19.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#برائت
#کلیپ_صوتی
🔻مرحوم آیت الله #ضیاء_آبادی رحمت الله علیه:
به مردم برائت را یاد بدهید و دین آنها را تقویت کنید چون مسلمانها و جوانها تا زنده اند باید در فهم برائت محکم شوند چون بعد از مرگ با این دین زندگی میکنند: در حج اگر برائت از مشرکین نباشد حج اصلا قبول نیست آنوقت چطور در دین اگر برائت نباشد دین قبول است⁉️ تبلیغ برائت واجب است، پس با این و آن تعارف نکنید، تا کی میخواهید بدی ها را نگویید تا مردم گمراه شوند؟ تا صد سال دیگر؟ تا کی؟
دروغ میگویند آنهایی که میگویند: علی علیه السلام با ابوبکر و سقیفه رفیق بوده است و از آنها تبرّی نکرده است❗️اینکه بعضی مردم از تبلیغ تبری بدشان می آید بگذارید بدشان بیاید، برای شما دلیل و مجوز نیست که بخاطر بد آمدن عده ای به مردم نگویند که ابوبکر ولایت را غصب کرد و خانه دین را خراب کرد چون امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه فریاد میزند که: "پسر ابوقحافه پيراهن خلافت مرا غصب كرده است" آنهایی که امیرالمومنین علیه السلام را کنار زدند سبب شدند تا خروج حضرت حجت عجل الله ، کفار بر اموال و ناموس و مملکت مسلمانها مسلط شوند❗️
❌🌏 یازده نفر از فرماندهان لشکر امام مهدی علیهالسلام از اروپا هستند!❌😳
📣🔔 وقتی دقتمان را فدای سرعت می کنیم⁉️
یک قطعه فیلمی پخش شده است که متاسفانه نمونه ای از بی دقتی در خواندن روایات مهدوی و برداشت از روایات است.
نمونه اش این سخن است که سخنران محترم در به گمانم مراسم استغاثه چنین گفته اند.
توضیحات را در متن بعد بخوانید 👇👇👇👇
@khaketeshneh-محمد شهبازیان
❌سخنران محترم ادعا دارد که یازده نفر از یاران امام مهدی علیه السلام از مسلمانان ساکن اروپا هستند ❌
🚫این در حالی است که عبارت روایت را اشتباه خوانده ، اشتباه ترجمه کرده و در نهایت نتیجه اشتباهی گرفته اند.
👈متن اصلی گزارش این است 👇👇👇👇👇
ٍ وَ الْمُسْتَأْمِنُونَ إِلَى الرُّومِ مِنَ الْمُسْلِمِينَ وَ هُمْ أَحَدَ عَشَرَ رَجُلا
دلائل الامامة ص 559
نکته اینکه :
1. گزارش ارتباطی با اروپای فعلی ندارد. و ساکنان فعلی اروپا نیستند. به فرض پذیرش روایت آن ا از رجعت کنندگانند.
2.اسامی را هم در کتاب دلائل ذکر کرده است .
صُهَيْبُ بْنُ الْعَبَّاسِ، وَ جَعْفَرُ بْنُ حَلَالٍ ، وَ ضِرَارُ بْنُ سَعِيدٍ، وَ حُمَيْدُ الْقُدُّوسِيُّ، وَ الْمُنَادِي ، وَ مَالِكُ بْنُ خُلَيْدٍ، وَ بَكْرُ بْنُ الْحُرِّ، وَ حَبِيبُ بْنُ حَنَانٍ، وَ جَابِرُ بْنُ سُفْيَانَ.
