eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2.1هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
83 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *«انواع جهنم!»* ✍🏼 امام(ره) در کتاب آداب‌الصلاة اشاره می‌کند که ما سه نوع جهنم داریم: جهنم اعتقادات، جهنم اخلاق و جهنم اعمال. ◻️ کم‌حرارت‌ترین جهنم، جهنم اعمال است. بعد از آن، جهنم خُلق است که خلقیات ما، ما را می‌سوزاند و نابود می‌کند. 🟥 بعد از آن، یعنی قوی‌ترین و دردناک‌ترین جهنم، جهنم اعتقادات است که عقیدۀ نادرست فرد در نهاد او گره خورده و موجب آسیب‌های بسیار آزاردهنده به او می‌شود. ◻️ در واقع جهنم، باطن عمل یا باطن خلق یا باطن عقیدۀ فرد است؛ پس خدا برای کسی جهنمی تدارک ندیده است؛ بلکه جهنم نماد سوء انتخابی است که از انسان صادر می‌شود. 🟥 باطن عقیدۀ نادرست یا خُلق نازیبایی مانند حسادت، حرص و سوء‌ظن و...و یا عمل ناصحیحی که انتخاب می‌کند، آتش قهر الهی است: 🔆 «يَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ ما عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُحْضَراً وَ ما عَمِلَتْ مِنْ سُوء» 🔆 «قیامت روزی است که هر انسانی هر خیری را که انجام داده آنجا آماده می بیند و هر بدی هم که از او صادر شده در آنجا حاضر می‌بیند.» 📗 سوره آل عمران، آیه۳۰ ◻️ خودِ فرد در سر دو راهی اختیار، اعتقادات خیر یا اعتقادات شر را انتخاب می‌کند. خُلقیات خیر یا خلقیات بد را برمی‌گزیند و اعمال خیر یا اعمال بد را انتخاب می‌کند. ⏪️ *پس اگر انسان، فقط خوبی را انتخاب می‌کرد و بدی را انتخاب نمی‌کرد، اصلا جهنمی وجود نداشت.* اگر اعمال بد انسان نبود و صورت‌های غیبی عمل‌های زشت نبود، جهنمی نبود و همۀ عالم غیب، «بَرد»، یعنی خنک و سلامت بود. 🟥 *ملکوت نیات سوء، اعتقادات سوء، اعمال سوء و خلقیات سوء است که جهنم ما را می‌سازد.* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
پرس لاین دوشنبه ٢١/آبان ماه https://survey.porsline.ir/s/lxqwIDH کلاس دستاوردهای ماندگار👆 ------------------------------------------- https://survey.porsline.ir/s/LZWemTJ کلاس راهکارها👆
🔆 *«صَرِیخُ المُسْتَصْرِخِین»* 🔆 *«دادرس دادخواهان»* ✍🏼 «صرخه» یعنی ناله‌ای که انسان در آن ناله می‌خواهد اعلام ضعف و عجز کند. ❇️ خدایا! مُستصرخ از تو طلب فریادرسی می‌کند، ‌می‌خواهد ناله‌اش را بشنوی. تو امدادرسانی! خدای سبحان آنقدر هوای بندگانش را دارد، به مجرد اینکه نالۀ بنده‌اش را می‌شنود به فریاد او می‌رسد. 🔷 معمولاً نالۀ ما باید از خودمان به خدا بلند باشد. در واقع از خودم به خدا شاکی می‌شوم، نه اینکه از دیگران به خدا ناله بکنم. می‌خواهم اصلاحاتی در سرزمین وجودم انجام شود. ❇️ حتی خدای سبحان می‌گوید وقتی بنده می‌خواهد از خودش شکایت کند، مجاز نیست در حضور دیگران شکایت کند. تو عزیز هستی نباید عزت خود را زیر سؤال ببری. 🔷 «صَرِیخُ المُسْتَصْرِخِینَ»؛ یعنی خدا به داد ما می‌رسد، ناله‌هایمان را فوری جواب می‌دهد، شکایات ‌ما را اورژانسی رسیدگی می‌کند و اجازه نمی‌دهد شکایت شاکی باقی بماند؛ به همین جهت در روزهای جمعه در دعای ندبه به ما اجازه صرخه داده شده است: 🔆 *«فَلْینْدُبِ النَّادِبُونَ، وَ لِمِثْلِهِمْ فَلْتَذْرِفِ الدُّمُوعُ، وَلْیصْرُخِ الصَّارِخُونَ، وَیضِجَّ الضَّاجُّونَ، وَیعِجَّ الْعاجُّونَ»* 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز سه شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34987
