eitaa logo
سرباز ولایت
34 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1هزار ویدیو
558 فایل
امام خمینی(ره)ریاخون
مشاهده در ایتا
دانلود
💢سوره حدید آیه1:سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (هر آنچه در آسمانها و زمین است خدا را تسبیح میکند و او عزیز و حکیم است)💢 👌✅آیه ی شریف یکی از خطابات الهی به ماست که میخواهد بفرماید:همه ی اشیای آسمان و زمین در حال تسبیح من هستند؛تو کجایی و به چه مشغولی؟همه اشیای آسمان ها و زمین در حال تسبیح من هستند پس مرا میشناسند،پس چرا تو مرا نمیشناسی و محجوبی؟حقیقت این است که همه اشیای آسمان ها و زمین در حال تسبیح من هستند پس چرا تو این حقیقت را درک نمیکنی و صدایی تسبیح ایشان را نمیشنوی؟چه چیزی تو را کور کرده که از ملکوت آسمانها و زمین محجوب نموده است؟همه اشیای آسمان ها و زمین در حال تسبیح من هستند و اجزای بدن تو هم یکی از آنهاست؟!خود را برتر از زمین و زمان میدانستی،حال چه شد که پوست و گوشت و ناخن تو، بیش از تو میفهمند؟!چه مرضی در تو هست که تو را از اجزای جسم مادی ات پست تر کرده؟!از کدامین حقیقت غافلی که این مقدار عقب افتاده ای؟!و.... ✅البته دقت بفرمایید زمانی ما از این مطالب میتونیم برداشت کنیم که مخاطب آیات را خودمان قرار بدهیم یعنی وقتی خداوند گفته قال موسی من بخوانم قال سجاد قال مرتضی...قالت فاطمه قالت زینب...
💢سوره حدید آیه 2:لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ يُحْيِي وَيُمِيتُ ۖ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ(فرمانروایی آسمان ها و زمین تنها از آن اوست زنده میکند و می میراند و بر هر چیز تواناست).💢 دوستان از خودمان باید سوال بکنیم چرا این آیه بعد از آیه 1 سوره حدید لله ما فی السماوات... آمده است آیه قبل آتش به جانمان زد و سرگشته و حیرانمان کرد (حسابی خجالت کشیدیم...) چرا این آیه بعدش آمد شاید خداوند بخواهد بفرمایید به اجزای وجود خود بنگیرید! همه در برابر شما خاضع و فرمان بردار هستند. مثلا هر لحظه ای بخواهید انگشتتان را خم کنید، فرمان شما را می پذیرد. هرگاه اراده کنید چیزی را تصور کنید، قوه ی خیالتان مطیع است، هر زمان اراده کنید، چشمتان بسته یا باز میشود،این آیه شریفه میفرماید: (فرمانروایی آسمانها و زمین،تنها از آن اوست) یعنی هیچ چیزی در آسمانها وزمین از غیر خداوند تبارک و تعالی فرمان نمیبرند همه مطیع او هستند.در حالی که شما خود را فرمانروای قوا و شئون خود می بینید.می خواهد بفرماید: گرفتاری تو که از من محجوب شده ای و مرا نمیشناسی این است که برای خودت هویت و انانیت قائل هستی و میخواهی در صحنه باشی و امور به دست تو اداره شود،هرگز بلکه همه چیز از جمله چشم و گوش و شنوایی و بینایی و خیال و عقل تو از من امر می پذیرند و به اراده من می جنبند، اما تو خود را میبینی و امر را به خودت منتسب میدانی.....
16.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷💐 💐 🎥 قطب نما 🌀 موضوع: واکسنِ واکسن ‼️ 🍃🌻🍃 🔹 امروزه هجمه وسیعی از جنگ تبلیغاتی در مورد عدم واردات واکسن فایزر به کشور وزیدن گرفته است. 🆔 https://splus.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 💐 🇮🇷💐
اخبار و تحلیل‌های چهارشنبه، ۳ شهریورماه1400.pdf
385.9K
اخبار و تحلیل روزانه سپاه 3شهریور1400چهارشنبه ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
16.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥قطب نما 196 واکسنِ واکسن 🔻 امروزه هجمه وسیعی از جنگ تبلیغاتی در مورد عدم واردات واکسن فایزر به کشور وزیدن گرفته است. 🔻برای پاسخ به این شبهات این مستند کوتاه را حتما ببینید. ✅‌‌ بصیرت ////قطب نما////
🇮🇷💐 💐 ✅ (۳۵) 🍃🌻🍃 🌀 خبر: "فرانک فن هیپل معاون اسبق کاخ سفید گفت: «شرائط واردات واکسن از تیرماه همزمان با ساخت واکسن ایرانی برای ایران تسهیل شد و پیش از این شرایط واردات واکسن در عمل وجود نداشت!» 💢 گزاره‌های تحلیلی: اقدام کارشناسان و متخصصان و مسئولان امر در ساخت واکسن در بنیاد برکت و واکسن سازی رازی و .... باعث شد دشمنانی که قصد داشتند با این ابزار، میدان عمل ما را محدود و کشور را وادار به تسلیم و دست برداشتن از ارزشها و اصول بنمایند، را عقیم گذاشت. 🔹 استفن لندمن نظریه پرداز آمریکایی معتقد است با تولید واکسن در داخل ایران و شکست سیاست آمریکا در این خصوص دولت بایدن نیز چاره ای جز تسهیل واردات واکسن از سوی ایران نداشت، و این اقدام دولت بایدن از سر دوستی نیست بلکه به خاطر موفقیت ایران در تولید واکسن است. 🔸 نکته مهم تایید امام خامنه ای مدظله العالی در خصوص استقلال و تولید داخلی و تکیه بر توان داخلی و قطع واردات کالاهای غیر ضروری و... همیشه راه گشا بوده و به گفته رایس وزیر خارجه اسبق آمریکا "ما دهها سال در اندیشکده های خود برنامه ریزی میکنیم و رهبر ایران با یک سخنرانی آنها را پنبه میکند". 🔺اتکا به خود و داشته های خودابزاری قوی در باز دارندگی دشمن در همه حوزه هاست. ✍ خلیلی هادی سیاسی فلاورجان 🆔 https://splus.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 💐 🇮🇷💐
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ (ع) در خطبه ۲۲۳ نهج البلاغه، چه راهکاری برای بیداری از و رهایی از ارائه می دهد؟ 🔷 امام علی (ع) در بخشی از خطبه ۲۲۳ مى فرمايد: «يَا أَيُّهَا الاِْنْسَانُ، مَا جَرَّأَكَ عَلَى ذَنْبِكَ، وَ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ، وَ مَا أَنَّسَكَ بِهَلَكَةِ نَفْسِكَ؟؛ اى ! چه چيز تو را بر جسور ساخته؟ و چه چيز تو را در مقابل مغرور كرده؟ و چه چيز تو را بر علاقه مند نموده است؟». اشاره به اينكه غريزه در انسان نيرومندترين غرائز است؛ انسان به طور طبيعى خود را بيش از هر كس دوست دارد و هرگاه ببينيم كسى خنجر برداشته، بر سينه و بازو و پهلوى خود مى زند وحشت مى كنيم و با خود مى گوييم آيا گرفتار جنون شده است. مگر ممكن است انسان عاقل، علاقمند هلاكت خويش شود؟ اگر انسان كمترين علاقه اى به هلاكت خويش ندارد، پس چرا و غرورى كه اوست را پذيرا مى شود؟! 🔷در ادامه سخن مى افزايد: «آيا درمان ندارد، يا از اين بيدارى ای نيست؟ چرا آنگونه كه به ديگران رحم مى كنى به نمى كنى؟!». سپس با ذكر مثالى اين حقيقت را روشن تر مى سازد و مى فرمايد: «چه بسا كسى را در دل آفتاب سوزان مى بينى، و در برابر حرارت آفتاب بر او سايه مى افكنى، يا بيمارى را مشاهده مى كنى كه درد جانكاهى بدن او را سخت آزرده، و از روى ترحّم بر او مى گريى [پس چرا درباره خود بى تفاوت هستى] چه چيز تو را بر اين بيمارى ات شكيبا ساخته، و بر مصائب خود صبور كرده و از باز داشته است، در حالى كه هيچ چيز براى تو عزيزتر از نيست». اشاره به اينكه چرا انسانهايى را مى بينيم كه گرفتار تناقض در عمل و دوگانگى در قضاوت هستند، در برابر ناراحتى ديگران و بيمارى بيماران سخت عكس العمل نشان مى دهند و گاه سيلاب اشكشان فرو مى ريزد، در حالى كه بيمارى خودشان سخت‌تر و مصائبشان سنگين تر است و هيچگونه عكس العملى در برابر آن نشان نمى دهند. 🔷 (ع) مى خواهد اين ، و اين خفتگان بى درد را با اين و گويا از بيدار كند و به سرنوشت خطرناكى كه در پيش رو دارد متوجّه سازد، شايد كنند و به سوى خدا بازگردند. در ادامه سخن مى افزايد: «وَ كَيْفَ لا يُوقِظُكَ خَوْفُ بَيَاتِ نِقْمَة، وَ قَدْ تَوَرَّطْتَ بِمَعَاصِيهِ مَدَارِجَ سَطَوَاتِهِ! فَتَدَاوَ مِنْ دَاءِ الْفَتْرَةِ فِي قَلْبِكَ بِعَزِيمَة، وَ مِنْ كَرَى الْغَفْلَةِ فِي نَاظِرِكَ بِيَقَظَة؛ چگونه ترس از بلاها و عذابهاى شبانه تو را بيدار نكرده، در حالى كه بر اثر هر روز، خود را به مرحله بالاترى از مى افكنى! حال كه چنين است خود را با داروى و مداوا كن و اين خواب غفلتى كه چشمت را فرو گرفته با بيدارى برطرف ساز». 🔷میدانيم براى نجات و رهايى از خطر دو چيز لازم است: بيدارى و از يكسو و و از سوى ديگر و (ع) در اين عبارت كوتاه به هر دو اشاره فرموده است، و بى خبران را هشدار مى دهد كه از خواب غفلت برخيزند و براى نجات خويش از چنگال معاصى كه آتش خشم و غضب الهى را بر مى افروزد تا وقت نگذشته است تصميم بگيرند. تعبير به «بَيَاتِ نِقْمَة»؛ (عذاب شبانه) براى اين است كه بلاهايى كه در شب نازل مى شود قربانى زيادترى مى گيرد؛ زلزله ها، سيلابها و طوفانهايى كه در شب رخ مى دهد هنگامى كه مردم در خوابند و هيچ گونه دفاعى از خود ندارند. 🔷قرآن مجيد مى فرمايد: «أَفَأَمِنَ أَهْلُ الْقُرَى أَنْ يَأْتِيَهُمْ بَأْسُنَا بَيَاتاً وَ هُمْ نَائِمُونَ * أَوَ أَمِنَ أَهْلُ الْقُرَى أَنْ يَأْتِيَهُمْ بَأْسُنَا ضُحىً وَ هُمْ يَلْعَبُونَ؛ [اعراف، ۹۷ و ۹۸] آيا اهل شهرها و آباديها از اين ايمنند كه عذاب ما شبانه به سراغ آنها بيايد در حالى كه در خواب باشند؟ آيا اهل شهرها و آباديها از اين ايمنند كه عذاب ما هنگامه روز به سراغشان بيايد در حالى كه سرگرم بازى هستند؟». سپس در پايان اين فقره میفرمايد: «وَ كُنْ لِلّهِ مُطِيعاً، وَ بِذِكْرِهِ آنِساً؛ [بنابراين بيدار باش] و شو و با ياد او انس گير». [۱] پی نوشت: [۱] پيام امام اميرالمومنين، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، ج ۸، ص۳۷۳ منبع: وبسایت آیت الله مکارم (بخش آئین رحمت)
