای رسیدن به آن برنامه نداریم
🌕 انشاءالله به زودی یکدیگر را در این بهشت ببینیم.
#امام_زمان
#حکومت_مهدوی
1_5027480144.mp3
2.11M
🔊مجموعه صوتی
#شناختامامزمان
👤استاد حسن محمودی
📝قسمت ششم
🔖#امام_زمان حجت خداست، حجت خدا مسلط بر تمام زبان هاست و از قدرت الهی برخوردار است...
👌کوتاه و شنیدنی
👈بشنوید و نشر دهید.
1_5356807653.mp3
1.95M
🔊مجموعه صوتی
#شناختامامزمان
👤استاد حسن محمودی
📝قسمت هفتم
🔖#امام_زمان عالم است به گذشته ،به حال، به آینده...
👌کوتاه و شنیدنی
👈بشنوید و نشر دهید.
تَکَبُّر یا کِبر به معنای خودبزرگبینی از رذایل اخلاقی است که قرآن کریم و روایات آن را از صفات بسیار نکوهیده بشر شمردهاند. برای تکبر اقسامی مانند تکبر در برابر خدا، تکبر نسبت به پیامبران و تکبر در برابر دیگر انسانها ذکر کردهاند. گردنکشی در برابر خدا را که منشأ آن نادانی و گمراهی است، بدترین نوع تکبر خواندهاند.
امام صادق(ع): ما مِن أَحَدٍ یتیهُ إِلاّ مِن ذِلَّةٍ یجِدُها فی نَفسِهِ (ترجمه: هیچ کس نیست که تکبّر ورزد، مگر بر اثر خواری و حقارتی است که در خود میبیند.)
کافی، ج۲، ص۳۱۲.
تکبر در برابر خدا را بدترین قسم تکبر خواندهاند که منشأ آن نادانی و گمراهی است؛ همچون تکبر نمرود و فرعون و دعوی خدایی آنان.
تکبر نسبت به پیامبران مانع از ایمان آوردن انسان است، چنانکه کفار قریش در برابر پیامبر اسلام تکبر کردند، گروهی از آنان پیامبری ایشان را قبول داشتند لیکن به سبب غلبه تکبر نمیتوانستند به آن اقرار کنند و گروهی نیز بر اثر تکبر حتی از شناختن پیامبری ایشان بازماندند.
تکبر در برابر دیگر انسانها نیز ناپسند شمرده شده است تا آنجا که حتی تکبر مؤمن بر اهل کفر و شرک را جایز ندانستهاند، زیرا نه ماندن مؤمن بر سر ایمان خود مسلّم است و نه اصرار کافر بر کفرش؛ یعنی هیچکس نمیتواند با اتکا بهخوبی احوال خود و بدی وضع دیگران از عاقبت خوب خود و سرانجام بد دیگری مطمئن باشد و برایناساس به دیگری فخر بفروشد.
قبح این قسم تکبر از جهتی بسیار زیاد است، چرا که مانع پذیرش حق از دیگران میشود و به معصیت میانجامد و انسان را از طلب کمال باز میدارد. مهمتر از این، بزرگی، صفتِ خاص خداست و کسی که تکبر و دعوی بزرگی میکند، در صفت خاص خدا با وی منازعه کرده است.