3.ظاهرا مراد این افراد هستند که در روایت دیگر از امام صادق علیه السلام درمعرفی افراد همراه حضرت مهدی علیه السلام ذکر شده است:
وَ أَمَّا الْمُسْتَأْمِنَةُ 👈منَ الْمُسْلِمِينَ إِلَى الرُّومِ، فَهُمْ قَوْمٌ يَنَالُهُمْ أَذًى شَدِيدٌ مِنْ جِيرَانِهِمْ وَ أَهَالِيهِمْ وَ مِنَ السُّلْطَانِ، فَلَا يَزَالُ ذَلِكَ بِهِمْ حَتَّى أَتَوْا مَلِكَ الرُّومِ فَيَقُصُّونَ عَلَيْهِ قِصَّتَهُمْ، وَ يُخْبِرُونَهُ بِمَا هُمْ فِيهِ مِنْ أَذَى قَوْمِهِمْ وَ أَهْلِ مِلَّتِهِمْ فَيُؤْمِنُهُمْ وَ يُعْطِيهِمْ أَرْضاً مِنْ أَرْضِ قُسْطَنْطِينَة
دلائل ص 564
لذا این واقعه رخ داده بوده و مرتبط با افرادی از مسلمین است که در گذشته به پادشاه روم از دست مشرکان منطقه خود پناهنده شده بودند.
📌این گزارش از نظر فنی و مباحث فقه الحدیثی دچار اشکالات است و متن گزارش دوم نیاز به تحلیل دارد.
📌اما سخن ما فارغ از اعتبار سنجی بوده و حتی بنابر پذیرش گزارش ، باز هم محتوا با آنچه سخنران محترم ادعا کرده سازگاری ندارد.
@khaketeshneh-محمد شهبازیان
EMAM-SHENASI-004.mp3
3.29M
.#امام_شناسی_نوجوان 4⃣
این فایل ها لزوما برای نوجوانان نیست .
برای افراد کم مطالعه در حوزه امامت نیز مفید است
🌸🌻🍀
🎙#پورولی
🆔@emamolasr
❣﷽❣
🌷 #مهدی_شناسی ۳۶۹🌷
🌹 ﻭﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﺔُ ﺍﻟْﻤَﻮْﺻُﻮﻟَﺔ🌹
📖زیارت جامعه کبیره
ُ🔸ﺷﻤﺎ ﺁﻥ ﺭﺣﻤﺘﯽ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﺘﺼﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ.
🔹امام مهدی علیه السلام ﺭﺣﻤﺖ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ برﺍﯼ ﺑﺸﺮﯾﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺁﻥ ﺭﺣﻤﺘﯽ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺣﻘﺎﯾﻖ ﻣﻠﮑﻮﺗﯽ ﻣﺘﺼﻞ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
🔸ﻣﺎ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﮐﻪ: ﺍﮔﺮ ﻓﻀﻞ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﻧﺒﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﻣﯽﺍﻓﺘﺎﺩﯾﺪ، ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ﺹ)ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: ﮐﻪ ﻓﻀﻞ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺁﯾﻪ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻦ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﯾﻌﻨﯽ ﻋﻠﯽ(ﻉ). ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺍﺋﻤﻪ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺎﺻﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻘﺼﺪ ﻋﺎﻟﯿﻪ ﻭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﻣﯽ ﺭﺳﺎﻧﻨﺪ؛ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻭ ﺭﺳﺎﻧﻨﺪﻩﺍﻧﺪ.
🔹ﺭﺣﻤﺖ ﺍمام ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﻣﺘﺼﻞ ﺍﺳﺖ. ﻣﻨﻘﻄﻊ ﻧﯿﺴﺖ. ﺩﺭ ﻫﻤﻪﯼ ﻋﻮﺍﻟﻢ ﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ. ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﻫﺴﺖ.
🔸امام زمان ﻣﻌﺪﻥ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ هستند، همان طور که معدن جزو انفال و متعلق به همه است، محبت امام زمان هم ﻫﻤﻪﺟﺎ و ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﺭﺣﻤﺔ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﯿﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺭﺣﻤﺖ ﻭﺍﺳﻌﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
🔹ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻋﯿﻦ ﺣﺎﻝ ﮐﻪ ﺭﺣﻤﺖ ﻭﺍﺳﻌﻪ ﻭ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﻋﺪﻩ ﯾﮏ ﺭﺣﻤﺖ ﻭﯾﮋﻩﺍﯼ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﺧﺎﺻﯽ دارند. ﺩﯾﮕﺮ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﺎ ﺟﺰ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭﯾﮋﻩ ﺑﺎﺷﯿﻢ، ﮐﻪ ﺁﻥ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺗﺒﻌﯿﺖ ﺧﺎﺹ ﺍﺯ ﺍیشان ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﺧﺎﺹ ﻫﻢ ﺑﻪ آن ها ﺑﺸﻮﺩ.