💠 *«تدابیر حضرت زهرا در حمایت از ولایت»۵* 🔹 *۷. اعتراض در قالب حزن و اندوه:* ◻️ حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در ادامۀ مبارزات خویش علیه خلیفه و به حمایت از امام علی علیه‌السلام، این بار از طریق حزن و اندوه علیه وضعیت موجود قیام کرد و از این طریق اهداف خویش را دنبال کرد تا شاید با ناله‌های جانکاه خویش روح و احساس مردۀ امت اسلامی را جان تازه بخشد و وجدان خفتۀ آنان را بیدار سازد. 🔲 او آنچنان ناله از دل برمی‌کشید و اشک می‌ریخت که او را یکی از بکائین (بسیار گریه کنندگان) شمرده‌اند. ◻️ مهم‌ترین چیزی که روح حساس و غیور بانوی بزرگ اسلام را ناراحت می‌کرد، این بود که می‌دید ملت جوان اسلام از مسیر حقیقی و طریق مستقیم دیانت منحرف شده و در راهی افتاده است که پراکندگی و بدبختی از نتایج حتمی آن می‌باشد. 🔲 ایشان پیشرفت‌های سریع اسلام را دیده بود و انتظار داشت که به همان رویه پیشرفت کند و در مدت کوتاهی کفر و بت‌پرستی را از بین ببرد و دستگاه ظلم و بیدادگری را برچیند؛ ولی با غصب خلافت، پیشرفت و شکوفایی امت پیامبر متوقف شد. 📚 «حوزه.نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ اكْسِرْ عَنّی سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِک»* 🔆 *«خدایا! به‌واسطۀ منعی كه ایجاد می‌كنی، سلطه را در وجود من بشكن.»* 📙 صحیفه سجادیه، دعای هفتم 🔷 دنیا توأم با گرفتاری و غصه است؛ اما مهم این است كه به غصه اجازه سلطنت و حكمرانی در وجود خود ندهیم. اگر غصه بر ما مسلط شود نمی‌توانیم خود و احساسات خود را مدیریت كنیم و اراده از ما سلب و تخریب می‌شود. 🔷 گویا غصه، دژ محکمی است كه فقط خدا می‌تواند در آن نفوذ كند و غصه‌ها را شكست و فراری دهد. 🔶 چگونه غصه را از خود دور کنیم؟ 🔸۱. توجه به كسانی كه مشكلاتشان بیشتر از ماست؛ 🔸۲. اعتقاد به این جمله که «این نیز بگذرد.» همۀ ما در زندگی مشکل و غصه داشته‌ایم؛ ولی بالاخره گذشت. فرزندان ما در سنین مختلف غصه‌هایی داشتند؛ اما بزرگ شدند و فراموش كردند. دنیا دار فناست و همانطور كه از غصه‌های سابق عبور كردیم، غصه‌های فعلی هم عبور می‌کنند و در ما رسوب نخواهند کرد. 🔸۳. اعتقاد به اینکه ساخته شدن ما در گرو صبوری در قبال غصه‌هاست. 🔷 با غصه‌های وارده، متوجه بسیاری از نقاط ضعف خود می‌شویم و به اذن حق، سعی در اصلاحات لازم را خواهیم داشت. 🔷 نكتۀ قابل توجه این است كه ما تا در دنیا زندگی می‌كنیم، نمی‌توانیم از خدا بخواهیم كه غصه بر زندگی ما وارد نشود؛ بلكه درخواست می‌كنیم که غصه، زندگی ما را تحت‌الشعاع قرار ندهد و می‌خواهیم غصه‌ها تحت ربوبیت حق قرار گیرد تا به ما آسیبی وارد نكند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام