#جهت_نما
#محسن_قرائتی
کوتاه سخن آن که هر کس در ظاهر ادعای انتظار و اعلام وفاداری میکند؛ امّا باید مراحل مختلف امتحان را سپری کرد تا معلوم گردد که، افراد صادق چند نفر هستند؛ نه تنها در عرصة جهاد بلکه در سایر عرصهها نیز چنین است.
در حدیث میخوانیم که حضرت فرمود: «ما اَکَثرَ الضَّجیج وَ اَقَلَّ الْحَجیج»؛ [۱] «چه بسیارند کسانی که در مکه ظاهر مناسک را انجام میدهند و اهل ناله و انابه هم هستند؛ ولی حاجیان واقعی بسیار اندکند؛ افزون بر احکام، در نبوت نیز مسأله چنین است. قبل از بعثت افرادی منتظر حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم بودند و چون میدانستند که شهر مدینه محل هجرت پیامبر قرار خواهد گرفت، سالها قبل از بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در آن جا ساکن شدند و ضمن تجارت منتظر ظهور پیامبر بودند؛ ولی بعد از ظهور، با این که نشانههای پیامبری را با آنچه در تورات آمده بود موافق یافتند، کفر ورزیدند: (فَلَمَّا جَاءَهُم مَّا عَرَفُواْ کفَرُواْ بِهِ). [۲]
بر اساس این ماجرا نباید به هر استقبالی تکیه کرد و نباید به هر دانستنی ای امیدوار بود. آنان با این که پیامبر را مثل فرزندانشان میشناختند؛ با همان علم و آگاهی روحیه تسلیم نداشتند و در واقع نباید به هر اظهار عشق و انتظاری مغرور شد؛ زیرا ممکن است در مرحله عمل، حالتهای انسان تغییر یابد. هستند کسانی که در دعای ندبه اشک میریزند و اظهار انتظار میکنند؛ ولی از درآمدهای خود سهم امام زمان علیه السلام را نمی دهند. اهل
کوفه هزاران نامه برای دعوت و یاری امام حسین علیه السلام نوشتند؛ اما ایشان را در کربلا تنها گذاشتند.
----------
[۲]: بقره (۲)، ۸۹.
[۱]: بحار الانوار، ج۲۴، ص۱۲۳.
ادامه دارد...
#پرسش_وپاسخ_مهدوی
https://eitaa.com/joinchat/3571581185Cf545822cdd
#شب_قدر
قدر یعنی بر دلت حاکم شوی
در جهانِ حق چو گل مُحرم شوی
قدر یعنی در مسیر زندگی
بر عبور و آخرت عالم شوی
قدر یعنی گرچه باشی قطرهای
دانهٔ امید را لازم شوی
قدر یعنی در سقوط واژهها
دفتر اندیشه را ناظم شوی
قدر یعنی مرگ خواهشهای تن
بر حلال زندگی صائم شوی
قدر یعنی با امید و آرزو
در سپاه حضرت قائم شوی
شاعر: سجاد فرخنژاد
https://eitaa.com/joinchat/3571581185Cf545822cdd
#حدیث
حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم :
قَالَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى الصَّوْمُ لِي وَ أَنَا أَجْزِي بِه
خداوند تبارک و تعالی می فرماید روزه براى من است و من پاداش آن را مى دهم.
من لا یحضره الفقیه ج 2 ، ص 75 ، ح 1773 - {شبیه این حدیث در تهذیب الاحکام (تحقیق خرسان) ج 4 ، ص 152 ، ح 420}
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
https://eitaa.com/joinchat/3571581185Cf545822cdd