🔸ﺁﻥ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﻼﺱ ﻣﯽﺁﯾﺪ ﻭ ﺩﺭﺱ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﺩﺭﺱ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﺣﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺑﭽﻪﯼ ﺑﺎﺯﯾﮕﻮﺵ. ﺍﻣﺎ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺍﻭﻝ ﺯﺣﻤﺘﮑﺶ ﺑﻬﺮﻩﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﻣﯽﺑﺮﺩ. ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺁﻥ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺍﻻ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻋﻠﻤﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻫﻤﻪ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ.
#مهدی_شناسی
#جامعه_کبیره
👈 #ادامه_دارد....
🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤
🆔@emamolasr
✅ طرح و نقد یک مقاله در موضوع «نزدیک بودن ظهور»
🔺اخیرا مطلبی با عنوان «آیا ظهور حضرت حجت(عج)، نزدیک است؟» در فضای مجازی در حال نشر است که تلاش دارد با نقد برخی اظهارنظرها و کنش های متقدمین در باره نزدیک بودن ظهور؛ اظهارنظرهای علمای معاصر را نیز به چالش کشیده؛ بر آن تشکیک وارد نماید.
ذیلا ضمن انعکاس مطلب مذکور، به نقد آن می پردازیم. 👇👇
🌓 آیا ظهور حضرت حجت(عج)، نزدیک است؟
👈 به بهانه سالروز آغاز امامت امام زمان عج
🔹یادداشت روز
۱. علیرضا پناهیان شب عاشورای ۱۳۹۱: «همه قواعد ظهور رخ داده و سال ظهور نزدیک است. یک آمار بکش و نموداری روی تخته رسم کن، قدرت دشمن و شکست او را در مقابل ما در نظر بگیر، آن گاه میتوانی سرانگشتی حساب کنی و وقت ظهور را درک کنی. خدا شاهده که ظهور، قابل پیشبینی است».
۲. مرحوم آیتالله ناصری اصفهانی هم در کلیپی از مرحوم آیتالله بهجت نقل میکند:« [ظهور نزدیک است، به طوریکه] مسنترها هم ظهور را درک میکنند». اکنون حدود پانزده سال از فوت آیتالله بهجت میگذرد و ظهور اتفاق نیفتاد.
۳. آقای شادی فقیه در کتاب« احمدینژاد و انقلاب پیشرو» مینویسد:« ظهور امام زمان بسیار نزدیک است، اصلا ظهور اتفاق افتاده و احمدینژاد، یکی از رهبران ارتش امام زمان است». وی این کتاب را در زمان ریاست جمهوری آقای احمدینژاد به زبان عربی نوشت، با نام« احمدینجاد و الثوره العالمیه المقبله». انتشارات دارالعلم، بیروت۲۰۰۶.
۴. « احمدینژاد، همان شعیببنصالح است و دهه هشتاد، دهه ظهور و قیام حضرت حجت است». این مطلب از آقای دکتر سید حسین سجادی است در کتاب« دهه هشتاد، دهه ظهور» انتشارات هاتف، مشهد.
۵. « ظهور صغری رخ داده و بهزودی، ظهور کبری رخ خواهد داد ( ابطحی، ملاقات با امام زمان،ص۱۰)
۶. « ظهور امام مهدی(بسیار نزدیک است) و در ادامه حکومت مقام معظم رهبری، امام خامنهای است».( حجتالاسلام میرحاجتی، امام جمعه موقت اهواز، مشرق نیوز، تیرماه ۱۳۸۰). ایشان در ادامه، داستانی را از یک پیشگو در همین باره نقل میکند.