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️دلیل شبکه‌های اجتماعی چیست؟ (بخش اول) 🔷بسیاری بر این باورند که و نیز بخشی از زندگی روزمره محسوب می‌شوند و باید با آن‌ها کنار آمد! به نظر می‌رسد جوانان بیشتر طرفدار این دیدگاه هستند و تصور می‌کنند کارکرد سرگرمی و گذران فراغت سبب می‌شود اطلاعات نادرست آسیب زننده نباشند، اما و گروه‌هایی که در اثر این آسیب می‌بینند، ، اعتبار یا خود را از دست می‌دهند. سلامتی آنان در معرض تهدید قرار می‌گیرد و سازمان‌ها و موسساتی که برای خنثی کردن آثار و پیامد‌های نشر این اخبار، هزینه‌های مالی و انسانی سنگینی متحمل می‌شوند، به خوبی می‌دانند یا چندان هم بی ضرر نیست، به ویژه اگر ابزار انتشار آن باشند. 🔷 ، اطلاعات یا اخباری هستند که آن‌ها تایید نشده است. به همین دلیل هنگامی که در دسترس مخاطب قرار می‌گیرند، گیرنده پیام نمی‌تواند درستی یا نادرستی آن‌ها را تشخیص دهد. عموم مردم در برخورد با چنین پیام‌هایی کمتر می‌اندیشند و کمتر خود را برای بررسی کردن درستی محتوا به دردسر می‌اندازند. به آسانی آب خوردن منتشر می‌شوند، زیرا بازنشر آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و است، ضمن این که در که کنترل مستقیم بر محتوا وجود ندارد، و عملا فرایند دروازه بانی پیام صورت نمی‌گیرد، هر کاربر می‌تواند تولیدکننده محتوا و نشر دهنده آن باشد، بی آن که صلاحیت تولید پیام را داشته باشد. 🔷بدتر این که در فرایند نشر و بازنشر هر ، هر کاربر می‌تواند در محتوا دخل و تصرف انجام دهد، اطلاعاتی را بردارد یا بیافزاید؛ بنابراین پیام هر بار که منتقل می‌شود، تغییرات جزیی پیدا می‌کند و به عبارتی یک کلاغ، چهل کلاغ می‌شود. در نتیجه به مرور زمان ضمن انتشار گسترده، یک شایعه ممکن است بزرگنمایی شود یا کاملا دگرگونی پیدا کند. از ساختن و لذت می‌برند و احساس می‌کنند که قدرت پیدا کرده اند. در برخی موارد حس انتقامجویی از برخی فشار‌ها یا ناملایمات اجتماعی و اقتصادی آن‌ها را وامی دارد، تا به نشر شایعه روی بیاورند، 🔷اما در مورد اخبار سیاسی و حساس، غالبا پروپاگاندای برنامه ریزی شده‌ای در پس پرده وجود دارد که اهداف مشخصی را دنبال می‌کند. جای شگفتی نیست که اینگونه شایعات اغلب مشتریان پروپاقرصی دارد که مشتاقانه آن‌ها را می‌خوانند، باور می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند. هیچ کس از محتوای تکراری و کسالت بار خوشش نمی‌آید. برای همین است که اخباری از این دست که به نظر هیجان انگیز و جذاب می‌آیند، بازار داغی دارند. مشکل از آن جا آغاز می‌شود که این همه اشتیاق برای باور یک شایعه و بازنشر آن معمولا می‌تواند هر تلاشی برای اثبات واقعیت را خنثی کند. ... منبع: وبسایت خبرگزاری صدا و سیما
گاهنامه+سخن+هادی478+ـ+14000618.pdf
469.3K
موضوع:برنامه های اقتصادی دولت برای ارتقاء امنیت اقتصادی.
187.docx
11.3K
☘️ 💢 / ما و پنجشیریان‼️ 🍃🌹🍃 ✍️ دکتر عبدالله گنجی