eitaa logo
دوستان امام زمان(عج)
427 دنبال‌کننده
5هزار عکس
3هزار ویدیو
41 فایل
اۍڪــاش‌ڪـه‌انتخاب‌مان‌مهدی‌بود هرپرسش و هرجواب‌مان مهدۍ بود شادمانترین مردم ،بهترین چیزها ندارند،بلکه بهترین برداشت از زندگی دارند. هر هفته با موضوعی اخلاقی ارتباط با مدیر @Y_a_r_a_h_m_a_n لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/3961127018C539fa8bf02
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🎙استاد عالی 🔸جمله عجیب آیت الله بهجت درباره ارواحنا فداه بسیار شنیدنی👌
❗️تنها دو بال نجات از هلاکت❗️ ▪️حضرت امام حسن زکی عسکری علیه السلام فرمودند: ...وَ اللَّهِ لَیَغِیبَنَّ غَیْبَةً لَا یَنْجُو فِیهَا مِنَ الْهَلَکَةِ إِلَّا مَنْ ثَبَّتَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى الْقَوْلِ بِإِمَامَتِهِ وَ وَفَّقَهُ فِیهَا لِلدُّعَاءِ بِتَعْجِیلِ فَرَجِهِ. ❌به ولله قسم او (حضرت مهدی علیه السلام) آنچنان غيبتى خواهد داشت كه در آن دوران، هيچ‌كسی از هلاكت نجات پیدا نمیکند..... ✅مگر (۱) کسانی که خداوند آنها را بر اعتقاد به امامت فرزندم ثابت‌قدم نگه دارد و (۲) به دعا برای تعجیل در فرج توفیقشان دهد! 📚 کمال الدین و تمام النعمه شریف ،ج2 ،ص 384. 📚 بحار الانوار گرانقدر، ج 102، ص 112. ✋ تنها راه نجات از گرفتاری‌های آخرالزمان، دعای زیاد و مداوم برای تعجیل در فرج و ظهور منجی عالم بشریت، حضرت ولیعصر علیه السلام است. 🔴راه نجات را نشر دهیم🔴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خشم که میاد تو فحش میدی... ترس که میاد قهر و پرخاش میکنی... بی حوصلگی که میاد غر میزنی .... درحالی که خودت این رفتار ها رو دوست نداری ولی دست خودت نیست ...⛔️ این به خاطر اینکه دلت کوچیکه نمیتونه این هیجانات منفی رو یه جایی جا بده و مدیریتش کنه ... چون دلت کوچیکه مثل ظرف آبی هستی که سریع پر میشه و آب سر میره🌊 گرفتی منظورم رو ؟ ◽️به اصطلاح روانشناسی به این میگن : انبساط فضای روانشناختی ◽️به اصطلاح قرآنی میگن: شرح صدر ◽️به اصطلاح خودم میگم: دل بزرگ داشتن حالا بفرمایید ببینم شما : شما دل کوچکی داری زود پر میشی؟ یا اینکه دلت جا دار و مطمئن هست؟😀👇 @seyedhoseinyp کانال _ عضو شوید 👇⚘️ https://eitaa.com/joinchat/2382102563C1821233c00
انواع خشم با یک دید کلّی، می توان خشم را در دو گونه مثبت (مناسب) و منفی (نامناسب) دسته بندی کرد:   الف) خشم مثبت این نوع خشم یکی از نعمت های بزرگ الهی است که در وجود انسان به ودیعت نهاده شده است تا او را از تباهی و نابودی صیانت کند و عواملی را که به سلامتی وی آسیب می رساند، از وی دفع نماید. خشم مناسب دارای سه ویژگی است: الف) یک تهدید واقعی وجود داشته باشد. ب) میزان خشم متناسب با شدّت تهدید باشد. ج) اقدام ما کمترین آسیب را متوجّه خودمان بکند و از شدّت تهدید بکاهد.
خشمی که تنها برای خداوند، به نام او، احقاق حقّ و اعمال قوانین خداوند بر زمین باشد. چنین خشمی از دیدگاه اسلام جایز و در برخی مواقع واجب می گردد، امّا به شرطی که جنبه طغیان پیدا نکند و بر اساس حقّ و عدالت باشد
از جمله موارد پسندیده ابراز خشم از دیدگاه قرآن و حدیث عبارتند از:   1) احقاق حقّ و جلب رضایت پروردگار هرگاه انسان حقّ خویش را در حال ضایع شدن ببیند، هیجان خشم موجب می شود که فرد از خود واکنش نشان دهد و از حقّ خود دفاع نماید . مهم ترین این حق ها، حقّ بندگی خداوند متعال است. علی(علیه السلام) می فرماید: «پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) بخاطر دنیا هرگز خشمگین نمی شد، ولی هرگاه برای حق غضب می کرد، اَحَدی را نمی شناخت و خشمش فرونمی نشست تا آنکه حق را یاری کند و خشمش تنها برای خدا بود»  امام رضا(علیه السلام) نیز می فرماید: «چنانچه در موردی خواستی غضب کنی، پس متوجّه باش که خشم خود را در جهت کسب خشنودی خداوند اِعمال کنی»  2) خشم در برابر کفّار و دشمنان اسلام
ب) خشم منفی خشم منفی حالتی است که فرد در آن آگاهی، اختیار عقل و کنترل احساس و شعور خود را از دست می دهد. در آن هنگام، انسان از ملکه اندیشه و بصیرت بی بهره است و مهار نفس خویش را از دست می دهد، تا جایی که ممکن است خشم خود را متوجّه عواملی نماید که در برانگیخته شدن خشم وی نقشی نداشته اند. چنین خشمی است که در فرهنگ اسلامی خشمی مذموم، غیر مقدّس و کلید همه بدی هاست . علی (علیه السلام) نیز خشم را کلید تمام بدی ها می داند» .
خشمی ناپسند است که بخاطر امور نفسانی و منافع بی ارزش دنیوی باشد و تحت مدیریّت و کنترل و ارزیابی عقل قرار نگیرد. چنانچه این حالت هیجانی بطور مستمر ادامه یابد، نفس انسان کاملاً تغییر پیدا می کند و آرامش روانی خویش را از دست می دهد و ضمن احتمال ابتلا به جنون و اختلالات روانی، فرد را دچار شخصیّتی کاذب می نماید. در این حالت، او بسیاری از صفات ظاهری شخصیّت و هویّت و دیدگاه نسبت به خود و دیگران را از دست می دهد .