۷. در دوره قاجاریه نیز این ادعا بود که ظهور سلسله قاجاریه، نشانه نزدیکی ظهور قریبالوقوع حضرت حجت است. محمد علی باب، در همین دوره ادعای امامت کرد
۸. پانصد سال پیش وقتی دولت صفویه بر سر کار آمد، برخی عالمان آن روزگار، این دولت را متصل به قیام امام مهدی میدانستند. در زمان شاه تهماسب( دومین سلطان صفوی) یکی از علما به نام طوسی، با محاسبات نجومی و تطبیق بعضی روایات، رسالهای نوشت و با قاطعیت گفت: ظهور حضرت مهدی در روزگار همین شاه تهماسب رخ میدهد.( از شیخ صفی تا شاه صفی، ص۸۰).
۹. هشتصد سال پیش، یاقوت حموی، جغرافیدان مشهور نوشت:« در شهر کاشان، مردم هر روز، سپیدهدم به بیرون شهر میروند و اسب زین کردهای را هم با خود میآورند تا حضرت در صورت ظهور بر آن سوار شود».
(معجمالبلدان،ج۴،ص۲۹۷).
۱۰. در قرن ششم هجری، برخی از سربداران سبزوار نیز ظهور را بسیار نزدیک میدانستند، لذا هر روز در هوای گرگومیش، اسب مجهزی را آماده میکردند و به تپههای اطراف شهر میرفتند تا وقتی امام ظهور کرد بر آن بنشیند.(اسمیت، خروج و عروج سربداران، ترجمه آژند،ص۹۱).
📍مطلب در این باره، فراوان است. اما معمولا منتظران معتدل، اعتقاد دارند که: حضرت ولیعصر، دوازدهمین پیشوای ما و ذخیره الهی است و دور یا نزدیک بودن ظهور ایشان را هیچکس نمیداند و اساسا دنبال کردن پندار نزدیک بودن ظهور، نتایج ناگواری دارد، چون اولا: اعتقاد مردم را به مهدویت، سست میکند. ثانیا: مسئولان کشور را به وادی پندار میبرد. ثالثا: مدعیان مرتبط با ظهور، فراوان میشوند.
✍ابوالفضل طریقهدار
🔲 نقد مقاله ««آیا ظهور حضرت حجت(عج)، نزدیک است؟»
🔹قسمت نخست
✅ «نزدیک دانستن ظهور»؛ توصیه معصومین علیهمالسلام و
«نزدیک بودن ظهور»؛ باور شیعه است
👈 در این قسمت به خاستگاه باور «نزدیک بودن ظهور» در نزد شیعیان می پردازیم.
🔺در روایات این نکته مورد تأکید قرار گرفته است که همواره باید در انتظار ظهور بود. در همین زمینه به برخی از روایات اشاره میشود:
امام صادق(ع) فرمود: این آیه در سوره حدید که میفرماید:
✨"مانند کسانى نباشید که پیش از این به آنان کتاب داده شد و روزگار طولانى بر آنان گذشت پس دلهایشان سخت شد و بسیارى از آنان از ایمان دست برداشته و خارج شدند"[۱]؛ درباره مردم زمان غیبت نازل شده است، سپس خداوند عزّ و جلّ میفرماید:
✨"همانا خدا زمین را پس از مرگ آن زنده میسازد، به تحقیق ما نشانهها را براى شما روشن کردیم، باشد که اندیشه کنید"[۲]
🔺آنحضرت فرمود: منظور از روزگار طولانى؛ تنها روزگار غیبت است».[۳]
هر چند شأن نزول این آیه شریفه درباره اهل کتاب است، اما بر اساس این روایت؛ از باب جری و تطبیق، یکی از مصادیق این آیه، زمان غیبت امام زمان(عج) میباشد؛ زیرا غیبت طولانی امام مهدی(عج) میتواند عاملى براى غفلت و قساوت انسانهایی شود که از وجود آنحضرت غافل بوده و یا انتظار ظهور آنحضرت را ندارند؛ چرا که انتظار فرج حضرت مهدی(عج)؛ محبوبترین اعمال نزد خداوند است که انسان را از غفلت و قساوت قلب نجات میدهد.[۴]
🔺همچنین امام صادق(ع) میفرماید: «نزدیکترین حالت بندگان به خداوند و رضایتبخشترین حالت خداوند نسبت به بندگان خود؛ زمانی است که آنان حجت خداوند را از دست داده و حجت پروردگار برای آنها ظاهر نشده و آنان جای او را ندانند، و با این وجود، ایمان داشته باشند که حجت و پیمان خداوند باطل نگشته است. پس در این هنگام شب و روز انتظار گشایش(ظهور) داشته باشید. همانا بزرگترین چیزی که موجب خشم خداوند بر دشمنانش میشود این است که خداوند هنگامی که حجت خود را در میان مردم پنهان داشته و آن را ظاهر نساخته؛ به حتم میداند که دوستانش گرفتار تردید نمیشوند و اگر بداند که دوستانش دچار شک میشوند به اندازه یک چشمبهمزدن حجتش را از میان آنها پنهان نمیساخت».[۵]
حتی روایتی به این مضمون موجود است که ظهور را آنقدر نزدیک بدانیم که گویی زیر پایمان قرار دارد.[۶]
🔺در ضمن، نزدیکدانستن ظهور، منافاتی با تعییننکردن وقتی خاص برای آن ندارد. منظور از نزدیکدانستن ظهور، آن است که چنان ظهور را نزدیک بدانیم که گویی امام زمان(عج) همین ساعت ظهور خواهند نمود. حکمت نزدیکدانستن ظهور هم آن است که همواره خود را در حال آمادهباش بدانیم. پس انتظار؛ نه به معنای دستکشیدن از کار، بلکه دقیقاً به معنای شب و روز، کار جانانه انجامدادن است به گونهای که زمینه را برای ظهور حضرتشان فراهم نماید. منتظر واقعی کسی است که خود را از هر جهت برای یاری امام زمان آماده ساخته باشد؛ از اینرو گاه لازمه انتظار آن است که دست به تحقیقات گسترده و عمیق بزنیم؛ چون این نکته مسلم است که امام زمان از راه طبیعی میخواهند عدالت را بر جهان حاکم نمایند. پس به یک نظام اداری مستحکم نیاز خواهد بود و چنین نظام اداری منسجم و قوی بدون برنامه و کادر نیرومند، محقق نخواهد شد.
بر این اساس، نزدیکدانستن ظهور، این فایده را دارد که در کسب آمادگیها کمتر سهلانگاری خواهیم کرد.
🔺در همین راستا بهترین معیار برای تشخیص اینکه ظهور را نزدیک میدانیم یا خیر! آن است که ببینیم در تشخیص و انجام وظایف خود تا چه اندازه موفق هستیم، اگر فرض نماییم امام مهدی(عج) همین الآن ظهور کنند آیا برای لبیک گفتن به او آماده هستیم یا خیر؟!...
ادامه دارد
____________پ.
۱. حدید/16.
۲. حدید/۱۷
۳. ابن أبی زینب (نعمانی)، محمد بن ابراهیم، الغیبة، ص 24، تهران، نشر صدوق، چاپ اول، 1397ق.
۴. ر.ک: «حدیث انتظار فرج»، سؤال 15318؛ «وظیفه ما در عصر غیبت»، سؤال 2669.
۵. ر. ک: کلینى، کافی، ج 2، ص 137، قم، دار الحدیث، اول، 1429ق.
۶. امام هادی(ع) فرمود: «زمانی که امام ظاهر از میان شما رفت پس منتظر ظهور از زیر پای خود باشید». ر. ک: کلینی، همان، ج 2، ص 162.
9.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 این صوت را گوش کن
تو را به بهشت می برد.....
✅ واقعا راست فرمود خدای عظیم که فقط با یاد خدا دل ها آرامش می گیرد...
#قرآن
#عبدالباسط
🆔@emamolasr